• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Volgend jaar ga ik ook weer mee naar ABR, toch wel gezellig :Y)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:18
Bommes schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:04:
Ik ben nu onderweg met 25pk give or take.
Soms mis ik wat bij het berg op accelereren, maar tot nu toe ben ik nog geen enkele motorrijder op deze trip tegen gekomen die mij los rijd. Sterker nog ik vind het vaak te langzaam gaan. Beetje timen en ook dat lost zich wel op. Alleen als het een grotere groep langzamere rijders betreft, dan mis je wel ff de katapult van veel vermogen om er in 1 keer voorbij te schieten.

Maar goed door de ontzettende wendbaarheid van de Vespa is dat geen vergelijk met een grotere motor met weinig vermogen.
Moest nog aan @ibothead denken vandaag, in een haarspeldbocht aan de buiten kant er voorbij.. :P

En wat betreft het verslag: ik schrijf ook niet echt beknopt, maar met swipe typen gaat het redelijk snel, heb al een aantal A4tjes vol.

Vandaag het meest Zuidelijke punt in mijn route, Sospel (nabij Nice).
[Afbeelding]
Vanuit hier draai ik weer terug richting het Noorden.
@Aikon vandaag was het 322km bergpassen en slinger weggetjes.
Om 8:00 stond ik nog te ontbijten bij een Boulangerie, en net om 16:00 draaide ik de camping op.
Flink aantal keer gestopt om een plasje te doen of een foto te maken.
20 minuutjes rond 13:00uur pauze om een stokbroodje te eten. De rest in/op het zadel.
hahahaha die john op zijn vespa alles er uit persen in haarspeld bocht om mijn buitenom in te halen ja geweldig, en rakketten club die 2 min eerder er is dan de langzamere groep :+. Maar ja die moesten ook 3 keer tanken op een dag :)

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:13
wd200 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 13:19:
Zijn er hier mensen die zelf ervaring hebben met de erde 310 trailer (de kleine aanhanger van 60kg)

Elk jaar kijk ik weer naar een trailer maar een grote houdt mij tegen ivm stalling en gedoe. Huren is veel makkelijker maar eigenlijk ook weer gedoe. Het bezit lijkt mij gewoon fijn, en voor 800 euro leuk om te proberen, bevalt het niet kan die echt de verkoop wel weer in voor minimaal 500 euro.

ik zat te denken om hem dan in de garage aan het plafond op te hangen, 60kg met een katrol of kiertje moet kunnen, hij kan door de ruimte (als de motor en fiets er uit zijn) recht omhoog en bij vaker gebruik kan je best even recht op of gewoon “liggend” op de oprit.

Anyway ik zoek dus recente ervaring met zo een trailer en de tips en trics bv een steady stand / inrijklem
Ik opvolging van dit bericht kwam ook de motolug weer bij mij op.

Eigenlijk dezelfde vraag, heeft iemand daar ervaring mee ?
ll roel j schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:18:
[...]

En de tickets voor volgend jaar zijn alweer binnen.. kijk er nu al naar uit! *O* oOo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7IL7AmbpQlTzVHxIfHjLDq0r1v0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tIYaqvnDB2362vRjKtwTYL2R.png?f=fotoalbum_large
Thing1 gaat volgend jaar ook weer mee :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:03

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Motolug. Geen ervaring, maar gezien de prijs (t.o.v. ander merken/modellen) moet het een verdomd goed ding zijn t.o.v. andere motortrailers..... of hij is te duur / ik mis de niche in de markt (ondanks dat ik andere zie die zoiets kunnen leveren).

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Joris748 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 22:09:
[...]

Leuk!

Zijn er ook mannen zonder baard welkom? @harley heeft me lekker gemaakt!

Edit: lama … heb alweer kaartjes voor de TT besteld.
ja hoor BraapStijn was er ook, die heeft geen baard ;)
Maar er lopen wel veel mannen met (grijze ;) ) baarden rond :)

418O2 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:20:
Ik zou prima met wat minder vermogen toe kunnen, maar vind het wel fijn als ik even vlot van de 100 naar 140 kan trekken en dat is met 60pk wat lastig
Tuurlijk, meer is fijn, maar niet nodig.. en offroad will je juist een lichtere motor, gewicht is dan belangrijker dan power..
Tegenwoordig is het een beetje een arms race met meer en meer power.. terwijl je met 100PK plenty hard kan op semi-legale snelheden.. mijn Fazer8ABS kon alle legal limits in zijn 1 als het moest..
Een lichte motor waar je beetje je best op moet doen kan soms leuker zijn.. je ziet ook dat die 400cc inline 4 sportfietsen nu populairder worden.. lekker hoog in de toeren jagen zonder je rijbewijs kwijt te raken :)

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:23
ToolkiT schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:38:
[...]

Tuurlijk, meer is fijn, maar niet nodig.. en offroad will je juist een lichtere motor, gewicht is dan belangrijker dan power..
Tegenwoordig is het een beetje een arms race met meer en meer power.. terwijl je met 100PK plenty hard kan op semi-legale snelheden.. mijn Fazer8ABS kon alle legal limits in zijn 1 als het moest..
Een lichte motor waar je beetje je best op moet doen kan soms leuker zijn.. je ziet ook dat die 400cc inline 4 sportfietsen nu populairder worden.. lekker hoog in de toeren jagen zonder je rijbewijs kwijt te raken :)
Mijn DesertX (110 pk) zit ook in no-time boven maximum snelheid + 100 km/h. Alleen ik moet 3 of 4x schakelen, wat het voor mij ook leuker maakt. Merk wel dat ik minder de neiging heb om veel te hard te rijden, dan ik met mijn Mille had.

Bij offroad gebruik terug naar 70 pk, wat eigenlijk al meer dan genoeg is.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:53

Destruction

(ex-)Automonteur

ibothead schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 23:04:
[...]

hahahaha die john op zijn vespa alles er uit persen in haarspeld bocht om mijn buitenom in te halen ja geweldig, en rakketten club die 2 min eerder er is dan de langzamere groep :+.
Zoiets had ik pas nog, een roofboxer type op een Duke volgens mij, die zichzelf niet echt los wist te rijden van mij op mijn PS150 :D Dan ben ik bepaald niet de nieuwe Rossi/Marquez maar als je met een motor een motorscooter niet weet af te schudden (bij normale snelheden) dan doe je toch iets verkeerd :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Destruction schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:48:
[...]

Zoiets had ik pas nog, een roofboxer type op een Duke volgens mij, die zichzelf niet echt los wist te rijden van mij op mijn PS150 :D Dan ben ik bepaald niet de nieuwe Rossi/Marquez maar als je met een motor een motorscooter niet weet af te schudden (bij normale snelheden) dan doe je toch iets verkeerd :+
Wie zegt dat ze het proberen?

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:03

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

418O2 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:58:
[...]

Dus jij denkt dat (met die typering in gedachte) ze dat niet doen. Of miste ik een :+ ?

Vaak genoeg gehad dat er sommige bij de eerste acceleratie van mij naar 50 (om dan gewoon legaal te rijden) al gelijk de boel open gooien naast/achter je.
Nee, die typering (vooroordeel door, gebrek aan, kleding, motor, rijstijl en plaats op de weg) gaat redelijk goed op bij mij na al die jaren in het verkeer.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• pietjepuk01
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:07
Na een relatief korte periode op een Moto Guzzi V85 begon het toch weer te kriebelen. Ooit gestart op deze XL600V uit 1993, die ik nog steeds heb. En ondanks dat de V85 lekker reed en veel karakter had, bleef het toch kriebelen. Het was het net niet helemaal.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQsrsjRVcPNI3DCx68uwUQNK0QM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PxORAQcfnwMmFHLEU9BgD5mO.jpg?f=fotoalbum_large

Dus ben ik me van geen kwaad bewust (stiekem wel natuurlijk) naar Motoport in de buurt gereden op de V85, en daar stond de grote broer van de Transalp te koop. Na heel wat gekeken te hebben en gekletst te hebben met de verkoper, kreeg ik de sleutels toegegooid met de boodschap 'we kunnen het er lang over hebben, maar je moet het ervaren'. En inderdaad, na een rondje van 30 minuten bleken de AT en ik best goed met elkaar op te kunnen schieten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5OaMPAUhHU1TglzwXlZFeUG8Pg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2MPEmKZz4wgwK20uOqzPykkh.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels 1,5 maand verder en nog geen moment spijt. De rider modes etc zijn even wennen omdat alles andersom zit als je denkt, maar buiten dat niets aan op te merken.

Komend weekend staat een trip naar België en Frankrijk op de planning. Oorspronkelijk gepland voor de V85, maar op de AT zal dit vast iets meer comfortabel zijn. Stukje La-Roche-en-Ardenne, door naar een paar WO1/WO2 bezienswaardigheden in Noord Frankrijk en dan weer terug. Kamperen staat voor de toekomst op de planning, maar koffers zaten niet bij de motor en een tussenset van Mosko Moto of Line Rider zit er nu even niet in. De bankrekening moet nog even bijkomen van de aanschaf van de motor.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:53

Destruction

(ex-)Automonteur

418O2 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:58:
[...]

We hebben het uiteraard niet over een "wedstrijd" bij het stoplicht ;)

Maar dat ik me achter deze roofboxer moest inhouden in de bochten op de scooter was wel een lichtelijke teleurstelling.

Dan draag je een roofboxer, op de motor stond iets van een of andere bikelife groep etc.. precies het type dat @ollie1965 al voor zich ziet.

Dan verwacht ik toch dat hij bij me weg rijdt..

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:05
Nieuwe poging :-)

Ik ben op zoek naar een goede helm! Mijn HJC RPHA 31 gaat retour. Helemaal niet tevreden over. Veel windgeruis en tikkende geluiden aan de binnenkant van de helm als je deze op hebt.

Iemand tips? Misschien toch maar een integraalhelm kijken. Wat zijn jullie ervaringen met systeemhelmen? Ik vind het heerlijk om met het vizier open te rijden, daar mijn huidige jethelm heerlijk is met het warme weer. Maar bij een systeemhelm kan ik mij voorstellen dat je helm veel wind gaat opvangen.

Ook ben ik op zoek naar een goede communicatieset. Vooral muziek vind ik erg belangrijk. Bij de HJC Smart 21B vond ik het volume heel erg tegenvallen.

Ik rijd zelden sneller dan 100 km/h. Mijn gemiddelde snelheid is 50/60 km/h :-)

Mijn ogen zijn nu vooral gericht op de Shoei J-Cruise 3.

[ Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 01-07-2026 14:50 ]

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:04
turkeyhakan schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:49:
Ik vind het heerlijk om met het vizier open te rijden, daar mijn huidige jethelm heerlijk is met het warme weer.
Is dat niet de hoofdoorzaak van het windgeruis? Misschien overwegen twee betaalbaar helmen te kopen, een open helm voor mooi weer en een integraalhelm als het minder is.

Wat betreft communicatieset ben ik een stuk tevredener met Cardo Packtalk dan wat ik eerder van Sena had. Geluidskwaliteit vrij goed, waarbij goed natuurlijk relatief is, de muziek is i.i.g. duidelijk herkenbaar en i.i.g. tot 100 km/u gaat hij hard genoeg voor rijden met oordoppen.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:05
WilbertNeems schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:57:
[...]

Is dat niet de hoofdoorzaak van het windgeruis? Misschien overwegen twee betaalbaar helmen te kopen, een open helm voor mooi weer en een integraalhelm als het minder is.

Wat betreft communicatieset ben ik een stuk tevredener met Cardo Packtalk dan wat ik eerder van Sena had. Geluidskwaliteit vrij goed, waarbij goed natuurlijk relatief is, de muziek is i.i.g. duidelijk herkenbaar en i.i.g. tot 100 km/u gaat hij hard genoeg voor rijden met oordoppen.
Ik rij bij 80 in principe ook niet met een open vizier. Ik zat ook naar de Cardo Packtalk Pro te kijken, maar heb een beetje moeite met het uitstekend design. Maar voordeel is wel dat het veel betere en grotere speakers heeft.
edit:
heb de Packtalk Pro besteld. Schijnbaar zijn er ook originele adapters beschikbaar. Fijn!

[ Voor 6% gewijzigd door turkeyhakan op 01-07-2026 15:29 ]

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:23
wd200 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:04:
[...]

Ik opvolging van dit bericht kwam ook de motolug weer bij mij op.

Eigenlijk dezelfde vraag, heeft iemand daar ervaring mee ?
Ding is sterves duur, maar voor mij als bewoner in de randstad ideaal.
In 10 minuten heb ik die trailer wel in elkaar gezet tegenwoordig, en hetzelfde geld voor het uit elkaar halen.
Motoren staan er prima op (meestal een KTM 390 en een Aprilia Tuareg of een 1290 Super adventure ernaast). Let wel dat bij brede sturen de sturen tegen elkaar aan kunnen komen. De 390 is net iets lager dan de andere 2 waardoor het stevig staat.
Ondertussen duizenden kilometers er mee gemaakt, pyreneeen, italiaanse alpen, en vele tripjes naar allerlei dichterbij gelegen bestemmingen.

Zijn er stevigere trailers, absoluut. Zijn er compactere die net zo stevig zijn.. Denk het niet.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qyYXTePEsJRDIwBukWNAP_NeMOs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6DQYpR6P4vbQKZ2j97ixW8m0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o6AzT0wmnrnIJVc4LlSzlV73Ldg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ohe7ekgpHCXkUv5HtJ5G3kTx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJeSNcew_0Ndy5jvzs7ntimbjJs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W1ruuA0NIV2jN2ohjXfajYAf.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag voor de verjaardag van de vriendin een grom gehuurd en een bluroc.

Vermogen staat niet gelijk aan lol, wat hebben wij een lol gehad. Beetje ding uitknijpen overal en veel meer nadenken en werken om lekker door te jagen.

Stiekem willen we nu allebei iets in die richting 😱🫣

• iammartini
  • Registratie: Juli 2025
  • Nu online
Met veel jaloezie kijk ik naar alle mooie fotos uit de bergen :-) Met twee kids onder de twee lukt het me nog niet helemaal om die tijd vrij te maken, komt wel.

Regionaal kan ik dit beestje af en toe aantrappen, ‘25 Multistrada V2S. Nieuw gekocht, 4K mee gereden en in de tussentijd al redelijk wat aangepast. Wat subtiele en minder subtiele visuele aanpassingen :D

Carbon handkappen
Carbon luchtgeleiders
Carbon koppelingsdeksel
Carbon hitteschild uitlaat
Carbon achterbrugbescherming
Carbon schokbrekerbeschermer
Carbon achterspatbord en kettingbeschermer
Evotech uitlaatophanging (en duo voetsteun delete)
Evotech korte kentekenhouder
Velgen goud laten spuiten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWDP5Nt868Qt-aGwRHjRU0a-QKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELOAdILwvQCmH8vC84TY2mHB.jpg?f=fotoalbum_large

Heb de luchtgeleiders/winglets nog in carbon liggen en misschien laat ik het ruitje tinten naar light smoke (ben blij met het formaat). Einde seizoen krijgt ie nog een detail en glascoating behandeling, dan is ie wel af (hoop ik haha)
Pagina: 1 ... 51 52 Laatste