• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-06 16:33
knakworst schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:42:
Blij dat ik niet daarin weer getrapt ben.


Synology DSM 7.4 Update: Tijd Om Je Smart Home Los Te Koppelen? - tink Blog NL https://share.google/oPdcQmVabBy4x8YIe
Ik ben aan het wachten tot ik een DXP4800 pro tegen het lijf loopt ter vervanging van een DS218 en losse Dockerhost. Kijken of ik het kan samenvoegen

16 x Aiko 460Wp | 7360Wp | AlphaESS G3-T10 | Nibe F2050-10 | SMO S40


  • knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:59

knakworst

Get more sats!

outlandos schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:43:
Ik loop tegen een probleem aan bij het invoeren van een lange string aan tokens in rclone.

Het lukt me niet om de tekst rechtstreeks in het invoerveld te plakken; de plak-optie verschijnt simpelweg niet. Rechtsboven zie ik wel een Clipboard-knop waar ik de tokens in kan plakken, maar zodra ik daarna op 'Submit' klik, gebeurt er helaas niets.

Heeft iemand de gouden tip? (Ik heb het al aan een AI gevraagd, maar die wist het helaas ook niet).

Ik gebruik MacOS maar dat staat hier denk ik los van. Docker draait gewoon op mijn Ugreen NAS.

[Afbeelding]
Ik weet niet van waaruit je het probeert. Maar waarom zit je niet gewoon via ssh in een terminal?

  • elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:37

elsinga

=8-)

peterpijpelink schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:51:
[...]

ja inderdaad, einde Synology. Hoe je eigen graf kunt graven als bedrijf... heb nog een 920+ maar ga naar Ugreen als de nvme disken iets betaalbaar worden.
Ik heb net na de prijsstijgingen door Black Friday nog een UGreen DXP8800plus met 64GB geheugen en 4x 22TB schijven kunnen kopen tegen de prijzen van voor die prijsstijging. Inmiddels heeft UGOS ook een Surveilance Station, dus ze hoeven alleen nog Cloud Sync de mogelijkheid te geven om Shared Drives (Google en Sharepoint/Teams) te koppelen en mijn DS918+ is overbodig (nou ja, kan dan als on-sie backup doel gebruikt worden).

Nee, ik begrijp de strategie van Synology ook niet echt....

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl


  • CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21-06 20:43
Zelf wacht ik op levering van men eerste ugreen maar mogelijk kunnen jullie een vraagje over gebruik van VMs beantwoorden.

Ik zou graag verschillende VMs willen verdelen over verschillende disken/volumes, kan dat en kan je die later ook verhuizen van volume?

Dit zodat ik nog wat oude SSDs kan gebruiken voor wat test VMs, meeste doe ik in docker maar niet alles :)

Dit tot prijzen van opslag weer wat betaalbaarder worden.

  • Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:20
CP1977 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:12:
Zelf wacht ik op levering van men eerste ugreen maar mogelijk kunnen jullie een vraagje over gebruik van VMs beantwoorden.

Ik zou graag verschillende VMs willen verdelen over verschillende disken/volumes, kan dat en kan je die later ook verhuizen van volume?

Dit zodat ik nog wat oude SSDs kan gebruiken voor wat test VMs, meeste doe ik in docker maar niet alles :)

Dit tot prijzen van opslag weer wat betaalbaarder worden.
Hoewel ik het nog niet geprobeerd heb lijkt me dat dit kan - alles disken laten zich vertalen naar volume<volgnummer>.

Misschien één raid-0 volume aan maken en deze gebruiken als test-volume. Zodat je op een later moment het ene volume door het andere kunt vervangen - scheelt t.z.t. weer wat migratie tijd... :+

makes it run like clockwork


  • outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44
knakworst schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:55:
[...]

Ik weet niet van waaruit je het probeert. Maar waarom zit je niet gewoon via ssh in een terminal?
Ik heb daar nooit eerder mee gewerkt. Heb het wel kunnen oplossen door een config bestand aan te maken via de terminal van macOS.

Gister overigens de 6011 Pro binnen gekregen. Ding ziet er geweldig uit. Enige waar ik mee zat is de ssd, die moeten in een coolsink geschroefd worden maar ik zag die schroefjes niet. Sterker nog, van de normale schroeven geven ze ze er zoveel mee dat ik een uur lang heb geprobeerd die schroefjes erin te krijgen. Met veel moeite gaan ze er nog in ook maar nooit recht... Toen ik het eindelijk opgegeven had zag ik 4 hele kleine schroefjes verstopt in een zakje.

