NPO Radio 2 TOP2000 2025 Editie (was ons hele leven Wi-Fi7?) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:46
r.j.deroos schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 09:50:
Er wordt al jaren vanuit emotie gestemd, geloof ik.
Ja, ik moet eerlijk toegeven dat ik soms ook wel iets voel als ik muziek luister :+
r.j.deroos schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 09:50:
Prachtmuziek wordt uit de lijst gewerkt door eentonige troep die er over 5 jaar niet meer in staat - je doet er echter niks aan. Ik ben wel bang dat eenmaal eruit gevallen nummers dusdanig in de vergetelheid raken, dat ze niet meer snel terugkomen.
Dat sentiment snap ik wel. Maar ik vind dat ook wel een beetje de verantwoordelijkheid van de DJ’s. Zodra de Top 2000 over is, is het meeste dat ze draaien weer recente pop, volgens mij.
r.j.deroos schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 09:50: Degenen die dit jaar massaal op Taylor Swift, Stromae, Chef Special of Bankzitters stemmen, stemmen volgend jaar wellicht niet op dezelfde nummers, maar wel op andere op dat moment hippe deuntjes. Er zal altijd een ratio van de Top2000 inwisselbaar zijn naar de dan geldende trend.
Dat vind ik zelf niet zo erg. Anders zou ik het nooit luisteren namelijk. Het is niet mijn smaak, maar om het zonder te luisteren af te schieten terwijl het wel bij een groot deel van de samenleving een snaar raakt vind ik ook weer overdreven. Dus als er toch iets in moet als Bankzitters, dan het liefste wel elk jaar een ander van ze.
r.j.deroos schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 09:50: Er werd met veel bombarie gemeld dat er dit jaar net zo veel nummers van vóór, als van ná 1990 in staan - de lijst verjonkt, wordt diverser, en dat werd gebracht als uitstekend nieuws. Ik vind het jammer, gebruik de Top al jaren om nieuwe muziek te ontdekken, en dat wordt steeds minder.
Dit stukje begrijp ik dan weer niet helemaal.
Kalentum schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:52:
Ik denk dat sommige mensen met 'nieuwe muziek ontdekken' niet persé muziek van na 2020 bedoelen. Je kan bv ook Pink Floyd ofzo alsnog gaan ontdekken. Wat dat betreft wel goed dat de Top 2000 zo'n eclectische lijst is.
Ja, dat snap ik, maar er passen nou eenmaal maar 2000 nummers in de lijst. Als je een nummer van Pink Floyd hoort en denkt, “wow”, dan kan je ook in januari het hele album even op zetten en verder gaan met de ontdekkingsreis in plaats van te verwachten dat alle hits in de Top 2000 zijn geplaatst. Perfect of compleet ga je het toch niet krijgen, daar is gewoon echt te veel goede muziek voor. En wordt ook nog steeds gemaakt.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• r.j.deroos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:37
Ample Energy schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:59:
Dit stukje begrijp ik dan weer niet helemaal.
Dat wordt door Kalentum precies verwoord. En ik heb het hierboven ook al eerder uitgelegd; nieuwe muziek betekent niet per se: muziek gemaakt in 2025. Maar ook: Hey, Queen heeft eigenlijk best goede muziek, al ken ik hun muziek al 25 jaar en vond het altijd maar matige muziek.

• Ample Energy
Bommes schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 09:55:
[...]

Als je dan nog even blijft luisteren dan is 388 er weer eentje van mij >:)

Ik vind (let op dat is dus bij mening geen feit) het aandeel "onze muziek smaak is beter dan die van een ander" wel erg groot in dit topic.
Ah, kon het even niet plaatsen. Ik zou dit zelf ook niet op zetten gedurende de eerste 51 weken van het jaar, maar nu in de Top 2000 is het gewoon groot feest in mijn woonkamer oOo
Heerlijk, die variatie. Leuk dat je hebt gestemd dus!

Edit: dat extra ingelast verkeersbericht _O-

[ Voor 3% gewijzigd door Ample Energy op 30-12-2025 11:16 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:56

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

@Bommes Heb je ervan genoten? :)F :)B 8)

>:)

[ Voor 46% gewijzigd door Shadow_Agent op 30-12-2025 11:12 ]

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:27
Ik heb de Beach Boys weer herontdekt door The Tribute: Battle of the Bands. Volgend jaar komt er zeker een (God Only Knows) en misschien wel twee nummers van hun op mijn lijst.

Dat is ook het leuke van muziek, smaak verandert over de jaren. Kan ook enorm geraakt worden door nieuwe muziek.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:18
Blijft dit toch niet vooral een lijst van populaire hit nummers? Muziek uit afwijkende genres komen eigenlijk niet echt voorbij. Klassiek, opera, harcore metal, jazz, folk, bachata, gabber, Sloveense orkestmuziek, Japanse punk, mongoolse keelzang, etc.

Wat is de kans dat die nummers een keertje wel toegevoegd worden? Of kan je stellen dat de top 2000 zo'n beetje het gemiddelde muzikale bereik is van de Nederlander?

• Ample Energy
Wat we ook van de selectie vinden, zolang iets als Queensrÿche er in staat gaat het wel HEEL erg goed. Fuck.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

segil schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:26:
Blijft dit toch niet vooral een lijst van populaire hit nummers? Muziek uit afwijkende genres komen eigenlijk niet echt voorbij. Klassiek, opera, harcore metal, jazz, folk, bachata, gabber, Sloveense orkestmuziek, Japanse punk, mongoolse keelzang, etc.

Wat is de kans dat die nummers een keertje wel toegevoegd worden? Of kan je stellen dat de top 2000 zo'n beetje het gemiddelde muzikale bereik is van de Nederlander?
Ze doen alsof het om stemmen gaat. Dus als de gemiddelde bevolking ineens Mongoolse muziek gaat luisteren komt dat er gewoon in.

Al willen ze de stemmen niet vrijgeven. Dus wie weet

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:56

Shadow_Agent

Ample Energy schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:30:
Wat we ook van de selectie vinden, zolang iets als Queensrÿche er in staat gaat het wel HEEL erg goed. Fuck.
_/-\o_

Ik hoor er ook Pink Floyd (Comfortably Numb) in O+ Prachtig idd!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:34
Shadow_Agent schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:34:
[...]

_/-\o_

Ik hoor er ook Pink Floyd (Comfortably Numb) in O+ Prachtig idd!
maar die komt morgenavond pas langs...

Ik vind het altijd wel bijzonder om nieuwe nummers zo hoog te zien, zoals Bente een uur geleden op 391. Daarvan ben ik dan altijd het jaar erop benieuwd hoever ze weer zakken of zelfs meteen weer verdwijnen uit die lijst. imho moet een nummer >1jr zijn om erin te mogen...

Life is what happens while you're busy making other plans

• Ample Energy
Hebben jullie ooit gehoord van Apple Music, Spotify, Tidal, et cetera? Kan je zelf lijstjes maken en gatekeepen wat je wilt.

* Ample Energy rent.

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:51
frumper schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:41:
[...]

maar die komt morgenavond pas langs...

Ik vind het altijd wel bijzonder om nieuwe nummers zo hoog te zien, zoals Bente een uur geleden op 391. Daarvan ben ik dan altijd het jaar erop benieuwd hoever ze weer zakken of zelfs meteen weer verdwijnen uit die lijst. imho moet een nummer >1jr zijn om erin te mogen...
Is toch prima? Houdt de lijst een beetje fris.
segil schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:26:

Denk niet dat Porcupine Tree's 12 minuten-lange Arriving Somewhere but Not Here echt veel radioplay krijgt.

[ Voor 40% gewijzigd door Marrtijn op 30-12-2025 11:52 ]

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:18
Marrtijn schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:51:
[...]

Is toch prima? Houdt de lijst een beetje fris.

[...]

Denk niet dat Porcupine Tree's 12 minuten-lange Arriving Somewhere but Not Here echt veel radioplay krijgt.
Ja dat is wel jammer :) Ook niet Lingua Mendax van Qntal?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:24

ralpje

Deugpopje

frumper schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:41:
[...]
imho moet een nummer >1jr zijn om erin te mogen...
Vroegah (opa vertelt....) in de beginjaren van de Top 2000 was dat inderdaad zo; er was een minimum leeftijd van 2 jaar. Ik ben er nog niet over uit wat er ik van vind dat dat aangepast is.

Specifiek Bente: die zien we nog wel terugkomen hoor. Dat is daadwerkelijk een aanwinst voor de NL popmuziek en een absolute topzangeres.

* ralpje alvast klaar gaat zitten voor Michel Fugain.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:16
ralpje schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 12:26:
[...]

Vroegah (opa vertelt....) in de beginjaren van de Top 2000 was dat inderdaad zo; er was een minimum leeftijd van 2 jaar. Ik ben er nog niet over uit wat er ik van vind dat dat aangepast is.

Specifiek Bente: die zien we nog wel terugkomen hoor. Dat is daadwerkelijk een aanwinst voor de NL popmuziek en een absolute topzangeres.

* ralpje alvast klaar gaat zitten voor Michel Fugain.
Het is geven en nemen natuurlijk van Radio 2.
In de keuzelijst van Radio 2 zelf zitten nog altijd geen nummers van t huidige jaar. Alle nummers van dit jaar zijn dus vrijelijk gekozen uit de keuzelijst. Kennelijk willen stemmers deze nieuwe nummers dus in de lijst, dan is t ook gek om die nummers te weren.

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ample Energy schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:48:
Hebben jullie ooit gehoord van Apple Music, Spotify, Tidal, et cetera? Kan je zelf lijstjes maken en gatekeepen wat je wilt.

* Ample Energy rent.
Dan heb je natuurlijk ook nog:
Evergreen top 1000
Klassieke top 400
Radio 10 top 4000
Filmmuziek top 200
KINK 1500
KINK Distortion top 500
Nederlandstalige top 1000
Veronica top 3000
SLAM! Dance 1000
Q top 1500
Q Foute top 1500
en vast nog meer voor liefhebbers.

• Merik
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Joris748 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:15:
Ik heb de Beach Boys weer herontdekt door The Tribute: Battle of the Bands. Volgend jaar komt er zeker een (God Only Knows) en misschien wel twee nummers van hun op mijn lijst.

Dat is ook het leuke van muziek, smaak verandert over de jaren. Kan ook enorm geraakt worden door nieuwe muziek.
En muziek komt ook in golven, als in wat 20 jaar geleden 'de muziek' was komt terug. Zoals bij de nieuwe lichting japanse jonge metal(core) bands, daar hoor je ook invloeden van Iron Maiden, Metallica, Stratovarius, Slipknot en Sepultura etc. maar in een nieuw jasje.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:35

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
En persoonlijke voorkeur kan ook verschuiven, niets blijft precies hetzelfde.

Zo heb ik met veel nummers van David Bowie nu zoiets van, het duurt me te lang en ik heb het wel gehoord. Heel typisch eigenlijk.

En dat is het met dit soort lijsten, het gaat op gevoel, trend, emotie en traditie. Daar valt niet altijd een gedegen logica achter te vinden.

Maakt voor mij ook niet uit. Gewoon lekker luisteren :)

Tweakers Discord

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:34
Ik vind het altijd heerlijk om die lijsten te luisteren. En je ziet echt wel een verschil in luisteraars over de verschillende zenders. De top1500 van QMusic is stiekem de mooiste mix van muziekstijlen. Ook al heb ik zelf weinig met dance/house, ik verbaas me in de top2000 er nog steeds over dat dit genre compleet ontbreekt. Wat dat betreft lijken de top4000 en de top2000 meer op elkaar. Met dat verschil dat Black van PJ in de top2000 op 6 staat en in de top4000 op 110 (en bij Q op 253). Maar vanaf half november staan hier de lijsten nonstop aan :)

Life is what happens while you're busy making other plans

• r.j.deroos
frumper schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 14:27:
Ik vind het altijd heerlijk om die lijsten te luisteren. En je ziet echt wel een verschil in luisteraars over de verschillende zenders. De top1500 van QMusic is stiekem de mooiste mix van muziekstijlen. Ook al heb ik zelf weinig met dance/house, ik verbaas me in de top2000 er nog steeds over dat dit genre compleet ontbreekt. Wat dat betreft lijken de top4000 en de top2000 meer op elkaar. Met dat verschil dat Black van PJ in de top2000 op 6 staat en in de top4000 op 110 (en bij Q op 253). Maar vanaf half november staan hier de lijsten nonstop aan :)
Er staat wel zeker dance en house in. Tiesto, Avicii, Armin v Buuren, Faithless en nog meer....

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Marrtijn schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:51:
[...]
Nee, maar Echoes en bv Tubular Bells hoor ik ook maar een enkele keer per jaar; tijdens de Top 2000 :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ample Energy schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:59:
Dat sentiment snap ik wel. Maar ik vind dat ook wel een beetje de verantwoordelijkheid van de DJ’s. Zodra de Top 2000 over is, is het meeste dat ze draaien weer recente pop, volgens mij.
Jij luistert, zo te lezen, niet vaak naar de radio, en al helemaal niet naar Radio 2.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:17
Shadow_Agent schreef op maandag 29 december 2025 @ 22:59:
Wat ik graag zou willen is wat variatie in het uitzendschema. Daniel Lippens bijvoorbeeld vind ik erg prettig om naar te luisteren maar die zit tussen 02:00 en 04:00 en dan slaap ik. Geef hem eens een middag shift (bijvoorbeeld Ruud de Wild te vervangen). Tevens zou ik ook de andere nacht DJ's graag eens willen horen maar nogmaals, dan slaap ik. Eeuwig zonde dat Tim niet op prime time te horen is :/

Iedere ochtend Kijk in de Veghte word ik ook niet echt blij van. Vind hem sterker als side kick dan als presentator eerlijk gezegd. Ook Morad ben ik niet kapot van, geen plezierige stem om naar te luisteren.
Je kunt natuurlijk altijd terugkijken, kun je ook de nummers die je niet goed vindt doorspoelen.

Ook leuk om te zien hoe smaken verschillen: ik vind die stem van Morad juist heel mooi.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Pat911 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 15:06:
(...)
Ook leuk om te zien hoe smaken verschillen: ik vind die stem van Morad juist heel mooi.
Helemaal mee eens, geweldige radiostem!

Geen radiohoofd, zoals ondergetekende :+

iRacing Profiel

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:24

ralpje

Deugpopje

Gunner schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 14:32:
[...]

Nee, maar Echoes en bv Tubular Bells hoor ik ook maar een enkele keer per jaar; tijdens de Top 2000 :)
On that note: nu The Great Gig in the Sky. Mooiste Pink Floyd plaat ooit ever.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• r.j.deroos
ralpje schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 15:17:
[...]

On that note: nu The Great Gig in the Sky. Mooiste Pink Floyd plaat ooit ever.
Nee hoor, dat is Wish you were here :-)

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:10
Wat misschien ook meespeelt is dat naarmate je ouder wordt je meer muziek kent en dus meer keuze hebt in het toekennen van die 35 stemmen. Ik heb 15 keer gestemd op nummers die ik mooi vind maar die nul kans hadden in de lijst te komen. Die kan ik ook strategisch gebruiken om een aantal platen van PF, de Beatles en R.E.M. te boosten.

Als je jonger bent heb je dat dilemma niet.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:59
r.j.deroos schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 15:24:
[...]

Nee hoor, dat is Wish you were here :-)
Nee hoor, dat is Shine on you crazy diamond :Y

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Stalensnuitje schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 15:46:
[...]

@ralpje ik sluit me bij hem aan.

Mooi he dat muziek zo persoonlijk kan zijn :Y

• r.j.deroos
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 15:30:
Wat misschien ook meespeelt is dat naarmate je ouder wordt je meer muziek kent en dus meer keuze hebt in het toekennen van die 35 stemmen. Ik heb 15 keer gestemd op nummers die ik mooi vind maar die nul kans hadden in de lijst te komen. Die kan ik ook strategisch gebruiken om een aantal platen van PF, de Beatles en R.E.M. te boosten.

Als je jonger bent heb je dat dilemma niet.
Ik heb ook met het jaar meer moeite met stemmen; uiteindelijk heb ik per artiest max 1 stem ingediend. Zo heb ik ook op nummers gestemd die niet in de Top2000 staan (gek genoeg) terwijl andere nummers van de zelfde artiest/band er wel in staan ;dan had ik daar beter strategisch op kunnen stemmen. Volgend jaar misschien.

• Joris748
Stalensnuitje schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 15:46:
[...]

Echt niet. Comfortably Numb ;)

* Joris748 vindt The Great Gig in the Sky katzenjammer :o

Die trok ik dan weer heel slecht.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Joris748 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 16:32:
[...]

* Joris748 vindt The Great Gig in the Sky katzenjammer :o
* Sebas1979 maakt note to self: weer eens naar Katzenjammer (de band, that is) luisteren.

I like my men like I like my coffee

• Ample Energy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ED1EMMJVKD49VLxvqIxn-3f_q2c=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uHWt5pTH5PrT5vB4YIwakgCW.jpg?f=fotoalbum_medium

Vriendin wilde naar haar moeder. Prima, maar we gaan The Scene niet missen natuurlijk.

Ja, mam, zodra je het gaspedaal intrapt bevriest het beeld, geen zorgen.

• Joris748
Sebas1979 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 16:38:
[...]

* Sebas1979 maakt note to self: weer eens naar Katzenjammer (de band, that is) luisteren.
Hahaha, wist dat die zou komen :+

• Sebas1979
  • Nu online
Joris748 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 16:40:
[...]

Hahaha, wist dat die zou komen :+
Toch niet per se een heel bekende band (en vziw ook nooit in de Top2000 gestaan).

Ben dit jaar zelf vergeten te stemmen, normaal doe ik zowel de Top2000 als de Snob2000 (ik heb nou eenmaal een betere muzieksmaak dan anderen, jeweettog :+ )

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:57

Bommes

Capo del formaggio

Ample Energy schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 16:38:
[Afbeelding]

Vriendin wilde naar haar moeder. Prima, maar we gaan The Scene niet missen natuurlijk.
Staat ook in mijn lijstje d:)b
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqnwqV7v2yyJAGBZ9dxPeVGs2L4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHOi2mQDnd6w8qsUqTQEUD2H.jpg?f=fotoalbum_large
Deze nog te gaan van dat lijstje *O*

[ Voor 31% gewijzigd door Bommes op 30-12-2025 17:30 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Ample Energy
* Ample Energy gaat bij @Bommes zitten.
* Ample Energy slaat z’n arm om @Bommes heen en houdt hem stevig vast.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Straks even genieten van twee stemplaten achter elkaar; Zeit van Rammstein en de, imho, beste nieuwe binnenkomer dit jaar; Messy van Lola Young. Leren kennen via KINK.

Ik twijfelde nog tussen twee platen van Tame Impala; als ik die andere had gekozen waren het drie stemplaten achter elkaar :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 30-12-2025 17:41 ]

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Van Eddie Vedder met Society meteen door naar Tame Impala met Let It Happen. Ik hou er van _/-\o_

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:57

Bommes

Capo del formaggio

Ample Energy schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 17:35:
* Ample Energy gaat bij @Bommes zitten.
* Ample Energy slaat z’n arm om @Bommes heen en houdt hem stevig vast.
Knuffelen is altijd fijn, maar ik zit niet in de put hoor, ben gewoon een sucker voor Nederlandse liefdes liedjes.
Die er overgings al jaren niet meer in staat helaas. (De Jazzpolitie)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zo dat was even drie nummers lang genieten.

Mijn vrouw keek al boos achterom toen de radio steeds harder ging :P
Gelukkig kneep de NPO Messy niet te veel af. Prima getimed.

[ Voor 65% gewijzigd door Gunner op 30-12-2025 18:05 ]

• Sebas1979
  • Nu online
Oke, op 1 pagina Qntal, Katzenjammer en de Jazzpolitie... is die hele Top2000 niet een beetje te doorsnee voor de verzameling fijnproevers die hier blijkbaar samenkomt?

Pagina: 1 2 3 Laatste