• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:58
Delerium schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:09:

Je bedoeld basketbal? Het is niet dat Noorwegen connecties heeft met Groenland, dus de tweet is op 4D-niveau stupide.
Dit is precies wat een boosaardige narcist zou schrijven. In de trend van: Omdat jij die rotopmerking over mijn haar maakte, heb ik mijn vrouw in elkaar geslagen. Het is allemaal jouw schuld, jij moet excuses maken aan mijn vrouw! En het enige wat je hebt gezegd is: "Naar de kapper geweest?".

Dit is het soort man waar we het mee van doen hebben.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:08
Gisteren is er een militair vrachvliegtuig van de VS in Toluca Mexico geland. Op fotos zijn behoorlijk wat Amerikaanse militairen te zien en zijn ze ook kruisrakketten aan het ontladen.

Niemand weet waarom, zelfs de president weet van niks of houdt haar mond.
(gek plaatje weg)
https://www.expreso.com.m...ar-de-eu-en-toluca/133657

https://www.reddit.com/r/ElCalifato/s/RGPqMdF0FI

EU is spaans voor Estados Unidos (VS).

https://www.facebook.com/share/r/17qS85QBKx/
Filmpje met de rakketten duidelijk te zien.
Sommige media geven aan dat het om een oefening gaat tussen Mexico en de VS, anderen geven aan dat Mexico toestemming heeft gegeven om kartels uit te schakelen.

[ Voor 38% gewijzigd door Jorah_Newstone op 19-01-2026 10:06 ]

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03:21
Jorah_Newstone schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:40:
Gisteren is er een militair vrachvliegtuig van de VS in Toluca Mexico geland. Op fotos zijn behoorlijk wat Amerikaanse militairen te zien en zijn ze ook kruisrakketten aan het ontladen.

Niemand weet waarom, zelfs de president weet van niks of houdt haar mond.
[Afbeelding]

https://www.reddit.com/r/ElCalifato/s/RGPqMdF0FI

EU is spaans voor Estados Unidos (VS).

https://www.facebook.com/share/r/17qS85QBKx/
Filmpje met de rakketten duidelijk te zien.
Sommige media geven aan dat het om een oefening gaat tussen Mexico en de VS, anderen geven aan dat Mexico toestemming heeft gegeven om kartels uit te schakelen.
Geloofwaardig is die foto niet .. controleer aub altijd en overal je bronnen voordat je iets post hier. Een "random post" ergens is niet altijd meer betrouwbaar. Als je bijvoorbeeld zoekt op deze foto met Google Lens bijvoorbeeld vindt je vele varianten van de foto. Maar allemaal zonder identificatie nummers op het vliegtuig etc.

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:02
vindt het opzich ook wel knap hoe 1 soldaat op het puntje van de staart is gekomen, dan zit je toch wel metertje of 15(+) van de grond en om er te komen heb je een beste hoogwerker nodig 8)7

• Jorah_Newstone
duvekot schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:53:
[...]

Geloofwaardig is die foto niet .. controleer aub altijd en overal je bronnen voordat je iets post hier. Een "random post" ergens is niet altijd meer betrouwbaar. Als je bijvoorbeeld zoekt op deze foto met Google Lens bijvoorbeeld vindt je vele varianten van de foto. Maar allemaal zonder identificatie nummers op het vliegtuig etc.
Google even op militair plane toluca, genoeg recente nieuwsbronnen. Ik woon zelf in Mexico. TV nieuws heeft dit ook op repeat.

Dat plaatje met de soldaten op het vliegtuig is idd AI denk ik. Maar waar ze de rakketten ontladen lijkt mij van niet.

Kwestie van tijd voordat andere media dit oppakt.

• squashedraven
Jorah_Newstone schreef op maandag 19 januari 2026 @ 10:04:
[...]

Google even op militair plane toluca, genoeg recente nieuwsbronnen. Ik woon zelf in Mexico. TV nieuws heeft dit ook op repeat.

Dat plaatje met de soldaten op het vliegtuig is idd AI denk ik. Maar waar ze de rakketten ontladen lijkt mij van niet.

Ik blijf zeer sceptisch, als het allemaal echt zo is, is het ook niet nodig om 1 AI afbeelding erbij te doen.

• duvekot
Jorah_Newstone schreef op maandag 19 januari 2026 @ 10:04:
[...]

