Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• input60
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 20-09 11:32
Mijn vraag
Ik heb begrepen dat de ondersteuning voor Windows 10 stopt.
Maar wat is dan de goedkoopste oplossing om naar Windows 11 te upgraden voor mijn desktop.
En is het verstandig om eerst nog een backup te maken van Windows 10 of hoef ik mij daarover geen zorgen te maken.

.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 13:54
Naast dat je wel heel weinig informatie geeft of het überhaupt kan, is een upgrade naar Windows 11 gratis.
Is het verstandig om een backup te maken? Dat zou je allang voor elkaar moeten hebben, dus ja.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Je computer moet wel aan de minimale systeemeisen voldoen, maar verder is het gratis en krijg je de update ook gewoon aangeboden via Windows Update.

- Minimaal een Intel processor uit de 8e generatie (voorbeeld Core i3-8100)
- Minimaal een AMD processor van de Ryzen 2000 serie (Uitgesloten de 2200G/2400G) (voorbeeld Ryzen 5 2600)
- TPM 2.0 actief in de BIOS
- Secureboot en UEFI boot actief

Vrijwel alle computers van 2018 en daarna kunnen vanzelf of met kleine aanpassingen klaargemaakt worden voor W11.

Welke pc met welke componenten heb je?

I reject your reality and substitute my own

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@nelizmastr Secure boot is geen eis, ik heb heel lang Windows 11 zónder aanpassingen gedraaid zonder het aan te hebben, met de open bèta van Battlefield 6 kwam ik er vervolgens achter dat het uit stond. ;)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Stel dat je niet over kan naar W11 en geen budget hebt om nieuwe hardware aan te schaffen, kan je ervoor kiezen om instellingen naar Microsoft cloud te backuppen. De ondersteuning voor W10 eindigt dan een jaar later voor je machine.

nieuws: Microsoft geeft gebruikers die back-up maken gratis jaar lang Windows...

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:19
input60 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:01:
Ik heb begrepen dat de ondersteuning voor Windows 10 stopt.
Klopt. Maar voor een kleine vergoeding wil Microsoft ervoor zorgen dat Windows 10 nog een jaar ondersteund wordt. Zie de andere berichten in dit draadje.
Maar wat is dan de goedkoopste oplossing om naar Windows 11 te upgraden voor mijn desktop.
Die is in principe gratis. Als je PC Windows 11 aan kan en dus aan alle systeemeisen voldoet zou hij al een tijdje een update voor Windows 11 aangeboden moet krijgen. Dat je nog geen Windows 11 upgrade hebt gekregen kan betekenen dat je PC niet aan de eisen van Windows 11 voldoet.
En is het verstandig om eerst nog een backup te maken van Windows 10 of hoef ik mij daarover geen zorgen te maken.
Wat bedoel je daarmee? Van je eigen documenten zoals afbeeldingen, foto's, word-documenten en email moet je een backup maken. Van de programma's moet je zorgen voor de installatieprogramma's zodat je die bij een probleem altijd opnieuw kan installeren.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Zoals @nelizmastr vroeg moet je aangeven waaruit je desktop computer bestaat. Pas dan kunnen we je helpen.
Pagina: 1