Mag je verschillende compounds op een wagen hebben? De Toyota van Conway zou 3 mediums en 1 hard hebben...
Ik heb tot nu toe alleen deze kunnen vinden. En nog 1pilskes schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 16:17:
Hebben we een livetiming ergens? Dit was toch altijd gratis?
[ Voor 7% gewijzigd door jan390 op 13-06-2026 16:33 ]
Correct, dat mag. De ferrari's rijden ook 3-1ge-flopt schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 16:31:
Mag je verschillende compounds op een wagen hebben? De Toyota van Conway zou 3 mediums en 1 hard hebben...
Hebben andere op de fiawec live timing dat de map niet te zien is?
Aan kop zelfs. Afvlaggen maarge-flopt schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 16:48:
Toyota's hebben alle 2 vroeg gestopt en rijden nu beide in de top 5...
Zag dat de ferrari's allemaal rechts voor medium hebben en de rest hard. Iemand enig idee waarom dat is?
Gezien de rijrichting met de klok mee is, is de band rechtsvoor minder zwaar belast (alleen bij de bochten naar links). Wellicht is het dus om gemakkelijker temperatuur in die banden te hebben, om toch grip te hebben. Terwijl de slijtage dus ook wat minder is.ge-flopt schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 17:06:
Zag dat de ferrari's allemaal rechts voor medium hebben en de rest hard. Iemand enig idee waarom dat is?
Misschien gewoon Ferrari strategie
Maar zag je dat zelf, @ge-flopt, of was het in de live timing? Want die laatste loopt regelmatig achter.
Beide voorbanden een andere compound dan beide achterbanden is heel normaal in endurance racing, maar maar 1 wiel een andere compound lijkt me heel gaar rijden. De auto kan dan simpelweg niet lekker draaien. Maar goed, er is een reden dat ik nu op de bank lig in plaats van in Frankrijk de touwtjes in handen heb
Maar zag je dat zelf, @ge-flopt, of was het in de live timing? Want die laatste loopt regelmatig achter.
Beide voorbanden een andere compound dan beide achterbanden is heel normaal in endurance racing, maar maar 1 wiel een andere compound lijkt me heel gaar rijden. De auto kan dan simpelweg niet lekker draaien. Maar goed, er is een reden dat ik nu op de bank lig in plaats van in Frankrijk de touwtjes in handen heb
All your base are belong to us
De gearboxwhine van de Manthey Porsche
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Tot nu toe is mijn ervaring dat de livetiming geregeld voorloopt juist.Ample Energy schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 17:17:
Misschien gewoon Ferrari strategie![]()
Dat Porsche met zo weinig aan de start staan is toch eigenlijk wel heel erg...
Gemiste kans voor het Crowdstrike-team om niet met een Mustang GT3 aan de start te staan.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ah ja, ik heb de world feed aan, maar had net even F1 op de tv, dus had de compound info gemist. Maar kan daar in ieder geval wel voorkomen dat de informatie niet helemaal klopt.CH4OS schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 17:21:
[...]
Tot nu toe is mijn ervaring dat de livetiming geregeld voorloopt juist.Misschien nu ander omdat het met de race drukker is, maar de gehele week lag de livetiming zo'n 30 seconden voor. Maar op de livetiming laten ze niet zien welke banden welke auto rijdt. Dat zie je wel op de world feed.
Superslomo van de Pug 94 ziet er verdacht veel uit als normale snelheid.
Hoe bedoel je?Maarten_E schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 17:32:
Gemiste kans voor het Crowdstrike-team om niet met een Mustang GT3 aan de start te staan.
Hmm, FCY, geen idee waarom eigenlijk?
fookin mad fer it
Nee. Vroeg ik me ook al af.DikkeBMW schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 19:08:
Hmm, FCY, geen idee waarom eigenlijk?
Kwam ook niet in beeld te staan.
En de FCY is alweer om..
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
De fcy was voor troep op de baan.
Stevig contact door Ferrari 51.
Stevig contact door Ferrari 51.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Wel knap dat die Güven in de LMGT3 aan de leiding rijdt. Dat is de snelste Turk op 4 wielen ooit.
En Verschoor had een dik uur geleden ook nog een incident met Ferrari #50. Die maakte een spin omdat Verschoor m aantikte. Wel bijzonder dat Verschoor daar geen straf voor kreeg want het leek alsof hij gewoon instuurde tegen de Ferrari aan. (Maar er was weinig ruimte dus misschien kreeg hij daarom geen penalty oid. Maar hij had beter een track limit kunnen nemen en die Ferrari er langs laten. Maar goed. )
Wel erg weinig crashes e.d. Verloopt tot nu toe best ordelijk.
En Verschoor had een dik uur geleden ook nog een incident met Ferrari #50. Die maakte een spin omdat Verschoor m aantikte. Wel bijzonder dat Verschoor daar geen straf voor kreeg want het leek alsof hij gewoon instuurde tegen de Ferrari aan. (Maar er was weinig ruimte dus misschien kreeg hij daarom geen penalty oid. Maar hij had beter een track limit kunnen nemen en die Ferrari er langs laten. Maar goed. )
Wel erg weinig crashes e.d. Verloopt tot nu toe best ordelijk.
[ Voor 15% gewijzigd door Format-C op 13-06-2026 19:52 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Snellere classe moet er altijd voor zorgen dat ze een langzamere classe niet in de weg rijden, dat is precies wat zowel de #50 als #51 deden.
Dat gedoe van die merken tussendoor mag wel minder. Super irritant. Ik betaal al om de stream te zien via hun, maar krijg vervolgens nog wel die irritante infomercials...
Is er nog een andere bron van commentaar? Is ook maar matig.CH4OS schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 20:16:
Dat gedoe van die merken tussendoor mag wel minder. Super irritant. Ik betaal al om de stream te zien via hun, maar krijg vervolgens nog wel die irritante infomercials...
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Het was idd wel een soort van "divebomb" wat die #50 deed bij Verschoor. Verschoor had gewoon geen ruimte meer om fatsoenlijk in te sturen. Ik dacht echt dat de langzamere auto's aan de kant moeten (blauwe vlaggen) , maar lees dat het idd "de verantwoordelijkheid" is van de snellere auto''s om veilig in te halenTheetjuh schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 20:02:
Snellere classe moet er altijd voor zorgen dat ze een langzamere classe niet in de weg rijden, dat is precies wat zowel de #50 als #51 deden.
En dat was in dit geval idd niet zo.
Ik heb weer wat geleerd.
Ik kijk naar fia wec+, geen idee of er nog andere audio bronnen zijn en ja die ‘reclame’ tussendoor ben ik ook wel zat.
Maar het commentaar met Anthony, Laurens en Michelle vind ik echt wel goed hoor, ze vermaken mij althans
Maar het commentaar met Anthony, Laurens en Michelle vind ik echt wel goed hoor, ze vermaken mij althans
[ Voor 54% gewijzigd door Theetjuh op 13-06-2026 20:40 ]
Vroeger had je ook radio Le Mans, geen idee of dat nog een ding is.Theetjuh schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 20:38:
Ik kijk naar fia wec+, geen idee of er nog andere audio bronnen zijn
Zero compensation
Op Eurosport geeft Allard Kalff momenteel commentaar. Vind ik over het algemeen wel te pruimen.
Die verslaggevers van de stream die jullie kijken zullen vast worden afgelost, dus mss kan je tijdelijk Eurosport kijken.
Die verslaggevers van de stream die jullie kijken zullen vast worden afgelost, dus mss kan je tijdelijk Eurosport kijken.
Ja, het Engelse commentaar bij de FIAWEC+ stream wordt de hele tijd afgewisseld, maar vind ik niet erg of slecht. Zij hebben o.a. Antony Davidson in het team, die zelf ook bij het WEC gereden heeft. Ik mis in dat opzicht Alan McNish echt enorm.Format-C schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 20:39:
Of Eurosport commentaar aflost weet ik niet, maar ik kan mij voorstellen, als Allard Kalff het alleen doet, dat het commentaar dan gewoon tijdelijk overschakelt naar de Engelse, bijvoorbeeld wanneer Allard een tukkie gaat doen.
Als je via FIAWEC+ kijkt, kan je eventueel de Franse pakken, als je Frans kunt, uiteraard.Coldcat schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 20:20:
Is er nog een andere bron van commentaar? Is ook maar matig.
Blauwe vlaggen betekenen niet dat je aan de kant moet, zoals in F1. Deze zijn informatief en betekent alleen dat er een snellere klasse achter je zit.Format-C schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 20:38:
[...]
Het was idd wel een soort van "divebomb" wat die #50 deed bij Verschoor. Verschoor had gewoon geen ruimte meer om fatsoenlijk in te sturen. Ik dacht echt dat de langzamere auto's aan de kant moeten (blauwe vlaggen) , maar lees dat het idd "de verantwoordelijkheid" is van de snellere auto''s om veilig in te halen
En dat was in dit geval idd niet zo.
Ik heb weer wat geleerd.Thnx.
In principe moet je als langzamere auto zo voorspelbaar mogelijk rijden en dat doet je door gewoon je normale race lijn te houden. De sneller moet er dan inderdaad omheen.
Bin Eurosport wisselen ze wel af van commentaar. Kalff doet het nu met Sebastiaan Bleekemolen. Die worden straks wel weer afgelost denk ik. Vanmiddag waren het andere commentatoren. Maar vind het commentaar wel vrij goed. (Veel beter dan die hapsnurkers van Viaplay bij de F1. Dat is echt tergend slecht en die lullen bij tijd en wijle echt uit hun nek. Tenenkrommend soms)CH4OS schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 20:44:
[...]
Ja, het Engelse commentaar bij de FIAWEC+ stream wordt de hele tijd afgewisseld, maar vind ik niet erg of slecht. Zij hebben o.a. Antony Davidson in het team, die zelf ook bij het WEC gereden heeft. Ik mis in dat opzicht Alan McNish echt enorm.
Of Eurosport commentaar aflost weet ik niet, maar ik kan mij voorstellen, als Allard Kalff het alleen doet, dat het commentaar dan gewoon tijdelijk overschakelt naar de Engelse, bijvoorbeeld wanneer Allard een tukkie gaat doen.
Die andere commentatoren van Eurosport zijn ook bekenden (ook oa (oid) coureurs,) maar omdat ik ze nu niet hoor weer ik zo niet wie dat zijn. Haha.
[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 13-06-2026 20:50 ]
Dat is absoluut nog altijd een ding. https://player.radioshow.limited/ Geeft de laatste dagen wel af en toe certificate issues, maar werkt op zich wel.Internet Janny schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 20:39:
[...]
Vroeger had je ook radio Le Mans, geen idee of dat nog een ding is.
Veel oude commentatoren van RTL7 zijn nu bij Eurosport bezig. Kwaliteit is wel omhoog gegaan.Format-C schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 20:48:
[...]
Bin Eurosport wisselen ze wel af van commentaar. Kalff doet het nu met Sebastiaan Bleekemolen. Die worden straks wel weer afgelost denk ik. Vanmiddag waren het andere commentatoren. Maar vind het commentaar wel vrij goed. (Veel beter dan die hapsnurkers van Viaplay bij de F1. Dat is echt tergend slecht en die lullen bij tijd en wijle echt uit hun nek. Tenenkrommend soms)
Die andere commentatoren van Eurosport zijn ook bekenden (ook oa (oid) coureurs,) maar omdat ik ze nu niet hoor weer ik zo niet wie dat zijn. Haha.
Zolang die commerciële *knip* van een Coronel niet voorbij komt met z'n eeuwige verhaal over de wielmoer.CreativeS schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 20:58:
[...]
Veel oude commentatoren van RTL7 zijn nu bij Eurosport bezig. Kwaliteit is wel omhoog gegaan.
[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 14-06-2026 13:18 . Reden: Hou het netjes aub. ]
Zero compensation
Jammer dat een volgende infomercial zelfs de replay van de spin van de LMP2 gewoon in de weg zit...
Ik snap ook wel dat het niet te timen of te voorspellen is, maar deze videos halen wel de gehele race onderuit, wat mij betreft.
Ik snap ook wel dat het niet te timen of te voorspellen is, maar deze videos halen wel de gehele race onderuit, wat mij betreft.
[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 13-06-2026 21:26 ]
Ja idem, zoals je al eerder zei, ze zijn informatief, heel leuk … maar echt maak daar aparte video’s van als je mensen wilt informeren, we zitten nu naar een race te kijken.CH4OS schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 21:19:
Jammer dat een volgende infomercial zelfs de replay van de spin van de LMP2 gewoon in de weg zit...Ik snap ook wel dat het niet te timen of te voorspellen is, maar deze videos halen wel de gehele race onderuit, wat mij betreft.
Daar ga ik inderdaad ook niet zo goed op... beetje Coronel-moe.Internet Janny schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 21:07:
Zolang die commerciële *knip* van een Coronel niet voorbij komt met z'n eeuwige verhaal over de wielmoer.
[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 14-06-2026 13:18 . Reden: quote aangepast ]
Ik hoop echt dat die videos volgend jaar inderdaad anders of veel korter zijn. Hele week dat soort filmpjes niet geweest, had het dan (ook) gedaan, dan had het nu tijdens de race minder gekund...
Die drone camera is ook wel vet!
[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 13-06-2026 21:29 ]
Ik zag em net ook, ging super mee vanuit de bocht!CH4OS schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 21:27:
En daar gaat het geluk van Vanthoor …
Zit Robin Frijns op dezelfde pitwindow (zeg maar) als Bourdais? Zo ja dan doet ie (en de rest van het team) het wel goed. En kan (eventueel) meedoen om de winst? 
Of is het Toyota 8 die zeg maar vooraan rijdt als ze allemaal gepit hebben? Of zitten ze nu allemaal op een volledig andere strategie?
Edit: het is me even niet meer duidelijk wie nou degene is die leidt. Haha. (Zit wat te zappen met voetbal en vanmiddag met F1)
Someone enlighten me.
Edit; Frijns is aan het pitten. Is de top 4 zoals we het nu zien correct?
Dus
1- Cadillac #38
2- BMW #20
3- Cadillac #13
4- Toyota #8
???
Edit: (sorry)
Het is de commentatoren zelfs even niet duidelijk wie nu "echt" aan de leiding ligt, dus het ligt niet aan mij dat ik het even niet zie.
De Cadillac 38 zit op een andere brandstof strategie dan de 20 BMW en de 8 Toyota. LOL
Het lijkt erop dat Frijns (met zijn team) wel meedoet om de winst.
Of is het Toyota 8 die zeg maar vooraan rijdt als ze allemaal gepit hebben? Of zitten ze nu allemaal op een volledig andere strategie?
Edit: het is me even niet meer duidelijk wie nou degene is die leidt. Haha. (Zit wat te zappen met voetbal en vanmiddag met F1)
Someone enlighten me.
Edit; Frijns is aan het pitten. Is de top 4 zoals we het nu zien correct?
Dus
1- Cadillac #38
2- BMW #20
3- Cadillac #13
4- Toyota #8
???
Edit: (sorry)
Het is de commentatoren zelfs even niet duidelijk wie nu "echt" aan de leiding ligt, dus het ligt niet aan mij dat ik het even niet zie.
De Cadillac 38 zit op een andere brandstof strategie dan de 20 BMW en de 8 Toyota. LOL
Het lijkt erop dat Frijns (met zijn team) wel meedoet om de winst.
Helaas bijna elk reclameblok in beeld.CreativeS schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 21:26:
[...]
Daar ga ik inderdaad ook niet zo goed op... beetje Coronel-moe.
[ Voor 100% gewijzigd door Format-C op 13-06-2026 22:32 ]
Blij dat ik dan fia wec+ kijk
Maar al die reclame blokken, oef … maar alsnog beter dan Coronel
Kijk niet via lineaire TV.Format-C schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 22:02:
Helaas bijna elk reclameblok in beeld.
Het zou mooi zijn als die Lexus's een goed resultaat halen op Le Mans. Dit is het laatste jaar dat deze wagen gebruikt wordt. Hij wordt door een Toyota GT3 vervangen:

De Lexus GT3 is inmiddels al 9 jaar oud.

De Lexus GT3 is inmiddels al 9 jaar oud.
Wow wat een gave bak die Toyota! 
Edit: Frijns en Buemi rijden nu 1 en 2.
na 7 uur rijden ze op 0.8 seconden van elkaar in de rondte.
Edit: volgende ronde gaan ze beiden pitten.
Frijns is goed bezig. Gaat straks pitten met nog ongeveer 1% energy op de teller. Nice!
e
.....en hij wordt afgelost.
Edit: Frijns en Buemi rijden nu 1 en 2.
na 7 uur rijden ze op 0.8 seconden van elkaar in de rondte.
Edit: volgende ronde gaan ze beiden pitten.
.....en hij wordt afgelost.
[ Voor 97% gewijzigd door Format-C op 13-06-2026 23:05 ]
Zijn de lichten in Le Mans of op de auto's flink verbeterd? Kan me van een aantal jaar geleden herinneren dat je op TV niet veel meer herkende als het donker werd.
Ja, ik dacht dat ze dit jaar ook sterker licht mogen geven, maar dat weet ik even niet 100% zeker.ge-flopt schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 23:01:
Zijn de lichten in Le Mans of op de auto's flink verbeterd? Kan me van een aantal jaar geleden herinneren dat je op TV niet veel meer herkende als het donker werd.
Die intussen vervangen is...ge-flopt schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 23:10:
En Cadilac moet een andere banner kleur krijgen.. Elke keer dat zij gevolgd worden, denk ik dat er ergens geel hangt...
Deze SC is wel lang zeg..
fookin mad fer it
Hoe zit dat met die SC en auto's die in de pits staan? Die moeten nu wachten met uitrijden tot ze bij het juiste groepje komen of?
Prachtig gedaan met die drones!
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Auto’s die pitstop maken moeten bij de uitgang wachten tot een van de safetycars langskomt en daarbij aansluiten. Bij latere fase gaan ze formeren.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Mooie kans om lekker naar de drones te kijkenDikkeBMW schreef op zondag 14 juni 2026 @ 00:00:
Deze SC is wel lang zeg..
Net ook die “juichende coureur”, supervet gedaan.
Ze hebben blijkbaar ook nog genoeg vuurwerk over, dus nog een minuutje of twee SC is ook wel te doen
Hoeveel vuurwerk hebben we nodig?
Ja.
Ja.
Niet zozeer 'het juiste' groepje, maar 'een groepje'.Streskip schreef op zondag 14 juni 2026 @ 00:00:
Hoe zit dat met die SC en auto's die in de pits staan? Die moeten nu wachten met uitrijden tot ze bij het juiste groepje komen of?
350.000, het is geloof ik het grootste (eendaagse) sportevenement van Europa. Gedurende de race is het er de hele dag ook gewoon druk.PalingDrone schreef op zondag 14 juni 2026 @ 00:22:
Hoeveel man publiek komt daar nou?
EDIT:
Auto #79 is trouwens een GT3, de Mercedes van Iron Lynx, waar o.a. Lin Hodenius (BE) in rijdt.
EDIT2:
Iemand die weet waarom Ferrari #50 binnen staat?
EDIT3:
Er moest blijkbaar een brandblusser vervangen worden... Moet dat een half uur duren?
[ Voor 60% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2026 00:54 ]
Ik vond voor dit incident de safetycar procedure onnodig complex. Dit had prima een slow zone kunnen zijn, en hervatting met 15 mins.
Tja, ze hebben het zekere voor het onzekere genomen. Had het met een slow zone ook gekund? Dat denk ik ook wel. Was het dan zo veilig (ook omdat het net aan het worden donker was, met een laaghangende zon e.d.), dat weet ik niet zeker, om eerlijk te zijn. Een laaghangende zon kan echt erg vervelend zijn, dus ik snap en begrijp wel waarom men de race voor de zekerheid in het geheel neutraliseerde. Het vervelende is alleen dat men na een safety car periode tegenwoordig de verschillende klasses op volgorde achter de safety car wilt hebben en dat duurt lang.J-M-T schreef op zondag 14 juni 2026 @ 01:08:
Ik vond voor dit incident de safetycar procedure onnodig complex. Dit had prima een slow zone kunnen zijn, en hervatting met 15 mins.
EDIT:
Men mag ook wel het grind bij de Mulsanne corner opruimen...
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2026 01:14 ]
Nu het donker is vind ik de race het meest magisch.
En ik weet van mijzelf ook dat ik op een gegeven moment in slaap ga vallen.
Maar dit is verslavend racen, dus ik probeer het vol te houden (en mijn vriendin snapt het) maar wellicht toch de radio op de oordopjes in bed.
Wat doen jullie om de nacht door te komen?
op de bank blijven liggen (mijn optie 1)
Oordopjes in bed met oogjes dicht
We hebben morgenmiddag een afspraak, maar zij is een racefan dus ik denk dat ik er wel mee weg kom
Maar dit is verslavend racen, dus ik probeer het vol te houden (en mijn vriendin snapt het) maar wellicht toch de radio op de oordopjes in bed.
We hebben morgenmiddag een afspraak, maar zij is een racefan dus ik denk dat ik er wel mee weg kom
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
En ik kom veel op auto en watersport beurzen waar bij in de goedgoepere hoekjes altijd stands staan van verkopers die iets verkopen waarmee je ramen en ruiten geljk schoon zijn van alles en voor iedereen en voor altijd.
Maar nu ik die pitstops zie zou ik bijna denken dat het bestaat, of doen ze zoals ik een agressieve spons met lekker veel oplos middelinen ?
Maar nu ik die pitstops zie zou ik bijna denken dat het bestaat, of doen ze zoals ik een agressieve spons met lekker veel oplos middelinen ?
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dacht zelfs nog een soort tear-off te zien zitten net op een voorruit maar kan het mis hebben.franssie schreef op zondag 14 juni 2026 @ 01:37:
En ik kom veel op auto en watersport beurzen waar bij in de goedgoepere hoekjes altijd stands staan van verkopers die iets verkopen waarmee je ramen en ruiten geljk schoon zijn van alles en voor iedereen en voor altijd.
Hoe dan ook wanneer je begint met brandschone ruiten evt voorzien van een filmprotector en de muggen/motten etc. niet op laat drogen maar binnen een goeie 1,5 uur eraf boent in de pits met een ongetwijfeld vrij agressieve reiniger dan vliegt het vuil er af. Zijn voornamelijk eiwitten die er tegenaan flatsen, oliefilm en vuil krijg je ook wel weg met een stevige oplosser.
Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat hier niet van gelaagd glas gebruik gemaakt wordt zoals bij normale auto's waar je lekker op kan schuren maar van een soort polycarbonaat.
[ Voor 8% gewijzigd door PalingDrone op 14-06-2026 02:15 ]
TV aan laten en doe vandaag gewoon niks aan m'n bestaande slaapprobleem, pak wel wat microslaapjes.franssie schreef op zondag 14 juni 2026 @ 01:18:
Nu het donker is vind ik de race het meest magisch.
Ga zo na ff douchen wel liggend kijken en zie dan wel waar het schip strandt, heb alvast een wekker gezet ruim voor de F1 start maar dat is meer omdat ik niet als een duf konijn die F1 race wil zien al zal ik dan nog wel wakker zijn. Wil ook sowieso de zonsopkomst zien op Le Mans dus haal de hele nacht door. Staat nog een lading Fritz kola in de kelder maar ben bang dat ik dan zondagavond ook niet meer slaap
Er worden inderdaad ook tear-offs gebruikt, maximaal 12 lagen, vertelde Anthony Davidson eerder vandaag. Die tear-offs worden dan weer wel spaarzaam er af gehaald, niet zozeer omdat er teveel insecten er tegenaan kapot gereden zijn.PalingDrone schreef op zondag 14 juni 2026 @ 02:09:
Dacht zelfs nog een soort tear-off te zien zitten net op een voorruit maar kan het mis hebben.
Hoe dan ook wanneer je begint met brandschone ruiten evt voorzien van een filmprotector en de muggen/motten etc. niet op laat drogen maar binnen een goeie 1,5 uur eraf boent in de pits met een ongetwijfeld vrij agressieve reiniger dan vliegt het vuil er af. Zijn voornamelijk eiwitten die er tegenaan flatsen, oliefilm en vuil krijg je ook wel weg met een stevige oplosser.
Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat hier niet van gelaagd glas gebruik gemaakt wordt zoals bij normale auto's waar je lekker op kan schuren maar van een soort polycarbonaat.
Mogelijk zijn de gebruikte camera's ook lichtgevoeliger geworden.ge-flopt schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 23:01:
Uitzicht blijft ook stukken beter zonder allemaal opgespat vuil.
Droge heldere lucht, nachtelijke onboards zijn zo fijn
Droge heldere lucht, nachtelijke onboards zijn zo fijn
Ik snap de veiligheid voor alles motto, maar toch als je ziet hoeveel tijd nodig is om weer te gaan racen en racen na een safetycar brengt ook weer zijn eigen risicos omdat iedereen weer op kluitje rijdt.CH4OS schreef op zondag 14 juni 2026 @ 01:11:
[...]
Tja, ze hebben het zekere voor het onzekere genomen. Had het met een slow zone ook gekund? Dat denk ik ook wel. Was het dan zo veilig (ook omdat het net aan het worden donker was, met een laaghangende zon e.d.), dat weet ik niet zeker, om eerlijk te zijn. Een laaghangende zon kan echt erg vervelend zijn, dus ik snap en begrijp wel waarom men de race voor de zekerheid in het geheel neutraliseerde. Het vervelende is alleen dat men na een safety car periode tegenwoordig de verschillende klasses op volgorde achter de safety car wilt hebben en dat duurt lang.
EDIT:
Men mag ook wel het grind bij de Mulsanne corner opruimen...
Mijn voorkeur gaat uit naar een fcy, eventueel met verzwaarde actiewagens met een botsabsorber erop om marshals te beschermen tijdens werkzaamheden. Tenzij de werkzaamheden een gat nodig hebben waarin er even geen autos langskomen.
De Nederlanders doen in de hypercar én de lmp2 mee om de winst!!
[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 14-06-2026 08:45 ]
Catsburg ook. Hij rijdt in de #33 in de GT3 klasse.Format-C schreef op zondag 14 juni 2026 @ 08:45:
De Nederlanders doen in de hypercar én de lmp2 mee om de winst!!
[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 14-06-2026 08:48 ]
Ja ik zag gisteren dat die het goed deed maar ben net wakker en had nog niet gezien dat hij (nog) aan de leiding reed.
Gaaaaaf.
En nummer 12 Cadillac heeft een drive thru penalty gekregen wegens speeding tijdens geel dus kom op #20 BMW!!! Gas erop Sheldon!!
Edit; Het zou toch wat zijn dat er in elke klasse een auto met een Nederlander erin wint!!
Edit; en bij Verschoor zit er ook een vrouw in het team als coureur. (Doriane Pin) Zou toch wel extra leuk zijn dat die dan winnen.
(zou redelijk uniek zijn natuurlijk) (Edit; die Doriane Pin is sowieso wel erg snel. Die had ook al een F1 "test" gedaan..respect voor dan meissie)
Edit; (sorry, weet niet hoe ik een extra Edit tag toevoeg binnen 1 post op de telefoon; maar de #20 BMW kan wel een ronde later pitten dan de #8 Toyota. Zal dat nog invloed hebben vwb de eindoverwinning?)
Gaaaaaf.
En nummer 12 Cadillac heeft een drive thru penalty gekregen wegens speeding tijdens geel dus kom op #20 BMW!!! Gas erop Sheldon!!
Edit; Het zou toch wat zijn dat er in elke klasse een auto met een Nederlander erin wint!!
Edit; en bij Verschoor zit er ook een vrouw in het team als coureur. (Doriane Pin) Zou toch wel extra leuk zijn dat die dan winnen.
Edit; (sorry, weet niet hoe ik een extra Edit tag toevoeg binnen 1 post op de telefoon; maar de #20 BMW kan wel een ronde later pitten dan de #8 Toyota. Zal dat nog invloed hebben vwb de eindoverwinning?)
[ Voor 56% gewijzigd door Format-C op 14-06-2026 09:11 ]
Ik dacht dat ik wel even kon gaan slapen, kom ik drie uur later terug, is er een safety car, een #50 Ferrari die gestopt is en een vangrail dat gerepareerd wordt. Kan ik de som maken?
Nee die zijn niet met elkaar verbonden. Een van de Porsches kwam tegen de vangrail. De Ferrari had technische problemen.CH4OS schreef op zondag 14 juni 2026 @ 10:35:
Ik dacht dat ik wel even kon gaan slapen, kom ik drie uur later terug, is er een safety car, een #50 Ferrari die gestopt is en een vangrail dat gerepareerd wordt. Kan ik de som maken?
De BMW had al vroeg in de race schade, toch? Maar wat was er met de Genesis en de Cadillac gebeurd?Niellie41 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 10:41:
[...]
Nee die zijn niet met elkaar verbonden. Een van de Porsches kwam tegen de vangrail. De Ferrari had technische problemen.
fookin mad fer it
Och, er zijn ook 2 andere hypercars uitgevallen, zie ik. Toen ik ging slapen was er nog geen enkele hypercar uitgevallen.Niellie41 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 10:41:
Nee die zijn niet met elkaar verbonden. Een van de Porsches kwam tegen de vangrail. De Ferrari had technische problemen.
Cadillac had stuurproblemen, Genesis stilgevallen.DikkeBMW schreef op zondag 14 juni 2026 @ 10:56:
[...]
De BMW had al vroeg in de race schade, toch? Maar wat was er met de Genesis en de Cadillac gebeurd?
1 van de genesis auto''s (de #17 volgens mij) had een lekke band of een kapotte wielophanging rechtsvoor, vlak na het "Dunlop (Goodyear) viaduct". De hele auto stuiterde rechtsvoor en die kon toen niet verder.DikkeBMW schreef op zondag 14 juni 2026 @ 10:56:
[...]
De BMW had al vroeg in de race schade, toch? Maar wat was er met de Genesis en de Cadillac gebeurd?
[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 14-06-2026 11:50 ]
Volgens mij was dat trouwens BMW #15, die nu dus al even stil staat in de pits...DikkeBMW schreef op zondag 14 juni 2026 @ 10:56:
Met nog iets minder dan 4 uur te gaan is het in elke klasse nog spannend. Kan me herinneren dat het na even slapen en met de laatste 4 uur te gaan, dat er in verschillende klasses toch grote verschillen waren waardoor de spanning dan weg was.
Het lijkt er een beetje op dat Frijns een beetje moet lossen? (Ze zeggen op Eurosport dat die BMW in warme omstandigheden de snelste auto' zou zijn en dat die straks misschien nog wat sneller is dan de top 3)
Wel bizar dat de top 3 na 20u binnen anderhalve seconde zitten. Gaaf.
En de Toyota's zijn echt snel en solide. Dat ziet er goed uit voor Toyota.
En de Toyota's zijn echt snel en solide. Dat ziet er goed uit voor Toyota.
Voorspelling van de dag: Er gaat een Oreca winnen in LMP2.
Yep, herkenbaar!ge-flopt schreef op zondag 14 juni 2026 @ 12:07:
Met nog iets minder dan 4 uur te gaan is het in elke klasse nog spannend. Kan me herinneren dat het na even slapen en met de laatste 4 uur te gaan, dat er in verschillende klasses toch grote verschillen waren waardoor de spanning dan weg was.
YouTube: Midnight to Sunrise Highlights | 24 Hours of Le Mans 2026 | FIA WEC
Makkelijk even terugkijken als je gewoon slaapt.
Makkelijk even terugkijken als je gewoon slaapt.
Zero compensation
Komt ook wel door de safety car en de nieuwe procedure die er sinds een paar jaar is. Voorheen werden de 3 groepen niet samengevoegd en kon het dus zijn dat je direct 1/3 ronde achterstand had als je in de verkeerde groep kwam.Format-C schreef op zondag 14 juni 2026 @ 12:09:
Wat een stofzuigers de GT3’s. Alsof het EV’s zijn. Enkel de Lexus klinkt nog enigszins lekker.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nee niet auto 30!
Oeps, hopelijk niet het einde voor Verschoor!
EDIT: Oh damn, de remschijf opgeblazen, met Verschoor achter het stuur
EDIT: Oh damn, de remschijf opgeblazen, met Verschoor achter het stuur
[ Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2026 12:40 ]
Daar gaat een NL podium in de LMP2… Verschoor valt uit met een geëxplodeerde rem. Zo jammer in zijn debuut op Le Mans.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Job van Uitert rijdt zevende (en nu dus zesde), er gloort nog hoop.PatrickC schreef op zondag 14 juni 2026 @ 12:40:
Daar gaat een NL podium in de LMP2… Verschoor valt uit met een geëxplodeerde rem. Zo jammer in zijn debuut op Le Mans.
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2026 12:41 ]
Is er niet mee te lift/coasten naar de pit? Het wiel zit er nog op.
Nee, hij is al uit de auto…. einde race voor de #30.
Dat wordt lastig als de rem de wiel blokkeert. Een coureur zal altijd proberen een auto terug te brengen naar de garage.
Geweldige inhaalactie van Nyck de Vries…
Toyota 1 en 2
Zero compensation
Komop Toyota… Hartley die teamorders gaat negeren?
Prachtig. Inhaalactie voor P2 van De Vries recht voor onze neus.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Let op:
Infopost 24h Le Mans:
CH4OS in "Endurance/Sportscar race topic 2026 editie"
Meer nuttige posts vind je via de gepinde posts:
Endurance/Sportscar race topic 2026 editie
Infopost 24h Le Mans:
CH4OS in "Endurance/Sportscar race topic 2026 editie"
Meer nuttige posts vind je via de gepinde posts:
Endurance/Sportscar race topic 2026 editie