Als je weet dat het toch wel afgelopen is, kun je net zo goed zoveel mogelijk mensen meenemen.
Zie het als MAD, maar dan zonder nukes.
Als Khamenei trouwens dood is, dan is 1 van mijn eerste vragen vooral: Wat gaat dat betekenen voor moslim-extremisten? Zover ik weet is/was het nog altijd een religieus leider, en de laatste keer dat heel wat moslim-extremisten de pik hadden op Het Westen hebben we dat behoorlijk gemerkt in Europa
Nu heeft Daesh volgens mij meer banden met Saudi-Arabië en hun smaak van de Islam, maar toch.
Een andere vraag is natuurlijk ook: hoe nu verder. De Shah is toen der tijd niet zonder reden afgezet, om nou terug naar die tijd te gaan? Dat de elite minirokjes kon dragen bleek toen niet genoeg om de rest van de problemen te negeren. En ik kan zo 1-2-3 geen succesvolle "Regime change" bedenken van de afgelopen 50 jaar
Natuurlijk, het hopelijk nu ex-regime van Iran was tiranniek en als er een hel is, hoop ik dat ze het voor nog wat hoger opstoken voor Khamenei, maar eerlijk gezegd ben ik alsnog weinig hoopvol voor de toekomst van het land. Trump/Bibi die iemand neerzet kan ook nooit goed aflopen bijvoorbeeld. Niks doen kan een Libië 2.0 geven, of wie weet trekt Putin opeens nog een konijn uit de hoge hoed. Medvedev als nieuwe Ayatollah
Over Rusland gesproken, ook de zoveelste complete fuck-up van hun kant. Bondgenoot van hun zijn is echt helemaal niks waard, dit kan op het verdere geopolitieke toneel ook erg interessante dingen opleveren. Waarom zou je als lokale dictator nu nog dikke vriendjes met Rusland zijn? Met een beetje geluk kun je nog snel naar Moskou verhuizen, met een beetje pech verhuis je niet-vrijwillig naar de VS, of nog meer pech: kunnen ze een stoffer en blik voor je pakken.
Perun heeft de komende tijd materiaal genoeg in ieder geval
People as things, that’s where it starts.