replica17 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 09:56:
FSD heeft nog steeds moeite met besluitvorming bij inhalen op de snelweg. Er is meer dan voldoende ruimte -> richtingaanwijzer gaat aan, auto twijfelt een paar seconden (stuurt zelfs licht in), en breekt de actie dan af omdat achteropkomend verkeer te dichtbij komt.

Het algoritme kan toch in miliseconden een goed besluit nemen VOOR de richtingaanwijzer.

Herkennen andere dit?
Het vervelende van de regelgeving is dat het systeem eerst de melding moet geven aan de bestuurder (liefst 3 seconden van te voren) EN als daarna het knipperlicht wordt aangezet de Lane Change wederom pas ná 3 seconden mag plaats vinden. In die tijd kan er een hoop veranderen waardoor de al ingezette Lane Change moet worden afgebroken. Maar ook: als jij als bestuurder gedurende die 3-6 seconden niet blijft opletten/kijken of die Lane Change nog steeds kan, dan kan dat ook de reden zijn het knipperlicht uit te zetten en de lane change af te breken

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 22:50
pdidi schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 14:01:
[...]

Dat lijkt niet te kloppen als je naar de video kijkt dan iig ook voor Legacy MY
[Afbeelding]
Scherp!

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 22:50
pdidi schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:31:
[...]

Het vervelende van de regelgeving is dat het systeem eerst de melding moet geven aan de bestuurder (liefst 3 seconden van te voren) EN als daarna het knipperlicht wordt aangezet de Lane Change wederom pas ná 3 seconden mag plaats vinden. In die tijd kan er een hoop veranderen waardoor de al ingezette Lane Change moet worden afgebroken. Maar ook: als jij als bestuurder gedurende die 3-6 seconden niet blijft opletten/kijken of die Lane Change nog steeds kan, dan kan dat ook de reden zijn het knipperlicht uit te zetten en de lane change af te breken
En je kan m prima helpen als je een gat ziet waarvan je al weet dat ie gaat treuzelen , gas bij en een heel klein beetje aan het stuur trekken zonder disengagement dat prik je hem in de kleinste gaatjes. Voor mij is dat een prima workaround.

Onze fsd heeft door regulering wat zwakke punten gekregen, maar met wat handigheid kan ik er iig goed mee leven , al hoop ik dat speed profiles uiteindelijk wel komen uiteraard.

[ Voor 9% gewijzigd door karel_G_1981 op 31-07-2026 20:18 ]

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:34
Card Nox schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 21:54:
[...]

Gewoon je hoofd recht vooruit laten staan, met zonnebril kijkt DMS naar de stand van je hoofd. Zonder zonnebril kijkt hij ook naar de kijkrichting van de ogen.
Ik heb met zonnebril op toch ook een keer de melding gekregen dat ik het stuur aan moest raken. Ik zat toen heel lang stil en een beetje te dromen over iets, het leek alsof de DMS het niet meer vertrouwde en een teken van leven wou zien.

Na het aanraken van het stuur kon ik weer gewoon loslaten, FSD bleef gewoon doorgaan.
Mystery solved. In 2026.26 was het alleen voor de S/X en in 2026.26.1 ook voor de 3/Y
Pagina: 1 ... 110 111 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.