• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik wil jullie allen van harte bedanken voor het verbeteren van de software. Dat stelt gerust als ik over een jaar een nieuwe Tesla mag bestellen :D

• Referix
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:31
Goed artikel met betrekking tot de uitrol van FSD binnen de EU

Ik vermoed dat de huidige 2 maanden trial wordt gegeven om het aantal ‘veilige kilometers’ nog even op te krikken, voordat er deze herfst gestemd moet gaan worden over het behoud van FSD (zie kopje ‘The EU-Wide Vote: Timeline and the Six-Month Clock’ in het artikel)

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:52

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

jongetje schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 07:53:
[...]

Toevallig? Over 2 maanden is het toch gewoon oktober?
Als vaste abonnement houder mag je gewoon betalen inderdaad, de eerste maand trial gemist, en nu weer twee maanden waarbij ik gewoon door mag lappen.

Ik heb een ticket geopend bij Tesla want ik krijg hier een vervelende nasmaak van.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:42

Cordon

Lievelings jankert

aschja schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:00:
Weet iemand of je de trial ook kan uitzetten? Dus echt annuleren.
Gewoon niet FSD aanzetten. :P Maar denk contact opnemen met Tesla of ze je vin willen loskoppelen van de trial.

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:49
Vanochtend meteen maar weer proef op de som genomen nu ik het zonder ophypen kan gebruiken, maar ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat dit voor de meeste forenzen 99 piek per maand waard is.

- Afrit VU richting zuidas is ellende qua werkzaamheden (daarom had ik m expres genomen), bij de afrit ging ie al merkbaar "stuurshaken"/twijfelen over welke baan, richtingaanwijzer aan op een voorgesorteerde baan waardoor medegebruikers denken dat ik toch nog van baan wil wisselen/invoegen. Nu is alles daar ook super slecht aangegeven, maar meh, als ik m z'n gang had laten gaan was ik 10 minuten langer onderweg geweest.
- Van rijbaan wisselen bij een turborotonde waarbij beide banen rechtdoor gaan (dus onnodig, ook geen ander verkeer)
- Ergens verderop nog een keer twijfelen over voorsorteren en onnodig wisselen van baan (borden en mapdata zijn daar duidelijk), ook hier was het rustig anders zou ik de manoeuvres als risicovol bestempelen.
- Ritsen is niet netjes en klungelig, terwijl dat zo mooi soepel kan.

Al met al denk ik op de rit van het uur 4x disengaged met feedback. En redelijk vaak bij moeten gassen.

En dan zijn de verkeerssituaties in Nederland best ok geregeld. Ik snap opzich wel dat andere landen dit niet goed genoeg vinden (ook al is het misschien statistisch veiliger, het verkeersbeeld wordt onvoorspelbaarder).

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:37
revolution-nl schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:41:
[...]

Als vaste abonnement houder mag je gewoon betalen inderdaad, de eerste maand trial gemist, en nu weer twee maanden waarbij ik gewoon door mag lappen.

Ik heb een ticket geopend bij Tesla want ik krijg hier een vervelende nasmaak van.
Same here, al heb ik het pas 3 weken. Geen originele maand trial ontvangen en so far ook nog geen 2 maanden gratis aanbieding. Heb mijn abo zojuist stopgezet (loopt 10 Aug af) in de hoop dat het wellicht wat triggert.

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:29
Knip

[ Voor 96% gewijzigd door Notna op 04-08-2026 11:49 . Reden: Niet reageren is ook een optie ]

iRacing Profiel

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Knip

[ Voor 93% gewijzigd door Notna op 04-08-2026 11:50 . Reden: Maak een TR aan ipv reageren ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• MartijnA3
Knip

[ Voor 94% gewijzigd door Notna op 04-08-2026 11:50 . Reden: Niet reageren is ook een optie ]

iRacing Profiel

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 04-08-2026 11:50 . Reden: Maak een TR aan aub ]

• MartijnA3
Knip

[ Voor 96% gewijzigd door Notna op 04-08-2026 11:51 . Reden: Niet reageren is ook een optie en trollen mag ook ergens anders (hint: niet op GoT) ]

iRacing Profiel

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:38
markklok schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 08:55:
[...]

1 meter over de grens een melding dat je je handen op het stuur moet leggen ;-)

[Afbeelding]
Dat is niet het hele verhaal. Je krijgt voor de grens al een melding dat er een landsgrens verderop is en dat daar FSD niet beschikbaar is. Dan wordt ook al gevraagd om je handen op het stuur te leggen (met blauw knipperen, niet het rode scherm). Als je dat hebt gedaan verschijnt er iets van ‘FSD handen gereed houden modus aan’ en stopt het blauwe knipperen. En daarna ga je pas de grens over en wordt FSD uitgeschakeld met het rode scherm. Maar je bent daar helemaal op voorbereid en hebt je handen al op het stuur.

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
xFeverr schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:26:
[...]

Dat is niet het hele verhaal. Je krijgt voor de grens al een melding dat er een landsgrens verderop is en dat daar FSD niet beschikbaar is. Dan wordt ook al gevraagd om je handen op het stuur te leggen (met blauw knipperen, niet het rode scherm). Als je dat hebt gedaan verschijnt er iets van ‘FSD handen gereed houden modus aan’ en stopt het blauwe knipperen. En daarna ga je pas de grens over en wordt FSD uitgeschakeld met het rode scherm. Maar je bent daar helemaal op voorbereid en hebt je handen al op het stuur.
Ga het meemaken deze week ;)

🚗 Tesla M3H - 2024 | 🏍️ Yamaha Tracer 900 - 2017 | ☀️ 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | 🚿 D-wtw: QB1-16 | ❄️ MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 |🔋2x HomeWizard PiB 2,7kWh

• fretnn
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Referix schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:22:
Goed artikel met betrekking tot de uitrol van FSD binnen de EU

Ik vermoed dat de huidige 2 maanden trial wordt gegeven om het aantal ‘veilige kilometers’ nog even op te krikken, voordat er deze herfst gestemd moet gaan worden over het behoud van FSD (zie kopje ‘The EU-Wide Vote: Timeline and the Six-Month Clock’ in het artikel)
The Dutch certificate is provisional, and the Danish authority was candid about what that means: if the Commission ultimately rejects the system, the Dutch approval lapses after six months, and every national clearance built on it falls too.
Dus er is nog een kans dat ze ons speeltje terug afnemen ?? |:(

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:11

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

xFeverr schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:26:
[...]

Heel eerlijk, ik had daar de helft niet van meegekregen.

Dank voor het complete plaatje :).

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:50
revolution-nl schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:41:
[...]Als vaste abonnement houder mag je gewoon betalen inderdaad, de eerste maand trial gemist, en nu weer twee maanden waarbij ik gewoon door mag lappen.
Ik denk niet dat zo'n ticket ook maar iets gaat uithalen.
Gratis proefperiodes, of periodes met korting, worden overal uitgedeeld, meestal om mensen lekker te maken voor het product. Waarbij vaak die proefperiode na beëindiging stilzwijgend omgezet wordt naar een volledig abo. Kijk naar glasvezelaanbiedingen, telefoonabo's, content kanalen en nog veel meer.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

fretnn schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:37:

Dus er is nog een kans dat ze ons speeltje terug afnemen ?? |:(
Nope, volgens de RDW
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AwP8p7jq0oWYyMj2Ia3wI1UnZ_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NSA4gtyNCmKDudDC9fGNadvw.jpg?f=fotoalbum_large
Tesla_AI chef windt er geen doekjes om. Aan het commentaar te zien is men het daar in de US niet mee eens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2cdNyXvG4Cpfg0k4gDmVkNJ7O7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pDWfinaZt5ZBd6GnHPR6UR4.jpg?f=fotoalbum_large

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

karel_G_1981 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 19:13:
[...]

Met een app zoals dashla , en dan je telefoon landscape achter je stuur zetten , dan worden je ogen minder getrokken naar het centrale scherm waar fsd een hekel aan heeft.

[Afbeelding]
Ik heb vandaag het eerste ritje gemaakt met Dashla, werkt uit de kunst. Erg comfortabel zo'n HUD, goede weergave en minder DMS nags _/-\o_

Pagina: 1 ... 111 112 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.