Het was even zoeken, maar de NUT server op de UGREEN werkt nu mooi voor mijn andere devices - zodat nu meerdere devices automatisch aflsuiten als de accu van mijn USB UPS bijna leeg is.
Ik heb een APC BACK-UPS XS 700U aan mijn DXP4800 hangen via USB, die UPS heeft nog geen netwerk mogelijkheden - maar was wel rete goedkoop bij een veiling

. Diezelfde UPS beschermt ook mijn linux server en een losse RPi. Omdat die UPS alleen via USB slechts 1 device kan melden dat de stroom uit valt, en hij dus uit moet gaan voor de accu leeg is - gingen mijn overige apparaten gewoon overwacht uit als de accu van de UPS leeg was.
Nu heb ik op mijn DXP4800 de NUT server aan gezet, en op mijn linux server een NUT client geinstalleerd.
Om te verbinden met de NUT server op de UGREEN DXP4800 gebruik je het volgende:
IP: <IP van je NAS>
Poort: 3493
UPS Name: ups0 (ook te vinden in /etc/nut/ups.conf op je NAS als je via SSH in logt)
username: nut
password: nut
Testje via Windows NUT client vanaf een random PC op het netwerk, verbonden met de NUT server op de NAS. De UPS hangt via USB aan de NAS.
Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO | Sigma 85 F1.4 DG DN Art