• Harold Finch
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 07:27:
Ik heb nog steeds geen bericht gehad van Odido n.a.v. mijn claim/klacht enkele weken terug na de hack. Sinds vanmorgen krijg ik ook random uitnodigingen via Whatsapp waarbij ik in scamgroepen wordt geplaatst. Kan ik straks ook nog van nummer gaan wisselen :|.
Je kunt in WhatsApp instellen dat mensen je alleen kunnen toevoegen aan een groep, wanneer ze in je eigen contactenlijst staan: https://faq.whatsapp.com/1131457590844955/

[ Voor 7% gewijzigd door Harold Finch op 10-03-2026 20:07 . Reden: Zinsopbouw verbeterd ]

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:38
Ik kreeg gisteren een mail van Netflx om mijn account te activeren.

Onderwerp: You're almost there

"We're excited to have you. Tap the link below to create your account."

Ik vermoed dat iemand mijn Odido gegevens heeft gebruikt om een account aan te maken. Op reddit zag ik iemand met een soortgelijke mail van Netflix en hem ook linkte aan Odido. Ik heb zelf geen Netflix, en heb ook niet geregistreerd, dus dat moet ergens anders gebeurd zijn...

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@lucatoni

Is die mail echt van Netflix of is het phishing? Je kan dat misschien zien in de "source" van het bericht in de SPF header geplaatst door de ontvangende mail server. Bevat de link een Netflix domein?

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:35

-d-

lucatoni schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:25:
Ik kreeg gisteren een mail van Netflx om mijn account te activeren.

Onderwerp: You're almost there

"We're excited to have you. Tap the link below to create your account."

Ik vermoed dat iemand mijn Odido gegevens heeft gebruikt om een account aan te maken. Op reddit zag ik iemand met een soortgelijke mail van Netflix en hem ook linkte aan Odido. Ik heb zelf geen Netflix, en heb ook niet geregistreerd, dus dat moet ergens anders gebeurd zijn...
Heb ik ook gekregen - op 4 Maart (heb zelf geen Netflix).
@mrmrmr - komt inderdaad echt van Netflix af.

[ Voor 3% gewijzigd door -d- op 10-03-2026 12:23 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Die krijg je overigens al als je op https://www.netflix.com/nl/ alleen een mailadres invult. Dat gaat waarschijnlijk om geautomatiseerde pogingen om te controleren of er een Netflix account bestaat bij dat account.

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:57
Ik had de Netflix mail ook, lijkt inderdaad op een inlog poging, maar omdat er dan geen account is sturen ze (Netflix) je gelijk een mailtje of je een account wilt maken.

[ Voor 3% gewijzigd door MonkeyJohn op 10-03-2026 16:51 ]

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:38
dutchgio schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 12:33:
Die krijg je overigens al als je op https://www.netflix.com/nl/ alleen een mailadres invult. Dat gaat waarschijnlijk om geautomatiseerde pogingen om te controleren of er een Netflix account bestaat bij dat account.
Interessant. Maar wat zou hier achter schuil gaan? Meer persoonlijke scam? Bv sms, we zien gek activiteit op je netflix abonnement? Want inloggen, met huidige data kunnen ze niet.

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:22
GerbenBK schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:38:
[...]

Moet je daarvoor die Dark Web Monitor Pro hebben of volstaat de normale?
Dat is een goede vraag. Ik heb een gewone NordVPN abbo en daar zit het daarbij.

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
mfkne schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 13:30:
[...]

Dat is een goede vraag. Ik heb een gewone NordVPN abbo en daar zit het daarbij.
Ik heb ook een NordVPN account, maar daar zit de Pro versie van Dark Web Monitor niet bij. Zojuist toch maar toegevoegd, kostte €20,- voor 2 jaar. Dat vond ik het wel waard.

Mijn telefoonnummer en e-mailadres zijn gelekt, maar mijn ID(rijbewijs)-nummer niet.

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Ik krijg zojuist een mail van Odido op een algemeen zakelijk e-mailadres. Geen nieuwe info zo te zien.

Bericht van Odido Business

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 10-03-2026 15:39 . Reden: Mogelijke tracking verwijderd ]

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10:17
gerritjan schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:26:
Ik krijg zojuist een mail van Odido op een algemeen zakelijk e-mailadres. Geen nieuwe info zo te zien.

Eigenlijk staat er hetzelfde als op dag 1 maar dan in veel wolliger taal. Niks nieuws dus.

• Talkshowhost
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11:00
Vandaag voor het eerst last van spoofing van mijn 06 nummer. Ik werd gebeld door een voor mij onbekend 06 nummer en die persoon gaf aan dat ik hem gebeld zou hebben. Direct melding gemaakt bij Odido. Meer mensen last van of tips?

• WP_Pj
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:57
Talkshowhost schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:02:
Vandaag voor het eerst last van spoofing van mijn 06 nummer. Ik werd gebeld door een voor mij onbekend 06 nummer en die persoon gaf aan dat ik hem gebeld zou hebben. Direct melding gemaakt bij Odido. Meer mensen last van of tips?
Dit is toch niet nieuw? Mijn partner werd al voor het Odido lek door mensen gebeld die beweerden dat zij hen had gebeld

• Talkshowhost
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11:00
WP_Pj schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:17:
[...]

Dit is toch niet nieuw? Mijn partner werd al voor het Odido lek door mensen gebeld die beweerden dat zij hen had gebeld
Het is een lang bekend probleem maar ik ben benieuwd of anderen nu ook meer gevallen van spoofing ervaren.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:34
gerritjan schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:26:

Ik kreeg ook zojuist bericht op mijn zakelijke mail adres. Dat betekend dat het lek groter was dan gedacht als ze nu weer nieuwe mensen aan het informeren zijn. Zakelijk zijn wij in 2022 weg gegaan bij toen T-Mobile nog.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
WP_Pj schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:17:
[...]

"nope ik heb je niet gebeld, doei"

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03 17:15
ArcticWolf schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 17:08:
[...]

"nope ik heb je niet gebeld, doei"
Gewoon niet opnemen. Nummerherkenning is er niet voor niets lijkt me.

Is natuurlijk anders als je zakelijk bereikbaar moet zijn, maar privé? Niemand dwingt mij om 24/7 die telefoon op te moeten nemen en zeker niet als het nummer niet bekend is. Gelukkig kan ik nog relativeren, toen ik jong was had je niet eens mobiele telefoons... /drukt op uit knop >:)

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:35

-d-

Talkshowhost schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:02:
Gevalletje CLI spoofing, iemand genereert "random" 06 nummers om daar spam calls mee te doen als CLI; daar zit jou nummer toevallig tussen - iemand heeft die spam call als gemiste oproep gezien en belt jou terug. Heeft (denk ik) niks met het datalek te maken.

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Lord_Dain schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 17:11:
[...]

Is natuurlijk anders als je zakelijk bereikbaar moet zijn, maar privé? Niemand dwingt mij om 24/7 die telefoon op te moeten nemen en zeker niet als het nummer niet bekend is. Gelukkig kan ik nog relativeren, toen ik jong was had je niet eens mobiele telefoons... /drukt op uit knop >:)
2x so belt met elkaar (1x so spoofing / 1x so oplichting); niet met een vd. Die spoofing doen ze zodat mensen die niet opnemen zonder nummerherkenning wel (gaan) opnemen.

Heeft dus mogelijk indirect wel degelijk met dit datalek te maken. Want van marks hebben ze veel PII.

Je zou kunnen checken of het nummer dat jou belde in deze dataset zit.

Je zou ook eerst even kunnen kijken of dit nummer bij ACM via Odido geporteerd staat: https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers-zoeken

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Lord_Dain schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 17:11:
[...]

Ik neem nummers die ik niet ken ook niet op, die mogen mijn voicemail inspreken.

Ik merk sowieso (nog?) niet veel van de gevolgen van het lek. Ik krijg nog steeds minder (!) spam in mijn mail dan voor het lek, ik heb geen gekke telefoontjes gekregen en mijn geld staat nog op mijn bankrekening.

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:16

Animal_X

Rodin

swhnld schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:41:
[...]

Ik kreeg ook zojuist bericht op mijn zakelijke mail adres. Dat betekend dat het lek groter was dan gedacht als ze nu weer nieuwe mensen aan het informeren zijn. Zakelijk zijn wij in 2022 weg gegaan bij toen T-Mobile nog.
Same here... alleen bij mij staat er nog bij:
Waarom krijg ik deze mail nu pas?

Op dit moment loopt het onderzoek naar het cyberincident nog. We werken daarbij intensief samen met erkende externe cybersecurity experts. Naarmate dit onderzoek vordert, krijgen we een steeds duidelijker beeld van de mogelijke consequenties. Pas wanneer de uitkomsten door experts zijn vastgesteld, kunnen we betrokken partijen, waaronder ook jullie, volledig en zorgvuldig informeren. We betreuren het dat we je hier niet eerder van op de hoogte hebben kunnen stellen.
Dus het lijkt er op dat er nieuwe inzichten zijn na externe consult van een Fox IT of iets dergelijke.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:54
Animal_X schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:39:
[...]

Same here... alleen bij mij staat er nog bij:

[...]

Dus het lijkt er op dat er nieuwe inzichten zijn na externe consult van een Fox IT of iets dergelijke.
Als particuliere klant dezelfde mail gehad nadat ik eerder geen enkel bericht ontvangen had en ervan uit mocht gaan dat ik niet in het lek zou zitten. Habp wist wel beter helaas. Toch wel echt beroerd dat ik nu pas officieel via Odido op de hoogte word gesteld.

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hier ook zojuist bericht gehad na eerder 0 communicatie. En dan dat bizarre verhaal eronder dat ze alles moesten uitzoeken.
Waarom kon er niet eerder een mail naar alle klanten? Een deel dat het zeker gelekt was en een deel misschien? Als ik het nieuws niet had gevolg lagen mijn gegevens al meerdere weken weken op straat zonder dat ik enig idee had.

Oh, en een excuses kan er uiteraard niet vanaf. Laat staan een vergoeding van kosten die ik moet maken...

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:01
Ik heb zojuist ook een nieuwe mail ontvangen van Odido (waar overigens niets nieuws in staat). Het gekke is: op een e-mail adres dat ik niet gebruik (ik heb een catch-all ingesteld). Bekend bij Odido: mail@domein.nl. Bericht van vanmiddag geadresseerd aan: mail123@domein.nl.

De mail komt wel écht van Odido.

:?

• amigob2
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07:41
En eindelijk, krijg ik een email dat mijn data ook gestolen is
uit de mail

Waarom krijg ik deze mail nu pas?
Op dit moment loopt het onderzoek naar het cyberincident nog. We werken daarbij intensief samen met erkende externe cybersecurity experts. Naarmate dit onderzoek vordert, krijgen we een steeds duidelijker beeld van de mogelijke consequenties. Pas wanneer de uitkomsten door experts zijn vastgesteld, kunnen we betrokken partijen, waaronder ook jullie, volledig en zorgvuldig informeren. We betreuren het dat we je hier niet eerder van op de hoogte hebben kunnen stellen.
Nogmaals, we betreuren deze situatie enorm en zetten ons volledig in om je van alle noodzakelijke ondersteuning te voorzien.

Dit is dus meer dan een weken nadat ik 100% zeker wist dat mijn data gestolen is. Want mijn data zat al bij de eerst vrijgaven.
ODIDO, jullie maken het wel moeilijk om bij jullie te blijven, ( na de flater van KPN besloten bij ODIDO te blijven )

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Net ook een mail gekregen, die marginaal meer informatie bevat dan de oorspronkelijke.

Maar, krachtterm, denk ik dan. Je hebt een maand de tijd gehad om over je communicatie-strategie na te denken en nog steeds is de mail *ruk*

“mogelijk gelekt”. Dank je de koekoek, intussen is het wel duidelijk dat alles op straat ligt.

en ze benadrukken hoe ze “de situatie” betreuren. Ze nemen er echter geen verantwoordelijkheid voor. Helemaal niks aan te doen, van hun kant…

Mij zijn ze, voor zover ik kon overstappen, intussen kwijt als klant. Dat iemand me nog Ziggo kon doen missen…

• Draconian
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10:23
Weer een issue met Odido.

Odido-routers bij klanten thuis sturen MAC-adressen van aangesloten apparaten (plus namen van devices en SSID/MAC van nabije wifi-netwerken) door naar het Amerikaanse AI-bedrijf Lifemote. Dit gebeurt voor wifi-optimalisatie via AI, maar zonder expliciete toestemming en niet vermeld in het privacybeleid van Odido.

De ontdekking komt van een onderzoeker die het router-verkeer analyseerde (script opgehaald over onveilige HTTP). Odido reageert niet op vragen van de krant.

Kortom: stiekeme data-deling naar VS zonder dat klanten het wisten.

https://www.telegraaf.nl/...ai-bedrijf/139305838.html

Ondertussen hebben ze het schijnbaar stilletjes gepatcht.
Zie bericht van de gebruiker. Schijnbaar om media aandacht te beperken want alleen de Telegraaf bericht erover.
https://nl.linkedin.com/p...ouden-sipke-mellema-0uoie

[ Voor 38% gewijzigd door Draconian op 11-03-2026 06:53 ]

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Draconian schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 06:40:
[...]
Kortom: stiekeme data-deling naar VS zonder dat klanten het wisten.[/i]

Zie bericht van de gebruiker. Schijnbaar om media aandacht te beperken want alleen de Telegraaf bericht erover.
hiermee kan geografische beweging van gebruikers in kaart worden gebracht. zoals gewoontes/routines van routes. precies wat een spion op afstand nodig heeft. en het is een soort sleepnet omdat het niet alleen de klant trackt maar ook een ieder die WiFi connect op hetzelfde thuisadres. even los van de fingerprinting op basis van inventarisatie thuisapparatuur.

kan mij dus niet voorstellen dat Odido routers de enige apparatuur was/is die stond te sniffen voor dezelfde verzamelaar.

wat je wilt weten is wie de afnemer is van deze data. maar dat zal wel geheim blijven als het te hoog in de boom gaat.

overigens dat ze het nu niet meer doen is mosterd na de maaltijd, je mac adressen kan je niet wijzigen om jezelf uit de verzamelde data los te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door JJ Le Funk op 11-03-2026 08:34 ]

d:)b :henk d:)b

• magwelwatminder
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 10:41
mrmrmr schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:21:
De grote massa van spam wordt door de meeste filterende mailsystemen aan de poort geweigerd op grond van verzender reputatie (IP adressen, domeinen). Die zie je dan helemaal niet.

Overigens wordt de infodido@kabelfoon.nl Odido nep-compensatieaanvraag (phishing!) (ook?) naar willekeurige adressen gestuurd in een 3-voudige campagne. Die zie ik op een geheel ongefilterd postmaster adres, zonder relatie met Odido bedrijven. De link in dat bericht leidt naar Amazon AWS, dat domein staat zeker niet op domeinblacklists. De link werkt inmiddels niet meer.
Kassa heeft Odido's stilzwijgen onder de loep genomen:

https://player.bnnvara.nl...ype=video&autostart=false

edit: herstel link
Een beetje een raadsel wat hun spamlijst is, ik heb er eentje ontvangen op domein.nl@domein.nl. Met een nieuwe AWS die redirect naar iets wat achter cloudflare hangt. Maar goed abuse reports weer de deur uit :P .

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:25

Odido-routers bij klanten thuis sturen MAC-adressen van aangesloten apparaten (plus namen van devices en SSID/MAC van nabije wifi-netwerken) door naar het Amerikaanse AI-bedrijf Lifemote. Dit gebeurt voor wifi-optimalisatie via AI, maar zonder expliciete toestemming en niet vermeld in het privacybeleid van Odido.

De ontdekking komt van een onderzoeker die het router-verkeer analyseerde (script opgehaald over onveilige HTTP). Odido reageert niet op vragen van de krant.

Mooi toch dat het gepatched is! Weer een probleem opgelost.

Zucht...

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Nu online

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:53

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik las het inderdaad en was gelijk toch wel blij dat ik mijn eigen aparatuur gebruik ipv de Odido spullen ( die liggen nog in een dichte doos in de kast :D ). Wel kan ik rustig zeggen dat ik wel achter mij oren krab of ik nog wel bij Odido wil blijven ( helaas tot einde contract sowieso ) maar als er iets gebeurd dat ik eronder uit kan ben ik vrij snel pleite.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
SgtElPotato schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:49:
[...]

Mooi toch dat het gepatched is! Weer een probleem opgelost.
Wie weet wat de volgende patch dan weer in petto heeft.

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
JJ Le Funk schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 07:50:
[...]

hiermee kan geografische beweging van gebruikers in kaart worden gebracht. zoals gewoontes/routines van routes. precies wat een spion op afstand nodig heeft. en het is een soort sleepnet omdat het niet alleen de klant trackt maar ook een ieder die WiFi connect op hetzelfde thuisadres. even los van de fingerprinting op basis van inventarisatie thuisapparatuur.

kan mij dus niet voorstellen dat Odido routers de enige apparatuur was/is die stond te sniffen voor dezelfde verzamelaar.

wat je wilt weten is wie de afnemer is van deze data. maar dat zal wel geheim blijven als het te hoog in de boom gaat.

overigens dat ze het nu niet meer doen is mosterd na de maaltijd, je mac adressen kan je niet wijzigen om jezelf uit de verzamelde data los te maken.
Kan ik nu nog iets zelf doen om niet nog meer info te lekken?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:56
ShadowBumble schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:29:
[...]
Ik las het inderdaad en was gelijk toch wel blij dat ik mijn eigen aparatuur gebruik ipv de Odido spullen ( die liggen nog in een dichte doos in de kast :D ). Wel kan ik rustig zeggen dat ik wel achter mij oren krab of ik nog wel bij Odido wil blijven ( helaas tot einde contract sowieso ) maar als er iets gebeurd dat ik eronder uit kan ben ik vrij snel pleite.
En dan maar hopen dat een andere provider dat niet doet...

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:53

ShadowBumble

Professioneel Prutser

jongetje schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:40:
[...]

En dan maar hopen dat een andere provider dat niet doet...
Correct, maar het is natuurlijk niet enkel het voorval zelf ( de hack ) wat je daarvan ook vind, iedereen in security weet dat het niet een kwestie is van "het gebeurd niet" maar een kwestie is van "wanneer gebeurd het".

Waar mijn grote frustratie in zit is de complete farce in communicatie (zowel publiek als de wekelijkse (online) sessies), het bewust achterhouden van informatie en doen alsof je neus bloed, dingen ontkennen die je gewoon in de data dump kan zien en verifiëren, en dan heb ik het niet over de klanten service die misschien verkeerd geïnformeerd is of een script moet volgen.

Anyways additionele ontdekkingen zoals dan de datasharing van je klanten en klantspecifieke informatie zijn er dan gewoon een schepje bovenop.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

NicoHF schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:39:
[...]

Kan ik nu nog iets zelf doen om niet nog meer info te lekken?
al je connected devices verwisselen, te beginnen bij ODIDO router (hoewel daar internet niet als eerste op binnenkomt, er hangt nu een Huawei kastje voor dat statisch e.e.a. in stand houdt zoals je dynamische externe IP vermoed ik)?
Zodat als je later alsnog ge-target zou worden als person-of-interest door de partij(en) die deze verzamelde data afnemen, de tracking is geëindigd bij wat tot dusver over jou is verzameld. maar dit is geen realistische oplossing: omslachtig, duur, tijdrovend en je zou dan ook je routinematige geografische verplaatsingen moeten wijzigen om de voorspelbaarheid ervan tegen te gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door JJ Le Funk op 11-03-2026 09:56 ]

d:)b :henk d:)b

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Odido-routers stuurden stiekem informatie over klanten naar Amerikaans AI-bedrijf.

[ Voor 18% gewijzigd door Harry720A op 11-03-2026 10:27 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:39
Harry720A schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:24:
Odido-routers stuurden stiekem informatie over klanten naar Amerikaans AI-bedrijf.
https://www.Odido-routers stuurden stiekem informatie over klanten naar Amerikaans AI-bedrijftelegraaf.nl/lifestyle/tech/odido-routers-stuurden-stiekem-informatie-over-klanten-naar-amerikaans-ai-bedrijf/139305838.html
Dit is al een week bekend, waarom is het nu opeens groot nieuws. Overigens al twee keer eerder vandaag in dit draadje vermeld.
Pagina: 1 ... 30 31 Laatste

Let op:
Het in bezit hebben, downloaden, bekijken en verspreiden van de data is strafbaar. Het (deels) plaatsen van de data is hier dan ook niet toegestaan. Niet de inhoud, niet de headers, niet een fractie. Het is een ontzettend grijs gebied waar wij als Tweakers ver van weg willen blijven. Zie ook nieuws: Nieuwsblog: journalistieke afwegingen als je schrijft over cybercriminelen en review: Nee, je mag de gestolen Odido-gegevens niet downloaden, ook niet voor....

Het delen van links naar tools die de data kunnen bekijken en/of controleren of je tussen de data zit is niet toegestaan. Links delen naar de data is ook niet toegestaan. Niet hier, niet via de DM, doe het gewoon niet.

We modereren hier streng op en aangezien het ondoendelijk is om posts te blijven aanpassen, gooien we alle posts met enige verbondenheid met het bovenstaande dan ook zonder bericht in de prullenbak.