• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12:21
Als alle geruchten kloppen gaat Duitsland de RDW goedkeuring deze maand ook overnemen, fingers crossed 🤞! 15 juli wordt gezegd. De verantwoordelijk minister heeft gezegd dat er deze maand een aankondiging komt over fsd en tesla heeft de ride alongs precies tot die datum verlengd waar ze in andere landen tot september hebben verlengd. Duitsland lijkt om en als Duitsland om is volgt de rest. Die Zweden en lobbyclubs als etsc kunnen dan in hun eigen sop gaarkoken

[ Voor 62% gewijzigd door karel_G_1981 op 03-07-2026 06:21 ]

karel_G_1981 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 05:49:
Als alle geruchten kloppen gaat Duitsland de RDW goedkeuring deze maand ook overnemen, fingers crossed 🤞! 15 juli wordt gezegd. De verantwoordelijk minister heeft gezegd dat er deze maand een aankondiging komt over fsd en tesla heeft de ride alongs precies tot die datum verlengd waar ze in andere landen tot september hebben verlengd. Duitsland lijkt om en als Duitsland om is volgt de rest. Die Zweden en lobbyclubs als etsc kunnen dan in hun eigen sop gaarkoken
Niet direct de Minister, maar wel de Parliamentary State Secretary to the Federal Minister of Transport
Op de vraag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDqvOA9CebIdggipiUsK9Ud20IA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wFYhGa8dV8jOaVqbmtY3t6OS.jpg?f=fotoalbum_large
Kwam als antwoord
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HM_L8luOmhCbJvfFDvQx0DKZjDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5bGN7Z3b6wsMsxWQgy42beqy.jpg?f=fotoalbum_large

• karel_G_1981
Iemand die het zou moeten weten dus. En het is niet voor niets dat de drive alongs stoppen op 15 juli in Duitsland. Precies hetzelfde patroon als bij de andere landen waar het goedgekeurd werd . Ziet er goed uit dus !
karel_G_1981 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:41:
misleidend en suggestief artikel , of er van een “zelfrijdende Tesla sprake is moet nog blijken uit onderzoek , maar zoals ik het zie ik er nul procent kans dat deze auto fsd aan had staan bij dit ongeval. Spijtig dat hier weer stemming wordt gemaakt en rtl de framing nog wat aandikt.

Zelfrijdende Tesla raakt van weg en ramt woning in Texas, vrouw komt om

https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/artikel/5619621/zelfrijdende-tesla-ongeluk-texas
Benieuwd of RTL Nieuws deze update dan ook gaat brengen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2TzbR2pr7UVcskOmgWaKRpgxFbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BYD17OSfU6HXxcwtMsGXC4Wf.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.theverge.com/...y-tx-manslaughter-charges

• gwg
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 10:28

gwg

karel_G_1981 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 05:49:
Ook al iets bekend dan over Frankrijk? Als Duitsland om is zullen andere landen gauw volgen lijkt mij? Italie, Frankrijk, Spanje?

• karel_G_1981
gwg schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 11:20:
[...]

Ook al iets bekend dan over Frankrijk? Als Duitsland om is zullen andere landen gauw volgen lijkt mij? Italie, Frankrijk, Spanje?
Nope , ook nog geen informatie gezien hoe die laatste technical meeting is verlopen en of landen hun koudwatervrees een beetje kwijt zijn na de tientallen miljoenen veilige kms die inmiddels in de praktijk gereden zijn door normale bestuurders in verschillende landen. Die stemming is niet eens meer nodig als een groot deel van de landen de RDW goedkeuring vooraf al overneemt

• Jarus20
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 10:12
pdidi schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 12:18:
[...]

Wat is je Speed Offset en Contextuele max Snelheid instelling? 5% en Aan rijdt bij mij bijna altijd de toegestane snelheid of iets daarboven
Contextuele snelheid staat aan en op 5%. 70 wegen in Belgie zegt die dan 73, maar hij doet dat vrijwel nooit. Soms als je zelf gas bijgeeft houdt hij achteraan 60 aan, maar als je niks doet blijft die dikwijls hangen op 50 ipv 70. Heel vervelend, voor een verder super systeem vind ik. Ik vermoed dat dat nog wel betert met updates, dus maak me er niet te druk in, maar ik snap wel mensen die zeggen dat ze dan geen 100 euro waard vinden.
Jarus20 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 12:23:
[...]

Contextuele snelheid staat aan en op 5%. 70 wegen in Belgie zegt die dan 73, maar hij doet dat vrijwel nooit. Soms als je zelf gas bijgeeft houdt hij achteraan 60 aan, maar als je niks doet blijft die dikwijls hangen op 50 ipv 70. Heel vervelend, voor een verder super systeem vind ik. Ik vermoed dat dat nog wel betert met updates, dus maak me er niet te druk in, maar ik snap wel mensen die zeggen dat ze dan geen 100 euro waard vinden.
Heb je toevallig een Model S? Ik zag dat de Belg Steeven Peters ook merkte dat zijn Model S veel langzamer reed dan de Model Y van zijn vrouw

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06:47
Na 2 maanden FSD ben ik erg te spreken, wat me alleen irriteert is dat ik iedere rit wel meermaals de auto een 'zetje' moet geven op de snelweg om in te halen. Vaak blijft de auto tussen de 80 en 90 hangen en achter ander verkeer plakken.. het mag allemaal net wat vlotter wat mij betreft.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-07 16:14

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Davidas schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 13:31:
Na 2 maanden FSD ben ik erg te spreken, wat me alleen irriteert is dat ik iedere rit wel meermaals de auto een 'zetje' moet geven op de snelweg om in te halen. Vaak blijft de auto tussen de 80 en 90 hangen en achter ander verkeer plakken.. het mag allemaal net wat vlotter wat mij betreft.
Dit is met DMS dé irritatie van FSD. Ik heb nu wel de truuk onder de knie om op de snelweg met het scrol wiel de snelheid met een delta van +3kmh op te hogen. Werkt helaas niet daarbuiten

[ Voor 14% gewijzigd door revolution-nl op 03-07-2026 14:00 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06:47
revolution-nl schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 13:58:
[...]

Dit is met DMS dé irritatie van FSD. Ik heb nu wel de truuk onder de knie om op de snelweg met het scrol wiel de snelheid met een delta van +3kmh op te hogen. Werkt helaas niet daarbuiten
En contextuele snelheid aan/uit?

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-07 15:03
karel_G_1981 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 20:20:
[...]

Ik toeter vrij vaak in dat soort situaties. Misschien heeft het ermee te maken dat ik in het verleden ook veel in verschillende landen oa in het midden oosten heb rondgereden. Toeteren wordt dan een tweede natuur. Ik zie het ook niet als iets agressiefs maar meer als een friendly reminder. Wist niet eens dat dit niet mocht in Nederland.
totdat je zelf bij een druk kruispunt woont, heel irritant dat mensen al gaan toeteren als "friendly" reminder, probeer eens lichtsignalen!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-07 16:14

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Davidas schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 15:01:
[...]

En contextuele snelheid aan/uit?
Nee drama, wanneer overig verkeer bijv. 90kmh of harder rijdt op een provenciale 80kmh weg is FSD gewoon een rijdende blokkade, bumperklevend en inhalend verkeer wordt gewoon genegeerd 8)7 |:(

Duw je hem naar 90kmh dan zakt hij gewoon weer terug. BLOED irritant.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

revolution-nl schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 15:51:
[...]

Nee drama, wanneer overig verkeer bijv. 90kmh of harder rijdt op een provenciale 80kmh weg is FSD gewoon een rijdende blokkade, bumperklevend en inhalend verkeer wordt gewoon genegeerd 8)7 |:(

Duw je hem naar 90kmh dan zakt hij gewoon weer terug. BLOED irritant.
Als je hem met je gaspedaal naar 90 hebt geduwd en dan 1 klikje aan je scrollwheel draait blijft ie op die snelheid.
Contextuele max. snelheid past alleen je max snelheidsinstelling aan (getalletje boven het verkeersbord) niet de snelheid zelf

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:52
Dat zou shit zijn, wordt de vakantie weer 99 euro duurder.. :+

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-07 21:59
Ik neem FSD ook voor de vakantie als Italië voor 26 juli goedkeurt maar verwacht het niet.

• gjcvro
Trouwens wel heel bijzonder getimed dat de fabriek in Duitsland laatst bekend maakt nog 1000 man aan te willen nemen..

• Jarus20
pdidi schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 13:20:
[...]

Heb je toevallig een Model S? Ik zag dat de Belg Steeven Peters ook merkte dat zijn Model S veel langzamer reed dan de Model Y van zijn vrouw
I wish 🙂. Nee, model 3 HL.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Pfoe Duitsland op FSD scheel wel echt op vakantie. Wij gaan eind augustus nog, dan neem ik het wel een maandje.

• Jarus20
SirLenncelot schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 18:34:
Pfoe Duitsland op FSD scheel wel echt op vakantie. Wij gaan eind augustus nog, dan neem ik het wel een maandje.
FSD werkt wel maar tot 140 km/h dacht ik? 🙂

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Jarus20 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 18:35:
[...]

offtopic:
Harder rijden dan 130 km/h kan in Duitsland ook grote juridische en financiële consequenties hebben bij een ongeval. Dus die beperking van FSD op 140 doet mij niks, zo hard rij ik toch niet. Ook als dat wel zou mogen.

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:37
Jarus20 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 18:35:
[...]

In NL kan je tot 130. AP is wel tot 140.

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 21:25

m00

RF1000 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 20:13:
[...]

In NL kan je tot 130. AP is wel tot 140.
In de VS gaat het tot 85mph, dus zul je er t.z.t. waar toegestaan wel 140km/u mee kunnen.

• gjcvro
Kwam dit bij toeval tegen, en het loopt al veel langer dan ik dacht. Iemand dit al eerder gezien?

https://evwire.com/p/germ...-students-seniors-reviews
gjcvro schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 22:22:
Kwam dit bij toeval tegen, en het loopt al veel langer dan ik dacht. Iemand dit al eerder gezien?

https://evwire.com/p/germ...-students-seniors-reviews
Jazeker, loopt inmiddels al meer dan een half jaar. Het grappige is dat dat door een Duits dochter bedrijf van Tesla wordt uitgevoerd. Zou mij niet verbazen als daar ook de eerste EU FSD Unsupervised testen gaan plaats vinden

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:48
Ik heb contextuele snelheid aan met +50% en standard connectivity. Bij matrixborden levert dat geen gevaarlijke situaties op. Maar bij trajectcontroles/flitscamera's moet ik telkens het scrolwieltje gebruiken, om te voorkomen dat ik 4 of 5 km/u te hard rijd.
Dat valt niet te voorkomen, toch? Ik moet kiezen tussen óf gas bijgeven op de snelweg als iedereen nog 90-100 rijdt maar de matrixborden 50 of 70 aangeven, óf het scrolwieltje gebruiken om te voorkomen dat ik een boete krijg...

Enige 2 mogelijke oplossingen die ik kan bedenken wat ik zou kunnen proberen om iets minder gedoe te hebben:
1: als ik snelheidslimiet instel op 100 (in de app onder ouderlijk toezicht) dan kan hij in elk geval op de snelweg niet harder dus gaat de trajectcontrole op woon-werkverkeer goed). Nadeel: mocht je bij in-/uitvoegen of inhalen o.i.d. nét iets harder willen dan kan het niet en levert het misschien een gevaarlijke situatie op.
2: als ik een abonnement op premium connectivity neem dan toont hij de flitspalen/trajectcontroles, remt fsd dan ook af op die punten?

• Plompie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-07 21:58
DutchJudge schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 17:54:
remt fsd dan ook af op die punten?
Nope

• karel_G_1981
Werkt fsd 14 lite inmiddels hier ? Lijkt me stug maar las toch dat mensen het ook in Europa ophw3 Tesla’s geïnstalleerd kregen????

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
karel_G_1981 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 22:21:
Werkt fsd 14 lite inmiddels hier ? Lijkt me stug maar las toch dat mensen het ook in Europa ophw3 Tesla’s geïnstalleerd kregen????
Iets kunnen installeren wil nog niet zeggen dat je het geïnstalleerde ook kunt activeren.
Vziw draait het alleen nog (of gaat het draaien) in de USA.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Pagina: 1 ... 102 103 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.