• Merik
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:55
Dennis1812 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 20:53:
[...]
Dat is heel jammer om te zien.
Had meer gehoopt van de community.
Kan niet spreken voor anderen, maar als het gaat om AI-muziek zijn er 2 dingen die maken dat ik er niet van kan genieten (vooral de tweede):

- Het kan nooit zo goed zo zijn als originele muziek, dat is misschien open voor discussie
- Het is een geen creatie maar re-creatie, een amalgamatie van het werk van anderen. Maar die bands of muzikanten krijgen daar niets voor terug, integendeel, terwijl er zonder hun muziek ook geen AI-nummers zouden zijn

Mensen lijken het ook een soort natuurlijke evolutie te vinden, zoals dat er eerst ook geen machines gebruikt werden bijvoorbeeld bij landbouw en nu wel. Maar bij iets als AI ligt dat meer complex.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:50

Dennis1812

Amateur prutser

In het begin was er tegen EDM ook een enorme aversie en tegen DJs.
Je hoort het nog steeds "iedereen kan een usb stick inpluggen!"
Tot bleek dat Nederlanders dat bovengemiddeld goed konden en er veel geld mee te halen was.

Ik vind er bij AI wel een degelijk verschil of alles AI is of alleen de instrumenten bijvoorbeeld en zang wel live.

Ik denk dat je er uiteindelijk niet aan ontkomt. Ongeacht wat we ervan denken.
Net als AI op de werkvloer.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49

GG85

.......

Heerlijk kleinburgerlijk topic dit πŸ‘ŒπŸ˜…

• Merik
GG85 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 16:02:
Heerlijk kleinburgerlijk topic dit πŸ‘ŒπŸ˜…
De top 2000 is ook nog niet begonnen, toch?

Ik snap wel dat mensen het een leuke manier vinden om iets te doen met nieuwe technologie, 't was ook niet de bedoeling dat af te kraken.

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Merik schreef op donderdag 11 december 2025 @ 14:55:
Kan niet spreken voor anderen, maar als het gaat om AI-muziek zijn er 2 dingen die maken dat ik er niet van kan genieten (vooral de tweede):

- Het kan nooit zo goed zo zijn als originele muziek, dat is misschien open voor discussie
- Het is een geen creatie maar re-creatie, een amalgamatie van het werk van anderen. Maar die bands of muzikanten krijgen daar niets voor terug, integendeel, terwijl er zonder hun muziek ook geen AI-nummers zouden zijn
Die 2e kan je ook prima over discusseren hoor. Als je weet hoe een ANN werkt, en hoe dit vergelijkt met hoe wij denken dat onze menselijke hersenen werken, kun je ook prima een case maken dat het niet heel anders is. En dan kun je al snel doortrekken tot phylosofiese en biologische discussies over wat emoties, creativiteit en vrije wil is, en of we technisch gezien geen combi van een neuraal netwerk en chemische reacties zijn en of dat dan niet na te bootsen is. "Gewoon" low-level naar feiten kijken zonder gevoel erbij. Gewoon tussen aanhalingstekens omdat je dan moet duiden in hoe de technologie werkt op low level, wat weinig echt snappen, en dat moet combineren met biologische wetenschap, wat nog minder kunnen. En vervolgens maak je daarmee de grens tussen mens-gemaakte muziek en computermuziek vaag. Kunnen we uren over ingaan, doe ik ook weleens (om tot de conclussie te komen dat ik eigenlijk geen antwoord heb, en hoe meer ik erover na denk hoe minder ik dat heb. Maar ik snap ook de artiedten en de verontwaardigheid over hoe het in de AI wordt gestopt. Dus weet nog niet echt waar ik sta). maar lijkt me snel off topic hier.

Zelf ben ik niet tegen AI muziek per se, en zoals ik zeg weet ik m'n standpunt op de huidige situatie niet precies. Maar denk zelf dat generieke artiesten het idd best zwaar kunnen krijgen, net zoals de hele commerciele. Maar artiesten die iets echt unieks brengen of die de grote bekende masterpieces schrijven zullen niet snel vervangen worden. Net zoals dat er weinig mensen dat kunnen, zal dat niet snel uit een AI komen. Daarbij zal het feit dat het door een mens gemaakt is altijd een waarde houden. De ambachtelijke muziekant.

Imho is dat ok. Er is een aardige groep commerciele dertien-in-een-dozijn muziek die gewoon lekker klinkt voor de massa, maar waar weinig echt gevoel in zit. Een AI die dat overneemt is in mijn ogen niet erger dan een artiest die puur voor de verkoopbaarheid schrijft. Tuurlijk zijn er mensen die het oprecht leuk vinden dit te produceren, die zullen zo'n verandering jammer vinden. Maar er zijn zo veel beroepen die men leuk vond die verdwijnen. Zolang een maatschappij doorontwikkelt zal dat zo zijn. Helaas is er niet met elk leuks geld te verdienen, zelfs als dat vroeger wel kon. Die banen kunnen hobbymatig uitgevoerd blijven worden.

In comedy-based muziek zie ik ook een hoop opties, gezien de grap daar belangrijker is dan de uitvoering. Tweakers' muziek valt daar onder.

En vergeet ook niet. Voor elke artiest die door AI ten onder gaat, is er iemand met goede, creatieve ideeΓ«n die geen instrument kan spelen maar dankzij AI de kans krijgt alsnog muziek te produceren.

Ik denk dat AI muziek, net zoals zo electronische muziek, vooral een verandering geeft en daarbij verbreeding. De orkesten zijn niet verdwenen door de DJs. Echte instrumenten niet door de synthesizers. En mens-gemaakte muziek zal ook niet verdwijnen door AI, en wellicht zelfs wat nieuws brengen dat we nu nog niet voorzien.

Uiteindelijk heeft Mijn Hele Leven Was Wi-Fi 7 iig wel de disvussie wat harder aangewakkert. Da's mooi, want we zullen hem toch moeten hebben. AI muziek bestaat nu eenmaal, dus we moeten er wat mee (ongeacht of we voor of tegen zijn). Een goede discussie is belangrijk, gewoon wat doen op gevoel of meningen van een paar luide mensen is niet handig.

[ Voor 7% gewijzigd door Cambionn op 12-12-2025 04:44 ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:04
(jarig!)
Dennis1812 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 15:21:
In het begin was er tegen EDM ook een enorme aversie en tegen DJs.
Je hoort het nog steeds "iedereen kan een usb stick inpluggen!"
Tot bleek dat Nederlanders dat bovengemiddeld goed konden en er veel geld mee te halen was.

Ik vind er bij AI wel een degelijk verschil of alles AI is of alleen de instrumenten bijvoorbeeld en zang wel live.

Ik denk dat je er uiteindelijk niet aan ontkomt. Ongeacht wat we ervan denken.
Net als AI op de werkvloer.
Bij EDM wordt er tenminste nog zelf gecomponeerd/geprogrammeerd/gespeeld.

Het argument dat "iedereen een usb stick kan inpluggen" gaat dan meer om dj's die inderdaad alleen een usb stick inpluggen, op play drukken en doen alsof ze aan knopjes draaien. En daar nog veel geld voor vangen. Zo vond ik het heel knap dat Avicii op Pinkpop met beide handen in de lucht toch kon mixen.
Ook wel een artiest gezien die nog met 5 draaitafels live aan het mixen was en dus inspeelde op enthousiasme van het publiek. Ik was backstage (iemand die ik kende had het georganiseerd, anders was ik daar nooit geweest) en sprak na afloop nog met hem. Hij gaf toen aan dat geen enkele show hetzelfde verliep.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ticketverkoop Top 2000 Cafe ging om 10.00 open.

Ik schuif op tijd aan in de digitale wachterij, gaat heel soepel open om 10.00.
Binnen vijf minuten geen enkel tijdslot meer beschikbaar, alleen diep in de nacht (logisch).

Dat het snel zou gaan snap ik, maar zo snel?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:39
Ja is elk jaar zo. Het is mij ook niet gelukt helaas. Toch weer 25000 kaarten binnen 5 minuten. Volgend jaar moesten ze het cafe maar in de Afas Live zetten

• J_C_W
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Hier de link naar het radiointerview over AI met o.a. Arnoud Wokke:
https://www.nporadio1.nl/...0-moeten-we-niet-toelaten
Het refrein was te horen op de radio!

[ Voor 7% gewijzigd door J_C_W op 15-12-2025 08:59 ]

• Cambionn
  • Niet online
J_C_W schreef op maandag 15 december 2025 @ 08:42:
Hier de link naar het radiointerview over AI met o.a. Arnoud Wokke:
https://www.nporadio1.nl/...0-moeten-we-niet-toelaten
Het refrein was te horen op de radio!
Toch nog een beetje Wi-Fi 7 in ons leven _O- !

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:56

Jorissie87

No diggity

Op 5 nummers na komt mijn hele stemlijst terug in de Top2000. Ik vind het toch bijzonder om te zien dat sommige nummers het niet halen maar andere juist weer wel. Tegelijkertijd is dat ook wel het mooie van de Top2000, de massa bepaald hoewel ik soms ook wel verwacht dat nummers vergeten worden terwijl ze door de luisteraar achteraf wel als top2000 waardig worden gezien. Je moet het ook maar allemaal net top of mind hebben bij het stemmen en je kan per persoon ook maar 35 nummers kiezen. Als iedereen dan net dat ene nummer op plek 36 in zijn favorieten heeft dan haalt hij het niet. Veel mensen hebben hun eigen top35 niet direct paraat en gaan er pas over nadenken in de stemweek, die worden vast enorm beinvloed door wat er die week op radio en tv voorbij komt. Het verklaard ook waarom een nummer van een recent overleden artiest of een nummer dat gebonden is aan een recente gebeurtenis ineens enorm kan stijgen. Het nummer zelf wordt er niet mooier door.

Voor mij zijn de ontbrekende nummers uit mijn lijst:
Blackstreet ft Dr. Dre - No Diggity
Fat Boy slim - Right Here, Right Now
Jack Johnson - Upside Down
Jan Hammer - Crockett's theme
Niels Geusebroek - Take Your Time Girl (ivm vroeggeboorte dochter).

Ook had ik filmmuziek zoals de themesongs van Inception of Interstellar wel in de lijst verwacht maar blijkbaar hebben die er beide nog nooit ingestaan, verbaasd me ook enigzins.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• PizzaMan79
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:09
Is mijn hele leven was wifi 7 er nou niet in gekomen???

Edit: het zit er inderdaad niet in :-(

[ Voor 25% gewijzigd door PizzaMan79 op 16-12-2025 07:39 ]

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Iedere plaat van Borsato tussen de +800 en +1300 zag ik (even snel doorheen gegaan) :D

Eerste van The Beatles pas op #65 :'(

Child in Time zakt ook maar door ;w

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Telegraph Road weer 4 plekkes omhoog, nu plek 19.
Noem maar eens een plaat die al 20 jaar alleen maar stijgt. Goed nummer ook.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

De laatste bedoel je :+

S&F ook hun hoogste op 33 geloof ik. Ben zelf niet zo van stemmen op basis van emotie maar daar sta ik vrij alleen in blijkbaar.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Delerium schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:40:
Telegraph Road weer 4 plekkes omhoog, nu plek 19.
Noem maar eens een plaat die al 20 jaar alleen maar stijgt. Goed nummer ook.
Zeker maar ik kan zo 10 nummers van de Beatles noemen die beter zijn })

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:14
Vind altijd beetje lastig met stemmen voor de T2000. Ik heb duizenden nummers die ik goed vind en die terugselecteren naar 35 is al een klus, zelfs als ik me beperk tot rock en pop. Als ik jazz, klassiek en filmmuziek erbij haal wordt het helemaal onmogelijk.

Maar zelfs een lijstje van persoonlijke pop/rock favorieten heeft weinig overlap met T2000 stemmateriaal. Dus ga je dan stemmen op wat je zelf het allermooist vindt of wat je zelf wel mooi vindt EN wat een kans heeft in de lijst te komen? Dit jaar gekozen voor het eerste maar dat betekent dat er 10-15 nummers kansloos zijn voor de lijst.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Pat911
(jarig!)
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:46:
Maar zelfs een lijstje van persoonlijke pop/rock favorieten heeft weinig overlap met T2000 stemmateriaal. Dus ga je dan stemmen op wat je zelf het allermooist vind of wat je zelf wel mooi vindt EN wat een kans heeft in de lijst te komen? Dit jaar gekozen voor het eerste maar dat betekent dat er 10-15 nummers kansloos zijn voor de lijst.
Het is natuurlijk wel de T2000 van populaire muziek. Niet de T2000 van alle nummers/muziek ooit. Dus ik probeer alleen nummers te selecteren die het ooit goed hebben gedaan in de hitlijsten en ik ook echt goed vind.
Bij de Snob2000 kan ik andere pareltjes opnemen.

• Cambionn
  • Niet online
Pat911 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:00:
Het is natuurlijk wel de T2000 van populaire muziek.
Nee hoor, het is de Top 2000 allertijden. In princiepe juist van alle muziek ooit. Dat de nummers populairder zijn is omdat dat nummers zijn waar veel mensen op stemmen. En omdat mensen zelf besluiten strategisch te stemmen ipv hun echte keuze.

Tenzij je puur op een vakjury gaat zitten hou je dat, en als je met vakjury werkt komen er ook wel klachten. Maar alle nummers mogen meedoen hoor, niet enkel populaire. Dat is wat men er zelf van maakt :+ .

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:53

Punkrocker

Mostly harmless

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:46:
Vind altijd beetje lastig met stemmen voor de T2000. Ik heb duizenden nummers die ik goed vind en die terugselecteren naar 35 is al een klus, zelfs als ik me beperk tot rock en pop. Als ik jazz, klassiek en filmmuziek erbij haal wordt het helemaal onmogelijk.

Maar zelfs een lijstje van persoonlijke pop/rock favorieten heeft weinig overlap met T2000 stemmateriaal. Dus ga je dan stemmen op wat je zelf het allermooist vindt of wat je zelf wel mooi vindt EN wat een kans heeft in de lijst te komen? Dit jaar gekozen voor het eerste maar dat betekent dat er 10-15 nummers kansloos zijn voor de lijst.
Doordat de Top2000 zelf al een voorselectie maakt is het zo goed als onmogelijk om een zelf opgevoerd nummer in de lijst te krijgen zonder een (internet) campagne te starten of een fanclub in te schakelen.

Als je de songs van een band ziet in hun voorselectie kan je maar beter één van die songs kiezen...
Ook al zit jouw favoriet er niet tussen. (Bijv. voor Claw Boys Claw staat Rosie er wel tussen maar So Mean weer niet)

Mooiste zou zijn als je zelf echt alle jouw stemmen handmatig moet invoeren. Denk dat je dan een andere lijst gaat krijgen. En wat minder stemmers...

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
@Cambionn Op zich waar, natuurlijk. Maar persoonlijk ga ik niet stemmen op nummers waarvan ik van tevoren weet dat er niet genoeg op gestemd gaat worden. Het is nu eenmaal het Radio 2 publiek wat stemt. Bij 100% NL, Kink of Sublime zou zo'n lijst er heel anders uitzien.

iRacing Profiel

• Pat911
(jarig!)
Cambionn schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:38:
[...]
Nee hoor, het is de Top 2000 allertijden. In princiepe juist van alle muziek ooit. Dat de nummers populairder zijn is omdat dat nummers zijn waar veel mensen op stemmen. En omdat mensen zelf besluiten strategisch te stemmen ipv hun echte keuze.

Tenzij je puur op een vakjury gaat zitten hou je dat, en als je met vakjury werkt komen er ook wel klachten. Maar alle nummers mogen meedoen hoor, niet enkel populaire. Dat is wat men er zelf van maakt :+ .
Voor veel mensen is de T2000 natuurlijk een trip langs memory lane. En dan wordt er toch echt alleen gestemd op nummers uit diverse hitparades. Nog een geluk dat Slayer erin terecht is gekomen door een actie van een fan.

Mijn andere keuzes wil ik ook echt niet opdringen aan het radio 2 publiek. Dus stem IK in ieder geval op de populaire nummers die je het hele jaar door wel voorbij hoort komen.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:44

servies

Veni Vidi Servici

Dennis1812 schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:00:
[...]

Oudjes gok ik.
Ik ken weinig jongeren <35 die naar radio 2 luisteren.

Dus het zullen met name oudjes zijn met elk jaar hetzelfde lijstje.
Daarom mijn interesse in stats. Zou mij oprecht niet verbazen als gemiddelde leeftijd overeenkomstig is met de AOW leeftijd.
Mwoah. Ik ben inmiddels de 50 gepasseerd. Mijn zoon (18) zit met zijn vriendengroep regelmatig bij ons thuis en ik heb in de afgelopen 4 jaar de muziek behoorlijk horen veranderen, veel meer richting het soort nummers wat je hier dus in de top 10 ziet.
Afgezien van Danny Vera en Boudewijn de Groot komt de hele top 10 tegenwoordig in het afgespeelde repertoire voor...
Oorzaak?
Tja, er werd in de jaren 70 heel veel hele goede muziek gemaakt, die er echt uit sprong. Tegenwoordig wordt er heeeeeeeeeel veel bagger gemaakt waardoor de goede parels echt ondergesneeuwd raken... Het aantal eendags vliegen is volgens mij relatief ook enorm toegenomen. Een artiest scoort een hit met een bepaalde stijl en pats boem, vlak erna zijn er tientallen die bijna hetzelfde doen maar net ietsje anders... Door de moderne technieken is het "te gemakkelijk" geworden om iets uit te brengen (mind the quotes)

Is ook wel eens grappig als ik weer eens zo'n opmerking maak van: "Oh die... die heb ik toen en toen nog live gezien"... Je ziet hem dan jaloers kijken... >:)

• Cambionn
  • Niet online
Punkrocker schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 12:27:
Doordat de Top2000 zelf al een voorselectie maakt is het zo goed als onmogelijk om een zelf opgevoerd nummer in de lijst te krijgen zonder een (internet) campagne te starten of een fanclub in te schakelen.
Tja, ik blijf bij wat ik eerder zei. Het zal vast invloed hebben, maar gezien er elk jaar nieuwe nummers in staan, zowel nieuwe als oude, en ook lang niet allemaal met internetcampagne, denk ik dat dit niet zo zwaar meeweegt als mensen het brengen. Denk dat het feit dat een bepaalde doelgroep veel stemt veel meer invloed heeft.

Verder ga je tactische stemmen nooit helemaal tegenhouden. Ook met open stemmen gaan mensen tactiek proberen toe te passen en op bepaalde nummers stemmen omdat ze denken dat andere erop stemmen. Ook zonder lijst heb je de grote classic nummers en minder bekende tracks.

Ik denk stiekem ook dat mensen het veel te moeilijk maken. Uiteindelijk is de Top 2000 gewoon een leuke, gezellige traditie om het jaar mee af te sluiten. Bias is niet te voorkomen, maar ik denk dat we het ook gewoon allemaal niet te serieus moeten nemen of hoeven proberen te perfectioneren. Het is niet alsof de verliezer z'n baan kwijt raakt en de winnaar een platencontract ofzo. Uiteindelijk is het denk ik niet zo diep, en dat maakt het juist leuk.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:14
Wat ik wel apart vind is dat veel nummers die wel ooit in de lijst gestaan hebben maar recent niet meer ook niet in de voorselectie zitten.

Vraag me dan ook af hoeveel nummers in de lijst staan die niet in de voorselectie zitten. Zal niet meer dan een handvol zijn vermoed ik.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Merik
Maar zolang je nummers kan toevoegen is dat ook oke toch?

Best wel opvallend ook dat bij Queen bijna iedereen een ander nummer in de lijst heeft staan, al is dat met het repertoire van de band ook niet verrassend. Daar kan je zo een aparte top-20 van samenstellen :P

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Jorissie87 schreef op maandag 15 december 2025 @ 16:26:
......
Ook had ik filmmuziek zoals de themesongs van Inception of Interstellar wel in de lijst verwacht maar blijkbaar hebben die er beide nog nooit ingestaan, verbaasd me ook enigzins.
Sowieso komt filmmuziek er bekaaid van af. En dan bedoel ik Original Soundtracks, niet een nummertje dat toevallig eens in een film gebruikt is, dus "My heart will go on" van Celine Dion telt, wat mij betreft, niet.
John Williams? niet in de lijst. Hans Zimmer? idem. Vangelis? Een nummer, en dan niet eens het grijsgedraaide Titles\Chariots of fire, maar Conquest of Paradise. Ennio Morricone? Een keer raden. Inderdaad "Once upon a time in the west".

Het zal wel te niche zijn.

Ik maak geen fouten, ik creΓ«er leer momenten.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:13

m-vw

Dus?

servies schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 12:55:
[...]
... Het aantal eendags vliegen is volgens mij relatief ook enorm toegenomen. Een artiest scoort een hit met een bepaalde stijl en pats boem, vlak erna zijn er tientallen die bijna hetzelfde doen maar net ietsje anders... Door de moderne technieken is het "te gemakkelijk" geworden om iets uit te brengen (mind the quotes)
....
Toevallig lag Miguel Wiels (Die van K3, Even tot Hier) enige weken in BelgiΓ« onder vuur vanwege zijn mening over de huidige generatie van artiesten.

Naaste dat men volgens hem te snel tevreden is, lijkt doordat iedereen met elkaar samenwerkt ook alles op elkaar. Het is één grote eenheidsworst.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Leuk stukje over de Top2000. Oa over waarom sommige van jouw favorieten er niet in staan, maar waarom dat wel gewoon kan. https://www.trouw.nl/cult...nine-inch-nails~b97e4749/

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 14:38:
Wat ik wel apart vind is dat veel nummers die wel ooit in de lijst gestaan hebben maar recent niet meer ook niet in de voorselectie zitten.

Vraag me dan ook af hoeveel nummers in de lijst staan die niet in de voorselectie zitten. Zal niet meer dan een handvol zijn vermoed ik.
Radio2 zet alleen de platen die ze het afgelopen jaar hebben gedraaid op de radio in de lijst. Dus nummers die nooit meer gedraaid worden, zullen ook niet in de lijst komen.

Althans dat heb i kooit ergens gelezen.

• Cambionn
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op woensdag 17 december 2025 @ 16:38:
Radio2 zet alleen de platen die ze het afgelopen jaar hebben gedraaid op de radio in de lijst. Dus nummers die nooit meer gedraaid worden, zullen ook niet in de lijst komen.

Althans dat heb i kooit ergens gelezen.
Volgens het stuk hierboven wordt de keuzehulp enkel aangevuld. Wel staat daar dat naast eerdere Top 2000-nummers Γ³Γ³k grote hits van het afgelopen jaar in de keuzehulp worden gezet. Wellicht dat je dat verkeerd onthouden of begrepen hebt.

Pagina: 1 2 Laatste