[OS2026] Olympische Spelen Milaan-Cortina 2026

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste
Acties:

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:00
Marrtijn schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:55:
Medaille of valpartij. Geen andere optie voor ons in Milaan.
Podium of Jodium

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:54

Quad

Doof

Jens is echt met afstand de snelste shorttracker op het moment.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:56
Wat een race! Gewonnen in de ronden voorafgaand aan de slotfase. Iedereen afgeblokt!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Nu online
Wat goed!! Geweldig gedaan

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Van deceptie naar euforie in 35 minuten. Wat een avond zo, thanks shorttrack :)

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22:56
Mexicaanse zender haha. Signaal moet nog even over de oceaan.

Manmanman wat een overmacht zo op het einde!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:55
En daarmee doen we het als Team NL al beter dan in 2022. 18 medailles waarvan 8 x goud. Nu nog 2 x goud op de mass start?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Holk
Een 8.36 rijden op de een-na-laatste ronde is geniaal

• Charles Hill
  • Nu online
Quad schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:48:
[...]

Nu 4 teams, 2 landen krijgen penalty. Wordt er dan alleen goud en zilver uitgereikt?
Dat zal dan wel ja. Maar dat mensen doorschuiven vanuit de B finale bestaat niet meer. Werd een tijdje terug verteld naar aanleiding van oude beelden dat Nederland op die manier brons won vanuit de B finale. Waren heel duidelijk dat dat niet meer kan, behalve dus met kaarten

• Bundin
  • Niet online
Die rijd je dan dus eigenlijk alleen om eventuele spoken uit je hoofd te rijden na een incident...

• Quad

Quad

Doof

Charles Hill schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:00:
[...]

Dat zal dan wel ja. Maar dat mensen doorschuiven vanuit de B finale bestaat niet meer. Werd een tijdje terug verteld naar aanleiding van oude beelden dat Nederland op die manier brons won vanuit de B finale. Waren heel duidelijk dat dat niet meer kan, behalve dus met kaarten
Achja, maakt ook niet uit. Lekker genieten van de gouden prestatie. 🥇

nggyu nglyd

• Charles Hill
  • Nu online
Bundin schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:01:
Die rijd je dan dus eigenlijk alleen om eventuele spoken uit je hoofd te rijden na een incident...
Voor een certificaat ofzo, dat je meedeed? En voor deze sporters geldt hetzelfde als wielrenners; maak er een wedstrijd van en trek een eindstreep en ze gaan ervoor, of het voor plek 1 of 5 is.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
Tjonge ik zit met verbijstering nog die herhalingen te kijken. Wat een gat slaat Jens daar in de laatste ronden, ongekend. En inderdaad niet te vergeten wat een blok de andere mannen zetten in de ronden daarvoor. Topprestatie van de mannen en alle shorttrackers in het algemeen.

Met plek 4 van de medaillespiegel doen we het ook geweldig goed met allemaal échte wintersport landen om ons heen, netjes hoor.

Join het GoT Pulse-Team!

• PatrickC
Krijgt De Laat nu ook nog die gouden medaille?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Holk
PatrickC schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:03:
Ja, halve gereden

• Quad

Quad

Doof

Yes, heeft halve finale gereden.

nggyu nglyd

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:35
Die timing van die EDM nadat Kerstholt zei dat ze een feestje gingen vieren.

Goud.

• Charles Hill
  • Nu online
Goeie vraag. Ik weet dat in het verleden sporters meegedaan moeten hebben ergens met de ritten, hoeft niet de finale te zijn. Wat voor shorttrack geldt weet ik niet.

Edit; Oh, het antwoord is dus ja

[ Voor 12% gewijzigd door Charles Hill op 20-02-2026 22:07 ]

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Quad schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:12:
Wie heeft besloten de pakken van USA - Slowakije goed te keuren? Ik kan onmogelijk zien wie bij wie hoort zo snel. :')
Ik dacht, neem ook even een kijkje. En inderdaad wat een verwarrende outfits. Net zaten ze tegen elkaar te beuken en dacht ik eerst dat het gewoon teamgenoten onderling waren. 8)7

• PatrickC
Ik meen me te herinneren dat bij sommige team sporten je echt in de finale meegedaan moet hebben om een medaille te kunnen krijgen. Ik wist dat het bij de ploegachtervolging langebaan ook zo was dat het voldoende is als je alleen maar in eerdere rondes meegedaan hebt, maar van shorttrack wist ik het gewoon niet zeker.

• Charles Hill
  • Nu online
Bundin schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:01:
Ik hoorde het net op de Belgische zender, ze rijden voor een Olympisch diploma (Olympic Certificate).

Volgens Wiki krijgt iedereen er één die bij de beste acht is geëindigd.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:51
Quad schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:48:
[...]

Nu 4 teams, 2 landen krijgen penalty. Wordt er dan alleen goud en zilver uitgereikt?
Nee, de winnaar van de B finale krijgt dan brons.
En ja, zo hebben wel eens mensen een bronzen medaille gewonnen. Dus de B finale winnen kan interessant zijn!

[ Voor 17% gewijzigd door Waah op 20-02-2026 22:17 ]

• PatrickC
Denman schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:03:
Met plek 4 van de medaillespiegel doen we het ook geweldig goed met allemaal échte wintersport landen om ons heen, netjes hoor.
Met schaatsen en shorttrack zijn we natuurlijk wel een wintersport land. Ons land heeft met grote voorsprong de grootste kunstijsbaan-dichtheid van de wereld.

• PatrickC
Waah schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:16:
[...]

Nee, de winnaar van de B finale krijgt dan brons.
En ja, zo hebben wel eens mensen een bronzen medaille gewonnen. Dus de B finale winnen kan interessant zijn!
Bij de relay wel… maar bij zo’n 1500m is dat natuurlijk kansloos met zoveel deelnemers in de A finale.

• Bundin
  • Niet online
Gedecideerd uitgereden, super toernooi voor Xandra.

Go Fontana!

[ Voor 12% gewijzigd door Bundin op 20-02-2026 22:20 ]

• PatrickC
Bundin schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:20:
Gedecideerd uitgereden, super toernooi voor Xandra.
Is wel de enige dame met een medaille helaas.

• Quad

Quad

Doof

Benieuwd of Stoddard nog iets kan.
Blijven staan en brons, toch nog iets geredt dit toernooi.

[ Voor 46% gewijzigd door Quad op 20-02-2026 22:26 ]

nggyu nglyd

• PatrickC
Stoddard toch nog een medaille…

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:52

SilentSimon

Have you been hopped?

Fijn voor Stoddard

• Charles Hill
  • Nu online
Zuid Korea wint toch nog wat deze spelen. Ooit het te kloppen land.

• Holk
Told ya

• Bundin
  • Niet online
Enorm sterk gereden door Kim. En mooi voor Stoddard dat na alle ellende toch een podium is behaald :)

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:52

SilentSimon

Have you been hopped?

Fontana ererondje en terecht

• PatrickC
Als we morgen nog minimaal 1 x goud winnen op de mass start gaan we Italië zelfs nog voorbij in de Medaille spiegel. Behalve als Bergsma goud wint en Lollobrigida…

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 20-02-2026 22:32 ]

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
PatrickC schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:17:
[...]

Met schaatsen en shorttrack zijn we natuurlijk wel een wintersport land. Ons land heeft met grote voorsprong de grootste kunstijsbaan-dichtheid van de wereld.
Dat begrijp ik, maar ik bedoel dat we hier niet kunnen skiën of snowboarden (tenzij je Snowworld mee telt :+), niet kunnen langlaufen, niet kunnen bobben. Daarom noem ik ons niet een puur wintersport land. We gaan niet voor niks elk jaar massaal naar Oostenrijk om te skieen. Dat merk je ook aan de hoeveelheid disciplines waar de 'echte' wintersport landen hun medailles in behalen. Als ik even de landen om ons heen bekijk:
  • USA: 11 verschillende sporten
  • Italië: 10
  • Duitsland: 9
  • Frankrijk: 7
  • Zwitserland: 7
  • Noorwegen: 7
  • Nederland....: 2 verschillende sporten :P
Natuurlijk doen we aan meer sporten mee, maar over het algemeen meer in de marge met her en der een uitschieter, wat natuurlijk heel leuk is. Maar structureel meedoen in deze sporten is gewoon lastig. Maar goed, het is met Shorttracken ook gelukt de afgelopen 20 jaar, dus wie weet :)

Ik ben er niet minder trots op natuurlijk. We leveren wederom een wereldprestatie en dat had ik voorafgaand aan het toernooi absoluut niet verwacht gezien de toenemende (en overklassende) concurrentie van andere landen bij het langebaanschaatsen. Shorttrack compenseert dit gelukkig deze editie :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Quad

Quad

Doof

De relay mannen gaan niet aan het bier, maar aan iets sterkers vanavond. _O-
En terecht, wat een OS.

nggyu nglyd

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:46
Quad schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:41:
De relay mannen gaan niet aan het bier, maar aan iets sterkers vanavond. _O-
En terecht, wat een OS.
Dat wordt een nachtje doorhalen, absoluut verdiend :P

• Quad

Quad

Doof

Besef even dat familie van 't Wout de helft van het aantal gouden medailles in het bezit heeft, van de 8.

nggyu nglyd

• PatrickC
Denman schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:40:
[...]

Dat begrijp ik, maar ik bedoel dat we hier niet kunnen skiën of snowboarden (tenzij je Snowworld mee telt :+), niet kunnen langlaufen, niet kunnen bobben. Daarom noem ik ons niet een puur wintersport land. We gaan niet voor niks elk jaar massaal naar Oostenrijk om te skieen. Dat merk je ook aan de hoeveelheid disciplines waar de 'echte' wintersport landen hun medailles in behalen. Als ik even de landen om ons heen bekijk:
  • USA: 11 verschillende sporten
  • Italië: 10
  • Duitsland: 9
  • Frankrijk: 7
  • Zwitserland: 7
  • Noorwegen: 7
  • Nederland....: 2 verschillende sporten :P
Natuurlijk doen we aan meer sporten mee, maar over het algemeen meer in de marge met her en der een uitschieter, wat natuurlijk heel leuk is. Maar structureel meedoen in deze sporten is gewoon lastig. Maar goed, het is met Shorttracken ook gelukt de afgelopen 20 jaar, dus wie weet :)

Ik ben er niet minder trots op natuurlijk. We leveren wederom een wereldprestatie en dat had ik voorafgaand aan het toernooi absoluut niet verwacht gezien de toenemende (en overklassende) concurrentie van andere landen bij het langebaanschaatsen. Shorttrack compenseert dit gelukkig deze editie :)
Helemaal waar. Met één gouden snowboard medaille ooit en medailles op kunstschaatsen in een heel ver verleden, halen we op andere sporten behalve shorttrack en schaatsen tot nu toe geen medailles. We hebben er wel een paar keer kort bij gezeten met de X-Games sporten en hoopten natuurlijk op een Skeleton medaille met wereldkampioen Kimberly Bos. Maar… dat zijn inderdaad uitschieters.

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
Quad schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:48:
Besef even dat familie van 't Wout de helft van het aantal gouden medailles in het bezit heeft, van de 8.
Creatief, maar het zouden er dan 4 van de 12 zijn

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22:56
Charles Hill schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:16:
[...]

Ik hoorde het net op de Belgische zender, ze rijden voor een Olympisch diploma (Olympic Certificate).

Volgens Wiki krijgt iedereen er één die bij de beste acht is geëindigd.
Leuk aandenken. Niet iedereen doet natuurlijk mee voor medailes. Voor sommige is al meedoen een droom natuurlijk.

• Charles Hill
  • Nu online
Schakelde over naar ijshockey voor de derde periode, maar is wel klaar met 5-0, nu 5-1
Pagina: 1 ... 22 23 Laatste