• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Jolke schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 15:04:
[...]

Ow wow, ik zou ook wel willen rijden zonder oordoppen, maar dat is bij mij geen optie. Ik krijg na korte tijd al het gevoel dat het mijn oren niet goed doet.

Hoe luister je naar muziek? Als die hard staat, dan heb je hetzelfde effect als de wind, maar dan de muziek.
Ik heb het ooit geprobeerd met muziek, maar ik moest hem zo kneiterend hard zetten, dat ik nauwelijks van de muziek kon genieten. Sindsdien niet meer geprobeerd.
Gewoon jbl speakers van de cardo, muziek staat niet hard ik kan auto’s en motor geluid etc nog horen. Maar misschien dat mijn helm gewoon eng stil is?!

Met mijn mx helm moet ik niet lang gaan rijden op de snelweg dat ik wel echt een bak herrie.

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:01

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Joris748 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 23:50:
[...]

Het speciale is dat in een compact setje alles zit om een wiel te demonteren.
  1. Ik wil tijdens een offroad trip de spullen bij de hand hebben om zelf een band te kunnen wisselen.
  2. Heb nog geen dop voor die speciale 36 mm wielmoer. Voor thuis heb ik al een goede momentsleutel (tot 200 Nm)
Klopt het dat de officiële naam “12 kant dop met UD profiel” is?
Als jezelf wil wisselen heb je wel meer nodig en dan is het "compacte setje" echt niet de besparing die je gaat doen op het totaal.
UD profiel? ja zo ziet het er wel uit, maar rij gewoon langs een gereedschap speciaalzaak en je weet het.
Een UD profiel is wat ronder dan een 12 kant dus wat ik zie op de "heldere ingezoomde" :+ foto denk ik wel dat het wel meer richting UD gaat dan een strakke 12 kant. Dus een Hazet tractieprofiel, en Gedore UD lijken er het meest op.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:29
Joris748 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 23:05:
Iemand ervaring met gereedschapssetjes van Eastbound? Heb, vanwege de onmogelijke wielmoer van de DesertX, gereedschap nodig om zelf wielen te kunnen wisselen. En dit setje kun je ook onderweg meenemen.

https://eastbound.shop/nl...x-wheel-service-tool-kit/

En welke bandenlichters zijn aan te bevelen?
Ik heb dit ding bij Amazon gescoord, voor zowel de moer op de vooras als achter. Werkt prima voor mij. De moer achter krijg je niet zomaar los met zn 230nm aanhaalmoment tho ;)

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Pyr0_ schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 05:49:
[...]

Ik heb dit ding bij Amazon gescoord, voor zowel de moer op de vooras als achter. Werkt prima voor mij. De moer achter krijg je niet zomaar los met zn 230nm aanhaalmoment tho ;)
Ik denk dat ik die nog heb liggen van mijn 748, die had ook een eenzijdige achterbrug ;)

Ben op zoek naar een andere, speciale, 36 mm dop.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:20

jeroenathome

Een regel tekst

@Joris748 Voor mijn teneré heb ik de tools van eastbound meerdere keren gebruikt. Het is sterk genoeg en er is goed over nagedacht om met zo min mogelijk tools alles te kunnen. Ook de bandenlichters zijn van hun. Bestel wel een extra bandenlichter bij het setje dat ze aanbieding. Op die manieren heb je 3 bandenlichters tot je beschikking.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• Pyr0_
Joris748 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 06:10:
[...]

Ik denk dat ik die nog heb liggen van mijn 748, die had ook een eenzijdige achterbrug ;)

Ben op zoek naar een andere, speciale, 36 mm dop.
Duidelijk nog niet goed wakker :+

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:07
PeteSplit schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 22:51:
[...]

Ik heb een Nolan helm, deze is voorbereid voor communicatie en heeft een gat waar de kabels door kunnen en achter onder in de helm is ruimte, een soort kabel goot, waar je de kabels in kunt leggen.
De Cardo bevestiging, plaats je aan de linker kant laag tegen de helm, als daar jou "kabel gat' zit.
Alle kabels met elkaar verbinden en achter onder in de helm leggen.
Je merkt wel als het goed ligt, als je de binnen voering weer terug kunt plaatsen.

[Afbeelding]
De microfoon had ik eerst rechts, maar toen bleek de kabel te kort zijn. Heel bijzonder, in de handleiding staat rechts monteren, terwijl het eigenlijk links moet. De Cardo zelf zit links, met een speciale bevestiginsmount die je in de helm klikt.

Speakers zitten wel goed, via youtube een links en rechts geluid video afgespeeld.

nu alleen het wegwerken nog. En dat gaat knap lastig.. toch maar naar de verkoper rijden (maar die zit op 1,5u afstand)

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:28
turkeyhakan schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 22:28:
Heeft iemand dé tip om de kabels van de Cardo Packtalk Pro weg te werken in de Shoei Neotec 3? Ik ben al uren bezig en heb geen goede manier kunnen vinden. Erg balen. De verkoper had geen tijd om het te installeren en zei dat het goed te doen was.

De speakers en de microfoon zitten op hun plek, en nu? :-) Van Youtube videos word ik ook niet echt wijs, daar iedereen het op een andere manier doet en een echte detail video ontbreekt.
Is dat de Cardo die bedoeld is voor de Shoei (dus helemaal ingebouwd) of heb je een losse Cardo gekocht?

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:25

charrel

Cortisol4life..

SL65 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 07:12:
[...]

Is dat de Cardo die bedoeld is voor de Shoei (dus helemaal ingebouwd) of heb je een losse Cardo gekocht?
Shoei werkt net "samen" met Sena, net zoals meer merken.

• turkeyhakan
SL65 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 07:12:
[...]

Hoi! Is een Cardo Packtalk Pro, dus niet speciaal voor de Shoei.

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:28
charrel schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 07:56:
[...]

Shoei werkt net "samen" met Sena, net zoals meer merken.
Ook met Cardo, zie bijvoorbeeld: https://cardosystems.com/products/4x-s .

Voor een Neotec 3 heb je de optie om een ingebouwde Sena of Cardo te kiezen. Als je een losse Cardo koopt moet je met opbouw gaan werken.
turkeyhakan schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 07:58:
[...]

Hoi! Is een Cardo Packtalk Pro, dus niet speciaal voor de Shoei.
Oh dat is jammer. Mocht je nog kunnen ruilen dan zou je kunnen overwegen om de inbouw set van Cardo te kopen. Of als alternatief als je niet aan Cardo zit die van Sena (die is goedkoper). Anders kan je volgens mij aan de achterkant van de helm het stuk waar de batterij van de inbouw Cardo/Sena zit gebruiken voor de losse kabels.

[ Voor 46% gewijzigd door SL65 op 03-07-2026 08:05 ]

• turkeyhakan
SL65 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 07:58:
[...]

Ook met Cardo. Voor een Neotec 3 heb je de optie om een ingebouwde Sena of Cardo te kiezen. Als je een losse Cardo koopt moet je met opbouw gaan werken.

[...]

Oh dat is jammer. Mocht je nog kunnen ruilen dan zou je kunnen overwegen om de inbouw set van Cardo te kopen. Of als alternatief als je niet aan Cardo zit die van Sena (die is goedkoper). Anders kan je volgens mij aan de achterkant van de helm het stuk waar de batterij van de inbouw Cardo/Sena zit gebruiken voor de losse kabels.
Ik wilde graag de 45 mm speakers hebben en het beste van het beste :-) Ik ga zo wel weer een lekker ritje maken. Als het goed is nu even moeilijk maar wel jaren plezier van. Productiedatum van mijn helm is ook begin 2026. Dus ben daar persoonlijk heel blij mee. Thanks voor het meedenken.

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:15
jeroenathome schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 06:26:
@Joris748 Voor mijn teneré heb ik de tools van eastbound meerdere keren gebruikt. Het is sterk genoeg en er is goed over nagedacht om met zo min mogelijk tools alles te kunnen. Ook de bandenlichters zijn van hun. Bestel wel een extra bandenlichter bij het setje dat ze aanbieding. Op die manieren heb je 3 bandenlichters tot je beschikking.
@Joris748 , wat Jeroen zegt.
Die setjes zijn echt dikke prima voor nood reparaties langs de kant van de weg. De sleutel voor de moer aan de achterzijde hebben ze echt niet overal zijn we in Frankrijk met schade en schande te weten gekomen.

Heb zelf een setje voor de tuareg. Ook die heeft een vreemd maatje. Beter mee nemen, je kan altijd nog een moment sleutel bij een garage lenen of iets als je het echt goed wil doen, maar voor on the road.. fijn spul.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:39

geert_s

Gamertag: Brulbak

SL65 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 07:58:
[...]

Ook met Cardo, zie bijvoorbeeld: https://cardosystems.com/products/4x-s .

Voor een Neotec 3 heb je de optie om een ingebouwde Sena of Cardo te kiezen. Als je een losse Cardo koopt moet je met opbouw gaan werken.

[...]

Nadeel van die inbouwdingen is dat ze maar op één type helm passen. Dan zit je daar dus aan vast. Ik heb nog een Packtalk Bold van inmiddels bijna 10 jaar oud, die ik gewoon weer heb overgezet op mijn nieuwe helm.

Die uitsparing achteraan de Neotec heb ik inderdaad gebruikt voor het stukje kabel waar de 2 stekkers gekoppeld zitten. Daar heb je in je helm het meeste last van, dus dat scheelt een hoop gezeur met wegwerken.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
turkeyhakan schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 21:35:
[...]

Mooie helm! Ik ben uiteindelijk toch voor de SHOEI Neotec 3 gegaan. Vandaag geprobeerd en zat werkelijk heerlijk! Kan ik lekker open rijden als ik wil en anders lekker dicht voor optimaal comfort/bescherming.

Iemand ervaring met deze helm? Ik heb ook de Cardo Packtalk Pro besteld en ben heel benieuwd naar ervaringen.
Waarom geen ingebouwde Shoei communicatieseet? (SRL-3) ? Netjes weggewerkt en werkt erg goed

Edit ik lees het al. Met alle respect, het beste van het beste is hier toch zeer overpriced. De Pro hebben we hier ook gehad, maar qua geluid niet beter dan de SRL. Zou zelf de set ingebouwd willen hebben ipv grote bonk aan de zijkant van de helm, maar dat is persoonlijk. Hangt er ook af wat je ermee wilt doen natuurlijk, iets meer flexibiliteit met een Cardo qua overzetten e.d. Verder hetzelfde qua gebruiksmogelijkheden

[ Voor 28% gewijzigd door Aldusso op 03-07-2026 09:49 ]

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16:22

PeteSplit

ik weet het niet

turkeyhakan schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 07:01:
[...]

De microfoon had ik eerst rechts, maar toen bleek de kabel te kort zijn. Heel bijzonder, in de handleiding staat rechts monteren, terwijl het eigenlijk links moet. De Cardo zelf zit links, met een speciale bevestiginsmount die je in de helm klikt.

Speakers zitten wel goed, via youtube een links en rechts geluid video afgespeeld.

nu alleen het wegwerken nog. En dat gaat knap lastig.. toch maar naar de verkoper rijden (maar die zit op 1,5u afstand)
Ja de microfoon moet links, je kunt er maar van een kant inpraten :+ succes

LG (5kW AWHP R32) / ESPhome (ESP32) / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard (1 PiB 2kW) / Home Assistant (NUC) / BMW K13 F8

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16:00
Iemand ervaring met gereedschapssetjes van Eastbound? Heb, vanwege de onmogelijke wielmoer van de DesertX, gereedschap nodig om zelf wielen te kunnen wisselen. En dit setje kun je ook onderweg meenemen.

Ik heb deze specifieke set, precies om dezelfde reden (vanwege die %$# wielmoer). Heb 'm gelukkig nog niet nodig gehad maar de kwaliteit is second to none, en superlicht. Leeft dus standaard in één van mijn zijtasjes.

• Pyr0_
Over cardo en sena gesproken, heeft Sena eenzelfde voice commands als cardo? Ik ben daar ondertussen behoorlijk aan gewend en zou niet meer zonder willen.

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:20

jeroenathome

Een regel tekst

@Joris748 Net even gecontroleerd welke items ik allemaal had. (Gestolen in Ierland)

Eastbound Yamaha Ténéré 700 Wheel Service Tool Kit
Eastbound Tyre-Pro BASE Repair Tool Kit
Eastbound Tyre-Pro motorcycle tire spoon
Eastbound Tyre-Pro WheelWedge; tire and wheel installation tool
Eastbound Ultralight Compact Enduro Trail Jack

De Pouch heb ik nog wel thuis liggen. Op de trial jack na past alles ook in een buidel van een oude EHBO kit. Ook van Eastbound. 8-)

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online

Ik heb zo'n setje voor m'n BMW, is prima spul om mee te werken en ook lekker compact om mee te nemen.

• Joris748
  • Nu online
jeroenathome schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 10:42:
@Joris748 Net even gecontroleerd welke items ik allemaal had. (Gestolen in Ierland)

Eastbound Yamaha Ténéré 700 Wheel Service Tool Kit
Eastbound Tyre-Pro BASE Repair Tool Kit
Eastbound Tyre-Pro motorcycle tire spoon
Eastbound Tyre-Pro WheelWedge; tire and wheel installation tool
Eastbound Ultralight Compact Enduro Trail Jack

De Pouch heb ik nog wel thuis liggen. Op de trial jack na past alles ook in een buidel van een oude EHBO kit. Ook van Eastbound. 8-)
@ollie1965, @jeroenathome, @Snuitebolletje, @Daniel L., @Waaj , dankjewel voor de feedback. Heb het setje net besteld.

Die Eastbound Ultralight Compact Enduro Trail Jack is ook wel interessant. Helaas niet op voorraad.

Voor overig gereedschap neem ik onderstaand setje mee:
Afbeeldingslocatie: https://www.expert-toolstore.com/media/catalog/product/cache/db398706752b3f2345d463df10b04398/r/l/rl.nano1_ph02.jpg

Voor bandenlichters zit ik aan Motion Pro BeadPro Bead Breaker te denken:

Als pomp wordt het een Interphone Air Compressor 3000 Mah Portable of stop mijn oude vertrouwde Lezyne handpompje in de tas, icm een simpele manometer.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shoplightspeed.com/shops/636726/files/22589994/1600x2048x2/lezyne-lezyne-pressure-drive.jpg

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• ollie1965

ollie1965

Het zal zeer waarschijnlijk aan mij liggen, maar waarom dit soort gereedschap kopen als er al tig bedrijven zijn die dit al jaren (sommige 160 jaar of meer) al in de markt zetten?
Het enige wat iets door ontwikkeld is, is de deelbaarheid van het wringijzer/dwarsgreep en een lepel die iets breder is dan een standaard lepel (maar ook die zijn te krijgen).
Je blijft met dit soort leveranciers in hun (bijna) gesloten systeem zitten.
Maar ja, ik ben een gereedschap mannetje dat het liefst voor kwaliteit/functionaliteit/uitwisselbaarheid gaat.

EDIT: en zelfs gewoon een Zefal handpomp heeft voor zijn banden. Maar ik moet zeggen de laatste keer dacht ik wel, waarom heb ik niet een compressor op 12V.
Ja, ik ben oud van de oude generatie :+

[ Voor 15% gewijzigd door ollie1965 op 03-07-2026 11:07 ]

• Joris748
  • Nu online
ollie1965 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 11:04:
Het zal zeer waarschijnlijk aan mij liggen, maar waarom dit soort gereedschap kopen als er al tig bedrijven zijn die dit al jaren (sommige 160 jaar of meer) al in de markt zetten?
Het enige wat iets door ontwikkeld is, is de deelbaarheid van het wringijzer/dwarsgreep en een lepel die iets breder is dan een standaard lepel (maar ook die zijn te krijgen).
Maar ja, ik ben een gereedschap mannetje dat het liefst voor kwaliteit/functionaliteit/uitwisselbaarheid gaat
Omdat ik voor thuis wel gewoon netjes de juiste dop koop ;) Voor onderweg moet je ergens een balans zoeken tussen gewicht, volume en bruikbaarheid.

• ollie1965

ollie1965

Joris748 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 11:07:
[...]

Omdat ik voor thuis wel gewoon netjes de juiste dop koop ;) Voor onderweg moet je ergens een balans zoeken tussen gewicht, volume en bruikbaarheid.
Aha, ja dat stadium was ik op mijn 25 ste al lang voorbij.
Fietsvakantie (je weet wel zelf trappen), meer dan 25 kg bij en gewoon de berg op (2500m en meer). Maar wel alles uit/in elkaar kunnen zetten/herstellen.
Nou weet ik dat ik mijn fiets/motor vakanties van vroeger niet meer kan vergelijken met nu waar er veel meer "sleuteladressen" overal zitten.

Maar als ik een lift (motowinch) nodig heb om mijn motor omhoog te krijgen (jazeker wel eerst bepakking eraf) dan moet ik iets anders gaan rijden of stoppen met motorrijden.

Oudje gaat in de hoek zitten, ziet de wereld evolueren en denkt waar is die goede oude tijd. :+

• turkeyhakan
Na 260 km weer terug en eindelijk de kabels netjes weggewerkt :-)

Vraagje; als ik muziek op zet en ik zet muziek harder via de toetsen op mijn iPhone, hoor je de speakers "kraken" (net alsof je op zoek bent naar een radio zender, tsss), en na 2 seconden is dat weg, als je het volume weer aanpast, weer hetzelfde probleem. Ik luister dus geen radio, maar gewoon via bluetooth.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:39

geert_s

Gamertag: Brulbak

turkeyhakan schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 11:59:
Na 260 km weer terug en eindelijk de kabels netjes weggewerkt :-)

Vraagje; als ik muziek op zet en ik zet muziek harder via de toetsen op mijn iPhone, hoor je de speakers "kraken" (net alsof je op zoek bent naar een radio zender, tsss), en na 2 seconden is dat weg, als je het volume weer aanpast, weer hetzelfde probleem. Ik luister dus geen radio, maar gewoon via bluetooth.
Komt me niet bekend voor. Maar sowieso gaat het volume op de telefoon gewoon voluit, en aanpassingen daarna doe ik via het scrollwieltje van de Cardo.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• kneusteun
  • Nu online
ollie1965 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 11:04:
Maar ja, ik ben een gereedschap mannetje dat het liefst voor kwaliteit/functionaliteit/uitwisselbaarheid gaat.

EDIT: en zelfs gewoon een Zefal handpomp heeft voor zijn banden. Maar ik moet zeggen de laatste keer dacht ik wel, waarom heb ik niet een compressor op 12V.
Ja, ik ben oud van de oude generatie :+
Een van de belangrijkste redenen kan compact/gewicht zijn. Toer je gewoon rond maakt het geen reet uit. Maar voor offroad tochten probeer ik alles zo licht mogelijk te houden, hoe minder gewicht hoe meer rijplezier en minder til problemen. En bij die eastbound sets zijn leuke opties om ze op je frame kwijt te kunne wat met gewone lepels bijvoorbeeld net niet kan.

Maar ook motorrijders zijn natuurlijk net wielrenners, hoop oude mannen met veel geld voor de hobby.

Dat gezegd hebbende heb ik net de T7 afgeleverd en daar gaat ook even wat aan verspijkerd worden. Nieuwe handvaten en hendels, oplossing voor de uitlaat (wil nogal vaak verbuigen) tail tidy zodat allemaal wat netter oogt. En nog wat dingetjes.

Moest mij inhouden om niet knalroze remhendels te nemen 😆

• ollie1965

ollie1965

kneusteun schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 14:39:
[...]

Een van de belangrijkste redenen kan compact/gewicht zijn. Toer je gewoon rond maakt het geen reet uit. Maar voor offroad tochten probeer ik alles zo licht mogelijk te houden, hoe minder gewicht hoe meer rijplezier en minder til problemen. En bij die eastbound sets zijn leuke opties om ze op je frame kwijt te kunne wat met gewone lepels bijvoorbeeld net niet kan.

Maar ook motorrijders zijn natuurlijk net wielrenners, hoop oude mannen met veel geld voor de hobby.
En daar komt de wielrenner om de hoek kijken die mega geld overheeft om10 gram te besparen op zijn fiets (hint titanium/carbon/geen fietsbel) maar niets doet aan zijn eigen gewicht/conditie.... :+
Dat gezegd hebbende heb ik net de T7 afgeleverd en daar gaat ook even wat aan verspijkerd worden. Nieuwe handvaten en hendels, oplossing voor de uitlaat (wil nogal vaak verbuigen) tail tidy zodat allemaal wat netter oogt. En nog wat dingetjes.

Moest mij inhouden om niet knalroze remhendels te nemen 😆
De enige oplossing (in mijn ogen) om niet telkens met een verbogen uitlaat(domme steun oplossing) te zitten is te gaan voor een Endurostyle oplossing alá HP Corse SP-2 Highmount
Ja, je kan natuurlijk ook €200159,-- neerleggen voor een verbetering...... maar ook die houd niet over.

• kneusteun
  • Nu online
ollie1965 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 14:49:
[...]

En daar komt de wielrenner om de hoek kijken die mega geld overheeft om10 gram te besparen op zijn fiets (hint titanium/carbon/geen fietsbel) maar niets doet aan zijn eigen gewicht/conditie.... :+

[...]

De enige oplossing (in mijn ogen) om niet telkens met een verbogen uitlaat(domme steun oplossing) te zitten is te gaan voor een Endurostyle oplossing alá HP Corse SP-2 Highmount
Ja, je kan natuurlijk ook €200159,-- neerleggen voor een verbetering...... maar ook die houd niet over.
Zelf 40kg eraf gewerkt ;)

En ja ik ga voor de donnertech aangezien dat door de experts wordt aangeraden, als ik echt wou moest ik voor een mivv gaan (maar dan weer gekut met knippers en bagage oplossingen). Maar dan zou ik ook wel weer een akra voor niks hebben. We gaan het zien.

Ben ook wel fan van donnertech, dat rekje blijft de beste en mooiste voor de T7.

• ollie1965

ollie1965

@kneusteun
40!? Klasse! d:)b

Tja, die Akra's ben er zelf niet zo weg van.
Maar ik ben zeker niet te spreken van de uitlaatpositie die men is gaan doen. Hoe dan? Ontwerper, heb je wel eens gereisd met bepakking vraag ik me dan af.

• kneusteun
  • Nu online
ollie1965 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 15:06:
@kneusteun
40!? Klasse! d:)b

Tja, die Akra's ben er zelf niet zo weg van.
Maar ik ben zeker niet te spreken van de uitlaatpositie die men is gaan doen. Hoe dan? Ontwerper, heb je wel eens gereisd met bepakking vraag ik me dan af.
Mijn garage heeft 150+ tenere’s in onderhoud, meeste van wereld reizigers etc.

Hij had me die mivv kunnen aansmeren maar gaf zelf aan dat die bochten en het geouwehoer niet waard was. Op zijn demo die hij aan het opbouwen was zat ook een normale bocht met donner houder, blijkbaar kost het je ook nog wel koppel die bochten.

en ik vind juist de uitlaat perfect zitten nu! Met de hoge uitlaat zou ik juist issues krijgen.

• ollie1965

ollie1965

En daar komt de oude man met zijn oude materiaal weer aan :+
Tja, zo'n moderne uitlaat gaat niet met mijn oude manier van bagage op de motor.
Hint: 2mm alu kisten die een klap van 70km/h (gravel pit) op de Tanami track hebben overleeft, de bestuurder daar in tegen heeft 2 dagen rust moeten houden en 1 week on-road verder moeten reizen voordat de pijn acceptable was off-road
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0asxt2ZLwHweNa_fKDOduecLW4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8a3wui8f4IwHU2w41hns8Sw5.jpg?f=fotoalbum_medium

• Gizzard
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15:54
@turkeyhakan Om de draden netjes weg te werken moet je die zijwangen even los maken. Kabel kan helemaal binnendoor. Microfoon inderdaad links. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YnRFzbAzZduWhbIjD0-8A9tt1BQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HMRcitPsgUExN2bBAPplbUg2.jpg?f=fotoalbum_large

• kneusteun
  • Nu online
ollie1965 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 15:16:
En daar komt de oude man met zijn oude materiaal weer aan :+
Tja, zo'n moderne uitlaat gaat niet met mijn oude manier van bagage op de motor.
Hint: 2mm alu kisten die een klap van 70km/h (gravel pit) op de Tanami track hebben overleeft, de bestuurder daar in tegen heeft 2 dagen rust moeten houden en 1 week on-road verder moeten reizen voordat de pijn acceptable was off-road
[Afbeelding]
Ja ik heb op mijn Africa twin koffers, en die rekken hebben mijn kuiten als eens hai gezegd, dat deed erg veel pijn voor een lange tijd.

Nu 21brothers soft panniers en erg tevreden mee.
Pagina: 1 ... 52 53 Laatste