• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:25

m00

Tommie12 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 18:49:
[...]

Trump is hier OT, dus daar reageer ik niet meer op.

Maar Waymo is al aan het opschalen, en de discusie of FSD unsupervised kan zonder radar is nog niet afgesloten.

In elk geval, er zijn al 2000 Waymo’s die rond rijden.

https://www.thedriverlessdigest.com/p/waymo-now-has-2000-vehicles-in-their
Mooi, je bent er tenslotte zelf over begonnen.

Hier discussiëren we een eind los over o.a. radar en vooral over regelgeving. Daar waar de innovatie plaatsvindt is unsupervised FSD reeds veilig in gebruik.

• Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:00
Vandaag mijn Y Standaard ontvangen. Heerlijke auto, maar helaas (nog) geen 2 maanden FSD.... Heb wel de laatste softwareversie er al op; 2026.27.200. Als je het al krijgt, zou het dan meteen beschikbaar moeten zijn of moet je hier iets voor doen?

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:51
Apen staart schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 20:00:
Vandaag mijn Y Standaard ontvangen. Heerlijke auto, maar helaas (nog) geen 2 maanden FSD.... Heb wel de laatste softwareversie er al op; 2026.27.200. Als je het al krijgt, zou het dan meteen beschikbaar moeten zijn of moet je hier iets voor doen?
Geen idee hoe het gaat bij een nieuwe, maar wij kregen een update en meteen na downloaden bericht dat fsd actief was. Daarna nog een keer uit het niets dat fsd weer voor 2 maanden aan staat..

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:32
m00 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 19:25:
[...]

Daar waar de innovatie plaatsvindt is unsupervised FSD reeds veilig in gebruik.
En doet nog steeds rare dingen, zoals door slagbomen proberen te rijden, stopborden negeren, zomaar in de ankers gaan, fietspad oprijden. Veilig betekent denk ik niet voor iedereen hetzelfde. :)

iRacing Profiel

• turbojan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:12
MartijnA3 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 20:08:
[...]

En doet nog steeds rare dingen, zoals door slagbomen proberen te rijden, stopborden negeren, zomaar in de ankers gaan, fietspad oprijden. Veilig betekent denk ik niet voor iedereen hetzelfde. :)
Wel ik heb van deze dingen totaal geen last gehad tot nu toe, en gebruik fsd(S) dagelijks naar het westen van het land en naar het zuiden. Tot nu toe geen ingrepen hoefen doen.

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:32
turbojan schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 20:12:
[...]

Wel ik heb van deze dingen totaal geen last gehad tot nu toe, en gebruik fsd(S) dagelijks naar het westen van het land en naar het zuiden. Tot nu toe geen ingrepen hoefen doen.
De post waar ik naar op reageerde refereerde naar het innovatieve Amerika. Op https://www.reddit.com/r/TeslaFSD/ zie je de de gebeurtenissen die ik opsomde die daar gebeuren, ook met de nieuwere FSD versies.

iRacing Profiel

• gjcvro
MartijnA3 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 20:08:
[...]

En dat zal die blijven doen zonder aanpassingen of updates want het systeem mag niet leren van zijn fouten. Beetje kip ei verhaal. Ik hoop dat ze de 3 maanden testdatum goed gebruiken om een verbeterplan te maken. Eerder werd het al genoemd, dit is waarschijnlijk de slechtste versie van alles wat komt. Maar als de eu nu tegenstemt vraag ik me af of het de effect waard is voor Tesla om door te ontwikkelen voor de resterende landen.

• gjcvro
MartijnA3 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 20:14:
[...]

De post waar ik naar op reageerde refereerde naar het innovatieve Amerika. Op https://www.reddit.com/r/TeslaFSD/ zie je de de gebeurtenissen die ik opsomde die daar gebeuren, ook met de nieuwere FSD versies.
"Als men een hond wil slaan, vindt men licht een stok" oftewel je kunt de negatieve dingen uitlichten of de positieve dingen benoemen. En dat doen we nou al weer een paar pagina's lang?

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:05
m00 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 19:25:
[...]

Mooi, je bent er tenslotte zelf over begonnen.

Hier discussiëren we een eind los over o.a. radar en vooral over regelgeving. Daar waar de innovatie plaatsvindt is unsupervised FSD reeds veilig in gebruik.
En vooral door Waymo. Tesla loopt achter en heeft ook in de VS tegenwind. Mogelijk zullen ze toch radar en Lidar moeten gebruiken

https://www.threads.com/share/BBbXZlxMVv/

Sony A7 iv en wat recycled glas

Volgens het Franse persbureau AFP:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X1Ymm--f-pqUrdFotk7MO5JWR_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fkTF9ZrX1iukMnqlkg0PM22x.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 124 125 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.