• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:44
Vandaag weer even wat races gedaan en heb nu mijn tweede polsbandje :+
Ik speel het heel casual. Af en toe een uurtje hier en daar.

Wat zijn trouwens de criteria om verder te komen bij een "Horizon Festival event" ? De laagste plaats die ik er bij eentje heb gehaald was de zesde. Of is het simpelweg de race uitrijden en dat is het?

[ Voor 3% gewijzigd door Vortigen op 08-06-2026 17:41 ]

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vortigen schreef op maandag 8 juni 2026 @ 17:40:
Vandaag weer even wat races gedaan en heb nu mijn tweede polsbandje :+
Ik speel het heel casual. Af en toe een uurtje hier en daar.

Wat zijn trouwens de criteria om verder te komen bij een "Horizon Festival event" ? De laagste plaats die ik er bij eentje heb gehaald was de zesde. Of is het simpelweg de race uitrijden en dat is het?
Elk bandje moet je X 'punten' halen, races geven afhankelijk van je resultaat dus bv 50 punten voor plek 6, maar 350 punten voor plek 1. Hetzelfde geld voor alle speedtraps/zones, danger, xp en mascotte boordjes, uiteindelijk moet je dus voor je volgende polsbandje X punten hebben (staat rechts in het scherm dacht ik op de landkaart).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Vortigen
SinergyX schreef op maandag 8 juni 2026 @ 17:50:
[...]

Elk bandje moet je X 'punten' halen, races geven afhankelijk van je resultaat dus bv 50 punten voor plek 6, maar 350 punten voor plek 1. Hetzelfde geld voor alle speedtraps/zones, danger, xp en mascotte boordjes, uiteindelijk moet je dus voor je volgende polsbandje X punten hebben (staat rechts in het scherm dacht ik op de landkaart).
Dankjewel voor je uitleg d:)b

Daar ga ik de volgende speelsessie op letten.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:51
Heb er de nodige uurtjes inzitten en zit op paars. Vermoed dat lhet aatste gebied pas bij goud vrijkomt. Hoop dat het de moeite waard is, anders zou ik niet weten waarom dat zo lang afgesloten moet blijven.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kx72fhngQfuYgnopWzzQK6ZMShg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s8hQ8Zwr0zYCivOcLYjY4wP1.png?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:49

Gamertag: FinrazielNL

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:05
Finraziel schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 07:25:
[...]

Look what the underground let loose
Dit was Most Wanted toch? Of was die tekst wat daar gezegd werd? :+ Most Wanted heb ik zoveel plezier aan beleefd met de achtervolgingen, je omgeving gebruik, etc. Heerlijk :D

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Finraziel
Arjan90 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 07:49:
[...]

Dit was Most Wanted toch? Of was die tekst wat daar gezegd werd? :+ Most Wanted heb ik zoveel plezier aan beleefd met de achtervolgingen, je omgeving gebruik, etc. Heerlijk :D
Yup, most wanted 2005... Beste nfs era wat mij betreft en veel beter dan de remake die ze later maakten. Forza Horizon heeft het gat wat EA heeft laten vallen grotendeels opgevuld... Alleen de politie achtervolgingen missen natuurlijk.

Edit; oh ik begrijp je reactie nu pas denk ik... Ja dit is wat aan het begin van MW2005 gezegd wordt, als referentie naar de game er voor en dat je jezelf nu overdag mag bewijzen.

[ Voor 14% gewijzigd door Finraziel op 09-06-2026 08:16 ]

• G_Dragon
Finraziel schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 07:25:
[...]

Look what the underground let loose
Haha yes! Oh wat mis ik die goede oude Need For Speeds :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Arjan90
Underground 2 en Most Wanted :D Brings back memories. Volgens mij had je toen ook een NFSU of NFSU2 demo die je online kon spelen, die speelden we toen al veel.

Maar Horizon vult dat inderdaad wel deels in. Die Mercedes Benz Forza Edition heeft trouwens echt belachelijk veel grip. Wat een monster is dat, vrij makkelijk om daardoor hoge punten voor perks te halen doordat je nog makkelijk kan uitwijken op de snelweg zonder direct te crashen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• G_Dragon
Arjan90 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 08:22:
Underground 2 en Most Wanted :D Brings back memories. Volgens mij had je toen ook een NFSU of NFSU2 demo die je online kon spelen, die speelden we toen al veel.

Maar Horizon vult dat inderdaad wel deels in. Die Mercedes Benz Forza Edition heeft trouwens echt belachelijk veel grip. Wat een monster is dat, vrij makkelijk om daardoor hoge punten voor perks te halen doordat je nog makkelijk kan uitwijken op de snelweg zonder direct te crashen.
Ik snap nog steeds niet waarom EA samen met Xbox en Playstation een remaster heeft uitgebracht van Underground 1,2 Most Wanted en Carbon. Want er valt heel makkelijk veel geld mee te verdienen, net zoals bij Pokémon Fire Red en Leaf Green. Ze hoeven allemaal maar widescreen support toe te voegen en ondersteuning voor controllers, want grafisch moet je niet willen aanpassen. Dan verliest het zijn nostalgische waarde als je het mij vraagt :)

De volgende afbeelding had ik toevallig gisteren ook al in een ander onderwerp gedeeld, maar ben ooit creatief geweest met ai;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VM1iHrR_Qr_nTM1hfnpvJjMnp5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZI23nUjevbB2z31TjPepbqN.jpg?f=fotoalbum_large

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:32
PC spelers hier die ineens crash to desktop issues hebben? Sinds de laatste update

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:42
G_Dragon schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:34:
[...]

Ik snap nog steeds niet waarom EA samen met Xbox en Playstation een remaster heeft uitgebracht van Underground 1,2 Most Wanted en Carbon. Want er valt heel makkelijk veel geld mee te verdienen, net zoals bij Pokémon Fire Red en Leaf Green. Ze hoeven allemaal maar widescreen support toe te voegen en ondersteuning voor controllers, want grafisch moet je niet willen aanpassen. Dan verliest het zijn nostalgische waarde als je het mij vraagt :)

De volgende afbeelding had ik toevallig gisteren ook al in een ander onderwerp gedeeld, maar ben ooit creatief geweest met ai;

[Afbeelding]
Dat lijkt me echt leuk ja! Maar dan niet met verplichte internetverbinding.

Alle oude NFS games met 60+fps, 4k en hier en daar wat extra's zoals in Underground2.net :9~

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:48
[...]

[Afbeelding]
Ze zijn er nog steeds voor Pc en eerlijk NFSU2 ziet er nog steeds goed uit.

Most Wanted heeft het iets minder goed doorstaan door die grauwe stijl.

Xbox Live : Svenz0r6580 Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:24
Vlaanderen1 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:07:
PC spelers hier die ineens crash to desktop issues hebben? Sinds de laatste update
Nee maar ik heb wel ineens dat er vaak een gedeelte van het geluid ontbreekt. Meestal maakt mijn motor geen geluid als of elke auto electrisch is en soms hoor ik de radio niet meer.

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:35
Sir_Hendro schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:33:
[...]

Nee maar ik heb wel ineens dat er vaak een gedeelte van het geluid ontbreekt. Meestal maakt mijn motor geen geluid als of elke auto electrisch is en soms hoor ik de radio niet meer.
Alleen met laatste driver van Nvidia. Toen één driver terug gegaan (die met de FH update) en toen was het probleem verholpen.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:59

geert_s

Gamertag: Brulbak

Vlaanderen1 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:07:
Ik heb ook begrepen dat er bij bepaalde automodellen geen custom design kan worden toegevoegd, omdat het spel dan crasht.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:32
geert_s schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:24:
[...]

Ik heb ook begrepen dat er bij bepaalde automodellen geen custom design kan worden toegevoegd, omdat het spel dan crasht.
Idd ook gelezen, dit zijn volgens mij de Ford Lightning (rode pickup truck) en de Chuppan Porsche 962

• geert_s

geert_s

Vlaanderen1 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:59:
[...]

Idd ook gelezen, dit zijn volgens mij de Ford Lightning (rode pickup truck) en de Chuppan Porsche 962
Ik heb al ergens een lijstje van een stuk of 8 auto's gezien volgens mij.
edit:
de bug gaat over een save loss, geen crash. link.

[ Voor 19% gewijzigd door geert_s op 09-06-2026 12:21 ]

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-07 11:45
Na FH5 plat gespeeld te hebben is FH6 een waardige opvolger. Hij voelt goed aan en ze gaan gelukkig door met het zelfde format als FH6. De omgeving is perfect gekozen: Japan, mooie afwisseling van de omgeving. Verhalen zijn wel weer OK.

Het rijden daarin tegen lijkt wat minder dan in FH5, kan ook inbeelding zijn maar ik heb bij veel auto's dat de achterkant maar blijft zwabberen en het moeite kost om een auto weer in een rechte lijn te krijgen. Ook het sturen is soms wat te direct. Maar dit zal wellicht allemaal te tunen zijn. Vreemd blijft dat voorwielaangedreven auto ook als een gek achter uitbreken...je zou eerder onderstuur verwachten.

Heb het laatste jaar geen Gamepass meer gehad dus kan niet online racen, denk dat ik dat maar even neem. Online racen tegen echte mensen is vaak leuker dan drivatars.

• geert_s

geert_s

Petje72 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:53:
Online racen tegen echte mensen is vaak leuker dan drivatars.
Zijn de meningen over verdeeld hoor :)

>rammers incoming<

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:34

Geleihoofd

Always a jellyhead

geert_s schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:22:
[...]

Zijn de meningen over verdeeld hoor :)

>rammers incoming<
Bowie Knife99 has entered the room. "Hello there." :>

Task failed succesfully!

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:55
@Petje72 je gamertag is toegevoegd in het topic! :)

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

• geert_s

geert_s

Geleihoofd schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:28:
[...]

Bowie Knife99 has entered the room. "Hello there." :>
Ha, ik had het gisteren vooral aan de stok met Drathful en AverageLizard. Bowie Knife99 is maar een beetje mid bij mij vreemd genoeg :+

• AlwaysNick
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YIuwBoOnKvW6VIyOE_9JNYT2KD0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cySOuDDL4jCTeCQqP37oI994.png?f=fotoalbum_large

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:42
Ik speel op de PC, @pretpik mag ook aan de OP worden toegevoegd :)

Over de game zelf, ik ben nu bij het roze bandje. Online racen gaat een stuk beter, het verbinden bij het starten van een race gaat een heel stuk sneller. Verder heb ik nog niet de kaart verkend en heb ik alleen nog in het winter seizoen gereden maar het voelt iets levendiger aan vooral. Hellingen die ook steiler zijn en vooral de weerspiegelingen en reflecties zijn een grote upgrade. Verder qua auto's en voortgang lijkt het erg op FH5, het prijzenrad is alleen iets minder scheutig.

[ Voor 78% gewijzigd door pretpik op 09-06-2026 14:03 ]

• Arjan90
geert_s schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:42:
[...]

Ha, ik had het gisteren vooral aan de stok met Drathful en AverageLizard. Bowie Knife99 is maar een beetje mid bij mij vreemd genoeg :+
Mocht je de drivatar van mijn jongste zoon tegenkomen, sterkte >:) Mijn oudste zoon moest lachen toen ik Bowie zat uit te schelden en gaf enthousiast aan dat er allemaal memes zijn over die drivatar

[ Voor 16% gewijzigd door Arjan90 op 09-06-2026 14:03 ]

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:34

Geleihoofd

Always a jellyhead

geert_s schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:42:
[...]

Ik heb ook nog niks gemerkt van de online rammerstatus van Bowie Knife99, sowieso weinig problemen met de AI. Ja, ze gebruiken heel graag hun ellebogen en zeker in een kluitje wanen ze zich in de botsauto's maar echt lomp rammen van de AI heb ik nog niet meegemaakt.

Task failed succesfully!

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-06 15:46
Handig dat er wat gamertags in de OP staan, ik ga er zeker een paar toevoegen! Ik heb ooit in mijn Forza Motorsport 2 of 3 (?) tijd wat gamertags toegevoegd van Tweakers en sommigen zijn nog steeds actief.
Mijn gamertag "Turill" (Xbox series X) mag ook toegevoegd worden aan de lijst :).

Ik speel graag de nieuwe time attack en ook road circuit rivals, dus het is altijd wel leuk om wat tijden van friends te hebben om tegen te spelen. Het nieuwe dragrace systeem is ook wel leuk om per klasse scherpe tijden op te zetten, met zelf getunede auto's. Voor dat laatste gebruik ik soms Forzatune Pro voor het berekenen van de instellingen, wat je moet aanpassen voor meer/minder onder/overstuur etc. Zo stop je nooit met spelen eigenlijk :9 .

Ik hoop wel dat ze nog een aantal dingen fixen, zoals dat je tijdens time attack opgeduwd kan worden door een convoy member om snellere tijden te halen in de klasse en dat soort ongein. Ook heb ik nu last van hele lange laadschermen (sinds de update) bij het terugkeren naar de open world en missen (zoals hierboven gezegd) soms de motorgeluiden van een auto opeens.

Hopelijk tot snel op de leaderboards!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:07
Met welke auto en tune rijden jullie de Stadium Back Road speed trap en de Jodogahama Grove speed trap? Ik probeer ze te halen met de Mazda 787B met mijn eigen tune en die van anderen, maar ik kom nog respectievelijk 15 en 20 km/h te kort. Heb ook andere auto's geprobeerd maar die waren nog iets langzamer.

Alle andere speedtraps heb ik wel op 3 sterren.

• Sir_Hendro
johnb52 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 00:54:
Met welke auto en tune rijden jullie de Stadium Back Road speed trap en de Jodogahama Grove speed trap? Ik probeer ze te halen met de Mazda 787B met mijn eigen tune en die van anderen, maar ik kom nog respectievelijk 15 en 20 km/h te kort. Heb ook andere auto's geprobeerd maar die waren nog iets langzamer.

Bijna alle speed traps kun je makkelijk winnen met de "Miata mx5 Forza Edition" die je kunt vinden bij de Horizon drag strip. Je moet dan een klein beetje scheef aan de top van de helling staan en dan plank gas rechtdoor.

• Mr. Freeze
  • Laatst online: 18:39
johnb52 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 00:54:

Als je op “B” klikt na een speedtrap of zone dan zie je welke auto’s voornamelijk worden gebruikt, zowel door vrienden als de rest van de wereld. Is een zeer goede indicatie welke je zou kunnen gebruiken.

De melding hiervoor komt gewoon in beeld na elke uitdaging.

XBL gamertag StayingPow3r

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En je kunt ook op de kaart naar het desbetreffende event gaan er bovenop met de cursor en dan ik geloof de y of de x op de xbox voor het klassement.
Tegenwoordig kun je ook per autoklasse het klassement zien.

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• brainb22
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:26
Mij mag je er ook bij zetten.
Speel op de Xdoos.

@skubNL

Xbox: SkubNL, Steam: SkubNL, Discord: Skub_NL

• AlwaysNick
brainb22 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 07:56:
Mij mag je er ook bij zetten.
Speel op de Xdoos.

@skubNL
Toegevoegd 🫡

• AlwaysNick
Gammort schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:29:
Handig dat er wat gamertags in de OP staan, ik ga er zeker een paar toevoegen! Ik heb ooit in mijn Forza Motorsport 2 of 3 (?) tijd wat gamertags toegevoegd van Tweakers en sommigen zijn nog steeds actief.
Mijn gamertag "Turill" (Xbox series X) mag ook toegevoegd worden aan de lijst :).
Toegevoegd!

• AlwaysNick
[...]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-c5I9R--3hd21qmOSsly5NeNnec=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/34SxxZ3oWRMZq755MRpPEb1M.jpg?f=user_large

• G_Dragon
Gisteravond nog een paar races gedaan en nu kan ik het event doen voor de gouden armband :)

Mag ook wel na 200+ uur spelen :p

[ Voor 18% gewijzigd door G_Dragon op 10-06-2026 09:34 ]

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-06 15:46
Lekker! Ja er zijn zoveel andere dingen te doen, dat de golden wristband een soort bijzaak is :P.
Maar het circuit van legend island is oprecht wel leuk om te rijden, al viel het eiland zelf mij wel wat tegen voor een "Legend" island.

Ik had de uitdaging voor mijzelf gemaakt om genoeg H festival points te halen voor de golden wristband zonder dirt/cc races te doen. Dan moet je ook echt rivals en time attack classes gaan rijden en dan red je het net :P.

Het unlocken van de Lotus Exige WTAC (alle road races completen) was wel de grootste motivatie aangezien daar die 2 lange races nog bij horen 8)7

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:36
Ik heb nu de Purple wristband unlocked :P nog eventjes te gaan vergeleken met de meeste. Maar vermaak me nog steeds uitermaten elke keer dat ik speel :D

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Arjan90
@Ricmaniac Ik ben ook relaxed door de wristbands aan het gaan, doe lekker de seasonal, ben lekker aan het rondrijden en verkennen. Af en toe dagen de kinderen me uit voor een paar potjes :+ (en dan maak ik ze genadeloos hard in)

Ik speel eigenlijk geen Cross Country, Dirt moet ik nog even een goede auto voor regelen. Ik ben nog wel even zoet :*)

[ Voor 20% gewijzigd door Arjan90 op 10-06-2026 10:49 ]

• Ricmaniac
Ik blijf het zo'n prachtig spel vinden! De vibe die het geeft om in die sneeuwbergen op de pistes rond te rijden vind ik echt geweldig :P Rijd zo tof haha
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UK2n8_ei8DNMWDSBnYKbjxAljM8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GJVG78Bgmdbiy84CM4cHUbnu.png?f=fotoalbum_large

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-07 11:45
Ricmaniac schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:27:
Ik blijf het zo'n prachtig spel vinden! De vibe die het geeft om in die sneeuwbergen op de pistes rond te rijden vind ik echt geweldig :P Rijd zo tof haha
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygdXaoJko65cx1d9QChgEkAtIsY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gdmw4cB5z9aRc9ZKj5RxnCrr.png?f=fotoalbum_large inderdaad heerlijke bak om door de sneeuw te ploegen. jump around!

• brainb22
Gister toevallig toegang gekregen tot legend island. Merk wel dat de drang om perse al die bandjes in een keer te halen er totaal niet is.
De map is bied genoeg andere dingen die elke dag intressant bijven om toch even te gaan loeren. En dan heb je die verslavende foto modus nog.

mijn favoriet is dan toch wel lekker met een old school Subaru door het landschap te rijden. (beetje old Colin mcrae gevoel)

• ggj87
Die BRZ FE vind ik een van de leukste auto's die ze hebben toegevoegd in Horizon. Echt leuk om daar mee door de map te raggen. Ik zag er gisteren bij het ski gedeelte nog een te koop staan. Vanavond eens kijken of die er nog staat dan koop ik een tweede om te tunen, kan ik m'n eerste origineel houden.

Gisteren nog een extra Stagea gekocht en omgebouwd naar R34 GT-R met GT5 velgen, Bayside Blue lak en lichte officiële "Sports resetting" tune naar 354pk op de RB26 engine swap. Even snel R34 GT-R gear ratios opgezocht en erop gezet. Alleen jammer dat die niet de achterlichten kan krijgen of extra brede wielkasten.

[ Voor 33% gewijzigd door ggj87 op 10-06-2026 12:41 ]

• johnb52
Sir_Hendro schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 06:25:
[...]

Bijna alle speed traps kun je makkelijk winnen met de "Miata mx5 Forza Edition" die je kunt vinden bij de Horizon drag strip. Je moet dan een klein beetje scheef aan de top van de helling staan en dan plank gas rechtdoor.
Die gas ik eens proberen. Thanks

• G_Dragon
[...]

Ja 100% daarmee heb ik alle speed traps, speed zones, jumps enz gehaald

• johnb52
Mr. Freeze schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 06:43:
[...]

Als je op “B” klikt na een speedtrap of zone dan zie je welke auto’s voornamelijk worden gebruikt, zowel door vrienden als de rest van de wereld. Is een zeer goede indicatie welke je zou kunnen gebruiken.

De melding hiervoor komt gewoon in beeld na elke uitdaging.
Ik speel op de pc, op keyboard, heb wel een Xbox one en diverse controllers, maar die kan ik niet vasthouden vanwege beperking aan mijn linkerhand... Stuurtje heb ik ook maar mijn tijden worden er niet beter/sneller door

• johnb52
brainb22 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:37:
Gister toevallig toegang gekregen tot legend island. Merk wel dat de drang om perse al die bandjes in een keer te halen er totaal niet is.
De map is bied genoeg andere dingen die elke dag intressant bijven om toch even te gaan loeren. En dan heb je die verslavende foto modus nog.

mijn favoriet is dan toch wel lekker met een old school Subaru door het landschap te rijden. (beetje old Colin mcrae gevoel)
Dat heb ik nou met de Ford Focus😎

• Sn3gG3l
G_Dragon schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 13:54:
[...]

Ja 100% daarmee heb ik alle speed traps, speed zones, jumps enz gehaald
Met standaard versie of andere tune erop? Standaard vliegt ie alle kanten op.

• G_Dragon
Sn3gG3l schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 14:20:
[...]

Heb een online tune erop gezet :)

• Sir_Hendro
Sn3gG3l schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 14:20:
[...]

Gewoon zo een super snelle tune waar die inderdaad op lage snelheid wat lastig te bedienen als je off road een speed trap wilt doen. Vaak is het gewoon zoeken naar de langste rechte lijn, ook al zitten daar bomen en andere zooi tussen. Gewoon plank gas en als een raket langs de speed trap. Bij speed zones kun je vaak een beetje door de bosje afsnijden.

• Sn3gG3l
Sir_Hendro schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 14:40:
[...]

Gewoon zo een super snelle tune waar die inderdaad op lage snelheid wat lastig te bedienen als je off road een speed trap wilt doen. Vaak is het gewoon zoeken naar de langste rechte lijn, ook al zitten daar bomen en andere zooi tussen. Gewoon plank gas en als een raket langs de speed trap. Bij speed zones kun je vaak een beetje door de bosje afsnijden.
Ik heb die Trueno FE getuned. Dat ding gaat echt achterlijk hard maar je kan er amper mee rijden :+

• Sir_Hendro
RNG is een keertje aan mijn kant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPw43xBUH9o98GkaHB60SUHSi8E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hAgKHG40GuMEcDhVahWrj7HQ.jpg?f=user_large

Meteen 35 miljoen rijker. Nu ben ik bij 115 miljoen :9

Overiges heb ik zojuist de 300 uren doorbroken :7

[ Voor 26% gewijzigd door Sir_Hendro op 10-06-2026 17:28 ]

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Die dagelijkse uitdagingen mogen echt wel duidelijker. Die bereik 322 km/h moest, ben ik nota bene via een YouTube achter gekomen, op een dragstrip event gehaald worden. Dat kan toch niemand uit die 1 regel beschrijving halen?

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:53
Deezers schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 16:48:
Die dagelijkse uitdagingen mogen echt wel duidelijker. Die bereik 322 km/h moest, ben ik nota bene via een YouTube achter gekomen, op een dragstrip event gehaald worden. Dat kan toch niemand uit die 1 regel beschrijving halen?
Moest dat ja? Ik heb hem op een snelweg gehaald. Toevallig tegelijk met een speed trap.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:40

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Leuk om te zien dat iedereen zijn eigen favoriete bezigheden in FH6 heeft :).

Ik ben meer van het races/vinkjes afwerken, dus ik heb een Google sheet gemaakt waarin ik bijhoud welke races ik al gehad heb als race en als rivals event. Ik heb de lijst van één of andere achievement site gehaald volgens mij, dus ik hoop dat hij compleet is. Bij interesse kan ik hem wel (leeggemaakt) delen zodat anderen hem ook kunnen gebruiken. In die sheet staan ook alle auto's zodat ik kan afvinken welke ik al heb. De auto's hou ik ook bij op kudosprime.com, maar dat is niet zo makkelijk tijdens het spelen. Nu kan ik af en toe een vinkje zetten op de telefoon.

Daarnaast ben ik af en toe wat van die delivery dingen aan het doen. Ik ben nu level 8, en moet nog 530k punten halen om level 9 te worden. Even grof gerekend met zo'n 17k per bezorging(voor de eerste event tijdens een shift, met multiplier worden nr 2 en 3 iets hoger) moet je dan 34 bezorgingen doen. Dat gaat dus nog wel ff duren. Ik doe meestal 2 shifts achter elkaar en ga dan weer wat races doen of een beetje rondrijden. In totaal moet je er zo'n 1,5M credits mee verdienen voor je het hoogste level hebt gehaald.

Over onduidelijke daily challenges gesproken: soms worden ze gewoon niet afgevinkt als je ze wel gedaan hebt, of al afgevinkt terwijl ze eigenlijk nog niet open staan. Zo heb ik de speed zones van vorige week nog niet als voltooid staan terwijl ik echt heel veel speed zones heb gedaan (en het spel intussen een paar keer herstart heb), en deze week een paar keer "Pier pressure" gedaan maar de challenge "complete a Horizon Rush event" is nog niet voltooid :(. De rest had ik zondag al gedaan terwijl ze eigenlijk nog nog niet vrijgegeven waren O-)

edit: en uiteraard wordt hij wel als voltooid aangemerkt als ik hem nu nog een keer doe :+
edit2: hierbij de Google sheet met daarin alle auto's, races, stunts, stories met bijbehorende vinkjes (1/2/3*, klasse, voltooid/gewonnen etc.). Ik geloof dat ik het meeste heb, maar maak gerust een kopie en vul aan.

[ Voor 34% gewijzigd door gwystyl op 10-06-2026 23:32 ]

• Mr. Freeze
gwystyl schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 19:11:
Leuk om te zien dat iedereen zijn eigen favoriete bezigheden in FH6 heeft :).

Ik ben meer van het races/vinkjes afwerken, dus ik heb een Google sheet gemaakt waarin ik bijhoud welke races ik al gehad heb als race en als rivals event. Ik heb de lijst van één of andere achievement site gehaald volgens mij, dus ik hoop dat hij compleet is. Bij interesse kan ik hem wel (leeggemaakt) delen zodat anderen hem ook kunnen gebruiken. In die sheet staan ook alle auto's zodat ik kan afvinken welke ik al heb. De auto's hou ik ook bij op kudosprime.com, maar dat is niet zo makkelijk tijdens het spelen. Nu kan ik af en toe een vinkje zetten op de telefoon.

Daarnaast ben ik af en toe wat van die delivery dingen aan het doen. Ik ben nu level 8, en moet nog 530k punten halen om level 9 te worden. Even grof gerekend met zo'n 17k per bezorging(voor de eerste event tijdens een shift, met multiplier worden nr 2 en 3 iets hoger) moet je dan 34 bezorgingen doen. Dat gaat dus nog wel ff duren. Ik doe meestal 2 shifts achter elkaar en ga dan weer wat races doen of een beetje rondrijden. In totaal moet je er zo'n 1,5M credits mee verdienen voor je het hoogste level hebt gehaald.

Over onduidelijke daily challenges gesproken: soms worden ze gewoon niet afgevinkt als je ze wel gedaan hebt, of al afgevinkt terwijl ze eigenlijk nog niet open staan. Zo heb ik de speed zones van vorige week nog niet als voltooid staan terwijl ik echt heel veel speed zones heb gedaan (en het spel intussen een paar keer herstart heb), en deze week een paar keer "Pier pressure" gedaan maar de challenge "complete a Horizon Rush event" is nog niet voltooid :(. De rest had ik zondag al gedaan terwijl ze eigenlijk nog nog niet vrijgegeven waren O-)

edit: en uiteraard wordt hij wel als voltooid aangemerkt als ik hem nu nog een keer doe :+
Weet je ook welke auto je gaat winnen als je die delivery storie helemaal hebt afgerond? Eigenlijk is dat niet mijn favoriete onderdeel, maar wel hele forse grind.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:40

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mr. Freeze schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 19:49:
[...]

Weet je ook welke auto je gaat winnen als je die delivery storie helemaal hebt afgerond? Eigenlijk is dat niet mijn favoriete onderdeel, maar wel hele forse grind.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQyturS4OVcGS9UPbDAJcMsq5e0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pHCTvOVGPgKfkIs8JQTWPff7.png?f=fotoalbum_large

Bij het voltooien (Master Delivery Driver) krijg je alleen de delivery outfit :X
Iets eerder bij 750 punten (lvl 3) krijg je de Honda Acty, en bij 1750 punten (lvl 7) de Jobs Honda Acty. Voor de auto's zou ik het dus niet per se doen, maar de completionist in mij wil dit vinkje ook hebben :F

Ik heb nog iets nauwkeuriger gerekend.
Voor de eerste opdracht krijg je ongeveer 17-18k
Voor de tweede opdracht krijg je ongeveer 23-25k
Voor de derde opdracht krijg je ongeveer 33-35k
Totaal per shift dus zo'n 75k. Dan duurt 1,5 miljoen maar 20 shifts (60 opdrachten) :o

[ Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 10-06-2026 20:01 ]

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je mag ook mijn ID in OP zetten. Mijn naam is f88pNL en speel op PC.

[ Voor 13% gewijzigd door feep op 10-06-2026 21:27 ]

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:40
Pwoaaaaa. Wat een schitterende auto toch!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJkP7cm45bMO0yjVnwJh45lV3CU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/varcTFWER9norigt9ZL7A7Q7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrg-SB5FVtw0Oh8m0y5d2BHjLDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rdSd0MGOYFn8WXxMB3VdrSqj.jpg?f=fotoalbum_large

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

Bedank voor de tip. Die wagen had ik nog niet, en ik was een beetje uitgebrand op Auction House. Daar gaan ze standaard voor 600k weg. Dan is 450k toch een leuke besparing.
Voor de anderen die dit later lezen: auto's op de open world wisselen om de zoveel tijd. Wel leuk dat ze dus voor iedereen hetzelfde zijn. Maar morgen is deze "aanbieding" waarschijnlijk al weg.

Tunen van de auto was wat mij betreft niet heel moeilijk. Ik heb er race slick of drift banden onder gezet. AWD aandrijving, 10-speed bak, race diff en aero vleugels erbij. De motor kan je enkel een grotere turbo opzetten. Van alles dus eigenlijk: meer !!

AWD zet ik de voor:achter ratio standaard op ~75%, dat werkt vaak al best goed. Voor/achter differentieel: acceleration lock hoog op 80% vanwege al dat vermogen. De 0-100 tijd calculator is wel beetje bugged met die wagen. Maar zet de final ratio zo hoog dat top gear buiten de chart loopt.

Tenslotte voor de speed traps eerst met zo min mogelijk aero geprobeerd. Op enkele dirt na ging dit goed.
Voor de speed zones maximale aero erop geschroeft. Dirt banden+aero kan echt flink schelen. (Voor mij de reden om zelf tunes te maken, want die kan je dus naar smaak aanpassen)
Inmiddels hier ook alle speed zones/traps sterretjes binnen :) En meteen rondje gedaan om m'n records scherper te zetten.

De trailblazers vallen alleen wat tegen. Ik deed die trailblazer vanaf skigebied naar de stad.
Eerste run in rechte lijn naar stad.. paar keer vastgelopen. Ook geen navigatie gebruikt.
Tweede run naar de snelweg gereden met oostring. Dat lijkt flink stuk om (16km satnav, 8km rechtdoor). Maar ik klokte mijn eerder gebanjer door de sneeuw op ~200km/h. Dus met 440km/h+ topsnelheid zou het nog sneller kunnen zijn. Helaas kwam ik 15s tekort. Begin niet zo netjes gereden.
Derde run dacht ik de west ring maar te pakken, die oprit is wat makkelijker. Rijd ik bij het stadium, opeens trailblazer failed. Is er een soort safe zone waar je in moet blijven? -O- Waarom werkt de oostring dan wel? :/
Morgen maar weer proberen. Na 15 minuten gehobbel met deze 3 runs wel weer even genoeg trailblazer gezien.

• Vanderaatje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:13
Hans1990 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 23:33:
[...]

Bedank voor de tip. Die wagen had ik nog niet, en ik was een beetje uitgebrand op Auction House. Daar gaan ze standaard voor 600k weg. Dan is 450k toch een leuke besparing.
Voor de anderen die dit later lezen: auto's op de open world wisselen om de zoveel tijd. Wel leuk dat ze dus voor iedereen hetzelfde zijn. Maar morgen is deze "aanbieding" waarschijnlijk al weg.

Tunen van de auto was wat mij betreft niet heel moeilijk. Ik heb er race slick of drift banden onder gezet. AWD aandrijving, 10-speed bak, race diff en aero vleugels erbij. De motor kan je enkel een grotere turbo opzetten. Van alles dus eigenlijk: meer !!

AWD zet ik de voor:achter ratio standaard op ~75%, dat werkt vaak al best goed. Voor/achter differentieel: acceleration lock hoog op 80% vanwege al dat vermogen. De 0-100 tijd calculator is wel beetje bugged met die wagen. Maar zet de final ratio zo hoog dat top gear buiten de chart loopt.

Tenslotte voor de speed traps eerst met zo min mogelijk aero geprobeerd. Op enkele dirt na ging dit goed.
Voor de speed zones maximale aero erop geschroeft. Dirt banden+aero kan echt flink schelen. (Voor mij de reden om zelf tunes te maken, want die kan je dus naar smaak aanpassen)
Inmiddels hier ook alle speed zones/traps sterretjes binnen :) En meteen rondje gedaan om m'n records scherper te zetten.

De trailblazers vallen alleen wat tegen. Ik deed die trailblazer vanaf skigebied naar de stad.
Eerste run in rechte lijn naar stad.. paar keer vastgelopen. Ook geen navigatie gebruikt.
Tweede run naar de snelweg gereden met oostring. Dat lijkt flink stuk om (16km satnav, 8km rechtdoor). Maar ik klokte mijn eerder gebanjer door de sneeuw op ~200km/h. Dus met 440km/h+ topsnelheid zou het nog sneller kunnen zijn. Helaas kwam ik 15s tekort. Begin niet zo netjes gereden.
Derde run dacht ik de west ring maar te pakken, die oprit is wat makkelijker. Rijd ik bij het stadium, opeens trailblazer failed. Is er een soort safe zone waar je in moet blijven? -O- Waarom werkt de oostring dan wel? :/
Morgen maar weer proberen. Na 15 minuten gehobbel met deze 3 runs wel weer even genoeg trailblazer gezien.
Tip voor trailblazer "Rewind" 💪

• ArthurMorgan
  • Niet online
Voor degenen die rustig aan doen met de wristbands. Vanaf volgende week beginnen de wekelijkse trials weer. Om daar aan mee te doen heb je de gold wristband nodig.
Vanderaatje schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 06:31:
[...]

Tip voor trailblazer "Rewind" 💪
En voor die hele lange kun je ook steeds even naar de map. Dat je kijkt hoe je de volgende paar honderd meter wil doen, en dan weer naar de map.
Als je op de map kijkt stopt de tijd.
(Maar inderdaad, de west-route geeft een failed. Je wijkt net te ver uit voor het doel waar je naar toe gaat. In FH5 had ik ook een mooie route bij het bos in het Noorden die ik niet kon rijden omdat ik een paar meter teveel afweek. )

[ Voor 69% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-06-2026 07:17 ]

• G_Dragon
Tip voor die laatste trailblazer, ik heb hem gehaald door zo te rijden;
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOU-G-n9RNZKoe1oBapOz5CW1Mw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0XMi2Ezaap5TeTGtGAsNOu2a.jpg?f=fotoalbum_large

• G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCzsjzlLPLJ7XK3eOJh11-9zoPA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zAz2abYhjAMpqk5KNv6jdzft.png?f=fotoalbum_large
June 11 - June 18 (Series 01 Week 4)

🎯 PLAYLIST POINTS & REWARDS
Series: 180 pts
  • Series Reward: 2008 Mazda Furai (Seasonal Exclusive) 60 pts
  • Series Reward: 2010 Nissan 370Z (Seasonal Exclusive) 120 pts
Season: 45 pts
  • Season Reward: 1996 Toyota Starlet Glanza V (Seasonal Exclusive) 15 pts
  • Season Reward: 1974 Toyota Corolla SR5 (Seasonal Exclusive) 30 pts
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9YKcKD6nj6WIu9hHdxGz8ExwYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iYEMn5MgfzbUiWllsBg6RIuJ.jpg?f=fotoalbum_large

🏆 PLAYLIST EVENT REWARDS
  • LINK Phrase: “Beam me up!”, Seasonal Exclusive
  • Car: 1994 Ferrari F355 Berlinetta (Wheelspin & Seasonal)
  • Car: 2004 Maserati MC12, Seasonal Exclusive
  • Car: 2021 MINI John Cooper Works GP, Seasonal Exclusive
  • Car: 2017 Saleen S7 LM, Seasonal Exclusive
  • Wheelspins & Super Wheelspin
  • Credits
  • Car Pass note: Car Pass owners receive a new Car Pass car each Thursday, example: 2008 Honda Civic Type R
  • Playlist History (future Series): 1972 Mazda Cosmo 110S Series II, unlock via Series History later

Weekly: Guts. Glory. Ram.
(5 pts) Complete the four chapters in sequence to earn the weekly reward, 25,000 Credits.
Chapter 1: Own & DriveOwn and drive the 2024 Ram 1500 TRX
Chapter 2: Danger SignsEarn 3 Stars at Danger Signs in the 2024 Ram 1500 TRX
Chapter 3: WreckageEarn 5 Great Wreckage Skills in the 2024 Ram 1500 TRX
Chapter 4: Cross CountryWin a Cross Country Race in the 2024 Ram 1500 TRX

Daily Challenges
(1 pt each) Each new challenge starts daily at 7:30am PT and is open for 7 days.
Time to FocusWin a Road Race in the 2022 Ford Focus ST
Lay of the LandDrive 5.0 mi in any Offroad vehicle
Community MadePlay an EventLab Event
Money PitSpend 10,000 credits on upgrades on any Japanese car
Group PhotoTake a photo of your car at the Festival Car Meet
Sushi RollEarn a Barrel Roll Skill
Lucky DipRedeem a Wheelspin or Super Wheelspin

📅 SEASON EVENT DETAILS
PtsEventName / Requirement / Route
2Photo Challenge#AstroToy, Take a photo of any Track Toy at the Space Port
3Treasure HuntTokyo City Region, Smash the chest shown in the challenge image
5Championship (Road)Hitting the Highway, Modern Muscle (A class), Road Racing
5Championship (Street)Instant Classic, Classic Sports Cars (C class), Street Racing
5Championship (Cross Country)Spring Into Action, Pickups & 4x4s (B class), Cross Country Racing
3Time AttackSoni Time Attack, Japan (A class)
2Speed TrapShibuya Crossing, Japan (A class)
2Drift ZoneSeaside Trail, Japan (A class)
2TrailblazerCoastal Descent, Japan (A class)
3Horizon Play (Spec Racing)Spec‑tacular Driving!, Earn 3 Ultimate Clean Racing Skills in Spec Racing

⚡ MONTHLY RIVALS

Monthly Rivals run across the Series. Cars are provided for the event, post a clean lap to complete and earn points for the Series.

PtsEventCar Provided
4 / 1Monthly Rivals, Soni Circuit2008 Mazda Furai

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 11-06-2026 12:42 ]

• Vanderaatje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:13
Ik had via de andere kant gedaan en dan via dragbaan sprong naar stad, wel eerst 6 pogingen gedaan zonder Rewind FAIL en daarna met vrij veel rewinds en toen wel gehaald van beide routes zijn ook op YouTube filmpjes te zien wel makkelijk als referentie

• Arjan90
Ik moet nog 44 punten voor de Nissan 370Z en kan er nog 45 halen, dus dat kan net :D Ben pas in het herfstseizoen begonnen dus moest vorig seizoen ook echt alles halen. Benieuwd hoe het Japan van Forza Horizon 6 eruit ziet in de lente.

Bedankt voor het delen @G_Dragon. Dat ik die drift moest doen met een Dodge was nl echt niet te lezen.

• Sir_Hendro
G_Dragon schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 07:31:
spoiler:
Jouw route is wel lekker snel en stabiel. Zo hoef je minder naar specifieke dingen te kijken tijdens het rijden om de juiste shortcut te maken.

Mijn route:
spoiler: Alternatief met een beetje off road en shortcuts door het bos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yk3aZDB1H6oLn8O7J5kuTrozYU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pnxcPyyJkRGxPO9ijnL7De2m.jpg?f=user_large

• brainb22
welke auto(s) gebruiken jullie meestal voor z'n trailblazer. Loop nu vooral tegen het gedoe dat de autos die ik gebruik, banden van ijs hebben.

• Sir_Hendro
brainb22 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:30:
welke auto(s) gebruiken jullie meestal voor z'n trailblazer. Loop nu vooral tegen het gedoe dat de autos die ik gebruik, banden van ijs hebben.
Dit zijn mijn favoriete wagens daarvoor:

1. Mazda Miata MX5 Forza Edition
2. Lamborghini Sterrato
3. Dodge Viper Forza Edition
4. Toyota Tacoma Forza Edition

[ Voor 5% gewijzigd door Sir_Hendro op 11-06-2026 10:49 ]

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Sir_Hendro schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:27:
[...]

Jouw route is wel lekker snel en stabiel. Zo hoef je minder naar specifieke dingen te kijken tijdens het rijden om de juiste shortcut te maken.

Mijn route:
spoiler: Alternatief met een beetje off road en shortcuts door het bos
zo deed ik hem ook.. maar geen rewinds gebruikt dus maar 1 ster..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
brainb22 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:30:
Gewoon geen trailblazers doen in de winter. Vanmiddag zal het een stuk makkelijker gaan. Ik heb de AM Valkery er voor gebruikt, maar meer voor de uitdaging dan dat het de beste is. Slaat niet snel over de kop en stuitert lekker :o

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
ArthurMorgan schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 07:06:
Voor degenen die rustig aan doen met de wristbands. Vanaf volgende week beginnen de wekelijkse trials weer. Om daar aan mee te doen heb je de gold wristband nodig.

[...]
Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Krijg ik dan wat meer wekelijkse uitdaging dan enkel de festival playlist?

In de festival playlist zit voor mij echt geen uitdaging. De AI in een solo championship lijkt veel trager te zijn dan bij een normale race. Wat vreemd is als ik zie dat anderen er juist meer moeite mee lijken te hebben. Ik heb het ook een paar keer coop geprobeerd en dan start de AI zo traag dat we na bocht 1 al 1e leggen en de race dan al zo goed als gereden is.

• brainb22
Beakzz schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:31:
[...]

Gewoon geen trailblazers doen in de winter. Vanmiddag zal het een stuk makkelijker gaan. Ik heb de AM Valkery er voor gebruikt, maar meer voor de uitdaging dan dat het de beste is. Slaat niet snel over de kop en stuitert lekker :o
top tip! haha .. winter is echt verschrikkelijk. vind het ook tbh de omgeving niet mooier maken.

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:49
@G_Dragon Forzathon shop? Ik dacht dat die niet terug zou keren in 6, maar wel dus?

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:25

Pykow

Angelo OTR

G_Dragon schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 07:31:
spoiler:
Dat is inderdaad de makkelijkste route.
Ik zet een waypoint op het dichtstbijzijnde "weg"
maar zorg er wel voor dat je via noord het eindpunt over gaat.
Via onder of links krijg je fail....
Ik heb hem daarom 3x moeten doen (was 3x op tijd met mijn auto op dat moment), maar ik had toen pas door dat je persé via noord naar zuid er door heen moet op het einde....

Angelo NL / Global Cargo VTC

• G_Dragon
Tommy-D schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:48:
@G_Dragon Forzathon shop? Ik dacht dat die niet terug zou keren in 6, maar wel dus?
Mijn excuus dat is een grote fout, ik ga het gelijk aanpassen.

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:49
G_Dragon schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 12:39:
[...]

Mijn excuus dat is een grote fout, ik ga het gelijk aanpassen.
Damn, talk about iemand blij maken met een dooie mus.. ik hoopte stiekem dat ie namelijk WEL terug kwam, je bericht liet me twijfelen :)

Veel goodies en auto’s gehaald uit de shop in 5 namelijk

• ArthurMorgan
  • Niet online
Beakzz schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:39:
[...]

Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Krijg ik dan wat meer wekelijkse uitdaging dan enkel de festival playlist?

In de festival playlist zit voor mij echt geen uitdaging. De AI in een solo championship lijkt veel trager te zijn dan bij een normale race. Wat vreemd is als ik zie dat anderen er juist meer moeite mee lijken te hebben. Ik heb het ook een paar keer coop geprobeerd en dan start de AI zo traag dat we na bocht 1 al 1e leggen en de race dan al zo goed als gereden is.
Er is dan een extra race evenement in de festivallist elke week. 6 humans tegen 6 Ai racers. Je moet die als team winnen (2 van de 3 races) Vaker met een wat meer speciale auto als beloning dan de solo race events.

• G_Dragon
Tommy-D schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 12:53:
[...]

Damn, talk about iemand blij maken met een dooie mus.. ik hoopte stiekem dat ie namelijk WEL terug kwam, je bericht liet me twijfelen :)

Veel goodies en auto’s gehaald uit de shop in 5 namelijk
Mijn excuses voor het ongemak want ik had je nooit blij willen maken met een dode mus, blijkbaar is er iets niet goed gegaan en had ik ergens een deel van de oude code gebruikt.

• Ricmaniac
brainb22 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:43:
[...]

top tip! haha .. winter is echt verschrikkelijk. vind het ook tbh de omgeving niet mooier maken.
Haha ik vond juist het tegenovergestelde. rijd op veel plekken lastiger idd maar vond de winter geweldig :P vond heel veel juist mooi omdat het er ineens zo anders uit zag.

En vind het sneeuwgebied noordelijk in de game ook 1 van de beste dingen van de game eigenlijk.

• Sn3gG3l
Ik vond de winter grafisch erg mooi maar qua rijden ben ik blij dat ie weer bijna voorbij is...

• ArthurMorgan
  • Niet online
Sn3gG3l schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 13:45:
Ik vond de winter grafisch erg mooi maar qua rijden ben ik blij dat ie weer bijna voorbij is...
Nog iets meer dan 3 weken en dan is hij er weer :D

Maar serieus. Ik heb hier echt minder problemen mee dan in FH4 waar de wegen zelf ook bijna onbegaanbaar werden. Dat vind ik nu wel heer erg meevallen.

• Sn3gG3l
ArthurMorgan schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 13:55:
[...]

Nog iets meer dan 3 weken en dan is hij er weer :D

Maar serieus. Ik heb hier echt minder problemen mee dan in FH4 waar de wegen zelf ook bijna onbegaanbaar werden. Dat vind ik nu wel heer erg meeballen.
Haha ja, nou zo erg vond ik het ook niet maar doe mij maar lekker droog weer :)

• Vortigen
Hoe lang duurt een seizoen (in real time) eigenlijk in FH6?
Als ik de posts hierboven goed interpreteer, een week?

• Riqy
  • Laatst online: 06-07 13:36
Klopt de seizoenen wisselen iedere donderdag (ochtend/nacht).

Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• Mr. Freeze
Vortigen schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 14:33:
Hoe lang duurt een seizoen (in real time) eigenlijk in FH6?
Als ik de posts hierboven goed interpreteer, een week?
Precies een week ja, wisselen op donderdag om 16:30 zomertijd. Als het weer wintertijd is dan wordt het 15:30.

Edit; ik denk dat @Riqy in een andere tijdzone speelt 😉

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Freeze op 11-06-2026 14:59 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
zo 180/180

Wel grappig bij die laatste RAM 1500 opdracht moet je een cross country winnen. Ik zat een beetje te kijken bij de instelmogelijkheden van de custom race die ik daarvoor pakte. Kun je blijkbaar ook het aantal tegenstanders veranderen. Eens kijken of je deze opdracht ook kunt doen met 0 tegenstanders.... Yup :D :D

• Deezers
  • Nu online
ArthurMorgan schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 18:45:
zo 180/180

Wel grappig bij die laatste RAM 1500 opdracht moet je een cross country winnen. Ik zat een beetje te kijken bij de instelmogelijkheden van de custom race die ik daarvoor pakte. Kun je blijkbaar ook het aantal tegenstanders veranderen. Eens kijken of je deze opdracht ook kunt doen met 0 tegenstanders.... Yup :D :D
Ook bij andere events zoals de daily wegrace winnen.. gewoon een event kiezen die je al gespeeld hebt en dan tegenstanders op uit.. en dan win je altijd zolang je finished :')

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:37
Was in FH5 ook een hele fijne! Lekkere plaatjes, goede angles.

5900x SFF / Neo / A7m2 / D3

• ggj87
ArthurMorgan schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 18:45:
zo 180/180

Die heb ik op custom gedaan en toen op expert, dan is het nog wel te doen. Ligt ook aan de race want bij de ene race is het makkelijker om te winnen dan bij de ander.

Bij de seasonal championships uiteindelijk maar wat tunes gedownload om de classic sports races te winnen. Ik had uiteindelijk de Skyline 2000 GT-R gebruikt. Ik weet niet waar die seasonal races op staan maar het voelt als Unbeatable want normaliter kon ik in eerdere Horizons alles op Pro winnen met standaard of licht getunede auto's. Nu heb je overal toptunes bij nodig..

• Riqy
  • Laatst online: 06-07 13:36
Mr. Freeze schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 14:49:
[...]

Precies een week ja, wisselen op donderdag om 16:30 zomertijd. Als het weer wintertijd is dan wordt het 15:30.

Edit; ik denk dat @Riqy in een andere tijdzone speelt 😉
My bad, dacht dat het in de nacht van woensdag/donderdag was :o

Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• Finraziel
ggj87 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:31:
[...]

Die heb ik op custom gedaan en toen op expert, dan is het nog wel te doen. Ligt ook aan de race want bij de ene race is het makkelijker om te winnen dan bij de ander.

Bij de seasonal championships uiteindelijk maar wat tunes gedownload om de classic sports races te winnen. Ik had uiteindelijk de Skyline 2000 GT-R gebruikt. Ik weet niet waar die seasonal races op staan maar het voelt als Unbeatable want normaliter kon ik in eerdere Horizons alles op Pro winnen met standaard of licht getunede auto's. Nu heb je overal toptunes bij nodig..
Het hoeft ook niet op die hoge difficulty. Ik doe ze op highly skilled geloof ik en die championship met een of andere stock bmw gedaan.

• Deezers
  • Nu online
Wat trouwens wel een beetje nutteloos is bij die kampioenschappen, als je er na race 2 van de 3 achterkomt dat je niet meer bovenaan kan komen met zelfs 20 punten winst bij race 3 (bijvoorbeeld 51 ipv 52 punte), je dan het hele kampioenschap weer overnieuw moet doen. Bij race 1 weet je nog niet of je met plek 2/5 nog kans maakt als je daarna gewoon 40 punten haalt. Je kan een race wel opnieuw doen maar als je dus na race 2 ziet dat die 20 punten van race 3 niet meer uitmaken, hoef je race 3 ook helemaal niet meer te rijden..

• Mr. Freeze
Deezers schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 12:12:
Wat trouwens wel een beetje nutteloos is bij die kampioenschappen, als je er na race 2 van de 3 achterkomt dat je niet meer bovenaan kan komen met zelfs 20 punten winst bij race 3 (bijvoorbeeld 51 ipv 52 punte), je dan het hele kampioenschap weer overnieuw moet doen. Bij race 1 weet je nog niet of je met plek 2/5 nog kans maakt als je daarna gewoon 40 punten haalt. Je kan een race wel opnieuw doen maar als je dus na race 2 ziet dat die 20 punten van race 3 niet meer uitmaken, hoef je race 3 ook helemaal niet meer te rijden..
Dan herstart je race 2 toch en hoop ga je voor een beter resultaat? Je kan herstarten tot aan championship standings, bowieknife93 maakt het niet uit hoor om nog een keer te rijden.

• Sn3gG3l
Mr. Freeze schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 13:50:
[...]

Dan herstart je race 2 toch en hoop ga je voor een beter resultaat? Je kan herstarten tot aan championship standings, bowieknife93 maakt het niet uit hoor om nog een keer te rijden.
Is dat de broer van Bowieknife99? :+

• Mr. Freeze
Sn3gG3l schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:23:
[...]

Is dat de broer van Bowieknife99? :+
ik twijfelde nog, maar oké, ik ken m niet zo goed, want zit meestal achter me 😉

• Deezers
  • Nu online
Mr. Freeze schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 13:50:
[...]

Nee, dat heeft dus geen zin. Ik bedoel dat je race 2 wint en dus 20 punten haalt maar bij race 1 bijvoorbeeld 10 punten. En dat je ziet dat je na race 2 op 30 punten zit terwijl de nummer op 31. Dan ga je met die 20 punten uitrl race niet meer winnen. Of de tegenstander moet heel slecht zijn die race maar dat is AI en weet je dus niet op voorhand. Eigenlijk moet je dus altijd race 1 al in de top 3 eindigen wil je verzekerd zijn van winst.

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dan kun je een herstart van de 3e race doen en je directe concurent van de baan duwen en zelf winnen. ;)
Pagina: 1 ... 22 ... 27 Laatste