• SillBro
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
3 februari mijn rijbewijs gehaald. 19 maart mijn 2e liefde gekocht en vandaag de 2500km al aangetikt. Heerlijk wat houd ik hiervan. Geeft zoveel ontspanning en er zijn leuke biker trefpunten in de buurt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4AqBeAcoG4pWGwNNDnQN-k8wv6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/so4onAAV0JgeOLguQVwYRHmE.jpg?f=fotoalbum_large

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb de Diversion nu 2 jaar en zelfs voor mijn doen heb ik daar nog maar heel weinig mee gereden. Ik kocht 't ding met 67k exact op de teller en hij staat nu op 72.150 oid.

Morgen komt daar wel weer e.e.a bij is het plan :) Dat dan weer wel.

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:21
Na een laatste keer wildkamperen heb ik de TET achter me gelaten. Nu over de weg richting Kristiansand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7EsCHsYWcuUwVNGbz9g9cusfqbw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I7QKd9cjx1RJh2TwreGjrClg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_FqhCIIKfe4z47ILhW4cmHmlU8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uMouDCuERN4YxUirm9GiZapJ.jpg?f=fotoalbum_large

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 18:52

4x2

lộn xộn quá

Wel ergens een gepofte aardappel in de schil halen, blijkbaar de nationale variant van de shoarma...
Nondeju wat was ik toen chagrijnig, zo zat als een kanarie (en blut...) na een avond/nacht stappen: "kom, we gaan even wat eten, dat helpt tegen de kater"
Ik mezelf helemaal verheugd op een lekkere vette portie shoarma verzopen in de knoflooksaus, krijg je zo'n stomme gezonde pieper voorgeschoteld...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xr-pzUIENoVFCFmCAdDvqnYf0FI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ew32Yo4V6kWOnW0gb4hXK1Pe.jpg?f=fotoalbum_large
Gisteren nog wat aan de achterbrug van de shadow gelast, nu ziet ie er bijna origineel uit.
3D printer is op het moment bezig om een boormalletje te printen zodat ik de gaten van de achteras wat naar voren kan zetten (om de wielbasis kloppend te krijgen)
Dan nog een beugeltje voor de reactiestang van de trommelrem en 2 beugeltjes voor de achterveren en dan is m'n achterbrug volgens mij af, kan ik eindelijk de versnellingsbak uitlijnen (en daarna het bloktandwiel van de primaire ketting)

Misschien dat ik er dit jaar nog mee kan rijden :+

leeg

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Chevy454 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:34:
* Chevy454 is nog in dubio (hangt vooral af van de schoonvader zijn XR250R plannen)
Seau, de KLR650 rijdt. En hij markeert zijn plek :( ;(
Keerring op de uitgaande as vermoed ik, dat is een klusje voor de winter wanneer de kleppen gesteld gaan worden.

De XR250 van mijn schoonvader staat op het programma als volgende. Of misschien niet want toen ik het lijstje aan onderdelen maakte kwam ik uit op 600 euro aan minimale kosten. Dat is wel wat meer als ik had gedacht. Ik dacht enkel wat olie te wisselen, nieuwe luchtfilter en gaan

Na 10 jaar denk ik dat er wel wat meer liefde nodig is als wat olie te vervangen. Remmen zullen vast zitten en waarschijnlijk vastgerot (don't ask me how I know) dus dat zijn al zeker 2 nieuwe remzuigers en nieuwe remleiding om het minimaal veilig te houden.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• pietjepuk01
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-08 15:56
JBS schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 20:40:
Toevallig hier mensen met ervaring met een aftermarket navigatie bar?

Is bedoeld om navigatie wat hoger te monteren dan je zou doen als je 'm op je stuur monteert.
Zou gemonteerd moeten kunnen worden op de aanwezige punten zoals op onderstaande foto:

[Afbeelding]

Deze bijvoorbeeld?
https://www.goedhartmotor...gps-houder-dl1000-v-strom
Zeker! Op de CRF1100 heb ik 1 zitten die de navigatie boven het tft-dashboard hangt. Perfect qua positie want je hoeft niet naar beneden te kijken voor navigatie, enkel je blik te verleggen van op de weg naar de navigatie. Aanrader!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyLbVxdyFWdOtvssH0BEFFHBB1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wg6MM1W5BvzYFR308MzgYdA5.jpg?f=fotoalbum_largeLandsgrenzen overgestoken om bij deze legend aan te komen 😂

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-08 08:21
Kijk mijn achtertuin, welkom in het beloofde land @kneusteun

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:12
kneusteun schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 14:13:
[Afbeelding]Landsgrenzen overgestoken om bij deze legend aan te komen 😂
Respect! *O*

Het wilde achterland van Nederland in.
Leef je nog en heb je motor nog?

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:21
kneusteun schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 14:13:
[Afbeelding]Landsgrenzen overgestoken om bij deze legend aan te komen 😂
Waar is dit en hoe lang vanuit Twente? :P

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
@Loei123

Psst, foto maximaal vergroten en je zult hèt puzzelstukje vinden. ;)

Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present

• Joris748
Inmiddels ook mijn verlanglijstje weer klaar:
  • Quadmount met lader (handiger dan in/uit de tanktas)
  • Scottoiler (twee keer per dag ketting smeren zuigt)
  • Lock voor de Zumo XT2 (ding erop/eraf zuigt ook)
8)

[ Voor 5% gewijzigd door Joris748 op 25-07-2026 16:17 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:21
WeirdScience schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:07:
@Loei123

Psst, foto maximaal vergroten en je zult hèt puzzelstukje vinden. ;)
Dank.

Dat soort afstanden heb ik nog niet gereden. :P

• kneusteun
Loei123 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:02:
[...]

Waar is dit en hoe lang vanuit Twente? :P
Ergens obscure buurt van Brabant ofzo.

Was voor mij net geen 500 heen en terug en via garage (tail tidy viel eraf)

• Joris748
kneusteun schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:49:
[...]

Ergens obscure buurt van Brabant ofzo.

Er zijn veel obscuurdere plekken bij ons in Brabant dan die brug :9

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08 16:23

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Joris748 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 17:04:
[...]