Vervolgens dacht ik ook nog dat ze er 4 te weinig in hadden gedaan, dus heb er 2 per heat sink kruisling gedaan. Nadat ik helemaal klaar was en alles had opgestart zag ik de laatste 4 mini schroefjes in het hoekje van een zakje liggen. Heb die er maar uitgelaten; die 2 schroefjes kruislings icm het andere schroefje dat houdt het het wel op zn plaats.

Ik heb tot nu toe nog geen last van fans die vreemde/onrustige geluiden maken.

  • CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21-06 20:43
Airw0lf schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:21:
[...]

Hoewel ik het nog niet geprobeerd heb lijkt me dat dit kan - alles disken laten zich vertalen naar volume<volgnummer>.

Misschien één raid-0 volume aan maken en deze gebruiken als test-volume. Zodat je op een later moment het ene volume door het andere kunt vervangen - scheelt t.z.t. weer wat migratie tijd... :+
weet niet of je raid0 kan aanpassen voor wat anders. Idee was meer om voor wat test vms wat ssds te gebruiken die ik heb liggen en later die servertjes op m4 slots intern te gooien.

  • Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06 13:14
Knielen schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 19:33:
@Salv ben je toevallig bekend met Vaultwarden? Bevalt mij heel goed.
Niet bekend mee maar ik zal er eens naar kijken deze week.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite


  • outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44
Ik ben erg tevreden met de iDX6011 Pro en heb daarom besloten deze te houden. Dat betekent dat mijn DXP2800 nu op Pricewatch kan worden gezet.

Alleen heb ik zelf een kleine blunder gemaakt: vlak voordat de RAM-prijzen flink stegen, heb ik het standaard 8GB-geheugen vervangen door 32GB. Achteraf gezien was dat qua timing eigenlijk best slim. Het minder slimme deel is dat ik de originele 8GB heb verkocht. Daardoor heb ik nu een NAS waarvan het huidige RAM bijna net zo duur is als het apparaat zelf.

Maar het is ook niet bepaald ideaal om de NAS zonder RAM aan te bieden 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door outlandos op 17-06-2026 13:59 ]


  • skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-06 16:33
outlandos schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:55:
Ik ben erg tevreden met de iDX6011 Pro en heb daarom besloten deze te houden. Dat betekent dat mijn DXP2800 nu op Pricewatch kan worden gezet.

Alleen heb ik zelf een kleine blunder gemaakt: vlak voordat de RAM-prijzen flink stegen, heb ik het standaard 8GB-geheugen vervangen door 32GB. Achteraf gezien was dat qua timing eigenlijk best slim. Het minder slimme deel is dat ik de originele 8GB heb verkocht. Daardoor heb ik nu een NAS waarvan het huidige RAM bijna net zo duur is als het apparaat zelf.

Maar het is ook niet bepaald ideaal om de NAS zonder RAM aan te bieden 8)7
Mwa, opzich kan dat op tweakers V&A prima. Op Marktplaats niet echt :P
Het is dat ik op zoek ben naar een 4800 Pro, anders zou ik hem best willen :P

Ik bedoel een 8GB DDR5-SO is in de V&A 45 euro, dat hoeft je niet tegen te houden toch O-)

[ Voor 5% gewijzigd door skai21 op 18-06-2026 10:45 ]

16 x Aiko 460Wp | 7360Wp | AlphaESS G3-T10 | Nibe F2050-10 | SMO S40


  • outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44
skai21 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:41:
[...]

Mwa, opzich kan dat op tweakers V&A prima. Op Marktplaats niet echt :P
Het is dat ik op zoek ben naar een 4800 Pro, anders zou ik hem best willen :P

Ik bedoel een 8GB DDR5-SO is in de V&A 45 euro, dat hoeft je niet tegen te houden toch O-)
Gelijk heb je, maar waar zie jij de prijs van 45 euro?

  • skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-06 16:33

16 x Aiko 460Wp | 7360Wp | AlphaESS G3-T10 | Nibe F2050-10 | SMO S40

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste