• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 20:45

GSX-MAN

de/het/een

Format-C schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:22:
@GSX-MAN mooi achterbandje! :9~

Edit: ik moet straks naar het ziekenhuis voor controle. Als de chirurg groen licht geeft ga ik de komende dagen flink wat KM maken/ inhalen. (Duim, duim)
Ik kreeg van een vriend de vraag, toen ik de foto doorstuurde, of ik een circuitdag gedaan had _O-

En ik hoop het voor je!

Slecht idee... Hoe laat?

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:01
Pyr0_ schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:16:
[...]

Dit is mogelijk interessant, hoe ga je dit bevestigen denk je?
staal kabeltje en een 3D print.

Heb via werk een tiental van die dingen liggen, dus ga gewoon een 3D print verlijmen op de achterkant, staal kabeltje erdoor en die naast de telefoon aan de beugel klinken.

Klinkt heel stom, maar snel even met de kaart spelen, albumpje wisselen, berichtje sturen. Wordt zo allemaal wat minder hassle.
edit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ybr0IR-wyseijAJPogc_XQsZ78A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uz2nXjVyWU5ruvgpKxhoKbYh.jpg?f=fotoalbum_large
Wel in die zelfde foute blauw helaas :S

[ Voor 28% gewijzigd door kneusteun op 27-05-2026 10:35 ]

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-07 01:11
Een kleine, grote update.. :)

Ik mag straks hopelijk de nieuwe R1300GS gaan ophalen en morgen komen ze de Speed RS ophalen.

Dus de nieuwe is er, de "oude" is verkocht!

Never ever financial advice...

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:57
GSX-MAN schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:28:
[...]

Ik kreeg van een vriend de vraag, toen ik de foto doorstuurde, of ik een circuitdag gedaan had _O-

En ik hoop het voor je!
Precies, je banden zijn volledig betaald. Gebruik ze dan ook!
Als je in die omgeving gaat rijden, slijten je banden al snel zo. :)

In de Picos, maar nog meer in de Pyreneeën hebben we zoveel bochtjes gereden dat de zijkanten verder versleten waren dan de strook in het midden. 8)7
Ik weet nog dat we in de Pyreneeën aan het begin van een stuk een bord tegenkwamen "Waarschuwing: de komende 46 km zijn bochtig" --> de langste rechte stukken waren 200m, vaak nog minder dan dat. 8)7
Spijtig dat ik geen foto van dat bord had gemaakt, want die had ik achteraf gezien eigenlijk wel willen hebben. :| :+

Al was het maar om te weten waar dat precies was, voor als ik nog eens terug ga. ;)
Ik dénk dat de N260 van Queixans naar Campdevànol een goede kanshebber is voor het predikaat "bochtige weg", misschien heb ik dat bord daar langs de weg gezien. :)

[ Voor 9% gewijzigd door DrivinUCrazy op 27-05-2026 11:00 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:23

geert_s

Gamertag: Brulbak

Ik hoorde open uitlaat, ik hoorde vering. Nog 7 te gaan jongens, lekker bezig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOqubiC587bGWsN2kkqyePxq_u4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WgPkIPGzVfQZXJcWKzXe3rVS.png?f=fotoalbum_large

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik moet nog nieuwe schuimpjes kopen om mijn oren te beschermen (vaak ben je te bang misschien), voordat ik alvast ga nadenken over mijn aanstaande pekelhok maar voordat ik een motor ga kopen moet ik eerst maar eens proefrijden. Zo'n quadlock/SP connect lijkt mij niet wat dus het zal wel gewoon een tomtom worden.

Zoiets? :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• kneusteun
Destruction schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:58:
Ik moet nog nieuwe schuimpjes kopen om mijn oren te beschermen (vaak ben je te bang misschien), voordat ik alvast ga nadenken over mijn aanstaande pekelhok maar voordat ik een motor ga kopen moet ik eerst maar eens proefrijden. Zo'n quadlock/SP connect lijkt mij niet wat dus het zal wel gewoon een tomtom worden.

Ik ben het er niet mee eens want... nu hebben we een discussie ;)

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Destruction schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:58:

Dus jij rijdt het hele jaar door?

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• GSX-MAN
  • Laatst online: 03-07 20:45

GSX-MAN

de/het/een

Het was bloedheet dit weekend. Doorwaai-jas, maar dan nog. Op dat soort momenten verlang je terug naar je naked, maar zelfs dan was het nog nauwelijks te doen.

Slecht idee... Hoe laat?

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Format-C schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:10:
[...]

Dus jij rijdt het hele jaar door?
Eigenlijk wel ja :) Niet op de Diversion, daarom ook dat pekelhok :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Nou de bingo is klaar. Mooi

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Tijd voor versie 2.0 :P

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-07 20:51

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

Ik suggereer dat we een tegel toevoegen over aliexpress en kwaliteit van olie.

• geert_s

geert_s

Ik ben er wel klaar mee eigenlijk :P

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
geert_s schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:30:
[...]

Ik ben er wel klaar mee eigenlijk :P
Ja, was even leuk. Maar nu begint het flauw te worden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07 15:05

Hegeman

Weet van alles wat

kneusteun schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:33:
[...]

staal kabeltje en een 3D print.

Heb via werk een tiental van die dingen liggen, dus ga gewoon een 3D print verlijmen op de achterkant, staal kabeltje erdoor en die naast de telefoon aan de beugel klinken.

Klinkt heel stom, maar snel even met de kaart spelen, albumpje wisselen, berichtje sturen. Wordt zo allemaal wat minder hassle.Wel in die zelfde foute blauw helaas :S
Ik heb van Quadlock zon rain protector maar daardoor is het nu wel heel slecht geworden met de bedienbaarheid van mijn telefoon. Werkt zo'n pennetje ook icm met Quadlock rain protector?

• geert_s

geert_s

Joris748 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:33:
[...]

Ja, was even leuk. Maar nu begint het flauw te worden.
Mooi, dan gaan we nu een vossenjacht doen. Zoek en fotografeer de volgende dingen:
  1. De perfecte beginnersfiets (Hayabusa met verlengde achterbrug)
  2. De poserfiets (iets met veel chroom, geparkeerd op een boulevard)
  3. De apenfiets (iets met veel te hoge apehangers)
  4. ??

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:11

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Wat is de status van de door @HTT-Thalan begeerde zijspan-combinatie? :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kazzzdafke schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:37:
Een kleine, grote update.. :)

Ik mag straks hopelijk de nieuwe R1300GS gaan ophalen en morgen komen ze de Speed RS ophalen.

Dus de nieuwe is er, de "oude" is verkocht!
Gefeliciteerd *O*

• DrivinUCrazy
geert_s schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:46:
[...]

Mooi, dan gaan we nu een vossenjacht doen. Zoek en fotografeer de volgende dingen:
  4. ??
Vroeger had je zo'n "raad de auto aan de hand van een detailfoto" reeks. Misschien is dat er nog steeds wel, dat weet ik niet eens.
Op Motor-forum hebben ze ook zo'n zoekacties. Plaats een foto van je motor bij... bijvoorbeeld.
Zoiets zou ik best leuk vinden, maar 1) ik weet niet of dat in dit topic past, of dat het beter een eigen topic zou zijn (dat zou ik doen) en vooral 2) of dit bestaansrecht heeft op GoT. Dat zal ook aan de mods zijn ter beoordeling, denk ik.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:06
Afgelopen maandag de KTM maar eens even gewassen. Na het wassen globaal met wat perslucht droog geblazen en daarna in de zon te drogen gezet. Mooi schoon en klaar voor wat ritjes!

Vandaag motor van de constands af; gaat niet aan, gebeurd helemaal geen reet. contact komt er niet op. Scherm niet aan. Kak, wat nu dan weer, net 800km op de motor, niet stuk toch? Na veel gepriegel en even kort aan de druppellader aangesloten te hebben krijg ik ineens leven op het scherm!

Snel naar buiten gerold en gestart, dat gaat goed! Draai me om, gaat de motor weer uit.... Huh, wat is dat nou weer? Teruggelopen, weer gestart, gaat gelukkig weer aan! Hup naar binnen, en omkleden! Sta ik in de woonkamer: wat is het ineens stil buiten; is die weer uit! WTF.

Toch alles maar aan gedaan en tas op de rug (snel nog even de druppellader in de tas gemikt). Starten lopen weer en naar het werk gereden. Dat ging goed.

Kom ik op mijn werk, zet de motor uit, krijg ik dat ding niet van het contact! Dus scherm blijft aan etc. Krijg nou wat, eerst niet aan willen, en dan niet uit willen. Toch maar naar binnen gegaan en even gewacht. Dacht die gaat vanzelf wel uit (verlichting aan etc, dus de accu gaat vanzelf leeg haha)

Na een half uurtje was inderdaad de motorfiets volledig uit. Kreeg de motor ook niet meer op contact natuurlijk. Dus maar eens gaan meten aan de accu: 12.9v niets mee aan de hand dus. Toch maar weer de druppellader erop. 10 minuten later al niet meer charging maar op maintenance.

Na nog een maar keer proberen gaat de motor weer op contact. Paar keer achter elkaar aan en uit, gaat goed. Uurtje later weer geprobeerd, gaat niet meer op contact.

Ik snap er echt geen reet van. De dealer is vandaag dicht, dus die kan ik niet bellen. Dit probleem had ik voor de wasbeurt van maandag nog niet eerder gezien (maar goed, ben nog aan het inrijden). Zal daar dan vast mee te maken hebben, maar ik kan geen duidelijke vochtplekken vinden.

Is toch raar dit of niet. Lijkt wel of ik gek wordt... |:(

p.s. @LankHoar kan jij de TS updaten, mijn motorfiets is van 2026 en niet 2024 (die is inmiddels retour afzender :X )

[ Voor 3% gewijzigd door Tribunus op 27-05-2026 13:09 ]

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk dat we beter gewoon een beetje over motors kunnen lullen :) Wat komt, dat komt.

Ik ga m'n motor wegbrengen, lang geleden, maar 2 bouten van m'n valbeugel zijn doorgedraaid en loctite bleek niet genoeg :+ En ik kan daar gewoon niet bij zelf, olieleiding ernaast. Zullen twee dure boutjes worden, maar het is niet anders. En hij mag gelijk de achterrem nakijken, want die is toch niet 100%. Over 10 daagjes even 3 daagjes Eifel, het gaat door :)

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:05:
[...]

Vroeger had je zo'n "raad de auto aan de hand van een detailfoto" reeks. Misschien is dat er nog steeds wel, dat weet ik niet eens.
Op Motor-forum hebben ze ook zo'n zoekacties. Plaats een foto van je motor bij... bijvoorbeeld.
Zoiets zou ik best leuk vinden, maar 1) ik weet niet of dat in dit topic past, of dat het beter een eigen topic zou zijn (dat zou ik doen) en vooral 2) of dit bestaansrecht heeft op GoT. Dat zal ook aan de mods zijn ter beoordeling, denk ik.
Ik vond bij een podcast (ik dacht highside lowside) de geuss the bike by sound altijd vet.

Eerste een fragment en mag je gokken, dan krijg je een hint als bijvoorbeeld aantal cilinders (dat is vaak eenvoudig te horen) en als laatste soms een bouwjaar of iets specifieks voor die fiets.

Stond er zelf van te kijken hoeveel je toch nog herkent uit een geluid.

• kneusteun
Tribunus schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:10:
Afgelopen maandag de KTM maar eens even gewassen. Na het wassen globaal met wat perslucht droog geblazen en daarna in de zon te drogen gezet. Mooi schoon en klaar voor wat ritjes!

Vandaag motor van de constands af; gaat niet aan, gebeurd helemaal geen reet. contact komt er niet op. Scherm niet aan. Kak, wat nu dan weer, net 800km op de motor, niet stuk toch? Na veel gepriegel en even kort aan de druppellader aangesloten te hebben krijg ik ineens leven op het scherm!

Snel naar buiten gerold en gestart, dat gaat goed! Draai me om, gaat de motor weer uit.... Huh, wat is dat nou weer? Teruggelopen, weer gestart, gaat gelukkig weer aan! Hup naar binnen, en omkleden! Sta ik in de woonkamer: wat is het ineens stil buiten; is die weer uit! WTF.

Toch alles maar aan gedaan en tas op de rug (snel nog even de druppellader in de tas gemikt). Starten lopen weer en naar het werk gereden. Dat ging goed.

Kom ik op mijn werk, zet de motor uit, krijg ik dat ding niet van het contact! Dus scherm blijft aan etc. Krijg nou wat, eerst niet aan willen, en dan niet uit willen. Toch maar naar binnen gegaan en even gewacht. Dacht die gaat vanzelf wel uit (verlichting aan etc, dus de accu gaat vanzelf leeg haha)

Na een half uurtje was inderdaad de motorfiets volledig uit. Kreeg de motor ook niet meer op contact natuurlijk. Dus maar eens gaan meten aan de accu: 12.9v niets mee aan de hand dus. Toch maar weer de druppellader erop. 10 minuten later al niet meer charging maar op maintenance.

Na nog een maar keer proberen gaat de motor weer op contact. Paar keer achter elkaar aan en uit, gaat goed. Uurtje later weer geprobeerd, gaat niet meer op contact.

Ik snap er echt geen reet van. De dealer is vandaag dicht, dus die kan ik niet bellen. Dit probleem had ik voor de wasbeurt van maandag nog niet eerder gezien (maar goed, ben nog aan het inrijden). Zal daar dan vast mee te maken hebben, maar ik kan geen duidelijke vochtplekken vinden.

Zitten je accu polen goed vast?

Bij mijn KTM was het het contactslot, wat contactspray deed wonderen.

• Tribunus
kneusteun schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:23:
[...]

Zitten je accu polen goed vast?

Bij mijn KTM was het het contactslot, wat contactspray deed wonderen.
Polen zitten goed vast en op de 1390 zit geen contact slot meer, dat is allemaal keyless. Zat er wel aan te denken om de batterij van de FOB eens te vervangen. Ding is net nieuw.. Wellicht ligt de sleutel al wat langer. Maar ik heb ook geen sleutel bijna leeg melding gehad oid..

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Format-C schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:22:
@GSX-MAN mooi achterbandje! :9~

Edit: ik moet straks naar het ziekenhuis voor controle. Als de chirurg groen licht geeft ga ik de komende dagen flink wat KM maken/ inhalen. (Duim, duim)
succes man, ik duim met je mee!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Is er niet een soort reset procedure te vinden? Accu uurtje loshalen ofzo? En spuit de contacten eens in met contactspray zou ik gokken...

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:06

Vrijdag

De Goede

Joris748 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:17:
[...]

Volgens mij biedt de huidige wet- en regelgeving al voldoende mogelijkheden om de overlastgevers (motorrijders met open pijpen, Golfjes, etc) aan te pakken. Maar ja, handhaving is een vies woord geworden, mede onder invloed van de law-and-order-vroem-vroem VVD. En dan krijg je dit soort maatregelen.

Uiteindelijk was de overheveling van politietaken naar de gemeentes (BOA's) gewoon een ordinaire bezuinigingsmaatregel. Richt weer een gemeentepolitie op, die zich bezig kan houden met het tegengaan van overlast.
Zeker eens. Als er niet/nauwelijks gehandhaafd wordt en de pakkans minimaal is gaat dat weinig helpen. Een verbod is dan wel de makkelijkste "cop out" (letterlijk :P).

Hier in Den Haag zijn er trouwens wel regelmatig grootschalige controles maar die zijn natuurlijk makkelijk te omzeilen. Wordt dan gecontroleerd op alcohol/drugs, zwartrijden, belastingschuld, horeca etc.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:26

ozzynator

Nevermind.

@Tribunus heb je toevallig de nfc van je telefoon aan staan? Klinkt raar, maar dat kan dus storen. De mini van mevrouw gaf ook allemaal vage storingen als dat aan stond icm de keyless key. Zelfs storing aan de krukas sensor. Aan een obd gehangen, alles gewist, nfc uit en nergens meer last van. Ze heeft haar key nu in zo'n kevlar hoesje, behalve met openen en sluiten natuurlijk. Dat is schijnbaar makkelijker dan nfc uitzetten (not).

Moette doen.

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Flesdop schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:00:
Nieuwe bandjes gemonteerd vandaag, Bridgestone T33, €158 voor en €199 achter. Dit ter referentie aangezien er regelmatig toch de vraag komt hoeveel een setje banden kost.

Heb de wielen zelf los aangeleverd dus 2 maal 18 euro monteren/balanceren erbij.
Bijna compleet, nu nog de maten erbij en waar je het hebt laten doen en we kunnen er wat mee ;-)

• Tribunus
ozzynator schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:36:
@Tribunus heb je toevallig de nfc van je telefoon aan staan? Klinkt raar, maar dat kan dus storen. De mini van mevrouw gaf ook allemaal vage storingen als dat aan stond icm de keyless key. Zelfs storing aan de krukas sensor. Aan een obd gehangen, alles gewist en nergens meer last van. Ze heeft haat key nu in zo'n kevlar hoesje, behalve met openen en sluiten natuurlijk. Dat is schijnbaar makkelijker dan nfc uitzetten (not).
Goeie tip! Dank. Geen idee of dit het probleem is nog hoor. NFC kan ik niet uitzetten op de iphone lees ik. Zal straks eens een paar pogingen doen met mijn telefoon uit de buurt!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-07 21:38
geert_s schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:46:
[...]

4. ??
Telt dit ook: https://www.dumpert.nl/toppers?selectedId=100153019_40ef7f9e.

Busa met verlengde achterbrug

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:02

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter

p.s. @LankHoar kan jij de TS updaten, mijn motorfiets is van 2026 en niet 2024 (die is inmiddels retour afzender :X )
Vervelend! Jaartal is nu wel aangepast, dus toch iets dat goed staat nu :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMZyVL3bkwy2CyMUqJo8E6rCC0I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/JlpSjFkCB9gagn3qtsCnIAua.png?f=user_large Deze morgen even op de printer gooien, door de grote ring kan de pen, door de vierkante de clip (zodat ie ook wat vergrendeld zit door dat ding, en dan een lijntje door dat rondje zodat de pen niet elke keer kwijt is :+

Als het werkt even wat mooier uitwerken, maar denk dat er in de basis weinig mis kan gaan. Zo lang het touwtje niet te lang is ;)

Die komt dus achter op mijn telefoon zodat in portrait mode hij vanaf beide kanten gebruikt kan worden en hij tussen telefoon en windscherm zit.
edit:
hang ondertussen aan de lijn met VF voor een duo sim, goede tip!

[ Voor 6% gewijzigd door kneusteun op 27-05-2026 16:28 ]

• kneusteun
Oke even kleinde rant.

Ik ben al 15 jaar klant bij VF... ik bel of ik een duo sim mag, het antwoord is "ik ga even kijken of er voorraad is" sorry maar een e-sim moet toch vrij snel te fixen zijn?

Uiteindelijk kan het inderdaad maar dan?!?! ja dan moet ik wel uw abbo verlengen... pardon?! Ik ben al 15 jaar met dit nummer bij jullie, is het niet een beetje vaag dat ik na die 15 jaar niet beloond wordt ipv dit gezeik?!

"Ja maar meneer ik kan hem anders niet aanslaan" oke, dan ga ik even odido bellen en mijn zakelijk sim aanvragen...

"maar meneer u kunt toch gewoon verlengen?"

man man man man man......

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Fraggert schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:34:
[...]

succes man, ik duim met je mee!
Het heeft geholpen! Ik mag van de chirurg stukjes rijden!!! oOo

(Max half uurtje, en niet te gek doen)

Ben superblij. Morgen lekker 1 of 2x aan de rit!

(Nog een week of 3 rustig aan en dan zou ik weer "normaal" kunnen/ mogen rijden. Dat is best lang, maar te overzien, als alles goed blijft gaan. Dan is de zomer nog lang niet om! :) )

:D

Morgen eerst alle stof er even afspuiten en een doekje erover. En dan even genieten. Jeeeeuj! (hij stond nu ongeveer een maand 3 weken stil, wat erg lang is voor mijn doen! Hij stond zelfs weer aan de druppellader. :X )

[ Voor 51% gewijzigd door Format-C op 27-05-2026 17:09 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• mvn23
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:05
kneusteun schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 07:57:
[...]
Ben nu bezig met een pennetje aan de telefoon, omdat de iphone 11 icm handschoenen soms wat kut is heb ik een touchscreen pen waar ik even wat printjes voor wil maken zodat voortaan nooit meer hoef te pielen met handschoenen.
Wat een topidee! Ga gelijk één en ander bestellen. Ik heb een ongebruikte GoPro mount achterop mijn telefoonhouder, daar kan ik vast wat mee...

• DrivinUCrazy
Format-C schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:55:
[...]

[...]

Het heeft geholpen! Ik mag van de chirurg stukjes rijden!!! oOo

(Max half uurtje, en niet te gek doen)

Ben superblij. Morgen lekker 1 of 2x aan de rit!

(Nog een week of 3 rustig aan en dan zou ik weer "normaal" kunnen/ mogen rijden. Dat is best lang, maar te overzien, als alles goed blijft gaan. Dan is de zomer nog lang niet om! :) )

:D

Morgen eerst alle stof er even afspuiten en een doekje erover. En dan even genieten. Jeeeeuj! (hij stond nu ongeveer een maand 3 weken stil, wat erg lang is voor mijn doen! Hij stond zelfs weer aan de druppellader. :X )
oOo
Half uurtje rijden, 10 minuten drinken, half uurtje rijden, 10 minuten drinken, half uurtje... You catch my drift. ;) Maar zo was het vast niet bedoeld, denk ik?

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Prachtig tot zover in Spanje, vandaag eerste stuk gravelweg in Pico’s de Europa.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQt8mADjhfvv3uKFTpXZJU4qhI0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ozkLzC0YAsvmPrJ1wkykkUWo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TtC6gSqYQOmsPUkyY3f3p0jJllc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2IyxRgJ8ogNQh43ryN5iVmhx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jL4Z_kpx2-0_Ac--b2Y8N7IBHPA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VJWo7pELAnsCbdGmOFVHZAYR.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qR18rPkYUHpIegD8uvqt9qeyEy4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uJf4z5biBUmI0iT3el3CkjZj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gcR0nkl8Aa055nlYw2h5ybPdS0U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VdUzrYDWH6xYR8cCdZit1WB6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lw9ePczaHepPKRRsiDPIgX0bfBY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cwq9V3p4qbcKrG0J6Ul65aWp.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3DaiipBM05BUi3rJ74ibH9wqswk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AQyiuDl1U2L3fM2zP4vAwkAr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HHKa8lJ4JplNhSh3zo-AFUC5LI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eBCbhOFLLnjHhwiW3JbYKXix.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGlbmG7071acLT2D3yEucE_H7Ko=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w5h3grfx6oC7pF00d5ZpBbAl.jpg?f=fotoalbum_tile

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

DrivinUCrazy schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 18:30:
[...]

oOo
Half uurtje rijden, 10 minuten drinken, half uurtje rijden, 10 minuten drinken, half uurtje... You catch my drift. ;) Maar zo was het vast niet bedoeld, denk ik?
Haha. Nee... Eerder 2x een half uur per dag.

(Maar is beter dan helemaal niet. )

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1OCrr6OWCro6zudacpZSxReLhjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ev3Sd1zcUOUdwqwkZZbnxs9M.jpg?f=fotoalbum_large

Project 40: eindelijk de EBC remschijf binnen.

Een enorme 320mm remschijf tov de stock 260mm schijf. Ik heb de remschijf gemonteerd met nieuwe boutjes maar heb deze droog gemonteerd (geen loctite). Ik ga het even bekijken want normaal doe je wel loctite erop (blauwe) tegen het loskomen door trillingen. Maar de orginele bouten waren ook droog gemonteerd. (En mijn loctite 243 is vervallen)

Nieuwe remblokjes en de bracket gemonteerd en het gevoel in de remhendel is meteen heel anders. Zou dus echt de oude remblokjes en de oude remschijf zijn geweest die aan het flexen waren.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:02

-tom-562

Oliesjeik

Net 2 testritten geboekt bij motorcentrum Eibergen op de KTM Testdagen. Eerst een uurtje op een Duke 990 R en daarna op een 1390 Super Adventure S.
Ben vooral benieuwd naar die laatste 173pk 8)7

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-07 07:03
@mr_zippey Heb je meteen het linkarmsysteem gecontroleerd/gesmeerd ? Is echt een kwaaltje van de fjr dat die af fabriek te weinig smering hebben en invreten.

.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

-tom-562 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 20:15:
Net 2 testritten geboekt bij motorcentrum Eibergen op de KTM Testdagen. Eerst een uurtje op een Duke 990 R en daarna op een 1390 Super Adventure S.
Ben vooral benieuwd naar die laatste 173pk 8)7
Ik heb een 990 (de OG non-r) maar kan me echt niets voorstellen bij die 1390. Misschien voor de lol maar eens proefrijden

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:17

botoo

💀 too old to die young

Chevy454 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 19:24:
(En mijn loctite 243 is vervallen)
Ouch, heeft dat ook al een 'best before' datum?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:13
418O2 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 21:34:
[...]

Ik heb een 990 (de OG non-r) maar kan me echt niets voorstellen bij die 1390. Misschien voor de lol maar eens proefrijden
Ik heb er al op proefgereden en kan me er nog altijd niks bij voorstellen. 8)7Belachelijk apparaat die sommige mensen blijkbaar ook het gevoel gaf dat ze prima fietsers met 150 in kunnen halen. :|

Wel zeker een ervaring als er even ruimte is om gas te geven. Als totaalplaatje was ik meer onder de indruk van de 990 toen, ook bloedsnel en dan een stuk compacter en scherper.

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:13
Bommes schreef op zondag 17 mei 2026 @ 21:09:
[...]
  • Bij Sain Jean de Maurienne kan ik het niet goed zien of je deze mee pakt?
I can one-up you there: SP73 Valstagna

We waren met 3 man een beetje op een punt aangekomen dat we er klaar mee waren vanwege de vele km's en de hitte en toen kwamen we daar. Man wat een bochten, ook tussen de haarspelden in telkens korte bochtjes en dan continu over de intercom: bochtje naar links, bochtje naar rechts, en... tornante! Heerlijk melig.

@Pyr0_En daarna ten noorden van Semonzo weer omhoog op de SP140 en gekeken bij Sacrario Militare di Cima Grappa. En zoals @Bommes ook al zei over de Cima Della Mandria; fanastisch uitzicht over Venoto. Je kon Venetië letterlijk herkennen in het water in de verte.

Combinatie van die bochten, het monument en dat uitzicht blijven mij altijd bij.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

WilbertNeems schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 22:49:
[...]

Ik heb er al op proefgereden en kan me er nog altijd niks bij voorstellen. 8)7Belachelijk apparaat die sommige mensen blijkbaar ook het gevoel gaf dat ze prima fietsers met 150 in kunnen halen. :|

Wel zeker een ervaring als er even ruimte is om gas te geven. Als totaalplaatje was ik meer onder de indruk van de 990 toen, ook bloedsnel en dan een stuk compacter en scherper.
Ik ben heel erg benieuwd. Heb wel eens gereden op de Multistrada 1260 van mijn zwager, vergelijkbare fiets, dat vond ik ook bizar snel.

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 15:43
Heerlijke dag op de TET vandaag. Niet ál te heet gelukkig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PNcRFeBXoFLbQc_p7_bG0ElArs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxJ3ZPVyKR6nW7JUF873cSyb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHQXLDCdNDGLO2t7BsXYeJJCYUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxkeJMVCBneiJfrlJfg5QrJg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BaNibBZAYWPi0n0YM9AE6IenfTw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pm82KQXkNGb0cl6tuAAHnRPT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4OUvw6CEW1TyOiaoUIsAo4gSBx8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nPMKVZzBeoWjlpL4pZhkqG80.jpg?f=fotoalbum_large

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
botoo schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 22:41:
Ouch, heeft dat ook al een 'best before' datum?
2 of 3 jaar als ik me niet vergis

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 31-05 20:11
Chrisuu01 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 20:06:
Hey mede Tweakers,

Na jaren niet te hebben kunnen rijden, ben ik er weer aan toe om een motor in mijn leven te hebben.

Op dit moment heb ik helaas geen goede plek om een motor neer te zetten. De stoepen naast de huizen zijn zo smal dat iets daar parkeren eigenlijk niet kan. Mijn tuintje is erg klein. Jje kunt er nauwelijks draaien, zeker met de stoelen en planten die er staan. De tegels zijn ook niet helemaal vlak, waardoor een motomover waarschijnlijk niet goed werkt. Zelfs mijn gewone fiets uit de schuur halen is al een uitdaging, omdat ik die over het deurkozijn moet tillen.

Zijn er in de buurt misschien tweakers met een garagebox waar wat ruimte in kan huren in Amersfoort? Ook sta ik open voor advies over hoe ik de motor toch op een nette manier dichter bij de straat kan plaatsen.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Alternatief plan heeft iemand bijvoorbeeld een Skyteam of andere Chineze namaak Honda: Dax, Monkey, Ape, SMC Cub of ZB(ook wel PBR) op motor kenteken?

Die kan ik met een deurkozijn drempel van bijvoorbeeld Gamma gewoon in de schuur krijgen.

• mvn23
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:05
Chrisuu01 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 20:06:
Hey mede Tweakers,

Na jaren niet te hebben kunnen rijden, ben ik er weer aan toe om een motor in mijn leven te hebben.

Op dit moment heb ik helaas geen goede plek om een motor neer te zetten. De stoepen naast de huizen zijn zo smal dat iets daar parkeren eigenlijk niet kan. Mijn tuintje is erg klein. Jje kunt er nauwelijks draaien, zeker met de stoelen en planten die er staan. De tegels zijn ook niet helemaal vlak, waardoor een motomover waarschijnlijk niet goed werkt. Zelfs mijn gewone fiets uit de schuur halen is al een uitdaging, omdat ik die over het deurkozijn moet tillen.

Zijn er in de buurt misschien tweakers met een garagebox waar wat ruimte in kan huren in Amersfoort? Ook sta ik open voor advies over hoe ik de motor toch op een nette manier dichter bij de straat kan plaatsen.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik ben ooit, samen met een vriend, begonnen met stallen in een gehuurde garagebox. Destijds ongeveer €60/maand, dus 3 tientjes pp. Nu kan ik de fiets prima thuis kwijt, maar toen was dat een prima oplossing. Als je voor zoiets gaat zou ik wel zorgen dat het echt op loopafstand is, anders wordt op en neer rijden naar de box al een taak op zich.

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 31-05 20:11
mvn23 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 08:14:
[...]

Ik ben ooit, samen met een vriend, begonnen met stallen in een gehuurde garagebox. Destijds ongeveer €60/maand, dus 3 tientjes pp. Nu kan ik de fiets prima thuis kwijt, maar toen was dat een prima oplossing. Als je voor zoiets gaat zou ik wel zorgen dat het echt op loopafstand is, anders wordt op en neer rijden naar de box al een taak op zich.
Zeker als ik voor een box kies gaat die op loopafstand zijn. Anders is het ook gewoon helemaal niet meer ffijn.En wordt rijden echt een klus

• Bauke87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-07 11:36
Eentje voor de nieuwe bingo kaart "Help is sta vast".

Vanochtend was ik wat te vroeg op werk en kon niet naar binnen. Naast ons zijn ze met een gehele nieuwe woonwijk bezig en dacht als ik toch moet wachten kan ik beter gaan rijden. De toegangs wegen waren gravel maar een afslag niet 8)7

Het zal ervaring zijn, niet de juiste banden en zeker niet de juiste banden druk, maar ik kwam maar niet weg. Geholpen door een collega en we kunnen aan het werk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqax6F_IaseeQOMtVm0YpZGPyDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7SE2x46Jy02FLucD8ZHZ6hpj.jpg?f=fotoalbum_large

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Chrisuu01 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 07:21:
[...]

Alternatief plan heeft iemand bijvoorbeeld een Skyteam of andere Chineze namaak Honda: Dax, Monkey, Ape, SMC Cub of ZB(ook wel PBR) op motor kenteken?

Die kan ik met een deurkozijn drempel van bijvoorbeeld Gamma gewoon in de schuur krijgen.
Ik heb een bami Monkey en bami Dax op motorplaat gehad, je moet dit niet zien als een volwaardige motor maar gewoon als een legaal opgevoerde bromfiets :P

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-07 14:07

4x2

lộn xộn quá

Chrisuu01 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 07:21:
[...]

2e hands MSX125 / Grom?
Zijn kwalitatief behoorlijk goed en er is (net als de chinezen overigens) echt van alles voor te krijgen.
-tom-562 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 09:00:
[...]
Ik heb een bami Monkey en bami Dax op motorplaat gehad, je moet dit niet zien als een volwaardige motor maar gewoon als een legaal opgevoerde bromfiets :P
Heb een MSX gehad (en nu een MTX80), maar de MSX voelde wel als motor, ook al was ie aarstraag.
Bauke87 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 08:30:

[Afbeelding]
Als je de standaard nog nodig hebt staat ie echt niet vast :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-TAbtSmlQ1kIUa3iRnC1yudgzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVqdjgFuGXSrJBzjRsm5WuyO.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOSoxZAc9dBM8wgyaCkeqfPJGFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MLNzPuXjkKldVQdKI421K5Oh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door 4x2 op 28-05-2026 09:03 ]

leeg

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

4x2 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 09:02:
[...]

2e hands MSX125 / Grom?
Zijn kwalitatief behoorlijk goed en er is (net als de chinezen overigens) echt van alles voor te krijgen.

[...]

Heb een MSX gehad (en nu een MTX80), maar de MSX voelde wel als motor, ook al was ie aarstraag.

[...]

Als je de standaard nog nodig hebt staat ie echt niet vast :+
[Afbeelding][Afbeelding]
Een MSX/GROM is volgens mij al groter.
Bluroc heeft ook bami MSX'en en nieuwe Monkeys zag ik, volgens mij is zo'n nieuwe Monkey ook al een stuk groter. Zo'n nieuwe lijkt mij wel leuk, en dan zo'n Zongcheng 212cc blok onder knopen 8)
En eigenlijk wil ik nog een keer een MB8 op motorplaat, en dan achterlijk hard opvoeren

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

mvn23 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 08:14:
[...]

Toen ik in een appartement zonder eigen berging woonde, had ik verderop in de straat een garagebox om e.e.a aan spullen (die je normaal in een berging zou zetten) op te bergen. Daar kon de motor ook mooi staan inderdaad :)

Ik heb die garagebox nog steeds, voor mijn aanhangers en alle crap die daarbij hoort. Kan er perfect staan. Als ik dan kijk wat ik al aan huur betaald heb, had ik waarschijnlijk beter een box kunnen kopen maar da's achteraf en dat zou destijds in dezelfde straat ook niet gelukt zijn.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:45
Nou gisteren ook weer een d'oh moment gehad.. was een dagje vrij en dacht even olie wissel te doen en dan een stukkie te rijden voor het eerst sinds tijden. Oliewissel ging soepeltjes, helemaal tevreden met hoe het verliep. Daarna nog ff huishoudelijke taken gedaan en na de lunch wilde ik gaan rijden... contact aan laten staan na de oliewissel dus de accu he-le-maal leeg... Alleen het ABS lampje wilde branden.

Nog geprobeerd hem aan te duwen. Dat lukte soms dat hij even plof plof plof deed maar wilde niet lekker aan slaan, dus dan maar niet rijden en nachtje aan de acculader gehangen.

Volgende klusje is remvloeistof verversen. Maar daarvoor eerst ff het juiste slangetje halen bij de bouwmarkt. De 4mm ID die ik had gehaald was te krap :)

[ Voor 4% gewijzigd door Leviathius op 28-05-2026 09:48 ]

YouTube: MotorcycleGeek

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

-tom-562 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 09:29:
[...]
En eigenlijk wil ik nog een keer een MB8 op motorplaat, en dan achterlijk hard opvoeren
MBX80 pakken, die rijden een stuk beter en het LC blok loopt (imho) veel prettiger.

leeg

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Vroegah had je ook van die MTX 80cc's. (Zwart/Geel) Die waren /zijn ook gaaf.

Heb net even zitten kijken maar voor een mooie MB8 ben je al gauw 4000 kwijt.

Kameraad van me had er vroeger ook 1, een zwart met gouden striping. Die liep volgens mij dik boven de 100, met brommer plaat. (Edit: veel MT5's liepen ook snoeihard. En dan had je nog de supersnelle Kreidlers en Yamaha FS1's. Mooie tijden. Was er toen zelf nét te jong voor. Toen ik 16 was waren het Gileras en Vespa Ciao's met 60/65/70 cc's met Leo Vince uitlaten en uitgeboorde Carters + 13/13 carburateurs. :P (Ben zelf nu 49)

Zo iets had mn kameraad:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YoxR4k08AFMjLml4RiWLzT4-Mo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EBvQNFWqGubJJNs970dVk0H8.jpg?f=fotoalbum_large

Mooi spul.

[ Voor 18% gewijzigd door Format-C op 28-05-2026 10:50 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Format-C schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:30:
Vroegah had je ook van die MTX 80cc's. Die waren /zijn ook gaaf.

Kameraad van me had er vroeger ook 1, een zwart met gouden striping. Die liep volgens mij dik boven de 100, met brommer plaat. (Edit: veel MT5's liepen ook snoeihard. En dan had je nog de supersnelle Kreidlers en Yamaha FS1's.

Zo iets had mn kameraad:

[Afbeelding]

Mooi spul.
MBX'en zijn nog aardig goedkoop te krijgen als ze vers uit Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland komen, MB's worden al wat duurder. Tegenwoordig komen ze ook met containers vol vanuit Japan (samen met een hoop 4-taktjes). De oorspronkelijke berijders krijgen nu allemaal hun midlife crisis :+
Ik heb er zelf nooit een gehad, 2 oude kameraden van mij wel (een knalgele NSR met MBX80 blok en een MB8 met 125cc Athena). Wel een aantal keer naar brommerforum meetings geweest, het meerendeel was daar Honda MB/MT, maar dat was vooral omdat ze zo goedkoop waren en belachelijk hard gingen :P
Ik heb mijn FS1'tje nog steeds van toen ik 17 was, inmiddels al 22 jaar in bezit 8)

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

-tom-562 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:40:
[...]

Ik heb mijn FS1'tje nog steeds van toen ik 17 was, inmiddels al 22 jaar in bezit 8)
Vet gaaf. _/-\o_

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-07 15:41
harley schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 21:33:
@mr_zippey Heb je meteen het linkarmsysteem gecontroleerd/gesmeerd ? Is echt een kwaaltje van de fjr dat die af fabriek te weinig smering hebben en invreten.
Niet volledig gecontroleerd, maar goeie tip! Had nu alleen het achterste montage punt los, die was goed.

Kan geen kwaad om nog even uit elkaar te halen en alles lekker in te vetten. Moet alleen even een Bandit van de brug, dat werkt wat makkelijker dan op de grond ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22 - FJR 1300 '08

• geert_s

geert_s

Ik zoek al jaren een tweedehands Monkey 125, maar ik vind 4-5K gewoon te duur voor een funbike erbij. Beetje goedkoper en ik zou wel een keer zwichten, maar ze lijken alleen maar duurder te worden. Nieuw zijn ze 5K, maar goede modellen van 2018 zijn nog steeds amper onder de 4K...

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:43
Format-C schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:30:
Vroegah had je ook van die MTX 80cc's. (Zwart/Geel) Die waren /zijn ook gaaf.

Kameraad van me had er vroeger ook 1, een zwart met gouden striping. Die liep volgens mij dik boven de 100, met brommer plaat. (Edit: veel MT5's liepen ook snoeihard. En dan had je nog de supersnelle Kreidlers en Yamaha FS1's. Mooie tijden. Was er toen zelf nét te jong voor. Toen ik 16 was waren het Gileras en Vespa Ciao's met 60/65/70 cc's met Leo Vince uitlaten en uitgeboorde Carters + 13/13 carburateurs. :P

Zo iets had mn kameraad:

[Afbeelding]

Mooi spul.
Goede herinneringen aan. Mijn MB50 met andere uitlaat en tandwielen en liep ie gelijk een stuk harder. Helaas is ie toen gestolen en nooit meer teruggevonden ;( ;( ;(

Kaptein50 - MB50 - Happy50 - GT750 - CB750C - VFR750F - Variant50 - SH100 - SH150 - Password250 - Z750 - Liberty50 - ST125LC - HD200 - BeverlyS300HPE - 368G - Beverly350ST

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:00
GSX-MAN schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:11:
Het was bloedheet dit weekend. Doorwaai-jas, maar dan nog. Op dat soort momenten verlang je terug naar je naked, maar zelfs dan was het nog nauwelijks te doen.
Ik weet niet hoor, maar ik vind het niets om in je blote reet op een motor te zitten. :+

Vorige week ook nog een stel op Goldwing op de snelweg gezien. Hempje, slippertjes en pothelm. Iedereen moet doen wat die zelf wil, maar man man man als je die van het wegdek moet peuteren als wildvreemde die eerst hulp verleend. Dat zijn beelden die raak je ook nooit meer kwijt. :X

Volgend weekend een lang weekend de Elzas in. Donderdag en vrijdag vrijgenomen. Ergens in de buurt van Bitche, vond ik wel grappig. @GSX-MAN, komt je bekend voor?

Ik zie dat oordoppen een bingo-topic is, maar het is alleen opmerking. Ik heb van die Alpine dopjes en dan zit er een stukje plastic bij om ze in je oren te doen. Die ben ik dus kwijtgeraakt en nu sta ik met een halve pen die doppies in mijn oren te duwen. 8)7

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

geert_s schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:46:
Ik zoek al jaren een tweedehands Monkey 125, maar ik vind 4-5K gewoon te duur voor een funbike erbij. Beetje goedkoper en ik zou wel een keer zwichten, maar ze lijken alleen maar duurder te worden. Nieuw zijn ze 5K, maar goede modellen van 2018 zijn nog steeds amper onder de 4K...
Voor de fun erbij zou ik gewoon een bami ding op de kop tikken

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Hmm de brommer die ik had toen ik 17 was is total los gegaan.

Ik heb een paar jaar geleden nog wel zo'nzelfde brommertje gehad, maar toen ik me realiseerde dat ik er waarschijnlijk toch niks mee zou doen heb ik die weer verkocht. En een andere van hetzelfde type die ik toen had is in de kofferbak van @4x2 z'n auto verdwenen geloof ik :+

Oh, nee anders dan mijn nickname wellicht doet vermoeden had ik geen schuld aan het per total raken van dat brommertje

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Ik wil er eigenlijk voor de fun nog wel een motor bij. Edit; eigenlijk ook wel 2, of 3. LOL.

Kameraad van mij heeft nu een huis gekocht met grote schuur. Misschien dat we samen een crossmotor gaan kopen.

Als ik zelf ga zoeken naar motoren voor erbij dan begin ik vaak te zoeken voor motoren rond de 2000 euro, maar al gauw wil ik dan een motor van 10.000 hebben. "Voor erbij". Slaat nergens op. :+ (Vind een Ducati Monster van rond 2022 wel heul erg mooi, en dan zit ik iets rechter op, maar ik denk dan: ach, ik rij wel lekker door op mn 899. En hou het daarbij. Daar vermaak ik me prima mee, en echt hele lange stukken rij ik vaak toch niet. Na 2 of 3 uur dan heb ik mijn dopamine kickje wel weer gehad. :P :9 Paar keer boven de 8000 toeren trekken en het giert me door de pens. Haha.

[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 28-05-2026 11:00 ]

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:21
[...]

Dit kun je niet zeggen zonder foto's erbij te posten! *O*

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Wat ik mooi vond van de FS1 is dat je ze van mijlenver hoorde aankomen. Echt bijzonder geluid. En super mooi spul

En kom maar door met die foto @Tom 1234

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Format-C schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:57:
Ik wil er eigenlijk voor de fun nog wel een motor bij. Edit; eigenlijk ook wel 2, of 3. LOL.
Ja het ideale aantal motoren om te hebben is het aantal dat je al hebt, +1 :P

Het is dat ik hier niet echt de ruimte heb en ik wel meer dingen wil die allemaal geld kosten, anders had ik ook absoluut meerdere motoren.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ok, u vraagt, ik draai.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NI1MqhE-wBLNySDTy4yDnU-82p8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/klPV563JtmQrh0PC2zsJwE8u.jpg?f=fotoalbum_large
Hier afgebeeld met een FS1 pijp en gietijzeren 60cc cilinder, topsnelheid zo'n 80 km/h. Heb ook nog een aangepaste Homoet uitlaat liggen en een aluminium 60cc cilinder, daarmee loopt het apparaat net geen 90 km/h.
Motorblokje heb ik 3 jaar geleden gereviseerd nadat de krukaslagers (na een goede 10 jaar mishandeling) wel echt gaar waren (krukas/vliegwiel had ruim een mm radiale speling haha). Blokje had ik in het verleden volledig nieuw opgebouwd

[ Voor 16% gewijzigd door -tom-562 op 28-05-2026 11:15 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:58
Bauke87 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 08:30:

Vanochtend was ik wat te vroeg op werk en kon niet naar binnen. Naast ons zijn ze met een gehele nieuwe woonwijk bezig en dacht als ik toch moet wachten kan ik beter gaan rijden. De toegangs wegen waren gravel maar een afslag niet 8)7

Het zal ervaring zijn, niet de juiste banden en zeker niet de juiste banden druk, maar ik kwam maar niet weg. Geholpen door een collega en we kunnen aan het werk.

[Afbeelding]
Als oud eigenaar van de zelfde fiets: tractie controle blijft roet in het eten gooien, tenzij je die volledig uitzet. Bij de minst of geringste slip van het achterwiel kapt hij anders het vermogen al af, of laat zelfs de fiets afslaan.
Weet zo even niet meer of in de offroad stand deze echt volledig uitstaat?
ABS volledig uit moest je voor in het menu dacht ik, bij offroad modus staat die alleen achter uit. Voor de ABS ook uit moest in het menu, maar de TC weet ik zo ff niet meer uit mijn hoofd.

Maar met de juiste banden en TC uit is het echt wel een zeer capabele offroad fiets.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNp48LQFMIHrz1-7qipo5uqYjcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SDnAJ9bCJrhG0ZLNtUHwlCzj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Bommes op 28-05-2026 11:31 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• geert_s

geert_s

-tom-562 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:52:
[...]

Voor de fun erbij zou ik gewoon een bami ding op de kop tikken
Ja maar die zijn het dan altijd nét niet. Zo'n Bluroc X-bongo is wel geinig, maar ook gewoon nieuw 3K. Vind ik best veel geld voor iets wat het eigenlijk ook net niet is.

• Joris748
  • Nu online
Bommes schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:24:
[...]

Als oud eigenaar van de zelfde fiets: tractie controle blijft roet in het eten gooien, tenzij je die volledig uitzet. Bij de minst of geringste slip van het achterwiel kapt hij anders het vermogen al af, of laat zelfs de fiets afslaan.
ABS volledig uit moest je voor in het menu dacht ik, bij offroad modus staat die alleen achter uit. Voor de ABS ook uit moest in het menu, maar de TC weet ik zo ff niet meer uit mijn hoofd.

Maar met de juiste banden en TC uit is het echt wel een zeer capabele offroad fiets.
[Afbeelding]
Note to myself: in rally mode staat de DTC van de DesertX standaard uit, dus als ik vast zit even van enduro naar rally mode schakelen :)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Destruction schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:07:
[...]

Ja het ideale aantal motoren om te hebben is het aantal dat je al hebt, +1 :P

Het is dat ik hier niet echt de ruimte heb en ik wel meer dingen wil die allemaal geld kosten, anders had ik ook absoluut meerdere motoren.
Hahahaha

Het probleem is dat ik bijna álle motoren mooi vind. :> Maar kan er zelf niet nog 1 100% droog kwijt (heb een houten schuur en dat is niet optimaal zeg maar, en heb mn 899 achter de voordeur in de hal staan) dus denk dat ik het nog even bij 1 hou . :D

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

-tom-562 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:13:
Ok, u vraagt, ik draai.
[Afbeelding]
Hier afgebeeld met een FS1 pijp en gietijzeren 60cc cilinder, topsnelheid zo'n 80 km/h. Heb ook nog een aangepaste Homoet uitlaat liggen en een aluminium 60cc cilinder, daarmee loopt het apparaat net geen 90 km/h.
Motorblokje heb ik 3 jaar geleden gereviseerd nadat de krukaslagers (na een goede 10 jaar mishandeling) wel echt gaar waren (krukas/vliegwiel had ruim een mm radiale speling haha). Blokje had ik in het verleden volledig nieuw opgebouwd
Gaaf hoor, echt een mooi ding!!! Ziet er super netjes uit zeg!

(Wordt / is geld waard! Edit: maar hij zal onvervangbaar/onbetaalbaar zijn ivm emotionele waarde mss. Ik zou hem nooit meer weg doen. )

[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 28-05-2026 11:38 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:58
Joris748 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:32:
[...]

Note to myself: in rally mode staat de DTC van de DesertX standaard uit, dus als ik vast zit even van enduro naar rally mode schakelen :)
Mijn Guzzi had maar 3 modi, regen, weg en offroad, die laatste ook nog met ABS voor aan, en de TC weet ik niet meer precies. De nieuwere V85's hebben dacht ik meerdere rijmodi. Maar het blijft wel een weg georiënteerde fiets.
De Tuareg heeft TC in meerdere standen, tijdens het rijden van stand 1 naar 5 in te stellen, onafhankelijk van de gekozen rijmodus.
Rijmodi zijn er 4, waarvan 1 offroad en 1 als user instelbaar.
Bij de offroad modus heb ik ABS achter uit, voor aan, en de TC op stand 1. Lekker driften is dan nog mogelijk maar wel met een vangnet.
In de user modus heb ik ABS voor en achter volledig uit, en TC ook volledig uit.
Rijd ik inderdaad echt de blub of het mulle zand in switch ik naar die user modus.

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 28-05-2026 11:39 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Joris748
  • Nu online
-tom-562 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:13:
Ok, u vraagt, ik draai.
[Afbeelding]
Nice! Heeft deze ook een afwijkend schakelpatroon (alles omhoog vanaf neutraal)?

• Joris748
  • Nu online
Bommes schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:38:
[...]

Mijn Guzzi had maar 3 modi, regen, weg en offroad, die laatste ook nog met ABS voor aan, en de TC weet ik niet meer precies. De nieuwere V85's hebben dacht ik meerdere rijmodi. Maar het blijft wel een weg georiënteerde fiets.
De Tuareg heeft TC in meerdere standen, tijdens het rijden van stand 1 naar 5 in te stellen, onafhankelijk van de gekozen rijmodus.
Rijmodi zijn er 4, waarvan 1 offroad en 1 als user instelbaar.
Bij de offroad modus heb ik ABS achter uit, voor aan, en de TC op stand 1. Lekker driften is dan nog mogelijk maar wel met een vangnet.
In de user modus heb ik ABS voor en achter volledig uit, en TC ook volledig uit.
Rijd ik inderdaad echt de blub of het mulle zand in switch ik naar die user modus.
Enige wat ik tot nu toe aangepast heb is ABS achter uit in enduro mode:

Haha, Copilot vraagt of ik een "perfect Brabant zand setup" wil voor mijn DesertX oOo
code:
1
2
3
4
5
6
Mode: Rally
DTC: OFF (or 1)
ABS: 1 (rear off)
DWC: OFF
EBC: 1
Power: High
"You solve everything with momentum + throttle"

Vaak bu'j te bange 8)

Maar misschien het vermogen in rally mode toch maar even terugzetten van 110 naar 70 pk. Het is gemakkelijk switchen tussen enduro en rally mode.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

geert_s schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:31:
[...]

Ja maar die zijn het dan altijd nét niet. Zo'n Bluroc X-bongo is wel geinig, maar ook gewoon nieuw 3K. Vind ik best veel geld voor iets wat het eigenlijk ook net niet is.
Ik weet niet wat je verwachtignen zijn, maar een eckte Honda is het ook 'net niet' :P Het blijft speelgoed
Joris748 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:39:
[...]

Nice! Heeft deze ook een afwijkend schakelpatroon (alles omhoog vanaf neutraal)?
Alles omlaag vanaf neutraal :+ Altijd ff 'schakelen' (ha ha ha) als ik er weer op rij.
Format-C schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:34:
[...]

Gaaf hoor, echt een mooi ding!!! Ziet er super netjes uit zeg!

(Wordt / is geld waard! Edit: maar hij zal onvervangbaar/onbetaalbaar zijn ivm emotionele waarde mss. Ik zou hem nooit meer weg doen. )
Hij gaat ook nooit meer weg :P Er zit ondertussen ook aardig wat geld in, en ze stijgen nu idd behoorlijk in waarde (toen ik er mee begon kocht je ze nog voor 600 euro ofzo). Ondertussen heb je nog geen opknapper voor 2000 euro, en een echt nette (ouder model) kan zo 5k of meer kosten.

• Joris748
  • Nu online
-tom-562 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:48:
*knip*

[...]

Alles omlaag vanaf neutraal :+ Altijd ff 'schakelen' (ha ha ha) als ik er weer op rij.

*knip*
Ik vond "schakelen" tussen 1-N-2-3-4-5-6 en 6-5-4-3-2-N-1 al ingewikkeld, laat staan met de neutraal niet tussen 1 en 2 in. Gebruikte altijd voor de zekerheid de koppeling bij een straatmotor, toen ik een circuitfiets had met omgekeerd schakelpatroon. Heeft me een keer gered nadat ik wilde opschakelen van 3 naar 4, met de toerentellernaald tegen het rood :+

• Bauke87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-07 11:36
Bommes schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:24:
[...]

[Afbeelding]
Bedankt voor de informatie. Had idd last van afslaan ondanks dat deze in offroad stond. Zal me eens de custom setting verdiepen en hier de TC uitschakelen.

• geert_s

geert_s

-tom-562 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:48:
[...]

Ik weet niet wat je verwachtignen zijn, maar een eckte Honda is het ook 'net niet' :P Het blijft speelgoed

[...]
Qua design bedoel ik dan vooral. Verder heb ik me er niet in verdiept, want als het me visueel al irriteert gaat het hem sowieso niet worden. En ik zou zo'n kleine echte Honda naast mijn grote-mensen-Honda gewoon tof vinden :)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

geert_s schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:00:
[...]

Qua design bedoel ik dan vooral. Verder heb ik me er niet in verdiept, want als het me visueel al irriteert gaat het hem sowieso niet worden. En ik zou zo'n kleine echte Honda naast mijn grote-mensen-Honda gewoon tof vinden :)
Het mooie is, is dat je ze helemaal kunt verbouwen. Dit was mijn Monkey 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSi9a9FUSKVVB9uTrZgF1lx83CA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4NspXAi7MRnaSorfjzBJWGFY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jIcchgPgVuaDLpM7dx6NjyW5Upo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bCiY8Ghw5ZuwfUNhHmbQ4w78.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGxrjwFtfTEzfVE-aXWsBlMOukw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xXSDhL7Ljv09uTfNimo8xNDC.jpg?f=fotoalbum_large

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KmkO5jlLzF4XtMIMgxr1gvkWBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Twy5VXvWBPLoZoHETvKfPwZq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYWvxa3sybnWR0W8XruKMYDkcHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hSsPumX2fAMSKb7G3IGHevmq.jpg?f=fotoalbum_large

Lets go!!! 8)

[ Voor 32% gewijzigd door Format-C op 28-05-2026 12:31 ]

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Ik zie genoeg ruimte voor een motorschuur

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

418O2 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:37:
[...]

Ik zie genoeg ruimte voor een motorschuur
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yM7P4l72DJ2a8rZcrE1yplkzOds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UlF5QRZuVmRg1SjfYaxVUlYm.jpg?f=fotoalbum_large

Maar is niet kurkdroog van binnen dus daar zet ik liever geen motor in.

Eigenlijk. O-)

Edit: alhoewel dat zomers wel kan.

(En dan s'winters 1 motor naar de stalling)

Breng me nou niet in de verleiding!!!! })

Edit: wat is het toch heerlijk mijn Ducje te horen, voelen en ruiken. Het hele huis ruikt alweer naar benzine. Heerlijk! :D

Misschien dat ik een Termignoni demper ga kopen. Voor mn duc. (En even kijken wat een blipper kost. (Kan nu alleen omhoog zonder koppeling) Dat maakt m natuurlijk wel helemaal af! (Maar vind 2000 euro voor een slip on en 1000 voor een blipper best wel gortig! En anders kan ik mn 5090 verpatsen. Gebruik die toch eigenlijk niet genoeg. Sinds ik deze motor heb vind ik gamen niet meer zo leuk als daarvoor. Tegen de dopamine van de duc kan niks op!)

[ Voor 34% gewijzigd door Format-C op 28-05-2026 12:48 ]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Jolke schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:49:
[...]
Ik zie dat oordoppen een bingo-topic is, maar het is alleen opmerking. Ik heb van die Alpine dopjes en dan zit er een stukje plastic bij om ze in je oren te doen. Die ben ik dus kwijtgeraakt en nu sta ik met een halve pen die doppies in mijn oren te duwen. 8)7
Keer dr aan lebberen, oorschelp aan de bovenkant optillen (wordt de gehoorgang groter) en dr in duwen, gaat prima.
Af en toe schoonmaken kan wel handig zijn.
Destruction schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:55:
En een andere van hetzelfde type die ik toen had is in de kofferbak van @4x2 z'n auto verdwenen geloof ik :+
En daarna hevig opgevoerd, daarmee levensgevaarlijk gemaakt en na verloop van tijd weer verkocht.

leeg

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@Format-C als je beter wordt in motorrijden ga je die dopamine alleen nog krijgen op manieren die je op de openbare weg niet zou moeten vertonen.

Dus ik zou de 5090 nog even houden, of vast je eerste circuitdag plannen. Daar eindigen toch veel Panigale rijders 🤣

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• Tom 1234
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-07 14:21
Format-C schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:01:
Wat ik mooi vond van de FS1 is dat je ze van mijlenver hoorde aankomen. Echt bijzonder geluid. En super mooi spul

En kom maar door met die foto @Tom 1234
Helaas is dat een andere Tom welke u bedoelt.

Heb alleen een Royal Enfield wd-co uit 1944, bullet 500 uit 1993 en een Suzuki gsx-r uit 1997 en nog wat brommertjes waaronder een magneet Globemaster.

Alleen ik zo even niet weten hoe ik hier een foto post

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:00
4x2 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:49:
[...]

Keer dr aan lebberen, oorschelp aan de bovenkant optillen (wordt de gehoorgang groter) en dr in duwen, gaat prima.
Af en toe schoonmaken kan wel handig zijn.

[...]
Ik zal ze eerst schoonmaken, voordat ik er aan ga lebberen. :X

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Jolke schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:28:
[...]

Ik zal ze eerst schoonmaken, voordat ik er aan ga lebberen. :X
Je mond zo ver mogelijk open doen helpt ook om je gehoorgang te vergoten

• BM
  • Laatst online: 23:13

BM

Admin Softe Goederen
Komend weekend richting Luxemburg. Geen echte route gepland nog (heb er 1 laten genereren door MRA), maar zijn er toevallig nog must-sees volgens jullie? Met de kanttekening dat ik gemiddeld genomen 1x per jaar wel in Luxemburg kom met Trip motorreizen, en daar de highlights dus al wel van ken ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining

• geert_s

geert_s

Format-C schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:39:
[...]
[Afbeelding]

Eigenlijk. O-)

Edit: wat is het toch heerlijk mijn Ducje te horen, voelen en ruiken. Het hele huis ruikt alweer naar benzine. Heerlijk! :D

Misschien dat ik een Termignoni demper ga kopen. Voor mn duc. (En even kijken wat een blipper kost. (Kan nu alleen omhoog zonder koppeling) Dat maakt m natuurlijk wel helemaal af! (Maar vind 2000 euro voor een slip on en 1000 voor een blipper best wel gortig! En anders kan ik mn 5090 verpatsen. Gebruik die toch eigenlijk niet genoeg. Sinds ik deze motor heb vind ik gamen niet meer zo leuk als daarvoor. Tegen de dopamine van de duc kan niks op!)
Tof ding! En wacht maar tot het weer winter wordt. Soms is gamen bij de warme kachel ook wel lekker.

• geert_s

geert_s

-tom-562 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:04:
[...]

Het mooie is, is dat je ze helemaal kunt verbouwen. Dit was mijn Monkey 8)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ha ja, leuk om te zien wat mensen er allemaal mee doen. Van Choppers en bobbers tot scramblers en cafe racers. Ik snap wel dat mensen ze niet weg doen.

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 12:48
Tom 1234 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:05:
[...]

Helaas is dat een andere Tom welke u bedoelt.

Heb alleen een Royal Enfield wd-co uit 1944, bullet 500 uit 1993 en een Suzuki gsx-r uit 1997 en nog wat brommertjes waaronder een magneet Globemaster.

Alleen ik zo even niet weten hoe ik hier een foto post
Als ik het lijstje zie zou ik toch graag die foto's willen zien :>

• Joris748
  • Nu online
Format-C schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:39:
[...]
[Afbeelding]

Eigenlijk. O-)

Goede ventilatieroosters, zodat het goed kan trekken en dan heb je een prima winterstalling.

Pagina: 1 ... 41 ... 54 Laatste