Slecht idee... Hoe laat?
staal kabeltje en een 3D print.Pyr0_ schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:16:
[...]
Dit is mogelijk interessant, hoe ga je dit bevestigen denk je?
Heb via werk een tiental van die dingen liggen, dus ga gewoon een 3D print verlijmen op de achterkant, staal kabeltje erdoor en die naast de telefoon aan de beugel klinken.
Klinkt heel stom, maar snel even met de kaart spelen, albumpje wisselen, berichtje sturen. Wordt zo allemaal wat minder hassle.Wel in die zelfde foute blauw helaas
[ Voor 28% gewijzigd door kneusteun op 27-05-2026 10:35 ]
Ik mag straks hopelijk de nieuwe R1300GS gaan ophalen en morgen komen ze de Speed RS ophalen.
Dus de nieuwe is er, de "oude" is verkocht!
Never ever financial advice...
Precies, je banden zijn volledig betaald. Gebruik ze dan ook!GSX-MAN schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:28:
[...]
Ik kreeg van een vriend de vraag, toen ik de foto doorstuurde, of ik een circuitdag gedaan had![]()
En ik hoop het voor je!
Als je in die omgeving gaat rijden, slijten je banden al snel zo.
In de Picos, maar nog meer in de Pyreneeën hebben we zoveel bochtjes gereden dat de zijkanten verder versleten waren dan de strook in het midden.
Ik weet nog dat we in de Pyreneeën aan het begin van een stuk een bord tegenkwamen "Waarschuwing: de komende 46 km zijn bochtig" --> de langste rechte stukken waren 200m, vaak nog minder dan dat.
Spijtig dat ik geen foto van dat bord had gemaakt, want die had ik achteraf gezien eigenlijk wel willen hebben.
Al was het maar om te weten waar dat precies was, voor als ik nog eens terug ga.
Ik dénk dat de N260 van Queixans naar Campdevànol een goede kanshebber is voor het predikaat "bochtige weg", misschien heb ik dat bord daar langs de weg gezien.
[ Voor 9% gewijzigd door DrivinUCrazy op 27-05-2026 11:00 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zoiets?
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik ben het er niet mee eens want... nu hebben we een discussieDestruction schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:58:
Ik moet nog nieuwe schuimpjes kopen om mijn oren te beschermen (vaak ben je te bang misschien), voordat ik alvast ga nadenken over mijn aanstaande pekelhok maar voordat ik een motor ga kopen moet ik eerst maar eens proefrijden. Zo'n quadlock/SP connect lijkt mij niet wat dus het zal wel gewoon een tomtom worden.
Zoiets?
Dus jij rijdt het hele jaar door?Destruction schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:58:
Ik moet nog nieuwe schuimpjes kopen om mijn oren te beschermen (vaak ben je te bang misschien), voordat ik alvast ga nadenken over mijn aanstaande pekelhok maar voordat ik een motor ga kopen moet ik eerst maar eens proefrijden. Zo'n quadlock/SP connect lijkt mij niet wat dus het zal wel gewoon een tomtom worden.
Zoiets?
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Slecht idee... Hoe laat?
Eigenlijk wel ja
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Tijd voor versie 2.0418O2 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:18:
Nou de bingo is klaar. Mooi
Ik suggereer dat we een tegel toevoegen over aliexpress en kwaliteit van olie.
Ik ben er wel klaar mee eigenlijk
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Ja, was even leuk. Maar nu begint het flauw te worden.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ik heb van Quadlock zon rain protector maar daardoor is het nu wel heel slecht geworden met de bedienbaarheid van mijn telefoon. Werkt zo'n pennetje ook icm met Quadlock rain protector?kneusteun schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:33:
[...]
staal kabeltje en een 3D print.
Heb via werk een tiental van die dingen liggen, dus ga gewoon een 3D print verlijmen op de achterkant, staal kabeltje erdoor en die naast de telefoon aan de beugel klinken.
Klinkt heel stom, maar snel even met de kaart spelen, albumpje wisselen, berichtje sturen. Wordt zo allemaal wat minder hassle.edit:Wel in die zelfde foute blauw helaas
[Afbeelding]
Mooi, dan gaan we nu een vossenjacht doen. Zoek en fotografeer de volgende dingen:Joris748 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:33:
[...]
Ja, was even leuk. Maar nu begint het flauw te worden.
- De perfecte beginnersfiets (Hayabusa met verlengde achterbrug)
- De poserfiets (iets met veel chroom, geparkeerd op een boulevard)
- De apenfiets (iets met veel te hoge apehangers)
- ??
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Gefeliciteerdkazzzdafke schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:37:
Een kleine, grote update..![]()
Ik mag straks hopelijk de nieuwe R1300GS gaan ophalen en morgen komen ze de Speed RS ophalen.
Dus de nieuwe is er, de "oude" is verkocht!
Vroeger had je zo'n "raad de auto aan de hand van een detailfoto" reeks. Misschien is dat er nog steeds wel, dat weet ik niet eens.geert_s schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:46:
[...]
Mooi, dan gaan we nu een vossenjacht doen. Zoek en fotografeer de volgende dingen:
- ??
Op Motor-forum hebben ze ook zo'n zoekacties. Plaats een foto van je motor bij... bijvoorbeeld.
Zoiets zou ik best leuk vinden, maar 1) ik weet niet of dat in dit topic past, of dat het beter een eigen topic zou zijn (dat zou ik doen) en vooral 2) of dit bestaansrecht heeft op GoT. Dat zal ook aan de mods zijn ter beoordeling, denk ik.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Vandaag motor van de constands af; gaat niet aan, gebeurd helemaal geen reet. contact komt er niet op. Scherm niet aan. Kak, wat nu dan weer, net 800km op de motor, niet stuk toch? Na veel gepriegel en even kort aan de druppellader aangesloten te hebben krijg ik ineens leven op het scherm!
Snel naar buiten gerold en gestart, dat gaat goed! Draai me om, gaat de motor weer uit.... Huh, wat is dat nou weer? Teruggelopen, weer gestart, gaat gelukkig weer aan! Hup naar binnen, en omkleden! Sta ik in de woonkamer: wat is het ineens stil buiten; is die weer uit! WTF.
Toch alles maar aan gedaan en tas op de rug (snel nog even de druppellader in de tas gemikt). Starten lopen weer en naar het werk gereden. Dat ging goed.
Kom ik op mijn werk, zet de motor uit, krijg ik dat ding niet van het contact! Dus scherm blijft aan etc. Krijg nou wat, eerst niet aan willen, en dan niet uit willen. Toch maar naar binnen gegaan en even gewacht. Dacht die gaat vanzelf wel uit (verlichting aan etc, dus de accu gaat vanzelf leeg haha)
Na een half uurtje was inderdaad de motorfiets volledig uit. Kreeg de motor ook niet meer op contact natuurlijk. Dus maar eens gaan meten aan de accu: 12.9v niets mee aan de hand dus. Toch maar weer de druppellader erop. 10 minuten later al niet meer charging maar op maintenance.
Na nog een maar keer proberen gaat de motor weer op contact. Paar keer achter elkaar aan en uit, gaat goed. Uurtje later weer geprobeerd, gaat niet meer op contact.
Ik snap er echt geen reet van. De dealer is vandaag dicht, dus die kan ik niet bellen. Dit probleem had ik voor de wasbeurt van maandag nog niet eerder gezien (maar goed, ben nog aan het inrijden). Zal daar dan vast mee te maken hebben, maar ik kan geen duidelijke vochtplekken vinden.
Is toch raar dit of niet. Lijkt wel of ik gek wordt...
p.s. @LankHoar kan jij de TS updaten, mijn motorfiets is van 2026 en niet 2024 (die is inmiddels retour afzender
[ Voor 3% gewijzigd door Tribunus op 27-05-2026 13:09 ]
Ik ga m'n motor wegbrengen, lang geleden, maar 2 bouten van m'n valbeugel zijn doorgedraaid en loctite bleek niet genoeg
Ik vond bij een podcast (ik dacht highside lowside) de geuss the bike by sound altijd vet.DrivinUCrazy schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:05:
[...]
Vroeger had je zo'n "raad de auto aan de hand van een detailfoto" reeks. Misschien is dat er nog steeds wel, dat weet ik niet eens.
Op Motor-forum hebben ze ook zo'n zoekacties. Plaats een foto van je motor bij... bijvoorbeeld.
Zoiets zou ik best leuk vinden, maar 1) ik weet niet of dat in dit topic past, of dat het beter een eigen topic zou zijn (dat zou ik doen) en vooral 2) of dit bestaansrecht heeft op GoT. Dat zal ook aan de mods zijn ter beoordeling, denk ik.
Eerste een fragment en mag je gokken, dan krijg je een hint als bijvoorbeeld aantal cilinders (dat is vaak eenvoudig te horen) en als laatste soms een bouwjaar of iets specifieks voor die fiets.
Stond er zelf van te kijken hoeveel je toch nog herkent uit een geluid.
Zitten je accu polen goed vast?Tribunus schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:10:
Afgelopen maandag de KTM maar eens even gewassen. Na het wassen globaal met wat perslucht droog geblazen en daarna in de zon te drogen gezet. Mooi schoon en klaar voor wat ritjes!
Vandaag motor van de constands af; gaat niet aan, gebeurd helemaal geen reet. contact komt er niet op. Scherm niet aan. Kak, wat nu dan weer, net 800km op de motor, niet stuk toch? Na veel gepriegel en even kort aan de druppellader aangesloten te hebben krijg ik ineens leven op het scherm!
Snel naar buiten gerold en gestart, dat gaat goed! Draai me om, gaat de motor weer uit.... Huh, wat is dat nou weer? Teruggelopen, weer gestart, gaat gelukkig weer aan! Hup naar binnen, en omkleden! Sta ik in de woonkamer: wat is het ineens stil buiten; is die weer uit! WTF.
Toch alles maar aan gedaan en tas op de rug (snel nog even de druppellader in de tas gemikt). Starten lopen weer en naar het werk gereden. Dat ging goed.
Kom ik op mijn werk, zet de motor uit, krijg ik dat ding niet van het contact! Dus scherm blijft aan etc. Krijg nou wat, eerst niet aan willen, en dan niet uit willen. Toch maar naar binnen gegaan en even gewacht. Dacht die gaat vanzelf wel uit (verlichting aan etc, dus de accu gaat vanzelf leeg haha)
Na een half uurtje was inderdaad de motorfiets volledig uit. Kreeg de motor ook niet meer op contact natuurlijk. Dus maar eens gaan meten aan de accu: 12.9v niets mee aan de hand dus. Toch maar weer de druppellader erop. 10 minuten later al niet meer charging maar op maintenance.
Na nog een maar keer proberen gaat de motor weer op contact. Paar keer achter elkaar aan en uit, gaat goed. Uurtje later weer geprobeerd, gaat niet meer op contact.
Ik snap er echt geen reet van. De dealer is vandaag dicht, dus die kan ik niet bellen. Dit probleem had ik voor de wasbeurt van maandag nog niet eerder gezien (maar goed, ben nog aan het inrijden). Zal daar dan vast mee te maken hebben, maar ik kan geen duidelijke vochtplekken vinden.
Bij mijn KTM was het het contactslot, wat contactspray deed wonderen.
Polen zitten goed vast en op de 1390 zit geen contact slot meer, dat is allemaal keyless. Zat er wel aan te denken om de batterij van de FOB eens te vervangen. Ding is net nieuw.. Wellicht ligt de sleutel al wat langer. Maar ik heb ook geen sleutel bijna leeg melding gehad oid..kneusteun schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:23:
[...]
Zitten je accu polen goed vast?
Bij mijn KTM was het het contactslot, wat contactspray deed wonderen.
succes man, ik duim met je mee!Format-C schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:22:
@GSX-MAN mooi achterbandje!
Edit: ik moet straks naar het ziekenhuis voor controle. Als de chirurg groen licht geeft ga ik de komende dagen flink wat KM maken/ inhalen. (Duim, duim)
Is er niet een soort reset procedure te vinden? Accu uurtje loshalen ofzo? En spuit de contacten eens in met contactspray zou ik gokken...Tribunus schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:10:
Afgelopen maandag de KTM maar eens even gewassen. Na het wassen globaal met wat perslucht droog geblazen en daarna in de zon te drogen gezet. Mooi schoon en klaar voor wat ritjes!
Zeker eens. Als er niet/nauwelijks gehandhaafd wordt en de pakkans minimaal is gaat dat weinig helpen. Een verbod is dan wel de makkelijkste "cop out" (letterlijkJoris748 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:17:
[...]
Volgens mij biedt de huidige wet- en regelgeving al voldoende mogelijkheden om de overlastgevers (motorrijders met open pijpen, Golfjes, etc) aan te pakken. Maar ja, handhaving is een vies woord geworden, mede onder invloed van de law-and-order-vroem-vroem VVD. En dan krijg je dit soort maatregelen.
Uiteindelijk was de overheveling van politietaken naar de gemeentes (BOA's) gewoon een ordinaire bezuinigingsmaatregel. Richt weer een gemeentepolitie op, die zich bezig kan houden met het tegengaan van overlast.
Hier in Den Haag zijn er trouwens wel regelmatig grootschalige controles maar die zijn natuurlijk makkelijk te omzeilen. Wordt dan gecontroleerd op alcohol/drugs, zwartrijden, belastingschuld, horeca etc.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Moette doen.
Bijna compleet, nu nog de maten erbij en waar je het hebt laten doen en we kunnen er wat mee ;-)Flesdop schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:00:
Nieuwe bandjes gemonteerd vandaag, Bridgestone T33, €158 voor en €199 achter. Dit ter referentie aangezien er regelmatig toch de vraag komt hoeveel een setje banden kost.
Heb de wielen zelf los aangeleverd dus 2 maal 18 euro monteren/balanceren erbij.
Goeie tip! Dank. Geen idee of dit het probleem is nog hoor. NFC kan ik niet uitzetten op de iphone lees ik. Zal straks eens een paar pogingen doen met mijn telefoon uit de buurt!ozzynator schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:36:
@Tribunus heb je toevallig de nfc van je telefoon aan staan? Klinkt raar, maar dat kan dus storen. De mini van mevrouw gaf ook allemaal vage storingen als dat aan stond icm de keyless key. Zelfs storing aan de krukas sensor. Aan een obd gehangen, alles gewist en nergens meer last van. Ze heeft haat key nu in zo'n kevlar hoesje, behalve met openen en sluiten natuurlijk. Dat is schijnbaar makkelijker dan nfc uitzetten (not).
Telt dit ook: https://www.dumpert.nl/toppers?selectedId=100153019_40ef7f9e.geert_s schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:46:
[...]
Mooi, dan gaan we nu een vossenjacht doen. Zoek en fotografeer de volgende dingen:
- ??
Busa met verlengde achterbrug
Vervelend! Jaartal is nu wel aangepast, dus toch iets dat goed staat nuTribunus schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:10:
p.s. @LankHoar kan jij de TS updaten, mijn motorfiets is van 2026 en niet 2024 (die is inmiddels retour afzender)
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Deze morgen even op de printer gooien, door de grote ring kan de pen, door de vierkante de clip (zodat ie ook wat vergrendeld zit door dat ding, en dan een lijntje door dat rondje zodat de pen niet elke keer kwijt is Als het werkt even wat mooier uitwerken, maar denk dat er in de basis weinig mis kan gaan. Zo lang het touwtje niet te lang is
Die komt dus achter op mijn telefoon zodat in portrait mode hij vanaf beide kanten gebruikt kan worden en hij tussen telefoon en windscherm zit.
hang ondertussen aan de lijn met VF voor een duo sim, goede tip!
[ Voor 6% gewijzigd door kneusteun op 27-05-2026 16:28 ]
Ik ben al 15 jaar klant bij VF... ik bel of ik een duo sim mag, het antwoord is "ik ga even kijken of er voorraad is" sorry maar een e-sim moet toch vrij snel te fixen zijn?
Uiteindelijk kan het inderdaad maar dan?!?! ja dan moet ik wel uw abbo verlengen... pardon?! Ik ben al 15 jaar met dit nummer bij jullie, is het niet een beetje vaag dat ik na die 15 jaar niet beloond wordt ipv dit gezeik?!
"Ja maar meneer ik kan hem anders niet aanslaan" oke, dan ga ik even odido bellen en mijn zakelijk sim aanvragen...
"maar meneer u kunt toch gewoon verlengen?"
man man man man man......
Het heeft geholpen! Ik mag van de chirurg stukjes rijden!!!
(Max half uurtje, en niet te gek doen)
Ben superblij. Morgen lekker 1 of 2x aan de rit!
(Nog een week of 3 rustig aan en dan zou ik weer "normaal" kunnen/ mogen rijden. Dat is best lang, maar te overzien, als alles goed blijft gaan. Dan is de zomer nog lang niet om!
Morgen eerst alle stof er even afspuiten en een doekje erover. En dan even genieten. Jeeeeuj! (hij stond nu ongeveer een maand 3 weken stil, wat erg lang is voor mijn doen! Hij stond zelfs weer aan de druppellader.
[ Voor 51% gewijzigd door Format-C op 27-05-2026 17:09 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Wat een topidee! Ga gelijk één en ander bestellen. Ik heb een ongebruikte GoPro mount achterop mijn telefoonhouder, daar kan ik vast wat mee...kneusteun schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 07:57:
[...]
Ben nu bezig met een pennetje aan de telefoon, omdat de iphone 11 icm handschoenen soms wat kut is heb ik een touchscreen pen waar ik even wat printjes voor wil maken zodat voortaan nooit meer hoef te pielen met handschoenen.
Format-C schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:55:
[...]
[...]
Het heeft geholpen! Ik mag van de chirurg stukjes rijden!!!![]()
(Max half uurtje, en niet te gek doen)
Ben superblij. Morgen lekker 1 of 2x aan de rit!
(Nog een week of 3 rustig aan en dan zou ik weer "normaal" kunnen/ mogen rijden. Dat is best lang, maar te overzien, als alles goed blijft gaan. Dan is de zomer nog lang niet om!)
Morgen eerst alle stof er even afspuiten en een doekje erover. En dan even genieten. Jeeeeuj! (hij stond nu ongeveer een maand 3 weken stil, wat erg lang is voor mijn doen! Hij stond zelfs weer aan de druppellader.)
Half uurtje rijden, 10 minuten drinken, half uurtje rijden, 10 minuten drinken, half uurtje... You catch my drift.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen
:strip_exif()/f/image/uz2nXjVyWU5ruvgpKxhoKbYh.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/WgPkIPGzVfQZXJcWKzXe3rVS.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ozkLzC0YAsvmPrJ1wkykkUWo.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/2IyxRgJ8ogNQh43ryN5iVmhx.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/VJWo7pELAnsCbdGmOFVHZAYR.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/uJf4z5biBUmI0iT3el3CkjZj.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/VdUzrYDWH6xYR8cCdZit1WB6.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Cwq9V3p4qbcKrG0J6Ul65aWp.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/AQyiuDl1U2L3fM2zP4vAwkAr.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/eBCbhOFLLnjHhwiW3JbYKXix.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/w5h3grfx6oC7pF00d5ZpBbAl.jpg?f=fotoalbum_tile)