Er zijn veel obscuurdere plekken bij ons in Brabant dan die brug :9
Dat klopt zeker!
De dood maar het wordt goed bewaakt door het KCT

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Joris748 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:16:
  • Quadmount met lader (handiger dan in/uit de tanktas)
  • Lock voor de Zumo XT2 (ding erop/eraf zuigt ook)
8)
Ik heb nog een Quad Lock wireless charger liggen. Maar ik zeg er ook eerlijk bij (volgens mij hier al eens gepost): ik heb hem nog liggen omdat ie voor mij niet lekker werkt. Kan goed aan mijn gebruik (navigatie+BT audio) of telefoon (Samsung S23) liggen, maar ik kwam vaak na een dag rijden aan met een half lege telefoon. Maar, gezien je post over je Zumo gebruik je je telefoon waarschijnlijk niet voor navigatie? Misschien wetkt het dan wel goed...

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik had een mooie binnendoor route in gedachten voor vandaag, dat werd 'm niet helemaal (start stop verkeer door alle drukte bij 27 graden vindt de lucht- en oliegekoelde Diversion NIET leuk) dus toch maar de snelweg gepakt en alsnog zo'n 350km gereden :)

Dat allemaal voor een paar bakken koffie :P Ook denk ik dat ik wel graag iets van een cruise control op de Diversion zou knutselen. Zeker als je een eind op de snelweg pruttelt lijkt me dat wel prettig.

@Joris748 Ik zat vanmiddag in Brabant bij iemand die hier tot een aantal jaar geleden ook rond hing en welbekend was :) Ik gok zomaar dat jij *iets* noordelijker rond rijdt :+

[ Voor 36% gewijzigd door Destruction op 25-07-2026 19:35 ]

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Joris748
27 graden? Waar zitten jullie? Hier vandaag 8 graden en regen :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4VhYHaRtvuvGl2YTftKm7GXGVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zyx2lp0l42AVSG1NVFHFhOW4.jpg?f=fotoalbum_large

* Joris748 wil handvatverwarming :X

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Joris748 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 19:28:
27 graden? Waar zitten jullie? Hier vandaag 8 graden en regen :o

[Afbeelding]

* Joris748 wil handvatverwarming :X
Oei, ja zo gaat dat, maar je zit ook hoog daar of nie?

Wilkamperen in Oekraïne. Graad of 18.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kNxbZjihOoaJHL8EGin5GtqBsfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26Ysy2UwMjjmeKMt5PJSEpbd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3fO-tF9xi1uFCQ3NA7HY0p9rZ10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0rBRIQML2Ch4ly9nDqkN4KZw.jpg?f=fotoalbum_large

• Joris748
Aikon schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 19:35:
[...]

Oei, ja zo gaat dat, maar je zit ook hoog daar of nie?
Op 1000 meter ;)
Wilkamperen in Oekraïne. Graad of 18.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh vet! Welk deel van Ukraine zit je?

• Joris748
Destruction schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 19:23:
Ik had een mooie binnendoor route in gedachten voor vandaag, dat werd 'm niet helemaal (start stop verkeer door alle drukte bij 27 graden vindt de lucht- en oliegekoelde Diversion NIET leuk) dus toch maar de snelweg gepakt en alsnog zo'n 350km gereden :)

Dat allemaal voor een paar bakken koffie :P Ook denk ik dat ik wel graag iets van een cruise control op de Diversion zou knutselen. Zeker als je een eind op de snelweg pruttelt lijkt me dat wel prettig.

@Joris748 Ik zat vanmiddag in Brabant bij iemand die hier tot een aantal jaar geleden ook rond hing en welbekend was :) Ik gok zomaar dat jij *iets* noordelijker rond rijdt :+
Was bij de Imingfjellet, net iets boven de lijn Bergen-Oslo. Was wel ontzettend gaaf om met dit weer doorheen te rijden. Kreeg een beetje Lord of the Rings vibes erbij.

• Aikon
  • Niet online
Joris748 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 19:44:
[...]

Op 1000 meter ;)

[...]

Oh vet! Welk deel van Ukraine zit je?
Afgelopen nacht luxe hotel in lviv, nu zuidwest, Synevyr park. Morgen Roemenië weer in.

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

lohost

iemand had al localhost :-(

JBS schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 20:40:
Toevallig hier mensen met ervaring met een aftermarket navigatie bar?

Is bedoeld om navigatie wat hoger te monteren dan je zou doen als je 'm op je stuur monteert.
Zou gemonteerd moeten kunnen worden op de aanwezige punten zoals op onderstaande foto:

[Afbeelding]

Deze bijvoorbeeld?
https://www.goedhartmotor...gps-houder-dl1000-v-strom
Ik heb deze erop zitten: https://nl.aliexpress.com/item/4000290349963.html

De vorige eigenaar had de boel ook op het stuur, maar dat vind ik minder. Dus inderdaad ook die balk erop gezet. Is 5 minuten werk.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

• Joris748
Chevy454 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 11:49:
[...]

Seau, de KLR650 rijdt. En hij markeert zijn plek :( ;(
Keerring op de uitgaande as vermoed ik, dat is een klusje voor de winter wanneer de kleppen gesteld gaan worden.

De XR250 van mijn schoonvader staat op het programma als volgende. Of misschien niet want toen ik het lijstje aan onderdelen maakte kwam ik uit op 600 euro aan minimale kosten. Dat is wel wat meer als ik had gedacht. Ik dacht enkel wat olie te wisselen, nieuwe luchtfilter en gaan

Na 10 jaar denk ik dat er wel wat meer liefde nodig is als wat olie te vervangen. Remmen zullen vast zitten en waarschijnlijk vastgerot (don't ask me how I know) dus dat zijn al zeker 2 nieuwe remzuigers en nieuwe remleiding om het minimaal veilig te houden.
Sommigen rijden motor voor hun hobby, anderen sleutelen er graag aan ;)

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Joris748 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 08:31:
Sommigen rijden motor voor hun hobby, anderen sleutelen er graag aan ;)
Dat klopt helemaal. Sleutelen gaat hier makkelijker als rijden. Ouderlijke en familie verplichtingen. Het beste wat ik kan doen is woon werk en af en toe een beetje rijden ;(

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Joris748
Chevy454 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 10:36:
[...]

Dat klopt helemaal. Sleutelen gaat hier makkelijker als rijden. Ouderlijke en familie verplichtingen. Het beste wat ik kan doen is woon werk en af en toe een beetje rijden ;(
Je lijkt er in ieder geval plezier in te hebben. Ga door met het posten van je sleutelverhalen d:)b

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:14

Vrijdag

De Goede

Chevy454 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 10:36:
[...]

Het enige wat ik aan mijn motor kan doen is de banden oppompen, ketting smeren en de tank vullen met benzine. En er op zitten en mooi wezen natuurlijk 8)

Vind het altijd wel leuk om te lezen wat anderen zoal met hun motor doen, of dat nu sleutelen, in de modder spelen of verre reizen maken is :)

Ohja, net bij Bol (want daar had ik nog cadeaukaarten van) de John Doe Chester Loose Fit besteld. Voor nog geen €160 voor een AAA rated motorjeans een mooie deal lijkt me: https://www.bol.com/nl/nl/p/john-doe-chester-loose-fit-motorjeans-maat-33-32/9300000277923082/
Kon ook direct bij Chromeburner maar daar heb ik geen cadeaukaarten van.

Ze hadden ook wel anderen, maar dat waren allemaal skinny/tapered en dat vind ik niet fijn zitten.

[ Voor 32% gewijzigd door Vrijdag op 26-07-2026 15:13 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Bommes
SillBro schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 22:40:
3 februari mijn rijbewijs gehaald. 19 maart mijn 2e liefde gekocht en vandaag de 2500km al aangetikt. Heerlijk wat houd ik hiervan. Geeft zoveel ontspanning en er zijn leuke biker trefpunten in de buurt.

[Afbeelding]
Mooi ding om te zien, alhoewel ik geen racer type ben kan ik het wel waarderen dat het ding geel is (y) Meer kleur is meer beter.
Maar ff de Tweaker uithangen: Dat uitaatje, 20/30 cm Arrow waar ik zo in een enorm gat kijk.
Mijn aanname is dat het ding een bak herrie maakt die echt akelig is.
Klopt mijn aanname een beetje?
Zo ja: https://www.teluidisuit.nl/
Zo nee, dan ga ik wel weer in mijn hoekje zitten :P

.
Joris748 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:16:
2 keer per dag.?? Meen je dat??
Ik denk niet dat ik hooguit 1 of 2 keer mijn ketting op een trip van zeg eens wat 2 of 3 duizend kilometer smeer :o :X

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• SillBro
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Bommes schreef op zondag 26 juli 2026 @ 16:33:
[...]

Mooi ding om te zien, alhoewel ik geen racer type ben kan ik het wel waarderen dat het ding geel is (y) Meer kleur is meer beter.
Maar ff de Tweaker uithangen: Dat uitaatje, 20/30 cm Arrow waar ik zo in een enorm gat kijk.

.
[...]

Ik denk niet dat ik hooguit 1 of 2 keer mijn ketting op een trip van zeg eens wat 2 of 3 duizend kilometer smeer :o :X
Haha dankje. Het is een goedgekeurde uitlaat. En hij klinkt vooral met optrekken bovenin de toeren luid. Maar hij blijft onder de maximale decibel. Vooral lekker bromgeluidje. Dat gat lijkt groot maar er zit nog iets in, zie foto. Daarnaast een demper en katalysator, waardoor het ook een goedgekeurd type is en officieel geïnstalleerd door de dealer bij aankoop :)

zie foto

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ay-7DtKCUaPZr_uYv9kwTNMhF0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v1FaoxPUO0uZHbfW5CYHBlxG.jpg?f=fotoalbum_large

• Joris748
Bommes schreef op zondag 26 juli 2026 @ 16:33:
[...]

.
[...]

Dat stof op de TET was killing. Na 200 km de ketting weer helemaal droog.

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:31
Hi allemaal. Vandaag viel me op dat mijn (1,5 jaar oude) valbeugels kleine roestplekjes hebben. Motor staat eigenlijk altijd droog. Ik vind dit wel zonde en ik wil natuurlijk voorkomen dat deze plekjes groter worden. Wat zouden jullie doen? Of zelfs eventueel toch garantie proberen te claimen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FKUlvDwPO4XfReWcWWhI8OKb928=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xd2jFun6M4t0Q6PZ1IKAQMzd.jpg?f=fotoalbum_large

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-08 13:12

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Offroad zelfs met de Vespa, indrukwekkend @Bommes d:)b https://www.facebook.com/reel/1355665146528777

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LohravCSTYWBiWKo4xzvni9wjBA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3IKuEyDq96w3OFgBNvRJmrRK.jpg?f=fotoalbum_large

Het heeft niks met motorrijden te maken maar wel met mijn werk en kon dit souvenir niet laten liggen :P.

• Bommes

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08 16:23

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

HTT-Thalan schreef op zondag 26 juli 2026 @ 20:47:
[Afbeelding]

Het heeft niks met motorrijden te maken maar wel met mijn werk en kon dit souvenir niet laten liggen :P.
En hoe doe je dat in Zweden als je aan gehouden wordt? >:)

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• HTT-Thalan
ollie1965 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 09:32:
[...]

En hoe doe je dat in Zweden als je aan gehouden wordt? >:)
Als ik aangehouden word heb ik wel wat meer op mijn kerfstok dan een ongeldig bordje achter de ruit. Maar in het geval van een staandehouding, ik heb gewoon een rijbewijs. Uiteraard hang ik dat ding pas buiten Zweden permanent in de achterruit.

• kneusteun
Mijn T7 vind zichzelf te zwaar, zag gister dat mijn center stand er half af lag... dus die gaat er gewoon helemaal af.

Ja het is handig, maar dit is wel weer vervelend dat dat ding alweer los bungelt...

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 10:23
Het heeft even geduurd, maar ik heb eindelijk een nieuwe fiets *O* Ooit (13 jaar terug) begonnen op een GSX600, toen een XJ600 en 900, daarna een VFR750 (met mooie paarse glimmende lak O+ ) en daarna een VFR800 uit 2001. Met al die fietsen heb ik ook constant mijn woon-werk verkeer gedaan (60km enkele reis), dus ze hebben hun kilometers wel gemaakt. De VFR's konden dat wat beter hebben dan de anderen :+ De VFR800 heb ik drieënhalf jaar terug in mijn tuin geparkeerd met 'ja je banden moet vervangen en er heeft wel meer even wat liefde nodig, maar ik heb nu even het geld en de puf niet om dat te doen, komt volgende maand wel'. Door depressie en een halve burnout werd dat steeds later en na een jaar stond 'ie muurvast mos te verzamelen.

Dat die VFR niet meer ging rijden was al vrij snel wel duidelijk, maar wat er dan voor in de plaats moest komen was wel even een dingetje. Een andere VFR, of juist een coole naked Bandit, misschien toch een Hornet of een XJ6, allerlei opties. Sinds een half jaar weer wat actiever gaan kijken op Marktplaats wat er allemaal aangeboden werd, maar werd er niet heel warm van. Te duur, te oud, te ver weg, te alles. Tot vorige maand, toen ik te horen kreeg hoe groot een legaat van mijn stiefvader zou uitvallen, en nieuwe fietsen ineens binnen bereik kwamen.

Lang verhaal minder lang, twee weken terug in het echt wezen kijken naar een Kawakasi Z650S, afgelopen vrijdag een proefrit gedaan en donderdag staat ze voor me klaar <3 Heb voor de zwart/goud versie gekozen. Wel even getwijfeld over de groene, want kun je wel een Kawa kopen zonder hun groen erop? Besloten dat dat kan, want die gouden accenten op zwart zijn wel echt heel sexy.

Nog 'eventjes' een paar dagen wachten en dan eindelijk weer rijden 8) En nog van die VFR af te zien komen...

So long, and thanks for all the fish!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Joris748 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 17:46:
[...]

Dat stof op de TET was killing. Na 200 km de ketting weer helemaal droog.
Ben je niet bang dat olie+stof lekker gaan koeken? Ik heb laatst mijn kettingwielen en in de buurt van het voorkettingwiel kwam ik me toch een berg vette troepkoek tegen joh. Letterlijk stukken met een plamuurmes weggestoken.

Ik olie'de na elke tankbeurt (300-330km) en vermoed dat door de traagheid van olie op de ketting al die zooi naar voren wordt geslingerd zodra de ketting om het wiel heen gaat.

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:02
Tunaflish schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:11:
Het heeft even geduurd, maar ik heb eindelijk een nieuwe fiets *O* Ooit (13 jaar terug) begonnen op een GSX600, toen een XJ600 en 900, daarna een VFR750 (met mooie paarse glimmende lak O+ ) en daarna een VFR800 uit 2001. Met al die fietsen heb ik ook constant mijn woon-werk verkeer gedaan (60km enkele reis), dus ze hebben hun kilometers wel gemaakt. De VFR's konden dat wat beter hebben dan de anderen :+ De VFR800 heb ik drieënhalf jaar terug in mijn tuin geparkeerd met 'ja je banden moet vervangen en er heeft wel meer even wat liefde nodig, maar ik heb nu even het geld en de puf niet om dat te doen, komt volgende maand wel'. Door depressie en een halve burnout werd dat steeds later en na een jaar stond 'ie muurvast mos te verzamelen.

Dat die VFR niet meer ging rijden was al vrij snel wel duidelijk, maar wat er dan voor in de plaats moest komen was wel even een dingetje. Een andere VFR, of juist een coole naked Bandit, misschien toch een Hornet of een XJ6, allerlei opties. Sinds een half jaar weer wat actiever gaan kijken op Marktplaats wat er allemaal aangeboden werd, maar werd er niet heel warm van. Te duur, te oud, te ver weg, te alles. Tot vorige maand, toen ik te horen kreeg hoe groot een legaat van mijn stiefvader zou uitvallen, en nieuwe fietsen ineens binnen bereik kwamen.

Lang verhaal minder lang, twee weken terug in het echt wezen kijken naar een Kawakasi Z650S, afgelopen vrijdag een proefrit gedaan en donderdag staat ze voor me klaar <3 Heb voor de zwart/goud versie gekozen. Wel even getwijfeld over de groene, want kun je wel een Kawa kopen zonder hun groen erop? Besloten dat dat kan, want die gouden accenten op zwart zijn wel echt heel sexy.

Nog 'eventjes' een paar dagen wachten en dan eindelijk weer rijden 8) En nog van die VFR af te zien komen...
Gefeliciteerd en fijn dat je nu kunt richten op een geplande burnout.

Waar is de vfr gebleven?

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 10:23
Barista schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:31:
[...]

Gefeliciteerd en fijn dat je nu kunt richten op een geplande burnout.

Waar is de vfr gebleven?
Die staat nu op een andere plek in de tuin te wachten tot ik een sloop ofzo vind die 'm wil komen ophalen :P

So long, and thanks for all the fish!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-08 20:35
HTT-Thalan schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:34:
[...]

Als ik aangehouden word heb ik wel wat meer op mijn kerfstok dan een ongeldig bordje achter de ruit. Maar in het geval van een staandehouding, ik heb gewoon een rijbewijs. Uiteraard hang ik dat ding pas buiten Zweden permanent in de achterruit.
Wat staat er dan ?

• Joris748
Övningskör :+

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Ik chargeer graag

Oefeningsauto.

Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• WeirdScience
  • Niet online
Oftewel: Lesauto

Naar engels vertaald: practice driving

Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present

• Joris748
Nog iets meer dan 180 km en dan ben ik weer thuis. 9 dagen, bijna 3800 km en een onvergetelijke ervaring rijker :Y

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:14

Vrijdag

De Goede

HTT-Thalan schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:34:
[...]

Heb je wel een camcorder bij je? Ben wel benieuwd naar je Zweedse Fakedrivingschool filmpjes 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Bommes
Vrijdag schreef op maandag 27 juli 2026 @ 18:53:
[...]

Heb je wel een camcorder bij je? Ben wel benieuwd naar je Zweedse Fakedrivingschool filmpjes 8)
Is dat zo iets als fake taxi filmpjes??

• HTT-Thalan
Oefenende chauffeur.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Boudewijn schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:19:
[...]

Ben je niet bang dat olie+stof lekker gaan koeken? Ik heb laatst mijn kettingwielen en in de buurt van het voorkettingwiel kwam ik me toch een berg vette troepkoek tegen joh. Letterlijk stukken met een plamuurmes weggestoken.

Ik olie'de na elke tankbeurt (300-330km) en vermoed dat door de traagheid van olie op de ketting al die zooi naar voren wordt geslingerd zodra de ketting om het wiel heen gaat.
Dat vermoeden klopt... Maar hoe wil je het anders doen? De enige manier om te voorkomen dat er bij het voorste kettingwiel geen troep ophoopt, is helemaal niet smeren. Ik raad het niet aan, voor de duidelijkheid. :+
Gewoon eens in de zoveel tijd dat afdekkapje er af, en schoon maken. Lekker rustgevend werkje ook. :Y

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Joris748
Boudewijn schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:19:
[...]

Ik spuit de ketting in zodra hij droog (of bijna droog) is. Geen idee wat onder normale omstandigheden de intervallen zijn.

Er zal ondertussen vast wel eea vastgekoekt zijn. Dus binnenkort heb ik een rustgevend karweitje: ketting schoonmaken en achter kapje schoonmaken.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hah ja het is wel relaxend. Bij mij zat er van 'een redelijke tijd' aan bende achter. Heb mezelf voorgenomen het vaker te reinigen ;)

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:23
WeirdScience schreef op maandag 27 juli 2026 @ 18:15:
[...]

Oftewel: Lesauto

Naar engels vertaald: practice driving
Hoezo Engels? Zweeds is toch gewoon Nederlands: oefeningskar.

• Joris748
WilbertNeems schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 07:18:
[...]

Hoezo Engels? Zweeds is toch gewoon Nederlands: oefeningskar.
Kör betekent vrij vertaald “rijden”. Övningskör betekent dus zoiet als “oefeningsrijden” oftewel rijles.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Boudewijn schreef op maandag 27 juli 2026 @ 23:29:
Hah ja het is wel relaxend. Bij mij zat er van 'een redelijke tijd' aan bende achter. Heb mezelf voorgenomen het vaker te reinigen ;)
Dasty is je grote vriend, inspuiten, weken, hogedruk en klaar. oOo

K to the KillaZ

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:05
Ik heb van de week naar een Tracer 9 GT+ gekeken om mijzelf te overtuigen voor het behalen van mijn motorrijbewijs. Maar wellicht ligt het aan mij hoor, maar mijn Tricity 300 vind ik echt veel prettiger zitten. Ik weet het nog niet zo... ben zelf wat groter dus de zitting op de Tracer voelde wat klein voor mij (en vooral heel hard). Wat zijn jullie ervaringen?

• Fraggert
  • Laatst online: 08:22

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

turkeyhakan schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 08:19:
Ik heb van de week naar een Tracer 9 GT+ gekeken om mijzelf te overtuigen voor het behalen van mijn motorrijbewijs. Maar wellicht ligt het aan mij hoor, maar mijn Tricity 300 vind ik echt veel prettiger zitten. Ik weet het nog niet zo... ben zelf wat groter dus de zitting op de Tracer voelde wat klein voor mij (en vooral heel hard). Wat zijn jullie ervaringen?
ik snapte er al geen zak van maar mag je op zo'n scooter zonder je A-tje op zak :?

ah, het is een 3-wieler :)

meer ontopic: je kunt ook kijken naar een andere motorscooter dan, waar je wel je Atje voor nodig hebt :)

Zo'n X-Adv is wel dikke machine hoor 8)

Afbeeldingslocatie: https://www.honda.nl/content/dam/central/motorcycles/colour-picker/adventure/x-adv/x-adv_se_2026/nh-b54p_matte_pearl_glare_white_tricolor/26YM_X-ADV_SE_NH-B54P_MAT%20PEARL%20GLARE%20WHITE_RHS.png/_jcr_content/renditions/c2_r.png

Voor de rest...gewoon overal op gaan proefztten...lekker op een vrije dag of weekend even langs wat dealers gaan en dan ga je vanzelf een keer ergens op zitten en dat voelt als "thuiskomen".

[ Voor 9% gewijzigd door Fraggert op 28-07-2026 08:26 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• turkeyhakan
Fraggert schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 08:25:
[...]

ik snapte er al geen zak van maar mag je op zo'n scooter zonder je A-tje op zak :?

ah, het is een 3-wieler :)

meer ontopic: je kunt ook kijken naar een andere motorscooter dan, waar je wel je Atje voor nodig hebt :)

Zo'n X-Adv is wel dikke machine hoor 8)

[Afbeelding]

Voor de rest...gewoon overal op gaan proefztten...lekker op een vrije dag of weekend even langs wat dealers gaan en dan ga je vanzelf een keer ergens op zitten en dat voelt als "thuiskomen".
Wat een gave machine Ik kende de ADV, maar de X-ADV is wel echt top! https://www.honda.nl/motorcycles/range/adventure/x-adv/overview.html

Ik ga hier eens naar kijken... ben benieuwd.. 745 CC en een topsnelheid van 168 km/h.

• kneusteun
Wel een roof helm erbij kopen en een jas van vuilnis zakken. ;)

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:59
Vergeet niet dat de padding van een 'scooter' zadel bijna altijd veel dikker is dat die van een motor. Zelf rijd ik de 9 2025 met de 'luxe' zadels van Yamaha. Dit zit alweer wat beter. Toch blijf je op een motor na een lange rit vaak achter met zadelpijn.

Ik rijd nu ca 15 jaar woon werk, en ken niet anders dan dat het na 2 uur+ minder lekker zit.
Ter referentie, ben zelf 1.82m en heb vanalles gereden, van naked tot sport tot (sport)tour.

[ Voor 5% gewijzigd door Frontysco op 28-07-2026 08:40 ]

• Aikon
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tqFNogwTsNcUEGv8IE2y3DNa4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DM8RowFHul2Med3qpIS6XCuR.jpg?f=fotoalbum_large

Goeiemorgen, alweer gewekt door een kudde deze vakantie. Deze koe vond mn voorband erg lekker. Dag 2 vd ACT vandaag, tot nu toe weinig speciaal moet ik zeggen, asfalt en 'normale' gravelwegen, prachtig hoor daar niet van :) Twee uur gezocht naar een wildkampeerplek zonder bord dat er beren actief zijn...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOVFcNLdz_pv74m3NnLDXbqJMPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a8DUDdSThF0HGH6PL1pv3rWc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Aikon op 28-07-2026 08:48 ]

• turkeyhakan
Frontysco schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 08:39:
[...]

Vergeet niet dat de padding van een 'scooter' zadel bijna altijd veel dikker is dat die van een motor. Zelf rijd ik de 9 2025 met de 'luxe' zadels van Yamaha. Dit zit alweer wat beter. Toch blijf je op een motor na een lange rit vaak achter met zadelpijn.

Ik rijd nu ca 15 jaar woon werk, en ken niet anders dan dat het na 2 uur+ minder lekker zit.
Ter referentie, ben zelf 1.82m en heb vanalles gereden, van naked tot sport tot (sport)tour.
Ik heb met de Tricity al redelijk snel zadelpijn.. moet er niet aan denken hoe dat is met een motor :-) Ik heb nu een uitvraag staan voor een comfortzadel voor mijn Tricity (vooral voor de stoelverwarming).

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:59
Op een scooterzadel blijf je naar mijn idee ook meer op 1 punt zitten, bij een motor verschuif je wat vaker ivm bochtenwerk waardoor zadelpijn ook minder aanwezig is. Zadelpijn is voor zover ik weet nml niet meer dan afknelling vd zenuwen waardoor je er last van krijgt.

Misschien wat vaker met het knietje aan de grond op de tricity ;-) zal een beste uitdaging worden haha!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online

geert_s

Gamertag: Brulbak

turkeyhakan schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 08:51:
[...]

Ik heb met de Tricity al redelijk snel zadelpijn.. moet er niet aan denken hoe dat is met een motor :-) Ik heb nu een uitvraag staan voor een comfortzadel voor mijn Tricity (vooral voor de stoelverwarming).
Zacht is niet altijd beter. In een zacht zadel kan je ook teveel wegzakken waardoor je te stil blijft zitten én je benen meer afgekneld raken. Vaak is een wat harder zadel juist langer vol te houden.

Maar goed, ook voor motoren zijn er verschillende comfortzadels te krijgen, dus daar zou ik me niet door laten tegenhouden om motor te gaan rijden.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

@turkeyhakan Een motorrijbewijs halen is altijd een goed idee. Ook als je - voorlopig - alsnog op die Tricity blijft rijden.

Als je nu met alleen B rond rijdt en je krijgt motorrijles van een goede instructeur (iemand die je leert motorrijden, niet iemand die je alleen kan leren slagen voor de examens) dan gaat er een wereld voor je open.

* Destruction heeft alweer een flink aantal jaren geleden motorrijles gehad van een die-hard motorrijder die werkelijk in weer en wind overal naartoe ging op z'n BMW. Dingen als extra zicht halen door verder naar links op je rijstrook te gaan rijden (bij een onoverzichtelijk kruispunt bijv.), zijn zaken waar ik in de auto jaren ervoor niet van had gehoord. Kijkgedrag van een automobilist vs dat van een motorrijder, daar zit best wel verschil in.

En dingen als zicht halen, ik zie dat vrienden van me (die bij dezelfde rijschool hun A hebben gehaald) die trucjes ook toepassen. Een andere vriend van ons heeft elders zijn A behaald, en die doet dat soort zaken niet. Had er ook nog nooit van gehoord, vroeg zich zelfs af waarom wij op zo'n punt ervoor kiezen wat meer links te gaan rijden :?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:10
Dirickteur schreef op zondag 26 juli 2026 @ 18:49:
Hi allemaal. Vandaag viel me op dat mijn (1,5 jaar oude) valbeugels kleine roestplekjes hebben. Motor staat eigenlijk altijd droog. Ik vind dit wel zonde en ik wil natuurlijk voorkomen dat deze plekjes groter worden. Wat zouden jullie doen? Of zelfs eventueel toch garantie proberen te claimen? [Afbeelding]
Hier had ik ook een bagagerek dat deze dingen ging vertonen. Fabrikant heeft gewoon te weinig verf aangebracht. Garantie lijkt mij een kansloze zaak. Erafhalen, schoonmaken, schuren, en zeker een laag of 3 opspuiten.

Kost misschien een paar uur een kannetje verf, is zelf prima te doen.

En dan is ie klaar voor jarenlang weer en wind. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 28-07-2026 09:39 ]

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Voor de zekerheid de blokjes maar even vervangen, moet toch minder remmen op de veenslang denk ik. Dit is na, uit mijn hoofd, 5 trackdays:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkotFy_C0pnf4-bebTQEus2ReZA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XnqDtX2M2KC5a0gyqzJ7DJ6m.jpg?f=fotoalbum_large

Op de wegfiets had ik zonder twijfel gewacht, maar ik weet niet hoe snel het gaat met die laatste milimeters remvoering. Jammer van de prijzen van de Z04 blokken tegenwoordig, ben nu voor SBS DS1 gegaan. Die kwamen in een belachelijk shiny verpakking:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6efiuoaKyGEfnuvOJeO9QVq7UDI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KNtFq0r47NUsRgrvQ61MFzwQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ach, nu met een gerust hart weer de baan op volgende week

K to the KillaZ

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik heb voor zaterdag de F450GS Trophy een dagje gehuurd :)

Prima weertje om eens een dag lang die rare ERC-koppeling mee te maken. Dan heb ik even wat meer tijd dan de eerste kennismaking tijdens de proefrit in april.

Ben benieuwd :)

• Joris748
_Apache_ schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:36:
[...]

Hier had ik ook een bagagerek dat deze dingen ging vertonen. Fabrikant heeft gewoon te weinig verf aangebracht. Garantie lijkt mij een kansloze zaak. Erafhalen, schoonmaken, schuren, en zeker een laag of 3 opspuiten.

Kost misschien een paar uur een kannetje verf, is zelf prima te doen.

En dan is ie klaar voor jarenlang weer en wind. _/-\o_
Of je brengt het even naar een lokale poedercoater die ook werk van particulieren aanneemt. Stralen, poedercoaten. Met een tientje of 5 is dit wel te regelen … eventueel zwart (pun intended)

• Joris748
Aikon schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 08:44:
[Afbeelding]

Goeiemorgen, alweer gewekt door een kudde deze vakantie. Deze koe vond mn voorband erg lekker. Dag 2 vd ACT vandaag, tot nu toe weinig speciaal moet ik zeggen, asfalt en 'normale' gravelwegen, prachtig hoor daar niet van :) Twee uur gezocht naar een wildkampeerplek zonder bord dat er beren actief zijn...

[Afbeelding]
Nice!

Heb jij ook na een aantal dagen dat je met jezelf begint te overleggen en dierengeluiden gaat maken? Kon niet de neiging meer onderdrukken om “mèèèèh” te roepen bij het zoveelste schaap op de weg :+

Of ben ik de enige 8)7

• kneusteun
Fraggert schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:34:
Ik heb voor zaterdag de F450GS Trophy een dagje gehuurd :)

Prima weertje om eens een dag lang die rare ERC-koppeling mee te maken. Dan heb ik even wat meer tijd dan de eerste kennismaking tijdens de proefrit in april.

Ben benieuwd :)
MAak even een foto, ben wel benieuwd.

Ben er nu twee keer 1 tegengekomen waar het ding echt een mini bike leek, grote vent erop en daardoor misschien dat het zo mini leek maar moest beide keren dubbel checken of het er nu 1 was of niet.

Zag dat trophypeet er al grote wielen in had hangen, ben benieuwd.

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-08 12:42
Joris748 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:42:
[...]

Of je brengt het even naar een lokale poedercoater die ook werk van particulieren aanneemt. Stralen, poedercoaten. Met een tientje of 5 is dit wel te regelen … eventueel zwart (pun intended)
Misschien ben ik dan te veeleisend, maar moet je hem dan niet thermisch verzinken om inwendige corrosie tegen te gaan?

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:53:
[...]

MAak even een foto, ben wel benieuwd.

Ben er nu twee keer 1 tegengekomen waar het ding echt een mini bike leek, grote vent erop en daardoor misschien dat het zo mini leek maar moest beide keren dubbel checken of het er nu 1 was of niet.

Zag dat trophypeet er al grote wielen in had hangen, ben benieuwd.
ja, die heeft volgens mij 21/18 laten zetten. Voor mij kolder, die 19/17 is zat voor een onverhoopt grindpaadje :P

op het GS forum loopt een leuk draadje met wat rij-indrukken en foto'svanaf pagina 8 tref je wat pics, meeste zijn rond ook de 1.80 of niet gespecificeerd Ik meen dat het vanaf 1.90 wel een beetje scheef gaat met de verhoudingen.

Dit ben ik in de showroom, ik ben 1.80m.
Afbeeldingslocatie: https://www.bmwgsclub.nl/forum/uploads/monthly_2026_03/1200962584_450zittend.thumb.jpg.0c8251a6448e431888efcda26e9521f4.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 28-07-2026 11:15 ]

• Joris748
Kalevandaal schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 11:02:
[...]

Misschien ben ik dan te veeleisend, maar moet je hem dan niet thermisch verzinken om inwendige corrosie tegen te gaan?
Nu je het zegt, heb ik een rekje eens laten schooperen voor het poedercoaten. Neem aan dat je dat bedoelt met thermisch verzinken?

• kneusteun
Dat lijkt erg mee te vallen, ik kwam 2x die rode tegen, en van voren leek het een klein ding.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 11:10:
Dat lijkt erg mee te vallen, ik kwam 2x die rode tegen, en van voren leek het een klein ding.
plaatje werkt nu direct

Ja, die Trophy kleur doet veel en gelukkig heeft BMW er niet echt een iel ding van gemaakt.

Je ziet het wel aan de bandenmaat als je er bij staat etc maar de verhoudingen zijn erg goed.

Zit, rijd en voelt gewoon als een "volwaardige" GS....maar dan véééél lichter en maar ietsje kleiner d:)b

Eens zien of die achtelijke ERC een beetje aan te wennen is :P

[ Voor 44% gewijzigd door Fraggert op 28-07-2026 11:38 ]

• WeirdScience
  • Niet online
@Fraggert Is de ERC niet uit te schakelen?

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nope, het is echt een mechanische koppeling :)

werking: https://www.motorcyclenew...0gs-easy-ride-clutch-erc/

De 450 Basic en Sport hebben een conventionele koppeling, de ERC is op die motoren wel te kiezen als upgrade maar moet dan fysiek in de motor geplaatst worden tijdens de assemblage.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:26
kneusteun schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:49:
[...]
Huh woon je bij mij in de straat? Of bedoel je kilometer ipv meter? :+

Zaterdag reed ik de andere kant de wijk uit dus foto niet op de normale locatie. Had een testritje gemaakt met nieuwe saddlebags van Lomo, 2 keer 7,5 liter. Mooie prijs, kwam alleen nog wel invoer enzo bij waar ik niet aan gedacht had, voor een totaal van bijna 120 :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNdWmyjrk8UN0t3Svd1qGrlWbk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UrSKUyRu37hIvIOf8rBaxibR.jpg?f=fotoalbum_large

• Aikon
  • Niet online
Joris748 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:46:
[...]

Nice!

Heb jij ook na een aantal dagen dat je met jezelf begint te overleggen en dierengeluiden gaat maken? Kon niet de neiging meer onderdrukken om “mèèèèh” te roepen bij het zoveelste schaap op de weg :+

Of ben ik de enige 8)7
Dat heb ik ook al vrij vlot hoor ;)

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Hier een Tracer uit 2017 met standaard zadel.
Die is echt hard, smal en schuin naar voren aflopend. Laatste lange rit uit DE was 660 km.
Ik kon niet meer op of af, helemaal blauw voor mn gevoel ;)
Ga hem binnenkort laten voorzien van een andere vulling (Tijger).

....

Vanmiddag m'n middenbok weer ophalen bij de lokale poedercoater. Hij was flink aan het roesten, nu gestraald en weer mat ral 9005 (zwart) gecoat.

🚗 Tesla M3H - 2024 | 🏍️ Yamaha Tracer 900 - 2017 | ☀️ 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | 🚿 D-wtw: QB1-16 | ❄️ MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 |🔋2x HomeWizard PiB 2,7kWh

• Joris748
En voor mij kan een zadel dan weer niet hard genoeg zijn. Zachte zadels drukken op weke delen. Heb liever een zadel dat de zitbotjes goed ondersteund.

Gisteren nog 750 km snelweg op mijn DesertX gereden zonder zadelpijn.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:33

ozzynator

Nevermind.

Bommes schreef op maandag 27 juli 2026 @ 18:58:
[...]

Is dat zo iets als fake taxi filmpjes??
_/-\o_ _/-\o_

Moette doen. FXBBS '24 en CBF1000F '12

• turkeyhakan
henkNL schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:12:
[...]

Hier een Tracer uit 2017 met standaard zadel.
Die is echt hard, smal en schuin naar voren aflopend. Laatste lange rit uit DE was 660 km.
Ik kon niet meer op of af, helemaal blauw voor mn gevoel ;)
Ga hem binnenkort laten voorzien van een andere vulling (Tijger).

....

Vanmiddag m'n middenbok weer ophalen bij de lokale poedercoater. Hij was flink aan het roesten, nu gestraald en weer mat ral 9005 (zwart) gecoat.
Iemand nog tips voor een ander model? Het liefst Yamaha of Honda en ben zelf geen super sport rijder, dus moet wel echt iets in de vorm van een Touring zijn :-) Liefst nieuw, en mijn budget is max 17-18k.

De Honda NT 11000 DCT is ook erg mooi, maar aan de prijzige kant..

• geert_s
  • Nu online

geert_s

turkeyhakan schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:23:
[...]

Iemand nog tips voor een ander model? Het liefst Yamaha of Honda en ben zelf geen super sport rijder, dus moet wel echt iets in de vorm van een Touring zijn :-) Liefst nieuw, en mijn budget is max 17-18k.

Geen Yamaha of Honda, maar wel Japans; de Kawasaki Versys 1100?

• turkeyhakan
geert_s schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:28:
[...]

Geen Yamaha of Honda, maar wel Japans; de Kawasaki Versys 1100?
Mooie motor! Hoe is een Kawasaki? Ik heb altijd voor ogen dat Honda en Yamaha een gedeelde nummer 1 hebben in de motorwereld.

• geert_s
  • Nu online

geert_s

turkeyhakan schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:30:
[...]

Mooie motor! Hoe is een Kawasaki? Ik heb altijd voor ogen dat Honda en Yamaha een gedeelde nummer 1 hebben in de motorwereld.
Kawasaki is gewoon dezelfde Japanse kwaliteit, en bestverkopende merk in Nederland. Ik zou hem zeker eens proberen.

Als je bij Honda wilt blijven kun je ook nog even kijken naar de CB1000 GT.

• HTT-Thalan
[...]

Nieuwe Transalp?

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 21:46

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Nu met dit lekker weer een stukje aan het rijden op de VFR en kom je zowaar een cafataria tegen ;), en het is lunchtijd :9~ .

Ik heb een broodje (zelfgemaakte) frikandel met saté saus genomen, erg lekker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gevcFBz8dolX6_HpYH-AFXzG2jY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sBMSZdVZLuQw5vmiIr2h5ryL.jpg?f=fotoalbum_large

De VFR staat niet op de foto, maar wel in het zicht :*)

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• HTT-Thalan
Ik heb geen motor meegenomen :'( Want de auto was al vol. Wel prachtig motorrij-land hier in Zweden. Je stikt er helaas wel van de campers, ik zweer dat ze elk jaar groter en lomper worden en diens chauffeurs dommer. Opvallend ook dat ik mensen een lange trip zie maken op iets wat daar niet de automatische keuze voor is, dus bepakking en passagier op een sportieve motor. Overwegend wel tourmotoren en choppers. Echt iets om op mijn bucketlist te zetten, motortocht door Zweden.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

de NC750X?

Afbeeldingslocatie: https://www.goedhartmotoren.nl/media/wysiwyg/504474_25YM_Honda_NC750X.jpg

betiteld als ietwat saaie grijze muis, ik vind het op zich best een fraai ding maar ik zelf zoek ietwat meer in de ADV hoek.

En allicht moet je toch eens 2dehands op een GS gaan rijden d:)b ...dat is wel een totaal andere beleving met het boxerblok, cardan en de tele-lever-vorvork. Nieuw gaat niet bij Ome BMW.

Of de nieuwste parallele twin kleine GS-versies zoals de F800 en F900.

Afbeeldingslocatie: https://cdpcdn.dx1app.com/products/USA/BM/2026/MC/BMWF/F_900_GS/50/BLACK_STORM_METALLIC/2000000053_480px.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Fraggert op 28-07-2026 13:19 ]

• Joris748
HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:15:
Ik heb geen motor meegenomen :'( Want de auto was al vol. Wel prachtig motorrij-land hier in Zweden. Je stikt er helaas wel van de campers, ik zweer dat ze elk jaar groter en lomper worden en diens chauffeurs dommer. Opvallend ook dat ik mensen een lange trip zie maken op iets wat daar niet de automatische keuze voor is, dus bepakking en passagier op een sportieve motor. Overwegend wel tourmotoren en choppers. Echt iets om op mijn bucketlist te zetten, motortocht door Zweden.
Kan het je aanraden!

Neem dan je AT mee, kilometerslange gravelwegen die met weinig offroad ervaring goed te doen zijn. En minder last van campers 8)

Krijg weer een dikke grijns op mijn gezicht …

• mark_78
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 11:44
Joris748 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:31:
[...]

Kan het je aanraden!

Neem dan je AT mee, kilometerslange gravelwegen die met weinig offroad ervaring goed te doen zijn. En minder last van campers 8)

100% mee eens! Vorig jaar met een mede-tweaker een mooie grotendeels offroad tocht door Zweden en Noorwegen gemaakt. Enorm de moeite waard!! Kwa offroad is het weinig uitdaging, maar de omgeving maakt dat meer dan goed (Wij reden op volbepakte Tenere 700's)

Je ontloopt op deze manier vrijwel alle campers 8)

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:26
Joris748 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:31:
[...]

Kan het je aanraden!

100% mee eens! Vorig jaar met een mede-tweaker een mooie grotendeels offroad tocht door Zweden en Noorwegen gemaakt. Enorm de moeite waard!! Kwa offroad is het weinig uitdaging, maar de omgeving maakt dat meer dan goed (Wij reden op volbepakte Tenere 700's)

Je ontloopt op deze manier vrijwel alle campers 8)

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:00

jeroenathome

Een regel tekst

Ik zie dubbel 8-) totdat ik erachter kwam dat 2 personen dezelfde reactie hebben geplaatst. 8)7

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• Pyr0_
  • Laatst online: 09:11
jeroenathome schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 14:19:
Ik zie dubbel 8-) totdat ik erachter kwam dat 2 personen dezelfde reactie hebben geplaatst. 8)7
Goh, wie zou die mede tweaker toch zijn? :+

Motorgear en ultieme speakers te koop op MP.

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:02
[...]

Tiger 900 valt tweedehands in je budget. Bekende van mij rijdt sinds kort een Thriumph en ik ben echt onder de indruk van de afwerking van die fiets.

• HTT-Thalan
Pyr0_ schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 14:22:
[...]

Goh, wie zou die mede tweaker toch zijn? :?
Dubbele account of wat?

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Tja, de enige échte tourers vind je tegenwoordig alleen bij BMW, in de vorm van de K1600GT en R1300RT. Allebei machtige machines, maar nieuw wel een heel stuk boven je budget.

Maar een gebruikte K1600GT is wel goed te betalen, en het rijdt geweldig goed. Niet teveel op de km-stand letten, let vooral op onderhoud en opties. Deze machines worden gebouwd om kilometers te verslinden.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Pagina: 1 ... 58 ... 65 Laatste