• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-04 08:29
Iemand ook problemen met de meest recente update?
Gestart via de app in Windows en nu doet de NAS niks meer. Ik kan niet meer connecten via de app op Windows of mijn iPhone. Via de verkenner ook geen connectie.

Op de NAS branden alle lampjes steeds achter elkaar van links naar rechts. Als ik de aan/uit knop lang indruk, gebeurt er niks. Enige optie is stroom eraf? Dat vind ik risicovol..

Update: de aan/uit knop indrukken heeft toch geholpen ondanks dat ik geen signaal terug kreeg. De NAS is weer bereikbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Morpheus2003 op 02-04-2026 13:19 ]

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:10
Ik heb ook problemen na de update en dan met Immich. Op de laptop kan ik er wel bij via de browser, maar op m'n telefoon blijft die maar laden. Als ik in docker kijk zie ik ook errors bij de immich image.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nL8UI5zXM-JASeKq0rZNsjv-tmk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Riyg5rEg7yTLuU48Ri0FhALW.jpg?f=fotoalbum_large

Onderstaande zie ik in de log in de app als die probeert te synchen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGavirk6mk1p8zySpS-tFjFyCUY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s86TO4l2Mui9bF5kP57wwma5.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_jMMH-pAba9IKz7DkeYwdpqEFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kDBXMaAUwxShSeXf3CvdbfMd.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit makkelijk op te lossen?

NS FC: SW 2742 0448 8213

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:15
Bij mij is Immich server ook gecrashed. Geen idee nog wat er loos is maar draait in ieder geval niet meer.

Ook draaide de helft van de andere docker containers niet en moest ik die handmatig starten. De ander helft draaide wel, das ook wel apart.

[ Voor 40% gewijzigd door DrNizeGuy op 03-04-2026 06:15 ]

• Noclaim71
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-04 17:35
Dennism schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 17:41:
Ik heb ook maar een Ugreen besteld om eens mee te testen, de DH4300 Plus, ben erg benieuwd.
En???

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23-04 16:50
Tot op heden erg tevreden. Al heb ik nog niet veel gedaan met bijv. containers.

Maar qua standaard functionaliteit, gebruiksgemak e.d. doet deze niet onder voor een vergelijkbare ARM based Synology. Terwijl de specs hoger liggen. OS en ondersteunende apps is Synology wel nog wat verder mee, en soms wat makkelijker om zaken te vinden. Maar ik kan niet zeggen dat ik iets mis bij de Ugreen tot op heden. Wat mij betreft een aanrader tenzij je iets nodig hebt dat bijv. alleen Synology standaard heeft.

• Noclaim71
Dennism schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:12:
[...]

Tot op heden erg tevreden. Al heb ik nog niet veel gedaan met bijv. containers.

Maar qua standaard functionaliteit, gebruiksgemak e.d. doet deze niet onder voor een vergelijkbare ARM based Synology. Terwijl de specs hoger liggen. OS en ondersteunende apps is Synology wel nog wat verder mee, en soms wat makkelijker om zaken te vinden. Maar ik kan niet zeggen dat ik iets mis bij de Ugreen tot op heden. Wat mij betreft een aanrader tenzij je iets nodig hebt dat bijv. alleen Synology standaard heeft.
Dank voor je reactie.

Ik ben op zoek naar een NAS die eigenlijk een beetje mijn iCloud, OneDrive en GoogleDrive overbodig maakt.
Het gehele gezin zit op Apple devices (iPhone, iPad en Macbooks) op een enkele verdwaalde Windows laptop na.
Hoewel de cloud veiliger is qua locatie (en hier bedoel ik niet de fysieke locatie van het datacenter, maar puur dat het buitenshuis is) is het ook een stuk duurder.
NAS is eenmalige (hoge) aanschaf, maar daarna geen omkijken meer naar en hopen dat er thuis niets gebeurd (brand oid)
Cloud is iedere maand geld betalen en geen garantie waar je data precies staat.

Ik denk dat we nooit helemaal zonder cloud opslag kunnen, maar ik geef liever geld uit aan iets wat ik kan aanraken dan dat ik het aan de Big Techs geef (betaal).

Synology is volgens mij wel beter, maar ook duurder en deze UGreen heeft om deze en bovenstaande redenen mijn aandacht :)

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:02

knakworst

Get more sats!

Noclaim71 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 17:04:
[...]

NAS is eenmalige (hoge) aanschaf, maar daarna geen omkijken meer naar en hopen dat er thuis niets gebeurd (brand oid)
Nee je moet niet hopen. Je moet gewoon een goede externe backup maken. Via jottacloud bijvoorbeeld. Begin er anders vooral niet aan.

• Noclaim71
knakworst schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:16:
[...]

Nee je moet niet hopen. Je moet gewoon een goede externe backup maken. Via jottacloud bijvoorbeeld. Begin er anders vooral niet aan.
dus de ene clouddienst vervangen voor een ander.... nogmaals, ik snap de logica van buitenshuis opslaan van data, maar de reden achter deze vraag is juist vanwege het verwijderen van cloud kosten en het zelf controleren en beheren van data.
Voor beide oplossingen zijn positieve en minder positieve argumenten aan te voeren, maar dat gaat voorbij mijn vraag ;)

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@Noclaim71 Als data je dierbaar is pas je de 3-2-1 backup strategie toe.
  • 3 Copies: The original data plus two separate backups.
  • 2 Media Types: Use different storage technologies (e.g., local hard drive + network-attached storage (NAS) or NAS + cloud).
  • 1 Off-site Copy: Keep at least one copy in a different physical location (e.g., cloud storage, a safe deposit box, or a second office) to protect against fire, flood, or theft

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:03
Greatsword schreef op woensdag 8 april 2026 @ 11:43:
@Noclaim71 Als data je dierbaar is pas je de 3-2-1 backup strategie toe.
  • 3 Copies: The original data plus two separate backups.
  • 2 Media Types: Use different storage technologies (e.g., local hard drive + network-attached storage (NAS) or NAS + cloud).
  • 1 Off-site Copy: Keep at least one copy in a different physical location (e.g., cloud storage, a safe deposit box, or a second office) to protect against fire, flood, or theft
Mijn 0,500 Euro: een off-site kopie in de cloud als er ook nog een andere in de cloud is?

Mij lijkt een off-site kopie op basis van externe (USB?) disken een betere. Ja - het vergt wat meer inregelen omdat er een betrouwbare diskwissel procedure en dito externe locatie gaat moeten zijn om de disken te bewaren. Maar eenmaal geregeld... oOo

makes it run like clockwork

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb van de week mijn 480T Plus ontvangen.
Nu wil ik dus ook mijn shares overzetten van de oude Synology.
Op de oude NAS heb ik een publieke share, waar iedereen leestoegang op heeft.
Dat is handig voor dingen als VLC op de TV, dan hoef ik daar geen credentials via de afstandsbediening in te voeren.
Op UGOS lukt het me echter niet op om zo'n soort share aan te maken.
Via SSH rommelen met de Samba config werkt ook niet, want een herstart van smbd reset alles weer.

Heeft iemand hier een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Of moet ik nou een samba docker container gaan opspinnen? 8)7

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:24
Voor de Kickstarters onder ons: die loopt over 2 uur af. Zorg er dus voor dat er genoeg ruimte is op de creditcard want de afschrijving volgt binnen 24 uur na afloop.

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:46

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

outlandos schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:19:
Voor de Kickstarters onder ons: die loopt over 2 uur af. Zorg er dus voor dat er genoeg ruimte is op de creditcard want de afschrijving volgt binnen 24 uur na afloop.
Goeie tip! Ik heb uit voorzorgen vorige maand mijn limiet al verhoogd om eventuele issues te voorkomen :9

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

• outlandos
We hebben iets langer dan 24 uur zie ik:

Over the next 7 days, Kickstarter will attempt to collect payment from all backers using the payment method provided at checkout. If your payment cannot be processed, Kickstarter will notify you by email and show an “Action Needed” alert in your account.

• outlandos
EUR 2219 is afgeschreven van mijn kaart. Nu wachten tot half mei op de refund :+

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Om eerlijk te zijn snap ik die aversie tegen de cloud niet zo,

als je zorgt dat je files goed encrypted zijn voordat ze in de cloud gaan (bijvoorbeeld met cryptomator), dan kun je in principe prima je data 3x opslaag.

1x op een backup platform,
1x op een externe schrijf
1x op je server / nas

• Marchel

Marchel

outlandos schreef op donderdag 23 april 2026 @ 17:07:
We hebben iets langer dan 24 uur zie ik:

Over the next 7 days, Kickstarter will attempt to collect payment from all backers using the payment method provided at checkout. If your payment cannot be processed, Kickstarter will notify you by email and show an “Action Needed” alert in your account.
Ah! Bij mij is het ook afgeschreven, wel een ander bedrag €1553.- voor de NASync iDX6011 Pro. Daar zal dan nog wat vanaf gaan ivm early bird inschrijving o.i.d. uiteindelijke prijs moet 1559 dollar zijn volgens mij.

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

• Marchel

Marchel

outlandos schreef op donderdag 23 april 2026 @ 17:24:
EUR 2219 is afgeschreven van mijn kaart. Nu wachten tot half mei op de refund :+
Als je bij de eerste wave zit, dan zou je NAS toch binnen 2 weken worden verzonden. Klopt dat?

• outlandos
Marchel schreef op donderdag 23 april 2026 @ 18:13:
[...]

Als je bij de eerste wave zit, dan zou je NAS toch binnen 2 weken worden verzonden. Klopt dat?
Poeh dat weet ik niet. Volgens mij zag ik mei staan bij de eerste groep. Dat kan dus over 2 weken zijn maar ook over 5.

Ik zit in die van juli. Maar hopelijk krijgen we hem eerder.

[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 23-04-2026 20:00 ]

• Marchel

Marchel

outlandos schreef op donderdag 23 april 2026 @ 20:00:
[...]

Poeh dat weet ik niet. Volgens mij zag ik mei staan bij de eerste groep. Dat kan dus over 2 weken zijn maar ook over 5.

Ik zit in die van juli. Maar hopelijk krijgen we hem eerder.
Ik zie inderdaad in de betaalbevestiging dat de levering in mei zal zijn.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste