Ja, ik moet eerlijk toegeven dat ik soms ook wel iets voel als ik muziek luisterr.j.deroos schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 09:50:
Er wordt al jaren vanuit emotie gestemd, geloof ik.
Dat sentiment snap ik wel. Maar ik vind dat ook wel een beetje de verantwoordelijkheid van de DJ’s. Zodra de Top 2000 over is, is het meeste dat ze draaien weer recente pop, volgens mij.r.j.deroos schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 09:50:
Prachtmuziek wordt uit de lijst gewerkt door eentonige troep die er over 5 jaar niet meer in staat - je doet er echter niks aan. Ik ben wel bang dat eenmaal eruit gevallen nummers dusdanig in de vergetelheid raken, dat ze niet meer snel terugkomen.
Dat vind ik zelf niet zo erg. Anders zou ik het nooit luisteren namelijk. Het is niet mijn smaak, maar om het zonder te luisteren af te schieten terwijl het wel bij een groot deel van de samenleving een snaar raakt vind ik ook weer overdreven. Dus als er toch iets in moet als Bankzitters, dan het liefste wel elk jaar een ander van ze.r.j.deroos schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 09:50: Degenen die dit jaar massaal op Taylor Swift, Stromae, Chef Special of Bankzitters stemmen, stemmen volgend jaar wellicht niet op dezelfde nummers, maar wel op andere op dat moment hippe deuntjes. Er zal altijd een ratio van de Top2000 inwisselbaar zijn naar de dan geldende trend.
Dit stukje begrijp ik dan weer niet helemaal.r.j.deroos schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 09:50: Er werd met veel bombarie gemeld dat er dit jaar net zo veel nummers van vóór, als van ná 1990 in staan - de lijst verjonkt, wordt diverser, en dat werd gebracht als uitstekend nieuws. Ik vind het jammer, gebruik de Top al jaren om nieuwe muziek te ontdekken, en dat wordt steeds minder.
Ja, dat snap ik, maar er passen nou eenmaal maar 2000 nummers in de lijst. Als je een nummer van Pink Floyd hoort en denkt, “wow”, dan kan je ook in januari het hele album even op zetten en verder gaan met de ontdekkingsreis in plaats van te verwachten dat alle hits in de Top 2000 zijn geplaatst. Perfect of compleet ga je het toch niet krijgen, daar is gewoon echt te veel goede muziek voor. En wordt ook nog steeds gemaakt.Kalentum schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:52:
Ik denk dat sommige mensen met 'nieuwe muziek ontdekken' niet persé muziek van na 2020 bedoelen. Je kan bv ook Pink Floyd ofzo alsnog gaan ontdekken. Wat dat betreft wel goed dat de Top 2000 zo'n eclectische lijst is.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
:strip_exif()/f/image/uHWt5pTH5PrT5vB4YIwakgCW.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/MHOi2mQDnd6w8qsUqTQEUD2H.jpg?f=fotoalbum_large)