Volgens mij zijn er maar weinig borden die FSD echt kent, zoals snelheid, stop en verboden in te rijden, misschien nog enkele andere. De rest is denk ik navigatiedata.Yaksa schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:51:
[...]
Er staat nota bene een verkeersbord (J8) Gevaarlijke kruising.
Ik heb altijd geleerd dat je dan sowieso vaart moet minderen en goed moet opletten alvorens de kruising op/over te rijden.
Zou je de Speed Offset eens op 5% kunnen zetten? Eerder merkte ik dat Contextual Max Speed niet werkte als Speed Offset op 0 stond, maar dat was wel andersom (dus dat ie niet harder ging) maar wie weet ook niet zachterFire69 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 11:37:
[...]
Speed offset staat op 0
Het is een 50 weg, dus de snelheid is perfect normaal.
Hij begon inderdaad te remmen, maar dat is niet hoe voorrang verleent. Hij remde enkel omdat hij een andere auto zag komen die duidelijk niet vertraagde.
Bij de eerste weg, waar het bord staat, heeft hij nul zicht op die zijstraat en rijdt hij gewoon door zonder enige vertraging.
Dat deed hij dus later ook en daar kwam wel iemand uit de zijstraat waardoor we beiden hard op de rem moesten. Die liet me dan ook even duidelijk weten wat hij vond van 'mijn' rijvaardigheden.
In België heeft dit bord een andere betekenis:Yaksa schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:51:
[...]
Er staat nota bene een verkeersbord (J8) Gevaarlijke kruising.
Ik heb altijd geleerd dat je dan sowieso vaart moet minderen en goed moet opletten alvorens de kruising op/over te rijden.
https://www.verkeersbord....oorrang-van-rechts-geldt/
Voorrang van rechts, en ik heb zelf al gemerkt dat FSD dit niet kent, nu ik de betekenis van J8 in Nederland bekeken heb heb ik het gevoel dat FSD in België dit bordt als een Nederlands J8 bord behandeld
zie mijn andere post, dit is in België een bord dat voorrang van rechts aangeeft. Dus let op bij een dergelijk bord als je als Nederlander door België rijdt want in Nederland heeft dit bord blijkbaar een heel andere betekenis.Ecological schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:34:
[...]
Ah ja, ik ben vooral benieuwd wat er in het neurale net gebeurde waarom hij zo laat remde (en jij overnam). We kunnen natuurlijk wel gissen en iedereen heeft zijn eigen manier van rijden natuurlijk.
[...]
Helemaal mee eens!
[...]
Ik bedoelde dat ik me kan voorstellen dat andere weggebruikers die minder goed kunnen rijden hier wellicht snel in de war raken en niet goed kijken. Of dat zo is kunnen we eigenlijk ook niet weten zonder livestream en data
Thanks, weer wat geleerdfretnn schreef op donderdag 10 september 2026 @ 13:35:
[...]
zie mijn andere post, dit is in België een bord dat voorrang van rechts aangeeft. Dus let op bij een dergelijk bord als je als Nederlander door België rijdt want in Nederland heeft dit bord blijkbaar een heel andere betekenis.
finebutwhy.com || Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism | Zeekr 001 Privilege | e-tron 55 | Tesla Model Y Premium AWD 2026
Volgens mij betekent het Belgische B17 bord min of meer hetzelfde als het Nederlandse J8: je nadert een kruispunt waar je extra alert moet zijn omdat je geen voorrang hebtfretnn schreef op donderdag 10 september 2026 @ 13:35:
[...]
zie mijn andere post, dit is in België een bord dat voorrang van rechts aangeeft. Dus let op bij een dergelijk bord als je als Nederlander door België rijdt want in Nederland heeft dit bord blijkbaar een heel andere betekenis.
https://deverkeersborden....t-op-gevaarlijk-kruispuntpdidi schreef op donderdag 10 september 2026 @ 13:53:
[...]
Volgens mij betekent het Belgische B17 bord min of meer hetzelfde als het Nederlandse J8: je nadert een kruispunt waar je extra alert moet zijn omdat je geen voorrang hebt
Hier stond niets van voorrang. Daarmee dat ik dacht dat het een andere betekenis had dan in België
De betekenis is anders, maar het gebruik hetzelfde als ik van het filmpje uit ga. Bij ons in NL heeft rechts ook altijd voorrang als dit bord er staat, maar het staat meestal bij onoverzichtelijke kruispunten.fretnn schreef op donderdag 10 september 2026 @ 13:33:
[...]
In België heeft dit bord een andere betekenis:
https://www.verkeersbord....oorrang-van-rechts-geldt/
Voorrang van rechts, en ik heb zelf al gemerkt dat FSD dit niet kent, nu ik de betekenis van J8 in Nederland bekeken heb heb ik het gevoel dat FSD in België dit bordt als een Nederlands J8 bord behandeld
De algemene regel in Nederland is dat verkeer van rechts voorrang heeft (of rechtdoor op dezelfde weg), zo lang er niks anders aangegeven staat. Dus dit bord geeft aan dat het dus een kruising is waarbij er geen gedefinieerde voorrang is vanuit een bepaalde kant, dus voorrang van rechts.fretnn schreef op donderdag 10 september 2026 @ 14:14:
[...]
https://deverkeersborden....t-op-gevaarlijk-kruispunt
Hier stond niets van voorrang. Daarmee dat ik dacht dat het een andere betekenis had dan in België
Home Assistant | 3x🔋Marstek Venus E V3.0 | ☀️ 2900 Wp | 🚗 Tesla Model 3 RWD 2024
Had mijn abonnement opgezegd omdat Tesla actief met de 2 maanden gratis strooit. De 2e verliep mijn abo, en net kreeg ik een mail met de 2 maanden gratis. Fijn dus
Ik vraag me af wat je daar nou, behalve 2 maanden gratis, mee op schiet.Jasper schreef op donderdag 10 september 2026 @ 14:24:
Had mijn abonnement opgezegd omdat Tesla actief met de 2 maanden gratis strooit. De 2e verliep mijn abo, en net kreeg ik een mail met de 2 maanden gratis. Fijn dus
Het is waarschijnlijk niet zo dat Tesla deze actie over 2 maanden weer voor iedereen gaat aanbieden. Gaat, denk ik, alleen gelden voor diegene die nog geen gebruik gemaakt hebben van 2 maanden gratis. Het is gewoon een soort van lekker maken voor diegene die nog nooit met FSD (supervised) hebben gereden of een soort klantenbinding voor diegene die ooit FSD (supervised) hebben gehad maar hun abo hebben opgezegd.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Ik had het idee dat ze nog even voor de stemming in oktober de statistieken wilden opleukenYaksa schreef op donderdag 10 september 2026 @ 14:32:
Ik vraag me af wat je daar nou, behalve 2 maanden gratis, mee op schiet.
Het is waarschijnlijk niet zo dat Tesla deze actie over 2 maanden weer voor iedereen gaat aanbieden. Gaat, denk ik, alleen gelden voor diegene die nog geen gebruik gemaakt hebben van 2 maanden gratis. Het is gewoon een soort van lekker maken voor diegene die nog nooit met FSD (supervised) hebben gereden of een soort klantenbinding voor diegene die ooit FSD (supervised) hebben gehad maar hun abo hebben opgezegd.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Ik denk dat het bij ons in BE hetzelfde is?MartijnA3 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 14:21:
[...]
De betekenis is anders, maar het gebruik hetzelfde als ik van het filmpje uit ga. Bij ons in NL heeft rechts ook altijd voorrang als dit bord er staat, maar het staat meestal bij onoverzichtelijke kruispunten.
In mijn video zie je eerst een zijstraat zonder zicht, met bord.
Dan waar ik moest remmen is een zijstraat met zicht, geen bord.
In mijn foto van de andere situatie terug een zijstraat zonder zicht, met bord.
Ja precies.Fire69 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 14:34:
[...]
Ik denk dat het bij ons in BE hetzelfde is?
Wat misschien wel kan, is dat FSD de licht gekleurde goot bij het eerste kruispunt misschien ziet als een stopstreep. Maar misschien is dat wat ver gezocht.
Uw proefperiode van 2 maanden voor FSD (Supervised) start vandaag!
🎉
🎉
Ik ga er eens op letten of die borden er enkel staan als er geen zicht is.Fire69 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 14:34:
[...]
Ik denk dat het bij ons in BE hetzelfde is?
Ik schiet daar inderdaad mee op dat ik 2 maanden niet hoef te betalen. De feature is zeer fijn en ik ben bereid om ervoor te betalen. Maar laat geen gratis geld liggen natuurlijk.Yaksa schreef op donderdag 10 september 2026 @ 14:32:
[...]
Ik vraag me af wat je daar nou, behalve 2 maanden gratis, mee op schiet.
Ik ben niet jaloers dat ik FSD heb gekocht.
Echt niet
Okay, een beetje. Maar ik ben ergens ook wel heel blij dat mensen het kunnen proberen op deze manier en ook meer NL (en BE) trainings data kunnen genereren! En dat is perfect voor de verkeersveiligheid wat ik zelf heel erg belangrijk vind.
Echt niet
Okay, een beetje. Maar ik ben ergens ook wel heel blij dat mensen het kunnen proberen op deze manier en ook meer NL (en BE) trainings data kunnen genereren! En dat is perfect voor de verkeersveiligheid wat ik zelf heel erg belangrijk vind.
finebutwhy.com || Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism | Zeekr 001 Privilege | e-tron 55 | Tesla Model Y Premium AWD 2026
Toch ook even een positief momentje met FSD delen. Hij stopte netjes om tegenliggers door te laten, de idioot achter mij niet
Poeh! Haast haast haast. En precies de reden waarom ik zo positief gesteld ben op FSD.Fire69 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:09:
Toch ook even een positief momentje met FSD delen. Hij stopte netjes om tegenliggers door te laten, de idioot achter mij niet
[YouTube: FSD stops for traffic, idiot doesn't]
Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.