En ook al zouden anderen er niets in zien is het altijd beter om je eigen plan te trekken toch?Pinsa schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 21:34:
[...]
Ben wel blij dat je nog iets in BTC ziet want daar wil ik wel vol voor gaan
Wat zie je zelf in BTC?
Kijk eens in die spiegel, een ander gaat echt niet voor jou bepalen hoe je het meeste rendament kan halen hoor. Moet je niet willen.
DYOR, maar onthoud there is no second best. Ja vooralsnog de laatste paar maanden is er wellicht een hogere Roi gemaakt op de stonks beurzen of goud.
Maar dat gaat niet altijd zo zijn.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Haha jij gaat echt niet in een saaie ETF investeren. Dat worden dan sowieso AI stocks 😉Pinsa schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 21:34:
[...]
18% is zeer netjes
Mijn rendament zit heel diep in de min laten we het daar maar niet over hebben haha.
Ben wel blij dat je nog iets in BTC ziet want daar wil ik wel vol voor gaan, heb gedacht om er naast zo,n S&P500 of aandelen te pakken, maar dat betekend minder sats… natuurlijk is spreiding wel altijd beter, maar ik moet helaas keuzes maken.
Wat veel mensen met deze neiging helpt is 90 procent in een etf zoals s&p of world en 10 procent speelgeld voor de grootste meuk
Mijn advies is spreiden. Wat btc, wat aandelen en wat edelmetalen.Vis schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 21:52:
[...]
En ook al zouden anderen er niets in zien is het altijd beter om je eigen plan te trekken toch?
Wat zie je zelf in BTC?
Kijk eens in die spiegel, een ander gaat echt niet voor jou bepalen hoe je het meeste rendament kan halen hoor. Moet je niet willen.
DYOR, maar onthoud there is no second best. Ja vooralsnog de laatste paar maanden is er wellicht een hogere Roi gemaakt op de stonks beurzen of goud.
Maar dat gaat niet altijd zo zijn.
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
Jij bent vol overgestapt volges mij he?kbuntu schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 21:56:
[...]
Haha jij gaat echt niet in een saaie ETF investeren. Dat worden dan sowieso AI stocks 😉
Wat veel mensen met deze neiging helpt is 90 procent in een etf zoals s&p of world en 10 procent speelgeld voor de grootste meuk
Edelmetalen is alleen tegen inflatie toch niet perse om dikke winsten mee te maken?John245 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 21:56:
[...]
Mijn advies is spreiden. Wat btc, wat aandelen en wat edelmetalen.
Er blijven minder sats over om te kopen, tenzij jij een aandeel weet dat het beter doet als BTC.
Mijn baas gaat me ook niet meer betalen helaas
Ik weet niet hoeveel inflatie ze bij jou bij de C1000 doorbelasten, maar bij mij is het niet de 140% die ik de laatste vier jaren op goud pakte.Pinsa schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:02:
[...]
Edelmetalen is alleen tegen inflatie toch niet perse om dikke winsten mee te maken?
Maktub
Ik zat al wel relatief lang in stocks t.o.v. crypto, maar ik ben met wat ik nog in ETH had zitten inderdaad vol overgestapt. ETH heeft sindsdien weinig gedaan, dus goede keuze geweest
MrMrq schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:07:
[...]
Ik weet niet hoeveel inflatie ze bij jou bij de C1000 doorbelasten, maar bij mij is het niet de 140% die ik de laatste vier jaren op goud pakte.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2cKNy9IEPhEcS7tS5HglzU5z.jpg?f=user_large) 
                    Klopt, je kunt er trouwens ook zeer lastig mee betalen.Pinsa schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:02:
[...]
Edelmetalen is alleen tegen inflatie toch niet perse om dikke winsten mee te maken?
:strip_exif()/f/image/wehpxM5TKn31R2Y0IjrxzTaz.jpg?f=fotoalbum_large)
Sterker nog, als je edelmetalen koopt kun je er niks mee.. gewoon nutteloos, je kunt ze niet gemakkelijk doorsturen naar een ander want je hebt waarschijnlijk papieren edelmetalen ipv het fysieke goedje.. tenzij je fysieke metalen in huis haalt, maar dat is ook zo'n gedoe.
En edelmetalen gaan alleen omhoog in prijs als er onrust is in de wereld.. is er een periode van rust en meer vrede gaat dat hard door het putje want is er geen vraag.
Maar het glimt wel en het is analoog dus je kunt het verstoppen voor AI.Vis schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:22:
[...]
Klopt, je kunt er trouwens ook zeer lastig mee betalen.
[Afbeelding]
Sterker nog, als je edelmetalen koopt kun je er niks mee.. gewoon nutteloos, je kunt ze niet gemakkelijk doorsturen naar een ander want je hebt waarschijnlijk papieren edelmetalen ipv het fysieke goedje.. tenzij je fysieke metalen in huis haalt, maar dat is ook zo'n gedoe.
En edelmetalen gaan alleen omhoog in prijs als er onrust is in de wereld.. is er een periode van rust en meer vrede gaat dat hard door het putje want is er geen vraag.
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Dat zijn de rare earths. Hoelang zal het duren totdat Xi ze weer afknijpt, zou bij wijze van volgende week alweer kunnen zijn..Pinsa schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:02:
[...]
Er blijven minder sats over om te kopen, tenzij jij een aandeel weet dat het beter doet als BTC.
Vertrouwen op ChatGPT, jij durft...Severus schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:31:
Buy order 1 op ETH geraakt. Mooi! Heb er nog twee aangemaakt op 3610 en 3440 dus we gaan zien of die worden geraakt. Beide waren een suggestie van chatGPT dus zal wel lukken.
Wedden van niet?FrambozenTaart schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:29:
[...]
Maar het glimt wel en het is analoog dus je kunt het verstoppen voor AI.
:strip_exif()/f/image/fCiTz22Z1gXwmHIT7CAoAvIQ.jpg?f=fotoalbum_large) 
Ik zie op dit moment geen reden om 100% voor Bitcoin of crypto te gaan. Er gaat maandelijks bij mij ook meer geld richting ETFs dan Bitcoin. Wat afgelopen jaar vooral heeft laten zien is dat het hebben van een gebalanceerd portfolio belangrijk is. Als dat minder sats betekend, dan is dat maar zo. Niet iets waar ik wakker van lig. Zeker niet met het huidige sentiment en prijsactie.Pinsa schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 21:34:
[...]
18% is zeer netjes
Mijn rendament zit heel diep in de min laten we het daar maar niet over hebben haha.
Ben wel blij dat je nog iets in BTC ziet want daar wil ik wel vol voor gaan, heb gedacht om er naast zo,n S&P500 of aandelen te pakken, maar dat betekend minder sats… natuurlijk is spreiding wel altijd beter, maar ik moet helaas keuzes maken.
Als we straks in een bear zitten en afhankelijk van hoe diep, kan het altijd weer interessanter worden om in verhouding meer in BTC te investeren.
Dit is gewoon een vervelende periode in het seizoen, alles staat hoog. Stonks, edelmetalen, Bitcoin... Alles.Pinsa schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:02:
[...]
Als je er nu geld uit wilt slaan moet je eigenlijk korte posities innemen en snel weer verkopen. Het zogenoemde traden. Maar daar sta je 2-0 achter bij de haaien die dit al decennia lang doen.
Als je nu geen geduld hebt en niet bereid bent een aanzienlijke correctie af te wachten in welke asset dan ook, weet je eigenlijk op voorhand dat dit je geld gaat kosten.
Wil je voor de lange termijn een positie gaan opbouwen in wat dan ook, wacht dan deze mania fase geduldig af. Begin dit jaar in april was er bijvoorbeeld een prima instapmoment voor stonks en indexfondsen. Deze momenten komen vanzelf echt wel weer, geen enkele markt gaat up only. Geeft niets als je niet de absolute bodem pakt. Focus niet op winst maar op geen geld verliezen.
Of begin gewoon ergens in te DCA'en of VCA'en met bescheiden bedragen als je het gevoel hebt iets te MOETEN doen. Neem een maandelijks bedrag en investeer een kwart, leg de rest apart om een lumpsum of dikke gespreide aankoop te kunnen doen bij een flinke correctie.
Het helpt ook niet mee als je iedere dag hier gaat zitten in een topic met allerlei bonte figuren die overal geld uit lijken te slaan. Dan laat je jezelf echt gek maken. Daar moet je boven kunnen staan.
Kortom, geduld is een schone zaak en dat is niet voor niets.
Voor zover de ongevraagde cliches.
FrambozenTaart schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:51:
[...]
Dit is gewoon een vervelende periode in het seizoen, alles staat hoog. Stonks, edelmetalen, Bitcoin... Alles.
Als je er nu geld uit wilt slaan moet je eigenlijk korte posities innemen en snel weer verkopen. Het zogenoemde traden. Maar daar sta je 2-0 achter bij de haaien die dit al decennia lang doen.
Als je nu geen geduld hebt en niet bereid bent een aanzienlijke correctie af te wachten in welke asset dan ook, weet je eigenlijk op voorhand dat dit je geld gaat kosten.
Wil je voor de lange termijn een positie gaan opbouwen in wat dan ook, wacht dan deze mania fase geduldig af. Begin dit jaar in april was er bijvoorbeeld een prima instapmoment voor stonks en indexfondsen. Deze momenten komen vanzelf echt wel weer, geen enkele markt gaat up only. Geeft niets als je niet de absolute bodem pakt. Focus niet op winst maar op geen geld verliezen.
Of begin gewoon ergens in te DCA'en of VCA'en met bescheiden bedragen als je het gevoel hebt iets te MOETEN doen. Neem een maandelijks bedrag en investeer een kwart, leg de rest apart om een lumpsum of dikke gespreide aankoop te kunnen doen bij een flinke correctie.
Het helpt ook niet mee als je iedere dag hier gaat zitten in een topic met allerlei bonte figuren die overal geld uit lijken te slaan. Dan laat je jezelf echt gek maken. Daar moet je boven kunnen staan.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/6bVe9MOS1XKmJAXqBBwP4bLz.gif?f=user_large) 
                    maar wel 1 van de echt nuttige in een hoop ruis.FrambozenTaart schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:51:
[...]
Dit is gewoon een vervelende periode in het seizoen, alles staat hoog. Stonks, edelmetalen, Bitcoin... Alles.
Nu weer meme's AUB, anders gaan we straks wennen aan dit soort teksten
Welterusten allemaal. Hopelijk iets groens in de ochtendgloren.
[ Voor 12% gewijzigd door YES op 30-10-2025 23:06 ]
Als je dit topic leest krijg je inderdaad het gevoel dat 95% elke dag wel een nieuwe goudmijn heeft gevonden.FrambozenTaart schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:51:

Het beste is inderdaad om gewoon in BTC + all-world ETF te DCA'en en dan lekker te chillen en boel te laten zoals het is
Bedankt yesMoiety schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 23:02:
Ik zie net dat [mbr]redacted[/mbr] graag ziet dat [mbr]redacted[/mbr] de opvolger van [mbr]redacted[/mbr] wordt. Zij heeft onlangs een boekje geschreven genaamd “rood”. Aangezien deze naam exemplarisch is voor de stand van onze crypto is dit schrijven on-topic.
Welterusten allemaal. Hopelijk iets groens in de ochtendgloren.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/Rqf1pUE4IoqrIpeLFiETwG66.gif?f=user_large)
:gifsicle():strip_exif()/f/image/Jc89wBaIC0V7EuD5shntXrwy.gif?f=user_large) 
                    Waar is @jvel92 en wat heb jij met zijn account gedaan?jvel92 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 23:04:
[...]
Als je dit topic leest krijg je inderdaad het gevoel dat 95% elke dag wel een nieuwe goudmijn heeft gevonden.
Het beste is inderdaad om gewoon in BTC + all-world ETF te DCA'en en dan lekker te chillen en boel te laten zoals het is
Ja, ik weet dodelijk saai. Maar wel efficientAlpina schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 23:14:
[...]
Waar is @jvel92 en wat heb jij met zijn account gedaan?
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Niet te vroeg juichen. Een dood katje ligt op de loer…ScuL schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 01:53:
En daar was de bounce. De prutsers hebben hun dieptepunt 4 uur te vroeg gehaald (106.4k) terwijl de close op 108k kwam.
*moonvemberknakworst schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 01:12:
Geen uptober maar rektober. Dan moet november die blow-off top worden toch?
The year 2026 features a full cycle of lunar phases, with 12 new moons and 12 full moons

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Amen!FrambozenTaart schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:51:
[...]
Klinkt sympathiek, echter kan het net zo goed nog een jaar duren voordat er een flinke correctie komt. Dat hij gaat komen is bijna 100 %, alleen kun je ook een hoop mislopen als je denkt het goed te kunnen timenFrambozenTaart schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:51:
[...]
Liever wat mislopen als buy highs gedaan te hebben?kbuntu schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 06:49:
[...]
Klinkt sympathiek, echter kan het net zo goed nog een jaar duren voordat er een flinke correctie komt. Dat hij gaat komen is bijna 100 %, alleen kun je ook een hoop mislopen als je denkt het goed te kunnen timen
Niet iedere gemiste kans is een verlies.kbuntu schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 06:49:
[...]
Klinkt sympathiek, echter kan het net zo goed nog een jaar duren voordat er een flinke correctie komt. Dat hij gaat komen is bijna 100 %, alleen kun je ook een hoop mislopen als je denkt het goed te kunnen timen
Natuurlijk kan het zijn dat het nog een flinke tijd doorpompt en een correctie zelfs boven huidige niveaus zit.
Echter maakt dat voor rendament weinig verschil. Je kunt beter beginnen met 20% korting dan deze meepakken.
FrambozenTaart schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 06:59:
[...]
Niet iedere gemiste kans is een verlies.
Natuurlijk kan het zijn dat het nog een flinke tijd doorpompt en een correctie zelfs boven huidige niveaus zit.
Echter maakt dat voor rendament weinig verschil. Je kunt beter beginnen met 20% korting dan deze meepakken.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/UXubVBPJQoM24grBsWDvefuX.gif?f=user_large)
Sws geen fomo buys meer die voelen na een tijdje aan als een goede uppercut van Mike Tyson..
Zit jij ook in stocks? Of is dat een vieze vraag
Dat hangt er volledig van af in welke mate de koers stijgt? Er zijn veel mensen die lang hebben gewacht op een echte correctie en nog steeds aan het wachten zijnFrambozenTaart schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 06:59:
[...]
Niet iedere gemiste kans is een verlies.
Die mensen wachten al bijna 16 jaar.kbuntu schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 07:16:
[...]
Dat hangt er volledig van af in welke mate de koers stijgt? Er zijn veel mensen die lang hebben gewacht op een echte correctie en nog steeds aan het wachten zijn
Dat zit wel Schnorr.
@elektriekert doe jij er nog een schepje bovenop?
En die hebben alleen inflatie meegepakt en verder niets verlorenkbuntu schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 07:16:
[...]
Dat hangt er volledig van af in welke mate de koers stijgt? Er zijn veel mensen die lang hebben gewacht op een echte correctie en nog steeds aan het wachten zijn
Je hebt verder zeker een valide punt, veel mensen zijn van mening dat het het beste is om gewoon te starten. Neemt niet weg dat het ook prima is als je dat niet doet en wacht op een mooi moment. Helemaal als je fomo ervaart is dat in mijn optiek een heel slechte motivatie om te starten.
Hier geen stonks. Had eind vorig jaar het plan in een all-world ETF te stappen. April was een mooi moment geweest maar heb daar destijds geen werk van gemaakt. Initiële plan was een lump sum in 3 stappen en daarna een maandelijkse DCA.Pinsa schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 07:10:
[...]
[Afbeelding]
Sws geen fomo buys meer die voelen na een tijdje aan als een goede uppercut van Mike Tyson..
Zit jij ook in stocks? Of is dat een vieze vraag
Staat zeker nog op de planning maar heb verder ook echt geen fomo, heel die ponzi wordt omhoog gehouden door een handjevol tech giganten en wat AI geswaffel. Komt vanzelf wel weer een moment voor een instap.
Ik ben zelf niet zo van de actieve methode dus individuele stonks ga ik sowieso niets mee doen. Als ik met de tijd ergens geld in druk wordt het passief en voor langere tijd. Geen haast mee verder en mocht de spaarrekening weer teveel worden knal ik gewoon weer 10% in de hypotheek.
Bitcoin heb ik inmiddels helemaal gratis en laat ik gewoon nog een flinke tijd staan. Komt er wel een diepe beer dan koop ik weer wat bij.
Moet me ook eens gaan verdiepen in die ETF,s een vriend van me was er een paar jaar geleden al mee begonenn die heeft toch wel een mooi rendament. Als ik naar mijzelf kijk wil ik toch het grootste gedeelte in BTC gaan zitten, maybe spreiden over edelemetalen en of zo,n world ETF maar dat betekend automatisch weer minder sats, tenzij ik ik dat erna ook weer omzet naar BTC.FrambozenTaart schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 07:51:
[...]
En die hebben alleen inflatie meegepakt en verder niets verloren
Je hebt verder zeker een valide punt, veel mensen zijn van mening dat het het beste is om gewoon te starten. Neemt niet weg dat het ook prima is als je dat niet doet en wacht op een mooi moment. Helemaal als je fomo ervaart is dat in mijn optiek een heel slechte motivatie om te starten.
[...]
Hier geen stonks. Had eind vorig jaar het plan in een all-world ETF te stappen. April was een mooi moment geweest maar heb daar destijds geen werk van gemaakt. Initiële plan was een lump sum in 3 stappen en daarna een maandelijkse DCA.
Staat zeker nog op de planning maar heb verder ook echt geen fomo, heel die ponzi wordt omhoog gehouden door een handjevol tech giganten en wat AI geswaffel. Komt vanzelf wel weer een moment voor een instap.
Ik ben zelf niet zo van de actieve methode dus individuele stonks ga ik sowieso niets mee doen. Als ik met de tijd ergens geld in druk wordt het passief en voor langere tijd. Geen haast mee verder en mocht de spaarrekening weer teveel worden knal ik gewoon weer 10% in de hypotheek.
Bitcoin heb ik inmiddels helemaal gratis en laat ik gewoon nog een flinke tijd staan. Komt er wel een diepe beer dan koop ik weer wat bij.
The ticker is:Kol Nedra schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:00:
de ticker is Zcash
3 cheeseburgers
1 medium milkshake aarbei
2 medium Franse friet
2 quaderpounders
En een beetje snel de klant wacht!
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
FIFYjvel92 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 23:04:
[...]
Als je dit topic leest krijg je inderdaad het gevoel dat 95% elke dag wel een nieuwe goudmijn heeft gevonden.
Het beste veiligst is inderdaad om gewoon in BTC + all-world ETF te DCA'en en dan lekker te chillen en boel te laten zoals het is
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
Het enige dat ik zie is een GAP die overbrugd moet worden. De daadwerkelijke clou ontgaat mij. Mijn brein is verziekt door al die lijntjes die ik hier langs zie komen.
Neem wat rust.Moiety schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:33:
[...]
Het enige dat ik zie is een GAP die overbrugd moet worden. De daadwerkelijke clou ontgaat mij. Mijn brein is verziekt door al die lijntjes die ik hier langs zie komen.
Begin bij aflevering 1 jong beleggen de podcast, komt alles voorbij en met al die info kun je prima keuzes makenPinsa schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 07:58:
[...]
Moet me ook eens gaan verdiepen in die ETF,s een vriend van me was er een paar jaar geleden al mee begonenn die heeft toch wel een mooi rendament. Als ik naar mijzelf kijk wil ik toch het grootste gedeelte in BTC gaan zitten, maybe spreiden over edelemetalen en of zo,n world ETF maar dat betekend automatisch weer minder sats, tenzij ik ik dat erna ook weer omzet naar BTC.
Is minder sats, omdat je ook in andere zaken wilt investeren als ETFs en commodities zo'n groot probleem dan?Pinsa schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 07:58:
[...]
Moet me ook eens gaan verdiepen in die ETF,s een vriend van me was er een paar jaar geleden al mee begonenn die heeft toch wel een mooi rendament. Als ik naar mijzelf kijk wil ik toch het grootste gedeelte in BTC gaan zitten, maybe spreiden over edelemetalen en of zo,n world ETF maar dat betekend automatisch weer minder sats, tenzij ik ik dat erna ook weer omzet naar BTC.
17 jaar alweer! bijna volwassen, gaat snel!A giant Bitcoin Whitepaper made of Drones in Lugano🇨🇭 🧡
— hodlcat ₿ (@Hodlcat21) 31 oktober 2025
Happy Whitepaper Day! 📜 pic.twitter.com/QNoMUjnQLI
nothing stops this train
Niet perse, maar BTC is wel makkelijker met inleggenjvel92 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:48:
[...]
Is minder sats, omdat je ook in andere zaken wilt investeren als ETFs en commodities zo'n groot probleem dan?
Komen nog zelden interessante “lijntjes” door..Moiety schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:33:
[...]
Never ever financial advice...
Pinsa schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 07:10:
[...]
:gifsicle():strip_exif()/f/image/YCMgDAmJXExcffmfprylRyZ6.gif?f=user_large) 
                    nothing stops this train
Ben wel benieuwd naar hoeveel mensen hier nu eigenlijk actief traden en wie (net zoals ik) gewoon een spothodler is.kazzzdafke schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:13:
[...]
Komen nog zelden interessante “lijntjes” door..
TomTom = trader
Taro = trader
Bsmpower = spothodler
John = meestertrader
Hodler hier. Nog niets verkocht. Diamond hands! Waarschijnlijk zo de beer in :’)Moiety schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:22:
[...]
Ben wel benieuwd naar hoeveel mensen hier nu eigenlijk actief traden en wie (net zoals ik) gewoon een spothodler is.
TomTom = trader
Taro = trader
Bsmpower = spothodler
John = meestertrader
Inmiddels doe ik al ruim 10 jaar in ETF's sinds ik ben gaan werken in mijn huidige werkveld. (Geen pensioen opbouw etc) en het kan niet makkelijker. Ik boek elke 4 weken automatisch 250 euro naar een rekening en dat gaat zo al 10 jaar. Ongemerkt heb ik al 0.5 BTC bij elkaar gespaard in die tijd want die 250 euro mis ik niet echt op de balans en 1x per jaar kijk ik hoe het gaat. Geeft een hoop rust. Zelfs onze "dieren rekening" loopt op een ETF. Mijn drie katten sparen elke maand 100 euro zodat we de dierenarts rekeningen kunnen betalen als die er komen. Geeft mij een hoop rust en toch rendament.Pinsa schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 07:58:
[...]
Crypto is voor de hobby, maar mijn PF is aardig gestegen dit jaar, vooral omdat mijn grootste asset in April is aangekocht en ik eigenlijk in Januari volledig was uitgestapt nadat ik bij een rugpull een kleine 6000 euro aan winst moest inleveren omdat ik te stom was en te gierig en dacht "die 10X gaat nog makkelijk x10" (Al had ik wel mijn initial eruit + 20%). Ben daarna in April volledig op ETH en BTC gegaan.
Mijn Rabo scanner is stuk en in het buitenland kun je de app niet installeren.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
This is the waySeverus schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:24:
[...]
Inmiddels doe ik al ruim 10 jaar in ETF's sinds ik ben gaan werken in mijn huidige werkveld. (Geen pensioen opbouw etc) en het kan niet makkelijker. Ik boek elke 4 weken automatisch 250 euro naar een rekening en dat gaat zo al 10 jaar. Ongemerkt heb ik al 0.5 BTC bij elkaar gespaard in die tijd want die 250 euro mis ik niet echt op de balans en 1x per jaar kijk ik hoe het gaat. Geeft een hoop rust. Zelfs onze "dieren rekening" loopt op een ETF. Mijn drie katten sparen elke maand 100 euro zodat we de dierenarts rekeningen kunnen betalen als die er komen. Geeft mij een hoop rust en toch rendament.
Crypto is voor de hobby, maar mijn PF is aardig gestegen dit jaar, vooral omdat mijn grootste asset in April is aangekocht en ik eigenlijk in Januari volledig was uitgestapt nadat ik bij een rugpull een kleine 6000 euro aan winst moest inleveren omdat ik te stom was en te gierig en dacht "die 10X gaat nog makkelijk x10" (Al had ik wel mijn initial eruit + 20%). Ben daarna in April volledig op ETH en BTC gegaan.
Welke ETF,s heb je?
sh4d0wman schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:26:
Ik ben naast BTC hodler nu ook fiat hodler.
[Afbeelding]
:gifsicle():strip_exif()/f/image/pEnPmXE8Iemuk3bQBiQH2fWE.gif?f=user_large) 
kazzzdafke schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:13:
[...]
Komen nog zelden interessante “lijntjes” door..
:strip_exif()/f/image/NHuxF4M52bwRTXWnJ3gZri2W.png?f=user_large) 
                    ”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
2017-2023 - Noob Shitcoin Trader (Totdat Binance op slot ging)Moiety schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:22:
[...]
Ben wel benieuwd naar hoeveel mensen hier nu eigenlijk actief traden en wie (net zoals ik) gewoon een spothodler is.
TomTom = trader
Taro = trader
Bsmpower = spothodler
John = meestertrader
2023-Heden - BTC, ETH en SOL Hodler
En sinds een maandje oid BTC only Hodler
En voor het eind van het jaar NoCoiner
sh4d0wman schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:26:
Ik ben naast BTC hodler nu ook fiat hodler.
[Afbeelding]
:gifsicle():strip_exif()/f/image/vQBUcSzPl9TdD0pEDR0PQtom.gif?f=user_large) 
                    Ik trade ookMoiety schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:22:
[...]
TomTom = trader
Taro = trader
Bsmpower = spothodler
John = meestertrader
Maar daarnaast ook HODL pot, wat vastgoed, wat edelmetaal, wat...
[ Voor 9% gewijzigd door kazzzdafke op 31-10-2025 09:50 ]
Never ever financial advice...
Ik treed. Ik treed op als mod. Dus pas maar op.Moiety schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:22:
[...]
TomTom = trader
Taro = trader
Bsmpower = spothodler
John = meestertrader
Heb nog crypto en dat was ontworpen voor "the unbanked" dus ....
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Wij gaan naar de maan
Als je mee wil er is plaats genoeg
Wij blijven weg tot morgenvroeg
Wij gaan naar de maan
Ben ook nog steeds benieuwd wat de ETF boomers gaan doen als de paniek echt toeslaat sub-$100k. Kan mij niet voorstellen dat bij die groep geen massale "shit ik wil er vanaf" kettingreactie kan ontstaan.
Je ziet altijd die grote outflows nabij de bodem. Net zoals sommige mensen hier helemaal lyrisch worden wanneer we dagen met record inflows hebben. Dat is tot nu toe steeds de top geweest. Mooie indicator.Guere schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:06:
Afgelopen twee dagen trouwens redelijke ETF outflows. Woensdag $471 miljoen en gisteren $488 miljoen. Daar valt verder weinig over te zeggen - we hebben immers al vaker meerdere outflow dagen achter elkaar gezien - maar toch wat lichte selling pressure vanuit de ETFs dus.
Ben ook nog steeds benieuwd wat de ETF boomers gaan doen als de paniek echt toeslaat sub-$100k. Kan mij niet voorstellen dat bij die groep geen massale "shit ik wil er vanaf" kettingreactie kan ontstaan.
Hodler in grote lijnen en trader bij fomo, met rektheid als gevolgMoiety schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:22:
[...]
TomTom = trader
Taro = trader
Bsmpower = spothodler
John = meestertrader
Haha, ik vermoed dat dit heel herkenbaar is bij veel mensen. Traden heb ik een poosje geprobeerd, maar steeds als het spannend werd (vooral in de middag) moest ik de kinderen weer ophalen van school of van de BSO. Dat werkt niet.kbuntu schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:12:
[...]
Hodler in grote lijnen en trader bij fomo, met rektheid als gevolg
Nu geen hodler meer, toch? Althans je zei gisteren volledig te zijn "overgestapt" op stonkskbuntu schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:12:
Hodler in grote lijnen en trader bij fomo, met rektheid als gevolg
Ik werd overigens gewaarschuwd, boven de 25K kun je een telefoontje verwachten over de herkomst van de middelen.

Dat was mijn ETH stack, BTC hold ik, plus ik zit vrij heavy in btc minersGuere schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:16:
[...]
Nu geen hodler meer, toch? Althans je zei gisteren volledig te zijn "overgestapt" op stonks
Ah ok, dat was niet helemaal duidelijk. Klonk alsof je volledig klaar was met crypto en/of BTC vanwege de huidige lage rendamentenkbuntu schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:18:
Dat was mijn ETH stack, BTC hold ik, plus ik zit vrij heavy in btc miners
Nee zeker niet, maar wel echt klaar met iets anders dan BTC in de cryptospace. Helemaal sinds die klote familie Trump er vol in is gedokenGuere schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:19:
[...]
Ah ok, dat was niet helemaal duidelijk. Klonk alsof je volledig klaar was met crypto en/of BTC vanwege de huidige lage rendamenten
Hahaha de timing is nu wel wat anders.
En nu een grafiek op de langere tijdframes inclusief bearmarkt.
November 2021, its over. Inderdaad. 69K -> 16K
December 2017, its over. Inderdaad 19K -> 3K
Stelletje bearmarkt ontkenners hier die anderen wegzetten als cycle huggers.
[ Voor 6% gewijzigd door BTC100K2021 op 31-10-2025 10:25 ]
4 jaar cycle hugger! Haha wat een kut uitdrukking is dat zeg.BTC100K2021 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:24:
[...]
En nu een grafiek op de langere tijdframes inclusief bearmarkt.
November 2021, its over. Inderdaad. 69K -> 16K
December 2017, its over. Inderdaad 19K -> 3K
Stelletje bearmarkt ontkenners hier die anderen wegzetten als cycle huggers.
Grootste deel heeft tot nu toe altijd vertrouwd op de cycles. Nu komt het even niet zo lekker uit omdat de prijsactie redelijk teleurstellend is verlopen. Nu gaan ze zonder enige onderbouwing uit van het einde van de cycles of een verlenging.zwembroek schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:27:
[...]
4 jaar cycle hugger! Haha wat een kut uitdrukking is dat zeg.
Ik denk dat het cycle patroon ook perfect gaat samenlopen met QE. In oktober 2008 werd gestart met QE, een jaar na de start van de recessie. De eerste tekenen van een zwakke arbeidsmarkt zien we nu ook. Tel daar een jaar bij op, oktober 2026.
Wanneer wordt normaal een bodem gezet voor crypto? Juist, 1 jaar na de top: oktober 2026.
Zo moeilijk is het allemaal niet.
Henk en Ingrid kopen al ............. aandelenPinsa schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 20:55:
Wanneer gaan Henk en Ingrid nou eens kopen….
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
- Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!

:strip_icc():strip_exif()/u/334665/crop659e58b2b526f_cropped.jpg?f=community) 
            /u/222682/crop6744573aecca8_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/924565/crop67b2f6c068255_cropped.jpg?f=community) 
            /u/1322314/crop66c0de5998ad5_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/1563378/crop6741a0606a717_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/1288474/crop6570d4080d6b1_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/2097564/crop682105526ce3f_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/340453/crop67a669ce4f1f4_cropped.webp?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/66890/crop5fac416dd4ada_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_exif()/f/image/EAezEeVtBPNN1ue5MlNxdlcc.jpg?f=fotoalbum_large)
/u/953451/crop6898664e6a193_cropped.png?f=community) 
            :strip_exif()/u/474665/crop690208782229a_cropped.avif?f=community) 
            :no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/B3HdvWb5Ivtooe28Eg47mB6j.jpg?f=user_large) 
                    :strip_icc():strip_exif()/u/930435/crop5937add5a2b06_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_exif()/u/507911/crop643431f6da4ba_cropped.gif?f=community) 
            /u/1231/crop67444c3dedc86_cropped.png?f=community) 
            /u/2205/nzflag_60x60.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/468714/crop6746d5a147b72_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/53157/thai4.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/582031/crop68b6e7bb1ce5b_cropped.jpg?f=community) 
            :gifsicle():strip_exif()/f/image/NSHFkSeiwjIfXwKkLCYXVLlv.gif?f=user_large) 
                    :gifsicle():strip_exif()/f/image/TzgElWmwueoYRaIOqp139LNX.gif?f=user_large) 
                    :strip_icc():strip_exif()/u/29371/crop6739d1f0e6c70_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/1753484/crop640c286119c14_cropped.jpg?f=community) 
            /u/237439/kerstmuts02.png?f=community) 
            :strip_exif()/u/352534/crop640deaa522bb4_cropped.webp?f=community) 
            :strip_exif()/f/image/i8WmSBeKzd6qiaraCCGcdBG3.png?f=user_large) 
                    :strip_exif()/f/image/sIAUxV5PFFxJzCgwwuNwtu2l.png?f=user_large) 
                    :strip_exif()/f/image/sKtAoIsxMdzUY5yeBHV3sw4K.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TiZPLkOzCWFSO4atUsZHIQZk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/u/1434842/crop6741d3e96ad39_cropped.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/287552/crop5fbe33ba3f1f4_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_exif()/f/image/ptG0iQuA47b3AyKFw9oh60Y5.jpg?f=fotoalbum_large)
:gifsicle():strip_exif()/f/image/DuNS6sV9sLt5I4bXLsRoxFrs.gif?f=user_large) 
                    /f/image/LnHkyHeV35RlaYKAhQkDf8cF.png?f=fotoalbum_large)
:strip_icc():strip_exif()/u/1661544/crop61409f0af12f1_cropped.jpg?f=community) 
            /u/31235/crop67445835e3395_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/562170/crop609ea994a5396_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/140411/crop6099a6822994b_cropped.jpg?f=community) 
            /u/1454844/crop66fbcd188982b_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/330879/crop658febd461d78_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/224342/crop642146e00e0d2_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/f/image/bxKE0sKQSWHcPAuoWko1Wf7F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_icc():strip_exif()/u/1704950/crop672f69a71a6d3_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/f/image/sTkggiu9r5tZCTOwA8zTGWaJ.jpg?f=fotoalbum_large)