✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
De namen boven auto's is het eerste wat ik heb uitgezet, want dat neemt veel te veel ruimte in imo (met chase cam iig), Ik neem gewoon standaard een foto naar voren en naar achteren net na de start. En kies ook eens een andere auto dan je eerste keuze, want dan rijdt de AI ook in andere auto'sMoechy schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 08:53:
Kleine tip ook voor de foto's, kijk als je een race start welke auto's een camera naast hun naam hebben staan. Je moet ze niet afzonderlijk fotograferen maar kan de hele grid voor en achter tegelijk fotograferen.
Ik had er wel een paar uurtjes in zitten, maar de map sprak mij gewoon niet aan dus ik had het steeds snel gezien. Mijn mening over de map zal ook niet veranderen, maar ik zie nu wel dingen in FH5 die ik ook graag terug zou zien in FH6.
Open deurtje is natuurlijk de AI. Je kan er gewoon normaal mee racen zonder dat het een beuk festijn wordt. Highly skilled in FH5 is ongeveer above avarage in FH6 dus die moest ik even opschroeven, maar dan kan je best clean door het veld heen naar voren vechten en kan je gewoon je lijnen rijden zonder een AI die je portier in knalt.
Voor de festval playlist moest ik met een S2 460 meter springen wat iets van 120 meter verder is dan 3 sterren. Daar was ik 20 minuutjes zoet mee. Dat soort uitdagingen heb ik in de FH6 playlist nog niet langs zien komen. Waren de playlist challenges bij FH5 ook makkelijker aan het begin? is er hoop voor wat meer uitdaging in FH6?
Over het fast travelen ben ik nog niet uit wat ik beter vind. Aan de ene kant mis ik het om even snel exact ergens heen te travelen, maar het laat je ook doen waar de game voor gemaakt is. Gewoon er naar toe rijden
Volgens mij waren de playlists in het begin van FH5 juist veel moeilijker en zijn ze daarna wat toegankelijker gemaakt. Sommige waren echt schier onmogelijk. Nu worden de playlists gerecycled, dus het is maar net welke er gestart wordt.Beakzz schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:47:
Na alles afgevinkt te hebben in FH6 op wat link skills en foto's van auto's na begon de verveling een beetje toe te slaan (mp in deze game doet mij niets). De festival playlist geeft ook erg weinig uitdaging dus daar ben ik steeds zo klaar mee, maar gezien ik het verzamelen en unlocken zo leuk vond FH5 een 3e? kans gegeven.
Ik had er wel een paar uurtjes in zitten, maar de map sprak mij gewoon niet aan dus ik had het steeds snel gezien. Mijn mening over de map zal ook niet veranderen, maar ik zie nu wel dingen in FH5 die ik ook graag terug zou zien in FH6.
Open deurtje is natuurlijk de AI. Je kan er gewoon normaal mee racen zonder dat het een beuk festijn wordt. Highly skilled in FH5 is ongeveer above avarage in FH6 dus die moest ik even opschroeven, maar dan kan je best clean door het veld heen naar voren vechten en kan je gewoon je lijnen rijden zonder een AI die je portier in knalt.
Voor de festval playlist moest ik met een S2 460 meter springen wat iets van 120 meter verder is dan 3 sterren. Daar was ik 20 minuutjes zoet mee. Dat soort uitdagingen heb ik in de FH6 playlist nog niet langs zien komen. Waren de playlist challenges bij FH5 ook makkelijker aan het begin? is er hoop voor wat meer uitdaging in FH6?
Over het fast travelen ben ik nog niet uit wat ik beter vind. Aan de ene kant mis ik het om even snel exact ergens heen te travelen, maar het laat je ook doen waar de game voor gemaakt is. Gewoon er naar toe rijden
In FH5 zit ook fast travel, maar die moet je eerst vrijspelen.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Oh ok. Ik dacht enkel naar huizen en festivals, maar later ook overal op de map zoals bij FH6?geert_s schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:55:
[...]
Volgens mij waren de playlists in het begin van FH5 juist veel moeilijker en zijn ze daarna wat toegankelijker gemaakt. Sommige waren echt schier onmogelijk. Nu worden de playlists gerecycled, dus het is maar net welke er gestart wordt.
In FH5 zit ook fast travel, maar die moet je eerst vrijspelen.
Yep als je een bepaald huis hebt gekocht in FH5 unlock je fast travel naar alle wegen die je hebt ontdekt.Beakzz schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 16:17:
[...]
Oh ok. Ik dacht enkel naar huizen en festivals, maar later ook overal op de map zoals bij FH6?
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Mooi.. Die had ik ook al.. Het % percentage laten zien per district sinds de laatste update heeft daarbij flink geholpen om te weten waar precies te moeten zoeken.. Jammer alleen en teleurstellend dat je er niks voor krijgt.. Je had toch wel op z'n minst wat credits, wheelspins of een speciale auto ofzo mogen verwachten voor al die moeite..
Heb je ooit in Pokemon Red met bloed, zweet en tranen je pokedex gecomplete? 12-jarige ik was erg teleurgesteld voor wat je kreegInflatable schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 16:39:
[...]
Mooi.. Die had ik ook al.. Het % percentage laten zien per district sinds de laatste update heeft daarbij flink geholpen om te weten waar precies te moeten zoeken.. Jammer alleen en teleurstellend dat je er niks voor krijgt.. Je had toch wel op z'n minst wat credits, wheelspins of een speciale auto ofzo mogen verwachten voor al die moeite..
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Nope.. Ik ben daar te oud voor.. In mijn jeugd was het vooral voetbalplaatjes en knikkers..Arjan90 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 16:47:
[...]
Heb je ooit in Pokemon Red met bloed, zweet en tranen je pokedex gecomplete? 12-jarige ik was erg teleurgesteld voor wat je kreeg![]()
[ Voor 8% gewijzigd door Inflatable op 18-06-2026 17:23 ]
Eeeey nice man! zie je wel
Nee dat doen ze niet (snel). Ja ik heb er zelf ook moeite mee, zeker als het zoals nu langdurig mooier weer gaat worden. Dan slinger je niet even zo snel de Xbox aan. Je zou het ook èèn keer per week op woensdag kunnen afwerken bijvoorbeeld. De meeste 'live service' games zijn nog erger met dagelijkse FOMO.Ricmaniac schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 21:06:
Ik had wel verwacht eigenlijk dat er een rust momentje tussen komt.
Ben ik de enige die het niet erg zou vinden als er even een weekje break van een season zou zijn voordat de volgende begint?
[ Voor 5% gewijzigd door Deezers op 18-06-2026 21:11 ]
Vind wit bij veel van mijn auto's niet echt mooi
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Nope, japanse platen zijn witmiicker schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 21:14:
De kleur van de kentekenplaat is niet te wijzigen, of wel?
Vind wit bij veel van mijn auto's niet echt mooi
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Ik zou het niet zo regio voor regio op 100% proberen te zetten... Zou me niks verbazen als het een gedeelde weg is die doorloopt in een aangrenzende regio die je daar nog niet volledig gehad hebt. Zou gewoon de hele map doen en dán pas kijken welke regio je nog iets mist om de laatste stukjes te vinden.miicker schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 00:29:
Bij deze regio blijven de wegen bij mij op 99% staan, enig idee wat ik gemist kan hebben? ik zie het echt niet.
[Afbeelding]
Gamertag: FinrazielNL
Vaak zijn de rode stippellijntjes onderdeel van "de laatste weg die ik niet kan vinden", dus daar zou ik het eerst zoeken. Maar zoals @miicker ook zegt eerst globaal alle wegen rijden en dan pas op zoek naar die laatste paar stukjes die je nog mist. Dan kan je wel je regio-overzicht gebruiken om te kijken in welk deel van de kaart je moet zoeken.miicker schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 00:29:
Bij deze regio blijven de wegen bij mij op 99% staan, enig idee wat ik gemist kan hebben? ik zie het echt niet.
[Afbeelding]
@G_Dragon zo'n stuk had ik ook verwacht te missen. Dat is op de kaart volgens mij niet te zien
Rode driehoekje in het midden is zo'n eentje waarvan het lijkt of je m gereden hebt, maar 1 deel overgeslagen hebt. Uiteindes van doodlopende stukjes ook, en wat @gwystyl ook zegt: die rode stippellijnen zijn minder prettig om te volgen.miicker schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 00:29:
Bij deze regio blijven de wegen bij mij op 99% staan, enig idee wat ik gemist kan hebben? ik zie het echt niet.
[Afbeelding]
Dit viel erg op omdat het de eerste weken nagenoeg perfect is geweest!
[ Voor 10% gewijzigd door Arrahant op 19-06-2026 11:10 ]
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Daar had ik er nog een paar gevonden. De laatste voor mij was een weggetje in Tokyo die ik nog niet had.
Ik hen drie keer geprobeerd om de trial te starten maar elke keer een foutmelding over beschikbaarheid server of zoiets.Arrahant schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:09:
Hebben anderen hier gisterenavond issues gehad met multiplayer connectiviteit? Bij ons werden sessies soms niet gevonden en matchmaking duurde langer dan normaal. We moesten soms wel 4 of 5 keer queuen om een sessie te vinden. En dit was gewoon om de Forzathon eventjes als convoy in coop te doen.
Dit viel erg op omdat het de eerste weken nagenoeg perfect is geweest!
Ik had woensdag achter elkaar een 100.000, 250.000 en een paar auto's. Daarna weer een serie met toeters, broeken en 5.000. Het is echt heel wisselend.Deezers schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:10:
Na een weekje kansloze wheelspins, nu eindelijk weer eens een R 2019 Apollo van 3.2 miljoenen de rest van de week lekker elke dag 5000 credits. Balans is een beetje zoek, maar daarom des te leuker als je eens een keer wèl prijs hebt haha
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Als je een touge moet doen met een mustang. Koop er dan 5 en tune ze naar de klasses. Dan hoef je niet telkens te quitten als jouw klasse niet langs komt.
Ik speel hem gewoon voor de lol maar de hoeveelheid quitters is enorm. Vrij matig game design eigenlijk. Het is vooraf niet duidelijk wat je gaat spelen en dat veroorzaakt al die quitters.
[ Voor 18% gewijzigd door Exactor it op 19-06-2026 23:08 ]
Een vriend van mij heeft toen hij ze wilde hebben heel de map afgespeurd met de wiggle mouse methode en toen hij er niets voor kreeg had ik het opgegeven toen ik er nog 6 moest en gisteren zag ik ineens in de stats dat ik ze allemaal heb. Waarscijnlijk idd door toevallig die races te rijden en gewoon door te spelen.AlwaysNick schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 22:05:
Kwam deze tegen misschien wat voor iedereen?
[Afbeelding]
Beetje flauw dat ze overal iets voor geven en die achievement negeren. Bijna net zo teleurstellend als het laatste eiland
Je moet niet vergeten dat er hordes mensen nog helemaal niet zo ver zijn in het spel en ook weinig in game geld hebben. Dan nog een hele groep (overlappend) die sowieso geen idee hebben wat ze aan het doen zijnExactor it schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 22:59:
Mensen zijn soms licht irritant.
Als je een touge moet doen met een mustang. Koop er dan 5 en tune ze naar de klasses. Dan hoef je niet telkens te quitten als jouw klasse niet langs komt.
Ik speel hem gewoon voor de lol maar de hoeveelheid quitters is enorm. Vrij matig game design eigenlijk. Het is vooraf niet duidelijk wat je gaat spelen en dat veroorzaakt al die quitters.
Met 500+ auto's tuned zit ik mij nog vaak te verbazen dat ik weinig keuze heb bij sommige races. En dat terwijl ik zoveel mogelijke verschillende combinaties maak. Dubbele auto's zijn dan weer een no go in mijn garage.
Ik had geen Mustang in de juiste klasse (in dit geval A), maar kon gewoon een rental gebruiken. Iets meer zoekwerk, sorteren op Manufacturer en naar Ford bladeren, maar makkelijk te doen binnen de tijd die je krijgt om een auto te kiezen.Exactor it schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 22:59:
Mensen zijn soms licht irritant.
Als je een touge moet doen met een mustang. Koop er dan 5 en tune ze naar de klasses. Dan hoef je niet telkens te quitten als jouw klasse niet langs komt.
Ik speel hem gewoon voor de lol maar de hoeveelheid quitters is enorm. Vrij matig game design eigenlijk. Het is vooraf niet duidelijk wat je gaat spelen en dat veroorzaakt al die quitters.
Maar misschien dat het alleen kon omdat ik die auto al wel had, maar standaard in klasse C viel?
Ik vind jou al een fijne vent omdat je moeite deed te starten. Ik denk dat 1 op de 10 potjes die ik vond uberhaupt startten. Wat ik al zei en @Beakzz ongeveer ook zei: forza devs maak ff in het festival menu duidelijk wat we gaan doen. Of koppel de gamemode aan een gratis auto ofzo, want dit is gewoon saai. Of beter, het jaagt me na 30 minuten weg uit het spel.MartijnS72 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 23:53:
[...]
Ik had geen Mustang in de juiste klasse (in dit geval A), maar kon gewoon een rental gebruiken. Iets meer zoekwerk, sorteren op Manufacturer en naar Ford bladeren, maar makkelijk te doen binnen de tijd die je krijgt om een auto te kiezen.
Maar misschien dat het alleen kon omdat ik die auto al wel had, maar standaard in klasse C viel?
Daarna bleven er nog 10 over die niet mee wilden werken. Daarvoor heb ik bij Event lab "Play Challenges" en "Play Event" gezocht naar de namen van de losse modellen en die dan gespeeld om tussendoor een foto te maken.
Na 616/619 kreeg ik al even de melding "goh, heb je van alle auto's al een foto gemaakt?", maar dat was uiteraard nog niet zo.
Nu echter wel
[ Voor 18% gewijzigd door Exactor it op 20-06-2026 01:52 ]
Die Touge is enorm onduidelijk en niet gebruiksvriendelijk vind ik.Exactor it schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 22:59:
Mensen zijn soms licht irritant.
Als je een touge moet doen met een mustang. Koop er dan 5 en tune ze naar de klasses. Dan hoef je niet telkens te quitten als jouw klasse niet langs komt.
Ik speel hem gewoon voor de lol maar de hoeveelheid quitters is enorm. Vrij matig game design eigenlijk. Het is vooraf niet duidelijk wat je gaat spelen en dat veroorzaakt al die quitters.
Zoals je zelf aangeeft, je weet gewoon niet welke klasse het word. Ik had met de vorige playlist speciaal een A-klasse mazda gemaakt voor Touge. 5 touges gespeeld, geen enkele keer A-klasse..
Xbox Live : Svenz0r6580 Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Ik vond het juist leuk om urenlang te proberen mijn tijd te verbeteren, net zoals ik vroeger bij de Formule 1 spellen deed. Door lichamelijke klachten moest ik daar helaas mee stoppen, waardoor ik extra blij was dat er weer iets met Time Trials te doen was dat mijn duim minder belastte.
Al die rondjes rijden zorgden natuurlijk ook wel voor wat extra inkomen naast de hoofdmissies en progressie in het verhaal.. ik leg het spel denk ik even een tijdje opzij na deze tegenvaller.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Daar had ik in FH5 echt een leuke tune voor gemaakt om Rivals mee te doen.Petje72 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 09:47:
ik heb nu de F40, very nice car. ligt lekker op de weg en je hoeft maar een beetje te tunen om topspeed en acceleratie op te krikken.
[Afbeelding]
Xbox Live : Svenz0r6580 Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy
Dat zijn echt verschillende events, Eliminator en H&S zijn op zichzelf staande events. De andere die noemt waren (correct me if im wrong) onderdeel van Horizon Arcade. Maar dat zit volgens mij (nog) niet in FH6.Beakzz schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 23:46:
Hoe zijn trouwens Hide and Seek en de Eliminator door de keuring gekomen? Ik kan mij herinneren dat er in FH4 veel leukere modes zaten met King of the Hill en Capture the flag (uit het blote hoofd) en dan zadelen ze ons hier mee op? Zijn er mensen hier die dat echt leuk vinden?
Er zijn wel echt veel mensen die Eliminator leuk vinden. Moet zeggen dat ik het zelf ook niet erg vind om paar potjes te doen maar dan ben ik er wel klaar mee.
H&S zijn ook zat mensen die dat veel spelen. Je merkt het snel genoeg als je tegen een ervaren hider speelt. Dan maak je echt geen schijn van kans als seeker.
Zo'n niets toevoegende grind imho.
Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.
Nice, ik ben bezig met het laatste level maar kan me er steeds moelijker toe zettenArthurMorgan schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:56:
Zo, klaar met eten bezorgen
Zo'n niets toevoegende grind imho.
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Offroad heb ik het meeste succes met de rally #4 Ford Focus.
Asfalt heb ik van alles geprobeerd maar niet echt een auto gevonden waar ik consistent mee kan scoren.
Welke auto's gebruiken jullie voor drift?
Dat had ik ook. In het begin vond ik het best grappig om te doen. Maar ze hadden het veel minder levels moeten maken, of veel meer verschillende dingen, en ook buiten Tokyo.Sn3gG3l schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:59:
[...]
Nice, ik ben bezig met het laatste level maar kan me er steeds moelijker toe zetten
Ik had vandaag echt zoiets van "en nu gewoon alles achter elkaar (4 shifts moest ik nog geloof ik) dan ben je er ook echt vanaf."
Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.
Controleren of het zal wel ergens online staan. Subara impreze sti heeft wheelspin en super wheelspin. Bijna alle (zo niet alle) FE cars hebben ook super wheelspin.Wimpie79 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:18:
Kan je zien welke auto met skill points wheel spits heeft. Of moetje dit 1 voor 1 controleren...
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Ik heb er zelf eentje gebouwd, een ouwe civic omgebouwd naar RWD met +- 700pk.feep schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:05:
De driftzones willen bij nog niet allemaal echt lukken.
Offroad heb ik het meeste succes met de rally #4 Ford Focus.
Asfalt heb ik van alles geprobeerd maar niet echt een auto gevonden waar ik consistent mee kan scoren.
Welke auto's gebruiken jullie voor drift?
Op die site op de vorige pagina staat uitgelegd hoe je een drifttune maakt.
Xbox Live : Svenz0r6580 Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy
edit; het shoptegoed komt vast van pas als er straks weer carpacks verkocht gaan worden.
[ Voor 21% gewijzigd door Mr. Freeze op 20-06-2026 11:44 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Jij krijgt er vouchers bij? ik ging na je post even kijken, ik had er 1 maar nu 0Mr. Freeze schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:42:
Vandaag maar even inloggen op je XBOX, zomaar 4 vouchers om auto's te kopen, en 5 dollar of euro shop tegoed. Ik hoorde het eerste erover van @Vanderaatje waarvoor dank.
edit; het shoptegoed komt vast van pas als er straks weer carpacks verkocht gaan worden.
Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.
Heb je op de Xbox knop gedrukt na melding? Anders even spelen en dan popt die melding op, althans, zo ging bij mij.ArthurMorgan schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:52:
[...]
Jij krijgt er vouchers bij? ik ging na je post even kijken, ik had er 1 maar nu 0
Anders deze link even controleren
https://share.google/m29gEYjOCDM8rlcty
Ook van @Vanderaatje
XBL gamertag StayingPow3r
Zal dus wel voor bepaalde users zijn. Heb vanmorgen ruim een uur gespeeld.
Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.
Ik heb er ook 0 terwijl ik 100% alles heb gekocht zonder die voucher te gebruiken.ArthurMorgan schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:52:
[...]
Jij krijgt er vouchers bij? ik ging na je post even kijken, ik had er 1 maar nu 0
Hier precies hetzelfde. Volgens die video kan het later nog komen als je het niet hebt. Het is weer volledig random lijkt hetArthurMorgan schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:08:
Geen active offers voor mij. Ook geen melding op de Xbox gehad.
Zal dus wel voor bepaalde users zijn. Heb vanmorgen ruim een uur gespeeld.
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Ja dat zou voor mij echt einde spel zijn. En ik heb het zelfs een uur of 10 misbruikt en ben totaal niets kwijt geraakt. Het lijkt wel alsof ze iedereen die veel Rivals speelden terug hebben gezet. Dat ze blijkbaar mensen straffen die het spel netjes spelen maakt het heel onzeker of het geld wat je hebt blijft staan in de toekomst. Wat als ze straks weer wat anders verzinnen wat kan in de game, maar niet de bedoeling is volgens de dev?G_Dragon schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 09:32:
Blijkbaar is mijn geld gereset en teruggezet naar 10 miljoen en ik ben er eerlijk gezegd gewoon boos en misselijk van. Al die uren (180+) in Time Trials en al dat harde werk zijn in één klap weg, omdat veel mensen misbruik hebben gemaakt van die auto‑drive in Time Trials.
Ik vond het juist leuk om urenlang te proberen mijn tijd te verbeteren, net zoals ik vroeger bij de Formule 1 spellen deed. Door lichamelijke klachten moest ik daar helaas mee stoppen, waardoor ik extra blij was dat er weer iets met Time Trials te doen was dat mijn duim minder belastte.
Al die rondjes rijden zorgden natuurlijk ook wel voor wat extra inkomen naast de hoofdmissies en progressie in het verhaal.. ik leg het spel denk ik even een tijdje opzij na deze tegenvaller.
In GTA online heb ik misbruik gemaakt van dupes en glitches en nooit hebben ze geld afgenomen dan wel een ban gegeven. Ze fixten gewoon wat er misbruikt werd in de volgende patch en ik zie nu waarom. Het wordt gewoon een rommel als je gaat proberen te bepalen wie het systeem misbruikt of wie het gewoon leuk vindt om een bepaalde mode te spelen.
Welkom bij de club 📸gwystyl schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 01:36:
Het duurde even, maar ik heb alle auto's ook gefotografeerd. Net een paar uurtjes Events gecreerd. Drag strip, en dan auto's van één klasse die ik nog niet had als mogelijke deelnemers gekozen (en één die ik al wel had in die klasse uiteraard). Soms moest ik mijn event wel een paar keer starten voor alle auto's een keer gespawnd waren.
Daarna bleven er nog 10 over die niet mee wilden werken. Daarvoor heb ik bij Event lab "Play Challenges" en "Play Event" gezocht naar de namen van de losse modellen en die dan gespeeld om tussendoor een foto te maken.
Na 616/619 kreeg ik al even de melding "goh, heb je van alle auto's al een foto gemaakt?", maar dat was uiteraard nog niet zo.
Nu echter wel![]()
[Afbeelding]
Ik heb ruim 1.2M cr al uit rivals, maar allemaal authentiek bij elkaar geraced. Vziw hebben ze de playerbase allemaal gecapt om 10M cr. Of er nog onderscheid zit tussen rivals en de autodrive feature mis-/ge- bruiken weet ik niet. Geen idee hoeveel de devs loggen, of dat ze alleen je beste tijden kunnen zien. Maar het is wel erg zuur.Beakzz schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:12:
[...]
Ja dat zou voor mij echt einde spel zijn. En ik heb het zelfs een uur of 10 misbruikt en ben totaal niets kwijt geraakt. Het lijkt wel alsof ze iedereen die veel Rivals speelden terug hebben gezet. Dat ze blijkbaar mensen straffen die het spel netjes spelen maakt het heel onzeker of het geld wat je hebt blijft staan in de toekomst. Wat als ze straks weer wat anders verzinnen wat kan in de game, maar niet de bedoeling is volgens de dev?
In GTA online heb ik misbruik gemaakt van dupes en glitches en nooit hebben ze geld afgenomen dan wel een ban gegeven. Ze fixten gewoon wat er misbruikt werd in de volgende patch en ik zie nu waarom. Het wordt gewoon een rommel als je gaat proberen te bepalen wie het systeem misbruikt of wie het gewoon leuk vindt om een bepaalde mode te spelen.
Ik speel dit spel met mate maar als ik er 2 weken volle bak achter heb gezeten ben je in feite al die progress kwijt. De grind voor veel achievements zoals alle mascots, XP boards en wegen haal je op den duur toch wel. Verreweg de langste grind is het unlocken van alle auto's en dat kost simpelweg heel veel credits (of IRL geld voor vouchers als je het cynisch bekijkt). Misschien dat die vouchers een soort goedmakertje is. Ik zal hier zo ook even kijken, maar ik ben niet gecapt en heb ook de basis versie van het spel. Dus ik verwacht er weinig van.
--
Gisteravond even completionist uitgehangen en alle roads, mascots en XP boards afgevinkt. Dit ging bij mij best smooth, maar ik ben redelijk consequent om even een omweg te rijden zodat ik een weg helemaal uit rijd. Tevens heb ik gemerkt dat de landwegen (die gestippelt zijn) soms echt heel moeilijk te zien zijn of je die gehaald hebt. Soms zit dat grijze accent net tussen 2 stippellijntjes in, en dan zie je maar "pixels" aan verschil tussen wel verkend of niet verkend. Met de cursor over wegen vegen en zien je kan quick travellen helpt wel.
De meeste wegen die ik echt even most opzoeken lagen in de stad, met name de snelwegen met veel hoog/laag dekken of ingewikkelde layouts waar ik een bepaalde afrit nooit had genomen. Meestal rijd ik altijd of de stad in of de stad uit, dus veel van die random weggetjes zie je dan niet.
Alle wegen unlocken was wel zwaar anti-climax overigens. Voor de mascots en XP boards krijg je nog een voiceline, achievement, enz.enz. maar voor de wegen gebeurd er helemaal niks!
Ik heb eigenlijk deze taak beetje uitgesteld omdat ik het helemaal niet zo vervelend vond om random rondjes te rijden over de kaart. Misschien moeten ze volgend jaar met pasen eens wat paaseieren gaan verstoppen ofzo (of een equivelant Japans feest), want ik zou dat per ongeluk best wel kapot grinden ben ik bang
Nog irritanter is dat er bij mij uberhaupt niet bij staat dat je een mustang moet gebruiken, vervolgens wel een mustang gebruikt en je event dan alsnog niet teltExactor it schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 22:59:
Mensen zijn soms licht irritant.
Als je een touge moet doen met een mustang. Koop er dan 5 en tune ze naar de klasses. Dan hoef je niet telkens te quitten als jouw klasse niet langs komt.
Ik speel hem gewoon voor de lol maar de hoeveelheid quitters is enorm. Vrij matig game design eigenlijk. Het is vooraf niet duidelijk wat je gaat spelen en dat veroorzaakt al die quitters.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Het kan erger, er zijn ook mensen die door een bug hun hele savegame zijn kwijt geraakt. Dat gebeurde in de vorige delen ook al. Daarom startte ik de vorige 2 delen af en toe op de Xbox op zodat ik eventueel die save kon gebruiken. Bij deze game gaat dat vermoedelijk niet werken, hij is verdacht snel klaar wanneer je van device wisselt.Beakzz schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:12:
[...]
Ja dat zou voor mij echt einde spel zijn. En ik heb het zelfs een uur of 10 misbruikt en ben totaal niets kwijt geraakt. Het lijkt wel alsof ze iedereen die veel Rivals speelden terug hebben gezet. Dat ze blijkbaar mensen straffen die het spel netjes spelen maakt het heel onzeker of het geld wat je hebt blijft staan in de toekomst. Wat als ze straks weer wat anders verzinnen wat kan in de game, maar niet de bedoeling is volgens de dev?
In GTA online heb ik misbruik gemaakt van dupes en glitches en nooit hebben ze geld afgenomen dan wel een ban gegeven. Ze fixten gewoon wat er misbruikt werd in de volgende patch en ik zie nu waarom. Het wordt gewoon een rommel als je gaat proberen te bepalen wie het systeem misbruikt of wie het gewoon leuk vindt om een bepaalde mode te spelen.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Xbox Live : Svenz0r6580 Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy
Ik zou een support ticket maken, tenzij je dus wel autodrive hebt gebruik tijdens (een deel van) die rondjes dan wel profijt had van de hummer bug.G_Dragon schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 09:32:
Blijkbaar is mijn geld gereset en teruggezet naar 10 miljoen en ik ben er eerlijk gezegd gewoon boos en misselijk van. Al die uren (180+) in Time Trials en al dat harde werk zijn in één klap weg, omdat veel mensen misbruik hebben gemaakt van die auto‑drive in Time Trials.
Ik vond het juist leuk om urenlang te proberen mijn tijd te verbeteren, net zoals ik vroeger bij de Formule 1 spellen deed. Door lichamelijke klachten moest ik daar helaas mee stoppen, waardoor ik extra blij was dat er weer iets met Time Trials te doen was dat mijn duim minder belastte.
Al die rondjes rijden zorgden natuurlijk ook wel voor wat extra inkomen naast de hoofdmissies en progressie in het verhaal.. ik leg het spel denk ik even een tijdje opzij na deze tegenvaller.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Als regel kan je er vanuit gaan dat in ieder geval elke legendary auto, of een (super)wheelspin heeft, of 150k/250k voor skillpoints. sommige zelfs een combinatieWimpie79 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:18:
Kan je zien welke auto met skill points wheel spits heeft. Of moetje dit 1 voor 1 controleren...
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Er klopt wel meer totaal niet in deze game.. Ook de economie qua XP en credits slaat nergens op.. Een Anna autodrove ritje van iets meer dan 5 minuten op de Colloseus levert je nog steeds meer dan 5x zoveel credits op dan dezelfde of zelfs meer tijd spenderen zelf een race te rijden op een kortere baan.. En ohwee als je teveel credits verdient met Anna in b.v. Rivals, dan pakken we dat gewoon weer even van je af.. Zo ben ik na de laatste update van ruim 110 teruggezet naar 10 miljoen.. Bye bye..Moechy schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 08:23:
[...]
Die Touge is enorm onduidelijk en niet gebruiksvriendelijk vind ik.
Zoals je zelf aangeeft, je weet gewoon niet welke klasse het word. Ik had met de vorige playlist speciaal een A-klasse mazda gemaakt voor Touge. 5 touges gespeeld, geen enkele keer A-klasse..
En ze hebben ook wel lef om nu weer die Eliminator als daily neer te zetten.. Een glitch daarin was het excuses om mensen hun credits af te pakken.. Ik heb die 1x gespeeld in het vorige seizoen in de winter toen het een challenge was, nooit iets met een glitch gezien of gedaan verder, maar wel al mijn credits weg..
Of Turn 10 moet eens leren hoe je een game fatsoenlijk in elkaar zet en mensen de kans geven in de juiste auto zo'n challenge te kunnen rijden.. het moet in een Mustang, geef mensen die dan ook.. Er eerst zelf 5 moeten kopen in allerlei verschillende klassen etc slaat nergens op..Exactor it schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 22:59:
Mensen zijn soms licht irritant.
Als je een touge moet doen met een mustang. Koop er dan 5 en tune ze naar de klasses. Dan hoef je niet telkens te quitten als jouw klasse niet langs komt.
Ik speel hem gewoon voor de lol maar de hoeveelheid quitters is enorm. Vrij matig game design eigenlijk. Het is vooraf niet duidelijk wat je gaat spelen en dat veroorzaakt al die quitters.
Ik heb zelf een hekel aan glitches, ook mede om deze reden. Aangezien altijd de goeie eronder lijden, z'n ticket ga ik zeker even inschieten bedankt voor de tipsdk1985 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 15:06:
[...]
Ik zou een support ticket maken, tenzij je dus wel autodrive hebt gebruik tijdens (een deel van) die rondjes dan wel profijt had van de hummer bug.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Vreemd genoeg kon ik toen wel heel snel vinden welke ik nog mistte.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Nee dat klopt zeker niet , want ik had ruim 90 mil en die had ik daarna nog steeds. Ik heb mijn geld vooral uit het wheelspins farmen, maar ik denk dat ik met ong 10 uurtje autodrive toch zeker op een log tevoorschijn zou moeten komen. Nu voor de zekerheid alle auto's gekocht die ik nog miste en getuned voor als ze het verlaat toepassen bij mij.Hans1990 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 14:06:
[...]
Ik heb ruim 1.2M cr al uit rivals, maar allemaal authentiek bij elkaar geraced. Vziw hebben ze de playerbase allemaal gecapt om 10M cr. Of er nog onderscheid zit tussen rivals en de autodrive feature mis-/ge- bruiken weet ik niet. Geen idee hoeveel de devs loggen, of dat ze alleen je beste tijden kunnen zien. Maar het is wel erg zuur.
Ik zie gewoon teveel reacties van mensen die onterecht gestraft zijn voor iets wat de dev al gelijk had moeten uitschakelen in rivals en races. En als ze het dan enkel en alleen gemaakt hebben voor gamers die last van hun handen krijgen na een bepaalde tijd dan hadden ze het via het accessibility menu een optie moeten maken voor het in een freaking quick menu terecht komt. Dan was het duidelijk geweest dat dit niet de bedoeling is al je geen handicap hebt.
Natuurlijk gaan een deel van de gamers gebruik maken van een game mechanic dat in hun voordeel werkt. Zeker als het een optie is met Anna. Een heel deel van de spelers speelt dit om zoveel mogelijk auto's te hebben dus dan gaan ze op zoek naar manieren om snel geld te verdienen.
Ja het game idee, racen en de map zijn top, maar hoe meer ik het spel speel hoe meer dit soort dingen gaan irriteren. Zo weinig progressie/QOL tegenover de vorige 2 games en de playlist zorgt alleen maar voor mensen die online dingen moeten afvinken waar ze helemaal geen interesse in hebben of zelfs maar snappen wat de bedoeling is.Inflatable schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 15:09:
[...]
Er klopt wel meer totaal niet in deze game.. Ook de economie qua XP en credits slaat nergens op.. Een Anna autodrove ritje van iets meer dan 5 minuten op de Colloseus levert je nog steeds meer dan 5x zoveel credits op dan dezelfde of zelfs meer tijd spenderen zelf een race te rijden op een kortere baan.. En ohwee als je teveel credits verdient met Anna in b.v. Rivals, dan pakken we dat gewoon weer even van je af.. Zo ben ik na de laatste update van ruim 110 teruggezet naar 10 miljoen.. Bye bye..
En ze hebben ook wel lef om nu weer die Eliminator als daily neer te zetten.. Een glitch daarin was het excuses om mensen hun credits af te pakken.. Ik heb die 1x gespeeld in het vorige seizoen in de winter toen het een challenge was, nooit iets met een glitch gezien of gedaan verder, maar wel al mijn credits weg..
Ze moeten eens gaan begrijpen dat niet iedereen alles in deze game leuk zal vinden. Laat de mensen die het als een sp game zien het ook lekker zo spelen. Zorg gewoon dat er genoeg punten te behalen zijn zo dat mensen kunnen kiezen wat ze intressant vinden.
Nu krijg je gamers zoals ik in hide and seek die het halverwege opgeven om te verstoppen uit verveling. Ook die eliminator kan mij gestolen worden. Toen ik in de top 30 moest komen voegde ik echt niets toe aan de speelervaring van de andere deelnemers. Ik bleef gewoon van iedereen wegrijden. Wilde toch niet winnen.
Misschien komt het omdat ik ben opgegroeid met dingen als NFS Underground en Most Wanted, maar daar werd je meteen een wereld of verhaal ingezogen. Hier blijft alles een beetje vlak.
Voor een game die zo op online leunt vind ik het nog steeds heel apart hoe lastig het is om elkaar te vinden of gewoon een groepje te vormen. Dat blijft voor mij echt de grootste misser.
Het is jammer, want het zou zó veel leuker zijn als de wereld wat meer zou ademen of als je elkaar gewoon makkelijk kon vinden om samen te racen. Nu voelt het allemaal net niet.
Maar nogmaals dat is mijn mening
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nee, dat gevoel zie ik hier nog niet, hopelijk kijk ik op de verkeerde plekken, maar ik kan er nog niet toe komen de game te kopen. Veel te veel twijfelende reacties.. En ja, ik 'hoor' de zwijgende meerderheid ook, maar toch. Misschien als het geen 'bijna-of meer dan 30 graden' meer is..
De Car Meets zoals ze nu zijn m.i. veel te statisch. Ik zou het liefst uit willen stappen, rondlopen, panelen bedienen (want zie bovenstaande
Ergens vind ik het wel fijn dat Forza iets meer focussed op het rijden overigens. Een verhaallijn in een "doe" spel vind ik persoonlijk nooit wat aan. Ik wil leuke mechanics, al dat geblaat er om heen hoeft van mij niet.
Ah thx, een nuttig data puntBeakzz schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 15:47:
[...]
Nee dat klopt zeker niet , want ik had ruim 90 mil en die had ik daarna nog steeds. Ik heb mijn geld vooral uit het wheelspins farmen, maar ik denk dat ik met ong 10 uurtje autodrive toch zeker op een log tevoorschijn zou moeten komen. Nu voor de zekerheid alle auto's gekocht die ik nog miste en getuned voor als ze het verlaat toepassen bij mij.
Ik zie gewoon teveel reacties van mensen die onterecht gestraft zijn voor iets wat de dev al gelijk had moeten uitschakelen in rivals en races. En als ze het dan enkel en alleen gemaakt hebben voor gamers die last van hun handen krijgen na een bepaalde tijd dan hadden ze het via het accessibility menu een optie moeten maken voor het in een freaking quick menu terecht komt. Dan was het duidelijk geweest dat dit niet de bedoeling is al je geen handicap hebt.
Natuurlijk gaan een deel van de gamers gebruik maken van een game mechanic dat in hun voordeel werkt. Zeker als het een optie is met Anna. Een heel deel van de spelers speelt dit om zoveel mogelijk auto's te hebben dus dan gaan ze op zoek naar manieren om snel geld te verdienen.
Misschien dat ze enkel de beste tijden opslaan, die dan wel/niet geflagged is geweest met autodrive, en daarop mensen hebben gepakt. Maar goed, ik blijf het flauw vinden, want op deze manier is het niet eerlijk afgehandeld voor meerdere spelersgroepen (ook denkende aan mensen die zo'n "feature" gezien hebben maar nog niet gebruikt hebben).
Bovendien blijf ik het verbazingwekkend vinden dat zoiets met CR werd beloond. Het lijkt mij toch redelijk makkelijk te vinden met een korte test sessie?
[ Voor 3% gewijzigd door Hans1990 op 20-06-2026 17:54 ]
Netjes, ik moet er nog 3, gisteren een uur aan het zoeken geweest en vandaag ook weer een half uur op de kaart lopen zoeken, maar ik vind ze gewoon niet
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Nee, de slots van de kleding worden vervange door low credit optiesWimpie79 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 18:15:
Heb bijna alle kledij en accessoires opgekocht. Hopelijk krijg ik dan betere wheel spins. Als deze er uit zijn...
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Dju e. Was goed geprobeerd...Bokkie schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 18:57:
[...]
Nee, de slots van de kleding worden vervange door low credit opties
[ Voor 77% gewijzigd door Format-C op 20-06-2026 19:22 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Je blijft Turn 10 noemen. Maar het is Playground die de Forza Horizon franchise ontwikkelt.Inflatable schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 15:12:
[...]
Of Turn 10 moet eens leren hoe je een game fatsoenlijk in elkaar zet en mensen de kans geven in de juiste auto zo'n challenge te kunnen rijden.. het moet in een Mustang, geef mensen die dan ook.. Er eerst zelf 5 moeten kopen in allerlei verschillende klassen etc slaat nergens op..
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
is dat rendabel denk je? want dat zal een aardige duit kosten lijkt me zo, als je dan van die kak prijzen van 5, 10 of 20k krijgt schiet het niet op. Dan hopen op auto's (die je nog niet hebt).Wimpie79 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 18:15:
Heb bijna alle kledij en accessoires opgekocht. Hopelijk krijg ik dan betere wheel spins. Als deze er uit zijn...
Ik lees ook dit: (blijkt wel een AI antwoord)
1. The Clothing Gets Replaced by Low Credits
When you remove a piece of clothing from the pool, the wheelspin doesn't suddenly give you a higher chance of landing on a legendary supercar. Instead, the game replaces that clothing slot with a low-value credit reward (typically between 1,000 to 5,000 CR, occasionally up to 25,000 CR) matching the rarity of the item you removed.
[ Voor 34% gewijzigd door Petje72 op 20-06-2026 20:45 ]
Kun je aangeven welk driehoekje je bedoelt? Ik heb alle omliggende gebieden op 100%, maar deze blijft op 99% steken. Ik heb voor m'n gevoel elke straat in die regio nu al 5 keer gereden...NLDViane schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:23:
[...]
Rode driehoekje in het midden is zo'n eentje waarvan het lijkt of je m gereden hebt, maar 1 deel overgeslagen hebt. Uiteindes van doodlopende stukjes ook, en wat @gwystyl ook zegt: die rode stippellijnen zijn minder prettig om te volgen.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Beste is eerst alle:Bokkie schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 15:08:
[...]
Als regel kan je er vanuit gaan dat in ieder geval elke legendary auto, of een (super)wheelspin heeft, of 150k/250k voor skillpoints. sommige zelfs een combinatie
Forza editions, treasury cars, barn finds en daarna Legendary
Heb toevallig van de week alles gedaan heel hoop CR en wheelspin en super wheelspin je hebt wel een hoop skill point nodig
Koste me wat tijd maar damn wat heb ik me vermaakt met het spel
/f/image/cG1fcjlyWCK9K2RX2h832o04.png?f=fotoalbum_large)
De weekly grind begint me soms wel wat te irriteren. Die fomo raakt mij hard altijd en kan ik niet negeren
Even zien hoe lang we dat gaan volhouden
Heb het ontbrekende stukje gevonden. Nu alleen nog Legend Island unlocken voor 100%miicker schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:38:
[...]
Kun je aangeven welk driehoekje je bedoelt? Ik heb alle omliggende gebieden op 100%, maar deze blijft op 99% steken. Ik heb voor m'n gevoel elke straat in die regio nu al 5 keer gereden...
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ik had echt 100% precies dezelfde pixel als deze man in ze video
https://www.reddit.com/r/...e_last_road_670671/?tl=nl
Dus als ik dit goed gelezen heb zien ze het gebruik van Anna autodrive om langdurig credits te verdienen dus als een zogenaamde "exploit".. Wauw! Een normale feature die ze zelf in de game gebouwd hebben en nog steeds gewoon werkt, alleen hebben ze nu het credits verdienen na 1 rondje uitgezet.. Echt te idioot voor woorden om zo met spelers om te gaan, en dan ook nog het lef hebben om te zeggen dat je blij mag zijn dat het bij het afpakken van de credits is gebleven.. Pardon?!? Wat hadden ze willen doen dan, me een ban ofzo ervoor geven?!? Dat zou helemaal het toppunt geweest zijn haha.. Jammer dat ze dat niet gedaan hebben bij iedereen, had ze 100% een class action lawsuit opgeleverd.. Helaas kon ik niet antwoorden want ze hebben de ticket meteen afgesloten, ook typisch..Hello,
We appreciate you opening a ticket and taking the time to share your concerns with us.
We recently had to disable matchmaking for The Eliminator game mode following the discovery of a credits exploit. We also restored accounts found to have been participating in this exploit to a maximum of 10 million credits.
We plan to reintroduce The Eliminator in #ForzaHorizon6 as soon as possible as part of a hotfix.
We took these steps to preserve the integrity of the in-game economy. For instance, if we allowed players to keep the full amount they obtained using this unofficial method, it could lead to inflated prices on the Auction House, which would make it more challenging for players to purchase cars.
When making these adjustments, we also identified players who had used an exploit involving the Auto Drive feature to farm large amounts of Credits and have applied the same rollback to those accounts. No additional action will be taken on accounts regarding these specific exploits.
Additionally, we will be giving all Forza Horizon 6 players the 2021 McLaren Sabre as a gesture of goodwill. This vehicle will be distributed once access to The Eliminator has been restored and can be redeemed from the in-game Message Center.
As always, if you have any feedback about the game, including how the economy is balanced and maintained, you can share that input directly with our game design team on the Forza Feedback Portal. It’s a way for us to see how much interest there is in specific changes and feature requests based on player voting and comments.
We’re grateful for everyone’s understanding as we work towards safeguarding the in-game economy for our players and we hope you continue to enjoy your time in Horizon Japan.
Thank you,
Forza Support Team
Conclusie, we hebben hier dus te maken met een gameontwikkelaar en/of uitgever die zijn eigen incompetentie en gepruts afschuift op spelers die te slim c.q. bijdehand waren teveel gebruik te maken van een normale feature in de game, Anna autodrive, om relatief snel en makkelijk credits te verdienen.. Geen glitch, geen exploit, geen hack of cheat, gewoon een feature die ze zelf in de game gebouwd hebben en kennelijk niet goed over nagedacht hadden en/of over het hoofd gezien hadden voor release, want ondermijnt hun verdienmodel van car vouchers natuurlijk.. Het verhaal over anders te dure auto's op de auction house is kletskoek.. Hoe dan ook, je lost dat dan gewoon op door die manier van credits verdienen uit te zetten en het daarbij te laten, het verlies van je eigen fout dus gewoon zelf te pakken.. Maar nee, niks alleen uitzetten en zelf verlies pakken, afpakken die credits en ook nog even dreigen met meer, zo doen we dat..
Gelukkig zijn er ook nog zat andere games te spelen die nog wel relatief normaal met hun spelers omgaan.. Waarom zo ik sowieso nu nog veel tijd in deze game steken om effectief veel credits te gaan verdienen als ze het zo weer van me af kunnen pakken als het ze niet bevalt.. Ik heb het al uit mijn hoofd gezet dat ik alle content (auto's) ooit zal "bezitten" in FH6.. Zonder VIP lijkt het me al helemaal kansloos.. Koop car vouchers!!!
Precies, ik ben zo'n speler.. Turn 10 en MS weten dat ook dondersgoed, de economie of zogenaamde progressie qua auto's bezitten is een belangrijk onderdeel van de game.. Het is het systeem wat ze financieel proberen uit te buiten met de car vouchers die je kan kopen met echt geld.. Sommige auto's daarom ook lekker idioot duur maken, zoals die ene Ferrari van 66 miljoen.. 120 euro voor de Premium Edition is kennelijk niet genoeg voor ze, het is nooit genoeg..Beakzz schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 15:47:
[...]
Natuurlijk gaan een deel van de gamers gebruik maken van een game mechanic dat in hun voordeel werkt. Zeker als het een optie is met Anna. Een heel deel van de spelers speelt dit om zoveel mogelijk auto's te hebben dus dan gaan ze op zoek naar manieren om snel geld te verdienen.
[ Voor 5% gewijzigd door Inflatable op 21-06-2026 03:14 ]
Ja helemaal mee eens. Bizar dat ze het zo op de gamers afschuiven en nog erger dat ze er zelfs spelers mee pakken die dit helemaal niet gedaan hebben. Verhalen gezien van spelers die trials speelden en af en toe autodrive gebruikten om een lange flagged lap (muurtje raken) af te maken zo dat ze weer aan een flying lap konden beginnen en nu geld kwijt zijn.Inflatable schreef op zondag 21 juni 2026 @ 03:00:
Ik heb zowaar antwoord gekregen van Forza support op mijn ticket over het afpakken van al mijn credits boven de 10 miljoen die ik verdiend had door Anna autodrive flink wat uren AFK voor me te laten rijden in Rivals.. Ging om ongeveer 90-100 miljoen, let wel met de premium edition, dus VIP en ik gebruikte een FE auto met credits boost, anders was het minder dan de helft geweest.. Hier is het antwoord:
[...]
Dus als ik dit goed gelezen heb zien ze het gebruik van Anna autodrive om langdurig credits te verdienen dus als een zogenaamde "exploit".. Wauw! Een normale feature die ze zelf in de game gebouwd hebben en nog steeds gewoon werkt, alleen hebben ze nu het credits verdienen na 1 rondje uitgezet.. Echt te idioot voor woorden om zo met spelers om te gaan, en dan ook nog het lef hebben om te zeggen dat je blij mag zijn dat het bij het afpakken van de credits is gebleven.. Pardon?!? Wat hadden ze willen doen dan, me een ban ofzo ervoor geven?!? Dat zou helemaal het toppunt geweest zijn haha.. Jammer dat ze dat niet gedaan hebben bij iedereen, had ze 100% een class action lawsuit opgeleverd.. Helaas kon ik niet antwoorden want ze hebben de ticket meteen afgesloten, ook typisch..
Conclusie, we hebben hier dus te maken met een gameontwikkelaar en/of uitgever die zijn eigen incompetentie en gepruts afschuift op spelers die te slim c.q. bijdehand waren teveel gebruik te maken van een normale feature in de game, Anna autodrive, om relatief snel en makkelijk credits te verdienen.. Geen glitch, geen exploit, geen hack of cheat, gewoon een feature die ze zelf in de game gebouwd hebben en kennelijk niet goed over nagedacht hadden en/of over het hoofd gezien hadden voor release, want ondermijnt hun verdienmodel van car vouchers natuurlijk.. Het verhaal over anders te dure auto's op de auction house is kletskoek.. Hoe dan ook, je lost dat dan gewoon op door die manier van credits verdienen uit te zetten en het daarbij te laten, het verlies van je eigen fout dus gewoon zelf te pakken.. Maar nee, niks alleen uitzetten en zelf verlies pakken, afpakken die credits en ook nog even dreigen met meer, zo doen we dat..
Gelukkig zijn er ook nog zat andere games te spelen die nog wel relatief normaal met hun spelers omgaan.. Waarom zo ik sowieso nu nog veel tijd in deze game steken om effectief veel credits te gaan verdienen als ze het zo weer van me af kunnen pakken als het ze niet bevalt.. Ik heb het al uit mijn hoofd gezet dat ik alle content (auto's) ooit zal "bezitten" in FH6.. Zonder VIP lijkt het me al helemaal kansloos.. Koop car vouchers!!!
Wederom door onkunde van de dev, want rivals zou natuurlijk met een flying map moeten beginnen (en je rivals moeten updaten terwijl je door rijdt zoals de F1 games al jaren doen en zelfs FM). En natuurlijk kan je een stuk terug rijden aan het begin, maar dat zou niet nodig moeten zijn in een moderne game.
De enige tip die ik je kan geven is rij de skill points race (eventueel met een macro als je op de pc speelt) en haal je geld terug of ga idd iets anders spelen tot deze zure ervaring weg zakt.
Ik ben zo'n speler die ook alles wil hebben, maar dat hoeft van mij niet allemaal zo snel mogelijk. Ik heb ervaring met het spelen van FH4 en FH5, en zeker FH5 heb ik enkele jaren wekelijks (meestal een paar keer) gespeeld. Op een gegeven moment heb je dan zoveel credits dat ook zo'n auto van 66M prima te kopen is. Ik heb alle auto's uiteindelijk gekregen zonder een euro extra uit te geven naast de aanschafprijs van het spel.Inflatable schreef op zondag 21 juni 2026 @ 03:07:
[...]
Precies, ik ben zo'n speler.. Turn 10 en MS weten dat ook dondersgoed, de economie of zogenaamde progressie qua auto's bezitten is een belangrijk onderdeel van de game.. Het is het systeem wat ze financieel proberen uit te buiten met de car vouchers die je kan kopen met echt geld.. Sommige auto's daarom ook lekker idioot duur maken, zoals die ene Ferrari van 66 miljoen.. 120 euro voor de Premium Edition is kennelijk niet genoeg voor ze, het is nooit genoeg..
Ik heb nu alle wegen, borden, stunts en races een keer gedaan, maar ga rustig verder met het spelen van de wekelijkse challenges met wat mensen van hier of alleen en probeer op den duur alle achievements af te werken. Ik vind het dan alleen maar goed dat sommige achievements juist niet te makkelijk zijn.
Ik verbaas me ergens al dat ik nu al 91% van de achievements in de XBOX app heb, terwijl ik bij FH5 nog in de 8x% zit. Als ik snel door die achievements heen scroll hebben ze de exotische grinds uit FH5 (bijv win x keer Eliminator) niet terug laten komen in FH6. Ook ingame zijn accolades als "win x races op unbeatable terwijl je rijdt met handmatig schakelen met koppeling" niet in FH6. Dat zijn wel accolades die ik niet zou gaan halen, maar ik vind het jammer dat ze die uitdaging voor de wat betere / fanatiekere speler weggelaten hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 21-06-2026 07:54 ]
Ik ben het met je eens dat het niet goed afgehandeld is hoor... Maar je logica klopt hier volgens mij niet. Deze actie zorgt dat er minder cash in de markt is waardoor prijzen op de auction house lager worden. Dat zou juist niet goed zijn voor hun als ze alleen maar denken om zoveel mogelijk vouchers te verkopen. Je hebt natuurlijk de mensen die nu een hoop geld kwijt zijn, maar ik denk dat daar relatief weinig mensen in zitten die nu zullen overwegen dan maar vouchers te kopen. Er zijn namelijk nog steeds genoeg manieren om geld te verdienen en die vouchers zullen ze voornamelijk verkopen aan mensen die daar helemaal geen zin in hebben om uit te zoeken en te doen. Ik denk dat er weinig overlap zit in de groep die vouchers koopt en de groep die nu geld kwijt is.Inflatable schreef op zondag 21 juni 2026 @ 03:07:
[...]
Precies, ik ben zo'n speler.. Turn 10 en MS weten dat ook dondersgoed, de economie of zogenaamde progressie qua auto's bezitten is een belangrijk onderdeel van de game.. Het is het systeem wat ze financieel proberen uit te buiten met de car vouchers die je kan kopen met echt geld.. Sommige auto's daarom ook lekker idioot duur maken, zoals die ene Ferrari van 66 miljoen.. 120 euro voor de Premium Edition is kennelijk niet genoeg voor ze, het is nooit genoeg..
Gamertag: FinrazielNL
tevens de Mazda 787B schuurvondst klaar na restauratie, unlock de skills en pak een super wheelspin mee en ja hoor weeer gigantische prijzen
al met al een enerverende FH6 zondagochtend
De komende tijd weer rustig verder met alle races etc in SP voltooien, en tussendoor de playlist events afvinken.
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Ik plak niet de hele ticket hier, maar volgens hun heb ik auto drive gebruikt om credits te verdienen. Wat helaas niet zo is, ik heb auto drive soms alleen even aan gezet midden in een sessie wanneer de kleine mij nodig had en dat was maximaal een paar minuten per keer. Blijkbaar trekken ze dat over hetzelfde als de mensen die er uren misbruik van hadden gemaakt, dan is het voor mij wel klaar want ben er echt heel boos omsdk1985 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 15:06:
[...]
Ik zou een support ticket maken, tenzij je dus wel autodrive hebt gebruik tijdens (een deel van) die rondjes dan wel profijt had van de hummer bug.
Ik laat het spel even een paar maand liggen en zie dan wel weer na Grand Theft Auto VI
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Haha nee ik moest deze nog;Ricmaniac schreef op zondag 21 juni 2026 @ 00:16:
@G_Dragon Was dit jou laatste weggetje ook die jij moest?
Ik had echt 100% precies dezelfde pixel als deze man in ze videohierdoor heb ik mijn 671 wegen af kunnen maken.
https://www.reddit.com/r/...e_last_road_670671/?tl=nl
![]() | ![]() |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ai dat is vervelend.G_Dragon schreef op zondag 21 juni 2026 @ 11:46:
[...]
Ik plak niet de hele ticket hier, maar volgens hun heb ik auto drive gebruikt om credits te verdienen. Wat helaas niet zo is, ik heb auto drive soms alleen even aan gezet midden in een sessie wanneer de kleine mij nodig had en dat was maximaal een paar minuten per keer. Blijkbaar trekken ze dat over hetzelfde als de mensen die er uren misbruik van hadden gemaakt, dan is het voor mij wel klaar want ben er echt heel boos om..
Ik laat het spel even een paar maand liggen en zie dan wel weer na Grand Theft Auto VI
Maar dat verandert het verhaal richting playground games helaas wel toch? Als je rivals doet en de kleine moet helpen dan kun je ook op pauze drukken en bij terugkomst je ronde afmaken. Als je de game op autodrive laat rijden flag je direct je ronde af en moet je later opnieuw beginnen. Tegelijkertijd kost dat je meer stroom. Dus de enige reden om autodrive daadwerkelijk in te schakelen en vervolgens weg te lopen is geld en xp verdienen. Als we dan mee gaan in dat autodrive ineens een exploit is (wat overigens een hele andere discussie is!) dan valt er niets tegenin te brengen.
Echt stom dat ze de autodrive functie aan de game toevoegen en pas na zo laat met het exploit verhaal komen, want ze hadden direct ervoor kunnen kiezen om flagged rondjes geen xp en credits te laten geven. Maar ik hied daar eerlijk gezegd zelf wel rekening mee. Ik heb in het begin ook even getest maar dat is 1x 3 uur en twee keer een uur geweest. Daarnaast nog een keer een race en toen geloofde ik het wel.
Ik gok dat ze op hun database een query hebben gedraaid om iedereen die meer dan X uur met autodrive in rivals heeft gespeeld deze straf te geven. Dan zal het ongemerkt toch meer dan die 6+ uur van mij zijn geweest. Waar precies die cutoff ligt is gissen, daarvoor heb je dan uren van meer mensen nodig die niet zijn gestraft.
Nog stommer; in 2022 speelde dit ook al; Exploit or Game Design?.
Wellicht schrale troost dat je credits spend ongetwijfeld hoger zal liggen, bij mij 25 miljoen
[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 21-06-2026 12:17 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik vond het wel een leuke. Op een gegeven moment blokkeerde ik de AI gewoon terwijl ik vooraan reed zodat de andere wat plekken konden winnen. Het is er inderdaad wel 1 waarbij je wat geluk moet hebben met welke spelers je opgezadeld wordtskreppiedoe schreef op zondag 21 juni 2026 @ 10:33:
Gisteren de game na een welverdiende vakantie weer opgestart, zag dat the trial ook weer terug is in de festival playlist. Het kostte me 4 pogingen om hem te halen. Kunnen ze de wagens van "Team Blue" niet gewoon ghosten zodat je niet continue door je teamgenoten eraf geramd word, dat zou een hoop irritatie schelen.
De komende tijd weer rustig verder met alle races etc in SP voltooien, en tussendoor de playlist events afvinken.
Thanks! Hier ook kunnen claimen!Mr. Freeze schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:58:
[...]
Heb je op de Xbox knop gedrukt na melding? Anders even spelen en dan popt die melding op, althans, zo ging bij mij.
Anders deze link even controleren
https://share.google/m29gEYjOCDM8rlcty
Ook van @Vanderaatje
Nee dat kan het ook niet zijn. Zoals eerder gezegd zit ik op minstens 10 uur autodrive (had mijn 90 mil nog) en een vriend van mij heeft het minstens 2 volle nachten gedaan en wat dagen dat hij aan het werk was (schat 30-40 uur) en die had ook nog steeds 30 mil.sdk1985 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 12:15:
[...]
Ik gok dat ze op hun database een query hebben gedraaid om iedereen die meer dan X uur met autodrive in rivals heeft gespeeld deze straf te geven. Dan zal het ongemerkt toch meer dan die 6+ uur van mij zijn geweest. Waar precies die cutoff ligt is gissen, daarvoor heb je dan uren van meer mensen nodig die niet zijn gestraft.
Raar dat jullie dan wel gewoon je credits mogen houden.. Ik heb namelijk niks anders gedaan.. Hebben jullie de Eliminator gespeeld? Ik vermoed namelijk dat het verschil daar dan in zit.. Zoals gezegd, ik heb die 1x gespeeld voor de season 1 winter challenge.. Dat zal mijn "fout" wel geweest zijn en dat ze gewoon iedereen geflagged hebben die en die gamemode gespeeld heeft en relatief veel credits had.. Ik vermoed dat als ik die gamemode niet gespeeld had dat ik nu mijn 100+ miljoen ook nog gehad had.. Hoe dan ook, belachelijk dat ze hun eigen incompetentie zo afschuiven op spelers die (volgens hun) teveel verdient hebben door Anna autodrive te laten rijden.. Dat hetzelfde kennelijk ook al speelde in 2022 in FH5 geeft aan hoe groot die incompenttie wel niet is, ze leren kennelijk niet van hun fouten..Beakzz schreef op zondag 21 juni 2026 @ 12:56:
[...]
Nee dat kan het ook niet zijn. Zoals eerder gezegd zit ik op minstens 10 uur autodrive (had mijn 90 mil nog) en een vriend van mij heeft het minstens 2 volle nachten gedaan en wat dagen dat hij aan het werk was (schat 30-40 uur) en die had ook nog steeds 30 mil.
De economie in deze game klopt sowieso niet.. Er zit nu een verschil in van soms wel een factor 5x met hoeveel je verdient per activiteit.. Als het draait om credits verdienen om alles te kunnen kopen dan moet je sowieso niet raar opkijken dat mensen bepaalde activiteiten die het meeste opleveren gaan lopen grinden.. En dan ook nog met autodrive aangezien grinden nogal snel saai wordt..
/f/image/AjQ8GaAMw8laIghhKXEfdxtw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/OtGpyFGkfIDt8tCQDO3PWu1V.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Wn7kCz3TsZcoxXKpuAmxDBjY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/B7hdOwCdEc9qrjAf3KgbGdSh.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/UepW7LPbKryhcK8V0YCHaeCR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VGV6dn0oF9swsu08OtbRbiRG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/AjQ8GaAMw8laIghhKXEfdxtw.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/OtGpyFGkfIDt8tCQDO3PWu1V.png?f=fotoalbum_tile)