Podium of JodiumMarrtijn schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:55:
Medaille of valpartij. Geen andere optie voor ons in Milaan.
Jens is echt met afstand de snelste shorttracker op het moment.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Wat een race! Gewonnen in de ronden voorafgaand aan de slotfase. Iedereen afgeblokt!
Mexicaanse zender haha. Signaal moet nog even over de oceaan.
Manmanman wat een overmacht zo op het einde!
En daarmee doen we het als Team NL al beter dan in 2022. 18 medailles waarvan 8 x goud. Nu nog 2 x goud op de mass start?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dat zal dan wel ja. Maar dat mensen doorschuiven vanuit de B finale bestaat niet meer. Werd een tijdje terug verteld naar aanleiding van oude beelden dat Nederland op die manier brons won vanuit de B finale. Waren heel duidelijk dat dat niet meer kan, behalve dus met kaartenQuad schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:48:
[...]
Nu 4 teams, 2 landen krijgen penalty. Wordt er dan alleen goud en zilver uitgereikt?
Achja, maakt ook niet uit. Lekker genieten van de gouden prestatie. 🥇Charles Hill schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:00:
[...]
Dat zal dan wel ja. Maar dat mensen doorschuiven vanuit de B finale bestaat niet meer. Werd een tijdje terug verteld naar aanleiding van oude beelden dat Nederland op die manier brons won vanuit de B finale. Waren heel duidelijk dat dat niet meer kan, behalve dus met kaarten
nggyu nglyd
Voor een certificaat ofzo, dat je meedeed? En voor deze sporters geldt hetzelfde als wielrenners; maak er een wedstrijd van en trek een eindstreep en ze gaan ervoor, of het voor plek 1 of 5 is.Bundin schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:01:
Die rijd je dan dus eigenlijk alleen om eventuele spoken uit je hoofd te rijden na een incident...
Tjonge ik zit met verbijstering nog die herhalingen te kijken. Wat een gat slaat Jens daar in de laatste ronden, ongekend. En inderdaad niet te vergeten wat een blok de andere mannen zetten in de ronden daarvoor. Topprestatie van de mannen en alle shorttrackers in het algemeen.
Met plek 4 van de medaillespiegel doen we het ook geweldig goed met allemaal échte wintersport landen om ons heen, netjes hoor.
Met plek 4 van de medaillespiegel doen we het ook geweldig goed met allemaal échte wintersport landen om ons heen, netjes hoor.
Krijgt De Laat nu ook nog die gouden medaille?
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ja, halve geredenPatrickC schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:03:
Yes, heeft halve finale gereden.PatrickC schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:03:
nggyu nglyd
Die timing van die EDM nadat Kerstholt zei dat ze een feestje gingen vieren.
Goud.
Goud.
Goeie vraag. Ik weet dat in het verleden sporters meegedaan moeten hebben ergens met de ritten, hoeft niet de finale te zijn. Wat voor shorttrack geldt weet ik niet.PatrickC schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:03:
Edit; Oh, het antwoord is dus ja
[ Voor 12% gewijzigd door Charles Hill op 20-02-2026 22:07 ]
Ik dacht, neem ook even een kijkje. En inderdaad wat een verwarrende outfits. Net zaten ze tegen elkaar te beuken en dacht ik eerst dat het gewoon teamgenoten onderling waren.Quad schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:12:
Wie heeft besloten de pakken van USA - Slowakije goed te keuren? Ik kan onmogelijk zien wie bij wie hoort zo snel.
Ik meen me te herinneren dat bij sommige team sporten je echt in de finale meegedaan moet hebben om een medaille te kunnen krijgen. Ik wist dat het bij de ploegachtervolging langebaan ook zo was dat het voldoende is als je alleen maar in eerdere rondes meegedaan hebt, maar van shorttrack wist ik het gewoon niet zeker.
Ik hoorde het net op de Belgische zender, ze rijden voor een Olympisch diploma (Olympic Certificate).Bundin schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:01:
Die rijd je dan dus eigenlijk alleen om eventuele spoken uit je hoofd te rijden na een incident...
Volgens Wiki krijgt iedereen er één die bij de beste acht is geëindigd.
Nee, de winnaar van de B finale krijgt dan brons.Quad schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:48:
[...]
Nu 4 teams, 2 landen krijgen penalty. Wordt er dan alleen goud en zilver uitgereikt?
En ja, zo hebben wel eens mensen een bronzen medaille gewonnen. Dus de B finale winnen kan interessant zijn!
[ Voor 17% gewijzigd door Waah op 20-02-2026 22:17 ]
Met schaatsen en shorttrack zijn we natuurlijk wel een wintersport land. Ons land heeft met grote voorsprong de grootste kunstijsbaan-dichtheid van de wereld.Denman schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:03:
Bij de relay wel… maar bij zo’n 1500m is dat natuurlijk kansloos met zoveel deelnemers in de A finale.Waah schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:16:
[...]
Nee, de winnaar van de B finale krijgt dan brons.
En ja, zo hebben wel eens mensen een bronzen medaille gewonnen. Dus de B finale winnen kan interessant zijn!
Gedecideerd uitgereden, super toernooi voor Xandra.
Go Fontana!
Go Fontana!
[ Voor 12% gewijzigd door Bundin op 20-02-2026 22:20 ]
Is wel de enige dame met een medaille helaas.Bundin schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:20:
Gedecideerd uitgereden, super toernooi voor Xandra.
Benieuwd of Stoddard nog iets kan.
Blijven staan en brons, toch nog iets geredt dit toernooi.
Blijven staan en brons, toch nog iets geredt dit toernooi.
[ Voor 46% gewijzigd door Quad op 20-02-2026 22:26 ]
nggyu nglyd
Stoddard toch nog een medaille…
Zuid Korea wint toch nog wat deze spelen. Ooit het te kloppen land.
Told yaHolk schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:18:
Gilli Kim is goed vandaag
Fontana ererondje en terecht
Als we morgen nog minimaal 1 x goud winnen op de mass start gaan we Italië zelfs nog voorbij in de Medaille spiegel. Behalve als Bergsma goud wint en Lollobrigida…
[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 20-02-2026 22:32 ]
Dat begrijp ik, maar ik bedoel dat we hier niet kunnen skiën of snowboarden (tenzij je Snowworld mee teltPatrickC schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:17:
[...]
Met schaatsen en shorttrack zijn we natuurlijk wel een wintersport land. Ons land heeft met grote voorsprong de grootste kunstijsbaan-dichtheid van de wereld.
- USA: 11 verschillende sporten
- Italië: 10
- Duitsland: 9
- Frankrijk: 7
- Zwitserland: 7
- Noorwegen: 7
- Nederland....: 2 verschillende sporten
Ik ben er niet minder trots op natuurlijk. We leveren wederom een wereldprestatie en dat had ik voorafgaand aan het toernooi absoluut niet verwacht gezien de toenemende (en overklassende) concurrentie van andere landen bij het langebaanschaatsen. Shorttrack compenseert dit gelukkig deze editie
De relay mannen gaan niet aan het bier, maar aan iets sterkers vanavond. 
En terecht, wat een OS.
En terecht, wat een OS.
nggyu nglyd
Dat wordt een nachtje doorhalen, absoluut verdiendQuad schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:41:
De relay mannen gaan niet aan het bier, maar aan iets sterkers vanavond.
En terecht, wat een OS.
Besef even dat familie van 't Wout de helft van het aantal gouden medailles in het bezit heeft, van de 8.
nggyu nglyd
Helemaal waar. Met één gouden snowboard medaille ooit en medailles op kunstschaatsen in een heel ver verleden, halen we op andere sporten behalve shorttrack en schaatsen tot nu toe geen medailles. We hebben er wel een paar keer kort bij gezeten met de X-Games sporten en hoopten natuurlijk op een Skeleton medaille met wereldkampioen Kimberly Bos. Maar… dat zijn inderdaad uitschieters.Denman schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:40:
[...]
Dat begrijp ik, maar ik bedoel dat we hier niet kunnen skiën of snowboarden (tenzij je Snowworld mee telt), niet kunnen langlaufen, niet kunnen bobben. Daarom noem ik ons niet een puur wintersport land. We gaan niet voor niks elk jaar massaal naar Oostenrijk om te skieen. Dat merk je ook aan de hoeveelheid disciplines waar de 'echte' wintersport landen hun medailles in behalen. Als ik even de landen om ons heen bekijk:
Natuurlijk doen we aan meer sporten mee, maar over het algemeen meer in de marge met her en der een uitschieter, wat natuurlijk heel leuk is. Maar structureel meedoen in deze sporten is gewoon lastig. Maar goed, het is met Shorttracken ook gelukt de afgelopen 20 jaar, dus wie weet
- USA: 11 verschillende sporten
- Italië: 10
- Duitsland: 9
- Frankrijk: 7
- Zwitserland: 7
- Noorwegen: 7
- Nederland....: 2 verschillende sporten
Ik ben er niet minder trots op natuurlijk. We leveren wederom een wereldprestatie en dat had ik voorafgaand aan het toernooi absoluut niet verwacht gezien de toenemende (en overklassende) concurrentie van andere landen bij het langebaanschaatsen. Shorttrack compenseert dit gelukkig deze editie
Creatief, maar het zouden er dan 4 van de 12 zijnQuad schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:48:
Besef even dat familie van 't Wout de helft van het aantal gouden medailles in het bezit heeft, van de 8.
Leuk aandenken. Niet iedereen doet natuurlijk mee voor medailes. Voor sommige is al meedoen een droom natuurlijk.Charles Hill schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:16:
[...]
Ik hoorde het net op de Belgische zender, ze rijden voor een Olympisch diploma (Olympic Certificate).
Volgens Wiki krijgt iedereen er één die bij de beste acht is geëindigd.
Schakelde over naar ijshockey voor de derde periode, maar is wel klaar met 5-0, nu 5-1