*In Veghel
[ Voor 4% gewijzigd door TakeItToTheMax op 27-06-2026 07:34 ]
Heeft u het dan over Veghel, Zutphen of Rotterdam?TakeItToTheMax schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 22:47:
Nog mede-rijders die het dichter bij huis zoeken voor een leuke rit en a.s. vrijdag meedoen met de "pizza-rit" georganiseerd door een motorwinkel?
Oh die had ik gemist, even kijken of ik die avond tijd heb/kan.TakeItToTheMax schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 22:47:
Nog mede-rijders die het dichter bij huis zoeken voor een leuke rit en a.s. vrijdag meedoen met de "pizza-rit" georganiseerd door een motorwinkel?
*In Veghel
Awesome
Die heb ik twee jaar terug meegereden, was best gezellig en een leuke rit.TakeItToTheMax schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 22:47:
*In Veghel
Zal ook eens kijken of het uitkomt!
Laat ik dat maar niet doen:TakeItToTheMax schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 22:47:
Nog mede-rijders die het dichter bij huis zoeken
*In Veghel
Dat doe ik al jaren. Idd heerlijk!SL65 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 09:08:
Zo zo’n ochtend rit voordat de meeste wakker zijn is heerlijk zeg! Door de warmte kwam ik al wat lopers op dijkjes tegen, maar verder niemand. Heerlijk om nog een rondje te rijden zo.
[ Voor 29% gewijzigd door Format-C op 27-06-2026 09:22 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Nee, geen lid maar rij ieder jaar wel zoiets.
Of het dan 1 of 1,5 dag set is zie dan wel als ik onderweg ben. Maar als de verbouwing klaar is wil een keer er echt voor gaan zitten.
Een thuis, (noord)kaap naar tip (Finnestre of La Luna) lijkt me dan wel wat.
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
3min met de auto 3,5min met de motor en 11min lopen, laat ik het kaartje maar niet delen voor half tweakers koffie komt drinkenFormat-C schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 09:19:
[...]
Laat ik dat maar niet doen:[Afbeelding]
[...]
Dat doe ik al jaren. Idd heerlijk!
Awesome
Of ze zuipen al je bier op.A13X schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 15:01:
[...]
3min met de auto 3,5min met de motor en 11min lopen, laat ik het kaartje maar niet delen voor half tweakers koffie komt drinken
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Ja, Airpack: https://www.motoport.nl/products/190-6229-airpackDullahan schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 22:11:
Motorrijders met lange armen, wat voor kleding (jas) dragen jullie en hoe tolerant zijn jullie t.o.v. onbeschermde polsen? Praktisch alle jassen die ik pas zijn te kort in de mouwen. In de winter met lange handschoenen is dat minder erg (of het voelt in ieder geval minder erg), maar veel zomerhandschoenen zijn erg kort. zijn er bepaalde modellen/merken die iets hebben dat lang uitvalt? of is dit op een andere manier op te lossen, Ik hoor goede verhalen over pakken van Damen die op maat gemaakt kunnen worden, maar zijn er nog alternatieven?
ik bedoelde eigenlijk jassen waarvan de mouwen wat langer zijn. Ik zie dat ik mijn originele post wat onhandig had geformuleerd waardoor het leek dat het over de handschoenen ging. Toch bedankt voor je hulp
Ah ja, okay! Dan moet ik ook Googlen, maar dat heb je vast al uitvoerig gedaan. Anderen hebben vast ervaringen met langemouwenjassen voor de zomer. Succes!Dullahan schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 22:25:
[...]
ik bedoelde eigenlijk jassen waarvan de mouwen wat langer zijn. Ik zie dat ik mijn originele post wat onhandig had geformuleerd waardoor het leek dat het over de handschoenen ging. Toch bedankt voor je hulp
Ik heb een Revit doorwaai-jas in maat XXL terwijl ik eigenlijk beter een XL zou hebben, maar anders zijn de mouwen te kort. Vroeger had Revit ook lengtematen, bv. een XYL, maar die kwam ik niet meer tegen in de winkel. Het is in ieder geval wel zoiets dat je zoekt me dunkt.Dullahan schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 22:11:
Motorrijders met lange armen, wat voor kleding (jas) dragen jullie en hoe tolerant zijn jullie t.o.v. onbeschermde polsen? Praktisch alle jassen die ik pas zijn te kort in de mouwen. In de winter met lange handschoenen is dat minder erg (of het voelt in ieder geval minder erg), maar veel zomerhandschoenen zijn erg kort. Zijn er bepaalde modellen/merken jassen die wat langer uitvallen? of is dit op een andere manier op te lossen, Ik hoor goede verhalen over pakken van Damen die op maat gemaakt kunnen worden, maar zijn er nog alternatieven?
In leder (nieuw pak van Richa, maat 56) heb ik er minder last van trouwens, daar komen torso maat en armlengte beter overeen.
PS. 1m95, +/- 90 kg voor de beeldvorming.
Moette doen. FXBBS '24 en CBF1000F '12
Ik was getriggerd en ben eens wat op het web gaan loeren mbt tot deze vraag.Dullahan schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 22:11:
Motorrijders met lange armen, wat voor kleding (jas) dragen jullie en hoe tolerant zijn jullie t.o.v. onbeschermde polsen? Praktisch alle jassen die ik pas zijn te kort in de mouwen. In de winter met lange handschoenen is dat minder erg (of het voelt in ieder geval minder erg), maar veel zomerhandschoenen zijn erg kort. Zijn er bepaalde modellen/merken jassen die wat langer uitvallen? of is dit op een andere manier op te lossen, Ik hoor goede verhalen over pakken van Damen die op maat gemaakt kunnen worden, maar zijn er nog alternatieven?
Een paar tabellen voorbij zien komen, maar nergens een duidelijke omschrijving van jassen met 'extra' lange mouwen. Net dat ik dacht; het is me wel goed zo, kwam ik deze post tegen. https://www.reddit.com/r/...or_de_meeste_motorjassen/
Mijns inziens staan hier wel wat juiste antwoorden in om je zoektocht wat in beweging te krijgen..hopelijk.
Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present
:strip_exif()/f/image/fycmAEKJRqPgjE77mC0py4yN.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een HJC RPHA 70, het kabelt van mijn zonnescherm is losgeschoten. Hij hangt nu constant naar beneden, op zich geen ramp nu, maar bij een tunnel ofzo is het wel fijn als ie weer omhoog kan.
De kussen voor mijn linkerwang heb ik al los. Kan ik mijn helm verder demonteren zonder dat de veiligheid eraan gaat?
Ik kom niet fatsoenlijk bij de kabeltje. En waarschijnlijk ligt het aan mijn zoekkunsten, maar online vind geen echte tips die mij verder kunnen helpen.
Mijn vraag, weet iemand hoe ik hem veilig verder kan demonteren zodat ik daar wel bij kan?
Edit: never mind. Blijkbaar kan ik het piepschuim gedeelte bij mijn kin lostrekken.
Toch bedankt!
Edit2: hij doet het weer. Wat een gefriemel…
[ Voor 7% gewijzigd door streamnl op 28-06-2026 12:36 ]
Elk jaar kijk ik weer naar een trailer maar een grote houdt mij tegen ivm stalling en gedoe. Huren is veel makkelijker maar eigenlijk ook weer gedoe. Het bezit lijkt mij gewoon fijn, en voor 800 euro leuk om te proberen, bevalt het niet kan die echt de verkoop wel weer in voor minimaal 500 euro.
ik zat te denken om hem dan in de garage aan het plafond op te hangen, 60kg met een katrol of kiertje moet kunnen, hij kan door de ruimte (als de motor en fiets er uit zijn) recht omhoog en bij vaker gebruik kan je best even recht op of gewoon “liggend” op de oprit.
Anyway ik zoek dus recente ervaring met zo een trailer en de tips en trics bv een steady stand / inrijklem
Lijkt me ook best wel wat eigenlijk. Even met de auto de eerste 1, 2, 3000km wegtikken en dan met verse banden een wat rustiger rondje rijden ergens. Helaas geen ervaring ermee.wd200 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 13:19:
Zijn er hier mensen die zelf ervaring hebben met de erde 310 trailer (de kleine aanhanger van 60kg)
Elk jaar kijk ik weer naar een trailer maar een grote houdt mij tegen ivm stalling en gedoe. Huren is veel makkelijker maar eigenlijk ook weer gedoe. Het bezit lijkt mij gewoon fijn, en voor 800 euro leuk om te proberen, bevalt het niet kan die echt de verkoop wel weer in voor minimaal 500 euro.
ik zat te denken om hem dan in de garage aan het plafond op te hangen, 60kg met een katrol of kiertje moet kunnen, hij kan door de ruimte (als de motor en fiets er uit zijn) recht omhoog en bij vaker gebruik kan je best even recht op of gewoon “liggend” op de oprit.
Anyway ik zoek dus recente ervaring met zo een trailer en de tips en trics bv een steady stand / inrijklem
Ik ben inmiddels begonnen met m'n reisverslag van Italië: https://www.motor-forum.n...-itali%C3%AB-2026.483801/
In de komende 2-3 weken plaats ik het hele verhaal, zodat ik klaar ben voordat ik weer weg ga
Als m'n motor ooit nog terug komt van de garage... alle spullen voor een beurtje en een nieuwe achterbandje liggen al klaar.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ongeremd door de bergen geen enkel probleem. Ik betaal 100 euro per jaar stalling, mag hem zo vaak ophalen als ik wil. Onlangs alle lagers en banden vervangen. Rijdt al een zonnetje. Dit is een oude menwagenaanhanger, bedoeld voor een vierwielige koets achter paarden. Breed genoeg voor grote motoren.
Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen
In de basis helemaal eens maar dan moet je naar een stalling (250-400 euro per jaar) met weer minder flexibiliteit en ook nog even wegzettenozzynator schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:16:
Geen ervaring mee, maar als ik lees dat die aanhanger ongeremd is, zou ik wat meer investeren.
Ik rijd makkelijk en zonder slingeren 130 met deze combi in Frankrijk. Maar ik snap het wel. Nadeel van geremd is dat er vaak een vast kenteken op zit en uitlenen/verhuren dan niet altijd zonder risico is.rows schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:41:
Ongeremd kan ook wel, maar ik zou het alleen zelf niet kopen😎. Heeft ook wel een beetje met mijn rijstijl te maken aangezien ik altijd de bovengrens op zoek kwa snelheid. 180 met skikoffer vind ik ook geen probleem 😉
KloptDrivinUCrazy schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:35:
De meeste van dat soort kleine aanhangers, zo niet alle, zijn toch ongeremd?
En je hebt met een eigen kenteken weer leges kosten, wellicht zelfs mrb ?BvZwolle schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:46:
[...]
Ik rijd makkelijk en zonder slingeren 130 met deze combi in Frankrijk. Maar ik snap het wel. Nadeel van geremd is dat er vaak een vast kenteken op zit en uitlenen/verhuren dan niet altijd zonder risico is.
Nette trailer! En voor dat geld stellen is vast niet in de Randstad 🙈?BvZwolle schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:38:
[Afbeelding] Ongeremd door de bergen geen enkel probleem. Ik betaal 100 euro per jaar stalling, mag hem zo vaak ophalen als ik wil. Onlangs alle lagers en banden vervangen. Rijdt al een zonnetje. Dit is een oude menwagenaanhanger, bedoeld voor een vierwielige koets achter paarden. Breed genoeg voor grote motoren.
Dit is inderdaad niet in de Randstad. Gewoon een beetje brutaal wat boeren benaderen en vragen of ze een stoffig plekje over hebben.wd200 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:48:
[...]
Nette trailer! En voor dat geld stellen is vast niet in de Randstad 🙈?
Nu wordt er toevallig gekeken naar een lichtgewicht aanhanger, maar een beetje kar doet toch al snel 250-300kg. Als je dan een auto hebt die ongeremd maar 400kg mag trekken kom je niet heel ver
Geremd mag bijna elke auto wel 750kg trekken en dan zie je dat je op diezelfde trailer ineens bijna 2 motoren mag laden in plaats van dat er nog net een scooter op mag staan
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
:strip_exif()/f/image/Od7rRZ5gWewSBseW4Kkw05FL.jpg?f=fotoalbum_large)
Verslagje van gister (linkje) komt een dag te laat. Maarja ik was toch bezig dus vandaag (linkje) gelijk erna gedaan!
EDIT: oh enne @Bommes, radiostilte.. geen nieuws is goed nieuws?
[ Voor 4% gewijzigd door Pyr0_ op 28-06-2026 21:00 ]
Waarom?rows schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:34:
Zeker als je er de bergen mee in wilt, dan zou ik altijd voor geremd gaan. In Nederland is dat niet per se nodig.
Hangt nogal af van verschillende factoren lijkt me. Als je binnen de coc grenzen van max toelaatbaar gewicht blijft, is er niets aan de hand als je het volgens de specs van je auto ook mag trekken. Dan is je chassis+combi er prima op ingericht. Of je met een Renaultje Twingo de bergen in wil met 750 kg erachter kun je je afvragen, maar als het volgens fabrieksopgave mag, why not?
wd200 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 13:19:
Zijn er hier mensen die zelf ervaring hebben met de erde 310 trailer (de kleine aanhanger van 60kg)
:strip_exif()/f/image/c1JlVaBZQrsNTMT01CvuFUbU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja heb ik, ervaring mee, en in het bezit van zo een kar. Fijn ding, weegt niks inderdaad, maar erg handig. Spoort ook erg goed, blij mee. Alhoewel ik het ding bijna nooit gebruik.
Ja hoorPyr0_ schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:56:
[Afbeelding]
EDIT: oh enne @Bommes, radiostilte.. geen nieuws is goed nieuws?
:strip_exif()/f/image/Mskq49KjuvciBQyT3zQ8Atoa.jpg?f=fotoalbum_large)
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
rows schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:34:
Zeker als je er de bergen mee in wilt, dan zou ik altijd voor geremd gaan. In Nederland is dat niet per se nodig.
Waarom geremd?ozzynator schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:16:
Geen ervaring mee, maar als ik lees dat die aanhanger ongeremd is, zou ik wat meer investeren.
Als je auto 750kg ongeremd mag trekken, heb je echt geen remmen nodig van t karretje. Steken/achteruitrijden is makkelijker met een ongeremde kar, en ook heuvelaf rijden is het wat rustiger - een geremde kar kan wat yoyo-gedrag veroorzaken doordat de auto op de motor remt, de rem van de kar wordt aangetrokken en vrijwel meteen weer losgelaten. En dat herhaaldelijk.
Net terug van een trip naar de Alpen, 2 motoren op een standaard ongeremde kar geladen (130cm*260cm). Ligt er prima achter, mooi stabiel, volgt ook mooi in de bochten. En @rows een sportieve rijstijl is mij niet vreemd
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Motorrijders gezocht voor De Mooiste Dag van Stichting LiveLife
Aanstaande woensdag 1 juli is het weer zover: De Mooiste Dag van Stichting LiveLife. Een prachtige motortoertocht waarbij mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking een onvergetelijke dag beleven achterop de motor, in een zijspan of op een trike.
Zelf rijd ik inmiddels al zo’n 10 jaar mee en ik kan uit ervaring zeggen: dit is echt zo’n dag waarop je merkt hoeveel plezier, vrijheid en verbinding een simpele rit kan geven. Voor de deelnemers is het vaak een herinnering voor het leven. En eerlijk is eerlijk: als motorrijder kom je zelf ook met een grote glimlach thuis.
Voor dit jaar komen er helaas veel afmeldingen binnen. Daarom zoeken we op korte termijn nog een paar motorrijders die woensdag mee willen rijden. Bij voorkeur motorrijders met een wat zwaardere motor, voldoende duo-comfort en ervaring met iemand achterop. Extra welkom zijn rijders die ook een passagier met wat meer gewicht veilig en ontspannen kunnen meenemen.
Heb je woensdag tijd en wil je iemand een fantastische dag bezorgen?
Meld je dan aan via:
https://stichtinglivelife.nl/motorrijder/
Delen wordt ook enorm gewaardeerd. Misschien ken jij precies die ene motorrijder die dit met liefde zou doen.
Rijd je mee? 🏍️
:strip_exif()/f/image/exRTJYmXIHjMN9pOQVdJVyWP.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik was een tijdje voor werk in NL en dus een beetje de toerist uitgehangen in eigen land.
'Lange Voorhout' plaatje gemaakt voor de Duitse collega's. Die komen niet meer bij als ze horen dat daar onze regering zit.
Moest ook in Eindhoven zijn, dus verplicht plaatje bij de Laarbrug. En daarna via Luxemburg in 2 dagen naar huis, omdat het gewoon té warm was om in één keer te rijden.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Maar hoeveel auto's mogen ongeremd 750kg trekken? Da's bij heel veel auto's niet aan de orde. Dus daarom altijd een geremde, want dan mag je met vrijwel elke auto 750kg trekken en zit je niet het probleem van overbelading.noes schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:52:
[...]
[...]
Waarom geremd?
Als je auto 750kg ongeremd mag trekken, heb je echt geen remmen nodig van t karretje. Steken/achteruitrijden is makkelijker met een ongeremde kar, en ook heuvelaf rijden is het wat rustiger - een geremde kar kan wat yoyo-gedrag veroorzaken doordat de auto op de motor remt, de rem van de kar wordt aangetrokken en vrijwel meteen weer losgelaten. En dat herhaaldelijk.
Je verhaal mbt achteruit rijden met geremde aanhangers herken ik overigens niet. Wat ik persoonlijk wel irritant vind is achteruit rijden met mijn enkelasser motortrailer, waar ik meestal met dubbel assers rijdt. Dan gaat die enkelasser ineens wel heel makkelijk de hoek om
* Destruction heeft al jaren BE en als ik in de auto zit heb ik 8 van de 10 keer de trekhaak in gebruik.
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Het oorspronkelijke uitgangspunt was een aanhanger voor 1 motor, dan is ongeremd toch dikke prima?
Als je meer wil dan 1 motor wordt het direct een heel specifiek verhaal waarbij gewicht van de motoren en aanhanger mee spelen. En hoewel 750 kg ongeremd wel zeldzaam is, is 650-700 kg dat niet en ook daarmee is het best aannemelijk dat je zelfs met 2 motoren ongeremd weg komt.
En een geremde aanhanger is er bijna altijd weer één met eigen kenteken en vaak ook een vrij hoog geremd gewicht, dat kan weer onhandig zijn als je geen E-rijbewijs hebt. Maar goed laten we daar vooral niet over beginnen hier.
Dat klopt, dat schrijf ik ook in eerdere post. Bij zo'n lichtgewicht aanhanger maakt het minder uitWilbertNeems schreef op maandag 29 juni 2026 @ 12:15:
@Destruction
Het oorspronkelijke uitgangspunt was een aanhanger voor 1 motor, dan is ongeremd toch dikke prima?
Los daarvan zou ik bij geremd vs ongeremd altijd voor geremd gaan, om de redenen die ik noem
Er zijn geremde aanhangers te koop zonder eigen kenteken, die mogen dan dus maximaal 750kg wegenAls je meer wil dan 1 motor wordt het direct een heel specifiek verhaal waarbij gewicht van de motoren en aanhanger mee spelen. En hoewel 750 kg ongeremd wel zeldzaam is, is 650-700 kg dat niet en ook daarmee is het best aannemelijk dat je zelfs met 2 motoren ongeremd weg komt.
En een geremde aanhanger is er bijna altijd weer één met eigen kenteken en vaak ook een vrij hoog geremd gewicht, dat kan weer onhandig zijn als je geen E-rijbewijs hebt. Maar goed laten we daar vooral niet over beginnen hier.
Maar inderdaad, dit is natuurlijk het motor topic en geen aanhanger topic
/f/image/sKihEFGM5CggsYpTxM0nodN8.png?f=fotoalbum_large)
Dit jaar maar met een klein groepje..
* ToolkiT ,@Grubeater en @ll roel j Op donderdag, gevolgd door mijn dochter (aka thing1) op vrijdag
/f/image/j7xqVMZ7KfNvxieoZSQCCAPQ.png?f=fotoalbum_large)
We kwamen om donderdag rond 11:00 aan en het was al super vol op camping veld, maar we vonden een mooi plekje met schaduw (hard nodig want het was super heet weer). Het was eigenlijk de ideale plek, vlak bij water point, niet te ver van sanitair en bij de ingang maar niet in de loop.. mar omdat het gras er hoog stond dorsten veel mensen daar niet hun tent neer te zetten denk ik.. maar was alleen hoog gras omdat de maaiers er niet bij konden ivm de boompjes
/f/image/JkueOrIzwSkuD3ggUqUS5qD6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/l81FN9uuOKSkN3T2GBbRPmTv.png?f=fotoalbum_large)
Als impressie wat drone shots om aan te geven hoe groot het is:
:strip_exif()/f/image/H4eF3Iq9pVXKz8SJkKGg9GJ5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1nNPuHtd97Xl9Y1TagUrvQiD.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb nog wat proefritjes gemaakt, met name de Aprillia Tourag Rallye was ik in geintereseerd:
/f/image/91IgYk5quDzKgRWeSq90YFQU.png?f=fotoalbum_large)
Bij de proefrit groep was ook 1 standaard Tourag, dus we hadden afgesproken om te wisselen om te kunnen vergelijken en ik moet zeggen dat de Rallye merkbaar beter is (verschil was meer dan ik had verwacht), pittiger gas response, klinkt beter, vering gaf meer vertrouwen etc etc..
Verder nog een aantal praatjes gezien zoals deze met een of andere onbekende acteur
/f/image/9vGCLaxYRLerOukLQdaSN4Ux.png?f=fotoalbum_large)
Wat erg leuk is dat er veel minor celebrities rond lopen die heel toenaderbaar zijn.. paar keer werd ik in de rondloop aangesproken door speakers of presentors, gewoon normale mensen onder mekaar geen kapsones
Ging alles goed? nou niet echt..
Tijdens proefrit met Zero XE was ik iets te enthousiast en miste een lullig bultje toen ik net remde, en ging vliegen, lande vol op mijn borstkast, dus heb gekneusde ribben (waar je niks van ziet).. en op een of andere manier ook rare blauwe plekken op mijn benen
/f/image/LaVzCL6vg8gK1HbkUJo6eS5I.png?f=fotoalbum_large)
Mogelijk stuur geraakt ofzo.. ik was iig blij met mij chest protector (welke een optie waren in mijn jas) want daar zonder zou ik nog wel eens wat gebroken hebben kunnen..
Puur lullig ongelukje, maar ik ging best hard (had gat laten vallen) dus behoorlijk impact..
Als mijn ego niet al genoeg gekneusd was, kwam er toen ik aan het bijkomen was er een pro langs rijden (naam kwijt, maar was de winnaar van de eco cup race oid) en die ging ff spelen op zelfde stuk.Aan het eind zie je dat hij ook zelfde plekje dat bultje meepikt, maar zijn motor heeft betere vering en meer momentum (die XE weegt niks dus stuitert alle kanten op) en hij heeft natuurlijk veel meer talent en ervaing als ik..
Ook heb ik met mijn dochter nog een training sessie gedaan op een CRf300We hebben ook nog de bridgstone trail gereden, waar @ll roel j geleerd heeft dat je voor de bocht je schakelen klaar moet hebben
Het trail was veel hobbeliger dan vorig jaar en mijn V7 had er meer moeite mee.. Helaas konden we rondje niet afmaken omdat een marshall spotte dat thing1 een learner was (in de kleine lettertjes stond blijkbaar dat dat niet mocht) maar toch minstens de helft gereden.
Zelf geen bog of doom gedaan, maar wel op scherm naar gekeken en bewonderd wat voor swamp monsters dat creeert:
[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 29-06-2026 16:56 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Op papier mag onze auto dat ongeremd trekken. Maar afgelopen week in Zwitserland de remmen aan het roken gehad. Zonder aanhanger met daktent en kampeerspullen erin.noes schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:52:
[...]
[...]
