Andere stationwagen voor max. €12K

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:26

FreakNL

Well do ya punk?

Je snapt niet helemaal wat CarPlay is.

Ik noem het constant CarPlay maar eigenlijk moet je het CarPlay/Android Auto noemen. Als je er een iPhone op aansluit is het CarPlay en als je er een Android op aansluit is het Android Auto :)

Ik heb overigens 0 ervaring met Android Auto maar ik verwacht geen grote verschillen tov Carplay
Het verbaast me echt dat dat een voordeel is.
De hardware in de auto blijft toch hetzelfde en verouderd dus, dan zou ik verwachten dat je na een paar je niet meer de nieuwste versie van Carplay / Android auo erop kan zetten en dat je telefoon op een gegeven moment zegt dat hij er niet meer mee wil verbinden.

Net als bij die smart tv’s die niet meer werden bijgewerkt en de apps er niet meer op gezet konden worden.
Het is geen app of smart TV.

Het is eigenlijk een soort van screen mirroring (met gelimiteerde apps, dus verwacht geen Netflix of YouTube) geoptimaliseerd voor je scherm in de auto.

Wat er revolutionair aan is is feit dat je infotainment dus nooit meer verouderd. En het werkt gewoon echt makkelijker dan die telefoon in een houder.

https://www.iphoned.nl/ni...iphone-in-een-houder/?amp

Ik geef toe dat een houder bijna hetzelfde doet. Maar dat is en blijft ten eerste een houtje-touwtje oplossing EN het is een kleiner scherm.

Overigens gebruik ik ook Spotify en ook dat gaat gewoon makkelijker via het autoscherm i.p.v. dat gepriegel op een telefoon die in een houder zit.

Ik merk nu wekelijks weer het verschil (nu ik de CX5 van mijn ouders weer ff heb)…

Nogmaals, je kan discussiëren over de harde eis maar IK zou persoonlijk niet meer zonder willen en ik zou zeker ook in jouw segment het als redelijk harde eis in mijn wensenlijstje hebben. Ik snap overigens ook je punt over sensoren wel. Voor en achter. Daar wil ik nooit meer zonder. Net zoals ACC , keyless enter, stoelverwarming en een camera… Terwijl het vroeger ook prima zonder ging haha…

[ Voor 85% gewijzigd door FreakNL op 31-01-2026 00:03 ]

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:35

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Trichoglossus schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 14:00:
[...]

Ik neem aan dat je in een stad woont met heel weinig parkeermogelijkheden, en hele kleine plekken?
Ik kan thuis op mijn eigen grond parkeren en om naar het centrum of de winkels te komen pak ik niet de auto maar de fiets of scooter.
Het is op vakanties of steden verder weg dat ik dat toch best regelmatig heb ja, maar een Mondeo is ook flink lang en de standaardparkeerplekken gaan uit van gemiddelde auto groottes volgens mij.
Als je zo krap moet parkeren dan hebben je bumpers binnen no-time krassen van andere parkeerders. Ik zie in de stad regelmatig bumpers tegen elkaar gaan bij mensen tijdens het in- en uitparkeren.
Moet zeggen dat ik daar eigenlijk nooit last van heb, de meesten mensen letten er naar mijn idee echt wel op en ik parkeer mijn auto ook niet op maar een paar centimeter van de auto voor of achter me.
Als het plekje zo klein is dat ik er maar net in pas rij ik door want dan is het A heel lastig inparkeren en B sta ik te dicht op de andere auto’s.

Waar ik wel regelmatig schade van heb is parallel parkeren, mensen letten veel vaker niet op met de deuren openen of het zijn de kinderen of de wind.
En zelfs als je parkeert met ruimte afstand tussen de auto’s links en rechts van je dan komt je terug en is er een andere auto in de tussentijd geparkeerd die er boven staat. :|
Ik parkeer dus echt veel liever achter elkaar dan naast elkaar maar die keuze is er niet altijd, bijvoorbeeld in parkeergarages.
Mijn oude Renault van bijna 5m, zonder parkeersensoren, was prima te handelen qua fileparkeren.
Vind ik knap van jou, of ik ben -zoals ik eerder al zei- gewoon parkeergehandicapt. :+
Zonder die sensoren zou ik echt tig keer moeten uitstappen om te zien of ik de draai al kan maken of nog 30cm naar voor of achter moet om niet te ver van of juist te dicht op de andere auto te staan.
Voor mij zijn die parkeersensoren echt een revolutionaire uitvinding! _/-\o_

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:42

-tom-562

Oliesjeik

Vliegvlug schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 23:19:
[...]

Maar is het met die aftermarket opties dan nog steeds mogelijk gebruik te maken van de stuurbediening voor bijv het volume?
Eigenlijk altijd wel. Maar dat is afhankelijk van de gekozen auto en de gekozen oplossing

En wat @FreakNL over Android auto zegt klopt, het is gewoon een soort van mirror/extended versie van je telefoon met dedicated apps die je al geïnstalleerd hebt. Als voorbeeld, voor onze 2e auto (een Suzuki Swift uit 2006 met fabrieksaf alleen een radio/cd-speler met aux) heb ik een los mooi breedbeeld CarPlay/Android Auto schermpje besteld op AliExpress voor 30 euro. Aangesloten op de aux en geschakelde 12V. Als ik de auto start maakt mijn telefoon draadloos verbinding met dat scherm. En heb ik ineens een infotainmentsysteem wat helemaal 2026 is in een 20 jaar oude auto (met Google maps, Spotify, Waze, whatsapp etc.).
Dat is het geniale van CarPlay/Android Auto, het infotainmentsysteem is altijd up-to-date

[ Voor 51% gewijzigd door -tom-562 op 31-01-2026 00:42 ]

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 2 Laatste