• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-08 16:32
M'n vorige motorpak had het na te veel jaren helaas begeven qua waterdichtheid, dus gister een nieuw pak gescoord bij Biker Outift. Die hadden een 'limited edition' van de Revit Poseidon 3 met 450,- korting. Het enige verschil met de reguliere versie is de stof op de schouders/armen, voor zover ik zo kon ontdekken. Waar dit bij de normale versie glad is, heeft deze een vierkantjesmotief er op zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ua6cbYBJQrWOceu_SetX7qpUQjU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4QAsh2CaCHVJXtTteWJ6Uy1z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcdLX6L5pdyNR9Uel6PR5dHywfU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Kb55H5BNDtg2pTS4y8Q6H0o.jpg?f=fotoalbum_tile
Omdat goretex toch nog wel warm kan zijn, ook maar een doorwaaijas meegepakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gK5Tnmb8YBr3Fv6M4FahJDLgFaM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Srxa7YL2lAurCIBFLhr2jNxy.jpg?f=fotoalbum_large

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Goede

Slim, anders krijg je een steeds hysterischer stem "PROBEER OM TE KEREN!!!" op die quarter mile :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-08 19:24

geert_s

Gamertag: Brulbak

badkuip schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:52:
Ik had gisteravond nog even een spontaan tochtje georganiseerd. Ik had op de /r/motorfietsen Discord een oproepje gedaan voor wie er meeging met een blokje om over de Veluwe. Kwamen er eventjes 5 mensen opdagen van verschillend pluimage: o.a een Honda CBR600, een Tracer 7 en een een of ander Suzuki 750cc racemonster. Maar de kers op de taart was een iemand op een oudere BMW GS op noppenbanden!

Dus dit zooitje ongeregeld moest bij elkaar blijven en het rondje afmaken. En daarvoor hadden we bedacht een groepsgesprek via Discord aan te zetten. Deze veertiger moest eerst even de instructie krijgen hoe dat te doen maar hop toen gingen we ook.

Omdat het mijn vaste blokkie om is, reed ik voorop in mijn eigen tempo. Af en toe achterom kijken in de spiegel en kijken of iedereen bij blijft. Dit ging goed en ik deed het gas er dus steeds meer een beetje op. Gaandeweg viel mijn Discord-verbinding weg, maar dat vond ik ook weer niet zo erg want dat slappe gelul over de jonge chicks langs de weg, daar werd ik toch gek van.

Vervolgens nam een ander het voortouw en zette mij en de groep even aan de kant. Met de vraag of ik de Discord niet hoorde want men kon het niet bijhouden. Ik vond het wel meevallen, dacht ik zo.

Maar als er mensen met noppenbanden tussen rijden of iemand heeft net een half jaar zijn rijbewijs, dan zal ik vast te snel rijden.

De rest van de rit werd vervolgd in een heel braaf tempo. Iedereen is heelhuids thuisgekomen.

Was het geinig? jazeker.

Zou ik het binnenkort zo weer doen? Mwa....:-)
Daarom rijd ik liever alleen of met mijn vaste groep, maar het is wel leuk om zo weer eens wat nieuwe mensen te leren kennen!

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:56
Altijd even afstemmen met nieuwe mensen. En toch, gebaseerd op mijn eigen beperkte ervaringen van puur de manier van communiceren op r/motorfietsen Discord kan ik mij direct voorstellen dat het afstemmen met het gros daarvan lastig is.

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:10
@geert_s Het is zeker een leuke manier om mensen te leren kennen.

@WilbertNeems ik denk dat het lastig afstemmen hier niet aan de orde is want de mensen an sich die ik gisteravond trof, waren niet de onaardigste.

Het is meer de verwachtingen van een rit an sich en de rijervaring wat uiteen ligt. Bij mij is het de verwachting dat iedereen zijn eigen rit rijdt. Als ik sneller ga dan een ander dan mag dat, dan moet die ander zich niet laten opnaaien hierdoor. Afspraak is dat ik bij het volgende punt om links- of rechts afslaan op je wacht. Kennelijk werkt dat niet voor iedereen zo en willen mensen soms ook graag lekker in een treintje rijden.

Daarnaast verwacht je dingen als organisator soms niet. Zeker iemand met noppenbanden niet.

Lesje weer geleerd, met bekenden samen rijden is inderdaad heel fijn.

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:56
@badkuip Ik bedoelde niet onaardig. Het gaat me meer om een veelvuldig gebruik van hyperbolen en modern taalgebruik die het lastig maken om in te schatten wat er echt bedoeld wordt en die ook kan leiden verkeerde verwachtingen.

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:10
@WilbertNeems oh zo, nee ik dacht ik ook niet onaardig. Het is inderdaad gewoon anders. Ik denk dat iedereen in een andere levensfase zit en dus ook zijn of haar hobby (motorrijden) anders beschouwt. Geinen op de motor doe ik ook graag maar nummer 1 voor mij is wel goed rijden en mooi die bochten aansnijden.

Ik denk dat de verwachtingen te ver uiteen liggen om nog ergens in het midden uit te komen...

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wU_kK7f_wwVUC4nwtOZiGaDlfk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZNjLSuzfeRu269nNPMDAgzzG.jpg?f=fotoalbum_large
Yamaha-fans hier? Kan ik iemand blij maken met magneten en een sleutelhanger? Gratis (exclusief verzendkosten). :)

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:26
#Noppenlivesmatter!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:54
@badkuip Als de verschillen zo ver uit elkaar liggen wordt het gewoon lastig. :)
Zo ook wat motormaatjes die afscheid hebben genomen. Ik ben (samen met enkele anderen) verder en harder gaan rijden, en zij juist veel minder én langzamer. Op een gegeven moment lag dat te ver uit elkaar en ging dat gewoon niet meer werken in één groep.

Degene achter mij mag er gerust op vertrouwen dat ik bij een afslag in het zicht (waar veilig mogelijk) blijf staan. Ga ik harder, dan hoef je je dus niet te gaan haasten om boven je kunnen te gaan rijden. Toch vertrouwen veel mensen daar niet op. En, zo hard rijd ik nou ook weer niet, al kunnen anderen dat beter beoordelen dan ik zelf.

Maar zo zijn verwachtingspatronen óók heel verschillend. Ik heb wel een paar keer bij een rit met collega's voorgereden. Daar rijd ik normaal nooit mee samen en dit varieert van doorgewinterde rijders tot vorige week geslaagd voor het examen. Dat wil zeggen: de snelheid op de cruise control vastgeklikt op 60 km/h, en de hele dag rondtuffen. (zeg maar gerust dat ik wel eens sportiever rijd dan dat :+ ) Ik ben dan meer aan het rondkijken en aan het genieten van de omgeving, en de navigatie in de gaten houden, en de spiegels.
Er zijn er dan ook achter me die die dag een spectaculaire rit hebben meegemaakt. Op zich is dat natuurlijk mooi :) , maar dat is nou niet direct de omschrijving die bij mij op zou komen.
badkuip schreef op maandag 20 juli 2026 @ 15:27:
@WilbertNeems oh zo, nee ik dacht ik ook niet onaardig. Het is inderdaad gewoon anders. Ik denk dat iedereen in een andere levensfase zit en dus ook zijn of haar hobby (motorrijden) anders beschouwt. Geinen op de motor doe ik ook graag maar nummer 1 voor mij is wel goed rijden en mooi die bochten aansnijden.

Ik denk dat de verwachtingen te ver uiteen liggen om nog ergens in het midden uit te komen...
Ik merk door die levensfases nu juist dat ik de laatste tijd opeens erg veel alleen rijd. De rest is veel met andere zaken bezig dan motorrijden. Ach ja.

Vorige week toevallig wel sinds lange tijd met een vriendin een dagje opgetrokken (zij rijdt al járen langer dan ik), en wij kunnen zo'n hele dag wel volkletsen tijdens het rijden. Wordt het wat intensiever dan stokt het gesprek even, of stop je even met luisteren. Maar we kennen elkaar goed genoeg én zijn perfect op elkaar ingespeeld waardoor dit prima werkt. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-08 19:24

geert_s

Gamertag: Brulbak

Het lekkerste is gewoon een groep die op elkaar ingespeeld is. Wij hebben twee mensen die graag voorrijden, ik zit het liefst óf direct achter de voorrijder (meest relaxt rijden) óf helemaal achteraan als bezemwagen om zo via de Cardo de voorrijder van informatie te voorzien van eventuele achterblijvers e.d.

Ik merk dan ook dat je als bezemwagen er soms veel harder aan moet trekken dan direct achter de voorrijder. Even de opgelopen achterstand inhalen, inhaalmomentjes zoeken omdat de voorrijder wel over kon, maar de achterste van de groep niet, etc.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Wij reden 'vroegah' ook veel met een clubje uit de omgeving, waarin hele diverse rijders mee reden.

Een aantal regels die we hadden;
- altijd baksteens-gewijs rijden (voorkomt achterop elkaar rijden en houdt overzicht)
- langzamere rijders achter de voorrijder, snelle rijders achteraan
- vooraf wordt het tempo bepaald, kon tijdens korte stops even geëvalueerd worden
- gaat het te snel/te langzaam/vind je het saai, zwaai dan onderweg gerust af

Het was eigenlijk altijd wel goed op elkaar afgestemd. Hoe vaker je met elkaar rijdt, hoe beter je aanvoelt wat wel en niet kan :) En natuurlijk zijn er altijd een paar die denken met de 'snelle jongens/meiden' mee te kunnen, die hebben we na een paar keer rechtdoor te zijn gegaan toch verzocht eerlijk te zijn en gewoon aan te geven als je beginnend rijder bent.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Alweer een week geleden, maar zeker niet vergeten: vorige week zondag en maandag een korte trip gemaakt naar Luxemburg en een stukje Eifel meegepakt. M'n broer(tje) had het plan opgepakt om op zijn net ingereden Rieju Aventura 307 naar het Comomeer te rijden om daar zijn vriendin op te zoeken. Helaas kon ik niet het hele stuk meerijden, maar heb hem wel 1,5 dag kunnen vergezellen. Voor mij, en mijn T700, de eerste keer echt buiten de landsgrens en ook de eerste echte heuvels en haarspelden oOo

Op zondagochtend vertrokken, via de provinciale en snelwegen naar Aken getuft. Met die Rieju is langere tijd harder dan 100km/h niet echt comfortabel. Aldaar een goede lunch genoten in Kornelimunster. Van daaruit weer door over mooie kronkelwegen naar St.Vith voor een terrasje. Met ruim 33°C was dat een welkome tussenstop. Uiteindelijk geland op de camping in Troisvierges waar rond 16 uur onze tent stond, klaar voor een frisse duik in het zwembad. De bistro had een uitstekende kipsaté met erg lekkere friet. Rond 19 uur nog even op de motor gestapt voor nog een kort rondje de Eifel in, geheel verzonnen door MyRouteapp. Heerlijk rijden bij 23°C en nagenoeg niemand onderweg! Het eerste stuk gewisseld van fiets, ik was wel benieuwd hoe de Rieju zou rijden... mijn broer voorop op mijn T700 en ik die Rieju uitknijpen om het - tevergeefs - te proberen om bij te houden. Na enige tijd toch maar weer terug gewisseld, mede omdat ik redelijk moe begon te worden (reis, drukke week van tevoren gehad) en graag de extra marge weer had die mijn eigen fiets biedt.

De dag erop wat uitgeslapen, de tent weer opgebroken en na een prima ontbijt bij de lokale bakkerij onze weg weer vervolgd richting Prüm voor de lunch. Na de lunch is mijn broer afgedraaid richting het zuiden, zelf ben ik via lokale wegen via St.Vith en Malmedy naar Eupen en van daaruit nog een kleine 2 uur snelweg naar huis gereden.

Zeker voor herhaling vatbaar, al is het alleen al om beter zitvlees te kweken en aan een betere houding op de motor te werken. Mijn rugzak zal zeker niet geholpen hebben, maar ik voelde het maandagavond behoorlijk tussen mijn schouderbladen. Voor de volgende keer ook eens kijken om de TET door Limburg en België te pakken. Zag dat dat een aantal posts hierboven goed beviel. Wordt vast en zeker vervolgd!

Plaatjes bij de praatjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FyFTAvcXbSwcc4qJg79S_0G78HE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Epyg0qKgWqj0Y97AgxVaN7F.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-mg6jyyxdbK_gLD9GzyOLWOQuA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/koRrkWr4vMhwsxpnPWpxQdyM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7Y1DG-A1z9N-2U5TFFUoAS9X6E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QZTZZKnKDXOGu5LhRzUkdRdq.jpg?f=fotoalbum_tile

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ondanks, of dankzij, de drukte kon ik vrijdag na werk vertrekken. Eerst 2 dagen 500km snelweg en vandaag de tet in zuid Polen opgepakt. De eerste sectie van 200km gereden, en heel blij dat t hier droog is geweest. Het is net Frankrijk, van dorp tot dorp via de weilanden. En die zouden anders flink modderig zijn.

Nu een rustig plekje gevonden in het bos/langs weilanden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyzx5dNBw8Dty53-gY6wsHWX3Yg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZfCHGvAx5J6H2NyS0FJbCZGU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TpcXNHSRuA20b8ne758q7l22fCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Hza8hvvF8qmizwXfd8cvNFh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-mxikQD3Owpd_9mxBZcnt-eVSI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pg9fc0uitblaLbBO9uJgpr7P.jpg?f=fotoalbum_large

Dat overgroeide pad, daar kwam na die foto doodleuk een oude man langsfietsen. Volgens mij ben je hier nergebs écht alleen.

Achterrem heb ik niet meer naar gekeken ;) komt thuis wel weer.

• Aikon
  • Niet online
Joris748 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 19:17:
De compactere setjes waren helaas uitverkocht. Daarom zelf maar een hack gedaan :)

Voor:
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]
Waar heb je deze vandaan? Ik ben ook nog op zoek naar zoiets. Alle ruimtebesparing is meegenomen

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:15
Aikon schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:26:
[...]

Waar heb je deze vandaan? Ik ben ook nog op zoek naar zoiets. Alle ruimtebesparing is meegenomen
Bij de lokale automaterialenzaak :)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:02

Wokschotel

Op 6 wielen

NLDViane schreef op maandag 20 juli 2026 @ 14:05:
M'n vorige motorpak had het na te veel jaren helaas begeven qua waterdichtheid, dus gister een nieuw pak gescoord bij Biker Outift. Die hadden een 'limited edition' van de Revit Poseidon 3 met 450,- korting. Het enige verschil met de reguliere versie is de stof op de schouders/armen, voor zover ik zo kon ontdekken. Waar dit bij de normale versie glad is, heeft deze een vierkantjesmotief er op zitten.
Ej, dat pak heb ik ook. Bevalt prima, maar ik neem nooit meer een wit pak. Wordt veel te snel smerig en sommige vlekken gaan er niet meer uit.

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08 16:23

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Aha, kijk @Aikon is weer begonnen aan een reis. Behalve het mooie beschrijven van zijn reis is het natuurlijk altijd weer de vraag of hij een mooie Donna of, ja wat was de naam ook alweer van die Finse dame..., tegenkomt. 8)

Goede reis Aikon!

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 12:43

MrMarcie

CFMoto 450MT

badkuip schreef op maandag 20 juli 2026 @ 14:47:
@geert_s

Daarnaast verwacht je dingen als organisator soms niet. Zeker iemand met noppenbanden niet.

Lesje weer geleerd, met bekenden samen rijden is inderdaad heel fijn.
Dat heb ik nu ook geleerd. Ben op reis van Nederland naar Japan. Zit nu in Vladivostok dus we zijn er bijna. Ben met 2 anderen en die zitten er totaal anders in. Spenderen geen cent, lunchen niet en zitten savonds alleen maar op de hotelkamer.

Volgende keer ga ik alleen of met hele goede bekenden waar ik duidelijke afspraken mee kan maken. En alleen rijden hoef je sochtends niet op elkaar te wachten en kan je je eigen ritme aanhouden van snelheid, stops etc.

Dure les geweest helaas.

Mijn trip | Van Nederland naar Japan op mijn CFMoto 450MT

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-08 08:21
MrMarcie schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 03:01:
[...]

Dat heb ik nu ook geleerd. Ben op reis van Nederland naar Japan. Zit nu in Vladivostok dus we zijn er bijna. Ben met 2 anderen en die zitten er totaal anders in. Spenderen geen cent, lunchen niet en zitten savonds alleen maar op de hotelkamer.

Volgende keer ga ik alleen of met hele goede bekenden waar ik duidelijke afspraken mee kan maken. En alleen rijden hoef je sochtends niet op elkaar te wachten en kan je je eigen ritme aanhouden van snelheid, stops etc.

Dure les geweest helaas.
Zo een reis naar Japan is toch ook een once in a live time reis voor jou?
Als je gezelschap dan tegenvalt, dan haak je toch af en trek je je eigen plan?
Ik zou dan niet tot het gaatje bij elkaar blijven, of het moeten echt hele goede vrienden zijn. Maar dan hadden de verwachtingen ook anders geweest.
/wijsneus op afstand

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• ollie1965

ollie1965

Bommes schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 08:29:
[...]

Zo een reis naar Japan is toch ook een once in a live time reis voor jou?
Als je gezelschap dan tegenvalt, dan haak je toch af en trek je je eigen plan?
Ik zou dan niet tot het gaatje bij elkaar blijven, of het moeten echt hele goede vrienden zijn. Maar dan hadden de verwachtingen ook anders geweest.
/wijsneus op afstand
Ik kan er wel wat bij bedenken. Je reist door bepaalde landen waar je, je alleen zelf niet altijd veilig waant/bent de "zekerheid" van reizen met +1 is iets van een psychologische houvast.
Ook bij bekende gezien die overland naar Australië gegaan zijn, pas in Australië zijn de wegen gescheiden (samen door Iran, grens Afganistan, Pakistan en noem maar). Andere tijden dat wel.

Tja je zul maar gaan slapen in Koeweit en wakker worden in Irak helemaal alleen...... en dan na maanden mogen vertrekken maar eigenlijk je motor moeten achter laten..... En dat is niet gebeurt, hij is met de motor de grens over gegaan naar Turkije. Hij heeft er inhoudelijk nooit heel veel over verteld ondanks dat er heftige dingen gebeurt zijn.

Ik begrijp het wel dat je dan even met meer dan 1 wil reizen.

[ Voor 0% gewijzigd door ollie1965 op 21-07-2026 10:07 . Reden: zinsopbouw ]

• Bommes
Oh zeker weten, daarom ook mijn /wijsneus op afstand toevoeging.
Ik ben meer een loner wat dat betreft, ik ga niet mijn reis laten vergallen door irritaties aan reis genoten.
vorig jaar zomer naar UK, TET rijden daar onderweg naar het ABR festival kwam ik op deheenweg 2 belgen tegen.
Die hadden het zelfde plan als ik, zelfde boot overtocht en alles.
Dus maar samen op getrokken, dat ging die dag en het begin van de daarop volgende dag nog goed. Maar voor mij begonnen de irritaties, hun lage rij snelheid, de eigenwijsheid van een van beide Belgen, continu stops om te roken, enz.
Die avond op de camping aangegeven dat ik de dag daarop mijn eigen plan ging trekken, en zo dus ook gedaan. Zelfde route als hun aangehouden, maar ik was al eerder op weg en dus heb hun verder niet meer getroffen.
Maar goed dat is inderdaad niet een reis door gebieden waar je je vragen over je veiligheid kunt stellen.
Alhoewel Itchy Boobs ook solo reist, afgezien van China, maar dat heeft meer met verplichting van een gids te maken.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• ollie1965

ollie1965

Ook Itchy Boots (i saw you do that ) heeft hachelijke momenten meegemaakt. Wegversperring/controle en wapen op haar gericht, maar dat is in sommige landen het normaal en kunnen wij ons met onze waarde/normen/cultuur niet voorstellen.

Je zult maar in een "hutjes dorp" in oost Africa een kind aanrijden wat naar buiten komt rennen omdat het een motor hoort aankomen. Hij reed overigens stapvoets en het kind had geen grote verwondingen.
Zit je ineens in de lokale cel met de mededeling "als jij hier niet was, was het niet gebeurd je bent schuldig." en na een tijdje een pakje met US$ daarin "betalen" mag je je reis weer vervolgen.
Ik reis ook graag ver weg, maar dan wel iets behoudender (lees "veiligere landen") dan de meeste die ik ken die ver reizen.
EDIT: Mooie reisverhalen lezen van hem (bovenstaande) uit de oude doos

[ Voor 9% gewijzigd door ollie1965 op 21-07-2026 11:11 ]

• Aikon
  • Niet online
Klinkt goed, had me zoveel geld en tijd gescheelt :+ ;)

Maar, idd, ga lekker alleen door zou ik zeggen. Zonder details te kennen natuurlijk. Ik heb ook weleens iemand in het reisgezelschap gehad die niet leuk meedeed, dat duurde ook maanden. Gelukkig was ik toen met 4 man en was het wel te doen.

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:40
Er zijn interresante ontwikkelingen voor de CF Moto gebruikers. Sinds enkele dagen is het mogelijk om Android Auto op je display weer te geven: https://github.com/zanderp/open-cfmoto Er is ook een discord waar de devs actief zijn: https://discord.gg/xRt5yZy2U

Nu is het in ieder geval mogelijk om andere navi apps weer te geven buiten GMaps via Motoplay. Op een aantal modellen is het ook mogelijk om Android Auto te besturen via de bestaande knoppen op je stuur mocht je geen Touch display hebben.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Ik chargeer graag

Bo0bz schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 11:12:
Er zijn interresante ontwikkelingen voor de CF Moto gebruikers. Sinds enkele dagen is het mogelijk om Android Auto op je display weer te geven: https://github.com/zanderp/open-cfmoto Er is ook een discord waar de devs actief zijn: https://discord.gg/xRt5yZy2U

Nu is het in ieder geval mogelijk om andere navi apps weer te geven buiten GMaps via Motoplay. Op een aantal modellen is het ook mogelijk om Android Auto te besturen via de bestaande knoppen op je stuur mocht je geen Touch display hebben.
Wauw, dat is echt vet. Ik zit al jaren te wachten tot BMW eindelijk capituleert en iets met Carplay / Android Auto gaat doen :'(

Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:01

fdees

Trust me I'm an Engineer

Wel echt heel gaaf dit, lijkt mij ergens ook echt helemaal top en heerlijk om zoiets werkend te hebben op de motor.