Waarom geremd?
Net terug van een trip naar de Alpen, 2 motoren op een standaard ongeremde kar geladen (130cm*260cm). Ligt er prima achter, mooi stabiel, volgt ook mooi in de bochten. En @rows een sportieve rijstijl is mij niet vreemd
Denk dat ze echt opgefikt waren als er een t7 achter hing op een aanhanger 🫣
Je weet dat je heuvelaf op de motor moet afremmen?kneusteun schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:29:
[...]
Op papier mag onze auto dat ongeremd trekken. Maar afgelopen week in Zwitserland de remmen aan het roken gehad. Zonder aanhanger met daktent en kampeerspullen erin.
Denk dat ze echt opgefikt waren als er een t7 achter hing op een aanhanger 🫣
Stinkende remmen had ik ook in Zwitserland, maar die waren van de motor.
De auto (BMW E61 550i) had nergens last van.
De koekblikjes mogen dat niet nee, maar formaat Golf en groter zit vaak al wel op de 700+kg. Vraag me sowieso af hoe lekker het rijdt, zo'n klein autootje met een kar erachter.Destruction schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:50:
[...]
Maar hoeveel auto's mogen ongeremd 750kg trekken? Da's bij heel veel auto's niet aan de orde. Dus daarom altijd een geremde, want dan mag je met vrijwel elke auto 750kg trekken en zit je niet het probleem van overbelading.
Je verhaal mbt achteruit rijden met geremde aanhangers herken ik overigens niet. Wat ik persoonlijk wel irritant vind is achteruit rijden met mijn enkelasser motortrailer, waar ik meestal met dubbel assers rijdt. Dan gaat die enkelasser ineens wel heel makkelijk de hoek omAltijd weer ff omschakelen.
heeft al jaren BE en als ik in de auto zit heb ik 8 van de 10 keer de trekhaak in gebruik.
[ Voor 98% gewijzigd door ozzynator op 29-06-2026 15:39 ]
Vrijdagmiddag heeft dochterlief haar kinderfeest gepland tot +-18.00 uur, gezien het feit dat dat meestal wel uitloopt zal het voor mij helaas geen haalbare kaart zijn om mee te rijden. Jammer, want had me leuk geleken een keer met wat mede-moto-tweakers te rijden/socializen. Ik heb ook geen idee hoe de route loopt; zou anders evt nog aan kunnen sluiten als 'ie de goede kant op loopt.Thedr schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:26:
[...]
Die heb ik twee jaar terug meegereden, was best gezellig en een leuke rit.
Zal ook eens kijken of het uitkomt!
Ja, alleen deed dat niks meer bij deze percentages, dan reden we gewoon 160 in de 1e versnellingnoes schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:38:
[...]
Je weet dat je heuvelaf op de motor moet afremmen?![]()
Stinkende remmen had ik ook in Zwitserland, maar die waren van de motor.
De auto (BMW E61 550i) had nergens last van.
[...]
De koekblikjes mogen dat niet nee, maar formaat Golf en groter zit vaak al wel op de 700+kg. Vraag me sowieso af hoe lekker het rijdt, zo'n klein autootje met een kar erachter.
Ondertussen weer wat verder, nu in BarcelonnetteAikon schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:47:
Veel plezier, waar ben je nu?
Gelukkig flink afgekoeld nu, Flink bewolkt zelfs, dondert in de verte.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Heb voor de verjaardag van de vriendin 2 groms gehuurd, en gaan een dagje met die twee dingen op pad rond de veluwe.
:strip_exif()/f/image/BewrWDBj0EXD4ux7LQ8rBeIA.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze twee juweeltjes staan hier in het campingrestaurant, echt gaaf.
@Bommes Waar blijven die verslagen?
Bizarre race col is dat toch ook, heerlijk gummen weer.
Overigens was het in de Alpen giften in bizar druk daar waar ik was. Leek op sommige Cols wel een festival parkeerplaats met al die campers en autos. Vooral op de Col Mont Cenis was het echt te gek voor woorden.
Mijn verslag? Ga ik niet doen terwijl ik nog onderweg ben. Schrijf wel mee in mijn Googledrive, elke avond een beknopt verslag van die dag. Maar online maak ik dat pas later.
Teasertje:
[ Voor 13% gewijzigd door Bommes op 29-06-2026 22:26 ]
![]() | ![]() |
Terugweg gaan we voornamelijk de snelweg route pakken met 1 uitstapje richting Roemenie (transfagarasan)
Ik bedoel, het is een GT die standaard zijkoffers heeft, waarom dan niet ook gebruiken?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Omdat de zijkoffers van de GT ca 1 cm uitsteken tov het stuur waardoor ik niet "continu" wil denken aan "gaan de zijkoffers ertussen langs" + zonder zijkoffers voelt de fiets bij mij dynamischer aan 😊DrivinUCrazy schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 05:59:
Geen zijkoffers?
Ik bedoel, het is een GT die standaard zijkoffers heeft, waarom dan niet ook gebruiken?
Hemserim benim, wat leuk!!!beyazz06 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 23:15:
Voor en achter verse rubbers laten zetten en een testritje gemaakt voor/met de (reis)bagage 👌Nog een kleine 11 dagen en dan gaan met die banaan! Rit van totaal ca 4500 km: NL - DE - AT - SLO - KRO - BA - MNE - ALB - MKD - GR - TR.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Terugweg gaan we voornamelijk de snelweg route pakken met 1 uitstapje richting Roemenie (transfagarasan)
Groot gelijk, vakantie is vakantie, dat verslag komt later wel. Zeker met de afstanden die je rijdt, dat moeten lange dagen zijn...Bommes schreef op maandag 29 juni 2026 @ 21:21:
Mijn verslag? Ga ik niet doen terwijl ik nog onderweg ben. Schrijf wel mee in mijn Googledrive, elke avond een beknopt verslag van die dag. Maar online maak ik dat pas later.
Teasertje:
[Afbeelding]
Ik vindt het juist heerlijk om te doen. Een manier om de dag te verwerken, even stil te staan bij wat er gebeurde en ik gezien heb die dag. Na de vakantie ben ik het gros toch alweer vergeten, kan het wel beknopt voor mezelf opschrijven maar ik ken mezelf, ik doe niet aan beknopt..Aikon schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:18:
[...]
Groot gelijk, vakantie is vakantie, dat verslag komt later wel. Zeker met de afstanden die je rijdt, dat moeten lange dagen zijn...
Geeft me ook wat te doen in de avonduren, ipv eindeloos doomscrollen, veel sociale interactie heb ik in m'n eentje niet verder (natuurlijk wel aanspraak her en der, maar ik zou mezelf niet uitnodigen ergens bij te gaan zitten een hele avond).
Door het verkeer is je stuur het breedste punt tov de spiegels van de auto's. Ik rijd K1600GT met de 3 koffers, best een brede machine maar de koffers zijn nooit het probleem.beyazz06 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:46:
[...]
Omdat de zijkoffers van de GT ca 1 cm uitsteken tov het stuur waardoor ik niet "continu" wil denken aan "gaan de zijkoffers ertussen langs" + zonder zijkoffers voelt de fiets bij mij dynamischer aan 😊
Bij paaltjes enz wel even aan de koffers denken, maar zo krap wil je daar toch niet langs gaan dat dat een issue is.
Ik zit nog te twijfelen of ik mijn Macbook Air meeneem of alleen een schriftje. Nijg naar het laatste. Kan iedere dag gemakkelijk een paar A5-jes vullen. Vind het ook wel een fijne manier om de dag 'te verwerken'.Pyr0_ schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:41:
[...]
Ik vindt het juist heerlijk om te doen. Een manier om de dag te verwerken, even stil te staan bij wat er gebeurde en ik gezien heb die dag. Na de vakantie ben ik het gros toch alweer vergeten, kan het wel beknopt voor mezelf opschrijven maar ik ken mezelf, ik doe niet aan beknopt..
Geeft me ook wat te doen in de avonduren, ipv eindeloos doomscrollen, veel sociale interactie heb ik in m'n eentje niet verder (natuurlijk wel aanspraak her en der, maar ik zou mezelf niet uitnodigen ergens bij te gaan zitten een hele avond).
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Telefoon met fysiek toetsenbord net als vroegah, alles voor de likesDestruction schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:06:
Ik zelf heb er absoluut 0,0 behoefte aan om een langere lap tekst te typen met een telefoon. Dat werkt gewoon niet imo.
(Ja, ik heb een Unihertz dinges besteld via kickstarter, maar niet om reisverslagen te tikken)
leeg
Voor langere vakanties zou ik toch wel direct verslag moeten maken, vaak ben ik er thuis 2x zo lang mee bezig als de vakantie duurde...
Ik zit te kijken om een overstap te maken naar een naked (ik heb nu een ZX-6R). Op dit moment valt bijvoorbeeld de Suzuki GSX-S950 binnen budget, maar deze is softwarematig gecapped op 70kW.
Hoe kijken jullie hier tegen aan om deze te chippen zodat het eigenlijk een GSX-S1000 wordt met minder opties? Het blok is gelijk tussen de 2 motor. (De GSXR-1000 K5 oorspronkelijk).
Of kan ik beter wat extra apart leggen, en wel voor de GSX-S1000 gaan?
[ Voor 7% gewijzigd door Deshmir op 30-06-2026 10:37 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Willem op 30-06-2026 10:39 ]
Opties die je erbij krijgt gebruik ik of niet, of te weinig om het prijsverschil te verklaren.
Ik zou zeggen dat dit je beste optie is. Als je al hetvermogen wil gebruiken ga je de betere voorvork en remmen ook waarderen. Dat is nou eenmaal duur spul.Deshmir schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 10:37:
Daar kun jij alleen zelf een antwoord op geven. Ik vind 70 kW (~100 pk) wel ongeveer de sweet spot.Deshmir schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 10:37:
even een gewetensvraagje tussen alle reisverslagen en motortrips door.
Ik zit te kijken om een overstap te maken naar een naked (ik heb nu een ZX-6R). Op dit moment valt bijvoorbeeld de Suzuki GSX-S950 binnen budget, maar deze is softwarematig gecapped op 70kW.
Hoe kijken jullie hier tegen aan om deze te chippen zodat het eigenlijk een GSX-S1000 wordt met minder opties? Het blok is gelijk tussen de 2 motor. (De GSXR-1000 K5 oorspronkelijk).
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Voor het normale gebruik is 100pk meer als voldoende en geef je het bespaarde geld uit aan reizen en eventuele trainingen. Tenzij er meer verschil in zit in het geheel: in de vering bijvoorbeeld. Maar zelfs dan zou ik met 3000 euro verschil het mooi laten.Deshmir schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 10:37:
[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 30-06-2026 11:01 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Niemand nee? Oké dan kop ik hem wel in.Deshmir schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 10:37:
even een gewetensvraagje tussen alle reisverslagen en motortrips door.
Ga proefrijden op beide
Mogelijk is die 95pk prima en voelt hij al heerlijk snel door het koppel. Dan zou ik er lekker niets aan doen. Of de 1000 heeft fijnere vering/betere zit weet ik het wat, waardoor het je misschien toch die 3k meer waard is. Staar je in ieder geval niet blind op die paar paardjes meer of minder.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
100PK is meer dan plenty.. mijn V7 heeft 52PK stock, met uitlaat misschien 55PK en dat is voor normaal gebruik echt plenty.. alleen als je circuit op wil is meer beter...Chevy454 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 11:00:
[...]
Voor het normale gebruik is 100pk meer als voldoende en geef je het bespaarde geld uit aan reizen en eventuele trainingen. Tenzij er meer verschil in zit in het geheel: in de vering bijvoorbeeld. Maar zelfs dan zou ik met 3000 euro verschil het mooi laten.
100PK is top, meer is echt overkill op de weg OMHO
idd koppel is veel bepalender qua gevoel..geert_s schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 11:02:
[...]
Niemand nee? Oké dan kop ik hem wel in.
Ga proefrijden op beide![]()
Mogelijk is die 95pk prima en voelt hij al heerlijk snel door het koppel. Dan zou ik er lekker niets aan doen. Of de 1000 heeft fijnere vering/betere zit weet ik het wat, waardoor het je misschien toch die 3k meer waard is. Staar je in ieder geval niet blind op die paar paardjes meer of minder.
Vooral niet als die paardjes toch alleen in het bovenste deel van de toerenteller te vinden zijngeert_s schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 11:02:
[...]
Maar als de 1000 ook betere remmen en vering heeft - dat is mij wel weer wat waard.
Bij de K1600GT ook! Daarom heeft de politie uitvoering smallere koffers.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:16:
Bij de Tracer 9 zijn de zijkoffers daadwerkelijk iets breder dan je stuur.
[ Voor 18% gewijzigd door noes op 30-06-2026 11:30 ]
Nu zit ik op 144pk en 104Nm, en het is eigenlijk echt belachelijk.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Vlakke weg en zonder bagage/duo, geef ik je gelijk ja, maar als je door bergen rijdt?ToolkiT schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 11:03:
[...]
100PK is meer dan plenty.. mijn V7 heeft 52PK stock, met uitlaat misschien 55PK en dat is voor normaal gebruik echt plenty.. alleen als je circuit op wil is meer beter...
100PK is top, meer is echt overkill op de weg OMHO
Mijn 750 GS heeft 77 pk en ik ben blij dat ik die heb: onlangs met vrouw en 3 koffers naar de Elzas gegaan, of in de zomer door de Alpen/Dolomieten.
Mijn VTR had 100 pk en 100 Nm, dat was idd overkill. Maar 50-55 pk zou ik persoonlijk te weinig vinden.
Ben ik dan diegene die toch maar een WR125 daarom koopt?
Nee, dat gaat me net te ver, lees ik kom niet vlot genoeg met het verkeer mee in alle situaties.
Maar ~70pk en ~60Nm en ik heb dikke lol in het rijden op iedere weg die ik maar kan bedenken.
Dus als ik lekker wil spelen en aan het gas hangen dan pak ik de Ténéré en bij afstanden een bullebak met veel pk en Nm.
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
[ Voor 99% gewijzigd door PeteSplit op 30-06-2026 14:35 ]
LG (5kW AWHP R32) / ESPhome (ESP32) / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard (1 PiB 2kW) / Home Assistant (NUC) / BMW K13 F8
K to the KillaZ
Afhankelijk van wanneer je gaat: route over de Posbank van De Steeg naar Rozendaal. Diepesteeg - Beekhuizenseweg - Bovenallee (of de andere kant op).kneusteun schreef op maandag 29 juni 2026 @ 19:35:
Iemand nog een leuke route over de veluwe voor mini motors?
Heb voor de verjaardag van de vriendin 2 groms gehuurd, en gaan een dagje met die twee dingen op pad rond de veluwe.
Mag alleen niet meer in het weekend en in heel Juli en Augustus.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het in de nacht op de paddock wel aardig stil blijftKillaZ schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:17:
Volgende week Donderdag weer naar het verre oosten. Dit keer gelukkig betere voorspellingen, al weet je het nooit natuurlijk. Zolang het droog blijft bent ik tevreden. Ook de eerste keer dat ik op de paddock slaap, dus oordoppen mee, genoeg te zuipen en lekker zitten.
* Destruction is er waarschijnlijk maandag weer ff te vinden.
Ah top, scheelt weer!Destruction schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:32:
[...]
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het in de nacht op de paddock wel aardig stil blijft![]()
* Destruction is er waarschijnlijk maandag weer ff te vinden.
K to the KillaZ
Nooit echt problemen mee gehad eerlijk gezegd..Jolke schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 12:23:
[...]
Vlakke weg en zonder bagage/duo, geef ik je gelijk ja, maar als je door bergen rijdt?
Mijn 750 GS heeft 77 pk en ik ben blij dat ik die heb: onlangs met vrouw en 3 koffers naar de Elzas gegaan, of in de zomer door de Alpen/Dolomieten.
Mijn VTR had 100 pk en 100 Nm, dat was idd overkill. Maar 50-55 pk zou ik persoonlijk te weinig vinden.
V85TT heeft 80 PK maar bepakt en bezakt doet hij het prima in de bergen van Devon, Wales en Lake districtMet V7 en volle bepakking ook geen issue.. 2 up merk je wel wat maar gaat ook wel ok..
Gelest op een Z650, dat was wat mij betreft net te weinig. Daarna de xsr900 gehad en die had meer dan ruim voldoende, vooral pk's.
Harley heeft minder pk's en ruim genoeg koppel om alles vlot te kunnen doen. Hard rijden, daar heb ik die niet voor.
Mijn CB500 met 58pk heeft er geen moeite mee anders...418O2 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:20:
Ik zou prima met wat minder vermogen toe kunnen, maar vind het wel fijn als ik even vlot van de 100 naar 140 kan trekken en dat is met 60pk wat lastig
Soms mis ik wat bij het berg op accelereren, maar tot nu toe ben ik nog geen enkele motorrijder op deze trip tegen gekomen die mij los rijd. Sterker nog ik vind het vaak te langzaam gaan. Beetje timen en ook dat lost zich wel op. Alleen als het een grotere groep langzamere rijders betreft, dan mis je wel ff de katapult van veel vermogen om er in 1 keer voorbij te schieten.
Maar goed door de ontzettende wendbaarheid van de Vespa is dat geen vergelijk met een grotere motor met weinig vermogen.
Moest nog aan @ibothead denken vandaag, in een haarspeldbocht aan de buiten kant er voorbij..
En wat betreft het verslag: ik schrijf ook niet echt beknopt, maar met swipe typen gaat het redelijk snel, heb al een aantal A4tjes vol.
Vandaag het meest Zuidelijke punt in mijn route, Sospel (nabij Nice).
:strip_exif()/f/image/2gea9A17YRCwkEsfX9CSeGNT.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanuit hier draai ik weer terug richting het Noorden.
@Aikon vandaag was het 322km bergpassen en slinger weggetjes.
Om 8:00 stond ik nog te ontbijten bij een Boulangerie, en net om 16:00 draaide ik de camping op.
Flink aantal keer gestopt om een plasje te doen of een foto te maken.
20 minuutjes rond 13:00uur pauze om een stokbroodje te eten. De rest in/op het zadel.
En de tickets voor volgend jaar zijn alweer binnen.. kijk er nu al naar uit!ToolkiT schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:01:
ABR2026 is weer klaar.
[Afbeelding]
* ToolkiT ,@Grubeater en @ll roel j Op donderdag, gevolgd door mijn dochter (aka thing1) op vrijdag
[Afbeelding]
We kwamen om donderdag rond 11:00 aan en het was al super vol op camping veld, maar we vonden een mooi plekje met schaduw (hard nodig want het was super heet weer). Het was eigenlijk de ideale plek, vlak bij water point, niet te ver van sanitair en bij de ingang maar niet in de loop.. mar omdat het gras er hoog stond dorsten veel mensen daar niet hun tent neer te zetten denk ik.. maar was alleen hoog gras omdat de maaiers er niet bij konden ivm de boompjes
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb nog wat proefritjes gemaakt, met name de Aprillia Tourag Rallye was ik in geintereseerd:
[Afbeelding]
Bij de proefrit groep was ook 1 standaard Tourag, dus we hadden afgesproken om te wisselen om te kunnen vergelijken en ik moet zeggen dat de Rallye merkbaar beter is (verschil was meer dan ik had verwacht), pittiger gas response, klinkt beter, vering gaf meer vertrouwen etc etc..
Verder nog een aantal praatjes gezien zoals deze met een of andere onbekende acteur
[Afbeelding]
Wat erg leuk is dat er veel minor celebrities rond lopen die heel toenaderbaar zijn.. paar keer werd ik in de rondloop aangesproken door speakers of presentors, gewoon normale mensen onder mekaar geen kapsones
Tijdens proefrit met Zero XE was ik iets te enthousiast en miste een lullig bultje toen ik net remde, en ging vliegen, lande vol op mijn borstkast, dus heb gekneusde ribben (waar je niks van ziet).. en op een of andere manier ook rare blauwe plekken op mijn benen
[Afbeelding]
Mogelijk stuur geraakt ofzo.. ik was iig blij met mij chest protector (welke een optie waren in mijn jas) want daar zonder zou ik nog wel eens wat gebroken hebben kunnen..
Puur lullig ongelukje, maar ik ging best hard (had gat laten vallen) dus behoorlijk impact..
Als mijn ego niet al genoeg gekneusd was, kwam er toen ik aan het bijkomen was er een pro langs rijden (naam kwijt, maar was de winnaar van de eco cup race oid) en die ging ff spelen op zelfde stuk.
[YouTube: ABR2026 how the pro's do it..]
Aan het eind zie je dat hij ook zelfde plekje dat bultje meepikt, maar zijn motor heeft betere vering en meer momentum (die XE weegt niks dus stuitert alle kanten op) en hij heeft natuurlijk veel meer talent en ervaing als ik..
Ook heb ik met mijn dochter nog een training sessie gedaan op een CRf300
[YouTube: ABR2026 off road training part1]
[YouTube: ABR2026 off road training part2]
We hebben ook nog de bridgstone trail gereden, waar @ll roel j geleerd heeft dat je voor de bocht je schakelen klaar moet hebben
Het trail was veel hobbeliger dan vorig jaar en mijn V7 had er meer moeite mee.. Helaas konden we rondje niet afmaken omdat een marshall spotte dat thing1 een learner was (in de kleine lettertjes stond blijkbaar dat dat niet mocht) maar toch minstens de helft gereden.
Zelf geen bog of doom gedaan, maar wel op scherm naar gekeken en bewonderd wat voor swamp monsters dat creeert:
[Afbeelding]
Vlot is aan interpretatie onderhevig natuurlijkHTT-Thalan schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 17:38:
[...]
Mijn CB500 met 58pk heeft er geen moeite mee anders...
Zou best kunnen, maar gevoelsmatig is dit gewoon voor mij persoonlijk veel relaxter + de zijkoffers zijn niet nodig. Zelfs de topkoffer zal waarschijnlijk alleen stroopwafels, extra water ed dergelijke bevatten en voor de helft leeg blijven.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:16:
Bij de Tracer 9 zijn de zijkoffers daadwerkelijk iets breder dan je stuur. Maar inderdaad, tussen auto's door is dat niet het issue. Tussen auto's door zul je de motor ook soms een beetje schuin houden. Als het zó krap is dat je daardoor al auto's aantikt, dan was het gewoon té krap.
Leuk!ToolkiT schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:01:
ABR2026 is weer klaar.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als mijn ego niet al genoeg gekneusd was, kwam er toen ik aan het bijkomen was er een pro langs rijden (naam kwijt, maar was de winnaar van de eco cup race oid) en die ging ff spelen op zelfde stuk.
[YouTube: ABR2026 how the pro's do it..]
Aan het eind zie je dat hij ook zelfde plekje dat bultje meepikt, maar zijn motor heeft betere vering en meer momentum (die XE weegt niks dus stuitert alle kanten op) en hij heeft natuurlijk veel meer talent en ervaing als ik..
Ook heb ik met mijn dochter nog een training sessie gedaan op een CRf300
[YouTube: ABR2026 off road training part1]
[YouTube: ABR2026 off road training part2]
We hebben ook nog de bridgstone trail gereden, waar @ll roel j geleerd heeft dat je voor de bocht je schakelen klaar moet hebben
[Afbeelding]
Zijn er ook mannen zonder baard welkom? @harley heeft me lekker gemaakt!
Edit: lama … heb alweer kaartjes voor de TT besteld.
:strip_exif()/f/image/ajkqIVcE6R2yt6p9l77FwhEF.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/BYhbqwzlhKntWmOepeD4JDSY.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/WG0caWADNc1xOSYvxNOw3mdc.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/iJrfxe1d9gIElCy8alUesZkw.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Tx40RT50Jre0GspPbbBhB1UF.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/gmOlUWubqGo7Be90Fg6sE57m.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/djoBvcb1UmFwHJjj0etCft16.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/5zO2kBHn3dXBF0ESp5btCXTp.jpg?f=fotoalbum_large)