[OS2026] Olympische Spelen Milaan-Cortina 2026

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:56
Trieste afgang van een groot kampioene. Achteraf is het makkelijk lullen, maar mogelijk toch te lang doorgegaan en zeker na de val waarbij ze haar kruisband afscheurde en meniscus beschadigde, had ze hier nooit meer moeten starten. Hopelijk raakt ze niet blijvend invalide...

Rare val overigens ook, alsof ze opeens door een windvlaag uit balans werd gebracht.

• ethan..1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-02 12:29
KlaasjeNL schreef op zondag 8 februari 2026 @ 12:21:
Trieste afgang van een groot kampioene. Achteraf is het makkelijk lullen, maar mogelijk toch te lang doorgegaan en zeker na de val waarbij ze haar kruisband afscheurde en meniscus beschadigde, had ze hier nooit meer moeten starten. Hopelijk raakt ze niet blijvend invalide...

Rare val overigens ook, alsof ze opeens door een windvlaag uit balans werd gebracht.
Ze blijft achter z'n vlag hangen en verliest daardoor haar balans.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:52
KlaasjeNL schreef op zondag 8 februari 2026 @ 12:21:

Ze lijkt de poort te hard te raken waardoor ze draaide in de sprong zo te zien.
Lijkt ook pech hebben.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Spannende rit wel van Goggia, (en eerder Aicher). Blijft toch een mooie kijksport, dit.

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:15
Die drones over de bergen geeft qua geluid wel podracer vibes.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:13
Ik vind het altijd jammer bij skiën dat na zo’n 15 deelnemers, de rest van de wedstrijd eigenlijk doodbloedt. Af en toe eindigt er nog iemand in de top 10, maar de medailles kunnen wel alvast worden uitgereikt.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
PatrickC schreef op zondag 8 februari 2026 @ 12:42:
Ik vind het altijd jammer bij skiën dat na zo’n 15 deelnemers, de rest van de wedstrijd eigenlijk doodbloedt. Af en toe eindigt er nog iemand in de top 10, maar de medailles kunnen wel alvast worden uitgereikt.
Ik vind dat dan weer fijn. Dan hoef je niet, net zoals bij schaatsen, eerst een uur naar de mindere goden te kijken voordat de toppers komen. Die starten altijd in de laatste ritten

• Bundin
  • Niet online
PatrickC schreef op zondag 8 februari 2026 @ 12:42:
Ik vind het ook jammer voor de spanning want na rit 15 is de top 10 in het wereldbekerklassement geweest en na de 20ste zijn enkel de mindere goden nog over. Het betekent wel dat de top dicht in de buurt van elkaar start. Bij een buitensport is dat wel wenselijk om de (weers)omstandigheden zo gelijk mogelijk te houden voor de favorieten.

Daarnaast krijgen ze zo meer info over hoe de baan er op dat moment bij ligt doordat ze op 6-15 starten. Leuk, maar licht concurrentievervalsend is het wel. Maargoed, dat is onvermijdelijk natuurlijk.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik had zin om wat naar de TV te gooien. BBC lokale verslaggever "we moeten het vooral over de fantastische prestaties van Breezy Johnson en co hebben", en dan de anchor in de studio "maar nu het belangrijke, hoe is het met Lyndsey Vonn, al wat gehoord?". Aaaargh :(

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• KlaasjeNL
Bundin schreef op zondag 8 februari 2026 @ 12:54:
[...]

Ik vind het ook jammer voor de spanning want na rit 15 is de top 10 in het wereldbekerklassement geweest en na de 20ste zijn enkel de mindere goden nog over. Het betekent wel dat de top dicht in de buurt van elkaar start. Bij een buitensport is dat wel wenselijk om de (weers)omstandigheden zo gelijk mogelijk te houden voor de favorieten.

Daarnaast krijgen ze zo meer info over hoe de baan er op dat moment bij ligt doordat ze op 6-15 starten. Leuk, maar licht concurrentievervalsend is het wel. Maargoed, dat is onvermijdelijk natuurlijk.
Wellicht een idee om ze zelf hun startpositie te laten bepalen op basis van kwalificatietijden? De snelste mag als eerste zijn/haar startpositie kiezen. Mogelijk gooit dat het veld wat meer door elkaar doordat de ene gokt op vroeg starten en de ander op laat starten. :?

• Bundin
  • Niet online
En Cande Moreno wordt inmiddels ook medevac'd, geen beste dag voor women's downhill zo.