MyTriumph heeft bluetooth verbinding met mijn scrambler, maar gebruik dat echt al tijden niet meer. Voegde helaas weinig toe omdat ik de navigatie maar matig vond

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• kneusteun
Bommes schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 10:09:
Oh zeker weten, daarom ook mijn /wijsneus op afstand toevoeging.
Ik ben meer een loner wat dat betreft, ik ga niet mijn reis laten vergallen door irritaties aan reis genoten.
vorig jaar zomer naar UK, TET rijden daar onderweg naar het ABR festival kwam ik op deheenweg 2 belgen tegen.
Die hadden het zelfde plan als ik, zelfde boot overtocht en alles.
Dus maar samen op getrokken, dat ging die dag en het begin van de daarop volgende dag nog goed. Maar voor mij begonnen de irritaties, hun lage rij snelheid, de eigenwijsheid van een van beide Belgen, continu stops om te roken, enz.
Die avond op de camping aangegeven dat ik de dag daarop mijn eigen plan ging trekken, en zo dus ook gedaan. Zelfde route als hun aangehouden, maar ik was al eerder op weg en dus heb hun verder niet meer getroffen.
Maar goed dat is inderdaad niet een reis door gebieden waar je je vragen over je veiligheid kunt stellen.
Alhoewel Itchy Boobs ook solo reist, afgezien van China, maar dat heeft meer met verplichting van een gids te maken.
Feest van herkenning, als ik de boel klaar heb en we gaan ergens heen en ik hoor " wacht even ik moet nog even" dan baal ik al ;( (wordt het weer zo'n dag)
Een hele dag wachten, stilstaan of overleggen heb ik nooit zo'n zin in.

Aan de andere kant vind ik het ook wel leuk om een beetje te ouwehoeren onderweg, en beetje mekaar uitdagen. Plezier delen is vaak wel leuk, leuker dan een foto of filmpje ervan.

Het is vooral mensen vinden die mooi aansluiten, en ja het is een beetje geven en nemen. Soms zit je zelf vast of heb je hulp nodig en andersom.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:22

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

_eLMo_ schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 11:51:
[...]

Wauw, dat is echt vet. Ik zit al jaren te wachten tot BMW eindelijk capituleert en iets met Carplay / Android Auto gaat doen :'(
ik denk dat die nog lekker jaren lang Garmins gaan rebranden. (Ow wacht.....die vanaf de 5 zijn dat niet meer)

gewoon lekker aftermarkt er wat erop zetten, er zijn legio mogelijkheden, maar ja, daar prijkt dan niet zo'n mooie blauwwitte sticker op :P .......maar een BMW prijskaartje ontbreekt en dat is wél weer gunstig :+

Zo geintegreerd als CF moto is wel gaaf overigens, dat zeker _/-\o_

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:55

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik rijdt ook eigenlijk het liefst alleen. Maar omdat ik de motor ook het vaakst gebruik om gewoon van A naar B te komen, rijdt ik ook meestal alleen :)

Als we in groep gaan rijden is er ook altijd wel iemand die nog moet tanken, bandenspanning controleren etc. etc. Verzamelen en dan ook echt klaar staan voor vertrek is vrijwel nooit aan de orde. Daarbij inderdaad een verschil in snelheid en rijstijlen en dan is dat lang niet altijd even leuk.

[ Voor 10% gewijzigd door Destruction op 21-07-2026 12:08 ]

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• RBH
  • Registratie: Maart 2005

RBH

@LankHoar @harley De foto onder het linkje bij mijn gebruikersnaam klopt niet (ik heb geen (wel mooie!) Tuareg). :) Dit is het juiste plaatje.

[ Voor 21% gewijzigd door RBH op 21-07-2026 12:58 ]

• kneusteun
Zie ik nu een Sv met een arrrow? _/-\o_

• RBH

RBH

Zeker O+

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/JjdDw3pf/IMG-7555.jpg

[ Voor 84% gewijzigd door RBH op 21-07-2026 13:31 ]

• kneusteun
Wij hadden alleen nog de bellypan erbij laten plaatsen omdat dat dat in mijn ogen wat meer body geeft.

Ik ben stiekem best wel fan geworden van het ding, hoewel ik dacht dat ik er niet snel gebruik van zou maken. Heerlijk smijt fietsje voor de weggetjes tussen de bossen en weilanden door.

• lohost
  • Laatst online: 22:22

lohost

iemand had al localhost :-(

Net als wat anderen ook een weekendje Eifel gedaan. Eerst voor komend weekend in de planning, maar nadat het weer wat koeler leek te worden afgelopen weekend, de plannen wat naar voren gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNuR8ChfWk98oS62tYPfrkjYpW0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GTInJd972QeVyuKGNqXmz2x2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BpfjifOg8qns-Qfv3EnWg_k0eHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NZNdVgeGil6O6SID3pGkdLMC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VyvirvYyU22fsQ2JpK2l6y-5rAs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YFQOeJj9dEZOqL3u11XNsEoJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znMiIU7WsxYhvQ67QeJYTQdY42w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SPlPPHkinnc8StDz6X0q8ap0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6AJ-ecifNCiF9UbhCFdksadKHMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TL75I2NhRyRmrUCpsJKgFnJF.jpg?f=fotoalbum_large

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

• RBH

RBH

kneusteun schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 13:39:
Wij hadden alleen nog de bellypan erbij laten plaatsen omdat dat dat in mijn ogen wat meer body geeft.

Ik ben stiekem best wel fan geworden van het ding, hoewel ik dacht dat ik er niet snel gebruik van zou maken. Heerlijk smijt fietsje voor de weggetjes tussen de bossen en weilanden door.
Ik vind het ook echt een hele fijne motor. Het hoekt lekker, het klinkt goed.. Het enige is dat ik hem niet heel lekker vind op de snelweg, bijzonder veel last van wind, dus ik wil nog kijken of een (subtiel) ruitje/flyscreen wat kan doen daaraan. Daarnaast is het zadel behoorlijk hard waardoor ik er ook niet veel langer dan een uur/anderhalf op wil zitten aaneengesloten.

Zo'n belly pan staat ook op het lijstje, maar eerst maar even een seizoen rijden en dan in de winter misschien wat aanpassingen doen als hij stil staat. :)

• kneusteun
Schermpje hebben wij er ook op, voor mijn indo vriendin is het perfect, voor mij is de win nu op de borst onderkant kin.

Ik ben 187 en die indo is 175 ofzo dus nogal een verschil, het is haar motor, maar ik rij er best regelmatig op.

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:02
_eLMo_ schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 11:51:
[...]

Zelfde geldt voor Honda die alleen op de duurdere modellen Android auto aanbiedt. Zo kinderachtig... Mooi dat CFMoto laat zien hoe het ook kan.

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:40
@Barista Het is niet CFMoto die AA op hun schermen pusht maar een third party ontwikkelaar ;) Je kunt het zien als brakke software waardoor dit mogelijk is :+ of als een feature :P

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• Barista
Ah, oké. Dank voor de toelichting. Desalniettemin ben ik fan en hoop ik dat ook het Honda dashboard een keer wordt opengebroken op software gebied...

• RBH

RBH

kneusteun schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 15:07:
Schermpje hebben wij er ook op, voor mijn indo vriendin is het perfect, voor mij is de win nu op de borst onderkant kin.

Ik ben 187 en die indo is 175 ofzo dus nogal een verschil, het is haar motor, maar ik rij er best regelmatig op.
Welk schermpje precies? Ik ben 1.89, dus het effect zal bij mij hetzelfde zijn als bij jou gok ik.

• kneusteun
RBH schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 16:21:
[...]

Welk schermpje precies? Ik ben 1.89, dus het effect zal bij mij hetzelfde zijn als bij jou gok ik.
ik dacht givi, maar ze zijn allemaal beetje hetzelfde qua hoogte geloof ik.

• kneusteun
Barista schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 16:05:
[...]

Zelfde geldt voor Honda die alleen op de duurdere modellen Android auto aanbiedt. Zo kinderachtig... Mooi dat CFMoto laat zien hoe het ook kan.
uuuhhmm CF gaf eerst een hoop gratis weg, daarna gooide ze net als KTM een hoop achter een paywall, zelfs voor mensen die hem al in bezit hadden.....

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-08 16:01
lohost schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 13:53:
Net als wat anderen ook een weekendje Eifel gedaan. Eerst voor komend weekend in de planning, maar nadat het weer wat koeler leek te worden afgelopen weekend, de plannen wat naar voren gehaald.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dacht dat dit een post van @Bommes door het croissantje. _O-
Waar was je in de Eifel?

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-08 20:35
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
ik heb de versie 2 voor ooit compleet gekocht voor 250 euro, ik kan wel zeggen 3 keer per seizoen wassen ivm wit grijs en ik heb olie vlekjes achterop helaas

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-08 13:12

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Wokschotel schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:55:
[...]

Ej, dat pak heb ik ook. Bevalt prima, maar ik neem nooit meer een wit pak. Wordt veel te snel smerig en sommige vlekken gaan er niet meer uit.
Ik heb ook net een Poseidon 3 pak gekocht, de uitverkoop is hier en daar al begonnen, en ik heb gekozen voor de wit/grijze jas maar wel een zwarte broek. Het leek mij dat een broek veel sneller vies wordt dan de jas maar we zullen zien de komende jaren...

• Barista
ollie1965 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 22:43:
Aha, kijk @Aikon is weer begonnen aan een reis. Behalve het mooie beschrijven van zijn reis is het natuurlijk altijd weer de vraag of hij een mooie Donna of, ja wat was de naam ook alweer van die Finse dame..., tegenkomt. 8)

Goede reis Aikon!
De generatie voor ons had de Bouquetreeks. Wij hebben @Aikon voor de romantiek.

• Aikon
  • Niet online
Haha prachtig. Nou laat die chickies maar komen dan. Km 261 sectie 4 vd tet. Wijn is open.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MssxVlcL065VHWQZmOSLdg0OTmo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQiB319nFqz0aijjmN8PbJ6j.jpg?f=fotoalbum_large

Ben alleen bang dat ik zo niks ga scoren...

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-08 17:23
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Limited of was het een sample? Goed opletten als het een sample is, garantie is dan niet top. Weet het helaas uit ervaring met een revit sample.

• NLDViane
  • Laatst online: 17-08 16:32
Wokschotel schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:55:
[...]

ibothead schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 18:47:
[...]

ik heb de versie 2 voor ooit compleet gekocht voor 250 euro, ik kan wel zeggen 3 keer per seizoen wassen ivm wit grijs en ik heb olie vlekjes achterop helaas
Hahaha, eerste vlek zit er al in inderdaad. Scheelt wel een beetje warmte denk ik zo, al voelt het hele pak klammer aan dan de Poseidon 1 van 12 jaar oud.
bakkie1985 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 21:01:
[...]

Limited of was het een sample? Goed opletten als het een sample is, garantie is dan niet top. Weet het helaas uit ervaring met een revit sample.
Goeie vermelding! Het is een Limited Edition volgens de website, staat niet onder de Samples.
https://www.bikeroutfit.n...cket-special-edition.html

• Joris748
Er zijn plekken met een slechter uitzicht om te overnachten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJh2YhTLdJq09YViPnSCGlQlyOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gfE6L7qeuixLlKOBjaBmHQp1.jpg?f=fotoalbum_large

Maar wat een ervaring. Het rijden valt me alleszins mee, al merk ik wel dat ik veel heb aan mijn mountainbike ervaring. Heb ondertussen Gothenburg achter me gelaten en ben al een heel eind op weg op sectie 5. Zou mooi zijn om vandaag in de buurt van sectie 3 te komen.

Ook de ambitie om dit te doen? Zie mijn signature 8)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• pietjepuk01
  • Laatst online: 18-08 15:56
Hoe bevalt de Mosko Moto Reckless set?

Ik blijf op zoek naar een dealtje, maar de realisatie dat ik toch diep in de buidel moet tasten voor een setje lijkt langzaam toch in te dalen.. welke versie (qua liters en generatie) heb je?

Afgelopen tripje gedaan met een Kriega US-30 maar nadat een bierblik de druk niet meer aankon had alle kleding de geur van Leffe Blond. Leuk voor even maar niet als je nog 1,5 dagen moet.

• kneusteun
Daarom alle kleding en dergelijke in drybags in de bagage.

Denk dat een blikje in alle soft luggage wel kapot zal gaan met een val of iets.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Ik chargeer graag

Ik houd alles wat vocht bevat juist buiten de dry-bag inderdaad. Dus bijvoorbeeld douchegel / tandpasta zit (met toiletspul) in z'n eigen dry-bag. Ik heb er ook een voor het gereedschap (scherpe spullen soms, en ook vloeistoffen zoals solutie of kneedbaar metaal).
Mosko Moto heeft daar die aux-pox voor: https://moskomoto.com/products/aux-pox-4l-v2

[ Voor 20% gewijzigd door _eLMo_ op 22-07-2026 13:22 ]

Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• kneusteun
Die aux pox is net zo duur als mijn huidige setup was... :o

Ik vind mooi spul begrijp mij niet verkeerd en ik zou best een mosko set willen, alleen leg ik dergelijk bedrag momenteel eerder neer voor vering etc.

Ik heb een lading berghaus drybags bij de dump opgepikt voor 5-10 euro per stuk, kleding, vieze was, natte meuk, electronica en voedsel allemaal los in zakjes. al te vaak gehad dat er iets stuk ging en alle bagage onder de meuk zat. Andere voordeel voor mij is dat ik in de tent makkelijk alles terug kan vinden omdat per categorie in een tas zit.

• Joris748
pietjepuk01 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 13:06:
Hoe bevalt de Mosko Moto Reckless set?

Ik blijf op zoek naar een dealtje, maar de realisatie dat ik toch diep in de buidel moet tasten voor een setje lijkt langzaam toch in te dalen.. welke versie (qua liters en generatie) heb je?

Afgelopen tripje gedaan met een Kriega US-30 maar nadat een bierblik de druk niet meer aankon had alle kleding de geur van Leffe Blond. Leuk voor even maar niet als je nog 1,5 dagen moet.
Bevalt enorm goed. Helpt ook goed om georganiseerd te blijven: kleding links, slaapspullen rechts. De 4 liter aux-pox met respectievelijk gereedschap en andere kleine zut en met mijn stoeltje (pas precies een Helinox stoeltje in). De rest van de spullen in de middentas.

En inderdaad: doe kleding in nylon drybags. Dat houdt je spullen gegarandeerd droog en beperkt het pakvolume.

Ja, het is een rib uit je lijf. Maar betaalbaarder dan een complete aluminium kofferset.

[ Voor 5% gewijzigd door Joris748 op 22-07-2026 14:48 ]

• Barista
Joris748 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 21:49:
[...]

Degene die mijn banden wisselt is een ex-motorfietsmonteur en is nu truckmonteur. Hij vertelde dat ze het bij vrachtwagenbanden veel gebruiken. Maar die zijn zwaar, komen traag op gang, hebben een lage snelheid en geringe onbalans zul je niet merken.

Voor motorfietsen heeft hij er minder vertrouwen in, vanwege snel accelereren en vertragen.
YouTube: DynaBeads demo video

Dit testje laat juist het tegenovergestelde zien. Hoe sneller de acceleratie, hoe beter. Plus als je eenmaal rijdt, maakt versnellen en vertragen juist minder uit.

• Aikon
  • Niet online
Joris748 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 11:03:
Er zijn plekken met een slechter uitzicht om te overnachten!

[Afbeelding]

Maar wat een ervaring. Het rijden valt me alleszins mee, al merk ik wel dat ik veel heb aan mijn mountainbike ervaring. Heb ondertussen Gothenburg achter me gelaten en ben al een heel eind op weg op sectie 5. Zou mooi zijn om vandaag in de buurt van sectie 3 te komen.

Ook de ambitie om dit te doen? Zie mijn signature 8)
Supervet man. Prachtig is het daar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FeqnNr-DPUHPiBNEA_9aIq46FMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S5l66cTbpUZR1BuW2rdP4scF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kmJQhRJmmKOfu6DboiSJLcyNg9M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/66WP6xK3CNynvQs9UuQOwIIA.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de hele dag met 2 jonge gasten gereden. Wel handig ook, want zaten best moeilijke stukken tussen. Veel modder ergens, en verder veel mul zand. Tis ook nooit goed.

• ollie1965

ollie1965

@Aikon @Bommes
Wordt dat croissantje nu een meme?

Net zoals veel vrouwen op het strand met een wijntje moeten zitten met uitzicht op de benen en de zee?

[ Voor 49% gewijzigd door ollie1965 op 22-07-2026 20:12 ]

• Joris748
Barista schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 19:15:
[...]

YouTube: DynaBeads demo video

Dit testje laat juist het tegenovergestelde zien. Hoe sneller de acceleratie, hoe beter. Plus als je eenmaal rijdt, maakt versnellen en vertragen juist minder uit.
Dit testje laat alleen maar zien dat dynabeads beter zijn dan een fles met onbalans. Hoe verhoudt een wiel met dynabeads zich tot een goed gebalanceerd wiel met plaklood?

• Joris748
Aikon schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 20:07:
[...]

Supervet man. Prachtig is het daar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vandaag de hele dag met 2 jonge gasten gereden. Wel handig ook, want zaten best moeilijke stukken tussen. Veel modder ergens, en verder veel mul zand. Tis ook nooit goed.
Het is er waarschijnlijk steiler dan de foto doet vermoeden :9 Die gast rijdt overigens met wel heel weinig nop!

Ik ben super blij met deze routes hier in Zweden, prima voor mij als beginner. Al vallen de wat technischer stukken me helemaal niet tegen. Verwacht eerlijk gezegd wel dat het met een aantal rijhulpen uit, heel anders zal zijn :o

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Joris748 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 20:42:
[...]

Dit testje laat alleen maar zien dat dynabeads beter zijn dan een fles met onbalans. Hoe verhoudt een wiel met dynabeads zich tot een goed gebalanceerd wiel met plaklood?
Welke banden heb je erop liggen? De Pirelli Scorpion Rally STR's zo te zien? Hoe gaan die als het wat modderiger wordt?

• Joris748
Thedr schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 20:59:
[...]

Welke banden heb je erop liggen? De Pirelli Scorpion Rally STR's zo te zien? Hoe gaan die als het wat modderiger wordt?
STR’s inderdaad. Maar nog geen echte modder gehad, alleen natte grindwegen. Zolang het spul lost uit het profiel geen problemen!

• Aikon
  • Niet online
Joris748 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 20:47:
[...]

Het is er waarschijnlijk steiler dan de foto doet vermoeden :9 Die gast rijdt overigens met wel heel weinig nop!

Ik ben super blij met deze routes hier in Zweden, prima voor mij als beginner. Al vallen de wat technischer stukken me helemaal niet tegen. Verwacht eerlijk gezegd wel dat het met een aantal rijhulpen uit, heel anders zal zijn :o
Jup, was flink steil, en echt slecht, los terrein. Traditiegetrouw heb ik em ook ff neergelegd, precies tegelijk met hem. De derde stond beneden te kijken en vond t geweldig. Ze waren voor t eerst offroad aan t rijden, met gladde banden idd.

Ik zou zeggen, zet eens wat rijhulpen uit, meestal kan je tc half uitzetten ofzo. Of niet... Probeer ook vooral eens wat noodstops in gravel, voor je er echt 1 nodig hebt.

• Aikon
  • Niet online
ollie1965 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 20:11:
@Aikon @Bommes

Net zoals veel vrouwen op het strand met een wijntje moeten zitten met uitzicht op de benen en de zee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shgj41_670yn1bMESEJClhfKQM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4pi7F5k03B7NhI2eAd3zuUww.jpg?f=fotoalbum_large

Heb ik eens een camping, ben ik letterlijk de enige...

• Joris748
Aikon schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 21:17:
[...]

Jup, was flink steil, en echt slecht, los terrein. Traditiegetrouw heb ik em ook ff neergelegd, precies tegelijk met hem. De derde stond beneden te kijken en vond t geweldig. Ze waren voor t eerst offroad aan t rijden, met gladde banden idd.
Haha, vaak ben je te bang :+
Ik zou zeggen, zet eens wat rijhulpen uit, meestal kan je tc half uitzetten ofzo. Of niet... Probeer ook vooral eens wat noodstops in gravel, voor je er echt 1 nodig hebt.
Rijhulpen zijn idd ook al beperkt in enduromodus. TC staat al behoorlijk wat wielspin en zijstapjes toe, ABS achter staat al uit.

Die noodstop zal ik morgen nog eens proberen. Had eergisteren wel een uitstapje in de berm, ABS hield me overeind :o

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-08 16:01
ollie1965 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 20:11:
@Aikon @Bommes

[...]
De Laarbrug was ook leuk. :)

• lohost
  • Laatst online: 22:22

lohost

iemand had al localhost :-(

Jolke schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 16:36:
[...]

Dacht dat dit een post van @Bommes door het croissantje. _O-
Waar was je in de Eifel?
Ik ben eerst naar Zuid-Limburg gereden, Schinnen, op vrijdagavond. Toen op zaterdag vandaar onder Aken door slingerend naar Cochem. En op zondag richting Nürburgring en daarna richting Venlo. 's Middags ergens de A44 opgedraaid en toen naar huis. Had wat punten in Kurviger gestopt en die verder de route laten plannen.

[ Voor 8% gewijzigd door lohost op 23-07-2026 13:59 ]

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

• Joris748
Vanochtend maar besloten om de rest van sectie 3 over te slaan en direct naar het begin van sectie 1 in Noorwegen te rijden. Was er met twee uurtjes en zit sta me nu uitermate goed te vermaken op de tracks hier. De stenen worden steeds groter! Nog 75 km en dan zit ik boven Hamar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3tpD5RhBJITsz_5xckd0T3zfbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FmHD4iaNsQkHJRFyydZtDwNZ.jpg?f=fotoalbum_large

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-08 19:47

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
RBH schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 12:56:
@LankHoar @harley De foto onder het linkje bij mijn gebruikersnaam klopt niet (ik heb geen (wel mooie!) Tuareg). :) Dit is het juiste plaatje.
Aangepast ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:55

Destruction

(ex-)Automonteur

Oh, iets met motoren en bruggen was het toch?

Zal ik dan 's een suggestie doen voor Overijsel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TuzMGzq9nzsdmdHAi0A1LVjGmNU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vHXUxOkU6M7p09CEt6ZOcVaw.jpg?f=user_large

Of, ietsje minder bekend waarschijnlijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/alQcp3p9a1BOCoLYCGxw2TuWlkQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0kZvmWTZjnncEy7uHzGtQTQQ.jpg?f=user_large

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Joris748
Aikon schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 21:17:
[...]

Maar goed dat ik geoefend had. Een of andere oude Noorse muts stopte op een gravelweg om mij er langs te laten. Oh nee, ze besluit ineens naar het uitwijkhaventje links van de weg te gaan … die ik net aan het gebruiken was om haar voorbij te gaan. Scheelde geen 30 cm :X

• Aikon
  • Niet online
Zo, nou ik had er ook 1... Ik rij al een tijd achter meneer, no worries. 1 vd laatste huizen voor t asfalt gravel wordt rijdt hij met een grote boog de inrit op rechts. Mooi, ik rij door. Zie ik z'n achteruitrijlichten aangaan. Het zal toch niet! Jawel, meneer woont links. Ik toeteren en vol gas, nou het scheelde echt helemaal niks. Zo close heb ik nooit gehad. Iig niet zonder knal ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QqfpJTF-W-ZdUTzOHq1qVYwkRj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QXXyiCnK00O84ELMlJ6UpVeu.jpg?f=fotoalbum_large

En zo glad heb ik t ook nooit gehad. 10 meter later lag ik weer. Wat ik ook deed, ik kon niet vertragen. Achterrem blokkeerde direct. Net ijzel. En toen moest ik nog omhoog ook, met grote moeite via de randen uiteindelijk omhoog geraakt. Paar honderd meter, maar net zo inspannend als 100 km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHAIIGi_Vt7dNmOE2zMlGXGHlIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AYiANR24uTE37xtc88CUzCh7.jpg?f=fotoalbum_large
Maar verder gelukkig mooi. Morgen Oekraine in.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:10
Ik ken de series Long Way Down en Long Way Round goed. Heb ze beide aantal keer gekeken, best wel iconische series. Maar nooit geweten dat ze in sept 2020 nogmaals een rondje hebben gewaagd. Long Way Up.

Wikipedia: Long Way Up

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 24-07-2026 09:45 ]

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
_Apache_ schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 09:43:
Ik ken de series Long Way Down en Long Way Round goed. Heb ze beide aantal keer gekeken, best wel iconische series. Maar nooit geweten dat ze in sept 2020 nogmaals een rondje hebben gewaagd. Long Way Up.

En vergeet long way home niet.

• _Apache_
Blomminator schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 09:58:
[...]

Geinig, pak die ook wel meteen mee.

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07:50
Inmiddels is het zover, ik heb niet alleen een rijbewijs, maar ook mijn eerste motor! Deze week heb ik een BMW F650GS uit 2008 getest én gekocht. Ik zal binnenkort nog een keer een mooie foto maken om te posten :D

Nu is het een kwestie van meters gaan maken, het doel voor de komende tijd is om elke week in ieder geval een keer tijd te maken voor een ritje (desnoods kort) om ervaring op te doen. Ik heb er in elk geval heel erg veel zin in. Hopelijk lukt het vandaag aan het eind van de middag nog om even te gaan, en morgen wil ik misschien naar Rad in Herk de Stad (vlakbij Hasselt) rijden om naar een andere helm te kijken (mocht iemand ervaringen hebben met het advies dat ze bij deze winkel geven dan hoor ik ze graag).

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Het kijkt lekker weg en ze doen dingen met de motor die ik (nog) niet zal doen (denk ik).

Maar persoonlijk vind ik itchy boots e.d. leuker om te kijken want zij heeft geen compleet team achter zich aan rijden met heel veel extra spullen. Dat vind ik jammer van die 2 mannen.

Meer dan ik dacht...

• _Apache_
evil_lemon schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 11:00:
Inmiddels is het zover, ik heb niet alleen een rijbewijs, maar ook mijn eerste motor! Deze week heb ik een BMW F650GS uit 2008 getest én gekocht. Ik zal binnenkort nog een keer een mooie foto maken om te posten :D

Nu is het een kwestie van meters gaan maken, het doel voor de komende tijd is om elke week in ieder geval een keer tijd te maken voor een ritje (desnoods kort) om ervaring op te doen. Ik heb er in elk geval heel erg veel zin in. Hopelijk lukt het vandaag aan het eind van de middag nog om even te gaan, en morgen wil ik misschien naar Rad in Herk de Stad (vlakbij Hasselt) rijden om naar een andere helm te kijken (mocht iemand ervaringen hebben met het advies dat ze bij deze winkel geven dan hoor ik ze graag).
Gefeliciteerd!

Als je net je eerste motor thuis hebt, zorg dat je je mini-onderhoud thuis kan doen. Kettingvet, banden kunnen oppompen, klein kannetje olie thuis hebben, dat soort dingen.

Als je motor laag op olie staat kan eeen 300-400ml al een hoop mentale (en technische) rust geven.

• _Apache_
streamnl schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 11:01:
Het kijkt lekker weg en ze doen dingen met de motor die ik (nog) niet zal doen (denk ik).

Maar persoonlijk vind ik itchy boots e.d. leuker om te kijken want zij heeft geen compleet team achter zich aan rijden met heel veel extra spullen. Dat vind ik jammer van die 2 mannen.
Ik zie het ook niet als recordpoging of puristisch doel oid. Maar meer als 2 vrienden die een lange rit gaan maken met wat banter onderweg.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:38

ozzynator

Nevermind.

@_Apache_ Die 1e 2 ook bekeken. Weet je toevallig waar Up te zien is?

Moette doen. FXBBS '24 en CBF1000F '12

• kneusteun
Blomminator schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 09:58:
[...]

En race to dakar

• evil_lemon
_Apache_ schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 11:11:
[...]

Gefeliciteerd!

Als je net je eerste motor thuis hebt, zorg dat je je mini-onderhoud thuis kan doen. Kettingvet, banden kunnen oppompen, klein kannetje olie thuis hebben, dat soort dingen.

Als je motor laag op olie staat kan eeen 300-400ml al een hoop mentale (en technische) rust geven.
Er zit een kettingsmeersysteem op, en ik heb spul om die bij te vullen. Zo'n elektrisch bandenpompje heb ik inderdaad naar zitten kijken, die ga ik bestellen. Een fles van de juiste olie is inderdaad ook nog wel een goed idee, zal eens even het boekje induiken om te kijken wat ik precies nodig heb en die eentje fixen. Thanks voor de tips!!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
evil_lemon schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 11:00:

Hopelijk lukt het vandaag aan het eind van de middag nog om even te gaan, en morgen wil ik misschien naar Rad in Herk de Stad (vlakbij Hasselt) rijden om naar een andere helm te kijken
Ik ben ook aan het kijken naar een F650GS (maar dan voor de schoonvader). Kijk je wel even naar de weephole dat deze droog is? Gekend issue bij al die 1 cilinders. RAD in Hasselt, wel een redelijke zaak qua advies.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• evil_lemon
Chevy454 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 11:38:
[...]

Ik ben ook aan het kijken naar een F650GS (maar dan voor de schoonvader). Kijk je wel even naar de weephole dat deze droog is? Gekend issue bij al die 1 cilinders. RAD in Hasselt, wel een redelijke zaak qua advies.
Degene die ik heb gekocht is uit 2008, dus de 800cc tweecilinder versie. Ik had vooraf wel even opgezocht welke bekende gebreken er waren bij dit model, maar alles zag er netjes uit gelukkig

• _Apache_
ozzynator schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 11:23:
@_Apache_ Die 1e 2 ook bekeken. Weet je toevallig waar Up te zien is?
Heeft op Apple TV gestaan. Geen idee of het er nu nog op staat, kan evt een DM sturen met een alternatief.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:38

ozzynator

Nevermind.

Stuur maar, heb alle *diensten*.

Moette doen. FXBBS '24 en CBF1000F '12

• Bommes
Over vermakelijke motor tv gesproken:
De Bende van Wim https://nl.wikipedia.org/wiki/De_bende_van_Wim
Ooit eens op dvd gekocht, maar kan die niet meer vinden.
Vast online ook nog ergens te vinden? Mij nog niet gelukt, maar ook niet echt mijn best voor gedaan.

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 12:11:
Vast online ook nog ergens te vinden? Mij nog niet gelukt, maar ook niet echt mijn best voor gedaan.
In Belgïe bij verscheidene Bibliotheken te lenen.
https://bibliotheek.be/ca...text=main&location=KUURNE

En te koop bij Bol. (NL&BE)
https://www.bol.com/nl/nl...84890682890-8661145389949

Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present

• _Apache_
Kan iemand mij uitleggen waarom ie nieuw 59eu is, en tweedehands 95?

Enniewee.. even over de motoren weer, het lijkt erop dat het getril van mijn remschijven vooral te maken heeft met de rivvets waarmee hij vast zit en niet de schijf zelf. Met regelmatig inspuiten van remmen-reiniger en sportief rijden (zonder regen braking) lijkt de schijf wel goed te remmen.

De schijf zou namelijk wat moeten kunnen bewegen in de ringetjes, maar zit echt vast. De theorie is dat het schoonmaken en

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 24-07-2026 13:16 ]

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Bommes schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 12:11:
Dit programma was voor mij de inspiratie om zelf ook te gaan motorrijden :)

F1Pool.net | Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023)

• Adder28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-08 15:14
Voor de liefhebbers: https://www.2dehands.be/v/cd-s-en-dvd-s/dvd-s-nederlandstalig/m2413521265-dvd-de-bende-van-wim-beide-reeksen-verkrijgbaar

Rechtstreeks te koop bij de producent. Ik heb ze allebei liggen.

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:39
_Apache_ schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 13:08:
[...]

Enniewee.. even over de motoren weer, het lijkt erop dat het getril van mijn remschijven vooral te maken heeft met de rivvets waarmee hij vast zit en niet de schijf zelf. Met regelmatig inspuiten van remmen-reiniger en sportief rijden (zonder regen braking) lijkt de schijf wel goed te remmen.

De schijf zou namelijk wat moeten kunnen bewegen in de ringetjes, maar zit echt vast. De theorie is dat het schoonmaken en
De correcte naam voor die "rivets" is "bobbins". En die moeten inderdaad zo nu en dan wel eens schoongemaakt worden. Meer info: YouTube: 👉 Brake Judder? This Simple Fix Most Riders Miss

• _Apache_
theredone51 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 15:51:
[...]

De correcte naam voor die "rivets" is "bobbins". En die moeten inderdaad zo nu en dan wel eens schoongemaakt worden. Meer info: YouTube: 👉 Brake Judder? This Simple Fix Most Riders Miss
Ja, weer wat geleerd. Dit heb ik overigens nog nooit schoongemaakt op mijn FZS600 of FJR1300. Samen goed voor ruim 200.000km, maar de Zero die eerst OEM schijven had, nu EBC's, is er bijzonder gevoelig voor.

Wat ik wel schoonmaakte was remstof in de gaatjes, ik pakte een 5/6mm boortje, en draaide die er met de hand even doorheen, zo prikte ik het stof eruit. Maar verder niets.

• Aikon
  • Niet online
_Apache_ schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 09:43:

Ik heb t boek gelezen laatst van long way round, best leuk, vooral hoe zij de keuze bmw/ktm maakten en dat hele team ervaarden. Spoiler: vervelend, ze wilden avontuur ipv toneelstuk. Herkenbaar ook, wat ze meemaksn etc dan. De serie heb ik heel lang geleden gezien. Ik begreep dat ze nu zuid-amerika op een elek motor deden...

• _Apache_
Aikon schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 18:24:
[...]

Ik heb t boek gelezen laatst van long way round, best leuk, vooral hoe zij de keuze bmw/ktm maakten en dat hele team ervaarden. Spoiler: vervelend, ze wilden avontuur ipv toneelstuk. Herkenbaar ook, wat ze meemaksn etc dan. De serie heb ik heel lang geleden gezien. Ik begreep dat ze nu zuid-amerika op een elek motor deden...
Ja vergelijkbaar met Mondo Enduro, maar dan simpel / ietwat lomp en vooral typisch Brits.

"we needed to find out which bikes to take. We consulted with an expert who confirmed our suspicioun, we needed a beefy stead with plenty of torque to conquer the terrain.

We valued his opinion greatly, but ultimately...ignored him. We choose these 350cc light bikes.. "

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Toevallig hier mensen met ervaring met een aftermarket navigatie bar?

Is bedoeld om navigatie wat hoger te monteren dan je zou doen als je 'm op je stuur monteert.
Zou gemonteerd moeten kunnen worden op de aanwezige punten zoals op onderstaande foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91GBv_SWpSlihpcC9wx7QI38-9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vTaiHtiLkNzc8viSGz7VUIES.jpg?f=fotoalbum_large

Deze bijvoorbeeld?
https://www.goedhartmotor...gps-houder-dl1000-v-strom

[ Voor 84% gewijzigd door JBS op 25-07-2026 07:40 ]

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:00

jeroenathome

Een regel tekst

Mijn Teneré heeft standaard zo'n beugel. Daar heb ik de GPS mount van sw motech op gezet. Na 4 jaar nog steeds geen problemen gevonden. Heeft ook schokabsorptie.

Controleer wel de diameter van de beugel. Er zijn meerdere diameters waardoor je een andere type nodig hebt.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Pagina: 1 ... 57 ... 65 Laatste