• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:34
jeroenathome schreef op maandag 6 juli 2026 @ 22:03:
Van wat ik gehoord heb blijf je bij de motor tijdens de reis door de tunnel. Voor de rest is alleen je paspoort nodig. De eta aanvraag is hieraan gekoppeld en dat kunnen ze in hun systeem zien. De keren dat ik via ijmuiden ben gegaan hebben ze niet om de eta gevraagd.

Veel plezier en denk aan de tip van Roel. Zet je navigatie op mijlen. Het links rijden went snel. Zeker als er een beetje verkeer is wat helpt om er aan te herinneren.
En anders plak je met tape een pijl naar links aan de binnenkant van je kuipruitje :)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-08 08:21
Joris748 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 22:11:
[...]

En anders plak je met tape een pijl naar links aan de binnenkant van je kuipruitje :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zz1wkzTaBEU9IutL6zcRt6UCjp4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F0APfZ95ZNm0KWU57swQSr2l.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op maandag 6 juli 2026 @ 21:28:
[...]

Nou de diagnose is snel gesteld: er zit een 'hardy' koppeling tussen buitenkant bak en voorkant cardanas, en die as steekt met een voor/uiteinde waar splines in zitten, in die hardy koppeling. Staat alles in zijn vrij wil het nog, maar zodra de bak in 1 staat is er weerstand en draait de cardanas vrij in die koppeling rond, met een gezonde hoeveelheid ratels.

Ik heb de dealer al geappt om een vervangend onderdeel te bestellen, maar cardan-kenners hier? Me dunkt is dit de meest 'wenselijke' storing om te hebben in deze situatie? En het makkelijkst te maken...
Hardyschijf zit ook in de aandrijfas van menig achterwielaangedreven auto, in ieder geval in BMWs. Zijn vrij goedkoop, dikke rubberen schijf met stalen ogen. Zelfde principe als de cushdrive in een ketting aangedreven achterwiel, de rubber koppeling vermindert trillingen en dempt schokken van/naar motorblok.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:52
Ai, balhoofdlager moet ook vervangen worden en de kettingset.

Misschien toch wat rustiger aan doen, want 16.000 km en dan beide al op is toch wat vlotjes....

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
En mijn tweede tas is binnen. Geen geklooi meer met een rugzak. Zonder is mooier, maar het misstaat hem niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-f1a968w3SWkNDrysTTLuDzp7hU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rx1jPcVftXTxWNXLtofn9fPS.jpg?f=fotoalbum_large
Tassen zitten nu niet vol en ik heb getwijfeld om toch alsnog de 40 te kopen na enkele reacties hier.
Maar, ik zie het net als backpacken, hoe groter de rugzak, hoe meer “zooi” je meeneemt. Trust me 😅

Mijn rugzak was 30L, en dat was eigenlijk altijd voldoende, en nu heb ik 30+10L.
Helemaal happy.

Meer dan ik dacht...

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:49
kneusteun schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:00:
Ai, balhoofdlager moet ook vervangen worden en de kettingset.

Misschien toch wat rustiger aan doen, want 16.000 km en dan beide al op is toch wat vlotjes....
Hoe krijg je dat voor elkaar?

• kneusteun
Ging vanzelf 🤣

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:30
Vanmorgen was het zover, tijd voor mijn AVD examen! Ik voelde me eigenlijk super relaxed (dat kon ik tijdens de AVB niet zeggen) en het ging heel goed. Dus: geslaagd!! Morgen kan ik een rijbewijs gaan aanvragen bij de RDW, met wat geluk is die deze week nog binnen.

Maar nu wordt het natuurlijk tijd om op zoek te gaan naar een eerste motor. Ik wil graag een F650GS (het 800cc model van na 2008). De adventurestijl spreekt me ontzettend aan, en deze is klein, licht en laag genoeg om lekker ontspannen op te kunnen starten (en met beide voetjes bij de grond te kunnen). Ze waren toen ook best populair als lesmotor blijkbaar, dus dat moet kunnen voor een beginner. Er staan er redelijk wat te koop voor verschillende prijzen, en voor zover ik kan vinden zijn ze aardig bulletproof op wat kleine dingen na die je makkelijk kan checken.

Nog even een vraagje mbt een tweedehands motor: De meeste motoren hebben een aftermarket uitlaat. Das op zich geen probleem natuurlijk, maar ik wil het liefst wel dat ie legaal is, ook omdat ik vlak bij de grens woon en waarschijnlijk regelmatig in Duitsland/België (en misschien Luxemburg) ga komen. Is er een manier om erachter te komen of een uitlaat legaal is op jouw motor? Ik kan er online nog geen super goede info over vinden, aangezien een uitlaat me e-keur nog niet direct voor elk model legaal is (voor zover ik begrijp).

Oh, en als mensen nog andere tips hebben voor de beginnende motorrijder (anders dan proefritten maken) dan zijn ze welkom!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 20:04

PeteSplit

ik weet het niet

evil_lemon schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:09:
Vanmorgen was het zover, tijd voor mijn AVD examen! Ik voelde me eigenlijk super relaxed (dat kon ik tijdens de AVB niet zeggen) en het ging heel goed. Dus: geslaagd!! Morgen kan ik een rijbewijs gaan aanvragen bij de RDW, met wat geluk is die deze week nog binnen.

Maar nu wordt het natuurlijk tijd om op zoek te gaan naar een eerste motor. Ik wil graag een F650GS (het 800cc model van na 2008). De adventurestijl spreekt me ontzettend aan, en deze is klein, licht en laag genoeg om lekker ontspannen op te kunnen starten (en met beide voetjes bij de grond te kunnen). Ze waren toen ook best populair als lesmotor blijkbaar, dus dat moet kunnen voor een beginner. Er staan er redelijk wat te koop voor verschillende prijzen, en voor zover ik kan vinden zijn ze aardig bulletproof op wat kleine dingen na die je makkelijk kan checken.

Nog even een vraagje mbt een tweedehands motor: De meeste motoren hebben een aftermarket uitlaat. Das op zich geen probleem natuurlijk, maar ik wil het liefst wel dat ie legaal is, ook omdat ik vlak bij de grens woon en waarschijnlijk regelmatig in Duitsland/België (en misschien Luxemburg) ga komen. Is er een manier om erachter te komen of een uitlaat legaal is op jouw motor? Ik kan er online nog geen super goede info over vinden, aangezien een uitlaat me e-keur nog niet direct voor elk model legaal is (voor zover ik begrijp).

Oh, en als mensen nog andere tips hebben voor de beginnende motorrijder (anders dan proefritten maken) dan zijn ze welkom!
Vanaf ongeveer 2013 zie je ook BMW motoren geleverd met een Akrapovic uitlaat.
Als je dit tegenkomt is het geen aftermarket maar BMW (optie).
Achteraf kun je het geluid wat je mag maken laten meten, gegevens via kenteken (ovi.rdw.nl)

LG (5kW AWHP R32) / ESPhome (ESP32) / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard (1 PiB 2kW) / Home Assistant (NUC) / BMW K13 F8

• evil_lemon
PeteSplit schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:35:
[...]

Vanaf ongeveer 2013 worden BMW motoren geleverd met een Akrapovic uitlaat.
Als je dit tegenkomt is het geen aftermarket maar origineel BMW.
Achteraf kun je het geluid wat je mag maken laten meten, gegevens via kenteken (ovi.rdw.nl)
De motoren waar ik naar aan het kijken ben zijn net iets ouder dan dat (2008-2013). Meestal staan ze te koop met aftermarket uitlaat maar wordt de originele erbij geleverd. Ik zal eens kijken of ik hem eventueel kan meten! Thanks :)

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:49
evil_lemon schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:45:
[...]

De motoren waar ik naar aan het kijken ben zijn net iets ouder dan dat (2008-2013). Meestal staan ze te koop met aftermarket uitlaat maar wordt de originele erbij geleverd. Ik zal eens kijken of ik hem eventueel kan meten! Thanks :)
De E-keur (het logo + keuringsnummer) moet erin gegraveerd/gestanst staan, dus die kun je iig checken. Kijk je dan vanaf de achterkant in de demper en zie je een groot gapend gat, dan mist de dB-killer :+

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eindelijk na 2 weken ofzo kan ik m'n motor weer ophalen zometeen. Hopelijk is die achterrem ook weer écht gefixed nu :)

Thuis even een beurtje doen en band wisselen. BMW schrijft voor elke 40.000km bougies vervangen, ik heb Iridium die iets langer mee zouden gaan. Anderen zeggen elke 20.000km, maar kan eigenlijk geen echt antwoord vinden. Ik heb er nu 23.000 opzitten, iemand advies? Wat is normaal?

Ik neem toch aan dat het niet meer is dan eruit en erin draaien?

• Bommes
  • Laatst online: 15-08 08:21
Zou gewoon de BMW interval aanhouden.
Ben je er niet gerust op draai je er ff eentje uit om te kijken hoe die er uit ziet.
Tig fotos op de interwebs van bougies en hoe die er uit horen te zien.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:38
Aikon schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 08:34:
Eindelijk na 2 weken ofzo kan ik m'n motor weer ophalen zometeen. Hopelijk is die achterrem ook weer écht gefixed nu :)

Thuis even een beurtje doen en band wisselen. BMW schrijft voor elke 40.000km bougies vervangen, ik heb Iridium die iets langer mee zouden gaan. Anderen zeggen elke 20.000km, maar kan eigenlijk geen echt antwoord vinden. Ik heb er nu 23.000 opzitten, iemand advies? Wat is normaal?

Ik neem toch aan dat het niet meer is dan eruit en erin draaien?
Als je het echt goed wil doen controleer je de electrode gap met een voelermaatje. En ja, iridium kun je echt zo lang gebruiken als de fabrikant van de bougie aangeeft. Ik heb er een type in zitten dat bijna een ton mee gaat.

• kneusteun
Dat is wel onder ideale omstandigheden, als ze vervuild raken door iets is dat ook voorbij, dus gewoon uitdraaien en even bekijken hoe ze eruit zien inderdaad.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:19

botoo

💀 too old to die young

Aikon schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 08:34:
BMW schrijft voor elke 40.000km bougies vervangen, ik heb Iridium die iets langer mee zouden gaan. Anderen zeggen elke 20.000km, maar kan eigenlijk geen echt antwoord vinden. Ik heb er nu 23.000 opzitten, iemand advies? Wat is normaal?
Als je je motor of auto af laat stellen/chippen op de dyno doen tuners er altijd nieuwe bougies in, ook als dat volgens de fabrikant nog niet nodig is. Met dat gegeven in gedachte zou ik liever een keertje extra bougies vervangen dan wachten tot de reguliere interval.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• HTT-Thalan
Vanochtend was het D-Day. Je voelt je echt weer leerling, want er is spanning en stress, je gaat fussen over kleine details en vergeet soms de grotere items. Ik meldde mij op ons circuit met een leerling midden in haar motoropleiding. Ze had al 2 lessen AVB gehad, beetje snel en wat langzame oefeningen, maar aan een vertragingsoefening was ze nog niet begonnen. En dat is precies mijn favoriet, de oefening die ik koos voor mijn stage-examen WRM-A motorinstructie.

En dan sta je daar te zweten in je airbag vestje. Ik had niemand laten weten dat ik vandaag examen had, want ik wilde die druk niet van tientallen 'succes' berichtjes. Mijn telefoon was dus heerlijk rustig. Alleen ik, mijn leerling, het circuit, een dozijn pionnen en omdat dat nu eenmaal bij een examen hoort, de examinator van het IBKI. Die probeert niet op je vingers te kijken maar hij moet natuurlijk wel meekrijgen wat je allemaal zegt (of niet zegt), hoe je de demo geeft en je leerling blijft begeleiden naar een hoger niveau dus hij loopt toch als een schaduw met je mee.

Eerst weer die snelle slalom testen - hmm, die vond ik niet netjes. Ze reed er met twijfelend gas doorheen, niet mooi soepel. Die mocht ze dus overdoen van me, nadat ik haar wat tips gaf. Daarna ging hij perfect! De stopproef vond ik wel direct netjes. Daarna dus begonnen met de uitleg + motivatie van de oefening. Waarom is het nuttig? Wat ga je er straks mee doen? Kun je het opbreken in kleine stapjes? En natuurlijk voordoen, dus op haar lesmotor gestapt en eventjes laten zien hoe je in luttele meters naar de 50 moet, in zijn 3, dan hard in de ankers, terugschakelen, terug optrekken naar de 30 en door die slalom. Daar heeft zo'n CB650R met 100pk natuurlijk geen enkele moeite mee.

Toen begon het opbouwen: Eerst optrekken en op tijd klaar zijn. Daarna de remming erbij, het terugschakelen, en uiteindelijk de slalom. Leerling had het enorm naar haar zin. Goed gemotiveerd, en zo tof haar dan met twee handen los van het stuur te zien wegrijden nadat het dan gelukt was! De examinator had uiteraard wel wat verbeterpuntjes voor me, want ik liet toch nog wel wat puntjes op tafel liggen. Spanning. Maar ik kreeg wel een handdruk en een 'geslaagd' scoreformulier mee.

Ik mag mezelf vanaf nu écht officieel motorinstructeur noemen!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKxNCRAkKlVuMOWppKMRMLKKXT4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PBoiRO3PAV43hkXikz2hZrNs.png?f=fotoalbum_large

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
@HTT-Thalan

Vet verhaal + vette score & goed gedaan! Proficiat !! d:)b _/-\o_

Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08 16:23

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-08 16:28
HTT-Thalan schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 13:17:
Vanochtend was het D-Day. Je voelt je echt weer leerling, want er is spanning en stress, je gaat fussen over kleine details en vergeet soms de grotere items. Ik meldde mij op ons circuit met een leerling midden in haar motoropleiding. Ze had al 2 lessen AVB gehad, beetje snel en wat langzame oefeningen, maar aan een vertragingsoefening was ze nog niet begonnen. En dat is precies mijn favoriet, de oefening die ik koos voor mijn stage-examen WRM-A motorinstructie.

En dan sta je daar te zweten in je airbag vestje. Ik had niemand laten weten dat ik vandaag examen had, want ik wilde die druk niet van tientallen 'succes' berichtjes. Mijn telefoon was dus heerlijk rustig. Alleen ik, mijn leerling, het circuit, een dozijn pionnen en omdat dat nu eenmaal bij een examen hoort, de examinator van het IBKI. Die probeert niet op je vingers te kijken maar hij moet natuurlijk wel meekrijgen wat je allemaal zegt (of niet zegt), hoe je de demo geeft en je leerling blijft begeleiden naar een hoger niveau dus hij loopt toch als een schaduw met je mee.

Eerst weer die snelle slalom testen - hmm, die vond ik niet netjes. Ze reed er met twijfelend gas doorheen, niet mooi soepel. Die mocht ze dus overdoen van me, nadat ik haar wat tips gaf. Daarna ging hij perfect! De stopproef vond ik wel direct netjes. Daarna dus begonnen met de uitleg + motivatie van de oefening. Waarom is het nuttig? Wat ga je er straks mee doen? Kun je het opbreken in kleine stapjes? En natuurlijk voordoen, dus op haar lesmotor gestapt en eventjes laten zien hoe je in luttele meters naar de 50 moet, in zijn 3, dan hard in de ankers, terugschakelen, terug optrekken naar de 30 en door die slalom. Daar heeft zo'n CB650R met 100pk natuurlijk geen enkele moeite mee.

Toen begon het opbouwen: Eerst optrekken en op tijd klaar zijn. Daarna de remming erbij, het terugschakelen, en uiteindelijk de slalom. Leerling had het enorm naar haar zin. Goed gemotiveerd, en zo tof haar dan met twee handen los van het stuur te zien wegrijden nadat het dan gelukt was! De examinator had uiteraard wel wat verbeterpuntjes voor me, want ik liet toch nog wel wat puntjes op tafel liggen. Spanning. Maar ik kreeg wel een handdruk en een 'geslaagd' scoreformulier mee.

[Afbeelding]
Van harte gefeliciteerd! *O*

Ik heb oprecht genoten van je verhalen over je carrière-switch, van twijfelen om de stap te nemen en om het dan tóch te doen, en alle (rand-)zaken die er dan bij komen kijken, maar ook de updates van het opleidingstraject. Supertof, het is je van harte gegund!

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• Joris748

[Afbeelding]
Goed man! Van harte gefeliciteerd. Dankjewel voor het delen van je reis naar dit punt.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

streamnl schreef op maandag 6 juli 2026 @ 22:00:
[...]

Nogmaals bedankt, dan weet ik voldoende.
Idd mooi land, al vaker geweest maar niet meer sinds de brexit.

Motor aanpassen naar miles kan niet maar mijn nav. (TomTom Go) kan ik dat wel aanpassen (goeie tip!)

En de rest… net als elk jaar… dat zien we per dag wel weer <3
Heb je al een route in gedachten? tips nodig?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

bye bye Moto Guzzi V7... :'(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GY5aLic3UcmULcU1dYJD9GhCLY8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zD9botQAwcJH6Tb479acGcQe.png?f=fotoalbum_large

Welkom Aprilia Tuareg rally! :7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQPWZNMTwZ2WbGxrlpG_jGFocWY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V7jH452aUpWPYOTc0KEgBilx.png?f=fotoalbum_large

@LankHoar @harley kunnen jullie de OP aanpassen?

[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 08-07-2026 16:23 ]

• streamnl
  • Niet online
ToolkiT schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 16:20:
[...]

Heb je al een route in gedachten? tips nodig?
Tips zijn altijd welkom.
Dit is de planning, al staat dit niet 100% vast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NG0A2TmAW3hqjG-zFI4pYJPinZQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6kAjs24ygoFJ5sk5IjD6KJ1W.png?f=fotoalbum_large

Dag 1: Vanuit thuis (via de snelweg) naar Calais. Na de Eurotunnel binnendoor langs de krijtrotsen naar het (historische??) Rye (6).
Dag 2: Volledig binnendoor langs de zuidkust via Hastings en de kliffen van Seven Sisters (9) naar het Lyndhurst (17)
Dag 3: Via de kust bij Lyme Regis naar iets waar ik naar uit kijk...Een rit dwars over de hoogvlakte (24-26) van Dartmoor naar Tavistock (27)
Dag 4: Door Devon en Somerset en dwars door Cheddar Gorge (33) (ook hier kijk ik heel erg nar uit) richting Amesbury. Ook wil ik Stonehenge zien (39)
Dag 5: Via Winchester (naar Loomies Moto Cafe :+ ) en over heerlijke stuurwegen terug naar de Eurotunnel en dan ergens in de buurt (Frankrijk) overnachten. .
Dag 6: Terug naar huis ;(

Meer dan ik dacht...

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:04

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@HTT-Thalan congrats man!!!! *O*

dik respect voor je joh

_/-\o_ d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

streamnl schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 16:46:
[...]

Tips zijn altijd welkom.
[Afbeelding]

Dag 1: Vanuit thuis (via de snelweg) naar Calais. Na de Eurotunnel binnendoor langs de krijtrotsen naar het (historische??) Rye.
Dag 2: Volledig binnendoor langs de zuidkust via Hastings en de kliffen van Seven Sisters naar het Lyndhurst.
Dag 3: Via de kust bij Lyme Regis naar iets waar ik naar uit kijk...Een rit dwars over de hoogvlakte van Dartmoor naar Tavistock.
Dag 4: Door Devon en Somerset en dwars door Cheddar Gorge (ook hier kijk ik heel erg nar uit) richting Amesbury. Ook wil ik Stonehenge zien.
Dag 5: Via Winchester (naar Loomies Moto Cafe :+ ) en over heerlijke stuurwegen terug naar de Eurotunnel en dan ergens in de buurt (Frankrijk) overnachten. .
Als ik jou was zou ik de A39 van Minehead naar Lynmouth daar aan toevoegen, erg mooie route :)

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:42

[Afbeelding]
Cool, gefeliciteerd! (en zo had ik de vertragingsoefening ook graag aangeleerd gekregen...)

[Afbeelding]
congrats bro! :7

• HTT-Thalan
Kanseleur schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 16:51:
[...]

Cool, gefeliciteerd! (en zo had ik de vertragingsoefening ook graag aangeleerd gekregen...)
Ja en nou komt de grote grap.... de leerling was netjes op tijd maar de examinator te vroeg. We hebben dus voorafgaand aan het examen al even zitten kletsen, waarbij ik vertelde als les de vertragingsoefening te hebben gekozen.

Toen vertelde hij dat HIJ degene is die deze oefening heeft verzonnen, en heeft gezorgd dat hij onderdeel is geworden van het standaard portfolio van examenoefeningen _O-. De beste man gaat dus al een flinke tijd mee in het wereldje. Hij vertelde dat het voorheen een 'slalom met stops' was, maar dat het manco daar was dat er niet teruggeschakeld werd en dus slechte voorbereiding op het verkeer. Ik heb dus 'zijn' oefening uitgevoerd als examenles. Supervet :D. Uiteraard kon hij me achteraf honderuit vertellen over verdere nuances waarmee ik de instructie nog kan verbeteren naast de andere tips van zaken die ik beter kan doen, maar zijn slotwoorden waren dat het een 'genot was om naar mijn les te kijken en luisteren' en komende van een IBKI examinator vind ik dat een enorm compliment - dat zal ik ook nooit meer vergeten.

De volgende zaken die aan de orde zijn, zijn een kleine mini-stage voor AVD (ik mag het al, maar heb me nu voornamelijk op AVB gericht en ik wil zeker weten dat ik goed voor de dag kom) en een mini-stage AM zodat ik ook die lessen goed op kan pakken, je krijgt dan immers 3/4 scooters voor je uit rijden. Ook mag ik een bedrijfspak gaan (laten) aanmeten met mijn naam erop zodat het er allemaal representatief uit ziet. De nieuwe instructiemotor staat ook klaar, het is een nieuwe Suzuki V-strom 800 geworden met als opties handvatverwarming, middenbokje, koffertje en een gasklem. Prima ding, al even mee gereden. Het is geen Transalp XL750 maar ik ga niet klagen :P.

• rows
  • Laatst online: 20:16
Ik vond die vertragingsoefening 1 vd leukere AVB oefeningen samen met de uitwijkoefening. Ik heb ook ooit op een blauwe maandag gekeken om motor rijinstructeur te worden echter moest je eerst de opleiding doen voor Rijinstructeur B (auto) en dat sprak mij totaal niet aan.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:33

ozzynator

Nevermind.

@streamnl mooie route, vorig jaar ook in die buurt geweest.

Trouwens, niet schrikken als je een tractor of combine tegenkomt op de snelweg, dat mag daar schijnbaar.

Moette doen. FXBBS '24 en CBF1000F '12

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:47

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
ToolkiT schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 16:23:
~[Afbeelding]

~[Afbeelding]

Gefeliciteerd met je nieuwe bike. Ik ben een paar dagen niet in de buurt van mijn PC, @harley aan jou de eer :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-08 21:06
LankHoar schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 19:56:
[...]

Gefeliciteerd met je nieuwe bike. Ik ben een paar dagen niet in de buurt van mijn PC, @harley aan jou de eer :)
Mwoah ik kom pas de 14e weer aan in Nederland, zit nu op het zuidelijk halfrond in Zuid Afrika. Internet is er niet altijd ( of even snel) en tijdens vakantie zit ik niet veel op internet ;)
Heb dit topic dan ook al even niet gevolgd, maar zal me volgende week weer inlezen en bijwerken :+

.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:04

Wokschotel

Op 6 wielen

Motorkamperen kan ook prima in Nederland :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gA8FirJBAY83Vx3lldM5PUSIPXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mJufzMmYbIHcAgsUCbFHdDwE.jpg?f=fotoalbum_large

• Aikon
  • Niet online
Gefeliciteerd @HTT-Thalan :)

• kneusteun
Aanrader voor kamperen, Campspace app.

Mooi goedkoop rustige campings (vaak bij mensen met een grote tuin)

In Frankrijk veel gebruikt en echt super plekken gevonden!
LankHoar schreef op [~Joris748] woensdag 8 juli 2026 @ 19:56:
[...]

@harley @LankHoar no rush :)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:28

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik vond bij AVB vooral de snelle oefeningen leuk, zoals de uitwijk en slalom. Lekker een beetje gooien en smijten 8)

De langzame oefeningen, en dan met name de halve draai en de 8 vond ik niks.

@HTT-Thalan gefeliciteerd :) Dit was toch je uiteindelijke doel in de hele carrièreswitch. Nu hopen dat je ook vaak daadwerkelijk motorrijles zult geven ipv vooral veel in de auto zitten.

[ Voor 33% gewijzigd door Destruction op 09-07-2026 09:40 ]

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
streamnl schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 16:46:
[...]

Tips zijn altijd welkom.
[Afbeelding]

Dag 1: Vanuit thuis (via de snelweg) naar Calais. Na de Eurotunnel binnendoor langs de krijtrotsen naar het (historische??) Rye (6).
Dag 2: Volledig binnendoor langs de zuidkust via Hastings en de kliffen van Seven Sisters (9) naar het Lyndhurst (17)
Dag 3: Via de kust bij Lyme Regis naar iets waar ik naar uit kijk...Een rit dwars over de hoogvlakte (24-26) van Dartmoor naar Tavistock (27)
Dag 4: Door Devon en Somerset en dwars door Cheddar Gorge (33) (ook hier kijk ik heel erg nar uit) richting Amesbury. Ook wil ik Stonehenge zien (39)
Voor dag 2: Twee jaar geleden in Hastings geweest. Ik kan je Maker+Baker aanraden. Zitten nu wat meer in het toeristische centrum dan toen ik er zat. Tikkeltje hipster en duur, maar ook erg lekker.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:22
@HTT-Thalan Lekker bezig man! Was erg leuk om je proces te volgen. Hoe lang ben je nu in totaal bezig geweest met het hele verhaal? Minder dan 1 jaar volgens mij toch?

Veel succes in ieder geval! En ik weet zeker dat je beter les zal geven dan wij van Kevin gekregen hebben :D

YouTube: MotorcycleGeek

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 16:30

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Wokschotel schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 21:30:
Motorkamperen kan ook prima in Nederland :)

[Afbeelding]
Je zou Friesland bijna buitenland kunnen noemen, toch? :P Mooi plekje, dat zeker!

• HTT-Thalan
Leviathius schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:24:
@HTT-Thalan Lekker bezig man! Was erg leuk om je proces te volgen. Hoe lang ben je nu in totaal bezig geweest met het hele verhaal? Minder dan 1 jaar volgens mij toch?

Veel succes in ieder geval! En ik weet zeker dat je beter les zal geven dan wij van Kevin gekregen hebben :D
Ik wilde nog contact opnemen met hem, even reconnecten maar kan hem niet meer vinden. Naar verluidt zou hij zijn gestopt met lesgeven.

• Aikon
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3aax0GWm45XrbkAk5BhG6KgZ1jo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L8fiJhCCTyX2aA4WWAxpqlUc.jpg?f=fotoalbum_large

Ipv .5 mm ging er nu .7 tussen of zoiets, en ja, als je ze er eenmaal uit hebt... Dus nieuwe gestoken. Althans, bij de laatste moet ik eerst nog een dolle schroef uitboren voor ik er bij kan...

Dacht ook eigenlijk ook dat ze duurder waren, €8 stuk valt mee natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Aikon op 09-07-2026 18:42 ]

• Barista
Iridium is toch wel 15/20 euro ps?

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:39
geert_s schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 11:20:
[...]

Heb je ook al oordoppen in tegen het windgeruis?
Vandaag oordoppen gekocht van Alpine! De MotoSafe Duo 2026. Ben heel benieuwd!

Thanks voor de tip!!

Ik heb mezelf een aantal keer tegengesproken merk ik in dit topic, nu ik 5 weken op weg ben. Toch wel waardevol jullie advies! Bedankt :-)

[ Voor 21% gewijzigd door turkeyhakan op 09-07-2026 21:33 ]

• brandondlp
  • Laatst online: 20:55
Ik lees nu een tijdje mee op dit forum en vind jullie ervaringen erg waardevol.

Begin dit jaar ben ik geslaagd voor mijn rijbewijs. Ik kan nu soms de Kawasaki z1000 van een maat lenen. Echter ben ik nu op zoek naar een motor voor mijzelf.

Ik ga de motor voornamelijk gebruiken voor woon werk verkeer. 34 km met snelweg. Dit jaarrond, tenzij het te glad word. Verder wat dagjes weg, maar nog geen plannen voor vakanties.

Nu heb ik dit topic en eerdere delen gezocht op jullie suggesties voor pekelfietsen. En ook op andere fora. Echter word de lijst met mogelijkheden alleen maar langer. Ik zou graag een short list hebben en die gaan proefrijden.

Mijn voorkeur nu gaat uit naar een Versys 650. Maar alles staat open. Als het maar een betrouwbare fiets is, die het liefst wat zuinig is in verbruik en onderhoud.

Andere modellen die nu op de lijst staan

CB500(f)/600

Bmw 1150 rt

Honda nc750

Alle adviezen worden enorm gewaardeerd

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
brandondlp schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 21:46:

CB500(f)/600

Bmw 1150 rt

Honda nc750

Dat is een vreemde keuze tussen de rest van de andere motoren. Waarom zou je voor een 290kg zwaar hok gaan tussen al die lichte motoren? De motor is zeker geschikt voor woonwerk (doe ik ook) maar als je pas je rijbewijs hebt is dat gewicht best wel indrukwekkend op lage snelheden.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Barista
Ik denk dat de Versys en de Honda's de meest reële keuzes zijn. Nc750 en die versys ook staan zeer bekend om lage verbruik, zoals je waarschijnlijk allang weet. Met de spanningen in het Midden Oosten lijkt mij dat zeer reële keuze. Daarbij ga je ook rijden in de pekel en daar wordt je motor lelijk van.

Met 35 kilometer zou je zelfs nog een elektrische scooter kunnen overwegen. Volgens mij zijn die dingen nieuw 2000/2500 euro en verder echt spotgoedkoop. Je reistijd wordt wat langer maar je reis wordt ook veiliger. Als je dan een keer moe bent van je werk of naar je werk, is een foutje maken wat minder ingrijpend.

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-08 14:43

Hegeman

Weet van alles wat

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Hoelang ben je nu al met al bezig geweest? Ik kan mij het bericht nog heugen dat je aangaf de switch te willen maken. Niet alles gelezen, maar gaaf om het via de berichten hier min of meer mee te maken. Dat je veel leerlingen naar hun motorrijbewijs mag begeleiden!

• HTT-Thalan
Hegeman schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 07:59:
[...]

Gefeliciteerd! Hoelang ben je nu al met al bezig geweest? Ik kan mij het bericht nog heugen dat je aangaf de switch te willen maken. Niet alles gelezen, maar gaaf om het via de berichten hier min of meer mee te maken. Dat je veel leerlingen naar hun motorrijbewijs mag begeleiden!
En @Leviathius die dezelfde vraag stelde

Tijdslijn ruwweg: Feb 2024 kreeg ik de 'hint' geplant dat dit wat voor mij zou zijn

September 2024 begon ik met de opleiding tot B instructeur - toen nog klassikaal (wekelijks)

Over enkele maanden alle examens gemaakt, Februari Rijproef auto (1B) geslaagd

April 2025 begon ik met stage lopen voor de auto en 2 maanden later afgerond

Na enkele maanden begonnen met het 'klasje' Motor Instructie Theorie (2 man 3 dagen)

Kort daarna ook begonnen trainen AVB examen (officieel 1C)

Ergens in Okt/Nov Rijproef gereden (AVD ofwel 1B) en theorie geslaagd

De rijproef AVB heb ik helaas pas na 3 keer gehaald, en daar zat een ijzelige winter tussen

Mei 2026 begonnen met Stage Motor na behalen 1C

Done

Als je een vlot persoon bent, met ervaring, je doet alles online en hebt geluk met de planning kun je deze hele rit wel in een jaar afronden of misschien korter, maar all in all heb ik er nu 2 jaar over gedaan om de hele omscholing af te ronden. Ik ben in de tussentijd wel al onder contract gekomen bij de grootste rijschool hier in de regio en ben ook voornemens hier te blijven.

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-07-2026 08:18 ]

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:53
Wat een dag gisteren! Het begon lastig want afgelopen week had ik een lekke band op de power cup 2.

Enige banden die ik op korte termijn kon krijgen waren battlax v02....slicks dus.

Dat terwijl ik voor mijn gevoel veel te langzaam ben voor slicks. Gelukkig de hele dag goed de temp er in kunnen gehouden en de slijtage was dikke prima.

Oh en mijn PR met 5 seconden naar beneden gehaald naar....2:00:15 8)7

Dus op naar die sub 2 *O*

Overigens ook een flinke crash, iemand zat te slapen onder code 60, klapt op start finish vol op zijn voorligger, valt bij het 200m bord en ziet zijn motor in de brand vliegen.

Ding compleet verwoest en een flinke klus voor de baanmarshalls :X

[ Voor 22% gewijzigd door KillaZ op 10-07-2026 09:05 ]

K to the KillaZ

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Barista schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 22:41:
Als je dan een keer moe bent van je werk of naar je werk, is een foutje maken wat minder ingrijpend.
Kunt ook met trein/bus/whatever OV, dan hoef je alleen maar te zitten....

@brandondlp met een NC wel even rekening houden met het koppel, dat is niet voor iedereen een optie.

[ Voor 16% gewijzigd door ozzynator op 10-07-2026 09:16 ]

• HTT-Thalan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bAMXwS4a4wd4VLleXr8K35g9hu0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LbNuGUGiiralE3oHCOveTFEe.png?f=fotoalbum_large

Ik heb onverwacht een paar uurtjes vrij, dus een begin gemaakt met de vervanging van de cardanas. En het is echt lachwékkend simpel hoe je een wiel wisselt op zo'n ding... letterlijk de remstang los, moer eraf, wielas eruit trekken en voila, je pakt het héle achterwiel er zo af. Nieuwe erop en je bent weer onderweg. Het is nog sneller dan foam in je band spuiten en lucht erachteraan.

Maar goed, de aandrijfas zelf blijft nu enigzins vast zitten in het cardanhuis en daar kwam slechts nog enkele lepels olie uit, dus ik gok dat die al wat langer verwaarloosd is geweest.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:24

geert_s

Gamertag: Brulbak

turkeyhakan schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 21:32:
[...]

Thanks voor de tip!!

Ik heb mezelf een aantal keer tegengesproken merk ik in dit topic, nu ik 5 weken op weg ben. Toch wel waardevol jullie advies! Bedankt :-)
We zijn soms een beetje opdringerig en een tikkie pedant, maar we bedoelen het goed ;)

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

turkeyhakan schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 21:32:
[...]

Thanks voor de tip!!

Beter ten halve gekeerd dan ten volle gedwaald

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

brandondlp schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 21:46:
Ik lees nu een tijdje mee op dit forum en vind jullie ervaringen erg waardevol.

Begin dit jaar ben ik geslaagd voor mijn rijbewijs. Ik kan nu soms de Kawasaki z1000 van een maat lenen. Echter ben ik nu op zoek naar een motor voor mijzelf.

Ik ga de motor voornamelijk gebruiken voor woon werk verkeer. 34 km met snelweg. Dit jaarrond, tenzij het te glad word. Verder wat dagjes weg, maar nog geen plannen voor vakanties.

Nu heb ik dit topic en eerdere delen gezocht op jullie suggesties voor pekelfietsen. En ook op andere fora. Echter word de lijst met mogelijkheden alleen maar langer. Ik zou graag een short list hebben en die gaan proefrijden.

Mijn voorkeur nu gaat uit naar een Versys 650. Maar alles staat open. Als het maar een betrouwbare fiets is, die het liefst wat zuinig is in verbruik en onderhoud.

CB500(f)/600

Bmw 1150 rt

Honda nc750

Die RT is leuk, maar inmiddels wel echt oud. Een R1200RT uit 2008 of nieuwer is een prima keuze, en met ~250kg ook een stuk beter te handlen. De watergekoelde modellen (2013 en nieuwer) zijn weer zwaarder.

Voordeel van dit soort tourmotoren is dat je vrijwel uit de wind zit. Geeft een stuk minder geluid en het houdt je in de winter warmer. Heb zelf een RT uit 2005 gehad en nu een K1600GT, ik rijd ook hele jaar woon-werk op de motor.

• HTT-Thalan
HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:58:
[Afbeelding]

Ik heb onverwacht een paar uurtjes vrij, dus een begin gemaakt met de vervanging van de cardanas. En het is echt lachwékkend simpel hoe je een wiel wisselt op zo'n ding... letterlijk de remstang los, moer eraf, wielas eruit trekken en voila, je pakt het héle achterwiel er zo af. Nieuwe erop en je bent weer onderweg. Het is nog sneller dan foam in je band spuiten en lucht erachteraan.

Maar goed, de aandrijfas zelf blijft nu enigzins vast zitten in het cardanhuis en daar kwam slechts nog enkele lepels olie uit, dus ik gok dat die al wat langer verwaarloosd is geweest.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HY7HeM7d7pcs3vhn3u9XQ1J0uUU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fRpHYhJgh7ImmYAL6XQSHtwz.png?f=fotoalbum_large

De nieuwe as is dezelfde lengte als de oude, dat is toch wel fijn om te weten :P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TtIvVZMJyini_fl2zh0C3nr09NA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZRS9ugzL9cOv6CiMU2MzaVFM.png?f=fotoalbum_large

Het hele zaakie zit er al weer onder. Gezien de penibele hoeveelheid olie die nog resteerde in het cardan (en die rook als een scheepsmotor uit 19-kruik met bijbehorende kleur) ga ik zometeen ook maar even de bakolie vervangen, die zal dan ook wel laag staan. Remschoenen zijn nog in zeer nette staat dus daar hoef ik nu niks mee gelukkig.

Het is echt ontzettend satisfying zoals mijn tienerzoon zou zeggen om te zien hoe simpel dit allemaal in elkaar zit. Het is écht bedacht om door een boerenkinkel ergens achteraan een erf te kunnen doen met een bahco en een hamer.

- edit -

Nou, die bakolie was een compleet ander verhaal :P. Hij zat echt nog wel goed vol, de bak die ik had bedacht om eronder te zetten liep over _O-. De olie was wél vlakgrijs. Niet glinsterend, geen stukjes voorzover ik kon zien, niet zilver, gewoon loodgrijs. Dat kán blijkbaar ook een relatief goed/onschuldig gevolg zijn - vervuiling door het molybdeenvet dat gebruikt word in de koppeling, gewoon ouderdom geen idee, maar hij zat dus nog goed vol.

Uiteraard was ik te lui om het rubber naar de linker carb tijdelijk te demonteren en te ongeduldig om een groter trechtertje te zoeken dan de vingerhoed die ik voor het cardan gebruikte, dus ik heb de vloer en motor flink vies gemaakt bij het bijvullen van een goeie liter dikke bakolie. Niks wat een busje WD40 niet weer oplost, en die vloer slijt wel weer :+.

Binnenkort zal ik als ik weer tijd en zin heb ook de motorolie maar eens vervangen en uitvogelen of ik de olie- en luchtfilters ook kan opschonen. Nieuw bougies ook geen slecht idee denk ik, gewoon uit voorzorg.

[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-07-2026 11:53 ]

• brandondlp
Dank voor de reacties. Ov maakt de (enkele) reis van 40 min naar 1,5 uur. Een electrische scooter zal ik onthouden, maar zie ik niet echt zitten, gezien de route.

De RT zat ertussen omdat ik ergens had gelezen dat dit super degelijke machienes zijn.

Ik zal de aankomende tijd wat proefritjes doen.

@ozzynator voor het proefritje met de NC zal ik een extra schone onderbroek meenemen

• TakeItToTheMax
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-08 16:45
brandondlp schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:55:
Dank voor de reacties. Ov maakt de (enkele) reis van 40 min naar 1,5 uur. Een electrische scooter zal ik onthouden, maar zie ik niet echt zitten, gezien de route.

De RT zat ertussen omdat ik ergens had gelezen dat dit super degelijke machienes zijn.

@ozzynator voor het proefritje met de NC zal ik een extra schone onderbroek meenemen
Of nog een V-strom?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:19

-tom-562

Oliesjeik

Semi motorgerelateerd, gaan er nog mensen naar de Zwarte Cross volgende week? In tegenstelling tot voorgaande jaren doe ik zelf dit jaar (helaas) niet mee met de brommerklasse (al een keer of 4 mee gedaan).
Ik doe nu mee met de zitmaaierrace van Red Bull op donderdag 8) Zitmaaier is lichtelijk aangepast en loopt nu rond de 60 km/h O-)

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• UTwizard
  • Laatst online: 18-08 16:35
KillaZ schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:03:
Wat een dag gisteren! Het begon lastig want afgelopen week had ik een lekke band op de power cup 2.

Enige banden die ik op korte termijn kon krijgen waren battlax v02....slicks dus.

Dat terwijl ik voor mijn gevoel veel te langzaam ben voor slicks. Gelukkig de hele dag goed de temp er in kunnen gehouden en de slijtage was dikke prima.

Oh en mijn PR met 5 seconden naar beneden gehaald naar....2:00:15 8)7

Dus op naar die sub 2 *O*

Overigens ook een flinke crash, iemand zat te slapen onder code 60, klapt op start finish vol op zijn voorligger, valt bij het 200m bord en ziet zijn motor in de brand vliegen.

Ding compleet verwoest en een flinke klus voor de baanmarshalls :X
Ik las inderdaad al dat er op Start-Finish nog een hele nare crash geweest moet zijn. Zelf ben ik niet zo snel dus ik zie de vlagsignalen altijd wel :+ Maar als het je zelfs op zo'n dag al zo rood voor de ogen ziet dat je geen enkele DigiPanel ziet (en dat zijn er -veel-), dan doe je als rijder echt iets helemaal verkeerd volgens mij :X

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 20:04

PeteSplit

ik weet het niet

Vandaag veel berichten in het nieuws over het overleg in België over het invoeren van een wegenvignet vanaf 1 mei 2027 op de hoofdwegen ( wegen met letter A/E voor autosnelweg, R voor ringweg en N voor gewestweg ).
Het vignet is verplicht voor iedereen die gebruik maakt van gewest- en snelwegen met een motorvoertuig met minstens vier wielen met een MTM (maximummassa) tot en met 3,5 ton.
HET IS DUS NIET VERPLICHT VOOR MOTOREN :+
https://www.vlaanderen.be...envignet-vanaf-1-mei-2027

LG (5kW AWHP R32) / ESPhome (ESP32) / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard (1 PiB 2kW) / Home Assistant (NUC) / BMW K13 F8

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
PeteSplit schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 15:39:
Vandaag veel berichten in het nieuws over het overleg in België over het invoeren van een wegenvignet vanaf 1 mei 2027 op de hoofdwegen ( wegen met letter A/E voor autosnelweg, R voor ringweg en N voor gewestweg ).
Het vignet is verplicht voor iedereen die gebruik maakt van gewest- en snelwegen met een motorvoertuig met minstens vier wielen met een MTM (maximummassa) tot en met 3,5 ton.
Ook niet voor Igor? Die rijdt met 4 wielen. :P

Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present

• evil_lemon
Ik heb toevallig vanochtend zitten googlen, maar kon het toen niet vinden.... Aangezien ik vlak bij de grens woon is dit mooi nieuws, thanks voor de info!

• HTT-Thalan
WeirdScience schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 15:43:
[...]

Ook niet voor Igor? Die rijdt met 4 wielen. :P
Wel mét maar niet óp :P.

• Pyr0_
  • Laatst online: 00:05
Ik had het ook al gelezen, aangezien ik op een steenworp van de grens woon was ik al bang dat ik 2 vignets kom te kopen, eentje voor de auto en een voor de motor.. Maar dat de motor vrijgesteld zou zijn heb ik nergens gelezen, maar dat is zeker mooi nieuws. Moet ik er waarschijnlijk alsnog ene voor de auto, dat is wel balen, veel kilometers doe ik echt niet met de auto in Belgie. Voornamelijk om te tanken in Visé, dat is 10minuutjes snelweg...

Maar goed, dan moet die wet er wel nog doorheen komen. Ik lees her en der dat DL ook zoiets wou invoeren maar is terug gefloten door de EU. We gaan het zien.

Motorgear en ultieme speakers te koop op MP.

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08 16:23

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Meegenomen dat ik dan met een paar honderd meter van de grens dan niet zou hoeven te betalen..........Maar maak je niet druk, die gaat er niet komen in de huidige voorgestelde vorm.
Diezelfde vorm heeft Duitsland ook geprobeerd maar werd neergesabeld (EU hof).
Hint: men wil eigen burgers compenseren en dat is niet toegestaan.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Wel mooi, een website lanceren voor iets wat nog niet geregeld is.

• HTT-Thalan
Heren, een praktische vraag. Mijn Furygan Caprino leren motorschoenen beginnen de geest de geven na tien jaar. Heb ze nog laten maken maar de reparatie (o.a. nieuwe hakzool) laat nu alweer los (slechte schoenmaker I guess). Ik wil wat nieuws. Heb op basis van online info de Daytona AC Classics Goretex laten komen in 43 (mijn maat) maar ze zitten gewoon direct ruk. Veel te wijd/breed bij de hak en zelfs met de veters maximaal aangetrokken (oogjes raken elkaar) te ruim bij de wreef.

Issue is, er zijn best wel alternatieven (Ik vind o.a. een TCX Blend 2, Stylmartin Smith WP) maar allemaal online-only en ook vaak nog niet op voorraad. Ik wil niet blijven bestellen en terugsturen zoals ik nu met deze Daytona's van ten Kate moet doen want ook die waren 'online only'. Wil er heen om te passen.

Welke shop in NL houdt dit soort schoenen lokaal op voorraad? Ik wil dus géén sneakers en géén volle laars, moet echt een ankle boot zijn maar wel hoge wreef, leer, liefst iets waterbestendig. Prijs is geen bezwaar, afstand ook niet echt.

- edit -

Al online gekeken bij Termaat en Motoport Assen. Beiden hebben 1 of 2 modellen die een optie moeten kunnen zijn, maar voor zo'n klein aanbod is het al gauw zonde van de moeite als het niks is.

- edit -

In Osnabruck heb je ook wat grotere winkels, maar op zondag niet open :P. Jammer weer.

[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-07-2026 17:42 ]

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:53
UTwizard schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 13:16:
[...]

Ik las inderdaad al dat er op Start-Finish nog een hele nare crash geweest moet zijn. Zelf ben ik niet zo snel dus ik zie de vlagsignalen altijd wel :+ Maar als het je zelfs op zo'n dag al zo rood voor de ogen ziet dat je geen enkele DigiPanel ziet (en dat zijn er -veel-), dan doe je als rijder echt iets helemaal verkeerd volgens mij :X
Ja was een goede klap! Zelfs als je bloedsnel bent zijn er zoveel digipanels dat je echt ergens anders zit met je hoofd als je die niet ziet. Maar misschien dat @Tylen daar wat over kan zeggen met zijn pace :+

K to the KillaZ

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:56

Tylen

Neem mij niet te serieus

KillaZ schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 19:43:
[...]

Ja was een goede klap! Zelfs als je bloedsnel bent zijn er zoveel digipanels dat je echt ergens anders zit met je hoofd als je die niet ziet. Maar misschien dat @Tylen daar wat over kan zeggen met zijn pace :+
Nope. Die borden zie je altijd. En dan moet ook.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Pyr0_
HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 17:27:
Heren, een praktische vraag. Mijn Furygan Caprino leren motorschoenen beginnen de geest de geven na tien jaar. Heb ze nog laten maken maar de reparatie (o.a. nieuwe hakzool) laat nu alweer los (slechte schoenmaker I guess). Ik wil wat nieuws. Heb op basis van online info de Daytona AC Classics Goretex laten komen in 43 (mijn maat) maar ze zitten gewoon direct ruk. Veel te wijd/breed bij de hak en zelfs met de veters maximaal aangetrokken (oogjes raken elkaar) te ruim bij de wreef.

Issue is, er zijn best wel alternatieven (Ik vind o.a. een TCX Blend 2, Stylmartin Smith WP) maar allemaal online-only en ook vaak nog niet op voorraad. Ik wil niet blijven bestellen en terugsturen zoals ik nu met deze Daytona's van ten Kate moet doen want ook die waren 'online only'. Wil er heen om te passen.

Welke shop in NL houdt dit soort schoenen lokaal op voorraad? Ik wil dus géén sneakers en géén volle laars, moet echt een ankle boot zijn maar wel hoge wreef, leer, liefst iets waterbestendig. Prijs is geen bezwaar, afstand ook niet echt.

- edit -

Al online gekeken bij Termaat en Motoport Assen. Beiden hebben 1 of 2 modellen die een optie moeten kunnen zijn, maar voor zo'n klein aanbod is het al gauw zonde van de moeite als het niks is.

- edit -

In Osnabruck heb je ook wat grotere winkels, maar op zondag niet open :P. Jammer weer.
Ik heb laatst met een vergelijkbaar probleem gezeten en toen bij fc-moto (in DL weliswaar) allerlei maten en modellen besteld en toen voor 'bij winkel afhalen' gekozen. Zo kon ik op m'n gemak alles proberen en de juiste keuze maken.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

brandondlp schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:55:

Zijn het ook :Y maar een nieuwer exemplaar is gewoon een betere keuze. Wat is je budget?

• brandondlp
@noes rond de 5000. Als het nodig is, zit daar nog wat rek in. Maar het zal een tweede hands machiene worden

Verwijderd

Dag 4 van de vakantie naar Oostenrijk. We zijn gisteren beland in Lech. Mijn hemel, wat een prijzen. Dit is echt een ander soort mensen die hier rondlopen.

Korte review van de Rhinowalk Mechanic tassen: fantastisch. De rugzak van Rhinowalk Mechanic is op zich heel vet, maar véél te zwaar. Ik krijg er last van mijn rug van na 6-8 uur rijden. De straps zijn niet lang genoeg om de tas te laten rusten op de zitting en zo mijn schouders te ontzien, iets wat met de cheapass Decathlon rugzak geen issue is.

Vandaag naar de Silvrettapas. En dan kijken waar we aan het einde van de dag belanden.

Onderweg niet één Himalayan gezien en slechts 2 Tuaregs. Dat is wel vet. Vooral veel boomers op 1300GSA's. (die ons er keihard uitrijden! Mijn hemel kunnen die gasten rijden, respect)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SuTd-mJD98sS3SWhmdRASaMhTsA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BqmsI82I1cnpymihTFGicobP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mE9lNje8R0h7KZzEzm3L3EvLnOE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RvVwHGASZFTXxOKdyKUCIgte.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPPqc8zZkZG6etkvNwQ00rPsiuw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/urwq1rNffdoHFZZo8XA5mxyy.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1gshfDuvDfZjaZmmj1fsd9aNdc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wh14HGvh0JtPFyYBxRhlTQ85.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ksZEYn3JVI9ioeMonCjxqHnyVM0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CsLFmwX3UjOmONcCHEmtzFP7.jpg?f=fotoalbum_tile

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Ik chargeer graag

@Verwijderd Lech is waar het koninklijk huis gaat skiën ;P Mooi maar te duur idd.

Als je daar in de buurt bent, de Hahntennjoch (bij Pfafflar) is een mooi stukkie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VmEM6g-n2XCekCVvKxbTWSZTKmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w8SWQbFbRQRSngTD7AMvl8Ek.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 84% gewijzigd door _eLMo_ op 11-07-2026 10:08 ]

Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:27

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ruim 2 jaar na mijn motorongeluk en flink revalidatie traject nu klein half jaar aan het "lopen" zonder krukken. Dus werd het tijd om weer te kijken naar een nieuwe motor... Na een proefrit op een R1300GS en daarna paar daagjes op een R1300GS met ASA een motor besteld. Ritjes gingen lichamelijk redelijk, maakte me meer zorgen of ik de knop in mijn hoofd ook om zou gaan.

Afgelopen 1 juli mijn nieuwe R1300 GS Adventure met ASA op mogen halen. Kwam thuis van de motor dealer en voelde me niet zo lekker.... Hop, weer een bacteriële infectie. Dus weer aan een kuur en een paar dagen goed ziek geweest.

Nu aan het eind van de kuur voel ik me weer prima dus wilde vandaag dan alsnog stukje gaan rijden op mijn nieuwe fiets. Krijg ik de rits van mijn laars niet dicht omdat mijn enkel (en voet) nog wat te dik zijn..... Balen, van de week dan maar weer met OV naar mijn werk en iedere dag de laars weer even proberen hahaha.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.

• rows
@Stormtrooper Heftig om te horen wat er allemaal gebeurt is. Wel gaaf dat je het langzaam maar zeker weer aan het opbouwen bent. Gefeliciteerd ook met je nieuwe motor, dat is geen verkeerde keuze denk ik zo.

In het ergste geval moet je misschien naar nieuwe laarzen kijken. Kan ook zijn dat voet/enkel altijd wat dikker zal blijven.

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:44

jeroenathome

Een regel tekst

@JL Koppelle Kan je de banden van de rugzak verstellen? Ik heb een rugtas van kriega en deze is dusdanig afgesteld dat de rugzak op het zadel leunt tijdens het rijden.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Ik chargeer graag

@jeroenathome lees het nog ff een keer helemaal ;P

Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 09:34:
Dag 4 van de vakantie naar Oostenrijk. We zijn gisteren beland in Lech. Mijn hemel, wat een prijzen. Dit is echt een ander soort mensen die hier rondlopen.

Korte review van de Rhinowalk Mechanic tassen: fantastisch. De rugzak van Rhinowalk Mechanic is op zich heel vet, maar véél te zwaar. Ik krijg er last van mijn rug van na 6-8 uur rijden. De straps zijn niet lang genoeg om de tas te laten rusten op de zitting en zo mijn schouders te ontzien, iets wat met de cheapass Decathlon rugzak geen issue is.

Vandaag naar de Silvrettapas. En dan kijken waar we aan het einde van de dag belanden.

Onderweg niet één Himalayan gezien en slechts 2 Tuaregs. Dat is wel vet. Vooral veel boomers op 1300GSA's. (die ons er keihard uitrijden! Mijn hemel kunnen die gasten rijden, respect)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Misschien kan je straps halen zodat je de rugzak op de bagage kan spannen?

Vind zelf de rokstraps heel fijn werken, maar in principe voldoen alle straps wel.

• SinergyX
  • Laatst online: 00:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als ik nu al die tour foto's zie, kan ik niet wachten tot ik straks ook kan rijden :)

Gisteren was het tijd voor de AVB, hoewel alles in het systeem zit, was mijn hoofdzorg.. de warmte. En al bij nog uurtje lessen kreeg ik al de gedachte 'is dit slim?'. Zwarte kleding, geen schaduw, traag op een parkeerterrein. Gelukkig wel eerst nog ritje van klein uurtje naar de locatie en koel je nog enigzins af, was daar door de weilanden dat je echt dat 'motorgevoel' krijgt, heerlijk.

AVB zelf was een gevecht meer met warmte dan zenuwen en met 2 pogingen op 2 oefeningen waarvan ik dacht in dezelfde groep, dacht ik dat het over was. Gelukkig bij de laatste proef (lopen met de motor) stond de CBR man klaar om fistbump te geven, AVB in de pocket :)

Terugweg was bijna 2x zo lang door file-drukte, maar uiteindelijk terug bij lesschool, wat kleine dingen regelen en in de avond al contact gehad met rijschool en de mailtjes van CBR stroomde binnen, in september staat ook AVD nu vast. Het was toen pas dat mijn lichaam besloot dat het genoeg was, werd duizelig, benen werden zwak, misschien toch iets te lang iets teveel in de zon geweest.

Dus ga nu wel kijken naar extra motorkleding, zal er toch moeten komen, maar ik denk dat witte (of lichte kleur) kleding dan een iets betere optie is dan nu 'full black', zeker als je veel stilstaat of langzaam moet rijden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Je mag bij een file filteren op je achterwiel, heeft je instructeur dat niet gezegd?

• Aikon
  • Niet online
Poe hee... die achterrem, om gek van te worden. Net weer terug naar de motorzaak, voor de 3e keer. Lang verhaal kort: rem is goed, ABS unit waarschijnlijk niet. Die remt te hard bij, met bedienen vd voorrem. Mocht iemand advies of hulp kunnen bieden ofzo, hou ik me van harte aanbevolen! Het gaat om een 1200GS 2009.

Want ja, vrijdag wil ik op vakantie... :D

Het beurtje is verder gelukt, nieuwe bougies, 3x nieuwe olie, luchtfilter alles er op en eraan, en een nieuw achterbandje. Ik ben er klaar voor verder.

• Pyr0_
SinergyX schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 14:41:
Als ik nu al die tour foto's zie, kan ik niet wachten tot ik straks ook kan rijden :)

Gisteren was het tijd voor de AVB, hoewel alles in het systeem zit, was mijn hoofdzorg.. de warmte. En al bij nog uurtje lessen kreeg ik al de gedachte 'is dit slim?'. Zwarte kleding, geen schaduw, traag op een parkeerterrein. Gelukkig wel eerst nog ritje van klein uurtje naar de locatie en koel je nog enigzins af, was daar door de weilanden dat je echt dat 'motorgevoel' krijgt, heerlijk.

AVB zelf was een gevecht meer met warmte dan zenuwen en met 2 pogingen op 2 oefeningen waarvan ik dacht in dezelfde groep, dacht ik dat het over was. Gelukkig bij de laatste proef (lopen met de motor) stond de CBR man klaar om fistbump te geven, AVB in de pocket :)

Terugweg was bijna 2x zo lang door file-drukte, maar uiteindelijk terug bij lesschool, wat kleine dingen regelen en in de avond al contact gehad met rijschool en de mailtjes van CBR stroomde binnen, in september staat ook AVD nu vast. Het was toen pas dat mijn lichaam besloot dat het genoeg was, werd duizelig, benen werden zwak, misschien toch iets te lang iets teveel in de zon geweest.

Dus ga nu wel kijken naar extra motorkleding, zal er toch moeten komen, maar ik denk dat witte (of lichte kleur) kleding dan een iets betere optie is dan nu 'full black', zeker als je veel stilstaat of langzaam moet rijden.
Doorwaai kleding is je beste optie met deze temperaturen. Kleur is leuk maar je wilt wind door je pak. Let alleen op veiligheidsrating ;)

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Aikon schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 15:03:
Poe hee... die achterrem, om gek van te worden. Net weer terug naar de motorzaak, voor de 3e keer. Lang verhaal kort: rem is goed, ABS unit waarschijnlijk niet. Die remt te hard bij, met bedienen vd voorrem. Mocht iemand advies of hulp kunnen bieden ofzo, hou ik me van harte aanbevolen! Het gaat om een 1200GS 2009.

Het beurtje is verder gelukt, nieuwe bougies, 3x nieuwe olie, luchtfilter alles er op en eraan, en een nieuw achterbandje. Ik ben er klaar voor verder.
Abs unit disconnecten is vrij standaard bij wat minder jonge bmws toch? :p

• kneusteun
Een goede rugzak leunt niet op je zadel, een goede zit boven in je rug tegen je aan.

Leuk dat ie leunt tijdens het rijden op je zadel maar dan heb je dus een losse rugzak op je rug wat een bewegende belasting is. Gewoon niet te grote rugzak dragen en op de juiste manier dan voel je er amper iets van.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:41

charrel

Cortisol4life..

Wat is het probleem dan? Als je aan het begin van een rit even hard achter remt > de abs in > dan was het bij mijn 2005 gs en nu ook bij de r1200r lc zo dat de bias meer naar voren geschoven wordt. Maar ik weet niet wat je probleem is, maar dat deed ik altijd om zo min mogelijk achter te laten mee remmen met met de remhendel voor.
418O2 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 15:20:
[...]

Abs unit disconnecten is vrij standaard bij wat minder jonge bmws toch? :p
Dat is alleen met de versies met bekrachtiging in principe. 2009 model heeft dat niet meer, is vanaf 2007 aangepast.

[ Voor 14% gewijzigd door charrel op 11-07-2026 17:05 ]

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

@SinergyX kleur maakt niets uit.

Bron: NOS https://share.google/DbTHn8ywNTP4uJrZ3

• kneusteun
Had iemand het er laatst niet over dat die bmw’s zou betrouwbaar zijn…. 🫣

• Barista
kneusteun schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 17:49:
Ja, dat had ik ook ergens gelezen. Echt heel apart.

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 17:49:
De replica's iets minder

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ga je naar een universeel garage of BMW dealer/specialist?

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
snip: kan in vraag en aanbod

[ Voor 101% gewijzigd door We Are Borg op 11-07-2026 19:12 ]

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:47

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
ToolkiT schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 16:23:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wijziging doorgevoerd. het jaartal staat nog open, zag ik niet vermeld staan ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Aikon
  • Niet online
charrel schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 17:04:
[...]

Wat is het probleem dan? Als je aan het begin van een rit even hard achter remt > de abs in > dan was het bij mijn 2005 gs en nu ook bij de r1200r lc zo dat de bias meer naar voren geschoven wordt. Maar ik weet niet wat je probleem is, maar dat deed ik altijd om zo min mogelijk achter te laten mee remmen met met de remhendel voor.
De achterrem wordt warm terwijl ik hem niet gebruik. Rempomp was in Italië verrot, wellicht hierdoor, of juist andersom, dat de ABS nu kapot is gegaan...
noes schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 18:25:
[...]

Ga je naar een universeel garage of BMW dealer/specialist?
BMW specialist

Maar het is, hopelijk, opgelost. Morgenochtend zet ik bij iemand een gereviseerde abs unit erin. En dan laat ik de mijn reviseren, en krijgt hij die weer terug. En dan issie weer ouderwets betrouwbaar. ;) Ding heeft ook 160K gelopen he, dus dit soort dingen zijn niet heel verrassend natuurlijk.

• Pyr0_
Aikon schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 19:45:
[...]

De achterrem wordt warm terwijl ik hem niet gebruik. Rempomp was in Italië verrot, wellicht hierdoor, of juist andersom, dat de ABS nu kapot is gegaan...

[...]

BMW specialist

Maar het is, hopelijk, opgelost. Morgenochtend zet ik bij iemand een gereviseerde abs unit erin. En dan laat ik de mijn reviseren, en krijgt hij die weer terug. En dan issie weer ouderwets betrouwbaar. ;) Ding heeft ook 160K gelopen he, dus dit soort dingen zijn niet heel verrassend natuurlijk.
Is het niet 'gewoon' een vervuilde remzuiger? Dat die niet meer lekker terug wilt en daardoor blijft aanlopen? Zal vast het eerste zijn wat je gecheckt hebt, maar denk vraag het toch even.

• Joris748
Gisteren door België via TET sectie 2 naar Prüm gereden. Weinig onverhard, maar wel een leuke route om te rijden. Vandaag een dikke 250 km door de Vulkaneifel gereden. Even genoeg bochtjes gezien :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SzjjUk6j0Y_b0ymYkJ_UCvCBLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MLWhGfefkuojA4iaiCoQrlHJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JflC5pHhC-mhB_bZtF_ipWuEh_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QDAUYY1MWSoL5ed7SBwwQG4G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Joris748 op 11-07-2026 20:09 ]

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-08 15:27
brandondlp schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 08:43:
@noes rond de 5000. Als het nodig is, zit daar nog wat rek in. Maar het zal een tweede hands machiene worden
Je kunt ook iets oprekken en een nieuwe CFMoto 450 kopen met 5 jaar garantie.
Pagina: 1 ... 54 ... 65 Laatste