Hallo iedereen,
Ik ben van plan om in de volgende dagen een 14 inch M5 pro MBO te bestellen, om mijn ondertussen bijna 7 jaar oude Dell Ultrabook laptop te vervangen. Het gaat sowieso een gigantische upgrade zijn, al is het maar omdat hij niet meer elke uur aan de lader moet (ondanks vervangen batterij).
De bedoeling is om deze te gebruiken voor werk (remote desktop, teams, presentaties en office tools, ook beetje AI experimenten) en privé (ik ben bezig met een beginners cursus foto en video editing voor de DSLR en drone - puur als hobby). Vooral voor dit laatste kijk ik uit om Apple's tools te leren gebruiken.
In de praktijk zal ik de laptop vooral mobiel te gebruiken: bij vergaderingen/congressen op het werk, in de hotelkamer of op de vlieger. Thuis is dit gekoppeld aan de externe monitor of op de schoot in de woonkamer.
Omwille van de mobiliteit die ik nodig heb, vroeg ik mij af wat jullie dachten van het nano-texture display. Ik ga zelden echt goede controle hebben over de belichting, maar zou wel niet te veel opgeven qua beeldkwaliteit (wazige tekst/kleurproblemen bij editing). Ik ben een matte display op de Dell gewoon dus vrees wel een beetje de reflecties op het gloss display. Maar zal sowieso wel een grote upgrade zijn. Ik kan helaas zelf niet naar de Apple store want de dichtsbijzijnde is op bijna 2u afstand enkel 😬.
Zijn er al eerste ervaringen met de laatste generatie van nano-texture hier? Grote opgave van contrast/scherpte of valt dat zeker nog goed mee?
Bedankt voor jullie adviezen!