• KlaasjeNL
Dekker er al uit.

• PatrickC
Vreemd dat ze maar één run meer doen. Ze lag het grootste deel aan kop, maar werd ingelopen op het laatste stuk.

In de volgende ronde was ze sowieso kansloos geweest, want had dan Ledecka getroffen.

[ Voor 15% gewijzigd door PatrickC op 08-02-2026 13:26 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
KlaasjeNL schreef op zondag 8 februari 2026 @ 13:02:
[...]

Wellicht een idee om ze zelf hun startpositie te laten bepalen op basis van kwalificatietijden? De snelste mag als eerste zijn/haar startpositie kiezen. Mogelijk gooit dat het veld wat meer door elkaar doordat de ene gokt op vroeg starten en de ander op laat starten. :?
Voor de afdaling starten de beste 10 op positie 6 t/m 15. Nummer 11 t/m 15 starten als eerste vijf. Startvolgorde binnen deze groepen is random.
Het idee hierachter is om de favorieten zoveel mogelijk dezelfde omstandigheden te geven en zo dicht mogelijk bij elkaar te laten starten

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:03
PatrickC schreef op zondag 8 februari 2026 @ 13:25:
[...]

Vreemd dat ze maar één run meer doen. Ze lag het grootste deel aan kop, maar werd ingelopen op het laatste stuk.

In de volgende ronde was ze sowieso kansloos geweest, want had dan Ledecka getroffen.
Ik was ook verrast dat ze maar 1 run doen, vond het wel wat hebben dat ze 2 runs doen

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:37
Bundin schreef op zondag 8 februari 2026 @ 12:08:
[...]

Achteraf makkelijk lullen, maar het zou me niet verbazen als er een verplichte pre-start medical check komt in de toekomst om te voorkomen dat geblesseerde sporters het toch willen proberen.

Ook kut voor de dames die nog moeten, opnieuw in de zone komen voor je start en het gegil van een bekende uit je hoofd zetten om het vertrouwen te houden.
Dat laatste zou ik me geen zorgen over maken. Bij dit soort risicovolle sporten kunnen de deelnemers zich daar prima voor afsluiten. Is niet de eerste en zeker niet de laatste ernstige valpartij die ze meemaken.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• KlaasjeNL
PatrickC schreef op zondag 8 februari 2026 @ 13:25:
[...]

Zelfde je natuurlijk ook bij de 500m schaatsen met binnen- en buitenbaan starten... Wat dat betreft was de kwalificatie "eerlijker" met 2 runs.

Overigens mocht Dekker zelf de kant kiezen omdat ze een positie hoger kwalificeerde dan haar tegenstander en op zich leek de keuze niet verkeerd, want veel andere deelnemers waren na haar juist sneller aan die kant.

Gewoon niet goed genoeg in dit veld.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:58

Quad

Doof

Op naar de volgende teleurstelling op de 5KM.
Al verwachten we bij voorbaat al geen medaille eigenlijk.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• PatrickC
Bosker start in ieder geval slecht…

• PatrickC
We verliezen tegenwoordig van onbekende Duitsers

• Quad

Quad

Doof

Werkt goed die aërodynamische helm.

nggyu nglyd

• PatrickC
Quad schreef op zondag 8 februari 2026 @ 16:04:
Werkt goed die aërodynamische helm.
Snap ik ook niet… zo’n helm is toch ook veel zwaarder? Dat gewicht gaat tellen in al die rondjes.

• PatrickC
Bosker wordt misschien wel laatste met die tijd. Waarom niet Bergsma laten rijden? Waardeloos selectie beleid bij de KNSB.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:52
Of die pakken zijn gewoon niet goed. Dames gisteren zonder helm ook naast de prijzen.

Of hebben de Nederlanders al gepiekt met het okt?
Aan de andere kant, laatste 2 jaar doen we al niet meer mee bij de langere afstanden.
PatrickC schreef op zondag 8 februari 2026 @ 16:07:
Bosker wordt misschien wel laatste met die tijd. Waarom niet Bergsma laten rijden? Waardeloos selectie beleid bij de KNSB.
De matrix was al ff bekend. Wellicht over 4 jaar gewoon selecteren op wb klassement en of de NK of WK.

[ Voor 42% gewijzigd door Megupe op 08-02-2026 16:09 ]

• KlaasjeNL
Van de Bunt wordt de grote verrassing 🤞🏻

• Quad

Quad

Doof

PatrickC schreef op zondag 8 februari 2026 @ 16:06:
[...]

Snap ik ook niet… zo’n helm is toch ook veel zwaarder? Dat gewicht gaat tellen in al die rondjes.
Weet niet precies, maar het pak heeft een groter impact dan alleen die helm. En die is al van super hoog engineeringsniveau.

Wie weet gaat Stijn verrassen.
Al heeft NL niets meer op de lange afstand, er is geen nieuwe Sven Kramer, en de huidige trainingsschema's zijn niet meer goed genoeg, buitenlanders doen het anders en presteren dus beter.

nggyu nglyd

• Megupe
Stijn heeft zijn best gedaan. Geen medaille.

• PatrickC
Mooie rit van van de Bunt, maar het duurde 3 rondjes te lang. Boven de 6:10 ben je hier kansloos voor een medaille.

• KlaasjeNL
KlaasjeNL schreef op zondag 8 februari 2026 @ 16:09:
Van de Bunt wordt de grote verrassing 🤞🏻
Toch niet... Over 4 jaar wordt dit wel wat.

• PatrickC
Megupe schreef op zondag 8 februari 2026 @ 16:08:
De matrix was al ff bekend. Wellicht over 4 jaar gewoon selecteren op wb klassement en of de NK of WK.
Als ze Bosker niet hadden aangewezen voor de ploegenachtervolging, had hij geen 5km geraden en had Bergsma gewoon deze afstand gereden.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:38
PatrickC schreef op zondag 8 februari 2026 @ 16:19:
[...]

Als ze Bosker niet hadden aangewezen voor de ploegenachtervolging, had hij geen 5km geraden en had Bergsma gewoon deze afstand gereden.
Ook Bergsma eindigt hier niet in de top tien dus het maakt uiteindelijk weinig uit. En zelfs voor van de Bunt is het geen garantie nu

• PatrickC
D-e-n schreef op zondag 8 februari 2026 @ 16:22:
[...]

Ook Bergsma eindigt hier niet in de top tien dus het maakt uiteindelijk weinig uit. En zelfs voor van de Bunt is het geen garantie nu
Het ging mij om Bosker. Die gaat een-na-laatste worden. Echt een schande voor het NL schaatsen.

• D-e-n
PatrickC schreef op zondag 8 februari 2026 @ 16:24:
[...]

Het ging mij om Bosker. Die gaat laatste worden. Echt een schande voor het NL schaatsen.
Huizinga en Bergsma aan de start vind ik ook een niveau te laag. Sinds we hier kunstijsbanen hebben was het alleen in Serajewo slechter volgens mij. Toen hadden we tenminste nog een leuke allrounder ertussen schaatsen.

• PatrickC
PatrickC schreef op zondag 8 februari 2026 @ 16:24:
[...]

Het ging mij om Bosker. Die gaat een-na-laatste worden. Echt een schande voor het NL schaatsen.
Er doen dus nog slechtere mee het blijkt. Maar blijf er bij dat Bosker niets te zoeken heeft op deze OS.

• PatrickC
Biathlon mixed relay was trouwens prachtig. Werd pas in de laatste schietbeurt beslist voor de plekken 1-2-3.

• PatrickC
“Deze 5km is een 5km”, die interviewer van de NOS zei het echt. |:(

• Megupe
Hebben de commentatoren bij het NOS schaatsen het al over de drone gehad?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:31

JT

VETAK y0

Wat mij bij Vonn opviel is dat ze ondanks de klapper, haar ski's nog aan had of in ieder geval nog heel lang gedurende de val. Ik kan mij niet aan het idee onttrekken dat de ski's waar ik op heb gestaan dan al lang uit waren. Staat die beveiliging strakker afgesteld omdat die ski's anders al los zouden gaan bij de krachten die ze bij die snelheid in een succesvolle rit ondervinden?

En gister vroeg ik mij nog af, waarom gaan de vrouwen van de kleinere schans met skispringen?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-02 17:45
JT schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:04:
Wat mij bij Vonn opviel is dat ze ondanks de klapper, haar ski's nog aan had of in ieder geval nog heel lang gedurende de val. Ik kan mij niet aan het idee onttrekken dat de ski's waar ik op heb gestaan dan al lang uit waren. Staat die beveiliging strakker afgesteld omdat die ski's anders al los zouden gaan bij de krachten die ze bij die snelheid in een succesvolle rit ondervinden?
Je geeft het antwoord zelf al inderdaad :)

De gemiddelde wintersporter klapt niet met > 120km/h van een ijzige piste af.

Goede rit Huizinga overigens!

[ Voor 9% gewijzigd door renegrunn op 08-02-2026 17:07 ]

• PatrickC
Ook bij Huizinga is het 3 rondjes te ver. Geen medaille voor NL, maar dat is natuurlijk geen verrassing.

• Quad

Quad

Doof

Dat wordt definitief geen medaille vandaag.

nggyu nglyd

• PatrickC
JT schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:04:
En gister vroeg ik mij nog af, waarom gaan de vrouwen van de kleinere schans met skispringen?
Omdat er bij de OS altijd van beide schansen een wedstrijd is. Dus zowel de mannen en de vrouwen springen van de kleine schans en de grote schans.

[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 08-02-2026 17:11 ]

• Marrtijn
Wat zat er in de pasta van die Italianen? Over pieken op het juiste moment gesproken.

• JT

JT

VETAK y0

PatrickC schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:10:
[...]

Omdat er bij de OS altijd van beide schansen een wedstrijd is. Dus zowel de mannen en de vrouwen springen van de kleine schans en de grote schans.
Als het om het even is dan is het wel weer typisch dat het vrouwelijke geslacht van de laagste moet ;)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• D-e-n
Marrtijn schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:24:
Wat zat er in de pasta van die Italianen? Over pieken op het juiste moment gesproken.
Dat pieken valt bij de mannen toch wel mee? Het is niet dat ze de rest van het seizoen langzamer waren dan de Nederlanders ;)

• PatrickC
Die Italianen gaan ook medoen op de ploegachtervolging. Met de VS en Noorwegen, lijkt NL daar ook kansloos.

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:44
Een deel van de Nederlanders is matiger.

• PatrickC
JT schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:27:
[...]

Als het om het even is dan is het wel weer typisch dat het vrouwelijke geslacht van de laagste moet ;)
Het is niet om het even. Ze hebben beide wedstrijden van beide schansen.

• D-e-n
PatrickC schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:28:
Die Italianen gaan ook medoen op de ploegachtervolging. Met de VS en Noorwegen, lijkt NL daar ook kansloos.
Bij de VS verbaast me dat altijd want de nrs. 2 en 3 van de achtervolging zie je individueel niet terug in de hogere regionen?

• PatrickC
D-e-n schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:30:
[...]

Bij de VS verbaast me dat altijd want de nrs. 2 en 3 van de achtervolging zie je individueel niet terug in de hogere regionen?
Omdat ze perfect in elkaars slag schaatsen en heel veel trainen hierop. Het is echt een aparte discipline.

• D-e-n
PatrickC schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:32:
[...]

Omdat ze perfect in elkaars slag schaatsen en heel veel trainen hierop. Het is echt een aparte discipline.
Daarom is het eigenlijk bezopen dat je voor dat onderdeel geen vaste ploeg in kunt schrijven los van de negen individuele deelnemers. Want dan heeft Nederland genoeg schaatsers om er daar drie apart voor aan te wijzen

• PatrickC
Jammer dat Semirunniy niet mee mag doen. Toch één van beste 5km rijders van dit moment.

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 08-02-2026 17:38 ]

• PatrickC
Ook geen Olympische diploma vandaag voor NL. Huizinga wordt als beste Nederlander 7e.

• JT

JT

VETAK y0

PatrickC schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:29:
[...]

Het is niet om het even. Ze hebben beide wedstrijden van beide schansen.
Ah ja, ik lees nu de edit. Dank.

Ecodan warmtepomp

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 18:56

vhal

ಠ_ಠ

Die drone die de eerste paar bochten meevliegt bij het rodelen creëert wel vette beelden :) :o

Strava

• PatrickC
Wat duurt zo’n kwalificatie big air lang zeg…. veel sprongen die op elkaar lijken… er zijn er maar een paar die er bovenuit steken.

En Peperkamp ligt er alvast uit… En van Vreden moet nog haar 3e sprong, maar verwacht er niet veel van.

[ Voor 16% gewijzigd door PatrickC op 08-02-2026 21:21 ]

• Quad

Quad

Doof

De Nederlandse dames hebben ook de simpelste mogelijke sprongen die ze kunnen doen volgens mij. Teveel op safe.

En 1 van de twee bovenop de BA nog gauw ff de telefoon wegstoppen. Tsja.

[ Voor 25% gewijzigd door Quad op 08-02-2026 21:25 ]

nggyu nglyd

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:37
Quad schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:22:
De Nederlandse dames hebben ook de simpelste mogelijke sprongen die ze kunnen doen volgens mij. Teveel op safe.
Die laatste van Peperkamp was echt niet op safe. Als ze die geland had, had ze er waarschijnlijk gewoon bij gezeten.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 07:47
Quad schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:22:

En 1 van de twee bovenop de BA nog gauw ff de telefoon wegstoppen. Tsja.
Teveel op safe terwijl de competitie moordend is dit jaar, zit echt heel veel talent tussen. Ook vind ik de jury vrij streng, maargoed alleen de beste 12 van de wereld mogen door, mensen die lef hebben doen het goed.

• Quad

Quad

Doof

Joris748 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:26:
[...]

Die laatste van Peperkamp was echt niet op safe. Als ze die geland had, had ze er waarschijnlijk gewoon bij gezeten.
Dat klopt maar vind ik verkeerd. Gelijk nailen, iets minder kan in run 2 anders ook wel.
Desondanks doe ik ze het niet na, vind het bijzonder knap!

nggyu nglyd

• Jorah_Newstone
vhal schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:44:
Die drone die de eerste paar bochten meevliegt bij het rodelen creëert wel vette beelden :) :o
Bijna overal worden nu drones gebruikt, geeft echt mooie beelden, mogen ze erin houden _/-\o_

• Jorah_Newstone
Joris748 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:26:
[...]

Je kunt met een recordbrekende stunt komen, maar als je niet land, dan telt het niet he. :+ Bij de 2e run had ze dit al moeten proberen, dan had je bij de 3e wat minder druk gehad. Het is een enorm competitief veld, dan dan je niet gokken dat plaats 10 wel safe is.

• Jorah_Newstone
Wow, die canadees van net mist dus de finale met 0.5 punt. auw

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:10
Jorah_Newstone schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:29:
[...]

Bijna overal worden nu drones gebruikt, geeft echt mooie beelden, mogen ze erin houden _/-\o_
Absoluut. Al zit ik nog te wachten tot er drone tegen een atleet aan vliegt. Bij het snowboard dames nog Air in de eerste Heat was dat al bijna raak trouwens. Als de snowboarder niet meer volledig in beeld past weet je dat je er aardig dicht op zat :+ wel spectaculaire beelden!

• Jorah_Newstone
Romy mag nu, ze moet nu wel iets mega's proberen.

• Jorah_Newstone
Dat is niet genoeg denk ik..

• PatrickC
Vlak voor je sprong nog met je telefoon bezig zijn en die nog even wegstoppen in je broek. Tsja…

• Jorah_Newstone
ayy, betere score maar 21e plaats. Helaas

• Jorah_Newstone
damn dat was een flinke! Die probeerd het tenminste. Had wel naar kunnen aflopen.

• Waah
PatrickC schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:42:
Vlak voor je sprong nog met je telefoon bezig zijn en die nog even wegstoppen in je broek. Tsja…
Je weet niet wat ze deed. De scores opzoeken om te kijken welke truck ze gaat doen? Instagram? Nog wat aanmoediging van thuis?

Is makkelijk oordelen vanaf de zijlijn zonder enige inzage. Wat wij met een telefoon doen hoeft niet hetzelfde te zijn als wat zij er mee doen.

• Quad

Quad

Doof

Jorah_Newstone schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:43:
damn dat was een flinke! Die probeerd het tenminste. Had wel naar kunnen aflopen.
Was wel een van de mooiste geweest als die gelukt was.
Waah schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:44:
[...]

Je weet niet wat ze deed. De scores opzoeken om te kijken welke truck ze gaat doen? Instagram? Nog wat aanmoediging van thuis?

Is makkelijk oordelen vanaf de zijlijn zonder enige inzage. Wat wij met een telefoon doen hoeft niet hetzelfde te zijn als wat zij er mee doen.
Gewoon geen afleiding voor een dergelijke sprong.

nggyu nglyd

• PatrickC
Waah schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:44:
[...]

Het ziet er gewoon vreemd uit… het is ook de enige waarbij ik het gezien heb… 2 keer.

• Waah
Quad schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:45:
[...]

Was wel een van de mooiste geweest als die gelukt was.

[...]

Gewoon geen afleiding voor een dergelijke sprong.
En dan een te makkelijke sprong kiezen omdat je de tussenstand niet weet, of info van je coach hebt welke trick nodig is om door te gaan. Of info welke soort trucks de jury hoger beoordeeld.

Zoals ik zal zei: het is makkelijk oordelen vanaf de bank in Nederland. Ze zal er een reden voor hebben.

• Jorah_Newstone
De laatste mensen doen nu een alles of niets.

• Quad

Quad

Doof

Ik heb niets met kunstschaatsen, maar het schijnt een spannend slot te worden, dus zo maar op zetten.

nggyu nglyd

• Jorah_Newstone
21e plaats voor Mellissa, had meer ingezeten. Jammer hoor. Morgen weer kansen :)

• Quad

Quad

Doof

Waah schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:47:
[...]

En dan een te makkelijke sprong kiezen omdat je de tussenstand niet weet, of info van je coach hebt welke trick nodig is om door te gaan. Of info welke soort trucks de jury hoger beoordeeld.

Zoals ik zal zei: het is makkelijk oordelen vanaf de bank in Nederland. Ze zal er een reden voor hebben.
Niets mee eens, er waren 2 personen bij ze bovenaan, laat die het doorgeven wat ze moet doen.

nggyu nglyd

• Bundin
  • Niet online
Lekker stukje commentaar van de bank hier. Misschien heeft deze sporter al jaren een 'net voor de start een appje naar mama voor good luck' ritueel, of wordt ze rustig van iets met haar telefoon doen. Of stuurt haar partner een peptalk en vindt ze dat belangrijk. Wie zijn wij om daar wat van te vinden?

Hetzelfde met het 'in ronde 2 risico nemen'. Experts in deze discipline en wat werkt voor de deelnemers? ** edit: laat ik zelf niet ook te veel bijdragen aan de negativiteit, een zin verwijderd. **

Opvallend veel negativiteit in dit topic als er NL sporters in actie komen. Ze doen mee aan het belangrijkste toernooi in 4 jaar om zich te meten met de besten ter wereld. Maar het is allemaal maar matig en niet goed genoeg. Ook niet wanneer de deelnemers geen top 3 zijn in het afgelopen seizoen.

[ Voor 12% gewijzigd door Bundin op 08-02-2026 22:12 ]

• Jorah_Newstone
Dat kunstschaatsen heeft wel iets relaxends, even lekker voor zitten :)

• Bundin
  • Niet online
Jorah_Newstone schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:06:
Dat kunstschaatsen heeft wel iets relaxends, even lekker voor zitten :)
Effing knap. Ik kan zonder ijs al niet dansen maar met dit zou ik 2 enkels, 2 knieën en 2 polsen breken binnen de minuut.

• Jorah_Newstone
Bundin schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:09:
[...]

Effing knap. Ik kan zonder ijs al niet dansen maar met dit zou ik 2 enkels, 2 knieën en 2 polsen breken binnen de minuut.
Schijnbaar is de amerikaan van wereldklasse die meerdere records heeft verbroken hierin.

• Marrtijn
Bundin schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:04:
Lekker stukje commentaar van de bank hier.
Dat gejank altijd dat je geen kritiek mag hebben omdat je niet wereldtop in elke sport op de wereld bent wordt ook te vermoeiend voor woorden. Als je alleen de opinies van experts wil horen, zet je lekker de NOS en ga je niet rondhangen op een forum voor IT-geeks.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Vandaag eerst de afdaling bij de vrouwen gekeken, was weer lekker spannend met de crash van Vonn als spektakelstuk. Ik heb begrepen dat ze haar been heeft gebroken.

Daarna de 4x6km mix van de biathlon gekeken en wat was dat een leuke wedstrijd zeg! Ik heb echt zin in de biathlon wedstrijden, hopenlijk wordt het allemaal zo vermakelijk. Dinsdag de 20km voor de mannen.

• Waah
Bundin schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:04:
Lekker stukje commentaar van de bank hier. Misschien heeft deze sporter al jaren een 'net voor de start een appje naar mama voor good luck' ritueel, of wordt ze rustig van iets met haar telefoon doen. Of stuurt haar partner een peptalk en vindt ze dat belangrijk. Wie zijn wij om daar wat van te vinden?

Hetzelfde met het 'in ronde 2 risico nemen'. Experts in deze discipline en wat werkt voor de deelnemers? ** edit: laat ik zelf niet ook te veel bijdragen aan de negativiteit, een zin verwijderd. **

Opvallend veel negativiteit in dit topic als er NL sporters in actie komen. Ze doen mee aan het belangrijkste toernooi in 4 jaar om zich te meten met de besten ter wereld. Maar het is allemaal maar matig en niet goed genoeg. Ook niet wanneer de deelnemers geen top 3 zijn in het afgelopen seizoen.
Jep. We kijken een keer in de vier jaar een wedstrijd en vervolgens weten we precies wanneer ze welke tricks moeten doen. Hoe je het beste met de druk kan omgaan (alsof elke atleet daar hetzelfde in is) en of er atleet teveel op.safe speelt.

En ondertussen zal voor het gros hier het dichtste dat ze bij sport in de buurt zijn gekomen, Tony Hawk Pro Skater 3 zijn geweest :+

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 08-02-2026 22:17 ]

• Waah
Marrtijn schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:12:
[...]

Dat gejank altijd dat je geen kritiek mag hebben omdat je niet wereldtop in elke sport op de wereld bent wordt ook te vermoeiend voor woorden. Als je alleen de opinies van experts wil horen, zet je lekker de NOS en ga je niet rondhangen op een forum voor IT-geeks.
Kritiek zeker. Maar klaag dan niet als iemand kritiek uit dat je je kritiek uit op basis van geen enkele feiten of kennis van de betreffende sport of atleten. Zeker op een nerd-forum kan je weerwoord verwachten en een vraag om feiten of kennis, en weet je dat je wordt afgebrand als je zonder kennis onzin de wereld in slingert O-)

• Jorah_Newstone
Holy... Rizzo.. wow. Dat was, geen woorden voor.

Gewoon bijna foutloos.

• Quad

Quad

Doof

Ik vind er genoeg van, maar goed zondagavond en laten we maar kijken naar de sport.

De Italiaan heeft in elk geval een heerlijk nummer gekozen, en pakt na afloop zijn moment, wat moet dat geweldig voelen voor hem.

nggyu nglyd

• Jorah_Newstone
Japan, VS en Italie kunnen allemaal nog gewoon goud winnen.

Dit is leuker dan ik dacht @Quad :D

• Quad

Quad

Doof

Jorah_Newstone schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:21:
Japan, VS en Italie kunnen allemaal nog gewoon goud winnen.

Dit is leuker dan ik dacht @Quad :D
Italië maximaal brons toch? Zoals ik het zie hè.

Dat is wel het leuke aan de OS, je kijkt nu naar sporten waar je normaal gesproken niet naar kijkt en denkt, ja ziet er wel leuk uit.

nggyu nglyd

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:59
Waah schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:14:
[...]

Jep. We kijken een keer in de vier jaar een wedstrijd en vervolgens weten we precies wanneer ze welke tricks moeten doen. Hoe je het beste met de druk kan omgaan (alsof elke atleet daar hetzelfde in is) en of er atleet teveel op.safe speelt.

En ondertussen zal voor het gros hier het dichtste dat ze bij sport in de buurt zijn gekomen, Tony Hawk Pro Skater 3 zijn geweest :+
Beetje dit idee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2WACYmxJrVbMvx9cICg9FTh2rtQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/x4cmtY7WVgUxRasG5krxWNmD.jpg?f=user_large

Overigens doen we er thuis ook aan mee hoor :+ Wij zaten net naar het Big Air snowboarden te kijken, ineens hoor ik m'n vrouw bij een sprong zeggen: "nee, dat is niks, die sprong lijkt nergens op. Die gaat het niet halen hoor".

Dus ik kijk haar en zeg: wtf, sinds wanneer heb jij verstand van snowboarden? :P
Ze had overigens wel gelijk, de sporter in kwestie ging niet door :+

Verder vermaak ik me weer kostelijk, ondanks dat NL een hele slechte start heeft. Ik kijk wat minder dan me lief is omdat ik thuis aan het klussen ben, maar in plaats van muziek heb ik nu de Olympische spelen aan staan en als het spannend wordt switch ik even naar m'n smartphone. Bij het schaatsen heb ik even pauze genomen :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Quad

Quad

Doof

Oei, Japan gaat z'n kans krijgen denk ik.

nggyu nglyd

• Jorah_Newstone
ayyayay, was het zo perfect....

• Jorah_Newstone
111, dat is een monsterscore. kan nog steeds de redding zijn.
Japan nu, dit moet perfect zijn.

• JT

JT

VETAK y0

Denman schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:30:
[...]

Beetje dit idee:

[Afbeelding]

Overigens doen we er thuis ook aan mee hoor :+ Wij zaten net naar het Big Air snowboarden te kijken, ineens hoor ik m'n vrouw bij een sprong zeggen: "nee, dat is niks, die sprong lijkt nergens op. Die gaat het niet halen hoor".

Dus ik kijk haar en zeg: wtf, sinds wanneer heb jij verstand van snowboarden? :P
Ze had overigens wel gelijk, de sporter in kwestie ging niet door :+

Verder vermaak ik me weer kostelijk, ondanks dat NL een hele slechte start heeft. Ik kijk wat minder dan me lief is omdat ik thuis aan het klussen ben, maar in plaats van muziek heb ik nu de Olympische spelen aan staan en als het spannend wordt switch ik even naar m'n smartphone. Bij het schaatsen heb ik even pauze genomen :)
Ze doen het matig...ja, in een groep met de 30 beste van de wereld. Dan ben je nog steeds vet goed op wereldniveau. Als die smartphone dan zo in de weg had gezeten dan hadden ze er ook niet gestaan ;)

Ecodan warmtepomp

• Jorah_Newstone
Quad schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:27:
[...]

Italië maximaal brons toch? Zoals ik het zie hè.

Dat is wel het leuke aan de OS, je kijkt nu naar sporten waar je normaal gesproken niet naar kijkt en denkt, ja ziet er wel leuk uit.
Minimaal brons nu idd, eerder zat er nog goud in als de 2 andere de mist ingingen ;)

• Jorah_Newstone
Dankzij die achterwaartse salto toch gewonnen. Kwam wel heel dichtbij

• KlaasjeNL
Ik kan hier weinig mee. Vind het heel knap, maar deel gewoon punten uit voor de sprongen, het aantal rondjes dat je in de lucht draait, de salto's etc. Al die rare danspasjes tussendoor... En dan staat er een technische score o.b.v. het oordeel van een jury en dan gaan ze nog even de uitvoering zitten beoordelen op een wijze waar niemand zicht op heeft. Nogmaals, heel knap, maar kunstschaatsen is tevens alles wat mij stoort aan jurysporten. (Schansspringen is een goede tweede waarbij het niet om de afstand draait, maar je ook nog jurypunten voor de landing krijgt...)

• Bundin
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:49:
Ik kan hier weinig mee. Vind het heel knap, maar deel gewoon punten uit voor de sprongen, het aantal rondjes dat je in de lucht draait, de salto's etc. Al die rare danspasjes tussendoor... En dan staat er een technische score o.b.v. het oordeel van een jury en dan gaan ze nog even de uitvoering zitten beoordelen op een wijze waar niemand zicht op heeft. Nogmaals, heel knap, maar kunstschaatsen is tevens alles wat mij stoort aan jurysporten. (Schansspringen is een goede tweede waarbij het niet om de afstand draait, maar je ook nog jurypunten voor de landing krijgt...)
Deze snap ik helemaal. Gelukkig wordt het uitdelen van een gekke score grotendeels gemitigeerd door wegstrepen van hoogste en laagste scores en zijn er duidelijke en openbare beoordelingscriteria. Dat er ook naar choreografie en 'flow' gekeken word vind ik positief, anders kan je net zo goed '5x heen en weer en doe je tricks maar' invoeren. En dan verliest de sport wel echt wat.. vind ik in ieder geval.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
JT schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:34:
[...]

Ze doen het matig...ja, in een groep met de 30 beste van de wereld. Dan ben je nog steeds vet goed op wereldniveau. Als die smartphone dan zo in de weg had gezeten dan hadden ze er ook niet gestaan ;)
Maar zijn het de beste 30, of heeft bv Japan een cap op het aantal deelnemers wat ze mogen sturen net als NL bij het schaatsen?

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Jorah_Newstone schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:29:
[...]

Inderdaad, mooie beelden. Jammer dat ze het geluid ervan niet weg filteren. Ook als je geen drone beelden hebt hoor je nog een zwerm wespen de hele tijd.

Mooi dat in Nederland altijd de stemming heerst dat schaatsen een Nederlands feestje is (toen Tas won, nou dat wordt 1 andere op het podium.. tot geen oranje op het podium). De Nederlanders moeten hard aan de bak om weer terug te komen op de podiums.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Pagina: 1 2 3 Laatste