• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 14:05
M'n vorige motorpak had het na te veel jaren helaas begeven qua waterdichtheid, dus gister een nieuw pak gescoord bij Biker Outift. Die hadden een 'limited edition' van de Revit Poseidon 3 met 450,- korting. Het enige verschil met de reguliere versie is de stof op de schouders/armen, voor zover ik zo kon ontdekken. Waar dit bij de normale versie glad is, heeft deze een vierkantjesmotief er op zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ua6cbYBJQrWOceu_SetX7qpUQjU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4QAsh2CaCHVJXtTteWJ6Uy1z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcdLX6L5pdyNR9Uel6PR5dHywfU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Kb55H5BNDtg2pTS4y8Q6H0o.jpg?f=fotoalbum_tile
Omdat goretex toch nog wel warm kan zijn, ook maar een doorwaaijas meegepakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gK5Tnmb8YBr3Fv6M4FahJDLgFaM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Srxa7YL2lAurCIBFLhr2jNxy.jpg?f=fotoalbum_large

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:51

Vrijdag

De Goede

Slim, anders krijg je een steeds hysterischer stem "PROBEER OM TE KEREN!!!" op die quarter mile :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:18

geert_s

Gamertag: Brulbak

badkuip schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:52:
Ik had gisteravond nog even een spontaan tochtje georganiseerd. Ik had op de /r/motorfietsen Discord een oproepje gedaan voor wie er meeging met een blokje om over de Veluwe. Kwamen er eventjes 5 mensen opdagen van verschillend pluimage: o.a een Honda CBR600, een Tracer 7 en een een of ander Suzuki 750cc racemonster. Maar de kers op de taart was een iemand op een oudere BMW GS op noppenbanden!

Dus dit zooitje ongeregeld moest bij elkaar blijven en het rondje afmaken. En daarvoor hadden we bedacht een groepsgesprek via Discord aan te zetten. Deze veertiger moest eerst even de instructie krijgen hoe dat te doen maar hop toen gingen we ook.

Omdat het mijn vaste blokkie om is, reed ik voorop in mijn eigen tempo. Af en toe achterom kijken in de spiegel en kijken of iedereen bij blijft. Dit ging goed en ik deed het gas er dus steeds meer een beetje op. Gaandeweg viel mijn Discord-verbinding weg, maar dat vond ik ook weer niet zo erg want dat slappe gelul over de jonge chicks langs de weg, daar werd ik toch gek van.

Vervolgens nam een ander het voortouw en zette mij en de groep even aan de kant. Met de vraag of ik de Discord niet hoorde want men kon het niet bijhouden. Ik vond het wel meevallen, dacht ik zo.

Maar als er mensen met noppenbanden tussen rijden of iemand heeft net een half jaar zijn rijbewijs, dan zal ik vast te snel rijden.

De rest van de rit werd vervolgd in een heel braaf tempo. Iedereen is heelhuids thuisgekomen.

Was het geinig? jazeker.

Zou ik het binnenkort zo weer doen? Mwa....:-)
Daarom rijd ik liever alleen of met mijn vaste groep, maar het is wel leuk om zo weer eens wat nieuwe mensen te leren kennen!

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:56
Altijd even afstemmen met nieuwe mensen. En toch, gebaseerd op mijn eigen beperkte ervaringen van puur de manier van communiceren op r/motorfietsen Discord kan ik mij direct voorstellen dat het afstemmen met het gros daarvan lastig is.

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:01
@geert_s Het is zeker een leuke manier om mensen te leren kennen.

@WilbertNeems ik denk dat het lastig afstemmen hier niet aan de orde is want de mensen an sich die ik gisteravond trof, waren niet de onaardigste.

Het is meer de verwachtingen van een rit an sich en de rijervaring wat uiteen ligt. Bij mij is het de verwachting dat iedereen zijn eigen rit rijdt. Als ik sneller ga dan een ander dan mag dat, dan moet die ander zich niet laten opnaaien hierdoor. Afspraak is dat ik bij het volgende punt om links- of rechts afslaan op je wacht. Kennelijk werkt dat niet voor iedereen zo en willen mensen soms ook graag lekker in een treintje rijden.

Daarnaast verwacht je dingen als organisator soms niet. Zeker iemand met noppenbanden niet.

Lesje weer geleerd, met bekenden samen rijden is inderdaad heel fijn.

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:56
@badkuip Ik bedoelde niet onaardig. Het gaat me meer om een veelvuldig gebruik van hyperbolen en modern taalgebruik die het lastig maken om in te schatten wat er echt bedoeld wordt en die ook kan leiden verkeerde verwachtingen.

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:01
@WilbertNeems oh zo, nee ik dacht ik ook niet onaardig. Het is inderdaad gewoon anders. Ik denk dat iedereen in een andere levensfase zit en dus ook zijn of haar hobby (motorrijden) anders beschouwt. Geinen op de motor doe ik ook graag maar nummer 1 voor mij is wel goed rijden en mooi die bochten aansnijden.

Ik denk dat de verwachtingen te ver uiteen liggen om nog ergens in het midden uit te komen...

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wU_kK7f_wwVUC4nwtOZiGaDlfk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZNjLSuzfeRu269nNPMDAgzzG.jpg?f=fotoalbum_large
Yamaha-fans hier? Kan ik iemand blij maken met magneten en een sleutelhanger? Gratis (exclusief verzendkosten). :)

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:10
#Noppenlivesmatter!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:40
@badkuip Als de verschillen zo ver uit elkaar liggen wordt het gewoon lastig. :)
Zo ook wat motormaatjes die afscheid hebben genomen. Ik ben (samen met enkele anderen) verder en harder gaan rijden, en zij juist veel minder én langzamer. Op een gegeven moment lag dat te ver uit elkaar en ging dat gewoon niet meer werken in één groep.

Degene achter mij mag er gerust op vertrouwen dat ik bij een afslag in het zicht (waar veilig mogelijk) blijf staan. Ga ik harder, dan hoef je je dus niet te gaan haasten om boven je kunnen te gaan rijden. Toch vertrouwen veel mensen daar niet op. En, zo hard rijd ik nou ook weer niet, al kunnen anderen dat beter beoordelen dan ik zelf.

Maar zo zijn verwachtingspatronen óók heel verschillend. Ik heb wel een paar keer bij een rit met collega's voorgereden. Daar rijd ik normaal nooit mee samen en dit varieert van doorgewinterde rijders tot vorige week geslaagd voor het examen. Dat wil zeggen: de snelheid op de cruise control vastgeklikt op 60 km/h, en de hele dag rondtuffen. (zeg maar gerust dat ik wel eens sportiever rijd dan dat :+ ) Ik ben dan meer aan het rondkijken en aan het genieten van de omgeving, en de navigatie in de gaten houden, en de spiegels.
Er zijn er dan ook achter me die die dag een spectaculaire rit hebben meegemaakt. Op zich is dat natuurlijk mooi :) , maar dat is nou niet direct de omschrijving die bij mij op zou komen.
badkuip schreef op maandag 20 juli 2026 @ 15:27:
@WilbertNeems oh zo, nee ik dacht ik ook niet onaardig. Het is inderdaad gewoon anders. Ik denk dat iedereen in een andere levensfase zit en dus ook zijn of haar hobby (motorrijden) anders beschouwt. Geinen op de motor doe ik ook graag maar nummer 1 voor mij is wel goed rijden en mooi die bochten aansnijden.

Ik denk dat de verwachtingen te ver uiteen liggen om nog ergens in het midden uit te komen...
Ik merk door die levensfases nu juist dat ik de laatste tijd opeens erg veel alleen rijd. De rest is veel met andere zaken bezig dan motorrijden. Ach ja.

Vorige week toevallig wel sinds lange tijd met een vriendin een dagje opgetrokken (zij rijdt al járen langer dan ik), en wij kunnen zo'n hele dag wel volkletsen tijdens het rijden. Wordt het wat intensiever dan stokt het gesprek even, of stop je even met luisteren. Maar we kennen elkaar goed genoeg én zijn perfect op elkaar ingespeeld waardoor dit prima werkt. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:18

geert_s

Gamertag: Brulbak

Het lekkerste is gewoon een groep die op elkaar ingespeeld is. Wij hebben twee mensen die graag voorrijden, ik zit het liefst óf direct achter de voorrijder (meest relaxt rijden) óf helemaal achteraan als bezemwagen om zo via de Cardo de voorrijder van informatie te voorzien van eventuele achterblijvers e.d.

Ik merk dan ook dat je als bezemwagen er soms veel harder aan moet trekken dan direct achter de voorrijder. Even de opgelopen achterstand inhalen, inhaalmomentjes zoeken omdat de voorrijder wel over kon, maar de achterste van de groep niet, etc.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-07 16:47
Wij reden 'vroegah' ook veel met een clubje uit de omgeving, waarin hele diverse rijders mee reden.

Een aantal regels die we hadden;
- altijd baksteens-gewijs rijden (voorkomt achterop elkaar rijden en houdt overzicht)
- langzamere rijders achter de voorrijder, snelle rijders achteraan
- vooraf wordt het tempo bepaald, kon tijdens korte stops even geëvalueerd worden
- gaat het te snel/te langzaam/vind je het saai, zwaai dan onderweg gerust af

Het was eigenlijk altijd wel goed op elkaar afgestemd. Hoe vaker je met elkaar rijdt, hoe beter je aanvoelt wat wel en niet kan :) En natuurlijk zijn er altijd een paar die denken met de 'snelle jongens/meiden' mee te kunnen, die hebben we na een paar keer rechtdoor te zijn gegaan toch verzocht eerlijk te zijn en gewoon aan te geven als je beginnend rijder bent.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:25
Alweer een week geleden, maar zeker niet vergeten: vorige week zondag en maandag een korte trip gemaakt naar Luxemburg en een stukje Eifel meegepakt. M'n broer(tje) had het plan opgepakt om op zijn net ingereden Rieju Aventura 307 naar het Comomeer te rijden om daar zijn vriendin op te zoeken. Helaas kon ik niet het hele stuk meerijden, maar heb hem wel 1,5 dag kunnen vergezellen. Voor mij, en mijn T700, de eerste keer echt buiten de landsgrens en ook de eerste echte heuvels en haarspelden oOo

Op zondagochtend vertrokken, via de provinciale en snelwegen naar Aken getuft. Met die Rieju is langere tijd harder dan 100km/h niet echt comfortabel. Aldaar een goede lunch genoten in Kornelimunster. Van daaruit weer door over mooie kronkelwegen naar St.Vith voor een terrasje. Met ruim 33°C was dat een welkome tussenstop. Uiteindelijk geland op de camping in Troisvierges waar rond 16 uur onze tent stond, klaar voor een frisse duik in het zwembad. De bistro had een uitstekende kipsaté met erg lekkere friet. Rond 19 uur nog even op de motor gestapt voor nog een kort rondje de Eifel in, geheel verzonnen door MyRouteapp. Heerlijk rijden bij 23°C en nagenoeg niemand onderweg! Het eerste stuk gewisseld van fiets, ik was wel benieuwd hoe de Rieju zou rijden... mijn broer voorop op mijn T700 en ik die Rieju uitknijpen om het - tevergeefs - te proberen om bij te houden. Na enige tijd toch maar weer terug gewisseld, mede omdat ik redelijk moe begon te worden (reis, drukke week van tevoren gehad) en graag de extra marge weer had die mijn eigen fiets biedt.

De dag erop wat uitgeslapen, de tent weer opgebroken en na een prima ontbijt bij de lokale bakkerij onze weg weer vervolgd richting Prüm voor de lunch. Na de lunch is mijn broer afgedraaid richting het zuiden, zelf ben ik via lokale wegen via St.Vith en Malmedy naar Eupen en van daaruit nog een kleine 2 uur snelweg naar huis gereden.

Zeker voor herhaling vatbaar, al is het alleen al om beter zitvlees te kweken en aan een betere houding op de motor te werken. Mijn rugzak zal zeker niet geholpen hebben, maar ik voelde het maandagavond behoorlijk tussen mijn schouderbladen. Voor de volgende keer ook eens kijken om de TET door Limburg en België te pakken. Zag dat dat een aantal posts hierboven goed beviel. Wordt vast en zeker vervolgd!

Plaatjes bij de praatjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FyFTAvcXbSwcc4qJg79S_0G78HE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Epyg0qKgWqj0Y97AgxVaN7F.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-mg6jyyxdbK_gLD9GzyOLWOQuA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/koRrkWr4vMhwsxpnPWpxQdyM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7Y1DG-A1z9N-2U5TFFUoAS9X6E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QZTZZKnKDXOGu5LhRzUkdRdq.jpg?f=fotoalbum_tile

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ondanks, of dankzij, de drukte kon ik vrijdag na werk vertrekken. Eerst 2 dagen 500km snelweg en vandaag de tet in zuid Polen opgepakt. De eerste sectie van 200km gereden, en heel blij dat t hier droog is geweest. Het is net Frankrijk, van dorp tot dorp via de weilanden. En die zouden anders flink modderig zijn.

Nu een rustig plekje gevonden in het bos/langs weilanden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyzx5dNBw8Dty53-gY6wsHWX3Yg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZfCHGvAx5J6H2NyS0FJbCZGU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TpcXNHSRuA20b8ne758q7l22fCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Hza8hvvF8qmizwXfd8cvNFh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-mxikQD3Owpd_9mxBZcnt-eVSI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pg9fc0uitblaLbBO9uJgpr7P.jpg?f=fotoalbum_large

Dat overgroeide pad, daar kwam na die foto doodleuk een oude man langsfietsen. Volgens mij ben je hier nergebs écht alleen.

Achterrem heb ik niet meer naar gekeken ;) komt thuis wel weer.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Joris748 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 19:17:
De compactere setjes waren helaas uitverkocht. Daarom zelf maar een hack gedaan :)

Voor:
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]
Waar heb je deze vandaan? Ik ben ook nog op zoek naar zoiets. Alle ruimtebesparing is meegenomen

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:34
Aikon schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:26:
[...]

Waar heb je deze vandaan? Ik ben ook nog op zoek naar zoiets. Alle ruimtebesparing is meegenomen
Bij de lokale automaterialenzaak :)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:04

Wokschotel

Op 6 wielen

NLDViane schreef op maandag 20 juli 2026 @ 14:05:
M'n vorige motorpak had het na te veel jaren helaas begeven qua waterdichtheid, dus gister een nieuw pak gescoord bij Biker Outift. Die hadden een 'limited edition' van de Revit Poseidon 3 met 450,- korting. Het enige verschil met de reguliere versie is de stof op de schouders/armen, voor zover ik zo kon ontdekken. Waar dit bij de normale versie glad is, heeft deze een vierkantjesmotief er op zitten.
Ej, dat pak heb ik ook. Bevalt prima, maar ik neem nooit meer een wit pak. Wordt veel te snel smerig en sommige vlekken gaan er niet meer uit.

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:49

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Aha, kijk @Aikon is weer begonnen aan een reis. Behalve het mooie beschrijven van zijn reis is het natuurlijk altijd weer de vraag of hij een mooie Donna of, ja wat was de naam ook alweer van die Finse dame..., tegenkomt. 8)

Goede reis Aikon!

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:02

MrMarcie

CFMoto 450MT

badkuip schreef op maandag 20 juli 2026 @ 14:47:
@geert_s

Daarnaast verwacht je dingen als organisator soms niet. Zeker iemand met noppenbanden niet.

Lesje weer geleerd, met bekenden samen rijden is inderdaad heel fijn.
Dat heb ik nu ook geleerd. Ben op reis van Nederland naar Japan. Zit nu in Vladivostok dus we zijn er bijna. Ben met 2 anderen en die zitten er totaal anders in. Spenderen geen cent, lunchen niet en zitten savonds alleen maar op de hotelkamer.

Volgende keer ga ik alleen of met hele goede bekenden waar ik duidelijke afspraken mee kan maken. En alleen rijden hoef je sochtends niet op elkaar te wachten en kan je je eigen ritme aanhouden van snelheid, stops etc.

Dure les geweest helaas.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Pagina: 1 ... 56 57 Laatste