De CT blijft uitvallen, heb nu de v144 versie. Ga even je tip van aan/uit proberenravenstein schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 11:22:
@The Fatal
ik had dat met v143 ook, op v144 blijft ie stabiel.
Kun je eens een downgrade aanvragen naar v144, dan helemaal factory resetten, en opnieuw beginnen.
Dat lostte mijn problemen op. (
onderstaande heb ik ook gedaan na de upgrade:
Opnieuw opstarten:
Het lang ingedrukt houden van de aan-/uit-knop totdat de LED's uitgaan zal er niet voor zorgen dat het apparaat echt uitschakelt. Het lijkt erop dat alleen de LED's uitgaan. De rest van de verbindingen blijven tot stand. Als je de Modbus hebt aangesloten zal het apparaat ook vanzelf weer aangaan.
De batterij zal moeten worden uitgeschakeld via de aan-/uit-knop en losgekoppeld van de netspanning om het opnieuw op te starten. En ook dat gebeurt niet direct. Het is onduidelijk hoe lang het precies duurt. Sommigen melden dat je minimaal 10 minuten de netspanning eraf moeten halen alvorens weer aan te sluiten, bij anderen is het minimaal een uur.
Resetten:
Een echte optie om te resetten lijkt niet aanwezig. In de App is wel een optie om naar de fabrieksinstellingen terug te gaan (met of zonder behoud van gegevens), maar op z'n minst de WiFi gegevens blijven erin staan. Wil je het apparaat van de WiFi afhalen, zal je een tijdelijk WiFi hotspotje moeten opzetten, de batterij hiermee laten verbinden, en vervolgens deze hotspot nooit meer gebruiken.
@Bensherman
Wat werkt er precies niet? CT wel gekoppeld? Zit je nu op V144?
Yes hij werkt weer..even kijken hoelangBensherman schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 11:54:
[...]
De CT blijft uitvallen, heb nu de v144 versie. Ga even je tip van aan/uit proberen
Update…na 5 minuten gaat het weer mis
[ Voor 7% gewijzigd door Bensherman op 22-01-2026 12:13 ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door sun62 op 22-01-2026 12:49 . Reden: dubbel ]
Ik zou even local API uitzetten en proberen kijken of alles mooi draait zonder.The Fatal schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:50:
[...]
Beide volgens mij.
Maar api valt ook helemaal weg.
Gebruik je een splitter op je P1 poort? Zo ja, probeer eens zonder.Bensherman schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 11:54:
[...]
De CT blijft uitvallen, heb nu de v144 versie. Ga even je tip van aan/uit proberen
Gebruik je een voeding aan de CT? Zo nee, probeer eens met de bijgeleverde voeding.
Zitten CT en Venus op dezelfde Wifi SSID? Zo nee, probeer eens op dezelfde.
Ik heb ook en update gedaan naar mijn 6 stuks Venus A, deze zitten alle 6 aangesloten via LAN met een CT002 in de meterkast. Nu versie 144.117 of zo iets was het. De 2e 144 versie. Veel connectie proberen, soms verliest een unit de verbinding en als ik dan via bluetooth verbinding maak zie ik dat de CT verbinding weg is. Druk ik op het CT symbool lijkt het dat hij een CT003 zoekt. Opnieuw de CT002 configureren dat helpt dan voor een dag of zo. Daarna grote kans dat deze unit wederom binnen een aantal uur opnieuw de verbinding verliest. Heb bericht gehad dat ze het bij het technisch support team neerleggen.
Tevens heb ik ook geen statistieken meer wel een grafiek maar geen waardes.
Tevens heb ik ook geen statistieken meer wel een grafiek maar geen waardes.
[ Voor 6% gewijzigd door DeBeginner op 22-01-2026 15:27 ]