Ja inderdaad. Ik reed al op de middenbaan en de auto zet ineens richtingaanwijzer naar rechts uit terwijl we al 2 rode kruizen waren gepasseerd en de volgende zichtbaar was.xFeverr schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 08:37:
[...]
Blankenburgverbinding toevallig? Mij mij hield de auto zich daar wel aan het rode kruis en had niet door wanneer het eindigde (net voor einde tunnel voor mij) waardoor ik mijn afslag miste en naar Europoort ging. Want hij wou niet meer rechts rijden, ik dacht vanwege de eerdere rode kruizen
Ik had moeten overnemen, maar ik ben daar zelf ook altijd in de war.
Als het verkeer redelijk op dezelfde snelheid rijdt dan zet ik inderdaad soms ook de richtingaanwijzer aan om het een beetje af te dwingen. In dit geval nu al een paar keer meegemaakt dat je net achter een vrachtwagen met 80 zit, er een treintje van 5-6 auto's met 100-110 km/h voorbij komt en daarna helemaal niks. Hierbij wacht hij wel netjes met naar links gaan tot de laatste auto voorbij is, maar om onverklaarbare redenen zet hij iedere keer de richtingaanwijzer al uit als de laatste auto net ongeveer een autolengte linksachter me zit en met 30 km/h verschil aan komt. Ook al een keer met een motor gehad wat natuurlijk een enorme schrikreactie geeft en makkelijk voorkomen had kunnen worden door een paar seconden te wachten met de richtingaanwijzer. Misschien is dit normaler in de VS maar niet in Europa. Stel dat je dit in Duitsland doet als er iemand met 200 km/h voorbij wil, dat wordt je niet in dank afgenomen.gwg schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 09:51:
[...]
Ik vind dit wel een dingetje. Aan de ene kant begrijp ik je, maar aan de andere kant kom je er vaak ook niet tussen als jij wel gewoon netjes rechts aanhoudt, bijvoorbeeld tussen 2 vrachtwagens, maar de rest steevast links blijft rijden. Ik zet mijn richtingaanwijzer dan ook aan als waarschuwing dat ik gewoon naar links ga, dan hadden jullie ook maar gewoon volgens de regels naar rechts gemoeten.
Wat dat betreft heb je wel gelijk, als hij niet naar links gaat moet die hem ook niet aanzetten maar richting aangeven is ook intentie dat mensen weten dat je naar links wilt, anders kom je er simpelweg niet meer tussen.