[MacBook Pro 2025, M5] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:47
Distoration schreef op maandag 8 december 2025 @ 22:23:
[...]

Oke dus in het geval dat ik een keuze zou moeten maken adviseer jij eerder om meer RAM te nemen dan een grotere HDD?
Als ik zo vrij mag zijn om dat voor @Greatsword in te vullen, dan bedoelt hij dat zeker. Ik ben het met hem eens. In het uiterste geval koop je nog eens een externe SSD of zo. Aan de hoeveelheid RAM zit je vast zodra je de winkel uitloopt totdat je een nieuwe MacBook koopt.

Have you tried turning it off and on again?

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 06:51:
[...]

Die Apple tax valt zeker niet mee. Als ik mijn 256GB Surface Pro wil upgraden naar 2TB kost me dat rond de 170 euro voor een 2TB M.2 2230 SSD. Even magnetisch klepje open doen, SSD er uit, nieuwe SSD er in, klaar. En dan heb ik nog een 256GB SSD over waar ik dan bv. Linux op kan zetten. Bij Apple kost de upgrade van 256GB naar 2TB 1000 euro.
Ja, je kan hem ook in een externe behuizing stoppen. Wel eerst de SSD uit zijn Surface-jasje halen. :) Ik heb 2 verschillende externe behuizingen via AliExpress:
Deze en deze. Die eerste plakt mooi via MagSafe, ik heb de meegeleverde ring op poot van m’n pa’s iMac geplakt en daar zit die behuizing weer stevig magnetisch op bevestigd! Eigenlijk bedoeld voor iPhones, maar dat maakt niks uit. Die 2e is meer een USB-C stick. Beide behuizingen zijn van aluminium.

[ Voor 19% gewijzigd door syltheboy op 09-12-2025 11:43 ]

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Kort vraagje, ik wil graag een macbook pro 16” kopen en nu beetje gekke situatie. Je kan bij apple de 512gb/24gb ram optie kopen voor ongeveer 3k (inc nano text) maar bij amac koop je voor dat geld de 412gb/48hb ram optie.

Nu neig ik zelf naar de 24gb ram omdat ik heel graag nano text scherm wil en 24 gb voor mijn doen genoeg is, maar iemand die nano scherm heeft en het tegen vindt vallen?

En apple care doen? Best fikse extra kosten en ik heb zelf nog nooit wat gehad met een laptop..?
Pagina: 1 2 Laatste