[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #31 - Blow-off top editie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 109 110 Laatste
Acties:

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:47
Q_7 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:44:
[...]

Niet verkeerd bedoeld, maar staan de afgelopen 60 VCA's niet onder water? Kan je niet gewoon op een dip wachten zoals nu bijvoorbeeld ? Bij iedere flinke dip een buy lijkt me verstandiger, aangezien het toch een long term game is.
Mijn strategie is buy the dip, tot die tijd max APR proberen te krijgen dmv rentenieren (á 7-10%) zodat ik op de bodem nog meer satjes kan kopen :)
DCA en VCA zijn vastgelegde schema's betreffende wanneer en hoeveel je moet inleggen. Het vergt wel enige volharding en geloof in de onderliggende asset.

Probleem bij 'buy the dip', wanneer is ie uitgedipt? Het wordt een emotionele en/of irrationele beslissing en die moet je zoveel mogelijk vermijden wat mij betreft.

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Domino schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 14:00:
[...]

DCA en VCA zijn vastgelegde schema's betreffende wanneer en hoeveel je moet inleggen. Het vergt wel enige volharding en geloof in de onderliggende asset.

Probleem bij 'buy the dip', wanneer is ie uitgedipt? Het wordt een emotionele en/of irrationele beslissing en die moet je zoveel mogelijk vermijden wat mij betreft.
Probleem is, VCA in een BULL-markt voor een risk-asset is niet zo slim, het is een algemeen bekend goed dat BTC ook een bear-market kent ná een bull-market, heb mijn satjes grotendeels geloodst boven 110k $ ben nu met dat geld nu weer deels aan het terugkopen, de dip bij 81k, 78k,74k,68k en nu 63k gekocht, ook allemaal onder water maar idee is BTC positie te vergroten voor de volgende run, en dat doel is hoe dan ook gelukt. Ik zou nog even wachten op een beurs-crash, of nog een tarieven oorlog, of helaas een echte oorlog (Iran) tot die tijd sta ik nog even aan de kant om de best mogelijke positie in te nemen.

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 Astral LC 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:49
Q_7 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 14:16:
[...]
ben nu met dat geld nu weer deels aan het terugkopen, de dip bij 81k, 78k,74k,68k en nu 63k gekocht
Had je in plaats van die dips te kopen bij 81k, 78k, 74k en 68k niet beter kunnen wachten tot 63k nu? Of tot er een oorlog uitbreekt in Iran of beurscrash plaatsvindt? Eigenlijk doe je (bijna) hetzelfde als John..

Het antwoord is ja, de perfecte bodem aankopen en de perfecte top verkopen is beter. Maar dat is jullie allebei niet gelukt (no offence verder!). Niets mis met in stapjes (terug)kopen en verkopen.

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
El Caballero schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 14:32:
[...]

Had je in plaats van die dips te kopen bij 81k, 78k, 74k en 68k niet beter kunnen wachten tot 63k nu? Of tot er een oorlog uitbreekt in Iran of beurscrash plaatsvindt? Eigenlijk doe je (bijna) hetzelfde als John..

Het antwoord is ja, de perfecte bodem aankopen en de perfecte top verkopen is beter. Maar dat is jullie allebei niet gelukt (no offence verder!). Niets mis met in stapjes (terug)kopen en verkopen.
Te makkelijk.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:01

knakworst

Get more sats!

[...]

Niet verkeerd bedoeld, maar staan de afgelopen 60 VCA's niet onder water? Kan je niet gewoon op een dip wachten zoals nu bijvoorbeeld ? Bij iedere flinke dip een buy lijkt me verstandiger, aangezien het toch een long term game is.
Mijn strategie is buy the dip, tot die tijd max APR proberen te krijgen dmv rentenieren (á 7-10%) zodat ik op de bodem nog meer satjes kan kopen :)
Achteraf heb je gelijk. Maar hoe weet je vooraf dan dat die niet naar 250k doorgaat en rond de 150k de dip is :?

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:28
[...]

Met VCA en een ingesteld rendement koop je ook meer als de koers omlaag gaat. Dit in tegentelling tot btc. Ik kan de dip niet voorspellen en wil een systematiek hebben.

En ja ik sta inderdaad onder water.

Is dit de dip? of is de dip bij 28k zoals andere zeggen?

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:47
Q_7 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 14:16:
[...]

Probleem is, VCA in een BULL-markt voor een risk-asset is niet zo slim, het is een algemeen bekend goed dat BTC ook een bear-market kent ná een bull-market, heb mijn satjes grotendeels geloodst boven 110k $ ben nu met dat geld nu weer deels aan het terugkopen, de dip bij 81k, 78k,74k,68k en nu 63k gekocht, ook allemaal onder water maar idee is BTC positie te vergroten voor de volgende run, en dat doel is hoe dan ook gelukt. Ik zou nog even wachten op een beurs-crash, of nog een tarieven oorlog, of helaas een echte oorlog (Iran) tot die tijd sta ik nog even aan de kant om de best mogelijke positie in te nemen.
Je loopt hier al een hele tijd mee, dus weet je ook dat @John245 een lange termijn visie heeft (522 weken om precies te zijn). Dan zit je minimaal twee keer in een (gedeeltelijke) bull.

Ik koop zelf ook mondjesmaat bij in dips, maar dat is uiteindelijk gewoon hopen dat je op het juiste moment koopt. Dom op een schema aankopen is emotieloos en makkelijk

[ Voor 8% gewijzigd door Domino op 24-02-2026 16:05 ]

Pagina: 1 ... 109 110 Laatste

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal, zonnepanelen & aandelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump, Elon Musk en aandelen zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen, om invites vragen is ook niet toegestaan
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!