Heb ik gedaan, maar werkt ook niet. Heb een screen protector van Spigen erop zitten. Het is een paar dagen goed en dan gaat het weer mis. Ik zal wel bijzondere vingers hebben.418O2 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 23:50:
Je kan een vinger vaker toevoegen, dat helpt soms
Dankjewel voor de reactie! Ja misschien is proberen wel het beste, wel jammer van de camera wacht met kleine kinderen is een downgrade wel een dealbreker.Dennisweb schreef op zondag 7 juni 2026 @ 23:46:
[...]
Geen probleem.![]()
Ik weet nooit zo goed of verveling echt een goede reden is om over te stappen. Ik gebruik dagelijks mijn iPhone. De reden: het ecosysteem. Ik heb een Apple Watch Ultra 2 en heb ook verschillende Macs (tot aan een Pro Display XDR aan toe). Het werkt allemaal mooi samen. Bijvoorbeeld hand off / continuity en het delen van Notes tussen verschillende computers.
Wel heb ik naast de Galaxy S26 Ultra ook een Galaxy Watch 8 Classic. Vind qua uiterlijk de watch van Apple wel mooier, maar alles went.
Waarom ik een S26 Ultra naast de iPhone heb heeft te maken met mijn hobby, apps programmeren. De tweede reden is Liquid Glass. Het is prachtig mooi wat Apple heeft weten neer te zetten. Echt knap in technisch opzicht. Maar ik heb Ménière en met name de vervormingen in letters en vormen maken het voor mij soms fysiek onmogelijk de iPhone te gebruiken. Dan heb je wel toegankelijkheidsopties, maar dan is alles vlak met lelijke kleuren, heb je lelijke fades. Dat is natuurlijk niet waar je 1500 euro voor betaalt.
De S26 Ultra is verder een fijne telefoon om bijvoorbeeld Twitch streams mee te kijken. Hij is een stuk lichter dan de iPhone 17 Pro Max en dat voel je echt als je hem langer vasthoudt.
Op cameragebied vind ik wel dat de S26 Ultra het verliest van de iPhone 17 Pro Max. Details zijn gewoon voor mijn gevoel beter op de iPhone. FaceTime is ook wel een ding: het beeld daarvan is véél beter dan dat van bijvoorbeeld Messenger.
Morgen is WWDC en er gaan verhalen dat je Liquid Glass kan dempen in iOS 27. Maar ik lees ook verhalen van een Dynamic Island die dan weer helemaal vervormingen en alles krijgt. Dat is voor mijn ziekte vreselijk en dan overweeg ik toch weer meer mijn S26 Ultra te gaan gebruiken. Er zijn ook wel apps voor Mac en Android waarmee je ze met elkaar kunt laten samenwerken. AirDrop is ook compatible tussen beide systemen, dus dat is ook weer een horde minder. De vingerafdrukscanner vind ik niet geweldig met een screen protector. Anderen hebben daar geen last van, dus het zal wel aan mij liggen.![]()
Gewoon proberen en als het niet bevalt, stuur je het toch terug? Even los van wat anderen daarvan vinden. Ik ben van mening dat een telefoon iets persoonlijks is en dat tien minuten in de winkel niet voldoende is om een goede keuze te maken. Dat weet je pas na een paar dagen.
Weet wel: er zijn veel mensen die de overstap geprobeerd hebben te maken en die toch weer teruggingen naar iPhone. Dat gezegd hebbende: OneUI 8.5 en 9 zijn wel mooi en ik vind die blurs wel fijner dan al die vervormingen op de iPhone. Proberen is denk ik de enige optie. Er zijn mensen die zich helemaal bevrijd voelen van de ketenen van Apple en er zijn mensen die het helemaal niks vinden. Tja… persoonlijk.
Edit; meestal vind ik de “I switched” filmpjes van YouTubers niet zo goed want dat doen ze elke week. Al vond ik deze wel treffend. En is natuurlijk andersom ook zo voor iemand die jaren geleden begonnen is met Samsung.
YouTube: I Escaped the Apple Ecosystem - It Backfired
[ Voor 5% gewijzigd door Flipm0de op 08-06-2026 20:12 ]
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Ik heb al sinds ik mijn S26 Ultra heb problemen met Android Auto. De helft van de tijd verbindt hij niet goed met mijn Skoda Kodiaq (2025). Hij geeft op het infotainment scherm aan dat ik iets moet doen op mijn telefoon, maar daar staat alleen dat Android Auto verbonden is. Ik moet mijn infotainment dan resetten om het weer werkend te krijgen. Ik heb al meerdere bugreports bij Samsung ingediend, maar daar reageren ze niet meer op.
Ik heb ook al Android Auto opnieuw geïnstalleerd, SmartThings van mijn telefoon gegooid, maar niets helpt.
Iemand nog suggesties? (Op een volledige factory reset na, daar heb ik echt geen zin in)
Ik heb ook al Android Auto opnieuw geïnstalleerd, SmartThings van mijn telefoon gegooid, maar niets helpt.
Iemand nog suggesties? (Op een volledige factory reset na, daar heb ik echt geen zin in)
Ik heb exact dit probleem, ook Skoda. Moet het entertainment systeem soms wel 5x een harde reset geven tijdens het rijdenVanRoyal schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 20:58:
Ik heb al sinds ik mijn S26 Ultra heb problemen met Android Auto. De helft van de tijd verbindt hij niet goed met mijn Skoda Kodiaq (2025). Hij geeft op het infotainment scherm aan dat ik iets moet doen op mijn telefoon, maar daar staat alleen dat Android Auto verbonden is. Ik moet mijn infotainment dan resetten om het weer werkend te krijgen. Ik heb al meerdere bugreports bij Samsung ingediend, maar daar reageren ze niet meer op.
Dit is ook op een s26 ultra 😁realphoenikx schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 17:07:
Grappig. Op mijn S26U was het 11 MB.
10MB op mijn Ultrarealphoenikx schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 17:07:
Grappig. Op mijn S26U was het 11 MB.
PSN : Geraedus
Gebruik je Android auto draadloos of met een kabel?VanRoyal schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 20:58:
Zelf (seat) heb ik de draadloze optie uitgeschakeld zodat hij alleen maar kan verbinden via een kabel, merk dat het een stuk stabieler werkt.
Hier staat eventueel wel hoe het moet: https://www.androidpolice.com/android-auto-settings-to-change/
Ik vind draadloos Android Auto sowieso een drama. Ik heb een Carpuride scherm voor de motor, maar een stabiele verbinding lijkt onmogelijk.
Draadloos. Dat werkte in dezelfde auto met mijn S23+ feilloos, maar met de S26 Ultra dus niet. Kabeltje gebruiken is ook een achteruitgang en gedoe.Bakkertje_01 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 12:11:
[...]
Gebruik je Android auto draadloos of met een kabel?
Zelf (seat) heb ik de draadloze optie uitgeschakeld zodat hij alleen maar kan verbinden via een kabel, merk dat het een stuk stabieler werkt.
Hier staat eventueel wel hoe het moet: https://www.androidpolice.com/android-auto-settings-to-change/
Het liefste zou ik willen dat hij alleen draadloos zou verbinden als ik hem in het oplaadvakje heb liggen, maar dat kan dan ook weer niet. Hij start gewoon altijd. Ik had gedacht dat wel met een routine op te kunnen lossen, maar niet dus.
Zou ook mooi zijn als android auto niet zo achterlijk veel batterij zou verbruiken. Draadloos is er na 20 minuten rijden gewoon 10-15 procent batterij weg.. mn s26u de hele dag aan een kabel hangen komt niet echt ten goede van de batterij..
Dan sluit je hem bedraad aan? Zal een stuk minder stroom vergengiovanni2903 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 22:59:
Zou ook mooi zijn als android auto niet zo achterlijk veel batterij zou verbruiken. Draadloos is er na 20 minuten rijden gewoon 10-15 procent batterij weg.. mn s26u de hele dag aan een kabel hangen komt niet echt ten goede van de batterij..
Ter aanvulling :stin00 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:36:
De 5 juni beveiligingsupdate is beschikbaar.
De beveiligingsupdate van 5 juni is hier zojuist binnengestroomd op de S26 Ultra. Best een forse update trouwens: 562,59 MB.
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB
Was al genoemdVan der Berg schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:46:
De beveiligingsupdate van 5 juni is hier zojuist binnengestroomd op de S26 Ultra. Best een forse update trouwens: 562,59 MB.
Bij mij werkte screenprotectors icm vingerafdruk ook niet lekker totdat ik Deze van ESR installeerde. Ik heb vervolgens de optie nauwkeurigheid verbeteren gebruikt om 10 extra maal mijn vingers te laten registreren voor extra nauwkeurigheid.Dennisweb schreef op maandag 8 juni 2026 @ 00:00:
[...]
Heb ik gedaan, maar werkt ook niet. Heb een screen protector van Spigen erop zitten. Het is een paar dagen goed en dan gaat het weer mis. Ik zal wel bijzondere vingers hebben.
Gebruik mijn Tibber-link (beide €50 of 6 maanden gratis vaste kosten)
Yub die optie vebtered de nauwkeurigheid erg goed.Tweakriez schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:06:
[...]
Bij mij werkte screenprotectors icm vingerafdruk ook niet lekker totdat ik Deze van ESR installeerde. Ik heb vervolgens de optie nauwkeurigheid verbeteren gebruikt om 10 extra maal mijn vingers te laten registreren voor extra nauwkeurigheid.
[Afbeelding]
Google Play-systeemupdate: 1 juni 2026 is beschikbaar (s26 ultra)
Op de mijne nog niet. Deze heeft de AirDrop update toch?giovanni2903 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 19:21:
Google Play-systeemupdate: 1 juni 2026 is beschikbaar (s26 ultra)
Ik heb precies het zelfde. Ook Spigen glass screen protector, maar die vingerafdruk blijft echt vervelend doen.Dennisweb schreef op maandag 8 juni 2026 @ 00:00:
[...]
Heb ik gedaan, maar werkt ook niet. Heb een screen protector van Spigen erop zitten. Het is een paar dagen goed en dan gaat het weer mis. Ik zal wel bijzondere vingers hebben.
Heb al een paar keer nauwkeurigheid verbeteren gedaan, maar gaat even prima en daarna weer slecht.
Aanraakgevoeligheid staat normaal, dus niet aangezet. Nooit nodig gehad bij andere toestellen en lijkt me in principe bij deze ook niet.
Yep. Ik heb dat dus ook. Wellicht dat het aan de Spigen ligt. Zal er een keer een ander op plakken. Het gaat een uurtje goed en daarna kun je weer opnieuw beginnen.Dijkertje schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 19:28:
[...]
Ik heb precies het zelfde. Ook Spigen glass screen protector, maar die vingerafdruk blijft echt vervelend doen.
Heb al een paar keer nauwkeurigheid verbeteren gedaan, maar gaat even prima en daarna weer slecht.
Aanraakgevoeligheid staat normaal, dus niet aangezet. Nooit nodig gehad bij andere toestellen en lijkt me in principe bij deze ook niet.
Na de update wederom problemen met de now bar i.c.m live voetbal notificaties. Nog meer mensen die hetzelfde ervaren?
Nee ik zit nog steeds op Google Play Update mei. Toch bijzonder dat anderen al op juni zitten, geen peil op te trekken.Geraedus schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 19:37:
Na de update wederom problemen met de now bar i.c.m live voetbal notificaties. Nog meer mensen die hetzelfde ervaren?
Ik zit ook nog op mei, wel moest ik de telefoon opnieuw opstarten toen ik voor updates ging controleren.stin00 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 19:39:
[...]
Nee ik zit nog steeds op Google Play Update mei. Toch bijzonder dat anderen al op juni zitten, geen peil op te trekken.
Het is 2-0 voor als je de notificaties hebt gemist...Geraedus schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 19:37:
Samsung Galaxy S26 ultra 1TB black
Deze heeft het bij mij nog nooit gedaan. heb van alles geprobeerd, maar nog nooit voetbal tussenstanden in de nowbar gekregen, hoop dat ze ooit de nowbar openstellen voor externe apps zoals Fotmob oid.Geraedus schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 19:37:
Kreeg de updates wel in mijn nowbar te zien. Op yt is iemand die een third party app heeft om alles via de nowbar te kunnen melden. Wacht wel op de originele van Samsung zelf (als die komt).
Ik heb die app getest en werkt vrij goed. Zeker voor onder andere WhatsApp bericht die binnenkomen en dergelijke.lepeltje79 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 10:34:
Kreeg de updates wel in mijn nowbar te zien. Op yt is iemand die een third party app heeft om alles via de nowbar te kunnen melden. Wacht wel op de originele van Samsung zelf (als die komt).
Ter info (zodat andere geïnteresseerden niet hoeven te zoeken): Jullie hebben het over LiveBridge neem ik aan?
Yes.FriXion schreef op zondag 28 juni 2026 @ 11:59:
Ter info (zodat andere geïnteresseerden niet hoeven te zoeken): Jullie hebben het over LiveBridge neem ik aan?
Let op:
Dit topic is om ervaringen te delen, niet om kortingscodes te vinden of te delen. Andere zaken horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S26-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S26-serie] Levertijd & Prijzen
- Discussies over Snapdragon vs Exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
Dit topic is om ervaringen te delen, niet om kortingscodes te vinden of te delen. Andere zaken horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S26-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S26-serie] Levertijd & Prijzen
- Discussies over Snapdragon vs Exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos