Het grote Skoda EPIQ topic

Pagina: 1
Acties:

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-02 23:22
In mei verwachten we de introductie van Skoda’s nieuwste EV, de Epiq. Deze SUC cq crossover krijgt naar verwachting een vanafprijs van omstreeks €25.000 en kan daarmee rekenen op een groot publiek. In de afgelopen jaren heeft Skoda uitstekend gescoord met de modellen Enyaq en Elroq. De verwachtingen rond de Epiq zijn daarom hooggespannen.
Dit ‘Grote SkodaEpic topicq is, analoog aan vergelijkbare topics voor de Enyaq en de Elroq, bedoeld om geïnteresseerden een platform te bieden om informatie en ervaringen te delen.

Persoonlijk rijd ik bijna 5 jaar privé een Skoda Enyaq en (korter) een Skoda Citigo e-iV. Wegens verhuizing naar de stad, willen we één compacte auto met een behoorlijk bereik. Wij kijken daarom met serieuze belangstelling naar de nieuwe Epiq. Bij de Enyaq waren we één van de eerste honderd eigenaren in NL. Dat zou bij de Epiq ook weer kunnen gebeuren.

Wanneer wordt de Škoda Epiq onthuld?
De onthulling van de productie Škoda Epiq staat gepland in mei 2026.

https://nieuws.skoda.nl/s...ktrische-auto-komt-eraan/

YouTube: Dit is EPIQ: nieuwe Skoda-bestseller in de maak

YouTube: New Skoda Epiq

[ Voor 3% gewijzigd door jdbiggelaa op 10-02-2026 22:41 ]

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:28

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb de titel aangepast, misschien kan je zelf je post aanpassen ;)

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
Denk dat dit een hele leuke auto is voor als je je vooral begeeft in je eigen regio en/of woon-werk verkeer tot pak hem beet 50-60km enkele reis. Voor de langere afstanden moet je te vaak tegen een te lage snelheid laden. In dat geval is wellicht alleen de meest uitgebreide variant enigzins interessant, maar dan begeef je je eigenlijk ook al snel in de buurt van de Elroq (budget technisch gezien)

Mooie is dat er nu voor bijna elke doelgroep wel een keus is om elektrisch te rijden :) Ben heel benieuwd naar de uiteindelijke versie in mei.

[ Voor 15% gewijzigd door ytr81 op 10-02-2026 14:39 ]

• Ywa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:10

Ywa

Ik ben erg blij dat de Epiq een panoramadak optie krijgt (in tegenstelling tot de Elroq). Dat laat, mijn inziens, zo'n kleinere SUV/crossover toch groter lijken als je bijvoorbeeld achterin zit.

Als tevreden Skoda Kamiq eigenaar ben ik zeer benieuwd naar de Epiq. :)

• jdbiggelaa
ytr81 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 14:38:
Denk dat dit een hele leuke auto is voor als je je vooral begeeft in je eigen regio en/of woon-werk verkeer tot pak hem beet 50-60km enkele reis. Voor de langere afstanden moet je te vaak tegen een te lage snelheid laden. In dat geval is wellicht alleen de meest uitgebreide variant enigzins interessant, maar dan begeef je je eigenlijk ook al snel in de buurt van de Elroq (budget technisch gezien)

Mooie is dat er nu voor bijna elke doelgroep wel een keus is om elektrisch te rijden :) Ben heel benieuwd naar de uiteindelijke versie in mei.
Dat deze auto alleen voor de korte afstand geschikt zou zijn ben ik niet met je eens. Onze Enyaq iV 60 heeft een kleiner bereik dan de Epic 55 en daarmee maken we regelmatig internationale reizen naar Duitsland, Wales, de Provence en Italië. Het is maar net hoeveel haast je hebt :)

• jdbiggelaa
twain4me schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:33:
Ik heb de titel aangepast, misschien kan je zelf je post aanpassen ;)
Oeps, dat was slordig Epic ipv Epiq. Dank voor de tip!
Pagina: 1