Dat is balen!Marrtijn schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:09:
Schulting en Velzeboer weer in dezelfde heat...
[ Voor 11% gewijzigd door Charles Hill op 20-02-2026 21:12 ]
Inderdaad, erg leuk om te zien hoe blij ze toch met zilver was en hoe blij en sportief ze direct was naar Antoinette. Interview niet gezien trouwens, is dat nog ergens te vinden?Bundin schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:05:
In other news: het korte interview met Wiklund eerder vandaag was wel top. Daar klonk een hoop blijheid in, ondanks geklopt worden met net niks. Superleuk om te zien dat die 'blij voor mezelf en de anderen' sfeer niet alleen bij de snowboard events zichtbaar is
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
1500 begint weer 😉Quad schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:12:
Wie heeft besloten de pakken van USA - Slowakije goed te keuren? Ik kan onmogelijk zien wie bij wie hoort zo snel.
Bij het langebaan schaatsen heeft japan een sort van blur effect bij de knieen, ik dacht echt eerst dat het aan mijn TV lag ofzo.Quad schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:12:
Wie heeft besloten de pakken van USA - Slowakije goed te keuren? Ik kan onmogelijk zien wie bij wie hoort zo snel.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
I know, heb meerdere schermen aan. Hockeyers gaan elkaar met de sticks ff te lijf.
nggyu nglyd
Ze is zelfs 2x geklopt met net niks dit toernooi. Op de 5000m miste ze op 0,07 zilver en op 0,17 goud.Bundin schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:05:
In other news: het korte interview met Wiklund eerder vandaag was wel top. Daar klonk een hoop blijheid in, ondanks geklopt worden met net niks. Superleuk om te zien dat die 'blij voor mezelf en de anderen' sfeer niet alleen bij de snowboard events zichtbaar is
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ja, gaat dus mis.
[ Voor 7% gewijzigd door Bundin op 20-02-2026 21:22 ]
Zero compensation
Beetje gladQuad schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:23:
Er is iets met dat ijs.
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Volgens ES was dat niet het geval en hield ze haar been 'gewoon' niet.Holk schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:26:
Sarault hakt een hap uit het ijs en Xandra rijdt er doorheen
Ze had het over een "huge crack".Jeroenvde89 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:26:
Zag er bij Velzenboer toch echt ijs-gerelateerd uit… heel vreemd
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zal het morgen besprekenBundin schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:26:
[...]
Volgens ES was dat niet het geval en hield ze haar been 'gewoon' niet.
Regel 1 in shorttrack; blijven staanAMARONE schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:28:
Blijf het een rare sport vinden qua uitschakeling hoe snel dat gaat door externe invloeden.
Regel 2 in shorttrack; Blijven Staan
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
per aspera ad astra
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Yup, de risico's zijn voor iedereen hetzelfde voordat de wedstrijd begint. Ik vind het alsnog een mooie sport om te zien, ook met resultaten die niet lekker uitpakken voor TeamNL.SilentSimon schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:30:
Maar die 'externe' factoren hebben ze allemaal last van
Olympische top 10 rankinggambieter schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:32:
Wat is eigenlijk de bedoeling van de B-finale, wat win je daar mee? Lijkt me verspilde energie.
Minieme kans op een medaille als in de A-finale vanalles mis gaat.gambieter schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:32:
Wat is eigenlijk de bedoeling van de B-finale, wat win je daar mee? Lijkt me verspilde energie.
nggyu nglyd
Bij genoeg penalties in de A, kan de winnaar van B nog Brons winnen.gambieter schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:32:
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat werkt niet meer op die manier.Jorah_Newstone schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:32:
[...]
Bij genoeg penalties in de A, kan de winnaar van B nog Brons winnen.
Net de pech dat velzenboer precies op dat punt de schaats weg glijd.
Waardoor het erg veel op een loterij lijkt en geen sport meer. Ik vind het niet leuk om te kijken daardoor.SilentSimon schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:30:
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Eens. Train je 4 jaar lang 5 dagen per week. Val je door een scheur in het ijs, gecreëerd door iemand anders. Alsof in een WK-voetbal halve finale iemand de penaltystip kapot maakt en dan in de finale Depay daardoor struikelt en de penalty mistDr. Strangelove schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:34:
[...]
Waardoor het erg veel op een loterij lijkt en geen sport meer. Ik vind het niet leuk om te kijken daardoor.
Ik denk dat het tactisch en alert rijden een groot onderdeel is van de sport. Natuurlijk kan je meegenomen worden door een ander, maar dat is deels te mitigeren en er zijn advancements. Daarmee is het niet echt een loterij vind ik.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:34:
[...]
Waardoor het erg veel op een loterij lijkt en geen sport meer. Ik vind het niet leuk om te kijken daardoor.
Het is toch gewoon een sport waar atleten zich net zo duidelijk kunnen onderscheiden als bij andere sporten.
Sja, of je rijdt een rondje te weinig, doet een baanwissel niet goed omdat je coach het spoor bijster is, stapt op een blokje, skiet tegen een randje aan... er zijn meer risico's met veel sporters op weinig vierkante meters, maar met het een loterij noemen doe je de toppers in het shorttrack wel tekort vind ik.Jeroenvde89 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:37:
[...]
Eens. Train je 4 jaar lang 5 dagen per week. Val je door een scheur in het ijs, gecreëerd door iemand anders. Alsof in een WK-voetbal halve finale iemand de penaltystip kapot maakt en dan in de finale Depay daardoor struikelt en de penalty mist
[ Voor 37% gewijzigd door Bundin op 20-02-2026 21:39 ]
nggyu nglyd
Nee die regel is er niet meer. Is aangepast enkele jaren geleden.Jorah_Newstone schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:32:
[...]
Bij genoeg penalties in de A, kan de winnaar van B nog Brons winnen.
Kan op de langebaan ook gebeuren… kijk naar wat er met Joep Wennemars gebeurde. Gelukkig gebeurt het daar wel veel minder vaak.Jeroenvde89 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:37:
[...]
Eens. Train je 4 jaar lang 5 dagen per week. Val je door een scheur in het ijs, gecreëerd door iemand anders. Alsof in een WK-voetbal halve finale iemand de penaltystip kapot maakt en dan in de finale Depay daardoor struikelt en de penalty mist
Alleen een beetje lullig als die externe factor nét jou omverkegeltSilentSimon schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:30:
Niet tijdens de race, alleen na een race wordt een baan verlegdJeroenvde89 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:34:
Maar ze hebben dus 7 banen beschikbaar en er wordt niet ‘gewisseld’, aldus de NOS mensen?
Dat hoort bij deze sport. Je hoort de sporters ook niet over klagen, want een volgende keer kan diegene zelf de veroorzaker zijn.skimine schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:40:
[...]
Alleen een beetje lullig als die externe factor nét jou omverkegelt
Als je een snelcursus “hoe ga ik om met tegenslag” is dit een hele goede leerschoolPatrickC schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:42:
Als je aan shorttrack begint, weet je dat het er bij hoort. Dan moet je dat dus ook accepteren. Dat is anders op de langebaan. Daar moet je er van uit gaan dat je tegenstander je niet hindert.
Sja, het is dat NL schaatst, maar verder hebben we ook weinig eremetaal verdiend met andere disciplines. Buiten (langebaan)schaatsen en shorttrack is het voor NL 1x skeleton, 1x snowboarden en 3x kunstrijden (wat stiekem ook schaatsen isQuad schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:39:
Bizar dat België slechts 9 medailles in alle winterse OS edities heeft behaald.
We hebben ook alleen maar ijs in Nederland 😋Bundin schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:44:
[...]
Sja, het is dat NL schaatst, maar verder hebben we ook weinig eremetaal verdiend met andere disciplines. Buiten (langebaan)schaatsen en shorttrack is het voor NL 1x skeleton, 1x snowboarden en 3x kunstrijden (wat stiekem ook schaatsen is).
Hoezo niet? Bij penalties wordt je uit de resultaten gescrapt en schuift de ranking gewoon op.
Heh, als ik met shorttrack zou beginnen is die snelcursus vooral een kapotte enkel in rondje 1, gok ikHolk schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:44:
[...]
Als je een snelcursus “hoe ga ik om met tegenslag” is dit een hele goede leerschool
Skeleton is uiteindelijk ook een plank met 4 schaatsen... en snowboarden is een heel brede schaats op beroerd poederijs?Charles Hill schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:45:
[...]
We hebben ook alleen maar ijs in Nederland 😋
Nee, dat gaat niet meer op die manier, is afgeschaft. Alleen bij gele kaarten wordt er doorgeschoven, maar dan moeten ze het echt bond maken. Gaat niet gebeuren.Jorah_Newstone schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:45:
[...]
Hoezo niet? Bij penalties wordt je uit de resultaten gescrapt en schuift de ranking gewoon op.
nggyu nglyd
Nu 4 teams, 2 landen krijgen penalty. Wordt er dan alleen goud en zilver uitgereikt?Charles Hill schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:47:
[...]
Nee, dat gaat niet meer op die manier, is afgeschaft. Alleen bij gele kaarten wordt er doorgeschoven, maar dan moeten ze het echt bond maken. Gaat niet gebeuren.
nggyu nglyd
SnowWorld Landgraaf?Charles Hill schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:45:
[...]
We hebben ook alleen maar ijs in Nederland 😋
Ongelooflijk dit OS shorttrack toernooi
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
NLZag?