Wie is... de Mol? 2026 NL Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:21
babbelbox schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:22:
En weer de focus op Nasrdin's ingeleverde molboekje.....
Dat ook niemand van de andere kandidaten het moment pakt dat Rik met de afvaller praat om even door het molboekje te grasduinen...

What a fine day for Science! | Specs

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:10
Ja dat zullen ze denk ik tijdens de finale/ontknoping wel te horen krijgen, van waarom heeft niemand het boekje gepakt.
Ik kan mij er ook wel iets bij voorstellen, want dit gebeurt echt nooit. Je hoort normaal daar gewoon te wachten(Dus snap op zich wel niemand dit doet).

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:23
Harmsen schreef op maandag 16 maart 2026 @ 07:30:
[...]

Dat ook niemand van de andere kandidaten het moment pakt dat Rik met de afvaller praat om even door het molboekje te grasduinen...
Zei ik de afgelopen aflevering en daarvoor ook eigenlijk al tegen mijn vrouw. De camera zoomt er ook nog op in, dus het zou wel mogen blijkbaar. Maar denk dat niemand even opstaat hiervoor omdat iedereen er dan in gaat kijken en je er eigenlijk weinig voordeel meer uit haalt.

Ik zit nog steeds op Milan, kijken of we die van vorige keer kunnen pullen zeg maar. :+
Ben ik alles kwijt, whatever. Er is eigenlijk weinig uit te halen behalve in een tunnel te zitten met de "hints" die je krijgt.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:03
Harmsen schreef op maandag 16 maart 2026 @ 07:30:
[...]

Klopt net als de eerste aflevering, dat ze ook gewoon overal konden gaan zitten.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Testvraag:

Met hoeveel personen zat de Mol in een boot tijdens de opdracht 'in kaart brengen'?

- Met 2 personen
- Met 3 personen
- De Mol zat niet in een boot

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:26
Antwoorden testvraag aflevering 3:
" Met hoeveel personen zat de Mol in een boot tijdens de opdracht 'in kaart brengen'?"

Met 2 personen
- Daan
- Eveline
- Matteo
- Quinty
Met 3 personen:
- Bram
- Nasrdin
- Nienke
De Mol zat niet in een boot:
- Delilah
- Milan

[ Voor 17% gewijzigd door Jaap-Jan op 16-03-2026 10:12 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Carlos0_0
Jaap-Jan schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:11:
Antwoorden testvraag aflevering 3:
" Met hoeveel personen zat de Mol in een boot tijdens de opdracht 'in kaart brengen'?"

Met 2 personen
- Daan
- Eveline
- Matteo
- Quinty
Met 3 personen:
- Bram
- Nasrdin
- Nienke
De Mol zat niet in een boot:
- Delilah
- Milan
Ah top bedankt voor de antwoorden, scheelt weer zoeken :P .

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-04 15:22

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Spreiden! Dus met 2 personen, dan heb je 4 mogelijke mollen. Mooi dat daar ook mijn beide (overgebleven) verdachten inzitten.

https://untappd.com/user/OzzBier

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ook al zit je bij De Mol, normaal (als je met goed fatsoen groot bent geworden) ga je niet zomaar in andermans spullen snuffelen. Ik weet niet meer welk seizoen dat was, maar er was flink wat ophef toen iemand in iemand anders zijn koffer zat.
Dus ik snap dat wel

Meer dan ik dacht...

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:41
streamnl schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:48:
Ook al zit je bij De Mol, normaal (als je met goed fatsoen groot bent geworden) ga je niet zomaar in andermans spullen snuffelen. Ik weet niet meer welk seizoen dat was, maar er was flink wat ophef toen iemand in iemand anders zijn koffer zat.
Dus ik snap dat wel
Toen werd er volgens mij ook echt een joker gestolen. Even snuffelen in een boekje dat door de grote spelleider bijna achteloos op tafel wordt gelegd is dan wel van een andere orde.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:48
reiniero schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:37:
Matteo had bij het ontbijt een shirt aan waar mol op staat, of letterlijk: aperitivo MOLto delizioso club
Bij het invullen van z'n test had hij een shirt aan met een soort (voetbal) team-foto

ofwel iets zou aansluiten bij de voetbalmatch

het zou wat zijn als er weer eens kleding-hints in zouden zitten

Leeg - Sinds 20180907

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:59
reiniero schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:37:
Matteo had bij het ontbijt een shirt aan waar mol op staat, of letterlijk: aperitivo MOLto delizioso club
Die had hij de week ervoor ook al aan tijdens de markt-opdracht.

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:57
Chillz schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:21:
[...]
het zou wat zijn als er weer eens kleding-hints in zouden zitten
Zou zeker wat zijn, maar zo opvallend is wel een dingetje. Maarja, niet is wat het lijkt bij wie is de Mol ;)

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Balen van de afvaller! Nasrdin was na Geraldine mijn favoriet. Als dit zo doorgaat vertrekt Bram komende zaterdag.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-04 11:10
Mog schreef op maandag 16 maart 2026 @ 22:07:
Balen van de afvaller! Nasrdin was na Geraldine mijn favoriet. Als dit zo doorgaat vertrekt Bram komende zaterdag.
Nee, dat kan niet.

De mol hoeft immers nooit naar huis, weet je nog? O-)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:38

Crazy D

I think we should take a look.

De manier waarop het molboekje in beeld wordt gebracht verrraad wel dat er iets mee gaat gebeuren. Dat hoeft dan nog steeds niet brutaal dat boekje pakken te zijn. Kan best dat ze over een paar afleveringen in een molboekje kunnen kijken in ruil voor geld of zo. Of iets kunnen winnen/vinden zoals nu met de jokers en dat oog. Maar het gaat zeker een rol spelen.

Exact expert nodig?

• Kroesss
Eens dat er iets mee gaat gebeuren. Hoewel ik het ook wel zou kunnen waarderen als er gewoon totaal niets mee gedaan wordt, en ze met opzet iedereen er gek mee aan het maken zijn. Dat zou dan wel gelukt zijn namelijk.

Maar ik zoek zelf nog de connectie met het "oog in oog staan" met de mol waar Rik het in de eerste aflevering vaak heel nadrukkelijk over had. Ik heb het gevoel dat die molboekjes daar iets mee te maken hebben, maar ik ben er nog niet uit hoe.

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:02
Er is al een paar keer een oog in het spel geweest. Bij de nachtclub zagen we voor het eerst dat er iets uit kwam als ik me niet vergis: namelijk soort van oog in oog met de mol komen, het bekijken van de video oa uit oogpunt van de mol.

Eerder was het oog al te zien op het rad met die letters. Helaas draaide niemand die letter, maar ik verwacht dat er dan iets vergelijkbaars zou gebeuren, dat je iets van de mol zou zien.

Staat er ook zo'n oog op de molboekjes? Heb daar niet op gelet. Maar snap wel dat men niet meteen daar op duikt, zoals anderen ook al hadden aangegeven. Voelt toch raar om te doen.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-04 09:00
Mijn tactiek om te achterhalen wie de mol is is vooral na te gaan waar je als mol wíl zitten, welke plek de meeste impact heeft op het spel. Bij het voetballen was dat (m.i.) het bankhangen, maar die beide dames vind ik niet verdacht. Bij het bootje varen was dat (ook m.i.) de plek aan de oever. Daar vond ik Milan en Delilah beiden aardig verdacht. Mijn ogen blijven vooral gericht op Delilah :)

• Crazy D

Crazy D

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:02:
Mijn tactiek om te achterhalen wie de mol is is vooral na te gaan waar je als mol wíl zitten, welke plek de meeste impact heeft op het spel. Bij het voetballen was dat (m.i.) het bankhangen, maar die beide dames vind ik niet verdacht. Bij het bootje varen was dat (ook m.i.) de plek aan de oever. Daar vond ik Milan en Delilah beiden aardig verdacht. Mijn ogen blijven vooral gericht op Delilah :)
Maar 1 van die 2 dames (even kwijt wie) was degene die de meeste balletjes erin jasten, dus dan blijft er 1 over. Als je nog weet wie dan, snuggere ikke 8)7

Maar, op het veld was nou ook niet heel veel geld te verdienen. Beetje tijdrekken na een goal heeft misschien hooguit 1 doelpunt minder opgeleverd. Matteo die nog verder mistrapte dan dat ik gedaan zou hebben... En als ze dames maar 3 balletjes raak hadden gegooid, had dat ook wel heel verdacht geweest. In een half uur 3 balletjes raak gooien klinkt nog ongeloofwaardiger dan Matteo die naast trapt. Soms heb je ook gewoon opdrachten waar je niet zo heel goed kunt mollen.

Wel jammer trouwens dat tegendoelpunten niet een verschil maakte. De echte actie gebeurde nu eigenlijk bij de balletjes gooien, want in de tijd dat die gasten bevroren stonden kon je echt op je dooie akkertje over het veld heen hobbelen om te scoren. En voor de rest maakt het dus niets uit.

Die plaatsnamen goed zetten was leuk om te zien, verwachte chaos, maar als de productie had verwacht dat dit meer dan sowieso 2 plaatsen goed zou opleveren, waren ze wel erg naïef. Was een chaos. "Ja, schuin vooruit". Uh, op het water, je dobbert een beetje rond, en vooral: tegen wie heb je het :D Dit was natuurlijk aan alle kanten gedoemt te mislukken. Wel leuk om te zien :D

De bar vond ik ook vermakelijk, maar ook een beetje apart. Gaat enkel om jokers en dan dat oog. Alsof ze vergeten waren het geld verdienen element hierin toe te voegen :D Al zeiden ze bij Trust Nobody. Dit was misschien meer een test om te zien wie er brutaal is en niet afwachtend rond blijven kijken. En bij dat zitten bij je eigen naambordje hadden ze natuurlijk brutaal moeten en ergens anders gaan zitten. En dat molboekje na de executie zou ook wel brutaal zijn om die te pakken.

Exact expert nodig?

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Was 7 balletjes raak gooien in 30 minuten niet verdacht dan? :)

En eerst drinken pakken terwijl de tijd loopt? Ik weet niet wat ik van Quinty moet denken... zij doet rare dingen.

• streamnl
  • Niet online
Bij haar heb ik het gevoel dat ze een kandidaat is die graag verdachte dingen doet om verdacht te worden.
Aangezien ze de laatste jaren weinig tot geen zaken meer laten zien wat de Mol doet… ik streep iedereen af die ik verdachte dingen zie doen zodat je de echte Mol overhoudt :+

Meer dan ik dacht...

• Crazy D

Crazy D

BreadFan schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 23:24:
Was 7 balletjes raak gooien in 30 minuten niet verdacht dan? :)

En eerst drinken pakken terwijl de tijd loopt? Ik weet niet wat ik van Quinty moet denken... zij doet rare dingen.
Minder verdacht ;) Ik weet trouwens niet hoeveel zij precies wisten wat het effect zou van raak gooien, heb even geen herinnering of dat ergens nog voorbij kwam. Ik denk trouwens dat ik hooguit 1 balletje raak zou gooien, tenzij iemand bedenkt dat je met zo'n sjaal een mooie baan kan maken om het balletje erin te rollen :P Ik had 3 echt raakgooien al knap gevonden :D

Exact expert nodig?

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-04 15:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wfsxw3Tvrst_xB9dQcgBXwEf_xw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DGMsV5gUaTfeR0LWRz7lX9dL.png?f=fotoalbum_large

Zitten we hier oog in oog met de mol die ook nog eens een joker onder de lamp heeft liggen? :X

Fallout | TES | CIV | Lego | PS5 | Switch

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:19

Ankh

|true

Slappyjoez schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 10:22:
[Afbeelding]

Zitten we hier oog in oog met de mol die ook nog eens een joker onder de lamp heeft liggen? :X
Zou wel een mooie zijn.. majah "tunnelvisie"... het verbaast me wel hoe Bram Krikke is (of speelt) in WIDM... Ik had toch meer een aanwezig persoon verwacht (of hij speelt het natuurlijk).

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Wyke
  • Laatst online: 23:47
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:02:
ik vond vooral de aanwijzingen van Delilah erg raar daar.... het klonk logisch, maar is natuurlijk helemaal niet logisch om te roepen dat je tussen die en die plaatsnaam (waarbij ze die voorlas van de kaart) het bordje moet zetten. Ze gebruikte referenties van plaatsnamen op de kaart terwijl de mensen op het water natuurlijk geen flauw idee hebben A. waar ze zijn, B. welke plaatsnamen er allemaal beschikbaar zijn en waar ze op het water liggen en C. waar de plaatsnamen echt liggen (op de kaart).

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:22
Die hele opdracht op het water was op papier beter dan in de praktijk. Je mist gewoon referentie op het water en op de kant. Als die eilandjes genummerd waren was het al beter te doen geweest. Verder leek het mij best veel peddelen in de korte tijd die ze hadden. Dus een score van 0 was het hoogste haalbaar.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:48
Slappyjoez schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 10:22:
[Afbeelding]

Als dat echt een joker is onder die lamp, zou dat wel heel vet zijn

Leeg - Sinds 20180907

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
LordSinclair schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:17:
Die hele opdracht op het water was op papier beter dan in de praktijk. Je mist gewoon referentie op het water en op de kant. Als die eilandjes genummerd waren was het al beter te doen geweest. Verder leek het mij best veel peddelen in de korte tijd die ze hadden. Dus een score van 0 was het hoogste haalbaar.
Ze hadden met 3 bootjes naar het 1e punt moeten varen. Vervolgens met 2 bootjes naar het 2e punt waarbij de achterblijver als referentie kon worden gebruikt. Vanaf het 2e punt gaat vervolgens 1 bootje verder naar het 3e punt en ook de achterblijver gaat naar het 3e punt. En zo verder

• Ankh

Ankh

|true

Er werd gezegd dat ze een drone tot hun beschikking hadden (volgens mij), maar daar heeft men niets van laten zien. Of er is zwaar gemold, of er is technisch iets verkeerd gegaan of ik ben gewoon per abuis haha.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• LordSinclair
Ankh schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:48:
Er werd gezegd dat ze een drone tot hun beschikking hadden (volgens mij), maar daar heeft men niets van laten zien. Of er is zwaar gemold, of er is technisch iets verkeerd gegaan of ik ben gewoon per abuis haha.
Die hing boven het veld voor een top view.

• Ankh

Ankh

|true

LordSinclair schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 12:01:
[...]

Die hing boven het veld voor een top view.
Okay, maar ze hebben niet laten zien dat Milan en (?) echt gebruik maakte van deze topview.

• LordSinclair
pdidi schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:35:
[...]

Ze hadden met 3 bootjes naar het 1e punt moeten varen. Vervolgens met 2 bootjes naar het 2e punt waarbij de achterblijver als referentie kon worden gebruikt. Vanaf het 2e punt gaat vervolgens 1 bootje verder naar het 3e punt en ook de achterblijver gaat naar het 3e punt. En zo verder
Ze hadden maar een half uur..

• pdidi
  • Niet online
LordSinclair schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 12:02:
[...]

Ze hadden maar een half uur..
Eens, maar dan was het wschl niet 0 euro geworden. Overigens was het meer niet zo heel groot. 1000x700 meter. Gemiddelde afstand tussen 2 punten ongeveer 250 meter (tussen 500 en 50 meter). In 30 minuten met 5km/u varen kun je 2500 meter afleggen. Dan zou je dus 10 punten kunnen aandoen, precies het aantal punten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXoslKRL5EtEO7JCrwGKsqPu5PE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a2cnNaqmTUud5jL9syZFnArt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door pdidi op 18-03-2026 13:03 ]

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-04 15:22

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Ik betwijfel of de mol bij de opdracht op het meer aan de kant stond. Deze opdracht was zo lastig wegens het gebrek aan referentie punten dat het gedoemd was om te mislukken. Prima dus voor de mol om lekker in een bootje te gaan zitten en de 2 instructiegevers zich verdacht te laten maken.

https://untappd.com/user/OzzBier

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ze hadden voor dat iedereen in de bootjes stapte afspraken moeten maken over hoe te navigeren. Heel simpel Noord en Zuid benoemen had al enorm geholpen. Dat en dat punt houden we aan als Noord, dat punt als Zuid. Dan kun je vervolgens via de porto windrichtingen benoemen.

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:37

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Als ze gewoon eerst alle bordjes hadden verzamelen, om die vervolgens te verspreiden naar de goede plekken.
Eerst de buitenste en dan naar binnen toe werken. Heb je in ieder de eerste goed en wordt voor de middelste (en lastigste) het aantal keuzes ook makkelijker, dus grotere kans dat het toch goed is. (als het toch onduidelijk blijkt te zijn).
Liepen er nogal wat enorm te kloten bij die opdracht.

Vond bij de discotheek opdracht dat Bram zich wel ERG liet kennen, zure drol.
Volgens mij waren er ook een paar kandidaten toch wel beetje aangeschoten, Mateo bijv :P

Battle.net Spud#2543

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
TepelStreeltje schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 14:07:
Als ze gewoon eerst alle bordjes hadden verzamelen, om die vervolgens te verspreiden naar de goede plekken.
Eerst de buitenste en dan naar binnen toe werken.
Wij horen niet altijd alle regels, maar kan me voorstellen dat er 1 is dat ze maar 1 bordje tegelijk mogen hebben.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:22

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heerlijk dat drukke gepraat als je van 60 meter afdaalt.

Tweakers Discord

• Kroesss
Ik snap even niet hoe Rik op de telling komt dat er 12 keer de telefoon is opgenomen.

Volgens mij had Nienke alle telefoons laten liggen toch? Dan zouden de andere 3 alle telefoons moeten hebben opgenomen, maar dat hebben ze niet. Vooral de eerste is volgens mij wel overgeslagen door anderen.

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ze tikte toch 1 aan met haar voet? Die telt ook mee

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:26

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Kroesss schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 21:37:
Ik snap even niet hoe Rik op de telling komt dat er 12 keer de telefoon is opgenomen.

Volgens mij had Nienke alle telefoons laten liggen toch? Dan zouden de andere 3 alle telefoons moeten hebben opgenomen, maar dat hebben ze niet. Vooral de eerste is volgens mij wel overgeslagen door anderen.
Ja Nienke heeft er 1 afgeschopt, die telt dus gewoon mee. Maar wie is die 12e telefoon geweest? Toch Nienke wat haar van kandidaat weer potentieel mol maakt, maar imho nog wel heel slappe mol, of heeft 1 van de andere kandidaten toch alle telefoons opgenomen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:36

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Vinden jullie WIDM nog echt leuk om te kijken? Vond de eerste aflevering van dit seizoen echt tof maar inmiddels is het weer terug bij af en is de lol van kijken voor mij ook aanzienlijk minder geworden. Opdrachten duren te lang en zijn relatief simpel. Daardoor geen diepgang of dubbele lagen in opdrachten.

• Mog
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Shadow_Agent schreef op zondag 22 maart 2026 @ 10:55:
Vinden jullie WIDM nog echt leuk om te kijken? Vond elde eerste aflevering van dit seizoen echt tof maar inmiddels is het weer terug bij af en is de lol van kijken voor mij ook aanzienlijk minder geworden. Opdrachten duren te lang en zijn relatief simpel. Daardoor geen diepgang of dubbele lagen in opdrachten.
Vermakelijk genoeg om te blijven kijken, maar echt hoogstaand is het dit seizoen niet.

Het valt me op dat de productiewaarde minder hoog is. Normaal is WIDM bijna een soort reisprogramma met een spelelement. Dit seizoen heb ik dat totaal niet. De beelden zijn grauw en flets.

• Carlos0_0
Shadow_Agent schreef op zondag 22 maart 2026 @ 10:55:
Vinden jullie WIDM nog echt leuk om te kijken? Vond de eerste aflevering van dit seizoen echt tof maar inmiddels is het weer terug bij af en is de lol van kijken voor mij ook aanzienlijk minder geworden. Opdrachten duren te lang en zijn relatief simpel. Daardoor geen diepgang of dubbele lagen in opdrachten.
Het is zoals gezegd idd vermakelijk, maar kijk ik het nog echt om de Mol te ontdekken nee.
Zijn alle opdrachten leuk nee, maar goed dat kan ook niet altijd.

Ik vind het gewoon leuk om te zien waar ze zijn(Omgevingen etc), sommige opdrachten zijn wel weer gaaf.
En zet gewoon de punten all-in op 1 persoon, gewoon omdat ik diegene een leuke mol zou vinden.
Ik ga niet overal dingen achter zoeken(Nooit gedaan trouwens), van ja dit getal is verjaardag dag van de mol of leeftijd etc(Dat gaat mij echt allemaal te ver :+ ).

Het zelfde als met een serie, sommige zijn misschien niet echt heel leuk.
Maar je kijkt ze toch, omdat het vermakelijk genoeg is om door te kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Carlos0_0 op 22-03-2026 11:37 ]

• Pat911
Mog schreef op zondag 22 maart 2026 @ 11:04:
[...]
De beelden zijn grauw en flets.
En Tanzania is zo mooi* - had wel verwacht dat ze meer de natuur in zouden gaan ipv alleen in de stad en een industriegebied zouden rondhangen.

* Zelf lang geleden een paar dagen in Tanzania geweest - Kilimanjaro - maar wel wat meer tijd doorgebracht in Masai Mara, het Keniaanse deel van de Serengeti.

• Mog
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Pat911 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 12:33:
[...]

En Tanzania is zo mooi* - had wel verwacht dat ze meer de natuur in zouden gaan ipv alleen in de stad en een industriegebied zouden rondhangen.

* Zelf lang geleden een paar dagen in Tanzania geweest - Kilimanjaro - maar wel wat meer tijd doorgebracht in Masai Mara, het Keniaanse deel van de Serengeti.
Ja, precies. En in de eerste aflevering kwam dat wel terug. Maar wie weet komt het nog.

• streamnl
  • Niet online
Bram was degene die over de eye of the tiger bondgenoot begon, toch?
Aangezien “oog” belangrijk is, vind ik dit verdacht. Voortaan vol op hem in de poule.

Aan de andere kant, zouden ze dit echt uitzenden als hij de Mol is?? :X :+

Meer dan ik dacht...

• Carlos0_0
streamnl schreef op zondag 22 maart 2026 @ 21:20:
Aangezien “oog” belangrijk is, vind ik dit verdacht. Voortaan vol op hem in de poule.

Ze zullen sommige hints prima duidelijk in beeld brengen, alleen hele grote groep(Zoals ik). Vergeet dat al direct weer.
Ik niet dan, maar de meeste zullen alleen zoeken naar hoe iemand het doet in de aflevering, en niet naar zulk soort hints.

Ik heb dus bijv al geen flauw idee meer waar je het over heb :+ , dus dat is zaterdag ook al niet eens blijven hangen bij mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Carlos0_0 op 23-03-2026 08:06 ]

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
streamnl schreef op zondag 22 maart 2026 @ 21:20:

Dat viel mij ook meteen op inderdaad. En volgens mij was er geen logische aanleiding om dat te zeggen zonder een 'hint' te geven. Al is het natuurlijk wel zo dat Rik ook de hele tijd praat over zien, ogen en variaties daar op. Het kan ook zomaar een soort running gag tussen de deelnemers zijn.

Maar de Bram-tunnel is officieel geopend hier hoor!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-04 14:53
pdidi schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:35:
[...]

Ze hadden van links naar rechts moeten werken (ze hadden 3 boten en een Drone voor een top-view), verdeel de boten over het veld, stuur eentje naar links en laat deze daar aangeven wat waar ligt, idem voor midden en rechts. En dan van links naar rechts de boel goed leggen.
Met 3 boten naar dezelfde plek varen had helemaal geen zin gehad, en kost alleen maar extra tijd, die op zichzelf al schaars was.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:26
Testvraag aflvering 4: Heeft de mol van de toren geabseild?

Ja: Daan, Eveline, Milan, Nienke
Nee: Bram, Delilah, Matteo, Quinty

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Carlos0_0
Ik had al z'n idee dat dit de testvraag ging worden, eindelijk eens waar ik het antwoord zo van weet haha.

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Ik blijf gewoon 100% op Matteo :)
Zowel Bram als Milan liggen er te dik bovenop denk ik

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:43
Shadow_Agent schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:44:
Ik blijf gewoon 100% op Matteo :)
Zowel Bram als Milan liggen er te dik bovenop denk ik
Dat dachten veel mensen bij Nathan ook.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-04 12:09
Jumpman schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:49:
[...]

klopt, maar dat was een bonus seizoen... Ik zit ook op Bram, maar er wordt teveel gepusht vanuit de regie naar een Bram tunnelvisie dat ik erg ga twijfelen of hij het is. Maar... ik denk wel dat hij de finale gaat halen

Life is what happens while you're busy making other plans

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Jumpman schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:49:
[...]

Haha ja klopt, mijzelf incluis _O-

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:35

Rhapsody

In Metal We Trust

Vond het moment in de auto, na de opdracht met de kistjes en bewakers, met Bram wel bijzonder. Delilah kwam niet op het 'wachtwoord' bij de laatste 2 foto's en Bram zegt dan 'Hoe heet zo'n riem in een auto ook alweer'.....

🇪🇺 pro Europa!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012

geert_s

Gamertag: Brulbak

Rhapsody schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:23:
Vond het moment in de auto, na de opdracht met de kistjes en bewakers, met Bram wel bijzonder. Delilah kwam niet op het 'wachtwoord' bij de laatste 2 foto's en Bram zegt dan 'Hoe heet zo'n riem in een auto ook alweer'.....
Haha ja dit wist hij dus zeker weten wel..

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:03
Rhapsody schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:23:
Maar dat kwam ook omdat ze wel het woord "riem" bespraken.
Was ook weer niet een hele gekke opmerking vond ik. Maar toch lijkt er heel veel aandacht naar Bram te gaan.
Ook gewoon open en eerlijk zeggen hij moet alle telefoons openen.

1000 euro eruit.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:23

Vuvuzela

My spire is forming

Ik was stiekem wel blij dat Delilah afviel. Vond haar vreemd bezig en het zou jammer als dat molstreken zouden blijken achteraf.

I served in a company of heroes.

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Zoveel potentie met die telefoons en verkwanselt alsof het niks is.
Had geroepen dat geen een opnemen kans gaf op een vrijstellen, maar 1 / alleen laatste opnemen een joker, alleen laatste 2 opnemen extra geld, etc etc.
Geheid dat er dan veel minder op waren genomen. Alleen roepen dat je niks op moet nemen gaat niemand geloven.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Joostje123 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:51:
[...]

Maar dat kwam ook omdat ze wel het woord "riem" bespraken.
Was ook weer niet een hele gekke opmerking vond ik. Maar toch lijkt er heel veel aandacht naar Bram te gaan.
Ook gewoon open en eerlijk zeggen hij moet alle telefoons openen.

1000 euro eruit.
Bram speelt het spel precies zoals ik het zou spelen, niks geen geld, gewoon willen winnen/doorgaan naar een volgende aflevering.

• Carlos0_0
Oké dus de Mol stond net op dat tafeltje, of wat was het geschreven(Matteo stond erop toch ?) haha

Oh laat maar, zie nu ook een tafel met Eveline staan :+

[ Voor 33% gewijzigd door Carlos0_0 op 28-03-2026 20:38 ]

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:49
Yes eerste keer dit seizoen dat ik niet gehalveerd wordt met mijn punten :)

• Carlos0_0
Pendora schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 21:27:
Yes eerste keer dit seizoen dat ik niet gehalveerd wordt met mijn punten :)
Misschien volgende week dan wel 2 in 1 keer uit 😂

• Kroesss
Goede aflevering voor mijn Bram-tunnel.

De koker met koffiebonen lekker open zetten, zoeken naar niet-bestaande jokers (en dat ook nog op Daan af kunnen schuiven), volgens mij in de tweede opdracht geen enkel zakje gevonden, en lekker meestemmen om de filmpjes af te spelen.

Helemaal volgens het draaiboek.

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-04 10:52
Ik was wel teleurgesteld dat er WEER een opdracht was waar je in duo's "het veld" in moet om geld te verzamelen en er bewakers zijn. Na de jeeps en vorige week met die wachtwoorden al de derde keer dit seizoen dat er zo'n opdracht is (als ik er niet eentje vergeet). Weinig creatief..

Eerste opdracht vond ik dan wel weer leuk. Bram wel weer heel knullig met dat luik. Dat kan je bijna niet spelen.. Maar als je dan ziet dat hij de aanstichter was van het jokergebeuren...

Vind overigens nog steeds dat de groep echt heel open tegen elkaar is over alles wat ze doen. Ze zijn echt heel eerlijk naar elkaar en er wordt voor mijn gevoel echt enorm veel gedeeld met elkaar. Zijn ook nauwelijks boos op elkaar en voeren nauwelijks discussies over opdrachten die mislukt zijn.

• Crazy D

Crazy D

Wel erg vermaakt hoor, leuke aflevering. Ben geen seconde wijzer wie de mol zou kunnen zijn :P Maar vond m leuk in elkaar, mooi gefilmd, leuke opdrachten die best wel goed te doen waren als iedereen z'n best deed. Gevoelsmatig hadden ze, als ze niet naar jokers waren gaan zoeken, bij de koffie de maximale opbrengst wel kunnen halen.

Het zakjes-doolhof vond ik wel tricky. Je moet toch maar ff goed in de gaten hebben waar dat zakje viel (of bleef de drone er boven hangen?). Hier had een graphic zoals ze in BE vaak doen, wel handig geweest (gewoon linksonder in beeld of zo, het doolhof met kruisje waar geld ligt en kleurtjes waar deelnemers en die rode gasten liepen). Maar vond dat wel gewoon entertaining.

En die filmpjes. Tuurlijk, een twist "op 26 seconden....". Tjah, denk er maar eens aan terwijl je daar zo zit :D Maar goed dat ze deze keer in ieder geval niet bij hun eigen namen gingen zitten. Hoewel, wie was er van de reversed psychology? 1 iemand zei volgens mij dat ze misschien wel juist wel bij hun eigen namen moesten gaan zitten? Nou ja, dan hadden ze alsnog de 26-hint gemist denk ik. Al zul je zien dat er in de laatste aflevering blijkt dat er net voor die 26e seconde een paar frames net een ander kleurtje hadden waardoor het had kunnen opvallen, of zo. Ik ga iig niet terugkijken om te zoeken naar wat er op 26 sec te zien is want dat hebben wij toch niet gezien.

En het was natuurlijk voorspelbaar dat ze dat geld eruit gingen spelen, alleen vind ik dan nog dat er makkelijk minder geld opgehaald had kunnen worden. Matteo zei het nog, even wat handjes koffiebonen uit de zak voordat je m neerlegt. Zak bij de verkeerde naam. Etc. 1000 was het toch, en 2000 de maximale? Eigenlijk wel een veel te goede score.

Exact expert nodig?

• Kroesss
Crazy D schreef op zondag 29 maart 2026 @ 18:16:
Ik ga iig niet terugkijken om te zoeken naar wat er op 26 sec te zien is want dat hebben wij toch niet gezien.
Wij hebben ook geen mogelijkheid om te bepalen welk beeld er op seconde 26 van de film op de tablet te zien was. In de montage op TV zitten er ook stukken van de biechten tussen, en we hebben natuurlijk nooit het hele verhaal van een kandidaat gehoord, alleen soundbites.

• Pat911
Crazy D schreef op zondag 29 maart 2026 @ 18:16:
En het was natuurlijk voorspelbaar dat ze dat geld eruit gingen spelen
Maar ze werden wel erg gestuurd (volgens mij door Bram, maar dat weet ik niet meer helemaal zeker).
Er waren 3 opties:
1-niet kijken naar het filmpje
2-kijken bij je eigen naam
3-kijken bij een andere naam

Op zeker ogenblik zei iemand iets als: we hebben 2 opties, bij je eigen naam of wisselen, wat gaan we doen.
Waarbij de optie om niet te gaan kijken door iedereen gelijk werd afgeschreven... slim van de mol, of een domme actie van iemand die voor zichzelf al besloten had om te gaan kijken.

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:22
Ergens zijn dat ook de kandidaat acties waarbij de mol al van te voren weet dat er flink geld uit de pot gaat.

Het zelfde als dat je een kandidaat laat bieden op een vrijstelling. Hoef je niet in te sturen, want iedereen weet dat ze het kleine voordeeltje willen

[ Voor 4% gewijzigd door Batavia op 30-03-2026 06:58 ]

• Mog
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Vld1989 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 18:09:
Ik was wel teleurgesteld dat er WEER een opdracht was waar je in duo's "het veld" in moet om geld te verzamelen en er bewakers zijn. Na de jeeps en vorige week met die wachtwoorden al de derde keer dit seizoen dat er zo'n opdracht is (als ik er niet eentje vergeet). Weinig creatief.
Je vergeet er nog één. De eerste of tweede opdracht van aflevering 1 was ook met duo's en bewakers. Waarbij ze van hun hutje naar Rik moesten rennen. Dat zijn 4 "pas op dat ze je niet zien" opdrachten in vijf afleveringen. Weinig origineel.

• Wyke
  • Laatst online: 23:47
Ik ben in de Milan-tunnel gedoken. O.a. omdat hij bij de schermen deze aflevering op de plek van Evelien zat. Toch op het knopje drukte en maar opzichtig zat te klagen dat hij er helemaal niets aan had. Iets te nadrukkelijk naar mijn mening.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:27

DropjesLover

Dit dus ->

Ik word wel kriegel van de klok op de muur achter de kandidaten (en de thuisfront-bellers) die altijd op 12:25 staat, in Mol-groen.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Carlos0_0
DropjesLover schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:35:
Ik word wel kriegel van de klok op de muur achter de kandidaten (en de thuisfront-bellers) die altijd op 12:25 staat, in Mol-groen.
Ja dat viel mij dus ook op, dacht he iedere keer zelfde tijd.

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:06
Of juist 12.26 (want 26 was een heeel belangrijk getal)? Heb ook al zitten puzzelen met letter i.r.t. deze cijfers maar kwam niet veel verder :z

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

WidM hebben we niet gekeken maar na de opening van de Vlaamse Mol ( _/-\o_ ) ook geen behoefte aan terugkijken. Voor wie nog niet gekeken heeft: https://www.play.tv/video...4/de-mol-s14-aflevering-1 O+

[ Voor 8% gewijzigd door Shadow_Agent op 30-03-2026 09:11 ]

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:13
Redelijk vaak een soortgelijke opdracht dit seizoen idd. Wel eentje die ik over het algemeen prima kan kijken, maar hoop toch nog wel wat meer van het land zelf te zien.

Positieve noot dit seizoen is dat er vaker een deel van het geld verdient kan worden, dan kun je toch net wat beter zien of en hoeveel er eigenlijk gemold is.

Wel weer jammer dat ze in de oude valkuil trappen bij de schermen door iets als negatief af te schilderen wat niemand in de groep erg vindt.

Zorg er dan tenminste voor dat het onduidelijk is wat het negatieve gaat zijn. Dus ipv -500, "een negatief effect op de groep". En zorg dat iets als een dubbele eliminatie of negatieve jokers ook mogelijk zijn. Je merkt duidelijk dat de groep niks om het geld geeft, dus die -500 is niet eens een keuze. Door het iig vaag te houden en negatieve aspecten te introduceren waar ze wel om geven zorg je dat het psychologische spelletje (wat het moet zijn zo'n opdracht) ook gespeeld wordt.

• Carlos0_0
Shadow_Agent schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:10:
WidM hebben we niet gekeken maar na de opening van de Vlaamse Mol ( _/-\o_ ) ook geen behoefte aan terugkijken. Voor wie nog niet gekeken heeft: https://www.play.tv/video...4/de-mol-s14-aflevering-1 O+
Oh leuk is die ook weer begonnen, dan ga ik die ook kijken weer :).

• Pat911
Arend_Akelig schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:44:
[...]

Of juist 12.26 (want 26 was een heeel belangrijk getal)? Heb ook al zitten puzzelen met letter i.r.t. deze cijfers maar kwam niet veel verder :z
12.26 of 12.8 als je 2+6 doet. En 12-8 is 12 augustus, de geboortedag van Bram....

• Kroesss
Die klok is al helemaal binnenstebuiten ge-analyseert door iedereen na de eerste aflevering. De algemene conclusie was volgens mij min of meer dat het 12:26 is, en dat het zeker wat betekent maar het is onduidelijk wat. Je kunt rekenen met de cijfers naar geboortedata en dergelijke, maar buiten wat vergezochte dingen heeft niemand echt iets gevonden volgens mij.

Dit is er naar mijn mening zo een die je voor nu los moet laten, en we gaan het wel horen in de laatste aflevering.

• Sleepoog
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 01-04 07:38
V.w.b. die klok: het valt op dat de stippen die de uren aangeven (hoe noem je dat?) bij kandidaten anders het licht reflecteren. Bij sommigen zijn de 10 en 11 verlicht. Bij anderen de 10 en 4. Kan lichtinval zijn, maar ik vind er iets van. Geen idee wát ik ervan vind, maar op z'n minst opvallend.

De discussie over wel/niet kijken werd inderdaad heel snel (handig?) gestuurd naar alleen de optie eigen naam/andere naam.

Voor mij is Evelien de mol. Reden? Omdat ze in de eerste aflevering een rood scherm kreeg en niets is wat het lijkt.

• Crazy D

Crazy D

Sleepoog schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:46:
V.w.b. die klok: het valt op dat de stippen die de uren aangeven (hoe noem je dat?) bij kandidaten anders het licht reflecteren. Bij sommigen zijn de 10 en 11 verlicht. Bij anderen de 10 en 4. Kan lichtinval zijn, maar ik vind er iets van. Geen idee wát ik ervan vind, maar op z'n minst opvallend.
Ik snap niet dat de 12:26 (of 00:26 ...) zo in the picture is. Het is het 26e seizoen, Rik heeft het een paar keer genoemd. Dit is gewoon de aandacht vestigen op 26.
De discussie over wel/niet kijken werd inderdaad heel snel (handig?) gestuurd naar alleen de optie eigen naam/andere naam.
Tjah hoeveel opties heb je verder? Een deel zijn eigen naam en een deel een andere naam? Op zich vond ik de optie "diegene naast je" wel leuk bedacht (en kwam dingetje ook goed uit :P).
Voor mij is Evelien de mol. Reden? Omdat ze in de eerste aflevering een rood scherm kreeg en niets is wat het lijkt.
Zou ik echt een zwaktebod vinden. Rood scherm, er echt uit, in 'niet de mol' geweest. Ja, niets is wat het lijkt, maar dan zou je ook een seizoen zonder mol kunnen spelen :P Een mol die eruit gaat, en dan weer terug komt (met de kans dat dat niet lukte...), zou ik echt heel heel sneu vinden.

Exact expert nodig?

• Kroesss
Crazy D schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:55:
Zou ik echt een zwaktebod vinden. Rood scherm, er echt uit, in 'niet de mol' geweest. Ja, niets is wat het lijkt, maar dan zou je ook een seizoen zonder mol kunnen spelen :P Een mol die eruit gaat, en dan weer terug komt (met de kans dat dat niet lukte...), zou ik echt heel heel sneu vinden.
Zonder mol spelen is al gedeeltelijk geweest natuurlijk. Bij het vorige (reguliere) seizoen is Stijn pas richting het eind van aflevering 1 "gekozen" tot mol. Nagenoeg de hele eerste aflevering is toen feitelijk zonder mol gespeeld.

• mrwolf
  • Niet online
Is er al een follow-the-money-onderzoek gedaan door iemand? Dat soort overzichten zijn vaak goud in het vinden van de mol

• Carlos0_0
mrwolf schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:04:
Is er al een follow-the-money-onderzoek gedaan door iemand? Dat soort overzichten zijn vaak goud in het vinden van de mol
https://www.wieisdemol.com/widm28-followthemoney

• mrwolf
  • Niet online
Thanks! Helaas is hier nog helemaal niks uit af te leiden tot nu toe

• Carlos0_0
mrwolf schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:59:
[...]

Thanks! Helaas is hier nog helemaal niks uit af te leiden tot nu toe
Hoezo niet? , je ziet Matheo enorm veel geld binnen haald.
Daan en Bram zitten toch veruit onderaan, Ja Nienke ook. Maar die heeft die 375 niet gewonnen bij aflevering 1 opdracht 3(Samen met Quinty).
Ja Eveline heeft het minst binnen gehaald, maar ja die valt sowieso al af voor mij als Mol :P .

En op zich Milan uitgaven patroon ook wel interessant, aflevering 1 best veel geld verdiend.
En erna alle afleveringen zo goed als niks meer(En 1 letterlijk niks), en laatste zelfs best wel veel eruit weer(maar goed hij staat nog steeds top 3 met meeste verdiend).

Dus ik zou zeggen Bram, Daan of Nienke is de Mol(Op het huidige uitgave patroon), Ook als je kijkt hoe hun geld winnen / verliezen.
Of er moet nog iets geks gebeuren met Milan zijn verdiende geld, aangezien dat alleen maar minder lijkt te worden.

[ Voor 33% gewijzigd door Carlos0_0 op 30-03-2026 14:27 ]

• Kroesss
Carlos0_0 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 14:07:
[...]

Hoezo niet? , je ziet Matheo enorm veel geld binnen haald.
Daan en Bram zitten toch veruit onderaan, Ja Nienke ook. Maar die heeft die 375 niet gewonnen bij aflevering 1 opdracht 3(Samen met Quinty).
Ja Eveline heeft het minst binnen gehaald, maar ja die valt sowieso al af voor mij als Mol :P .

En op zich Milan uitgaven patroon ook wel interessant, aflevering 1 best veel geld verdiend.
En erna alle afleveringen zo goed als niks meer(En 1 letterlijk niks), en laatste zelfs best wel veel eruit weer(maar goed hij staat nog steeds top 3 met meeste verdiend).

Dus ik zou zeggen Bram, Daan of Nienke is de Mol(Op het huidige uitgave patroon), Ook als je kijkt hoe hun geld winnen / verliezen.
Of er moet nog iets geks gebeuren met Milan zijn verdiende geld, aangezien dat alleen maar minder lijkt te worden.
Ik heb de tekst eronder ook doorgenomen, en ik vind dat er wel heel veel opdrachten zijn waarbij er geld wordt verdeeld over meerdere kandidaten. Ik snap dat niet alles af te leiden is, maar op deze manier krigen de meeste kandidaten wel geld toegewezen bij veel van de opdrachten. Dat maakt het totale bedrag voor mij wat minder hard om te gebruiken hiervoor.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-03 22:31
Sleepoog schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:46:

Nu moet ik wel zeggen dat de intro veel momenten van rood heeft. Zo “filter” in de hoeken zo gezegd.

• Lindenberger
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:55
Dat Eveline alsnog de mol zou kunnen zijn, kan best maar wat als de groep haar niet had terug gehaald? Dat blijft voor mij een raadsel. Met welke 'creatieve' oplossing zou de productie dan een nieuwe mol moeten in het spel brengen die helemaal onvoorbereid moest overnemen? Het is natuurlijk al ooit gebeurd bij de Belgische mol in 2022 (4de aflevering) maar dat was dan zg. 'overmacht' maar nu is dat een heel andere situatie. Of er zouden bij de start al 2 mollen in het spel hebben gezeten. Trouwens bij de startaflevering van De Mol vorige zondag kan of kon deze plot ook voorkomen natuurlijk...

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Kroesss schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:03:
[...]

Zonder mol spelen is al gedeeltelijk geweest natuurlijk. Bij het vorige (reguliere) seizoen is Stijn pas richting het eind van aflevering 1 "gekozen" tot mol. Nagenoeg de hele eerste aflevering is toen feitelijk zonder mol gespeeld.
dat is iets anders: als Evelien de mol zou zijn dan heeft ze gewoon een rood scherm gehad, was uit het spel. Het zou echt lachwekkend zijn als ze alsnog de Mol zou zijn 8)7

Gaat dus ook niet gebeuren, zij is echt niet de mol

• pdidi
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:35:
[...]

dat is iets anders: als Evelien de mol zou zijn dan heeft ze gewoon een rood scherm gehad, was uit het spel. Het zou echt lachwekkend zijn als ze alsnog de Mol zou zijn 8)7

Gaat dus ook niet gebeuren, zij is echt niet de mol
Na Ron weet toch iedereen dat een rood scherm niet per definitie uit het spel betekent?

• Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
pdidi schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:39:
[...]

Na Ron weet toch iedereen dat een rood scherm niet per definitie uit het spel betekent?
Ja. Snap eerlijk gezegd niet dat de mogelijkheid geboden wordt spelers terug in het spel te laten komen.

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

pdidi schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:39:
[...]

En dat waren allemaal mollen?

• pdidi
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op woensdag 1 april 2026 @ 18:24:
[...]

En dat waren allemaal mollen?
Nee, maar waarom zou die spelregel voor de mol anders zijn dan voor een niet-mol? Ik heb het een paar weken geleden hier al gepost. De enige (uitgesproken) regel is: Behalve de Mol. Die, hoeft nooit naar huis.

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

pdidi schreef op woensdag 1 april 2026 @ 18:31:
[...]

Nee, maar waarom zou die spelregel voor de mol anders zijn dan voor een niet-mol? Ik heb het een paar weken geleden hier al gepost. De enige (uitgesproken) regel is: Behalve de Mol. Die, hoeft nooit naar huis.
Hmm goed punt.... ;)

Zou ik echter wel een zwaktebod vinden omdat dit nogal spel beïnvloedend is. Bovendien: stel dat niemand haar terug zou willen, dan hadden ze nu geen mol meer gehad. Lijkt mij dus uitgesloten

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:29
Ja en dan kiezen ze er voor om een kandidaat niet terug te halen, wat de enige juiste keuze was overigens. Wat ga je dan verzinnen om je mol terug te halen?

• Carlos0_0
Ja dan moet je direct een 2de mol kiezen, direct die zelfde dag nog.
Net zoals ze bij België gehad hebben, met alle uitdagingen die erbij komen. Dat wil een programma maker liever niet.
Pagina: 1 2 3 Laatste