Volgens deze site:
https://www.eluniversal.c...e-no-hay-reporte-oficial/

Zou het om dit vliegtuig moeten gaan (die blijkbaar netjes op Flightradar24 terug te vinden was):

https://www.jetphotos.com/registration/08-5726

Maar de fotos die op die vliegtuig foto website staat hebben iig een totaal andere markering op de staart en ook netjes op de zijkant voor de vleugels dat het de Amerikaanse luchtmacht is. Dat mis ik op de huidige nieuwsfotos.

• Jorah_Newstone
squashedraven schreef op maandag 19 januari 2026 @ 10:07:
[...]

Ik blijf zeer sceptisch, als het allemaal echt zo is, is het ook niet nodig om 1 AI afbeelding erbij te doen.
https://x.com/defense_civil25/status/2013000877184037116

Bron in het engels.

Als het om een of andere operatie gaat wil je ook niet teveel info uitlekken. Ik geloof het wel hoor. Nieuwskanalen hier checken wel of het klopt anders zenden ze het niet uit.

Anyway, trump denkt dus niet meer aan vrede omdat hij de nobel prijs niet heeft gekregen. Wtf. EU mag wel vervroegd worden, wie weet wat hij voor donderdag al heeft gedaan..

• squashedraven
Jorah_Newstone schreef op maandag 19 januari 2026 @ 10:17:
[...]

https://x.com/defense_civil25/status/2013000877184037116

Bron in het engels.

Als het om een of andere operatie gaat wil je ook niet teveel info uitlekken. Ik geloof het wel hoor. Nieuwskanalen hier checken wel of het klopt anders zenden ze het niet uit.

Anyway, trump denkt dus niet meer aan vrede omdat hij de nobel prijs niet heeft gekregen. Wtf. EU mag wel vervroegd worden, wie weet wat hij voor donderdag al heeft gedaan..
Volgens die bron is er dus een militair vliegtuig geland op dat vliegveld. De rest is pure speculatie, voor hetzelfde geld staat dat ding daar om klaar te staan voor Venezuela (is ook speculatie)

• Jorah_Newstone
squashedraven schreef op maandag 19 januari 2026 @ 10:20:
[...]

Volgens die bron is er dus een militair vliegtuig geland op dat vliegveld. De rest is pure speculatie, voor hetzelfde geld staat dat ding daar om klaar te staan voor Venezuela (is ook speculatie)
True, we weten niet veel. Maar is wel vreemd waarom nu? Wat zijn ze van plan? Waarom 1 hercules? :p zoals je kan begrijpen zijn mensen hier nogal in paniek.

• duvekot
Misschien goed om deze post uit het Ukraine forum door te lezen en te volgen voor ook de posts rondom Trump/US etc:

Broncontrole criteria

Het geeft praktische tips hoe je eea kan nakijken. En ja ..in dit geval lijkt het idd allemaal terug te herleiden naar 1 post op X door iemand die een militair vliegtuig zag landen. Dat kan een prima startpunt zijn om verder te zoeken wat en hoe.

Dat AI tegenwoordig super snel en soms lastig (of zelfs niet) te onderscheiden beelden kan produceren maakt het niet makkelijker om dingen te controleren.

Dus als je wat post .. zorg dan dat je zeker niet die AI gegenereerde foto gebruikt, maar zoek idd die oorspronkelijke post op ..en deel die. Maar ook daar ..doe een dubbel check om te kijken of een foto niet al eerder ergens anders gebruikt is.

Edit: als je de andere post bekijkt van dat Twitter account dan zou Mexico al lang zijn opgedoekt vorig jaar .. en nog meer aparte en bijzondere posts .. voornamelijk vorig jaar .. dus dan gaat bij mij het vertrouwen in zo'n random post al gelijk een flink aantal stappen omlaag.

[ Voor 14% gewijzigd door duvekot op 19-01-2026 10:32 . Reden: indruk van Twitter/X account toegevoegd ]

• squashedraven
Onze militaire aanwezigheid is ook weer verdwenen van Groenland (voor nu)
https://www.nu.nl/buitenl...-verkenning-afgerond.html

benieuwd hoe de oefening zich uiteindelijk gaat uiten

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:26
user109731 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 08:06:
Trump heeft een bizar bericht gestuurd aan Noorwegen... Dit is van een PBS journalist:

[Afbeelding]

Het is eigenlijk hun schuld, omdat hij de Nobelprijs niet heeft gekregen want daarom denkt hij nu niet meer alleen aan vrede. Zoiets.
Vooral typisch dat hij een brief aan Noorwegen stuurt die over Groenland van Denemarken gaat omdat hij een vredesprijst niet krijgt ? Niveau van een 4-jarige verwende kleuter met helaas veel te veel macht.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:16
squashedraven schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:34:
Onze militaire aanwezigheid is ook weer verdwenen van Groenland (voor nu)
https://www.nu.nl/buitenl...-verkenning-afgerond.html

benieuwd hoe de oefening zich uiteindelijk gaat uiten
Ik hoop niet dat Starmer straks de nieuwe Chamberlain blijkt te zijn.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:37
Gaan we nu opgeven? Het lijkt me toch dat er minimaal van veel landen wat militairen aanwezig zijn zodat je bij een conflict gelijk veel landen betrokken hebt. Hele rare manoeuvre om ze nu al terug te halen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:53
HEY_DUDE schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:56:
Gaan we nu opgeven? Het lijkt me toch dat er minimaal van veel landen wat militairen aanwezig zijn zodat je bij een conflict gelijk veel landen betrokken hebt. Hele rare manoeuvre om ze nu al terug te halen.
Dit is gewoon, net als bij de Duitsers, volgens plan. Gewoon kijken hoe een gezamenlijke NAVO oefening op Groenland vorm moet krijgen, niets meer, niets minder. Een signaal dat we als NAVO bondgenoten, samen met de VS, de noodzaak inzien om Groenland te beschermen tegen China en Rusland. Dat Trump zo aggressief reageerde met heffingen verandert niets, en terecht, aan het doel dat we hadden en nog steeds hebben.

En je hoeft geen miltairen uit de hele EU in Groenland te hebben om betrokken te zijn bij een aanval op Groenland. Dat zijn we namelijk toch ook bij een aanval zonder manschappen vanwege het EU Artikel 42 (als ik het nummertje goed heb).

Het enige is dus dat de Duitsers toch volgens planning terug zijn gegaan, waar eerder sprake zou zijn geweest van een verlenging. Mogelijk dat de andere landen, waaronder Nederland, dit ook als optie hadden, maar door Trumps reactie daar van af hebben gezien? Ik kan het me zo indenken, en dan met de reden dat langer blijven toch geen zin zou hebben, want de hele missie stond immers gelijk al op losse schroeven door Trump zijn reactie. Met andere woorden: Wij in Europa zijn gecomiteerd aan de NAVO en aan het verdedigen van onze belangen. Trump daarentegen niet.

[ Voor 23% gewijzigd door GENETX op 19-01-2026 13:05 ]

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:16
HEY_DUDE schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:56:
Wat ik van het radio nieuws begrijp is dat ze alleen maar iets gingen onderzoeken of bekijken. En het vertrek van de Nederlandse militairen (verkenners ?) was al gepland voordat de tarieven sancties werden gecommuniceerd.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:49
W1ck1e schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:36:
[...]

Ik hoop niet dat Starmer straks de nieuwe Chamberlain blijkt te zijn.
Begint er wel op te lijken, hij is te bang dat relaties met US minder worden. Hij denkt blijkbaar dat Trump Groenland echt niet zal binnen vallen, terwijl Trump het vanochtend zelfs nog herhaal heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Stylze op 19-01-2026 13:21 ]

Playstation 5

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:54
GENETX schreef op maandag 19 januari 2026 @ 13:01:
En je hoeft geen miltairen uit de hele EU in Groenland te hebben om betrokken te zijn bij een aanval op Groenland. Dat zijn we namelijk toch ook bij een aanval zonder manschappen vanwege het EU Artikel 42 (als ik het nummertje goed heb).
Het maakt wel degelijk uit als de USA besluit Groenland militair binnen te vallen. Zonder niet-deense militairen geeft het wat verontwaardiging, een EU-top, meer Grote Woorden en dat zou zomaar alles kunnen zijn. Als er wel militairen van Duitsland, Frankrijk, Nederland enzo zijn, dan wordt het in elk geval in de media meer gepresenteerd als 'aanval op ons', wordt het al moeilijker voor de europese landen om niet te reageren.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:39
Het is ook wel logisch toch?

Praktisch alle politici die nu in Europa een hoge plek hebben zijn goed in het consensus model. Als je goed bent in de-escaleren, compromissen bereiken en 'samen verder' kunt, dan maak je het makkelijkste stappen.

Opeens staat er een tegenstander aan de andere kant die een compleet ander spel speelt. Daar is zo'n Starmer helemaal niet op geëquipeerd. In zijn wereldbeeld 'kan Trump dit niet echt willen'. Dat is wat hij oprecht denkt. En ook al zou Trump dit echt willen 'dan zullen wij met redelijke argumenten hem overtuigen'.

Dit zijn twee fundamentele wereldbeelden die botsen.

We hebben op dit moment (nog) niet het juiste soort politici om oog om oog, tand om tand te spelen.

Er zal wel iemand, of een paar, mensen opstaan binnen de huidige orde die dit spel wel goed kunnen gaan spelen. Maar ze zijn er nog niet.

XMCS Netherlands

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12
vanaalten schreef op maandag 19 januari 2026 @ 13:30:
[...]

Het maakt wel degelijk uit als de USA besluit Groenland militair binnen te vallen. Zonder niet-deense militairen geeft het wat verontwaardiging, een EU-top, meer Grote Woorden en dat zou zomaar alles kunnen zijn.
Het morele failliet van de NAVO? Ik ben er ook bang voor. Wat mij nog het meeste verbaast aan deze kwestie is hoeveel Amerikan dit wegwuiven met "dat zegt 'ie wel maar doet 'ie niet"

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Requiem19 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 13:31:
Het is ook wel logisch toch?

Praktisch alle politici die nu in Europa een hoge plek hebben zijn goed in het consensus model. Als je goed bent in de-escaleren, compromissen bereiken en 'samen verder' kunt, dan maak je het makkelijkste stappen.

Opeens staat er een tegenstander aan de andere kant die een compleet ander spel speelt. Daar is zo'n Starmer helemaal niet op geëquipeerd. In zijn wereldbeeld 'kan Trump dit niet echt willen'. Dat is wat hij oprecht denkt. En ook al zou Trump dit echt willen 'dan zullen wij met redelijke argumenten hem overtuigen'.

Dit zijn twee fundamentele wereldbeelden die botsen.

We hebben op dit moment (nog) niet het juiste soort politici om oog om oog, tand om tand te spelen.

Er zal wel iemand, of een paar, mensen opstaan binnen de huidige orde die dit spel wel goed kunnen gaan spelen. Maar ze zijn er nog niet.
Het probleem kunnen we op z'n Oekraïens oplossen. Oude generatie politici eruit en we promoveren de jongere generatie een generatie te ver in het carrièreontwikkeling. Veel Oekraïense leiders, ministers, commandanten,... zijn 25 tot 30 jaren jonger dan wat je in de andere landen ziet. Veel dertigers en veertigers die de show runnen en ze zijn veel meer up to date, mee met de laatste ontwikkelingen in sociale media, beïnvloeding,... Na het recent corruptieschandaal zijn nog meer ouderen en hun oude Sovjet/russische gewoontes eruit getrapt en nog meer jongeren die al gepresteerd/bewezen hebben, omhoog gepromoveerd.

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Over die brief aan Noorwegen: dat lijkt een dreigement. Het kan te maken hebben met Spitsbergen. Dat is immers van Noorwegen.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:13

Dennis1812

Amateur prutser

squashedraven schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:20:
[...]

Dat kan zeker wel als de president het te bont maakt (zoals het militair binnenvallen van een mede NAVO land).
Het is alleen extreem naïef om te geloven dat dit stopt als Trump weg is.
Of hij weggestuurd wordt, natuurlijk overlijdt of kapot geschoten wordt zal weinig uitmaken.
De volgende marionet wordt naar voren geschoven en ze gaan gewoon door met de liggende plannen.
Daarnaast is de keuze meestal niet heel reuze. Zeker niet in goede kandidaten.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:26

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

Er zijn een aantal reacties verplaatst naar het algemene Trump topic.

Tweakers Discord

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:35
Dennis1812 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:34:
[...]

Of hij weggestuurd wordt, natuurlijk overlijdt of kapot geschoten wordt zal weinig uitmaken.
De volgende marionet wordt naar voren geschoven en ze gaan gewoon door met de liggende plannen.
Vrees het ook. De VS is moreel kapot.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:45
Jerie schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:34:
Over die brief aan Noorwegen: dat lijkt een dreigement. Het kan te maken hebben met Spitsbergen. Dat is immers van Noorwegen.
Spitsbergen is nog best groot zie ik. Nooit gedacht. Naast Noors wordt er door een grote minderheid ook nog Russisch gesproken blijkbaar.
Interessante locatie voor zowel Rusland als de VS.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:58
Jerie schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:34:
Ja, laten we het even over Spitsbergen hebben.

Anders dan op Groenland heeft Rusland eigenlijk altijd wel snode plannen gehad met Spitsbergen. Als het aan de Russen zou liggen, dan zou het Russisch zijn. Sowieso - als Groenland naar de VS gaat, zal Rusland dat wellicht als vrijbrief zien Svalbard over te nemen. Geen idee wat de Amerikanen daarvan zouden denken, ze zijn er stil over.

Nu is Spitsbergen natuurlijk vrij ver van de VS, en bovendien niet op het Westelijk halfrond. Maar goed, als de VS diens eigen veiligheid serieus zou nemen, dan zou Spitsbergen misschien nog wel eens een logischer drukpunt kunnen zijn dan Groenland. Het zou de Russen bijvoorbeeld bijzonder zenuwachtig kunnen maken. Maar de VS Trump is in zijn geheel niet geïnteresseerd in Spitsbergen.

Het is nog een datapunt waaruit we kunnen afleiden dat het Trump in zijn geheel niet om de veiligheid van doen is.

Als Trump die dynamiek zou begrijpen, dan zou hij ook doorhebben dat hij bij Noorwegen - van alle landen - aan het verkeerde adres is. Als Denemarken Groenland verliest, dan is Noorwegen Spitsbergen naar alle waarschijnlijkheid kwijt. Maar zulke dingen snapt deze vastgoedhandelaar niet.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Trishul schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:48:
[...]

Spitsbergen is nog best groot zie ik. Nooit gedacht. Naast Noors wordt er door een grote minderheid ook nog Russisch gesproken blijkbaar.
Interessante locatie voor zowel Rusland als de VS.
RdW noemde het in zijn podcast. Ik weet er het fijne niet van, maar ik weet wel dat Rusland daar nog steeds een basis heeft.

Qua omvang:
61,022 km²
2,668 inwoners
Aldus https://thetruesize.com/

Daar kun je ook vergelijken met andere landen.

Zie ook voor de status met Rusland: Wikipedia: Spitsbergen hier staat ook informatie over hoe hoe dit eiland wordt bestuurd.

Vergelijk de grootte met Nova Zembla:
Oppervlakte
90.665 km²
Inwoners
(2017)
2910
Wikipedia: Nova Zembla

Las net dat ze zelfs een eigen ccTLD hebben (.sj). Nooit geweten.

Ze hebben ook een eigen website: https://www.sysselmesteren.no/en/

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28

YellowCube

Wait...what?

Jerie schreef op maandag 19 januari 2026 @ 17:02:
[...]

RdW noemde het in zijn podcast. Ik weet er het fijne niet van, maar ik weet wel dat Rusland daar nog steeds een basis heeft.
Een basis komt op mij over als een militair iets. Voor zover ik weet heeft niemand daar een militaire basis en wordt het zelfs niet toegestaan om ook maar iets militairs te doen op dat eiland.
Er is een kleine stad genaamd Barentzburg (ja, vernoemd naar Barentz die uiteindelijk op Nova Zembla eindigde), die Russisch is.

Zo zag het er in 2001 uit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fdjsvTv7Zp24984O61Tx2B6W7M=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pGl2DgL0jCi0YxHy5rTIHbSa.jpg?f=user_large

Er is ook een zadenbank op Spitsbergen
Wikipedia: Wereldzadenbank op Spitsbergen

[ Voor 18% gewijzigd door YellowCube op 19-01-2026 19:18 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:27

ManiacsHouse

Scheisse!

Tsjechië wtf? Hongarije had ik niet iets normaals van verwacht. Bijzondere is dat Slowakije ook wat naar Groenland stuurt (of in ieder geval steun betuigd de https://europeannewsroom....cesvolle-voorzitterschap/).
Tsjechië en Hongarije spreken steun aan Groenland niet uit
Tsjechië en Hongarije zullen een steunverklaring vanuit de EU aan Groenland niet steunen. De regeringsleiders van de landen, de Tsjech Andrej Babis en de Hongaar Viktor Orban, staan bekend als bondgenoten en fans van Trump.
https://www.nu.nl/buitenl...jpen-geen-commentaar.html

Verder hebben we gewoon dus een fascist op oorlogspad (waarom?) in de VS zitten met een soort van Goebbels naast zich die het binnenland deels bestuurd/onderdrukt met zijn eigen knokploegen/ICE (Miller). Loopt meer van da geteisem rond in Minneapolis inmiddels dan lokale politie blijkbaar. Gelijkenissen met Nazi-Duitsland zijn inmiddels behoorlijk schokkend.

[ Voor 6% gewijzigd door ManiacsHouse op 19-01-2026 19:23 ]

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Leesvoer:
Wikipedia: Andrej Babiš

In het kort: de Tsjechische Donald.

Dat zit wel Schnorr.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:37
Dennis1812 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:34:
[...]

Ik acht de kans zeer groot dat een ieder andere kandidaat niet in staat is om in hetzelfde tempo chaos te scheppen.

De schade is wel moeilijk omkeerbaar. De relatie met de VS is zwaar beschadigd en artikel 5 van de NAVO bestaat eigenlijk niet meer. Ook een meer gematigde kandidaat kan de schade niet ongedaan maken.

Verder liggen er niet zoveel plannen. Uit alle berichten uit het Witte Huis blijkt dat de meeste beslissingen erg impulsief zijn. Er zijn wel mensen rondom Trump die een eigen agenda hebben maar er zijn geen serieus doordachte plannen.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:13

Dennis1812

Amateur prutser

Het meeste staat omschreven in Project 2025 (wat nu nog in uitvoering is)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:48

inXs

known as inXs

HEY_DUDE schreef op maandag 19 januari 2026 @ 20:01:
[...]

Ik acht de kans zeer groot dat een ieder andere kandidaat niet in staat is om in hetzelfde tempo chaos te scheppen.

De schade is wel moeilijk omkeerbaar. De relatie met de VS is zwaar beschadigd en artikel 5 van de NAVO bestaat eigenlijk niet meer. Ook een meer gematigde kandidaat kan de schade niet ongedaan maken.

Verder liggen er niet zoveel plannen. Uit alle berichten uit het Witte Huis blijkt dat de meeste beslissingen erg impulsief zijn. Er zijn wel mensen rondom Trump die een eigen agenda hebben maar er zijn geen serieus doordachte plannen.
Chaos, information overload, flood the zone, extremisme, etc etc. Iedereen went daaraan, dus iedereen die na Trump komt en ook maar een beetje ‘normalere’ toon uitslaat, maar in feite net zo extreem is en dezelfde ideeën nastreeft lijkt ineens compleet normaal….

Ik ga er een beetje vanuit dat dit de strategie is, ‘alles beter dan Trump’ en iedereen is opgelucht met zijn opvolger (en vervolgens gaan ze verder met de afbraak).

superB

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:57
ManiacsHouse schreef op maandag 19 januari 2026 @ 19:19:
Tsjechië wtf? Hongarije had ik niet iets normaals van verwacht. Bijzondere is dat Slowakije ook wat naar Groenland stuurt (of in ieder geval steun betuigd de https://europeannewsroom....cesvolle-voorzitterschap/).

[...]

https://www.nu.nl/buitenl...jpen-geen-commentaar.html

Verder hebben we gewoon dus een fascist op oorlogspad (waarom?) in de VS zitten met een soort van Goebbels naast zich die het binnenland deels bestuurd/onderdrukt met zijn eigen knokploegen/ICE (Miller). Loopt meer van da geteisem rond in Minneapolis inmiddels dan lokale politie blijkbaar. Gelijkenissen met Nazi-Duitsland zijn inmiddels behoorlijk schokkend.
Hoe staan onze wappie partijen hier eigenlijk in? Zijn er al tweets van FVD en PVV die steun betuigen aan Trump?

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:27

ManiacsHouse

Scheisse!

gustaveau schreef op maandag 19 januari 2026 @ 23:55:
[...]

Hoe staan onze wappie partijen hier eigenlijk in? Zijn er al tweets van FVD en PVV die steun betuigen aan Trump?
Wilders geeft beetje af op Marokkaanse supporters en iets met wollah. Oftewel roeptoetert zijn cliche rotzooi rond en niks geen reactie over rare fratsen van of over nare types in de VS.
FvD idem volgens mij of in ieder geval iets wat er op lijkt.
Conclusie als puntje echt bij bij paaltje komt of de poep de ventilator raakt zijn ze ineens nergens te bekennen. ;w
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste