• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:57
Chevy454 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 19:32:
Hoe zit het met de andere ouder(s) van kleine kinderen (onder de 8 jaar) en motor rijden?
In overleg wanneer er (kostbare/zeldzame) tijd voor is.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:34
...
Hoe zit het met de andere ouder(s) van kleine kinderen (onder de 8 jaar) en motor rijden?
Hier net een tripje Moezel/Vogezen/Luxemburg er op zitten: 10 dagen vakantie waarvan drie dagen heen rijden met een maatje en drie dagen alleen terug. Rest van de familie kwam met de auto op dag drie aan. Beetje slim combineren dus. En niet teveel werken (4.5 dag op contract maar werk gewoon 40u om dagen te sparen) gecombineerd met flexibele werktijden maakt dat ik regelmatig gewoon 's ochtends kan beslissen om niet naar kantoor te gaan maar een dag te gaan toeren.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:45
@Chevy454 mijn dochtertje is nu 5, het is beetje schipperen met de tijd.
1 keer per jaar een week solo op pad,,af en toe een dag in het weekend, of door de weeks een dag vrij nemen om te gaan rijden. Dat is het ongeveer. Kon denk ik niet aan de 5000km op mijn Tuareg.
Woon - werk rijd ik wel regelmatig op mijn motorscooter. Maar dat is max 10 minuten in het zadel dus dat telt niet echt als motor rijden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:00

geert_s

Gamertag: Brulbak

Bommes schreef op maandag 4 mei 2026 @ 20:53:
@Chevy454 mijn dochtertje is nu 5, het is beetje schipperen met de tijd.
1 keer per jaar een week solo op pad,,af en toe een dag in het weekend, of door de weeks een dag vrij nemen om te gaan rijden. Dat is het ongeveer. Kon denk ik niet aan de 5000km op mijn Tuareg.
Woon - werk rijd ik wel regelmatig op mijn motorscooter. Maar dat is max 10 minuten in het zadel dus dat telt niet echt als motor rijden.
1 week solo op pad met een 5 jarige? Kudos voor je vrouw hoor.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• geert_s

geert_s

Mijn dochter is ook 5, maar mijn vrouw heeft vorig jaar een herseninfarct gehad, dus langer dan een dag weg gaat sowieso niet. Ik doe een paar keer per jaar in het weekend een dagtour, en dan heeft zij meestal hulp van opa's en oma's. Door het jaar heen rijd ik dus maar weinig plezier tochtjes, maar dagelijks woonwerk. Dan dat laatste maar zo leuk mogelijk proberen te maken.

• geert_s

geert_s

Destruction schreef op maandag 4 mei 2026 @ 19:08:
Ah, het motorritjes filmen onderwerp. Staat die al op de kaart van @geert_s? :P
Nope. Dat wordt een liedje zingen in je helm.

• Bommes
geert_s schreef op maandag 4 mei 2026 @ 21:02:
[...]

1 week solo op pad met een 5 jarige? Kudos voor je vrouw hoor.
Ik regel tijdens die week opvang voor alle momenten die ik normaal vrij ben en met onze dochter samen.
Dat is maandagavond dan werkt mijn vrouw tot 20:00 uur. Dinsdagavond gaat mijn vrouw naar haar rock koor, vrijdag de gehele dag want dat is normaal mijn vrije dag en ben ik samen met mijn dochtertje. Eens per 3 weken werkt mijn vrouw ook op de zaterdag, dus als dat in mijn trip valt regel ik ook voor die dag oppas.
Door het hele jaar heen ben ik echter veel meer momenten alleen met ons kind dan mijn vrouw, en neem daarnaast zo goed als alle huishoud taken op mij.
1 weekje er tussen uit, lukt dus wel. Zeker in goed overleg en dus flink wat plannen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-05 23:12
SniperGuy schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:38:
[...]

Ik ga eens parallel testen :P
Ik heb in de auto al eens gehad dat Maps er de brui aan gaf t.g.v. slechte satelliet dekking en gebrek aan dataverbinding.
Zo maar das kut heb ik gemerkt op vakantie met vriendin der telefoon navigatie en mijn garmin ze was totaal der route kwijt en kon niks meer en ik kon vrolijk opeens voorrijden O-) Kreeg wel genoeg scheldpartijen in me helm via intercom omdat je ook niet meer zag welke bochten er aan kwamen! :X

Helemaal toen ik zei ik kijk nog eens niet op navigatie ik kijk vooruit doos daar is de weg niet in je navi. ik gebruik alleen de navi om te zien over hoeveel km/meter ik af moet slaan en verders niks

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:35

4x2

lộn xộn quá

WilbertNeems schreef op maandag 4 mei 2026 @ 16:19:
Tsja dat krijg met die oude banden; die desintegreren spontaan.
Scheelt dat het met lessen was, stond dr ook bij Oscar ;-)

leeg

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
ibothead schreef op maandag 4 mei 2026 @ 23:00:
[...]

Helemaal toen ik zei ik kijk nog eens niet op navigatie ik kijk vooruit doos daar is de weg niet in je navi. ik gebruik alleen de navi om te zien over hoeveel km/meter ik af moet slaan en verders niks
Dat inderdaad. Als ik voorrijd met onbekenden achter me krijg ik altijd de kriebels als ze per se de route willen hebben om te zien wat er aan komt. Kijk voor je, je bent verdorie motor aan het rijden! Je krijgt de bochten echt beter mee als je daar naar kijkt in plaats van dat schermpje. En wat als ik rem, terwijl zij dat schermpje bestuderen...?

Als ik achter iemand aan rijd heb ik de route klaar staan in de tomtom, en dan zet ik de instructies bewust uit. Dan ben ik klaar om mee te denken waar nodig (denk aan afsluitingen), maar verder gebruik ik dat ding op dat moment niet.

Ik stuur ook nog wel eens uitnodigingen met de opmerking dat ik wel een leuke route heb, je hoeft me maar te volgen.
Sommigen kunnen dat niet waarderen, anderen juist wel. :) Mijn voormalig rij-instructeur heeft niet eens een navi, maar rijdt al tientallen duizenden kilometers achter een voorrijder aan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:35

4x2

lộn xộn quá

Ik gebruik een overzicht van de komende bochten om te kijken of er ergens een echt verstopte haarspeld komt tijdens een afdaling.
Dat is ongeveer het enige waar ik een 'hekel' aan heb omdat het lastig anticiperen is, de rest geloof ik wel.

En het plannen van inhaalacties, dat is voordeel #2, ff wachten tot er een fatsoenlijk recht stuk komt zodat de 1-3 man achter me ook kunnen.

[ Voor 23% gewijzigd door 4x2 op 05-05-2026 07:58 ]

leeg

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:38
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 07:50:
[...]

Dat inderdaad. Als ik voorrijd met onbekenden achter me krijg ik altijd de kriebels als ze per se de route willen hebben om te zien wat er aan komt. Kijk voor je, je bent verdorie motor aan het rijden! Je krijgt de bochten echt beter mee als je daar naar kijkt in plaats van dat schermpje. En wat als ik rem, terwijl zij dat schermpje bestuderen...?

Als ik achter iemand aan rijd heb ik de route klaar staan in de tomtom, en dan zet ik de instructies bewust uit. Dan ben ik klaar om mee te denken waar nodig (denk aan afsluitingen), maar verder gebruik ik dat ding op dat moment niet.

Ik stuur ook nog wel eens uitnodigingen met de opmerking dat ik wel een leuke route heb, je hoeft me maar te volgen.
Sommigen kunnen dat niet waarderen, anderen juist wel. :) Mijn voormalig rij-instructeur heeft niet eens een navi, maar rijdt al tientallen duizenden kilometers achter een voorrijder aan.
In de groepjes waar ik vaak mee rijd, hebben we de instructies juist wel aan staan. Bij twijfel altijd snel overleg via de intercom.

En als ik voorop rij check ik standaard in de spiegel of iemand zijn knippers aan heeft staan en begint te vertragen als ik de rem aanraak. En weer bij twijfel rij ik rechtdoor en zeg ik de anderen alvast af te slaan.

Wel twee dingen waar ik dan erg op moet letten. Ten eerste dat ik ruim van te voren mijn knippers aanzet. En ten tweede ook echt de rem aanraak, vind het namelijk heerlijk om de motorrem te gebruiken. Heb die ook op maximaal ingesteld.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Joris748
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Joris748 op 05-05-2026 08:08 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Joris748 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:57:
[...]

FAFO

(Fool Fuck Around and Find Out)

>:)
Challenge accepted.

Gisteren file in Luxemburg op de snelweg, ik ertussendoor. Iedereen ging echt geweldig aan de kant. In Duitsland krijg je weleens wat verzet, getoeter ofzo. Op een gegeven moment rijden er 2 politiemotoren naast elkaar, druk aan t praten. Maar het verkeer gaat 60, dus ik wacht 1 auto erachter, en als we 30 gaan waag ik het er op. Rustiger ertussendoor, maar gelijk een 'hee!' en 2 blauwe zwaailichter achter me aan. Agent geeft duidelijk aan dat je niet mag filteren. Ok sorry! En weer over tot de orde van de dag. :+ Precies wat ik dacht, maar ik wist echt niet of t nou wel of niet mocht in Luxemburg.

Anyway Osmand+ ftw. Kan alles. Route opnemen, helemaal in te stellen hoe je wilt. 100% tweakers ook.

• Aikon
  • Niet online
4x2 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 07:56:
Ik gebruik een overzicht van de komende bochten om te kijken of er ergens een echt verstopte haarspeld komt tijdens een afdaling.
Dat is ongeveer het enige waar ik een 'hekel' aan heb omdat het lastig anticiperen is, de rest geloof ik wel.

En het plannen van inhaalacties, dat is voordeel #2, ff wachten tot er een fatsoenlijk recht stuk komt zodat de 1-3 man achter me ook kunnen.
Absoluut zelfde, veel bochten in de bergen kan je gewoon niet doorkijken, dus fijn als ik t weet.

• Aikon
  • Niet online
WilbertNeems schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:44:
[...]

We hebben het niet over hetzelfde. Osmand werkt prima offline, maar als je de route niet in OsmAnd zelf maakt en ergens anders vandaan een kant-en-klare route importeert moet je wel een spoor/track hebben en niet een route met alleen maar enkele tussenpunten. Het route-algoritme van OsmAnd gaat dan waarschijnlijk heel andere wegen pakken dan jij in gedachten had.
Nope, tet (Frankrijk iig) zijn punten en hij pakt dan netjes de wegen ertussen en maakt een mooie route. Je kan instellen met welke marge. Werkt prima.

• TheProst
  • Registratie: November 2024
  • Nu online

TheProst

comparison is the thief of joy

4x2 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 07:23:
[...]

Scheelt dat het met lessen was, stond dr ook bij Oscar ;-)
Wist niet eens dat die reactie ging over mijn mooie actie. Al denk ik ook dat je de zelfde uitkomst had gehad met nieuwe banden.

An audi a day keeps de doctor away | AMD R5 9600X + ASUS 5080 ASTRAL | Bekijk mijn inventaris

• TheProst
  • Nu online

TheProst

Over banden gesproken, ze zijn binnen. Morgen worden ze ook meteen gemonteerd, dus ik kan er weer tegen aan. Deze dot codes zijn wel fijner om te zien al vind ik de achter band al wel oud voor een nieuwe band. Voor 1525 en achter 5024.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LNsDhqGNiZ8yI1GL-wENuef36jE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMj40xTYF5JNsZWrrOHEukNx.jpg?f=fotoalbum_large

An audi a day keeps de doctor away | AMD R5 9600X + ASUS 5080 ASTRAL | Bekijk mijn inventaris

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 07:50:
[...]

Als ik achter iemand aanrij wil ik ook graag de route hebben zodat ik niet verrast wordt als de voorrijder ergens afslaat. Zeker als je een voorrijder hebt die knipperlichtengebruik optioneel vind :(
Voor de rest ben ik het met je eens. Mijn routeplanner staat altijd ingesteld met Noord boven, zeker niet op 3D, ik vind het leuk om in de rand van mijn zichtveld te zien of er bochten aankomen, maar het voor het verloop van de bochten kijk ik wel naar de weg zelf, ook om te zien of er troep en dergelijke op de weg ligt.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:12
TheProst schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 08:32:
Over banden gesproken, ze zijn binnen. Morgen worden ze ook meteen gemonteerd, dus ik kan er weer tegen aan. Deze dot codes zijn wel fijner om te zien al vind ik de achter band al wel oud voor een nieuwe band. Voor 1525 en achter 5024.[Afbeelding]
Als je #1 nou combineert jet #20 zijn ze versleten voordat het een issue wordt :+.
geert_s schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:50:
Ik heb even een Motortopic Bingokaart gegenereerd. Tag me even als ik er weer één mag afstrepen, dan gaan we vanaf vandaag eens kijken hoelang we doen over een volle kaart.

[Afbeelding]

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:34
Aikon schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 08:23:
[...]

Absoluut zelfde, veel bochten in de bergen kan je gewoon niet doorkijken, dus fijn als ik t weet.
Dat doe ik ook, maar ik merk wel dat ik dan actief moet blijven bedenken dat er in elke blinde bocht en maaidorser dwars over de weg kan staan :+

• TheProst
  • Nu online

TheProst

HTT-Thalan schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 08:35:
[...]

Als je #1 nou combineert jet #20 zijn ze versleten voordat het een issue wordt :+.

[...]
Scheelt dat ik een mooi weer rijder ben. Al moet ik morgen door de regen naar de garage met oude banden en terug met nieuwe banden waar zo'n mooi laagje op zit. |:(

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Joris748 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 08:01:
[...]

In de groepjes waar ik vaak mee rijd, hebben we de instructies juist wel aan staan. Bij twijfel altijd snel overleg via de intercom.
Daarom had ik het ook over groepjes met onbekenden. ;) Mijn vaste mederijders kijken allemaal wel voor zichzelf, daar heb ik wel vertrouwen in.
Waaj schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 08:34:
[...]

Als ik achter iemand aanrij wil ik ook graag de route hebben zodat ik niet verrast wordt als de voorrijder ergens afslaat. Zeker als je een voorrijder hebt die knipperlichtengebruik optioneel vind :(
Sommige voorrijders hebben ook nog wel wat te leren inderdaad. Zelf heb ik het van goede voorrijders mogen leren. En dat zijn simpele dingen: tempo constant houden (is nog het lastigst eigenlijk), op tijd richting aangeven, als je een afslag mist niet in de ankers gaan...

En als je een baan naar rechts opschuift wachten tot de rijder achter je mee kan, zodat je met zijn tweeën kunt opschuiven en je je volger niet hoeft te kruisen.
Daar heb ik me afgelopen weekend aan geërgerd toen ik zelf achteraan reed. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Waaj
  • Niet online
4x2 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 07:56:
[...]

Inhalen is ieders eigen verantwoordelijkheid, en moet iedereen pas doen als hij/zij zelf het vertrouwen heeft dat het goed en veilig kan. Wel natuurlijk wachten tot de groep weer compleet is, en dat kan best even duren. Maar als je moet gaan wachten tot er een lang genoeg stuk komt dat iedereen kan passeren dan gaat het nog langer duren is mijn ervaring.

• HTT-Thalan
TheProst schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 08:42:
[...]

Scheelt dat ik een mooi weer rijder ben. Al moet ik morgen door de regen naar de garage met oude banden en terug met nieuwe banden waar zo'n mooi laagje op zit. |:(
Welk merk/type zijn ze? Sommige fabrikanten hebben tegenwoordig op hun hoofdlijnen een proces dat dit nadeel niet meer kent.

• TheProst
  • Nu online

TheProst

HTT-Thalan schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 08:46:
[...]

Welk merk/type zijn ze? Sommige fabrikanten hebben tegenwoordig op hun hoofdlijnen een proces dat dit nadeel niet meer kent.
Het zijn Pirelli diablo rosso III.

• Joris748
Aikon schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 08:20:
[...]

Challenge accepted.

Gisteren file in Luxemburg op de snelweg, ik ertussendoor. Iedereen ging echt geweldig aan de kant. In Duitsland krijg je weleens wat verzet, getoeter ofzo. Op een gegeven moment rijden er 2 politiemotoren naast elkaar, druk aan t praten. Maar het verkeer gaat 60, dus ik wacht 1 auto erachter, en als we 30 gaan waag ik het er op. Rustiger ertussendoor, maar gelijk een 'hee!' en 2 blauwe zwaailichter achter me aan. Agent geeft duidelijk aan dat je niet mag filteren. Ok sorry! En weer over tot de orde van de dag. :+ Precies wat ik dacht, maar ik wist echt niet of t nou wel of niet mocht in Luxemburg.

Anyway Osmand+ ftw. Kan alles. Route opnemen, helemaal in te stellen hoe je wilt. 100% tweakers ook.
Haha, heb gezien wat je daar gedaan hebt. Wilde het nog netjes houden 8)

• Waaj
  • Niet online
TheProst schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 08:42:
[...]

Glad is ook maar relatief. Ik ga ervan uit dat je in de regen sowieso voorzichtiger rijdt dan met droog weer, dan hoef je je niet extra zorgen te maken dat dat laagje of je oude banden voor minder grip zouden kunnen zorgen. Belangrijkste is niet verkrampt te gaan rijden :)

• HTT-Thalan
TheProst schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 08:48:
[...]

Het zijn Pirelli diablo rosso III.
Van wat ik kan vinden gebruiken deze wel een 'nieuw' productieproces zonder lossingsmiddelen. Pirelli beweert niet (zoals Continental dat wel doet) dat je vanaf kilometer 0 direct 'los' kan gaan maar ze staan bekend om snelle opwarming en veel grip. Mijn inschatting is dat als je geen knee downs doet je prima normaal kan rijden naar huis, ook in de regen.

• geert_s

geert_s

HTT-Thalan schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:02:
[...]

Van wat ik kan vinden gebruiken deze wel een 'nieuw' productieproces zonder lossingsmiddelen. Pirelli beweert niet (zoals Continental dat wel doet) dat je vanaf kilometer 0 direct 'los' kan gaan maar ze staan bekend om snelle opwarming en veel grip. Mijn inschatting is dat als je geen knee downs doet je prima normaal kan rijden naar huis, ook in de regen.
Ik heb laatst dus de Pirelli Angel GT2 eronder laten leggen en werd uitgebreid gewaarschuwd dat ze glad konden zijn (miezerde ook een beetje). Wel voorzichtig gereden, maar de oude banden waren inmiddels veel gladder dus ik merkte het helemaal niet eigenlijk.

• TheProst
  • Nu online

TheProst

@Waaj Zal uiteraard met verstand en rustig gaan rijden. Dit zal wel mijn eerste keer rijden zijn in de regen met een motor.

@HTT-Thalan Ik hoef mij dus nergens zorgen om te maken. Ik zal en kan uberhaupt nog niet knies down met de motor en zal hem (vooral met regen) niet snel open trekken

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:36
Aikon schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 08:26:
[...]
Nope, tet (Frankrijk iig) zijn punten en hij pakt dan netjes de wegen ertussen en maakt een mooie route. Je kan instellen met welke marge. Werkt prima.
Wat bedoel je met je kan instellen met welke marge?

Of de route goed herberekent wordt ligt natuurlijk ook aan het aantal punten in de route en de hoeveelheid wegen in de buurt. I.i.g. bij mijn laatste trip routes gemaakt met Garmin, diezelfde routepunten herberekend in OsmAnd bij een vriend gaf hier en daar toch een aanzienlijke afwijking van de route die ik had op de Garmin.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:56
Waaj schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 08:34:
[...]

Voor de rest ben ik het met je eens. Mijn routeplanner staat altijd ingesteld met Noord boven, zeker niet op 3D, ik vind het leuk om in de rand van mijn zichtveld te zien of er bochten aankomen, maar het voor het verloop van de bochten kijk ik wel naar de weg zelf, ook om te zien of er troep en dergelijke op de weg ligt.
Hou je wel voldoende afstand? wat als je achter iemand rijdt die niet aan de route meedoet? ben je dan sowieso niet bang om ander verkeer tegen te komen?

• Joris748
Waaj schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 08:46:
[...]

Inhalen is ieders eigen verantwoordelijkheid, en moet iedereen pas doen als hij/zij zelf het vertrouwen heeft dat het goed en veilig kan. Wel natuurlijk wachten tot de groep weer compleet is, en dat kan best even duren. Maar als je moet gaan wachten tot er een lang genoeg stuk komt dat iedereen kan passeren dan gaat het nog langer duren is mijn ervaring.
En toch, met de juiste mensen, vertrouwen we daar ook wel weer een stukje op elkaar via de intercom. Ik ga uiteraard niet in een blinde bocht inhalen, maar weet dan wel al of ik voor een bocht nog even in kan halen of dat het meteen na een bocht vrij is.

Rij vaak voorop, maar als ik dan niet voorop rij dan ook het liefste achteraan. Rij toch wel mijn eigen tempo en dat is hoog genoeg om gaten niet te groot te laten worden.

• kneusteun
turkeyhakan schreef op maandag 4 mei 2026 @ 16:05:
[...]

Ik wil liever niets aan de motor bevestigen. :)
Is daar een reden voor?
Ik ben zelf wel fan van de insta360x4, omdat de beelden vanaf een helm niet heel boeiend zijn en je bij deze camera eigenlijk gewoon alles filmt en ook wat mooiere omgevingsbeelden kan pakken.

En wat vooral goed is om te bedenken wat je wil gaan filmen/editen, want daarvoor is de keuze ook wel belangrijk.

Mics zie ik steeds vaker van DJI, en je moet wel beetje denken over de plaatsing voor goed geluid, maar dat is logisch.

• Joris748
kneusteun schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:20:
[...]

Is daar een reden voor?
Ik ben zelf wel fan van de insta360x4, omdat de beelden vanaf een helm niet heel boeiend zijn en je bij deze camera eigenlijk gewoon alles filmt en ook wat mooiere omgevingsbeelden kan pakken.

En wat vooral goed is om te bedenken wat je wil gaan filmen/editen, want daarvoor is de keuze ook wel belangrijk.

Mics zie ik steeds vaker van DJI, en je moet wel beetje denken over de plaatsing voor goed geluid, maar dat is logisch.
Hoe heb jij de Insta op je motor gemonteerd?

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
kneusteun schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:20:
[...]

Is daar een reden voor?

De reden is dat ik het wat onnatuurlijk vind als een camera "vast" zit en niet meebeweegt als je je hoofd bijvoorbeeld draait.

• kneusteun
Joris748 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:21:
[...]

Hoe heb jij de Insta op je motor gemonteerd?
Met een klem.
https://www.ram-mount.co..../ram-b-400-379-252025-rwu

Zoiets als dit, ook omdat ik hem dan eenvoudig kan verplaatsen naar achter of valbeugels etc.

• kneusteun
turkeyhakan schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:23:
[...]

De reden is dat ik het wat onnatuurlijk vind als een camera "vast" zit en niet meebeweegt als je je hoofd bijvoorbeeld draait.
Het draaien van je hoofd en de camera kan juist enorm kut zijn! dan wil je minstens een deel van je helm in beeld houden, anders is het onrustig als een malle, zeker als je elke keer heen en weer kijkt etc.

Precies om die reden is 360 dus zo chill, je kiest zelf wat je ziet.
YouTube: TET Nederland Den Ham spoor sprongetje
Hier een voorbeeld, je kan alle views pakken die je wil.

• Bommes
Ik zie genoeg postst met redenen waarom ik graag alleen rijd.
Geen gedoe met communicatie setje die niet willen koppelen.
Geen verschillende routes tussen de diverse (eigenwijze) groepsrijders.
Geen voorrijders of volgers die je dood willen rijden.

Ik rijd heel soms met 1 iemand samen, of zoals tijdens mijn laatste TET trip in Engeland met 2 belgen.
Ik kwam hun toevallig tegen bij het laatste voor Calais. Ze gingen met de zelfde boot , hadden het zelfde TET plan en waren ook onderweg naar het ABR festival.
Ik ben dus naar aangehaakt, maar na 1,5 dag was ik daar wel echt klaar mee.
Totaal verschillende tempo's, een van die mannen bleef maar bij elke mogelijkheid wheelys maken op zijn GSA. Veel rook pauzes terwijl ik niet eens (meer) rook.
En die wheelyman was nogal een zekere, bij twijfel over de route was zijn keuze wet.
Ik was er halverwege de 2de dag wel klaar mee, nog samen gekampeerd maar de volgende ochtend ben ik eerder vertrokken en solo verder gegaan.
Meteen weer genezen met dat samen rijden.

Op de weg hier in de omgeving vind ik soms nog wel eens leuk om met een bekende of mijn broer een rondje te gaan rijden.
Maar heel eerlijk dus gewoon liever alleen op pad.

• kneusteun
Ik heb een paar mensen waar ik graag mee rij, en precies zoals je zegt belangrijkste redenen zijn
gedrag (blijkbaar voor veel mensen erg moeilijk)
Tempo (er mag wel een beetje tempo inzitten)
Eigenlijk gebruiken we nooit comms... ik zing en praat teveel in mijn helm dus wil anderen dat niet aan doen.

Maar ik rij ook heel veel alleen omdat muziek op en gaan en dan wel zien waar het eindigt.

Wel zou ik wat meer anderen willen filmen, daarvoor ben ik nu dus bezig met insta en drone.
Plan is om in de zomer gewoon TET te gaan rijden en omgevingen om beetje lui vast te leggen.

• Joris748
kneusteun schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:24:
[...]

Met een klem.
https://www.ram-mount.co..../ram-b-400-379-252025-rwu

Zoiets als dit, ook omdat ik hem dan eenvoudig kan verplaatsen naar achter of valbeugels etc.
En dan meestal op het stuur?

Zit ook nog te kijken om een Insta360 Go op de helm te monteren (op het kinstuk of onder de peak)

Doel is vooral om een mooie impressie van de omgeving te genereren. Dus als ik iets moois zie kan ik er op focussen door er naar te kijken. Mijn offroad skills zijn toch niet genoeg te showen O-)

• Aikon
  • Niet online
WilbertNeems schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:14:
[...]

Wat bedoel je met je kan instellen met welke marge?

Of de route goed herberekent wordt ligt natuurlijk ook aan het aantal punten in de route en de hoeveelheid wegen in de buurt. I.i.g. bij mijn laatste trip routes gemaakt met Garmin, diezelfde routepunten herberekend in OsmAnd bij een vriend gaf hier en daar toch een aanzienlijke afwijking van de route die ik had op de Garmin.
Marge qua afstand punt tot aan de weg. Dus tot welke afstand hij een weg gebruikt om een route overheen te maken.

• Bommes
Denk dat wij wel goed bij elkaar passen wat betreft rijden @kneusteun.

Het is trouwens echt niet dat ik zo een loner ben. Het is meer wat zo ontstaan is.
Met een gezin is het al lastig genoeg om ergens een motorrit(je) te plannen.
Solo hoef ik heb rekening te houden met nog een extra agenda. Ik las het hier iemand ook al schrijven, als het in mijn workload past neem ik gewoon in de ochtend nog de beslissingen in de rest van de dag vrij te nemen. Trek mijn pak aan en gas lekker wat sturen.

Een week kamperen met de motor is voor mij ook wel ff compleet alleen zijn als 2de doel. Het hele jaar al tussen de mensen, even solo doet dan goed.

• Aikon
  • Niet online
Bommes schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:27:
Ik zie genoeg postst met redenen waarom ik graag alleen rijd.
Geen gedoe met communicatie setje die niet willen koppelen.
Geen verschillende routes tussen de diverse (eigenwijze) groepsrijders.
Geen voorrijders of volgers die je dood willen rijden.

Ik rijd heel soms met 1 iemand samen, of zoals tijdens mijn laatste TET trip in Engeland met 2 belgen.
Ik kwam hun toevallig tegen bij het laatste voor Calais. Ze gingen met de zelfde boot , hadden het zelfde TET plan en waren ook onderweg naar het ABR festival.
Ik ben dus naar aangehaakt, maar na 1,5 dag was ik daar wel echt klaar mee.
Totaal verschillende tempo's, een van die mannen bleef maar bij elke mogelijkheid wheelys maken op zijn GSA. Veel rook pauzes terwijl ik niet eens (meer) rook.
En die wheelyman was nogal een zekere, bij twijfel over de route was zijn keuze wet.
Ik was er halverwege de 2de dag wel klaar mee, nog samen gekampeerd maar de volgende ochtend ben ik eerder vertrokken en solo verder gegaan.
Meteen weer genezen met dat samen rijden.

Op de weg hier in de omgeving vind ik soms nog wel eens leuk om met een bekende of mijn broer een rondje te gaan rijden.
Maar heel eerlijk dus gewoon liever alleen op pad.
Zelfde hier. Eergister stukje met 2 beginnende Adventure rijders, nou dat ging écht langzaam nog. Geen doen. Maar af en toe stukje samen is ook wel gezellig, maar niet teveel. Je moet wel dezelfde rijstijl hebben.

• TheProst
  • Nu online

TheProst

Aikon schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:44:
[...]

Zelfde hier. Eergister stukje met 2 beginnende Adventure rijders, nou dat ging écht langzaam nog. Geen doen. Maar af en toe stukje samen is ook wel gezellig, maar niet teveel. Je moet wel dezelfde rijstijl hebben.
Dit wij ik dus ook zeggen. Zolang je rijstijl het zelfde is zal het goed gaan. Bij mij in de vrienden groep hebben we allemaal zelfde tempo en rijstijl. Intercom heb ik nog niet dus heb ook geen gedoe met verbindingen die niet lukken, helaas ook geen muziek. Als ik een intercom heb en in een groepje rij zou ik ook niet altijd maar verbonden willen zijn.

• geert_s

geert_s

kneusteun schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:35:
Ik heb een paar mensen waar ik graag mee rij, en precies zoals je zegt belangrijkste redenen zijn
gedrag (blijkbaar voor veel mensen erg moeilijk)
Tempo (er mag wel een beetje tempo inzitten)
Eigenlijk gebruiken we nooit comms... ik zing en praat teveel in mijn helm dus wil anderen dat niet aan doen.

Maar ik rij ook heel veel alleen omdat muziek op en gaan en dan wel zien waar het eindigt.

Wel zou ik wat meer anderen willen filmen, daarvoor ben ik nu dus bezig met insta en drone.
Plan is om in de zomer gewoon TET te gaan rijden en omgevingen om beetje lui vast te leggen.
OMG TET MENTIONED

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFlM4afv5r2KhUO0rHeP-txzcec=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I1ArnBHwBRztYVeWcLQ59nXL.png?f=fotoalbum_large Nummer 1 telde eerder niet, was geen vraag om bandenadvies.

• Joris748
Ik denk dat ik op de weg qua rijstijl dan wel weer redelijk match met @DrivinUCrazy. Maar onverhard is een ander verhaal, dat is nog zo ver buiten mijn comfortzone, dat ik @kneusteun en @Bommes alleen maar op zou houden. Al zou ik wel graag een keer voor de gezelligheid een stukje mee willen rijden en daarna weer (letterlijk) mijn eigen pad kiezen.

Mijn tijd op de motor is voor mij ook te kostbaar om met anderen samen te rijden als er voor mezelf niets in zit. Qua sociale contacten, gezelligheid, het rijden zelf of een combinatie daarvan.

Morgen heb ik in ieder geval mijn allroad basic training bij Berrt *O* Helaas niet bepaald de beste dag van de afgelopen maand uitgekozen -O- Naja, weinig last van stof :P

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:57

ozzynator

Nevermind.

Joris748 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:40:
[...]

Zit ook nog te kijken om een Insta360 Go op de helm te monteren (op het kinstuk of onder de peak)

Doel is vooral om een mooie impressie van de omgeving te genereren. Dus als ik iets moois zie kan ik er op focussen door er naar te kijken. Mijn offroad skills zijn toch niet genoeg te showen O-)
Kan, ik heb er 2 (die ik te weinig gebruik, maar goed) en hang ze ook regelmatig aan het kinstuk van de helm. Je voelt het wel zitten als je naar links/rechts kijkt, want wind, maar voor de rest heb ik er geen last van. Ik vind zelf dat je dan mooiere beelden krijgt, want je filmt waar je naar kijkt en dat is met stuurmontage wat lastiger.

Woon/werk op de Honda heb ik gewoon met een zuignap achter het ruitje, is dan vooral voor als er iets mocht gebeuren onderweg.

Moette doen.

• kneusteun
Bommes schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:43:
Denk dat wij wel goed bij elkaar passen wat betreft rijden @kneusteun.

Het is trouwens echt niet dat ik zo een loner ben. Het is meer wat zo ontstaan is.
Met een gezin is het al lastig genoeg om ergens een motorrit(je) te plannen.
Solo hoef ik heb rekening te houden met nog een extra agenda. Ik las het hier iemand ook al schrijven, als het in mijn workload past neem ik gewoon in de ochtend nog de beslissingen in de rest van de dag vrij te nemen. Trek mijn pak aan en gas lekker wat sturen.

Een week kamperen met de motor is voor mij ook wel ff compleet alleen zijn als 2de doel. Het hele jaar al tussen de mensen, even solo doet dan goed.
Ik rij vooral (als ik met lui rij) vaak wat oudere mannen zijn denk 60+ (ben zelf net 40)
De bewijsdrang is er af (ze worden vaak onderschat dat dan wel) een bak mooie verhalen en levenservaring. Ze maken zich ook niet onnodig druk als het allemaal niet via een perfect plan verloopt, en dat sluit vaak lekker aan bij mij.

Kamperen is gewoon levensbehoefte, dat hoeft lang niet altijd met de motor, sinds vorig jaar nu ook met wat oude schoolvrienden op de gravelfiets. Lekker even een weekendje in de natuur, vuurtje, vogeltjes, beetje zorgen dat je alles netjes voor elkaar hebt.

• kneusteun
Joris748 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:51:
Ik denk dat ik op de weg qua rijstijl dan wel weer redelijk match met @DrivinUCrazy. Maar onverhard is een ander verhaal, dat is nog zo ver buiten mijn comfortzone, dat ik @kneusteun en @Bommes alleen maar op zou houden. Al zou ik wel graag een keer voor de gezelligheid een stukje mee willen rijden en daarna weer (letterlijk) mijn eigen pad kiezen.

Mijn tijd op de motor is voor mij ook te kostbaar om met anderen samen te rijden als er voor mezelf niets in zit. Qua sociale contacten, gezelligheid, het rijden zelf of een combinatie daarvan.

Morgen heb ik in ieder geval mijn allroad basic training bij Berrt *O* Helaas niet bepaald de beste dag van de afgelopen maand uitgekozen -O- Naja, weinig last van stof :P
Grappig, ik had het daar laatst met iemand over.
Ik vind dat dus helemaal niet vervelend! Ik vind het leuk om mensen te helpen en beetje vertrouwen te winnen.

Maar diegene zei dus ook dat ik mij kapot zou irriteren en ik zei dus "ik irriteer mij omdat ik weet dat jij je waarschijnlijk bezwaard en opgejaagd voelt, en dat is niet nodig" dat klinkt misschien gek, maar ik vermaak mij wel en ga zelfs liever achter je rijden om misschien te helpen of niet de snelheid te bepalen.

Het heeft 40 jaar geduurd, maar ik begin door te krijgen dat ik mijn plezier haal uit het plezier van andere mensen.

• Pyr0_
  • Laatst online: 10:53
Joris748 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:40:
[...]

Hier ook de wens om wat meer impressie van de omgeving mee te nemen om na de vakantie nog eens van te genieten. Maar ik heb eens gekeken na een insta360 x4, en zelfs als je 2de hands gaat zit je al gauw op een investering van 500+. Als je een fatsoenlijke mount, stick en accessoires (lensjes, accu's etc) meeteld. En dan ben je alsnog vrij beperkt in opslag van je geheugenkaartjes, en een externe ssd kost ook al gauw 200+.

Wil dit best graag maar om het fatsoenlijk te doen schrikt de prijs me wel af.

• geert_s

geert_s

Ik vind het wel grappig dat mensen altijd de behoefte hebben alles te filmen en vast te leggen. Ik heb dat niet zo. Ik vergeet ook vaak foto's te maken als ik onderweg ben omdat ik gewoon geniet van het rijden.

Hoeveel van jullie komen daadwerkelijk aan het editten toe én kijken daarna nog eens de video's terug? Ik weet van mezelf dat ik daar nooit de tijd voor zou nemen.

• Joris748
kneusteun schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:16:
[...]

Grappig, ik had het daar laatst met iemand over.
Ik vind dat dus helemaal niet vervelend! Ik vind het leuk om mensen te helpen en beetje vertrouwen te winnen.

Maar diegene zei dus ook dat ik mij kapot zou irriteren en ik zei dus "ik irriteer mij omdat ik weet dat jij je waarschijnlijk bezwaard en opgejaagd voelt, en dat is niet nodig" dat klinkt misschien gek, maar ik vermaak mij wel en ga zelfs liever achter je rijden om misschien te helpen of niet de snelheid te bepalen.

Het heeft 40 jaar geduurd, maar ik begin door te krijgen dat ik mijn plezier haal uit het plezier van andere mensen.
Dat valt dan idd weer onder het sociale deel. Onlangs ook een rit van de motorclub, waar ook een stelletje mee reed wat net lid was geworden. Allebei met een eigen motor. Heb hun samen met nog iemand anders gevraagd of ze mee wilden rijden. Was hartstikke gezellig, zij voelden zich meteen thuis bij de club en de dame van het stel was na die dag ook niet meer onzeker of ze "wel goed genoeg kon rijden".

• Pyr0_
  • Laatst online: 10:53
geert_s schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:26:
Ik vind het wel grappig dat mensen altijd de behoefte hebben alles te filmen en vast te leggen. Ik heb dat niet zo. Ik vergeet ook vaak foto's te maken als ik onderweg ben omdat ik gewoon geniet van het rijden.

Hoeveel van jullie komen daadwerkelijk aan het editten toe én kijken daarna nog eens de video's terug? Ik weet van mezelf dat ik daar nooit de tijd voor zou nemen.
Ik heb helaas geen fotografisch geheugen en ben vaak ook nog eens heel gefocused op het rijden en vergeet soms gewoon te genieten van de omgeving. En zelfs al rij je rustig moet je altijd je focus op de weg houden. Alleen daarom al zou ik graag een 360cam hebben om later terug te kijken en nog eens te genieten van dingen die ik mss gemist heb, of om gewoon wat langer te genieten ervan.

• kneusteun

Ja dat is het hekelpunt.

Ik edit nog best wel veel (voor mijn werk) dus ik doe het al met minder plezier voor mijzelf.
Dus ik film veel, en pak af en toe wat snippets die ik leuk vind om te delen, meestal zijn dat beelden van anderen of gewoon omgeving shots die helemaal niks met motorrijden te maken hebben.

Op vakantie vergeet ik altijd te filmen en te fotograferen, ik weet niet wat dat is, ik ben bezig met de reis niet de verslaglegging ervan.

Dat ik nu met de insta360 bezig ben is deels werk deels hobby, ik probeer bij te blijven... klinkt gek maar ik gebruik nu mijn hobbies om met drones en insta's te filmen en te editten om op een leuke manier te blijven leren.
Toen ik het editten leerde op de hoge school was die meuk er allemaal nog niet en het editten met 360 graden is toch wel even omdenken in sommige gevallen.

• Bommes

In de corona tijd dacht ik vlogger als bij klusje er bij te kunnen doen :P 2de hands GoPro gekocht, Mount op mijn helm en op de motor.
Ik nam eigenlijk wel elke rit compleet op.
Maar na een paar maanden ging er voor mij de lol wel vanaf. Dat editten is niet een van mijn skills, mijn rijkunsten zijn nou ook al weer niet van zou een hoog niveau dat er iets te delen valt. En daarbij is het niet in NL vooral veel rechtdoor wat klok slaat. Weinig interessants om naar te kijken dus.
Videos terug kijken, Nope doe ik inderdaad nooit.
Fotos wel, die maak ik meestal wel veel, zeker op de vakantie trip. Vind ik leuk om te doen en te delen.
Afgelopen jaar in Engeland niet echt van gekomen omdat ik met die 2 belgen reed. Nogal een reden om alleen te rijden, kan ik stoppen wanneer ik wil om een selfie te maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37Abi6L7ZFefzb0UOrNHP9Pw34Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TDZxwesyiXptZEDSiSFPyXMz.jpg?f=fotoalbum_large

• kneusteun
Ik zag gister deze:
YouTube: Animate map for travel videos on Mac the easiest way!

En moet toch eerlijk zeggen dat hoewel ik stiekem wist dat het kon ik hier 100000 kudo's geef voor effectiviteit en resultaat.
Ik moest eerst even lachen dat hij keynote opende, maar eerlijk hij is net zo snel als dat ik het in after effects zou doen, dus wie lacht wie nu uit?!?!

• Waaj
  • Niet online
kneusteun schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:14:
[...]

Hou je wel voldoende afstand? wat als je achter iemand rijdt die niet aan de route meedoet? ben je dan sowieso niet bang om ander verkeer tegen te komen?
Terechte vragen! Mijn ervaring met in groepen rijden is dat in een groep vaak compacter wordt gereden dan in gewoon verkeer (ook omdat de groep bij elkaar gehouden moet worden), en dat de kans dat iemand even is afgeleid in een groep groter is dan met solo rijden.
Om die reden rij ik eigenlijk ook nooit in groepen groter dan 6 personen.

• Waaj
  • Niet online
Joris748 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:19:
[...]

En toch, met de juiste mensen, vertrouwen we daar ook wel weer een stukje op elkaar via de intercom. Ik ga uiteraard niet in een blinde bocht inhalen, maar weet dan wel al of ik voor een bocht nog even in kan halen of dat het meteen na een bocht vrij is.

Rij vaak voorop, maar als ik dan niet voorop rij dan ook het liefste achteraan. Rij toch wel mijn eigen tempo en dat is hoog genoeg om gaten niet te groot te laten worden.
Als ik voorop rij dan roep ik na een bocht ook regelmatig of de weg vrij is of juist niet, maar dan vertrouw ik er nog steeds op dat de degenen die volgen hun eigen beslissing nemen. Het is vooral bedoeld dat zij al weten dat inhalen eventueel (on)mogelijk is.

• geert_s

geert_s

Waaj schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:51:
[...]

Terechte vragen! Mijn ervaring met in groepen rijden is dat in een groep vaak compacter wordt gereden dan in gewoon verkeer (ook omdat de groep bij elkaar gehouden moet worden), en dat de kans dat iemand even is afgeleid in een groep groter is dan met solo rijden.
Om die reden rij ik eigenlijk ook nooit in groepen groter dan 6 personen.
Ik ga dit weekend rijden in een groep van 13 personen. We rijden vaker samen met elkaar, en we hebben eigenlijk een soort 2 subgroepen binnen de groep. ik denk dat nu ongeveer 6 mensen in de groep de Cardo aanzetten voor communicatie onderweg, dus als de groep opbreekt vinden we elkaar altijd weer terug. We maken er ook geen militaire colonne van zoals veel groepen wel doen.

Aan het begin ging dit nog wel eens mis. Te kort op elkaar rijden (en dan bijna crashen bij een gemiste afslag), door rood rijden en meer van dat soort gekkigheid om bij elkaar te blijven. Dat is er nu allemaal gelukkig wel uit.

• Waaj
  • Niet online
turkeyhakan schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:23:
[...]

Dat is niet altijd een voordeel, ik kijk blijkbaar heel veel rond (linkerspiegeltje, rechterspiegeltje, straatje inkijken, vogeltje, voor me kijken, etc) en beweeg daarbij ook mijn hoofd. Ik werd wagenziek van mijn eigen filmpjes kijken :+

• DrivinUCrazy
  • Nu online

Precies dat. Ja, ik heb een GoPro. Daar haal ik wat korte fragmentjes uit die de moeite waard zijn... Maar echt editten zit er niet in. In de winter ben ik vakantieplannen aan het maken en andere hobby's, en in de zomer rijd ik. Ik heb helemaal geen tijd en zin om filmpjes te editten.

Wel merk ik dat ik vaker foto's moet maken, en dat doe ik bewust ook steeds vaker.
Al is het maar dat ik dan voor mezelf een reisverslagje kan maken om later terug te lezen, en dat dan daar een beetje mee kan ondersteunen. :)
Daarom heb ik recent wel een kleine drone aangeschaft. (DJI Neo2). Klein, universeel voor diverse toepassingen, en eigenlijk puur bedoeld om in de topkoffer te gooien en op leuke kronkelweggetjes net een ander standpunt te kunnen gebruiken voor foto's zodat je de kronkels wél nog ziet. Of om een foto van mezelf te maken waar niet telkens een arm op staat. :+

Maar ik ga bijvoorbeeld ook naar concerten, en verbaas me dan altijd over de mensen die foto's maken (die mislukken met die belichting toch) en filmpjes (het geluid is toch overstuurd en vals). Ik geniet gewoon van het concert. Tegenwoordig is dat blijkbaar vreemd; dan ben ik maar raar. :+

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
geert_s schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:58:
[...]

Ik ga dit weekend rijden in een groep van 13 personen. We rijden vaker samen met elkaar, en we hebben eigenlijk een soort 2 subgroepen binnen de groep. ik denk dat nu ongeveer 6 mensen in de groep de Cardo aanzetten voor communicatie onderweg, dus als de groep opbreekt vinden we elkaar altijd weer terug. We maken er ook geen militaire colonne van zoals veel groepen wel doen.

Aan het begin ging dit nog wel eens mis. Te kort op elkaar rijden (en dan bijna crashen bij een gemiste afslag), door rood rijden en meer van dat soort gekkigheid om bij elkaar te blijven. Dat is er nu allemaal gelukkig wel uit.
Wij doen dan heel anders, de voorrijder bepaald de rest volgt. ook al zeggen 4 navi's dat je linksaf moet en de voorrijder gaat rechtsaf, dan gaan we rechtsaf. Als er mensen zonder navi/route/ervaring mee zijn dan gaan we regelmatig over naar systeem D. Voorrijder en achterrijder. Als je achter je niets meer ziet dan blijf je bij de volgende afslag in de juiste rijrichting staan. Dit werkt overigens niet op de snelweg :)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Terug kijken gebeurt niet heel vaak, nee. Maar een beetje klooien met filmen en editen is wel een hobby van me geweest. Zou het wel weer een beetje willen oppakken en dan lijkt mij af en toe een motorrit filmen een prima manier om aan beeldmateriaal te komen :)

Maar ik heb er geen GoPro geld voor over, omdat het maar voor de aardigheid is. Geen YouTube plannen die mogelijk de investering terugbetalen. Juist omdat het leuk moet blijven, heb ik ff geen zin in kloten met een edit? Dan niet! Er is geen druk, want er is geen publiek dat min of meer op een video rekent :P

En zie het voorbeeld van de aanrijding die hier recent is besproken. Dat soort dingen staat dan ook keurig op beeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 05-05-2026 11:16 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste