Met zijn meerderheid en entourage aan ja-knikkers / zwijgende hoeft hij zich ook niet aan de wet te houden, dat heeft hij al wel bewezen de afgelopen 8 maanden.schumi2004 schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:18:
[...]
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat Trump dat geen ene moer zal schelen of ze een dergelijke wet hebben of niet, hij stuurt ze toch.
Die man denkt en gedraagt alsof hij boven de wet staat, maakt niet uit welke wet.
En als narcist / maffiabaas, alles waar hij mee weg komt is ook bevestiging dat hij het kan/mag natuurlijk.
Dat kan helaas niet, zoals in elk land is de eenheid van het land vastgelegd in de grondwet.Trishul schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:09:
In al het snel opvolgende nieuws, wat is de situatie met Californië? Dat is geloof ik de rijkste staat, vrij progressief en grotendeels Democratisch.
Zijn er nog geluiden vanuit Californië om zich af te scheiden o.i.d.?
Dat zou defacto een burgeroorlog betekenen.
Maar in plaats van noord tegen zuid zal het dan kust vs binnenland worden.
Maar Californië heeft in principe niks te zeggen over de National Guard, die is immers federaal.Edit: ik kwam dit artikel zojuist tegen: https://www.cbsnews.com/l...forcement-face-coverings/
Dit lijkt mij een aardige middelvinger naar het Trump & cult beleid met gemaskerde ICE... Californië die wetgeving aanneemt die gemaskerde politie verbiedt.
Dat wordt nog een flinke jurisdiction-gebied gevecht. In de rechtbanken, en dus lang nadat het feit al plaats gevonden gaat hebben, zie team Trump z'n andere rechtzaken.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,