• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:44
streamnl schreef op maandag 27 april 2026 @ 07:52:
Quinty staat voor het eerst op mijn radar. Vooral door het manier waarop ze in beeld gebracht werd.
Ik hoop niet dat ze het is. Dan heeft ze weinig hoeven te doen door Bram.

En het is jammer dat ze de opdracht van gisteren op het einde hebben gedaan. Dan hoeft de Mol van te voren bijna niets te doen en de kandidaten horen nu niet wat eruit is gehaald .
Het is sowieso jammer dat ze zo'n opdracht er nog steeds tussen zetten. Naar mijn idee moet de mol de pot laag houden door te mollen, waarbij hij risico loopt om ontdekt te worden. Maar een opdracht waarbij hij niets hoeft te doen en ook geen enkel risico loopt, maar wel de pot leeg kan spelen valt daar gewoon niet onder.
Daarbij zorgen zulke opdrachten er ook nog eens voor dat kandidaten ook niet meer voor de pot gaan. Want hoe zinloos is dat als je weet dat de pot toch wel ergens leeggetrokken wordt zonder dat je er iets aan kunt doen?

[removed]

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
redwing schreef op maandag 27 april 2026 @ 22:44:
[...]

Het is sowieso jammer dat ze zo'n opdracht er nog steeds tussen zetten. Naar mijn idee moet de mol de pot laag houden door te mollen, waarbij hij risico loopt om ontdekt te worden. Maar een opdracht waarbij hij niets hoeft te doen en ook geen enkel risico loopt, maar wel de pot leeg kan spelen valt daar gewoon niet onder.
Daarbij zorgen zulke opdrachten er ook nog eens voor dat kandidaten ook niet meer voor de pot gaan. Want hoe zinloos is dat als je weet dat de pot toch wel ergens leeggetrokken wordt zonder dat je er iets aan kunt doen?
Vroegah, voordat de BN-ers meededen, vond ik dit soort opdrachten juist erg tof. De BN-ers geven niet zo veel om het geld (mijn mening), zij doen vooral mee voor de opdrachten en schermtijd. Weer in de picture komen bij ons, “de gewone mensen”.
(Net zoals elk show die op de tv wordt uitgezonden …)
De normale mensen gingen echt voor het geld. Behalve een advocaat 😅 (België ?)

Bij de “normale mensen “, zag je echt een tweestrijd. Wil ik informatie (wat geld kost) of houd ik de pot zo hoog mogelijk.
En dat zie ik eigenlijk niet meer terug bij de BN-ers.

Off-Topic, op zich hebben de BN-ers dat goed voor elkaar gekregen. Omdat ze bij elkaar in de shows komen, zorgen ze met elkaar ervoor dat ze werk blijven houden in deze business.

Meer dan ik dacht...

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:44
streamnl schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 07:06:
[...]

Vroegah, voordat de BN-ers meededen, vond ik dit soort opdrachten juist erg tof. De BN-ers geven niet zo veel om het geld (mijn mening), zij doen vooral mee voor de opdrachten en schermtijd. Weer in de picture komen bij ons, “de gewone mensen”.

Bij de “normale mensen “, zag je echt een tweestrijd. Wil ik informatie (wat geld kost) of houd ik de pot zo hoog mogelijk.
Op zich vind ik het nog niet eens zo erg dat er geld uit de pot gespeeld kan worden, maar dan moet dat wel op een manier dat de rest kan achterhalen wie er hoeveel heeft weggespeeld. Want dan kun je het gebruiken in het vinden van de mol. In dit geval kan de mol echter zonder problemen achterover gaan hangen zonder dat er ook maar iemand weet hoeveel en wie er geld weggespeeld heeft.

[removed]

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
redwing schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 07:37:
[...]

Op zich vind ik het nog niet eens zo erg dat er geld uit de pot gespeeld kan worden, maar dan moet dat wel op een manier dat de rest kan achterhalen wie er hoeveel heeft weggespeeld. Want dan kun je het gebruiken in het vinden van de mol. In dit geval kan de mol echter zonder problemen achterover gaan hangen zonder dat er ook maar iemand weet hoeveel en wie er geld weggespeeld heeft.
Nou, dit dus precies.

Eerder was het vaak een veiling-achtig iets. En dan werd de prijs (jokers of zelfs een vrijstelling) aan de winnaar gegeven in het bijzijn van de groep. Dan werd diegene ook altijd helemaal aangevallen ("heb je zoveel uit de pot gehaald?"). Dan heb ik er ook inderdaad niet echt een probleem mee.

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:20
streamnl schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 07:06:
[...]

Off-Topic, op zich hebben de BN-ers dat goed voor elkaar gekregen. Omdat ze bij elkaar in de shows komen, zorgen ze met elkaar ervoor dat ze werk blijven houden in deze business.
Ik ben (gelulkig) geen BNer, maar ik zou ook 100% geld uit de pot spelen om mezelf verdacht te maken of meer info te verkrijgen. Om de eindpot te winnen moet je vooraleerst namelijk wel gewoon het spel winnen.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Spookelo schreef op maandag 27 april 2026 @ 22:33:
Bram had deze aflevering een overhemd aan met daarop 2 mensen die oog in oog staan met elkaar. Zou misschien wel een beetje obvious hint zijn, maar ik ga toch voor hem als mol.
Deze dus, en toen hij het bondje met Daan aanging had hij het over "Eye of the Tiger"
Het draait dit seizoen allemaal om ogen dan is dit toch ook heel obvious.

How bad is it on a scale from one to Spurs

• Kroesss
  • Nu online
Bram is inderdaad heel obvious. En als je kijkt naar de laatste jaren dan is het vaak zo dat er iemand door de edit verdacht wordt gemaakt, en uiteindelijk iemand anders de mol is. Echter is er sinds vorig seizoen natuurlijk wel een andere regisseur, dus wellicht dat daar nu wel wat verandering in komt. Ik zit in ieder geval toch wel aardig diep in de Bram-tunnel op dit moment.

Het is eigenlijk het hele verhaal bij elkaar. De zin met de eerste woorden die nu compleet is, het muziek-gerelateerde t-shirt van Sabotage tijdens de Queen-opdracht, het geklungel van hem bij de koffiebonen en de masai-opdracht, bij het abseilen doorgeven dat Milan gewoon alle telefoons op moet pakken, en niet te vergeten het weggeven van een joker aan Daan.

Maar goed, aangezien ik tot nu toe bijna altijd fout heb gehad weet ik niet of mijn tunnel een goede aanwijzing is voor wie het echt is.

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:05
Toch ben ik wel van mening dat het niet helemaal netjes is als de mol een joker aan een favoriete kandidaat geeft... Dat lijkt me niet echt eerlijk toch?

[ Voor 9% gewijzigd door AvAars op 28-04-2026 10:05 ]

• Kroesss
  • Nu online
AvAars schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 10:05:
Toch ben ik wel van mening dat het niet helemaal netjes is als de mol een joker aan een favoriete kandidaat geeft... Dat lijkt me niet echt eerlijk toch?
Tsja, de mol heeft als belangrijkste doel natuurlijk om tijdens opdrachten te saboteren, maar om dat te doen is het best wel belangrijk dat hij/zij niet verdacht wordt. En voor dat laatste doel kun je denk ik best dit middel inzetten. Het is in het verleden volgens mij ook al wel vaker gedaan. Ik heb er persoonlijk niet zoveel problemen mee, tenzij de mol heel nadrukkelijk meerdere keren 1 specifieke kandidaat gaat lopen helpen, maar 1 keer 1 joker valt daar voor mij nog niet onder.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste