A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Dus fiat dat aan de zijlijn staat om te worden geïnvesteerd in Bitcoin.
Volgens mij geldt fiat op een Exchange, broker of beleggingsrekening als belegging. Dus eind december ff afromen naar een bank.Wispe schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:59:
Weten jullie of fiat op Bitonic als spaargeld of als belegging wordt gekwalificeerd in box 3?
[ Voor 5% gewijzigd door Guere op 20-10-2025 17:12 ]
Jij bent toch onze accountant Wispe?Wispe schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:59:
Weten jullie of fiat op Bitonic als spaargeld of als belegging wordt gekwalificeerd in box 3?
Notaris! Ik wou eigenlijk al hetzelfde grapje maken, maar ik ging er vanuit dat Wispe er dan serieus op zou ingaan dat hij notaris is en die kennis niet tot zijn specifieke vakgebied behoort...
Edit: ah kijk, idd al serieuze reactie
[ Voor 5% gewijzigd door Guere op 20-10-2025 17:14 ]
Want notarissen weten alles.Guere schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:14:
[...]
Notaris! Ik wou eigenlijk al hetzelfde grapje maken, maar ik ging er vanuit dat Wispe er dan serieus op zou ingaan dat hij notaris is en die kennis niet tot zijn specifieke vakgebied behoort...
Edit: ah kijk, idd al serieuze reactie
Zeggen dat je het antwoord niet weet (en het dus eigenlijk een goede vraag van mij is) is ook prima hoor, dan hoeven dit soort herhaaldelijke, vervelende ‘grapjes’ niet gemaakt te worden. Of is dat alleen de bedoeling in een SC?Guere schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:16:
[...]
Nee... zucht, je gaat er weer veel te serieus op inLaat maar.
Ik ben accountant maar geen fiscalist. Maar mijn gezonde verstand zegt, neem gewoon het zekere voor het onzekere en stort die euro's op je bankrekening rond de kerst. Tenzij je de Rabobank hebt

Zegt degene die 10x op een dag hetzelfde flauwe grapje maakt over iemands spelfouten. Probleem is dat jij nul incasseringsvermogen lijkt te hebben wanneer er ook maar één grapje over jou of in jouw richting wordt gemaakt. Maar de rest van de dag zit je zelf wel gewoon de gebruikelijke flauwe SC grapjes te maken.Wispe schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:18:
Zeggen dat je het antwoord niet weet (en het dus eigenlijk een goede vraag van mij is) is ook prima hoor, dan hoeven dit soort herhaaldelijke, vervelende ‘grapjes’ niet gemaakt te worden. Of is dat alleen de bedoeling in een SC?
Beetje hypocriet, that's all.
Is goed.Guere schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:21:
[...]
Zegt degene die 10x op een dag hetzelfde flauwe grapje maakt over iemands spelfouten. Probleem is dat jij nul incasseringsvermogen lijkt te hebben wanneer er ook maar één grapje over jou of in jouw richting wordt gemaakt. Maar de rest van de dag zit je zelf wel gewoon de gebruikelijke flauwe SC grapjes te maken.
Niet het antwoord wat ik zocht, maar je hebt wel gelijk.knakworst schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:20:
[...]
Ik ben accountant maar geen fiscalist. Maar mijn gezonde verstand zegt, neem gewoon het zekere voor het onzekere en stort die euro's op je bankrekening rond de kerst. Tenzij je de Rabobank hebt
Nu ik erover nadenk: je kan daarmee ook discussie krijgen ivm peildatumarbitage of niet dan
[ Voor 11% gewijzigd door Wispe op 20-10-2025 17:24 ]
Als jullie naast beroep ook nog even een werk- en thuisadres posten dan zou dat fijn zijn. Mensen met leuke autos en kunst, nog weg met kerst?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Die top van goud was ook exact het moment dat Peter Schiff weer zat te tweeten over Bitcoin.
Heerlijkheid.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Op zich wel maar dat is meer als je crypto/aandelen verkoopt, en later weer terugkoopt.Wispe schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:22:
[...]
Niet het antwoord wat ik zocht, maar je hebt wel gelijk.
Nu ik erover nadenk: je kan daarmee ook discussie krijgen ivm peildatumarbitage of niet dan
Als je dat niet gedaan hebt, en "quasi-cash" hebt aangehouden, ga ik graag de disussie aan met de belastingdienst.. Sowieso heb ik nog wel wat tips voor ze voor box 3

Maar die regels gaan toch pas 2028 in? Nu is alles gewoon belastbaar in box3 toch?CHRlS schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:08:
[...]
Volgens mij geldt fiat op een Exchange, broker of beleggingsrekening als belegging. Dus eind december ff afromen naar een bank.
Dus afromen naar de bank is zinloos tot 2028.
Na 2028:
Volgens mij blijft de peildatum wel 1 januari. Dus dikke (crypto) winsten afromen op eind december. En in januari weer instappen. Dan betaal je veel minder belasting over het werkelijke rendement van je vermogen.
Maar ik ben zeker geen fiscalist ofzo, ik hoor graag of deze aannames kloppen.
ook bij DeGiro? usdt ofzo snap ik wel want dat is geen officiële munteenheid. maar euro of dollars op DeGiro lijkt mij niet in box 3 te vallen. Jaarlijks weet DeGiro precies wat je op 1 januari hebt, ze geven dit allemaal door aan de belastingdienst.CHRlS schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:08:
[...]
Volgens mij geldt fiat op een Exchange, broker of beleggingsrekening als belegging. Dus eind december ff afromen naar een bank.
edit: dit zegt Grok
/f/image/wAFeVXmLtfSsuhQbFS38qfJL.png?f=fotoalbum_large)
dus je hoeft het niet naar een standaard bankrekening te sturen
[ Voor 29% gewijzigd door Kol Nedra op 20-10-2025 17:52 ]
nothing stops this train
Dus volgens mij boeit het de Belastingdienst niet waar die crypto staat, het gaat enkel over het fiat dat het vertegenwoordigt
[ Voor 43% gewijzigd door BeyondThunder op 20-10-2025 17:49 ]
https://www.reddit.com/r/..._doorgeven_belasting_van/CHRlS schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:08:
[...]
Als ik hier kijk, wordt het saldo op de exchange toch echt als spaargeld beschouwd.
Het is allemaal zo vaag ook.
Ik doe wel voor de zekerheid en gewoon afromen naar de bank, bij alle sites/apps.
Dat is dus totaal zinloos.Wispe schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:48:
[...]
https://www.reddit.com/r/..._doorgeven_belasting_van/
Als ik hier kijk, wordt het saldo op de exchange toch echt als spaargeld beschouwd.
Het is allemaal zo vaag ook.
Ik doe wel voor de zekerheid en gewoon afromen naar de bank, bij alle sites/apps.
Ja, tuurlijk is box3Wispe schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:52:
[...]
Dus jouw boekhouder doet geld op exchange als spaargeld?
Dat is de discussie niet. De vraag is of geld op een exchange spaargeld of overige beleggingen is. Jouw boekhouder kwalificeert dat dus als spaargeld?
Pas als je daadwerkelijk crypto hebt niet, zelfde met geld op DEGIRO wat niet in aandelen zit.
DEGIRO biedt ook crypto tegenwoordig.
Zo zie ik het, belastingdienst mag vinden wat ze willen mogen we mooi naar de rechter
[ Voor 7% gewijzigd door Viper® op 20-10-2025 17:57 ]
Klopt ook. Geld wat op de Flatexrekening (eigen Iban) staat is gewoon geld. Wordt er een aandeel van gekocht is het geen geld meer.Viper® schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:56:
Geld in USD of EUR op een exchange valt gewoon onder Box3 banktegoeden (spaargeld).
Pas als je daadwerkelijk crypto hebt niet, zelfde met geld op DEGIRO wat niet in aandelen zit.
DEGIRO biedt ook crypto tegenwoordig.
Zo zie ik het, belastingdienst mag vinden wat ze willen mogen we mooi naar de rechter
Voor de Belastingdienst maakt het niet uit of je euro’s of crypto op die exchange hebt; ze tellen het als bezit in box 3, maar het type is “overige bezittingen”, niet spaargeld.
Voor box 3 maakt het voor de belastingdruk vrijwel geen verschil of het spaargeld, aandelen of crypto is. Alles valt onder de vermogensrendamentsheffing.
vrij logisch ook natuurlijk. Box 3 gaat over verwachte rendement (of daadwerkelijk). Als ik geld op een beleggingsrekening zet en ik doe er verder niks mee is het verwachte rendement 0, of eventuele rente.Alpina schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:00:
[...]
Klopt ook. Geld wat op de Flatexrekening (eigen Iban) staat is gewoon geld. Wordt er een aandeel van gekocht is het geen geld meer.
Waarom zou je daarvoor hoger belast worden.
Geld op een exchange maakt het niet direct overige bezittingen.
Zo zit het en niet anders potvolkoffieViper® schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:02:
[...]
vrij logisch ook natuurlijk. Box 3 gaat over verwachte rendement (of daadwerkelijk). Als ik geld op een beleggingsrekening zet en ik doe er verder niks mee is het verwachte rendement 0, of eventuele rente.
Waarom zou je daarvoor hoger belast worden.
Geld op een exchange maakt het niet direct overige bezittingen.
:strip_exif()/f/image/mCwU3XPFDlOkmyJJtTlhOToc.jpg?f=fotoalbum_large)
Tuurlijk maakt dat wel uit, qua percentage verschilt dat behoorlijk.BeyondThunder schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:01:
@Wispe
Voor de Belastingdienst maakt het niet uit of je euro’s of crypto op die exchange hebt; ze tellen het als bezit in box 3, maar het type is “overige bezittingen”, niet spaargeld.
Voor box 3 maakt het voor de belastingdruk vrijwel geen verschil of het spaargeld, aandelen of crypto is. Alles valt onder de vermogensrendamentsheffing.

Dan kan ik mijn €50 op Bitonic rustig laten staan tot volgend jaar.Alpina schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:03:
[...]
Zo zit het en niet anders potvolkoffie
[Afbeelding]
Kan je dit eens uitleggen? Welke percentages?Wispe schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:03:
[...]
Tuurlijk maakt dat wel uit, qua percentage verschilt dat behoorlijk.
Het gaat toch puur hier om?
(Anders snap ik het echt niet meer)
Edit;
Ja, ik snap jou al. Ik ga telkens uit dat ik onder de grens blijf.
Als je er boven zit gaat het op deze percentages.
Dus is bij ons helaas niet aan de orde.
[ Voor 26% gewijzigd door BeyondThunder op 20-10-2025 18:08 ]
https://www.belastingdien...p-voorlopige-aanslag-2025BeyondThunder schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:05:
[...]
Kan je dit eens uitleggen? Welke percentages?
Het gaat toch puur hier om?
(Anders snap ik het echt niet meer)
Fictieve rendementspercentages. Voor beleggingen is die veel hoger dan voor spaargeld.
- Is geld op de exchange een Eurotegoed? Dan spaargeld.
- Is het geld op de exchange een stable (USDC, USDT, EURC etc)? Dan crypto.
Dit bedoel je toch?Wispe schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:07:
[...]
https://www.belastingdien...p-voorlopige-aanslag-2025
Fictieve rendementspercentages. Voor beleggingen is die veel hoger dan voor spaargeld.
:strip_exif()/f/image/wUkIgnBIaEG8nZEUgoNDbc44.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja. Wat @BeyondThunder zegt klopt ook wel maar dat is meer of je onder aan de streep boven of onder de grens zit.
Ook dat is weer afhankelijk of je voor de oude (fictief rendement) of nieuwe methode (werkelijk rendement) kiest…Alpina schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:14:
[...]
Ja. Wat @BeyondThunder zegt klopt ook wel maar dat is meer of je onder aan de streep boven of onder de grens zit.

@FrambozenTaart heb je ook datum en tijdstip?
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
Wat is de ticker?Pinsa schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:27:
Gaat ETH weer dumpen?
Stack Sats
Nee, Cheetos Chipito heeft weer wat op zijn socials geplaatst....doet mij denken aan die vreemde oom die iedereen heeft.Pinsa schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:27:
Gaat ETH weer dumpen?
Ik denk dat het nog steeds steekt toen Wispe voor het eerst vertelde wat voor werk hij deed en daarbij iets te breeduit over cliënten en hun investeringen aan het ouwehoeren was.Guere schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:21:
[...]
Zegt degene die 10x op een dag hetzelfde flauwe grapje maakt over iemands spelfouten. Probleem is dat jij nul incasseringsvermogen lijkt te hebben wanneer er ook maar één grapje over jou of in jouw richting wordt gemaakt. Maar de rest van de dag zit je zelf wel gewoon de gebruikelijke flauwe SC grapjes te maken.
Incasseren kan hij wel, bij een notariaat doen ze niets anders dan dat he
Tariffs?Severus schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:32:
[...]
Nee, Cheetos Chipito heeft weer wat op zijn socials geplaatst....doet mij denken aan die vreemde oom die iedereen heeft.
Altijd leuk die discussies. In de jaren 90 ooit een discussie gehad over 2000 gulden. Toen een brief gestuurd met meer dan 20 bijlagen. Nooit meer wat van gehoordknakworst schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:40:
[...]
Op zich wel maar dat is meer als je crypto/aandelen verkoopt, en later weer terugkoopt.
Als je dat niet gedaan hebt, en "quasi-cash" hebt aangehouden, ga ik graag de disussie aan met de belastingdienst.. Sowieso heb ik nog wel wat tips voor ze voor box 3
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
Bij MEXEM en ING ook niet. Het hangt van de constructie bij de aanbieder af.Kol Nedra schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:43:
[...]
ook bij DeGiro? usdt ofzo snap ik wel want dat is geen officiële munteenheid. maar euro of dollars op DeGiro lijkt mij niet in box 3 te vallen. Jaarlijks weet DeGiro precies wat je op 1 januari hebt, ze geven dit allemaal door aan de belastingdienst.
edit: dit zegt Grok
[Afbeelding]
dus je hoeft het niet naar een standaard bankrekening te sturen
Natuurlijk! vanaf 1 november 155% op China.
Gewoon even herhalen, paniek bij de beleggers enz en hoppa, ineens hebben we een pump.
John245 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:36:
[...]
Altijd leuk die discussies. In de jaren 90 ooit een discussie gehad over 2000 gulden. Toen een brief gestuurd met meer dan 20 bijlagen. Nooit meer wat van gehoord
Op mijn belastingaangifte heb k niet de vraag hoeveel pinda's ik bezit.

Haha lekker! Ik ga alvast klaar zitten om in te kopen als de markt er nog eens intrapt heet dat…Severus schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:40:
[...]
Natuurlijk! vanaf 1 november 155% op China.
Gewoon even herhalen, paniek bij de beleggers enz en hoppa, ineens hebben we een pump.
Pinsa’s?John245 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:41:
[...]
Op mijn belastingaangifte heb k niet de vraag hoeveel pinda's ik bezit.
Nee dat vragen ze ook niet?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik denk dat je daar pas achter komt als je het moet betalen ;-)
We zijn van 4085 naar 3930 gegaan, dus ik denk dat ze erin zijn getraptPinsa schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:42:
[...]
Haha lekker! Ik ga alvast klaar zitten om in te kopen als de markt er nog eens intrapt heet dat…
Notarissen hebben gewoon geen humorGuere schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:21:
[...]
Dat sowieso. Zolang we maar de burgers en bedrijven kunnen uitmelken met dingen die niemand anders kan/mag doen, komen we onze carrière wel door.FrambozenTaart schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:52:
[...]
Notarissen hebben gewoon geen humor
Tot er iemand weer een krabbeltje zet.FrambozenTaart schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:52:
[...]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ayG9bEhn1dvavNX18eGuDzZS.jpg?f=user_large)
Wanneer BTC naar 6cent?Severus schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:50:
[...]
We zijn van 4085 naar 3930 gegaan, dus ik denk dat ze erin zijn getrapt
Pinsa schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:01:
10 dagen dips zou mooi zijn
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eo427XAvAbYXypGzyzFTb1dB.jpg?f=user_large)
Misschien hebben ze daar ook wel een cursus voor.FrambozenTaart schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:52:
[...]
Ik lach niet.Darrell schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:06:
[...]
Misschien hebben ze daar ook wel een cursus voor.
Humor voor notarissen door W. IspeDarrell schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:06:
[...]
Misschien hebben ze daar ook wel een cursus voor.
Volgens mij zit jij een groot gedeelte van de dag momenteel op je handen...Pinsa schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:01:
10 dagen dips zou mooi zijn
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lZBSTY54V4saXkW2TlVKaSmT.jpg?f=user_large)
[ Voor 10% gewijzigd door Guere op 20-10-2025 19:16 ]
Dit is niks nieuws, het totale tarievenpercentage was al 150-160% na de dreiging van Trump op 10 oktober dat hij China 100% tarieven zou opleggen.
DYOR.
Guere schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:15:
[...]
Volgens mij zit jij een groot gedeelte van de dag momenteel op je handen...
[Afbeelding]

Ik loer vooral naar BTC, maar als er echte koopjes voorbij komen wie weet. Vermoed niet dat er zo,n extreme dip als laatst gaat plaats vinden.
100% wel gelezen, maar dit nog niet. Maar ja, de laatste week druk geweest met werk.Chaes schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:19:
[...]
Dit is niks nieuws, het totale tarievenpercentage was al 150-160% na de dreiging van Trump op 10 oktober dat hij China 100% tarieven zou opleggen.
DYOR.

Wat is er met een jaar na de top gebeurt? Krijgt die hersenpan van jou wel eens rust?
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
De kracht zit hem in herhalingChaes schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:19:
[...]
DYOR.
Pinsa schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:27:
Gaat ETH weer dumpen?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KztEiRgCjn023Ldw3WdPZcku.jpg?f=user_large)
Gelukkig reageer je al zelf, dacht dat ik je weer kwijt was voor een jaarzwembroek schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:27:
[...]
![]()
Wat is er met een jaar na de top gebeurt? Krijgt die hersenpan van jou wel eens rust?
Rust nee niet echt
zwembroek schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:32:
@anti elppa als we nog een nieuwe ATH krijgen in Q4 dan is de 4 jarige cycle nog steeds intact. Als de top nu in okt, nov of dec valt maakt niets uit voor de 4 jarige cycle.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/xtieffQ6JsTzDcMm2RPFp6ip.gif?f=user_large)
Die hele cycle theorie is toch gewoon achterhaald? Diminishing returns => diminishing losszwembroek schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:32:
@anti elppa als we nog een nieuwe ATH krijgen in Q4 dan is de 4 jarige cycle nog steeds intact. Als de top nu in okt, nov of dec valt maakt niets uit voor de 4 jarige cycle.
Gewoon steady up naar 1m.
De top komt in 2031 - 2032zwembroek schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:32:
Als we echt de bevestiging hebben dat we in de beer zitten dan heeft het geen zin meer om dagelijks de chart open te hebben. Wordt een lange beer voor jou als je elke dag gaat denken van he is dit misschien een mooie low. Er zijn net zo veel redenen te bedenken dat het milde beer wordt dan dat het een zware beer wordt. Daarom blijf ik lekker oldschool vasthouden aan 1 jaar na de top. De bedoeling van de beer is ook om lekker bij te komen en niet meer met de neus op de 1 minuut chart Pinsa.Pinsa schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:31:
[...]
Gelukkig reageer je al zelf, dacht dat ik je weer kwijt was voor een jaar![]()
Rust nee niet echt
top word q2 2026zwembroek schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:32:
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Dit denk ik ook, ergens Q1 of Q2 in 2026
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
@Pinsa Misschien ook deze even bekijken.Pinsa schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:20:
[...]
![]()
Ik loer vooral naar BTC, maar als er echte koopjes voorbij komen wie weet. Vermoed niet dat er zo,n extreme dip als laatst gaat plaats vinden.
Hoezo achterhaald. Het volgt vooralsnog gewoon de cycles. Niets achterhaald. Maar goed we zien het vanzelf. Het is altijd hetzelfde. We zouden naar 100k en gingen naar 69k. Daarna niet meer zo diep maar we gingen naar 15k. Als die zeepbel een keer goed barst op de beurs en weet ik veel gaan we gewoon weer dieper dan iedereen verwacht.Darrell schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:36:
[...]
Die hele cycle theorie is toch gewoon achterhaald? Diminishing returns => diminishing loss
Gewoon steady up naar 1m.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
- Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!