Tbh geen van beide, ik had zelf redelijk beredeneerd hoe ik het aan ging pakken maar miste een paar stappen. Vervolgens gaan zoeken en op reddit een paar hints gevonden waar ik mee verder kon. Uiteindelijk vast op een extra check die Perplexity vond.Soultaker schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:09:
[...]
Qua algoritme erg netjes. Had je dat zelf bedacht of kwam dat ook van Perplexity?
Als test heb ik de opgave trouwens ook eens in zijn geheel in Perplexity gegooid om te zien wat die ervan maakte, maar dat leverde in eerste instantie geen goede oplossing. Pas toen ik hem (het?) de goede uitkomst erbij gaf, kon hij zelf een testcase maken kennelijk en klopte het wel. De code was alleen veel "wolliger", wat ik nog niet zo gek vind met een nichetaal als de Progress 4GL. Vind het eigenlijk al knap dat er überhaupt iets werkbaars uitkomt
Over de programmeertaal zelf kan ik beter m'n mond houden
Het is een prima taal voor waar het voor bedoeld is, nml administratieve toepassingen obv een Progress database. Dat is precies de reden waarom ik met AoC meedoe in die 4GL, namelijk omdat het daar eigenlijk voor de meeste opgaven helemaal niet voor geschikt is
... en gaat over tot de orde van de dag