Wie is... de Mol? 2026 NL Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:13

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

pdidi schreef op woensdag 1 april 2026 @ 18:31:
[...]

Nee, maar waarom zou die spelregel voor de mol anders zijn dan voor een niet-mol? Ik heb het een paar weken geleden hier al gepost. De enige (uitgesproken) regel is: Behalve de Mol. Die, hoeft nooit naar huis.
Hmm goed punt.... ;)

Zou ik echter wel een zwaktebod vinden omdat dit nogal spel beïnvloedend is. Bovendien: stel dat niemand haar terug zou willen, dan hadden ze nu geen mol meer gehad. Lijkt mij dus uitgesloten

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:09
Ja en dan kiezen ze er voor om een kandidaat niet terug te halen, wat de enige juiste keuze was overigens. Wat ga je dan verzinnen om je mol terug te halen?

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:10
Ja dan moet je direct een 2de mol kiezen, direct die zelfde dag nog.
Net zoals ze bij België gehad hebben, met alle uitdagingen die erbij komen. Dat wil een programma maker liever niet.

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-04 08:48

burgt

Starbass

Lindenberger schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:29:
Dat Eveline alsnog de mol zou kunnen zijn, kan best maar wat als de groep haar niet had terug gehaald? Dat blijft voor mij een raadsel. Met welke 'creatieve' oplossing zou de productie dan een nieuwe mol moeten in het spel brengen die helemaal onvoorbereid moest overnemen? Het is natuurlijk al ooit gebeurd bij de Belgische mol in 2022 (4de aflevering) maar dat was dan zg. 'overmacht' maar nu is dat een heel andere situatie. Of er zouden bij de start al 2 mollen in het spel hebben gezeten. Trouwens bij de startaflevering van De Mol vorige zondag kan of kon deze plot ook voorkomen natuurlijk...
Aan het eind van de aflevering wordt ook het filmpje getoond waarin gezecht wordt dat ze kandidaat is.

Het zou echt nergens op slaan als ze na een rood scherm en dat filmpje alsnog de mol blijkt. Dan kunnen ze de volgende aflevering net zo goed Geraldine terug halen an dan haar de mol laten zijn.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Malino
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
burgt schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 16:40:
[...]

Aan het eind van de aflevering wordt ook het filmpje getoond waarin gezecht wordt dat ze kandidaat is.
Ik denk ook niet dat ze de mol is, maar de argumenten die hier genoemd werden vind ik niet zo overtuigend. Zoals dat de mol nooit een rood scherm te zien kan krijgen (terwijl in België al eens gebeurd meen ik), dat er een probleem zou zijn wanneer ze niet bevrijd werd (vast wel een creatieve oplossing voor, desnoods introduceer je achteraf een twist dat ze alleen terug mocht wanneer iedereen haar liet zitten), dat ze in een filmpje hoort dat ze kandidaat is, enz.

Maar waarom ik persoonlijk niet geloof in de "afvaller is de mol" theorie (die bijna ieder jaar wel opnieuw gevoerd wordt) is dat wij in Nederland een officiële app met een poule hebben. En zodra een kandidaat een rood scherm krijgt, verlies je altijd al je punten die je daar op ingezet had. Dus stel je had vol op Eveline ingezet, ben je alles kwijt en kun je niet meer winnen nu. En dat vind ik persoonlijk nog het sterkste argument, want ik kan me met de beste wil van de wereld niet indenken dat ze de mensen die goed zaten laten verliezen.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 12:05

Crazy D

I think we should take a look.

Wat een leuke aflevering weer. Beentje mindfuck ipv spectaculaire opdrachten ik hou hier wel van.

Geheime opdracht bij het diner. Sowieso was Bram hier wel de meest geschikte voor om m uit te moeten voeren. Als hij de mol is vind ik het wel wat gemakkelijk maar als kandidaat perfect. En 1 van die dames (dacht ik) noemde het nog als mogelijkheid dat de opdracht was spreekwoorden met oog maar dat werd snel overruled.

En de 2e set aan opdrachten, sowieso leuk om dat met de locals te doen. Vond m wel leuk bedacht. Met water lopen. Speerwerpen. Even muurtje afstucen met poep en springen. Als je het zo zegt flink suf maar ik vond m leuk. Daan die amper va de grond komt “maar echt zijn best wel deed”. Dat speerwerpen wat natuurlijk alle kanten misging. Toch nog wat geld verdient.

Misschien kneuterig maar gewoon leuk :)

Exact expert nodig?

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:39
Ik denk dat Daan de mol is en Bram hem al een tijdje door heeft :)

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-04 07:52
Gelukkig een aflevering zonder een spel met bewakers. En vooral de opdracht met de voettocht met de Masai vond ik erg mooi om te zien. Een opdracht die echt de verbinding zoekt met de locatie waar ze zijn, top!

Het diner kun je niet echt heel veel mee qua zoektocht naar de mol denk ik. Iedereen begon random anderen te beschuldigen van vreemd gedrag, daar was (in ieder geval voor ons als kijker) geen touw aan vast te knopen. Dat Bram degene met de opdracht is, maakt hem in mijn ogen niet minder verdacht als mol. Je zou zelfs kunnen zeggen dat het voor hem als mol een mogelijkheid was om 1 opdracht wat rustiger aan te doen, maar dat hij gekozen heeft om zelf vol aan zet te blijven. Het is maar net hoe je het uit wil leggen denk ik. Dat hij 1 joker weggeeft vind ik wel verdacht, vooral omdat de groep nu wel aanzienlijk kleiner aan het worden is, en daarmee de kans dat je afvalt dus groter.

En het doorvertellen van het verhaal is ook zoiets waar je maar beperkt wat mee kunt denk ik. Dat Evelien die vragen niet doorvertelde is volkomen logisch, en daarmee waren de meeste vragen van Rik al onmogelijk om te beantwoorden volgens mij.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op zondag 5 april 2026 @ 18:24:
Ik denk dat Daan de mol is en Bram hem al een tijdje door heeft :)
Dan zou hij die joker toch niet hebben gegeven?

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:54
Cartman! schreef op zondag 5 april 2026 @ 23:29:
[...]

Dan zou hij die joker toch niet hebben gegeven?
Of juist wel… want je weet dat de Mol niks aan een joker heeft. Dus zo laat Bram weten dat hij Daan niet verdenkt (want dat is dan wel echt zonde)… en ondertussen kan Bram klungelig blijven, en doen alsof hij de Mol is, zodat de rest hem verdenkt.

Ja… als Bram echt weet dat Daan de mol is, dan speelt ie het heel goed.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:06
Testvraag aflevering 6: Heeft de Mol water gedragen naar het Masai-dorp:

Ja: Eveline, Nienke, Quinty
Nee: Bram, Daan, Matteo, Milan

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Crazy D

Crazy D

Kroesss schreef op zondag 5 april 2026 @ 21:07:
En het doorvertellen van het verhaal is ook zoiets waar je maar beperkt wat mee kunt denk ik. Dat Evelien die vragen niet doorvertelde is volkomen logisch, en daarmee waren de meeste vragen van Rik al onmogelijk om te beantwoorden volgens mij.
Het is bekend dat als je een verhaal doorverteld je meestal bij A begint en een paar stappen verder is het Z geworden. Maar in dit geval, het was een kort verhaaltje, maar een paar feiten. Ze hebben gewoon niet alles doorverteld, dat is duidelijk. De 30 kleuren en 20 texturen (of andersom, ik was niet compleet nuchter toen ik keek :+) is gewoon duidelijk in beeld geweest dat dat in ieder geval naar 1 groep verteld is. Dat ze de test-vragen voor zich hield lijkt me logisch, dat zou iedereen doen. Daar hoef je geen mol voor te zijn. De keuze is dan nog wel een klein beetje: geld in pot of extra info voor mijzelf, maar ging maar om een paar centen, het was geen 5000 euro die ze hiermee konden binnenhalen.

Exact expert nodig?

• Carlos0_0
Nou ben ik toch wel benieuwd, wie de vragen uiteindelijk goed heeft beantwoord :).

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:18
Carlos0_0 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:17:
Nou ben ik toch wel benieuwd, wie de vragen uiteindelijk goed heeft beantwoord :).
Kan aan mij liggen maar iedereen thuis met tijd kan toch nu uitpluizen wie het goed had? Of zal er weer een twist inzitten ofzo? 8)7

Campoza - Manage your campsite. Not your mailbox.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:42

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Volgens mij had elke serie vragen een vraag waarvan wij als kijkers het antwoord niet konden weten.

https://untappd.com/user/OzzBier

• Kroesss
-LA- schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:40:
[...]

Kan aan mij liggen maar iedereen thuis met tijd kan toch nu uitpluizen wie het goed had? Of zal er weer een twist inzitten ofzo? 8)7
Nee, iedereen had een vraag die je als kijker niet weet. Bijvoorbeeld hoe ver ze gelopen hadden met die masai-opdracht, hoe hoog het houten paard was, hoeveel vierkante meter het speelveld was bij een van de bewakers-opdrachten.

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:06
Wat een mindfuck die strand opdracht. Maar als ik kandidaat was zou ik tenminste een fout antwoord geven. Dan weet je dat de persoon tegenover je in ieder geval niet de mol is.

• Carlos0_0
Kroesss schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:59:
[...]

Nee, iedereen had een vraag die je als kijker niet weet. Bijvoorbeeld hoe ver ze gelopen hadden met die masai-opdracht, hoe hoog het houten paard was, hoeveel vierkante meter het speelveld was bij een van de bewakers-opdrachten.
We weten in ieder geval, wie niet niet in de Mol zijn ogen heeft gekeken :+

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Toch een rare opdracht. Wat als 2 kandidaten het goed zouden hebben?

Iets anders, het thema van dit jaar is toch een beetje "ogen". Volgens Google Translate is ogen in het Swahili: macho.

Als dat een hint is kan ik eigenlijk maar 1 iemand aanwijzen...

En toch staan al mijn punten vanaf aflevering 1 op Milan... en vind ik het zobde ze daar van af te halen.

• Sajuuk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:28
Wat als er iets op het geld staat, de €250 die ze kunnen winnen. Zoals het oog van de mol, dan staan ze oog in oog met de mol.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:35

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dat is inderdaad een gok geweest van de redactie. Gelukkig voor hun had het er maar 1 goed.

Ik zit vanaf het begin op Milan en blijf daar nog op. Volgens mij weet hij iedere keer precies wat er gaat gebeuren en daarom zo snel keuzes maakt wat te doen in de groep.

Parachutespringen wou hij volgens mij ook heel graag.

Tweakers Discord

• Carlos0_0
BreadFan schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:02:
Inderdaad dat is een gok denk ik van de productie, daarom hebben ze allemaal 1 aparte vraag gehad(Die ze niet konden weten).
Goed er is nog steeds een kans, dat 2 alles goed hebben. Maar dan zouden ze er wel wat op gevonden hebben denk ik.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:12
henk1994 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:01:
Wat een mindfuck die strand opdracht. Maar als ik kandidaat was zou ik tenminste een fout antwoord geven. Dan weet je dat de persoon tegenover je in ieder geval niet de mol is.
Die werd hier thuis ook al geopperd. Maar: er wordt gesteld dat je bij alles goed oog in oog met de Mol zou komen te staan. Er wordt niet gezegd dat je bij niet alles goed niet tegenover de Mol staat.

Jaren geleden hadden ze in Thailand (met Paul als winnaar en Inge als Mol) een soortgelijke opdracht in een lift trouwens. Ik vind het een beetje flauw omdat je geen enkele zekerheid hebt, en dus heeft het eigenlijk geen impact op het spel.

omniscale.nl

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
Lijkt mij een te groot risico op het strand dat iemand 2x naar voren moet komen als 2 de vragen goed hadden.

Ik denk dat er maar 1 iemand de mol kon zien. De eerste die de 3 vragen goed had, mocht de mol zien. De kandidaten daarna kregen foutieve meerkeuze antwoord van rik.

Ik denk dat dat ook de reden van meerkeuze was ipv open antwoorden

Edit: nee kan ook niet. Als pers 4 de eerste was die t goed had en persoon 2 moet 2x naar voren komen dan klopt t ook niet.

Of er zijn meer momenten geweest die wij miet hebben gezien?

Edit2: ownee kan wel. Je bewaart gewoon de mol tot er iemand het goed is.
Dat mensen daarna foute meerkeuze opties kregen lijkt mij wel aannemelijk

[ Voor 33% gewijzigd door laurens0619 op 11-04-2026 22:45 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-04 14:57
Maar iedereen heeft 2 personen in de ogen gekeken…

Life is what happens while you're busy making other plans

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
Ow echt?
Dan heb ik niet goed opgelet
Edit: ow als “kijker en kijkende” bedoel je?

[ Voor 39% gewijzigd door laurens0619 op 11-04-2026 22:43 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:18
tweakduke schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:19:
Dat is inderdaad een gok geweest van de redactie. Gelukkig voor hun had het er maar 1 goed.

Ik zit vanaf het begin op Milan en blijf daar nog op. Volgens mij weet hij iedere keer precies wat er gaat gebeuren en daarom zo snel keuzes maakt wat te doen in de groep.

Parachutespringen wou hij volgens mij ook heel graag.
Maar het parachutespringen lijkt me een positie waar je als mol juist niet had willen zitten. Behalve dat het heel tof om mee te maken is dan.

• Carlos0_0
laurens0619 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:42:
Ow echt?
Dan heb ik niet goed opgelet
Edit: ow als “kijker en kijkende” bedoel je?
Ja uiteindelijk als kijker en kijkende inderdaad.

• BreadFan
  • Niet online
Hmm, ook een optie. Dat je na 3 goede antwoorden niet de mol tegenover je krijgt, maar dat je, nadat de mol zijn 3 vragen beantwoord heeft, op mag komen draven als het toneelstukje bij Rik klaar is. Alleen was er dan geen 1500 euro te verdienen

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:29
frumper schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:40:
Er is 1 shot waar Matteo recht tegenover Rik staat. Dat was wel opvallend.

SiberischeHusky MoviecollectorNL

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-04 00:24
Het meest aannemelijke is dat het tegen over elkaar staan gewoon een toneelstukje is. Dat hebben we natuurlijk al wel vaker gezien in WIDM. Jan Versteeg die achter iemand langs liep of Nikki die achterom keek om Jeroen te zien.

Ik vermoed dat de mol’s huisje een hint had als je achterom keek, misschien een hint in de achtergrond of inderdaad gewoon op het geld.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-04 12:43

OmeJoyo

This is me

frumper schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:40:
Minimaal, er werd ook op verschillende manieren heen en weer gelopen en daar zal zeker oogcontact zijn geweest 8)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik denk ook dat de mol ergens op de achtergrond zichtbaar was ipv dat ze tegenover elkaar stonden. Ook geloof ik dat iedereen de Mol had kunnen zien, als ze de juiste vragen hadden.
Dat iemand aan kwam lopen, was gewoon ruis voor de kandidaat.

Mijn mol is Bram (en Daan vertrouw ik steeds minder…) ik vond het wel lef van de Mol dat ze daar tegenover stonden.

Meer dan ik dacht...

• Crazy D

Crazy D

BreadFan schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:02:
Quency liep toch ook 2 keer naar Rik? Alleen TV technisch zou het dat wel heel duidelijk maken voor ons als kijker als 2 x "voordat iedereen geweest is" dezelfde kandidaat is geweest.

Hebben ze vast goed over nagedacht :P

Exact expert nodig?

• Crazy D

Crazy D

Vond het overigens een beetje gekke aflevering. Blijkbaar waren ze best streng met het nabouwen van de foto's bij de strandtent. Dat is ook weleens anders geweest in eerdere seizoenen.

De Queen opdracht vond ik leuk, maar ook wel paar opvallende dingen. Sowieso was het voor de luisteraars makkelijk om even de koptelefoon verkeerd terug te hangen waardoor sowieso het verkeerd zou zijn. Foto's die echt nergens op sloegen, maar waar ze wel een goed verhaal bij hadden. Bij 1 van de foto's noemde Bram volgens mij eerst "oh dat is 3", Quincy luisterde naar diezelfde en zei "ja, dit is 'm, het is 4". Helpt ook al niet mee :P
Under pressure bij de kont van Matteo :+

Bij het oog in oog met de mol staan zal absoluut wel een twist zijn. Maar de echte mol kon niet ergens achter Rik voorbij komen, want dan zou de andere kandidaat de mol al hebben zien lopen.... (en heel veel verbergplekken waren er daar nu ook niet). En als de mol zich even zou laten zien bij de huisjes, zou de kandidaat de mol niet zien. Aangezien de kandidaten eerst werden geroepen om 'wel of niet de mol te zijn', en daarna zelf vragen moesten beantwoorden (en daarmee met de rug naar de huisjes staan).

Exact expert nodig?

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-04 14:37
Wij vonden de strand opdracht ook heel raar. Er stond daar volgens mij als maximum bedrag 1500 euro, maar dat kan toch nooit gehaald worden? Want wij als kijker zagen alle 'mollen', dus het zou NOOIT kunnen dat 1 persoon 2x naar voren zou komen.

Want dan is het spel voorbij voor ons als kijker, want dan weten we wie de mol is. Maar wij dachten op een gegeven moment ook dat de mol eventueel dan achter de kandidaat staat, maar dat is ook niet mogelijk, gezien 'de mol' dan de mol had gezien.

Ik geloof ook niet dat er maar één persoon de 3 vragen goed had. Maar dat hebben ze wel zo moeten verkopen. Ook geloof ik niet helemaal het verhaal van hierboven dat ze dan maar voor de andere kandidaten foute antwoorden hebben bedacht, gezien je nooit kan voorspellen hoe het beantwoord wordt. Dus ook niet dat het voor het eerst goed wordt beantwoord.

Hier had nooit meer dan 250 euro verdient kunnen worden. Vraag me heel erg af hoe ze dit in de finale gaan uitleggen. Wij vonden het in ieder geval niet logisch.

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:05

masauri

aka qwybyte

Wat me opviel bij de huisjes was dat er onderaan een opening in ieder hokje was.
Daardoor had de mol opdracht kunnen krijgen om daardoor te kijken wanneer iemand voor de kandidaat stond.
Dan was het geen kwestie van voor je kijken, maar naar achteren en naar die opening.
Daar kon je dan de mol in de ogen kijken.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• Carlos0_0
masauri schreef op zondag 12 april 2026 @ 11:32:
Wat me opviel bij de huisjes was dat er onderaan een opening in ieder hokje was.
Daardoor had de mol opdracht kunnen krijgen om daardoor te kijken wanneer iemand voor de kandidaat stond.
Dan was het geen kwestie van voor je kijken, maar naar achteren en naar die opening.
Is mij totaal niet opgevallen, maar er zal vast een twist aan zitten. En zoiets als dit zou ook dan prima kunnen.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Crazy D schreef op zondag 12 april 2026 @ 09:24:

De Queen opdracht vond ik leuk, maar ook wel paar opvallende dingen. Sowieso was het voor de luisteraars makkelijk om even de koptelefoon verkeerd terug te hangen waardoor sowieso het verkeerd zou zijn. Foto's die echt nergens op sloegen, maar waar ze wel een goed verhaal bij hadden. Bij 1 van de foto's noemde Bram volgens mij eerst "oh dat is 3", Quincy luisterde naar diezelfde en zei "ja, dit is 'm, het is 4". Helpt ook al niet mee :P
Oh, die koptelefoon verkeerd terug hangen is wel een mooie....

Qua foto's maken zit je vaak zelf ook in een soort tunnel, van ja, dit is echt heel logisch, omdat je het al in je kop hebt zitten, maar voor de beoordelers is het natuurlijk andere koek. Moet je maar net dezelfde kronkel hebben. Onbewust of bewust.
Ook viel me op dat de luisteraars 'dachten' dat iedere keer als de foto's kwamen dat ze dan bij hetzelfde nummer hoorden.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:56
masauri schreef op zondag 12 april 2026 @ 11:32:
Die gaten vielen mij ook op inderdaad, maar had het niet zo ver bekeken eigenlijk. Een goeie en wellicht inderdaad alleen zichtbaar dan voor degene die alles goed had. Maar die alles goed had heeft oog in oog gestaan met de mol.
Ik verwacht eerder ook dat het om degene gaat die tegenover je kwam te staan hoe dan ook. De kans dat iemand alle vragen goed heeft is best wel klein en je weet van elkaar niet wie je tegenover je hebt gehad behalve natuurlijk degene tegenover je. Alleen het voor alle huisjes langs lopen is dan niet te doen.
Ik hoop dat ze deze aan het einde wel uit gaan leggen, want zo te zien hebben heel veel mensen hier vragen over.

Bij mij blijft het nog steeds sinds de eerst aflevering Milan. We gaan zien of ik gelijk heb net als vorige keer. :+

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:26
Crazy D schreef op zondag 12 april 2026 @ 09:24:
Vond het overigens een beetje gekke aflevering. Blijkbaar waren ze best streng met het nabouwen van de foto's bij de strandtent. Dat is ook weleens anders geweest in eerdere seizoenen.

Bij het oog in oog met de mol staan zal absoluut wel een twist zijn. Maar de echte mol kon niet ergens achter Rik voorbij komen, want dan zou de andere kandidaat de mol al hebben zien lopen.... (en heel veel verbergplekken waren er daar nu ook niet). En als de mol zich even zou laten zien bij de huisjes, zou de kandidaat de mol niet zien. Aangezien de kandidaten eerst werden geroepen om 'wel of niet de mol te zijn', en daarna zelf vragen moesten beantwoorden (en daarmee met de rug naar de huisjes staan).
Ik denk dat je bij de strand opdracht als alles goed was, je op de achtergrond de mol zag (of alleen z’n ogen). Dat de mol zich in het tentje omdraaide en je via de achterwand van het tentje twee ogen oid kon zien. Maar iedereen had natuurlijk 100% focus op de persoon die tegenover kwam staan… dan zou je ook 6x alles goed kunnen hebben en 1500 piek verdienen. En niemand 2x hoeven te lopen.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
caspervc schreef op zondag 12 april 2026 @ 16:12:
[...]

Ik denk dat je bij de strand opdracht als alles goed was, je op de achtergrond de mol zag (of alleen z’n ogen). Dat de mol zich in het tentje omdraaide en je via de achterwand van het tentje twee ogen oid kon zien. Maar iedereen had natuurlijk 100% focus op de persoon die tegenover kwam staan… dan zou je ook 6x alles goed kunnen hebben en 1500 piek verdienen. En niemand 2x hoeven te lopen.
In dat geval had degene tegenover de deelnemer die alles goed had zicht op die huisjes. Dus dat werkt ook niet.

Het enige dat nog kan is dat er aan de andere kant iemand ver weg iets van de ogen van de mol had. Een spandoek, vlieger ofzo. Maar deze opdracht klopte voor geen meter en had gigantisch fout kunnen lopen voor productie. Heel nieuwsgierig hoe ze dit gaan uitleggen.

• Jaap-Jan
Testvraag aflevering 7: Met wie vormde de Mol een duo tijdens de Freddy Mercury opdracht:

Bram - Quinty
Daan - Matteo
Eveline - Milan

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• BreadFan
  • Niet online
Wat me steeds opvalt. Rik wijst heel duidelijk aan waar een afvaller zijn of haar molboekje moet neerleggen. Links of rechts op de tafel. Daar moet een reden achter zitten.

In de laatste 2 afleveringen werd het molboekje recht tegenover Bram neergelegd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y3LNL5s.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xmTCoJn.jpeg

Dus ik dacht wat op het spoor te zijn. Maar in afl. 2:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hBIghl5.jpeg

En toch is er wat mee.

• macscot
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:18
De strandhokjes opdracht is z'n typishe niks opdracht. Het is alleen een opdracht om de gedachte van de kandidaten helemaal overhoop te gooien.

Je weet als kandidaat op het einde van de opdracht 1 ding.
1 persoon heeft 3x het goede antwoord gegeven.

Zal die persoon ook tegenover de mol hebben gestaan...? Ik denk van niet.
Als dan 2 kandidaten 3x een goed antwoord hadden gegeven, was de mol dan 2x die kant op gelopen?
Dat risico wordt niet door het programma genomen.

De vragen waren telkens zo dat je er 1 of 2 best goed kon weten. De 3e was altijd een gok/ kon je nooit 100% zeker weten.
Je kan in z'n geval beter bewust fouten maken als kandidaat.
Niet de voor je neus gehouden wortel willen pakken.

Waar ik vaak naar kijk.
Waar wil je als mol zitten, waar heb je echte invloed over geld verdienen of niet.

1. Op het strand, om het kleinste detail op de foto af te laten wijken en zo geen geld te verdienen.
2. Bij het bepalen van de liedjes/het ontvangen van de foto's.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:28

ChUcKiE

Dus........

BreadFan schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:46:
Wat me steeds opvalt. Rik wijst heel duidelijk aan waar een afvaller zijn of haar molboekje moet neerleggen. Links of rechts op de tafel. Daar moet een reden achter zitten.

In de laatste 2 afleveringen werd het molboekje recht tegenover Bram neergelegd.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dus ik dacht wat op het spoor te zijn. Maar in afl. 2:
[Afbeelding]

En toch is er wat mee.
Ik zag ergens iets voorbijkomen rondom morse codes.
Links op de tafel is dan bijvoorbeeld kort en rechts is dan lang. Als je zo elke aflevering bekijkt kan daar iets uitkomen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:39
Is hier al voorbij gekomen over de hint waarbij je het eerste woord pakt wat Rik elke aflevering zegt? Ik zag hem op instagram maar kan het nu zo snel niet terug vinden. Dat maakt tot dusver:

Welkom, je staat oog in oog met

Opvallend, maar het zegt dus nog niks.

Overigens waren de antwoorden van Daan gecontroleerd. Het waren 23 jeeps, de kleur was rood en de naam van die man was correct (hij was gevonden op instagram). De kans is groot dat hij het goed had, hij stond oog in oog met Bram.

• Carlos0_0
Ik blijf toch mijn Punten op Bram inzetten, omdat ik het gewoon een leuke Mol vind.
Verder blijft Daan ook nog wel verdacht, maar ja ga niet nu ineens nog wisselen.

Die andere zijn echt te fanatiek, en brengen te veel geld in de pot.
Er kan altijd nog wat komen uiteraard, 1 of andere klap met geld eruit(Is wel eens gebeurd). Maar als je als Mol daar op wacht en in de tussentijd goed mee doet(Vind ik dat je niet zo leuk gedaan heb).

• Carlos0_0
Piet_Piraat7 schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:44:
Is hier al voorbij gekomen over de hint waarbij je het eerste woord pakt wat Rik elke aflevering zegt? Ik zag hem op instagram maar kan het nu zo snel niet terug vinden. Dat maakt tot dusver:

Welkom, je staat oog in oog met

Opvallend, maar het zegt dus nog niks.

Overigens waren de antwoorden van Daan gecontroleerd. Het waren 23 jeeps, de kleur was rood en de naam van die man was correct (hij was gevonden op instagram). De kans is groot dat hij het goed had, hij stond oog in oog met Bram.
Die zag ik ook ja gisteren in een Filmpje op Youtube, maar goed dat kan nog ook worden.
Volgende week De en de aflevering erna Mol, en de finale pas de naam.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:56

ralpje

Deugpopje

Piet_Piraat7 schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:44:

Correctie: we hebben maximaal 23 jeeps in beeld gezien tijdens die opdracht.
De naam van het bedrijf dat die tours doet is gevonden op instagram, maar dat wil niet zeggen dat die man ook zo heet (of uberhaupt het bedrijf naar hem vernoemd is.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[bram tunnel]
de strand hokjes opdracht strooit door zn opzet wel zand in de motor van de deelnemers.
wat erg nuttig is, omdat bram wel steeds meer aandacht krijgt als mol
maar dat kun je van meerdere acties vinden.

Bram zou bij de tafel-opdracht zichzelf de opdracht gegeven hebben als mol.
daarvoor was hij ook al degene die vaak iets met 'ogen' zei
bij de Zanzi-bar opdracht was het Bram die toevallig de begraven items naar boven haalde.
en hij moet zn bondje extra verstevigen door de aanmatigende twijfels van Daan...

[/bram tunnel]

[ Voor 6% gewijzigd door HyperTrophy op 13-04-2026 11:50 ]

• Kroesss
Ik vond de analyse van youtuber Siem bij de Zanzi-bar opdracht trouwens wel erg sterk. Er was gemold door kleine onderdelen te begraven, dus is de redenatie dat Milan en Quinty definitief niet meer de mol kunnen zijn omdat die toen op een paar honderd meter hoogte aan het zweven waren. Daarna begon hij over dat de dingen waar de fouten in zaten meer zouden meer richting Bram en Daan wijzen dan richting Evelien en Mateo.

Edit: oh ja, en bij de Queen-opdracht had Bram een t-shirt aan met een foto die blijkbaar op de cover staat van het nummer "Sabotage" van de Beastie boys (linkje). Deze vond ik ook wel heel erg sterk eerlijk gezegd.

[ Voor 47% gewijzigd door Kroesss op 13-04-2026 11:55 . Reden: extra hint toegevoegd. ]

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-04 18:18
Kroesss schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:51:
Ik vond de analyse van youtuber Siem bij de Zanzi-bar opdracht trouwens wel erg sterk. Er was gemold door kleine onderdelen te begraven, dus is de redenatie dat Milan en Quinty definitief niet meer de mol kunnen zijn omdat die toen op een paar honderd meter hoogte aan het zweven waren. Daarna begon hij over dat de dingen waar de fouten in zaten meer zouden meer richting Bram en Daan wijzen dan richting Evelien en Mateo.
Kan zijn dat Bram (of iemand anders) bij de bar als kandidaat gemold heeft om de verdenking op zichzelf te richten in plaats van de echte mol.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:56

ralpje

Deugpopje

Of: een van die kandidaten is er van overtuigd dat mol 'in de lucht hangt' en probeert de andere kandidaten nu te laten denken dat mol wel op strand moet staan. Dat hoeft dan niet eens op zichzelf gericht te zijn :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Tsja en dat is het lastige je kunt het vaak van twee kanten onderbouwen/verdedigen.
Zeker als kandidaten ook (al dan niet bewust) mol acties uitvoeren en zo niet het maximale aan geld in de pot willen brengen.

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ChUcKiE schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:49:
Tsja en dat is het lastige je kunt het vaak van twee kanten onderbouwen/verdedigen.
Zeker als kandidaten ook (al dan niet bewust) mol acties uitvoeren en zo niet het maximale aan geld in de pot willen brengen.
Ik acht die kans wel klein hoor, dat een kandidaat bewust spullen gaat begraven om zo het groepsresultaat te beïnvloeden. Dat is meer iets voor de Vlaamse mol, niet voor de NL-versie.

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Quinty had een shirt met 21 erop aan en haar naam betekent ook zoiets als 'vijfde': 21 + 5 = 26
Het is nu het seizoen 26 en er als meermaals gezegd dat het een belangrijk getal is.

Als mol in het vliegtuig willen zitten lijkt me minder logisch, maar met Queen (Queenty ;) ) zat ze wel op de meest handige positie voor een mol.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:09
mrwolf schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:56:
[...]

Ik acht die kans wel klein hoor, dat een kandidaat bewust spullen gaat begraven om zo het groepsresultaat te beïnvloeden. Dat is meer iets voor de Vlaamse mol, niet voor de NL-versie.
Och, een beetje mollen is zo gek nog niet. Zeker als je ervoor zorgt dat de dingen voor het einde van de opdracht weer gevonden zijn (oftewel zichtbaar begraven, of zelf de vondst doen)

[removed]

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-04 10:02

geert_s

Gamertag: Brulbak

redwing schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:34:
[...]

Och, een beetje mollen is zo gek nog niet. Zeker als je ervoor zorgt dat de dingen voor het einde van de opdracht weer gevonden zijn (oftewel zichtbaar begraven, of zelf de vondst doen)
Ik vraag me nog wel af waarom je als kandidaat het er zo dik bovenop zou leggen dat je begraven spullen hebt gevonden. Je hebt er meer aan om het voor jezelf te houden en de spullen gewoon op de juiste plek te leggen toch? Dan heb je én informatie die de anderen niet hebben, én meer kans dat het spul op de goede plek komt en niet weer verduisterd wordt. En daarbij kun je misschien nog een reactie van de mol uitlokken juist door er niets over te zeggen. Iemand zal verbaasd zijn dat die items ineens weer op de juiste plek liggen.

Ja ik zit ook in een Bram-tunnel.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-04 14:57
Ik ben vorige week uit mijn Bram tunnel gestapt, maar wel in de Bram gaat dit winnen-tunnel. Hij is wat mij betreft iets te prominent in beeld. Ja, dat was Nathan ook, maar dat was eigenlijk voor het eerst dat het zo in beeld werd gebracht. Als radio DJ zou je mogen verwachten dat hij alle 10 Queen nummers er wel uit zou moeten kunnen halen, die strandspullen terugvinden was ook opvallend. En beide redelijk in beeld gebracht. Daarnaast denk ik dat hij wellicht ook alle vragen goed had, en daarom oog in oog kwam te staan met... Daan! Hallo Daan-tunnel! :D

Life is what happens while you're busy making other plans

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:45

JME

zeg maar Jamie

Serieus, zet dan je teen in dat gat!! Kansloos..

• Hoogheid
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-04 09:52
JME schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 20:42:
Het zal mij niets verbazen als dat niet toegestaan is. Een kurk uit de bodem moeten verwijderen met het idee dat de boot vol loopt met water was het concept van deze opdracht. Als dit zo eenvoudig vertraagd of opgelost zou mogen worden zou mij dit verbazen.

• masauri

masauri

aka qwybyte

Slechtste show ooit, goed dat ik hier niet voor betaald heb 😂

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:01

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

JME schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 20:42:
Haha precies wat ik dacht.

Zat volle bak op Matteo, maar zijn reactie op de afvaller... Dan is het Bram of daan. Vind ze alleen allebei stront vervelend :+

Battle.net Spud#2543

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:35

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Oei dit jaar een keer de punten kwijt door in de Milan tunnel te blijven.

Bram ligt er zo dik op en Matteo die erin blijft terwijl hij op Milan zat, maar de reactie lijkt mij inderdaad niet gespeeld.

Tweakers Discord

• Kroesss
tweakduke schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 22:37:
Matteo die erin blijft terwijl hij op Milan zat
Dat is best wel goed verklaarbaar. Er is namelijk maar 1 afvaller. Milan zat dus verkeerd, en dan Matteo ook. De vraag is dan wie "per ongeluk" een vraag meer goed heeft, bijvoorbeeld door vragen als "in welke groep zat de mol". Als Milan in de opdrachten met dergelijke vragen vaker bij de mol in de groep zat, is Matteo door ondanks dat hij compleet verkeerd zit.

• Sebas1979
  • Laatst online: 21:46
masauri schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 21:07:
Slechtste show ooit, goed dat ik hier niet voor betaald heb 😂
Ik kijk (vanwege groepsdruk uit t gezin) dit seizoen toch weer mee, maar deze aflevering was idd wel om te janken zo slecht.

Die acrobatiek-show was volkomen onduidelijk: hoe hard moet er geklapt worden, hoeveel geld levert dat op etc.

Waarom dat niet in deelopdrachten ophakken?

En dan verzinnen ze (eindelijk) iets grappigs, nml een onderwater-quiz, en dan is dit de uitvoering… iedereen die een fout maakt = kurk er uit. Als je een antwoord goed hebt kun je nog steeds min-geld pakken. En een boot die dus extreem snel vol loopt.

Echt, ontsla je spellenbedenker.

(Oh ja, en als Bram niet de mol is dan heeft de mol dit seizoen niets hoeven doen. Bram heeft werkelijk in geen enkele opdracht tot nu toe z’n best gedaan, en loopt constant alles te verstieren. )

* Sebas1979 off to De Mol België 🇧🇪

I like my men like I like my coffee

• Carlos0_0
Ja het gaat spannend worden ieder geval, wie er volgende week uit gaat.

• Kroesss
Wetende dat ik heel diep in de Bram-tunnel zit, en de boel wat dat betreft dus wel gekleurd zie, vind ik de tekst van Bram die je hoort tijdens het maken van de test best wel naar hem wijzen.

Hij geeft aan dat hij 3 verdachten heeft, met andere woorden: slechts 1 iemand die hij niet verdenkt. Dan is het haast onmogelijk om alsnog door te gaan. In aflevering 8 moet je wel serieus gaan kiezen namelijk. De tijd van spreiden is dan normaal gesproken wel geweest. Als hij echt een kandidaat is, en hij heeft gespreid op 3 personen, dan had hij er eigenlijk uit moeten liggen dit keer.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-04 13:27
De reactie van Milan na zijn rode scherm en het afgeven van de Penningmeester-portemonnee aan Daan was op zijn minst opmerkelijk.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kroesss schreef op zondag 19 april 2026 @ 21:23:
Wetende dat ik heel diep in de Bram-tunnel zit, en de boel wat dat betreft dus wel gekleurd zie, vind ik de tekst van Bram die je hoort tijdens het maken van de test best wel naar hem wijzen.

Hij geeft aan dat hij 3 verdachten heeft, met andere woorden: slechts 1 iemand die hij niet verdenkt. Dan is het haast onmogelijk om alsnog door te gaan. In aflevering 8 moet je wel serieus gaan kiezen namelijk. De tijd van spreiden is dan normaal gesproken wel geweest. Als hij echt een kandidaat is, en hij heeft gespreid op 3 personen, dan had hij er eigenlijk uit moeten liggen dit keer.
Nee. Als een ander volledig op een iemand zit heeft die waarschijnlijk meer fout dan wanneer je spreidt.

• streamnl
  • Niet online
Ik had bij Matteo het gevoel dat hij echt verbaasd was (want hij zegt dat hij op Milan zat) of dat hij gewoon een goeie acteur is. Voor mij is het antwoord A, echt verbaasd.

Ik heb bijna het hele seizoen Bram verdacht als Mol, maar ik begin steeds meer te denken dat ie echt zo onhandig is. En steeds meer heb ik het idee dat Daan de Mol is.
Daan had de eerste vraag fout en die was (nog) niet lastig. Als Mol is het handig dat er zo snel mogelijk een kurk eruit gaat.

Meer dan ik dacht...

• Kroesss
bazzemans schreef op zondag 19 april 2026 @ 22:26:
De reactie van Milan na zijn rode scherm en het afgeven van de Penningmeester-portemonnee en Daan was op zijn minst opmerkelijk.
Op welke manier vond je dat? Dat heb ik er namelijk niet direct uitgehaald eerlijk gezegd.

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Ik kijk al drie afleveringen niet meer (kon het niet meer opbrengen) maar ik zie dat Matteo er nog in zit. Mijn mol doet het dus goed 8)

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-04 09:56
Sebas1979 schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:40:
[...]

Ik kijk (vanwege groepsdruk uit t gezin) dit seizoen toch weer mee, maar deze aflevering was idd wel om te janken zo slecht.

Die acrobatiek-show was volkomen onduidelijk: hoe hard moet er geklapt worden, hoeveel geld levert dat op etc.

Waarom dat niet in deelopdrachten ophakken?

En dan verzinnen ze (eindelijk) iets grappigs, nml een onderwater-quiz, en dan is dit de uitvoering… iedereen die een fout maakt = kurk er uit. Als je een antwoord goed hebt kun je nog steeds min-geld pakken. En een boot die dus extreem snel vol loopt.

Echt, ontsla je spellenbedenker.

(Oh ja, en als Bram niet de mol is dan heeft de mol dit seizoen niets hoeven doen. Bram heeft werkelijk in geen enkele opdracht tot nu toe z’n best gedaan, en loopt constant alles te verstieren. )

* Sebas1979 off to De Mol België 🇧🇪
Laat je dan niet zo onder (groeps)druk zetten :). Wij kijken dit seizoen gewoon weer (net als praktisch alle eerdere seizoenen) en vinden het juist leuk dat ze de locals er véél meer bij betrekken dan eerdere seizoenen. In plaats van van plekje naar plekje te gaan en daar alleen als / met kandidaten onder elkaar te zijn, gaan ze veel meer in het land/ de cultuur op.
Dat je daar wat aanpassingen/ consessies in de opdrachten moet doen lijkt mij logisch. En verzin maar steeds weer eens wat nieuws, waarbij het toch mogelijk is/ blijft te kunnen mollen.

• jbdeiman
bazzemans schreef op zondag 19 april 2026 @ 22:26:
De reactie van Milan na zijn rode scherm en het afgeven van de Penningmeester-portemonnee en Daan was op zijn minst opmerkelijk.
Ik vond die ook opvallend, je zou bijna denken dat hij in zijn spreiding het meest op Daan heeft ingezet en dus in zijn hoofd concludeerd dat Daan dus niet de mol kan zijn, dus moet het geld daar wel veilig/ goed zijn.

• Sebas1979
  • Laatst online: 21:46
jbdeiman schreef op maandag 20 april 2026 @ 08:38:
[...]

Laat je dan niet zo onder (groeps)druk zetten :). Wij kijken dit seizoen gewoon weer (net als praktisch alle eerdere seizoenen) en vinden het juist leuk dat ze de locals er véél meer bij betrekken dan eerdere seizoenen. In plaats van van plekje naar plekje te gaan en daar alleen als / met kandidaten onder elkaar te zijn, gaan ze veel meer in het land/ de cultuur op.
Dat je daar wat aanpassingen/ consessies in de opdrachten moet doen lijkt mij logisch. En verzin maar steeds weer eens wat nieuws, waarbij het toch mogelijk is/ blijft te kunnen mollen.
Ik heb niks tegen het betrekken van de locals, maar die kun je ook echt betrekken, ook in een wél goed uitgedacht spel.

Ik vind het gewoon zonde - er was gewoon vrijwel geen ‘wie is de mol’ element in die opdrachten.

Maar goed, als je het bekijkt als reisprogramma heb je hier idd geen last van.

I like my men like I like my coffee

• jbdeiman
Sebas1979 schreef op maandag 20 april 2026 @ 08:43:
[...]

Ik heb niks tegen het betrekken van de locals, maar die kun je ook echt betrekken, ook in een wél goed uitgedacht spel.

Ik vind het gewoon zonde - er was gewoon vrijwel geen ‘wie is de mol’ element in die opdrachten.

Maar goed, als je het bekijkt als reisprogramma heb je hier idd geen last van.
Zo kan je het ook zien, is je goed recht. Ik ben juist vooral benieuwd naar wat de Mol in die opdracht nu gedaan heeft. Als Bram de mol is, heeft hij vast expres met de muziek lopen klooien bijvoorbeeld. Of dat we straks zien dat Matteo in de boot achterin er een paar kurken meer uit heeft getrokken.

Ik kijk het niet als reisprogramma, want dan had je de eerdere series moeten kijken, waarbij het puur om de Kandidaten en de mooie plekjes ging waar de opdrachten werden uitgevoerd.

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Opdrachten bij WiDM zijn over algemeen erg oppervlakkig en weinig doordacht. Kijk de aflevering van gisteren van de Vlaamse "De Mol" en je bent meteen genezen van de Nederlandse versie ;)

• Jaap-Jan
Testvraag aflevering 8: Waar zat de Mol tijdens de onderwaterquiz:
In de boot: Bram, Matteo
Onder water: Daan, Milan, Quinty

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Kroesss schreef op zondag 19 april 2026 @ 21:23:
De tijd van spreiden is dan normaal gesproken wel geweest. Als hij echt een kandidaat is, en hij heeft gespreid op 3 personen, dan had hij er eigenlijk uit moeten liggen dit keer.
Je kan natuurlijk spreiden over 3, als er één van je 3 verdachte echt de mol is heb je 1/3 van de vragen goed. Als je, net zoals Milan, op één verdachte zit en dat is niet de juiste heb je 0 vragen goed.

Uiteraard zullen er vragen tussen zitten die op meerdere kandidaten van toepassing zijn en is het niet zo zwart wit als ik hierboven stel, maar het idee is duidelijk denk ik.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:55
Shadow_Agent schreef op maandag 20 april 2026 @ 09:05:
Opdrachten bij WiDM zijn over algemeen erg oppervlakkig en weinig doordacht. Kijk de aflevering van gisteren van de Vlaamse "De Mol" en je bent meteen genezen van de Nederlandse versie ;)
Ik kijk beide en vind beide op hun manier leuk.
Mocht ik het ooit niet meer leuk vinden, dan stop ik met kijken. Wat ik niet ga doen is kijken en dan ergens op een forum waar nog aardig wat mensen het wel leuk vinden telkens lopen klagen dat een ander programma veel leuker is.

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
Ik zit wel in de Bram tunnel:
- In de boot alleen bezig om het op te geven
- Bestie Boys Sabotage shirt
- Telefoon die spontaan wisselt van nummers. Krijg ik alleen voor elkaar als ik me goed voorbereid en een mix maak waarin dit gebeurt

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:06

Vuvuzela

My spire is forming

Ik zie Bram een beetje zoals Art jaren geleden, aanwezig en dubieuze acties, met de mol in zijn eigen bondje.

Ik denk dat Daan en Bram toen op het strand ook zo hard moesten lachen omdat ze beiden weteb dat Daan de mol is, maar Bram kwam als Mol bij Daan te staan.

I served in a company of heroes.

• bazzemans
jbdeiman schreef op maandag 20 april 2026 @ 08:39:
[...]

Ik vond die ook opvallend, je zou bijna denken dat hij in zijn spreiding het meest op Daan heeft ingezet en dus in zijn hoofd concludeerd dat Daan dus niet de mol kan zijn, dus moet het geld daar wel veilig/ goed zijn.
Dat, of het was een hele sarcastische opmerking. Dat vind ik dan weer beter passen bij de manier waarop jij de portemonnee afgaf. Hij drukte het echt in de schoot van de verbouwereerde Daan.
(Cc: @Kroesss)

Hoewel het natuurlijk super onlogisch is om het penningmeesterschap over te geven aan de Mol.
Maar goed, misschien is dat ook wel omdat ik Daan al even verdenk als de Mol, met een prachtige bromance met de klungelige Bram. Zoals ook @Vuvuzela aangeeft.

[ Voor 8% gewijzigd door bazzemans op 20-04-2026 19:46 ]

• Crazy D

Crazy D

Ik vond het een leuke aflevering maar qua mol-acties uitermate minimaal. Beide opdrachten was een beetje te onduidelijk. Hoe konden ze precies geld verdienen met het varen? Bij hoeveel keer heen en weer varen? En onder water, bij een goed antwoord nog steeds min-geld. Leuke verrassing. Vond m vermakelijk maar niet zo des mols. En de 2e opdracht was gewoon opgezet om wat geld te kunnen doneren. Totaal onduidelijk. Leuk om te zien, maar geen opdracht. Dat viel een beetje tegen.

Exact expert nodig?

• Mog
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Ik vond het onderwater stukje i.c.m. het zinkende bootje een leuke opdracht. Beetje onduidelijk hoe er geld verdiend kon worden. Maar een toffe dynamiek. Wel gek dat Daan niet weet dat bij zeepaardjes het mannetje zwanger is.

De voorstelling vond ik te cringe om naar te kijken. Arme mensen.

Ik zie niet in hoe het iemand anders dan Daan kan zijn.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:45

JME

zeg maar Jamie

De opdracht met de show had maar één winnaar en dat was van meet af aan het goede doel: het community center d:)b

• Mog
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

JME schreef op maandag 20 april 2026 @ 21:33:
De opdracht met de show had maar één winnaar en dat was van meet af aan het goede doel: het community center d:)b
Zeker. En het Mollen leek even op pauze te staan. Dat vind ik ook mooi voor één opdracht. Al geloof ik niet dat iemand hier echt had kunnen mollen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Is er nog iets meer uitgekomen mbt de plaats van het mollemboekje op het tafeltje of het openingswoord van Rik?

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:39
ChUcKiE schreef op maandag 20 april 2026 @ 22:41:
Is er nog iets meer uitgekomen mbt de plaats van het mollemboekje op het tafeltje of het openingswoord van Rik?
Het woord Mij is er bij gekomen, dus tot nu toe: "Welkom, je staat oog in oog met mij"

• streamnl
  • Niet online
Volgende is dan "De Mol" en het laatste woord wordt "Bram" (of Daan).

Op dit moment zou ik geen zin weten hoe ze met "Mol" kunnen beginnen zonder "de" ervoor.

Ik blijf het toch elk jaar weer knap vinden, hoe men sommige dingen weten te vinden. Dit is dan geen hint maar wel leuk gedaan door Wie is De Mol.

Meer dan ik dacht...

• Carlos0_0
Nou ja ik denk niet per se de Mol, alleen Mol kan ook uiteraard.
En dan de week erna Bram of Daan inderdaad, 1 van die andere 2 valt volgende week af.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:56
streamnl schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 06:58:
Volgende is dan "De Mol" en het laatste woord wordt "Bram" (of Daan).

Op dit moment zou ik geen zin weten hoe ze met "Mol" kunnen beginnen zonder "de" ervoor.

Ik blijf het toch elk jaar weer knap vinden, hoe men sommige dingen weten te vinden. Dit is dan geen hint maar wel leuk gedaan door Wie is De Mol.
Ik heb dat hele stuk niet meegekregen.
Maar het kan prima hoor.
"Welkom, je staat oog in oog met mij Mol xxxxx"

Ik zat op Milan al sinds het begin. Maar ik verwacht dat het Daan is uiteindelijk. Bram is te en ik gok erop dat hij echt zo lomp is.

• Kroesss
Sempy schreef op maandag 20 april 2026 @ 22:57:
[...]
Het woord Mij is er bij gekomen, dus tot nu toe: "Welkom, je staat oog in oog met mij"
Dat was de theorie over het eerste woord dat Rik tegen de kandidaten zegt iedere aflevering.

Met de molboekjes was de theorie volgens mij dat er een soort morsecode uit zou komen, waar links "lang" is en rechts "kort" (of andersom, dat weet ik niet).
@ChUcKiE Over die theorie heb ik nog niet direct iets nieuws gezien eerlijk gezegd.

• masauri

masauri

aka qwybyte

Dat er iets met die boekjes is, is duidelijk, vraag is alleen wat.
Zit de mol soms aan de kant waar het boekje gelegd moet worden?

• Crazy D

Crazy D

masauri schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:19:
Dat er iets met die boekjes is, is duidelijk, vraag is alleen wat.
Zit de mol soms aan de kant waar het boekje gelegd moet worden?
Ja maar dat is dan altijd lastig als er een oneven aantal deelnemers is. Dan kun je ze niet echt lekker delen en waar zit de mol dan precies... Ik heb ook geen idee verder hoor, maar met 7 deelnemers en dan zeggen links of rechts. Is de middelste die dan overblijft sowieso de mol niet? Voor mij zou dit te fuzzy zijn zeg maar, een beetje te random. Tikt Rik nog een aantal keer op het boekje? Dan zou het ook nog de zoveelste deelnemer van links of van rechts kunnen zijn.

Exact expert nodig?

• bazzemans
Kroesss schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:22:
[...]

Dat was de theorie over het eerste woord dat Rik tegen de kandidaten zegt iedere aflevering.

Met de molboekjes was de theorie volgens mij dat er een soort morsecode uit zou komen, waar links "lang" is en rechts "kort" (of andersom, dat weet ik niet).
@ChUcKiE Over die theorie heb ik nog niet direct iets nieuws gezien eerlijk gezegd.
Ergens las ik dat de morsecode de letters "D" en "B" lijken te zijn. Dan zou het dus een hint kunnen zijn naar Daan Boom.

Gejat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Een iets te ver uitgezochte hint!
Op het einde van elke aflevering leggen de afvallers een mol boekje neer.
Rik geeft aan of dat links of rechts is.
Als je dat omzet in morse code kom je op iets opvallends uit!
Links: —
rechts: •
Afleveringen:
1: —
2: •
3: •
———————————
4: —
6: •
7: •
8 •
———————————
1,2 en 3 zijn bij elkaar de letter D
En 4,6,7,8 bij elkaar zijn B
Maar goed. Dat is wel gek met neem ik aan nog wel 1 afvaller.

[ Voor 30% gewijzigd door bazzemans op 21-04-2026 21:14 ]

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:39
bazzemans schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:10:
[...]

Ergens las ik dat de morsecode de letters "D" en "B" lijken te zijn. Dan zou het dus een hint kunnen zijn naar Daan Boom.

Gejat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Een iets te ver uitgezochte hint!
Op het einde van elke aflevering leggen de afvallers een mol boekje neer.
Rik geeft aan of dat links of rechts is.
Als je dat omzet in morse code kom je op iets opvallends uit!
Links: —
rechts: •
Afleveringen:
1: —
2: •
3: •
———————————
4: —
6: •
7: •
8 •
———————————
1,2 en 3 zijn bij elkaar de letter D
En 4,6,7,8 bij elkaar zijn B
Maar goed. Dat is wel gek met neem ik aan nog wel 1 afvaller.
Volgens mij was in de trailer te zien dat ze volgende week een spel gaan spelen waarbij de molboekjes een rol spelen. Dus dan is het inleveren voor de afvaller van volgende week misschien niet meer nodig en zou deze theorie perfect sluiten bij mijn Daan-tunnelvisie.

• bazzemans
@Sempy Even snel teruggekeken en inderdaad de Molboekjes worden gebruikt bij het paintballen in de volgende aflevering. Dan kan het laatste "leg je Molboekje hier maar neer"-moment inderdaad weleens geweest zijn.

Komt mijn Daan-tunnel ook goed uit.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste