• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-02 04:40

spaceboy

Op grote hoogte

knakworst schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:17:
Voor foto's, doe jezelf een plezier, gebruik niet de native app, maar gebruik immich.
Absoluut hiermee eens. Ben ondertussen een paar weken over van Synology Photos naar Immich. Op geen enkele manier dat ik ooit nog terug ga. Gezichtsherkenning is ook 100x beter, nog even los van die ellende @eaDir rommel die Synology Photos achterlaat. En -volgens mij- véél trager is. Dus misschien, als je Immich op je Synology gaat gebruiken (tip: kan gewoon tegelijk met Photos, ik heb dat ook als test gedaan, als je het niet aandurft) is misschien die 920 niet eens meer te traag voor je.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:27

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

spaceboy schreef op maandag 23 februari 2026 @ 14:06:
[...]

Absoluut hiermee eens. Ben ondertussen een paar weken over van Synology Photos naar Immich. Op geen enkele manier dat ik ooit nog terug ga. Gezichtsherkenning is ook 100x beter, nog even los van die ellende @eaDir rommel die Synology Photos achterlaat. En -volgens mij- véél trager is. Dus misschien, als je Immich op je Synology gaat gebruiken (tip: kan gewoon tegelijk met Photos, ik heb dat ook als test gedaan, als je het niet aandurft) is misschien die 920 niet eens meer te traag voor je.
@knakworst en @spaceboy dank voor de reacties! ik ga eens inlezen in Immich. Krijg wel dat Ubrel wel nog wat jong en vers is...

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan. Home-Assistant].

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:03
peterpijpelink schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:41:
Zag wel bijvoorbeeld een oplossing voor video surveillance ,dat (lijkt) die app alleen in het chinees is. Klopt dit?
Kijk eens naar Frigate :*)

• daniel360gt
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:02
Tip voor Immich, je kan bestaande mappen importeren en deze voor Immich read-only maken. Op deze manier kan je Immich testen zonder het risico te lopen dat je onbedoeld wijzigingen maakt op je bestaande foto's. De read only beperking kan je er later ook eenvoudig weer af halen.

Read-only maken doe je door in de compose :ro achter je volume te plaatsen. bv:
code:
1
2
volumes:
 - /mnt/locatie/photos:/photos:ro

Een raadsel voor een lekker speciaal biertje o.i.d., plaats je antwoord in mijn profielreacties: 2447202 (Hint: startpunt)

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

daniel360gt schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:26:
Tip voor Immich, je kan bestaande mappen importeren en deze voor Immich read-only maken. Op deze manier kan je Immich testen zonder het risico te lopen dat je onbedoeld wijzigingen maakt op je bestaande foto's. De read only beperking kan je er later ook eenvoudig weer af halen.

Read-only maken doe je door in de compose :ro achter je volume te plaatsen. bv:
code:
1
2
volumes:
 - /mnt/locatie/photos:/photos:ro
Ik heb Immich permanent in read-only staan. Ik manage mijn foto's qua mappen en naamgeving liever sowieso zelf ouderwets. Of is er een goede reden voor dat Immich iets mag muteren?

Ik heb dit in m'n docker-compose:
code:
1
2
3
volumes:
      - /volume3/archive/spaceboy/Photos:/photos:ro
      - /volume3/docker/immich/upload:/usr/src/app/upload

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• daniel360gt
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:02
spaceboy schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 10:00:
[...]

Ik heb Immich permanent in read-only staan. Ik manage mijn foto's qua mappen en naamgeving liever sowieso zelf ouderwets. Of is er een goede reden voor dat Immich iets mag muteren?
Voor mij heeft dat hoofdzakelijk te maken met de XMP sidecars. Metadata bewerkt in Immich wordt dan in die bestanden opgeslagen.

https://docs.immich.app/features/xmp-sidecars
https://docs.immich.app/features/tags

Een raadsel voor een lekker speciaal biertje o.i.d., plaats je antwoord in mijn profielreacties: 2447202 (Hint: startpunt)

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

daniel360gt schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 10:10:
[...]

Voor mij heeft dat hoofdzakelijk te maken met de XMP sidecars. Metadata bewerkt in Immich wordt dan in die bestanden opgeslagen.

https://docs.immich.app/features/xmp-sidecars
https://docs.immich.app/features/tags
Ah ok. Weer wat geleerd! En ik heb het zo te lezen niet nodig (en ik krijg jeuk van losse bestanden wat geen foto's en video's zijn, ik was ook dolgelukkig dat ik alle @eaDir crap kon weggooien toen ik van Synology Photos af kwam). :P

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:37
Wat maakt Immich zoveel beter dan de standaard Ugreen foto’s app?
Misschien toch maar eens proberen

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:03
vraagje over docker, ik lees overal op de site/guides van mariushosting over portainer. Is dat nodig per se of kan ik het ook zonder portainer doen als ik immich en jellyfin wil opzetten op de NAS? Op reddit/google zie ik gemengde verhalen over portainer vs docker.
Sommigen zweren bij portainer, maar vroeg me af of of het nodig is behalve als je mariushosting guides wilt volgen? Zag dat je de apps/containers ook in de docker app zelf kan instellen?

[ Voor 8% gewijzigd door Musta op 25-02-2026 14:20 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@Musta Portainer is niet nodig voor Immich, ik heb deze video gevolgd en werkte perfect Greatsword in "UGREEN NASync - Discussie & Ervaringen"

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:03
Greatsword schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 14:36:
@Musta Portainer is niet nodig voor Immich, ik heb deze video gevolgd en werkte perfect Greatsword in "UGREEN NASync - Discussie & Ervaringen"
Ja die kanaal zag ik ook, heb de nas aan de hand van zijn video's ingesteld tot nu toe en hij doet volgens mij alles zonder portainer. Ik denk dat ik die ook gewoon zal volgen. Thx

NS FC: SW 2742 0448 8213

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:59
Portainer is een - soort-van - GUI om Docker. Dit wil zeggen dat je bij onderdelen als Docker-CLI en Docker-Compose met scripts werkt. En bij Portainer doe je het meeste via de Web-UI.

Containers start ik altijd via Docker-CLI. Portainer gebruik ik vooral bij troubleshooting: snel wat logs van containers bekijken en/of in de command line van een container duiken om te kijken hoe daar de vlag er bij hangt.

makes it run like clockwork

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Zojuist de UGREEN DXP4800 Pro besteld :D

Wellicht een tip als je ook gaat bestellen; vergeet de 5% korting via de website van UGREEN niet EN de 8% cashback via CashbackXL. Krijg je toch weer € 53,44 terug.

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:03
Morpheus2003 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 10:05:
Zojuist de UGREEN DXP4800 Pro besteld :D

Wellicht een tip als je ook gaat bestellen; vergeet de 5% korting via de website van UGREEN niet EN de 8% cashback via CashbackXL. Krijg je toch weer € 53,44 terug.
Haha wat goed, precies hetzelfde gedaan deze morgen. Contact opgenomen met Cashbackxl of ze Ugreen wilde toevoegen. Scheelt toch weer! Kortingscode die ik gebruikt heb: SOCIAL5 voor 5%

€699 - €34 korting - €53.45 cashback = €611,55

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Laatst ivm receiver ff snel netwerk kabeltje eruit bij de dx2800.

Heel gedonder om daarna het netwerk weer aan de gang te krijgen diverse resets niks mocht baten.

Ik gebruik zelf ook de ups en achteraf dus de nas uit en ook afsluiten van de ups en kon op die manier eindelijk weer verbinden.

Binnenkort eens naar Ugreen email sturen, absurd, dat je hele nas hangt op het moment, dat je de netwerk kabel eruit haald.

Voor de rest nog steeds erg tevreden, maar bovenstaande is toch wel een dingetje erg slordig.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:22
Denk dat er dan iets met je netwerk aan de hand is.
Ik heb heel vaak de kabels eruit gehad en je kunt ze gewoon weer terug prikken en alles is gewoon in orde.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Dagarkin
  • Nu online
Ben(V) schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:41:
Denk dat er dan iets met je netwerk aan de hand is.
Ik heb heel vaak de kabels eruit gehad en je kunt ze gewoon weer terug prikken en alles is gewoon in orde.
Weet niet, vermoed van niet, overige apparaten hebben er geen last van. Dit is nu bij mij de 2de keer. Als ik van te voren Ugreen uitschakel en kabel eruit en erin en weer opstart nergens last van. Dat is sowieso wel wat ik de volgende keer doe.

Misschien toch preventief de hdmi met de receiver aansluiten, dan alsnog eens proberen om via de terminal het op te lossen.

Zie onderstaande zijn wel veel meerdere die soort gelijke ervaringen hebben.
https://www.reddit.com/r/...onnect_to_network/]Reddit

[ Voor 8% gewijzigd door Dagarkin op 26-02-2026 14:47 ]

• Ben(V)
Gebruik je dhcp of krijgt die Ugreen via een ip-mac koppeling netjes altijd hetzelfde ipadres?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• ComPeter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:25

ComPeter

iddqd idkfa

Mijn Synology DS218+ begint helaas kuren te vertonen. Hij is soms onbereikbaar en inloggen op DSM lukt soms niet maar de bestanden zijn wel te benaderen. Een dagelijks geplande reboot hielp in het begin nog, maar inmiddels biedt dat ook geen oplossing meer.

Dus: tijd voor een vervanger.

Ik heb gekozen voor de Ugreen DXP2800, uitgerust met 2× Seagate IronWolf 4TB harde schijven. Best een spannende keuze, aangezien ik de Synology-software door en door ken en daar altijd prettig mee heb gewerkt.

Wat voor mij ook meespeelt, is dat ik behoorlijk geschrokken ben van het eerdere bericht van Synology dat alleen door hen goedgekeurde schijven gebruikt zouden mogen worden. Hoewel ze die beslissing inmiddels hebben teruggedraaid, heeft dit mijn vertrouwen in het merk wel aangetast.

Nu wil ik er ook 2 NVMe SSD’s aan toevoegen voor caching.
Welke capaciteit en type/formaat zouden jullie hiervoor aanraden?

Alle ervaringen en tips zijn welkom!

iddqd idkfa

• Dagarkin
  • Nu online
Ben(V) schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 14:50:
Gebruik je dhcp of krijgt die Ugreen via een ip-mac koppeling netjes altijd hetzelfde ipadres?
Normaal gesproken via mac en ip.

Ik heb bovenstaande gisteren ook uitgeschakeld en weer opnieuw gedaan dus alleen dhcp, maar dit leverde niks op. Echt volledig de stroom eraf en aan en uit maakte Ugreen weer verbinding.

Het proces was Ugreen uit. Router uit en alles weer aan -> geen resultaat
Mac ip toekennen uitschakelen en weer bovenstaande -> geen resultaat
Ugreen uitschakelen en loskoppelen van stroomnet -> eindelijk weer leven.

• Ben(V)
Zou een ticket bij Ugreen inschieten want dit is niet normaal.
Zoals ik als zei gebeurd dat hier nooit en ik trek toch echt heel regelmatig kabels eruit

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste