Yep we moeten het met onze gemarkeerde versie doen totdat de regelgevingsknel ons bevrijd helaasjustanotherone schreef op maandag 20 juli 2026 @ 19:22:
Net terug uit de VS waarbij ik v14.3.x voor meer dan een uur heb mogen testen in een Model 3 uit 2024, wat een verschil! Mijn collega rijdt gerust al meer dan 16k km puur op FSD met 99,7% FSD ratio.
Verschillende situaties getest en E2E vanuit parkeergarage tot parkeren bij mijn hotel met 0 interventies. Toch apart dat het daar wel kan, erg bullish nu
zoals al zoveel gezegd het is een supervised systeem , het hoeft niet 100% perfect want dan was het wel als L5 systeem aangeboden. Wat ik nog meemaak zijn echt kleinigheden, meestal gerelateerd aan navigatie of DMS. Als je het hebt over “mishaps “ waarom zijn andere vele malen slechtere systemen dan wel via deze route goedgekeurd? Objectief zijn er nul redenen om het niet goed te keuren. Maargoed om te voorkomen dat de discussie weer ontspoort en er een herhaling van zetten volgt laat ik het hierbij.Yaksa schreef op maandag 20 juli 2026 @ 18:42:
Met alle FSD mishaps die hier gemeld worden (en die natuurlijk ook de TCMV ter ore komen en de berichten uit Amerika omtrent diepgaande onderzoeken omtrent de veiligheid van FSD(S) doen mij ernstig twijfelen of er wel een algehele Europese goedkeuring gaat komen. O.a. Nederland hanteert een eigen (provisional) goedkeuring, iets wat andere landen, zoals Duitsland, ook al hadden kunnen doen maar niet gedaan hebben. Maar we gaan het zien, over twee en een halve maand. Twee van de dingen die Tesla mogelijk zal moeten oplossen is een waarschuwingssysteem dat de camera's vuil zijn of niet goed gericht en het probleem met het niet goed waarnemen van uitgekruiste wegvakken op snelwegen. Bron:
Om als bron de lobbyisten van ETSC te noemen definitely om te trollen , dat kun je niet meer serieus nemen. We hebben je wel door hoor 🫣.
[ Voor 4% gewijzigd door karel_G_1981 op 20-07-2026 19:57 . Reden: Toevoeging ]
Ja, ik kijk erg veel filmpjes van Tesla Youtubers uit de VS en dat is ook de reden waarom ik zo positief ben over FSD.justanotherone schreef op maandag 20 juli 2026 @ 19:22:
Net terug uit de VS waarbij ik v14.3.x voor meer dan een uur heb mogen testen in een Model 3 uit 2024, wat een verschil! Mijn collega rijdt gerust al meer dan 16k km puur op FSD met 99,7% FSD ratio.
Verschillende situaties getest en E2E vanuit parkeergarage tot parkeren bij mijn hotel met 0 interventies. Toch apart dat het daar wel kan, erg bullish nu
Het KAN wel. En ergens is dat ook zo frustrerend, dat wij hier met een gecastreerde versie zitten terwijl het veiliger en comfortabeler kan.
Autonomy-EV || Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55
Ach, daar hebben ze weer andere problemen.Ecological schreef op maandag 20 juli 2026 @ 20:07:
[...]
Ja, ik kijk erg veel filmpjes van Tesla Youtubers uit de VS en dat is ook de reden waarom ik zo positief ben over FSD.
Het KAN wel. En ergens is dat ook zo frustrerend, dat wij hier met een gecastreerde versie zitten terwijl het veiliger en comfortabeler kan.
Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.