[OS2026] Olympische Spelen Milaan-Cortina 2026

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:50
Bergsma lijkt niet echt ambitie te hebben om hoog te eindigen?

• D-e-n
Maar komt wel dichterbij. Aaah, net niet genoeg

[ Voor 34% gewijzigd door D-e-n op 13-02-2026 17:20 ]

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:59
Wat een klasbak is die Bergsma toch… waarschijnlijk net niet genoeg voor een medaille met Eitrem en Jilek die nog moeten rijden…

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:25
Jammer dat hij niet wat sneller kan starten, daar verloor Bergsma een hoop tijd.

• PatrickC
Zo rijdt Bergsma altijd… sneller starten en dan verliest hij het aan het einde. Dit was echt maximaal voor hem.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Charles Hill
De naam vd Poel viel weer eens. Toch eens opgezocht hoe dat trainingsschema er dan uitziet.

Ongelooflijk wat een sporter doet om de top te bereiken.

https://jurgenvanteeffele....2.07-11.VanTeeffelen.pdf

• D-e-n
Wow. Gaat Bergsma nog voor brons?

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:05
Wat een sensatie dit.

[ Voor 4% gewijzigd door KlaasjeNL op 13-02-2026 17:51 ]

• PatrickC
Bergsma Brons!! Wat mooi!

• Charles Hill
Brons, wat een mooie prestatie!

• D-e-n
Ik dacht echt dat hij veel te traag wegging maar die gast heeft zoveel ervaring

• PatrickC
Eitrem zo onverwacht… En van de Bunt nog 5e… onverwacht mooi resultaat voor Team NL.

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:09
Bergsma echt een koning.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52

Pierre

Van nature lui!

Diep respect voor die 40 jarige oef, ik doe het hem niet na. Prachtige sport is dit.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
Soms is de 10 als watching grass grow

Vandaag even niet, erg mooi

• PatrickC
Kimberly Bos maar 13e na 2 runs, erg teleurstellend en nu al kansloos voor een medaille. Haar seizoen was natuurlijk al matig, dus helemaal onverwacht is het niet.

• Charles Hill
PatrickC schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 19:27:
Kimberly Bos maar 13e na 2 runs, erg teleurstellend en nu al kansloos voor een medaille. Haar seizoen was natuurlijk al matig, dus helemaal onverwacht is het niet.
En de oefenritten gingen ook niet goed op deze baan. Dus inderdaad niet onverwachts, maar wel jammer.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:21

Quad

Doof

Halfpipe finale nu, gaaf hoor.

Japan aan kop met 3 rijders.

[ Voor 34% gewijzigd door Quad op 13-02-2026 19:58 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Quad

Quad

Doof

Alleen al om het commentaar van Eurosport is de halfpipe finale het kijken waard. Ik begrijp er niets van, maar zo aanstekelijk en gaaf te zien.

nggyu nglyd

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Eens, enorm goeie tv, dit!

• Charles Hill
Quad schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:16:
Alleen al om het commentaar van Eurosport is de halfpipe finale het kijken waard. Ik begrijp er niets van, maar zo aanstekelijk en gaaf te zien.
Indrukwekkend en spectaculair wat ze doen, maar het is een jurysport en dat maakt het een probleem. Anderen bepalen hoe goed het was, niet een uitslag zoals snelste, verste, hoogste of hoe dan ook meetbaar.

• Quad

Quad

Doof

Charles Hill schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:43:
[...]

Indrukwekkend en spectaculair wat ze doen, maar het is een jurysport en dat maakt het een probleem. Anderen bepalen hoe goed het was, niet een uitslag zoals snelste, verste, hoogste of hoe dan ook meetbaar.
Ja, maar ze moeten wel hun tricks landen, en ze worden wel gescoord op de skills En het landen ervan.

nggyu nglyd

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:35

vhal

ಠ_ಠ

Dit is toch o.a. Thomas van Bemmelen op Eurosport?

Strava

• Quad

Quad

Doof

vhal schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:50:
[...]

Dit is toch o.a. Thomas van Bemmelen op Eurosport?
Is idd een Thomas.
En die pipe is een meter of 3 te kort.

nggyu nglyd

• Charles Hill
Quad schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:47:
[...]

Ja, maar ze moeten wel hun tricks landen, en ze worden wel gescoord op de skills En het landen ervan.
Dat is zeker waar. Maar dat geldt in elke sport, op de benen blijven en goed finishen.

Nu zag je het goed, die Japanner op de 3de plaats scoort opnieuw 92 in zijn laatste run, met een overduidelijke fout (hand op de baan), die Zuid Koreaan had een veel betere run, geen fouten met een unieke trick, kreeg 87,5 ofzo. Is heel vreemd.

[ Voor 3% gewijzigd door Charles Hill op 13-02-2026 21:01 ]

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:38
Charles Hill schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:43:
[...]

Ze meten het aantal spins, het soort grab, hoe lang Je de grab vasthoud, waar je de draaiing inzet en hoe clean je hem land. De score is vervolgens relatief ten opzichte van de rest van de scores van die avond.

Voor een jurysport is er eigenlijk heel veel meetbaar bij het snowboarden. En daardoor zie je eigenlijk weinig discussie of onenigheid over de winnaar of verliezer.

En ja de commentatoren maken het voor mij. Ik heb ook gekeken naar de ski slopestyle en die commentator is perfect om je in slaap te brengen. In de finale zat een van de snowboard commentatoren erbij die er nog wat van probeerde te maken maar die andere was wel echt slaapverwekkend...

Maar logisch, snowboarden is ook veel cooler O-)

• Waah
Charles Hill schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 21:00:
[...]

Dat is zeker waar. Maar dat geldt in elke sport, op de benen blijven en goed finishen.

Nu zag je het goed, die Japanner op de 3de plaats scoort opnieuw 92 in zijn laatste run, met een overduidelijke fout (hand op de baan), die Zuid Koreaan had een veel betere run, geen fouten met een unieke trick, kreeg 87,5 ofzo. Is heel vreemd.
Uniek maakt niet beter. En een fout is aftrek, maar als je veel lastigere tricks uitvoert.... Kan dat soms compenseren.

Ik vind een simpele trick vaak ook mooier en meer stylish om te zien. Maar het gaat om de moeilijkste en beste. Niet de mooist uitziende trick. Want dan wordt het juist een jurysport zonder meetbare metrics. Nu zijn er tricks die (bijna) niemand anders kan bijvoorbeeld. Dat is extra waard natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 13-02-2026 21:09 ]

• Charles Hill
Skeleton mannen is nu te zien op Ketnet (Belgische zender). Wat gaat dat hard! Ook spectaculair

• Quad

Quad

Doof

Ja, ging bijna fout, scheelde weinig of die kerel was de baan uit gelanceerd.

nggyu nglyd

• Quad

Quad

Doof

Ik kwam een on board tegen op deze baan, gaat hard!

nggyu nglyd

• Charles Hill
Quad schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 21:14:
Ik kwam een on board tegen op deze baan, gaat hard!
[YouTube: 2026 Cortina Skeleton POV]
Mooi beeld zo vanaf de slee.

• Waah
Mijn gedachten bij die beelden?

Oh dat valt best mee.... Nou ja, beetje snel.... Ehhh.... Oké dit gaat wel heel snel.... WTF are you mad!?

• Charles Hill
Waah schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 21:38:
[...]

Oh dat valt best mee.... Nou ja, beetje snel.... Ehhh.... Oké dit gaat wel heel snel.... WTF are you mad!?
Dat dacht ik ook ja. Begin is inderdaad nog rustig, of relatief rustig, daarna komt de snelheid.

Op Ketnet gestopt, nu naar de Duitse zender gegaan, zenden dit zoiezo uit, zijn gek op sporten met de bobsleebaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Charles Hill op 13-02-2026 21:46 ]

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:38

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik vind dat wij überhaupt in onze handjes mogen knijpen met alle streams en content van Eurosport/HBO. Vrijwel alle evenementen hebben wel een commentator met kennis en enthousiasme en minimale reclame. Als je ziet hoe bekaaid andere landen er vanaf komen kan ik alleen maar kudos geven aan Eurosport/HBO.

• Quad

Quad

Doof

Waah schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 21:38:
[...]

Ja vanaf de helft gaat het ineens heel erg hard.
Charles Hill schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 21:44:
[...]

Dat dacht ik ook ja. Begin is inderdaad nog rustig, of relatief rustig, daarna komt de snelheid.

Op Ketnet gestopt, nu naar de Duitse zender gegaan, zenden dit zoiezo uit, zijn gek op sporten met de bobsleebaan.
Is ook live op Eurosport 2.

nggyu nglyd

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:33
Compleet gestoord. Ik vind degenen die op hun rug op zo’n sleetje gaan liggen al helden. Vraag me af wie het ooit een goed idee heeft gevonden om hoofd vooruit op de buik te gaan liggen 8)7

Maar wel een vette sport!

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• PatrickC
Ze zakken allemaal door het kunstijs… wat een anti-climax bij het kunstrijden. De grote Malinin faalt…

[ Voor 14% gewijzigd door PatrickC op 13-02-2026 22:58 ]

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:25
Het kunstschaatsen was een slagveld 😲

Meta Quest 3

• Quad

Quad

Doof

Aldoendex schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 23:00:
Het kunstschaatsen was een slagveld 😲
Tsja, ze begeven zich eenmaal op glad ijs.

nggyu nglyd

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:39
Ook het curling is niet vrij van controverse. Als ik de experts mag geloven is dit inderdaad valsspelen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Quad

Quad

Doof

Serieuze blessure bij een van de Zwitserse ijshockeyers.

nggyu nglyd

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste