RF1000 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 16:09:
Gister de update naar .300 geinstalleerd. Ben er niet heel blij mee. Wat ik eigenlijk in april al had verwacht maar wel gewoon bleek te werken hebben ze nu aangepast.

FSD is nu scherper op een belemmerd zicht van de achteruit camera. Met een fietsendrager achterop kreeg je eerst de melding (en nu nog steeds) "slecht zich achteruit camera FSD kan mogelijk slechter werken" maar functioneerde vervolgens prima.

Nu komt volkomen willekeurig na 1 minuut of soms pas na 30 minuten FSD rijden het rode stuur in beeld met alle toeters en bellen (slecht voor de WAF...)

Waarna je vervolgens deze melding in beeld krijgt en FSD niet meer werkt

[Afbeelding]

Aanhanger modus aan/uit zetten en een paar seconden wachten is dan voldoende om FSD weer in te schakelen maar dan is het wachten op het volgende rode stuur.

Tevens was onderstaande melding ook nieuw voor me (in beeld afwisselend met slecht zicht achteruit camera)

[Afbeelding]

Maar het niet meer normaal kunnen gebruiken van FSD icm een fietsendrager is wel een dealbreaker voor me helaas :'( . Juist de grote afstanden staat er een fiets of trekhaakkoffer achterop.
Misschien je fiets er net iets anders opgezet waardoor de camera (nog) minder ziet?

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:38
WindowsME schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 17:10:
[...]

Maar dit was hoe dan ook toch niet de bedoeling, staat ook vrij helder in de manual?

[Afbeelding]

Dat het alsnog kon zonder een technische beperking is een ander verhaal, het lijkt er op dat dit nu als onderdeel van de laatste SW update is geadresseerd.
Oh, dat had ik nog niet gelezen. Vind het eerlijk gezegd ook wel logisch hoor. Was eigenlijk verrast dat het tot gister gewoon werkte.

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:38
pdidi schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 17:29:
[...]

Misschien je fiets er net iets anders opgezet waardoor de camera (nog) minder ziet?
Dat wil ik idd ook nog eens proberen. Stond nu 1 fiets op op de eerste positie. Wellicht dat ie op de achterste positie wat meer beeld heeft.
Pagina: 1 ... 115 116 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.