Okay ja het had misschien handig geweest ook in een situatie dat je alleen telefoon bij je hebt eentje die nog vol is maar waar je geen internet op hebt en dat je dan ook het internet even zou kunnen delen. Maar dat zal er zeker voorlopig wel nooit komen. Ik kan nu ook dit gebruiken op een smartwatch:
https://apps.apple.com/us...45933?platform=appleWatch En dan hebben ze nog iets genaamd moblink, had wel cool geweest als je ook een apple watch als moblink zou kunnen gebruiken. Alleen dan wel met 5G redcap, had er al om gevraagd. Maar kreeg ook weer alleen een antwoord dat de watch dan binnen 20-30 min. leeg zou zijn, ik denk dat dat in praktijk misschien wel net even iets anders zal uitpakken. En je zou hem ook gewoon nog aan de lader kunnen hangen.
Maar goed. Op de AW zit ook een soortgelijke functie zoals op een iPhone en andere telefoons:
https://www.makeuseof.com...charge-limit-apple-watch/
Mijn AWU3 kreeg ik geleverd met iig een batterij die voller was als 80%, nu staat de conditie van de batterij nog op 100%. Dat wil ik dit keer wel zo lang mogelijk zo houden, maar schijnt dus weer net even iets anders te werken als op je iPhone.
Ik heb me AWU3 nog niet aan de lader gehad!
Als je je AWU3 op de oplader legt:
Er verschijnt een groene laadring op het scherm.
Soms zie je “Charging On Hold” of “Charging Limited” — dat betekent dat Optimized Charge Limit actief is.
Tik op het bericht of open Instellingen → Batterij → je ziet daar de optie:
Charge to Full Now (Laad nu volledig op)
→ hiermee kun je handmatig kiezen om meteen tot 100 % te laden, ook als de Watch normaal maar tot bijv. 80–85 % zou gaan.
Open Instellingen op je Watch.
Ga naar Batterij → Batterijconditie (of “Battery Health & Charging”).
Zet Optimized Charge Limit aan of uit.
Als het aanstaat, regelt de Watch het slim zelf.
Als je het tijdelijk wilt omzeilen, kies je “Charge to Full Now” zodra de Watch oplaadt.
Ik heb het nog niet kunnen ontdekken, ga het nog even proberen. Weet ik meteen hoe het werkt!
Geoptimaliseerd opladen staat aan:
:strip_exif()/f/image/JcBIofQtfIZVFwHukVmIKOEh.jpg?f=fotoalbum_large)
Geoptimaliseerd opladen staat uit.
:strip_exif()/f/image/RJKqHSD7VmtH5zm8CUUj6k17.jpg?f=fotoalbum_large)
Het schijnt dus dat als je Geoptimaliseerd opladen uit zet de AWU3 maar zal opladen tot 80%, maar blijkbaar dus niet.
:strip_exif()/f/image/hYVrhZZbXcvEguxsmE6Fbx3g.jpg?f=fotoalbum_large)
Tenminste volgens Apple:
YouTube: AWU3 battery optionsHmmm er staat bij mogelijk, naja. Hier word het uitgelegd hopelijk:
YouTube: How to Fix Apple Watch Not Charging Fully
[
Voor 52% gewijzigd door
Pentiummania op 12-10-2025 20:59
]