KIA connect aan de praat gekregen na update!
Voor sommige wellicht overbodig maar mochten er leden of toekomstige leden zijn met het issue, dit heeft voor mij geholpen.
Issue: nieuwe auto ontvangen en helaas kreeg ik de Kia connect niet aan de praat. Auto was toegevoegd maar hij bleef komen “koppelen met Kia Connect Store”. Ik werd er helemaal gek van.
Geen een koppeling was mogelijk.
Pinnetje gebruikt om te resetten ook niet.
Oplossing: wat voor mij uiteindelijk geholpen had was om naar
https://update.kia.com/EU/NL/home te gaan om vervolgens daar de nieuwste update te downloaden met de KIA tool. OTA update deed ook niks en bleef hangen namelijk.
Aangegeven dat het om een EV5 gaat, ik had een usb stick gebruikt van 128GB en de update er naar toe laten schrijven. Grootte van de update was 48,5GB en je hebt minimaal 99GB aan cache ruimte nodig op je laptop/computer. Gek genoeg is dat overdreven veel.
USB stick in de auto geprikt (met een usb-c converter) en kreeg direct de melding dat er een update op het USB device staat.
Woensdagochtend gestart, bleef echt lang op update voorbereiden staan. Aan de rechterkant zag ik dit keer wel wat de update allemaal bevatte, dat zag ik voorheen niet en donderdagochtend gaf die aan dat ik hem kon installeren. Het installeren duurde ongeveer 10 minuten maar het voorbereiden was echt gigantisch lang.
Na het installeren was het koppelen met Kia connect weer gelukt! Waarschijnlijk niet voor iedereen van toepassing maar mocht je hier tegen aanlopen dan zou dit eventueel kunnen helpen!