• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 11:32:
[...]

Het staat natuurlijk los van of KPN iets "gratis" aanbied of dat dan een goede actie van Odido is.
Lijkt mij persoonlijk (los van dat ik het ook niet ga gebruiken) dat je een beveiligingspakket aanbiedt na een datalek. Dus in dat opzicht toch niet zo slecht toch?
Maar wat is de meerwaarde van zo'n beveiligingspakket als de gegevens niet bij jou persoonlijk zijn gelekt? Windows Defender en de standaard screening bij Outlook en Edge bijv. is al heel erg sterk. Het voegt mogelijk iets meer zekerheid toe dat je minder in spoofing of fishing trapt maar ja dat doet niks aan het feit dat er gegevens zijn gelekt. Dit goedmakertje voelt (en is) echt als een dooddoener

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
We wisten al dat de beveiliging bagger was, maar dat nu zelfs de wachtwoorden gelekt zijn slaat echt alles.

Gelukkig gebruik ik een wachtwoordManager en is het een kwestie van één keer wachtwoord wijzingen en klaar.
Maar er zijn er zat die overal hetzelfde wachtwoord gebruiken, die hebben nu een serieus probleem, hopelijk schud dat ook die personen wakker dat ze unieke wachtwoorden moeten gaan gebruiken.

Ook ik overweeg om weg te gaan bij Odido, ik ben er klaar mee

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:02

Fido

C:\> park

ArcticWolf schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 12:39:
[...]

Het voegt mogelijk iets meer zekerheid toe dat je minder in spoofing of fishing trapt maar ja dat doet niks aan het feit dat er gegevens zijn gelekt. Dit goedmakertje voelt (en is) echt als een dooddoener
Mijn mening is dat het meer een vals gevoel van veiligheid creëert. Die phishers kijken echt wel eerst of hun specifieke mailtje wordt opgemerkt door dit soort software. Zo ja, dan verbouwen ze het. Taalmodellen helpen daarbij.
Dus klanten wanen zich veilig met F-secure, en zijn daardoor eerder geneigd te klikken, want F-secure vind dat het goed is. Feit is dat dit soort software altijd achter de feiten aan loopt.

• POTMA
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16:49
NicoHF schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 12:45:
We wisten al dat de beveiliging bagger was, maar dat nu zelfs de wachtwoorden gelekt zijn slaat echt alles.

Gelukkig gebruik ik een wachtwoordManager en is het een kwestie van één keer wachtwoord wijzingen en klaar.
Maar er zijn er zat die overal hetzelfde wachtwoord gebruiken, die hebben nu een serieus probleem, hopelijk schud dat ook die personen wakker dat ze unieke wachtwoorden moeten gaan gebruiken.

Ook ik overweeg om weg te gaan bij Odido, ik ben er klaar mee
Wachtwoorden van de Mijn Odido omgeving zijn niet gelekt.

Wat wel gelekt is (NOS artikel): "Volgens de woordvoerder zijn de 'wachtwoorden' die de criminelen zeggen te hebben, hoogstens identificatiemiddelen zoals een controlevraag: "Om jezelf te identificeren wanneer je als klant met Odido belt, hebben sommige klanten een verificatiewoord."

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:24
Ik heb net de wachtwoorden van mijn vervallen accounts aangepast. Heel bijzonder dat flink wat speciale tekens inmiddels niet meer worden toegestaan bij een nieuw wachtwoord dat afgeleid is van het oude - dat die speciale tekens wel toestond........ Ook het NIET toestaan van sommige tekens is een vermindering van veiligheid.

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:30
na bovenstaande berichten denk ik even snel het wachtwoord aan te passen... krijg nu elke keer de melding:

Je nieuwe wachtwoord mag niet hetzelfde zijn als het wachtwoord dat je nu hebt.

kan je zeggen dat het een super uniek wachtwoord is maar nu pakt hij hem dus niet. En heb ik reeds de oude overschreven door de nieuwe in de wachtwoordmanager. Dat wordt een resetje de volgende keer als ik wil inloggen.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:28
RoelsRules schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 15:30:
na bovenstaande berichten denk ik even snel het wachtwoord aan te passen... krijg nu elke keer de melding:

Je nieuwe wachtwoord mag niet hetzelfde zijn als het wachtwoord dat je nu hebt.

kan je zeggen dat het een super uniek wachtwoord is maar nu pakt hij hem dus niet. En heb ik reeds de oude overschreven door de nieuwe in de wachtwoordmanager. Dat wordt een resetje de volgende keer als ik wil inloggen.
Ik had hetzelfde, reden is waarschijnlijk de post boven je: er worden minder speciale tekens toegestaan dan eerst en je moet dus een wachtwoord invoeren dat uitsluitend een aantal specifieke speciale tekens mag bevatten.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste