Advent of Code 2025
Wat is de Advent of Code?
Wederom komt december eraan, voor de puzzel fanaten is de Advent of Code er dus weer! Van 1 tot en met 12 december zijn er elke dag 2 puzzels beschikbaar, om zo het grote raadsel van dit jaar op te lossen. De raadsels zijn zo opgezet dat ze het beste met een stuk programmatuur kunnen worden opgelost. Uiteindelijk krijg je elke dag jouw eigen unieke input, waarbij één bepaalde output hoort.Hoe ziet zo'n puzzel eruit?
- Een puzzel is gebruikelijk in een soort verhaal vorm geschreven. Een goed voorbeeld, ook om te oefenen vind je hier.
- Vorig jaar had @Soultaker ook een eerste puzzel gepost voor zij die reeds wat wilden oefenen.
Vorige leaderboards
Ook in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023 en 2024 deed de Tweakers community mee, dus ook dit jaar kunnen we weer aan de slag:| Jaar | Leaderboard |
|---|---|
| 2015 | |
| 2016 | |
| 2017 | Leaderboard |
| 2018 | Leaderboard |
| 2019 | Leaderboard |
| 2020 | Leaderboard |
| 2021 | Leaderboard |
| 2022 | Leaderboard |
| 2023 | Leaderboard |
| 2024 | Leaderboard |
Hoe aan te melden
| Via adventofcode.com is dit pas vanaf 1 december! Je kan me wel al een bericht sturen om met je repo in het overzicht te staan hieronder. |
Members only: Leaderboard code
Het kan zijn dat het leaderboard vol is, (max. 200), na een aantal dagen kan ik wat inactieve accounts eruit gooien, stuur mij dan een berichtje, als er weer plek is laat ik weten wanneer je het nog een keer kan proberen.
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Een paar regels
- Discussie over de puzzels mag, maar probeer niets te spoilen voor de rest! (of gebruik de spoiler tag)
- Net zoals voorgaande jaren is er ook expliciet aangehaald om geen AI te gebruiken bij het oplossen van de puzzels.
Was de Advent of Code niet 25 dagen ipv 12? En waar is het global leaderboard
Dat klopt! Maar vanaf deze editie heeft de maker van AoC ervoor gekozen om over te schakelen naar 12 dagen alsook het schrappen van het global leaderboard. Je kan er meer over lezen in zijn post op Reddit.De deelnemers
Members only: Overzicht van de deelnemers, taal en hun code repo:
Stuur ElkeBxl even een PM om ook in de lijst te komen. Stuur hierbij de link naar de repository en de taal/talen die je gebruikt.
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Eindwoord
Met dank aan Daanoz voor de organisatie van vorige jaren en waar ik schaamteloos deze topic text van geript heb dit jaar en vorig jaar en het jaar ervoor. If we ever meet, trakteer ik je eens ietsSucces aan iedereen!
[ Voor 10% gewijzigd door ElkeBxl op 23-10-2025 08:04 ]
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster